Tuulinen, muttei sitten sentään sateinen, kylmähkö päivä. Olin ajatellut treenaavani jos märkää, mutta muiden mukana sitten kumminkin koska tänne asti on tultukin.
Aika-ajoon selvästi hyvä auto ja eturivi kutsui.
Ekaan kisaan tuli kanssa hyvä kaara (tiukempiin oikeisiin tuppasi puskemaan...
Uuden kauden aloitus, eikä ketään selkeää ennakkosuosikkia. Itselläkin ainakin podium-ajatuksia. Aika-ajossa erot melko pienet, ja nelosruutuun päädyin. Ei niin väliä ulkokurvilla, kun rataprofiilin alku mahdollistaa ainakin sijan pitämisen. Ekaan jarrutukseen tuli kuitenkin tööttiä ja pientä...
Soitin Imatralle, pidetään meille varaus klo 12-14 ja kunhan meitä tulee yksi erällinen (6-10 ja tällä hetkellä siellä oli kaikki 12 autoa ajokunnossa) niin halukkaat saa treenata klo 12-12:15 ennen aika-ajoa. Joka alkaisi sitten lähempänä klo 12:30 kun meillä on hyvin aikaa.
Jep, ansaitsi. Ja se oli siihen asti kaikkein pisin kausi (eniten kisoja) koskaan. Sitten on niitä jotka naureskelevat "ettei Nico uskaltanut jatkaa koska olisi varmasti hävinnyt, ja ei kukaan tyytyisi yhteen mestaruuteen" jne. Mielestäni varmasti voisi olla tyytyväinen, kun tavoite saavutettu.
Jep, mennyt "papereissani" Span ohitse, koska nykypidolla siellä on vaan liikaa täyden kaasun kaarteita. Ykköset saisivat hidastua useamman sekunnin kierroksella.
Suosikkini suomalaisista (ei muitakaan vastaan mitään ja hienoa Häkän voitot). Toivoin ettei jää nollaan ja ihan hyvin sitten keikkakuskina, joka kolmas yritys podiumille.
Jo moottorin takia rankkaan kyllä Mersun paremmaksi 2017, kuin Ferrarin. 2018 sitten oli Bottakselta huono kausi ja pari hyvää voittomahdollisuutta meni Kiinan turva-autoon (Ricciardo hyötyi juuri ennen varikonporttia) sekä Venäjän tallimääräykseen päästää Hamilton ohi.
2018 sitten Ferrari...