F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Tulokset 1-40/146

Ketju: Porschen rallihistoria Suomessa

Hybrid View

suurajofriikki makka's Avatar
    Sijainti
    Jyvaskyla

Porschen rallihistoria Suomessa

Noniin, avaan nyt uuden palstan siksi, että sain hommakseni kirjoittaa Porsche Suomessa- historiikkiin ralliosuuden. Mähän olen ikäni ihaillut 911-malleja, ja nyt saan uppoutua aiheeseen oikein kunnolla.

Tänne vaan kaikenlaista kommenttia ja muistikuvaa mistä kinä rallista Suomessa, jossa tuo kuutos-bokseri on ärjynyt.

Banned
    Sijainti
    Tiimarin tasavalta
    Porsche-mallien käytöstä Suomen ralleissa en osaa sanoa, mutta Henkkakin ajoi aikoinaan kilpaa 911:lla (ei tosin kuvassa näkyvällä):

ja Jukka Pelttari sekä Matti Alamäki Porscheilla rallycrossia:

Senior Member
    Sijainti
    Veteli
    Itse asias valtaosa suomalaisista rallicross-kuskeista ajoi Possulla 80-luvun alussa...

Tiskojukka Sue_me's Avatar
    Sijainti
    TJ:n koppi
    Leo Kinnunen ajoi 1970-luvulla säännöllisesti ralleja 911:lla. Mm Jyväskylän Suurajot moneen kertaan.

Leksaa Porschella Suurajoissa:

Mm. kohdat 2:35, 4:00, 6:34
    1000 Lakes Rally Finland 1973 - Part 1 of 2

Mm. kohdat 3:34, 7:20
    1000 Lakes Rally Finland 1973 - Part 2 of 2

Registered User
    Itsekin olen ralli-Porsche fani. Kesällä Lahden historic rallissa tuli nähtyä sitten Porschet ensimmäistä kertaa livenä toiminnassa. Mahtavat äänet!

Hirveästi en tiedä Porschen rallihistoriasta Suomessa, mutta jään odottamaan innolla.
    Myös Hannu Mikkola on ajanut ainakin vuoden 1980 Monte Carlossa Porschella. Tallina oli ranskalainen Freres Almeras, joka oli ilmeisesti aika isoin panoksin moottoriurheilussa mukana, kun oli vara ajattaa muitakin huippukuskeja (Waldegård vuonna -82 ja Röhrl vuonna -81).
    Olisihan se ollut kiva nähdä miten Toivonen olisi pärjännyt 911 SCRS:llä Jyväskylässä. Tosin hänen kannaltaan parempi, että sai ajaa Lancialla.
    Kankkunen tuurasi Toivosta Porschella ainakin vuoden 1984 Manx rallissa (liekkö muissa ralleissa?).

Sijainti
    Jyvaskyla

Porsche Suomessa

Lainaa Alunperin kirjoittanut Audi_sport_UK Tarkastele viestiä
    Itsekin olen ralli-Porsche fani. Kesällä Lahden historic rallissa tuli nähtyä sitten Porschet ensimmäistä kertaa livenä toiminnassa. Mahtavat äänet!

Hirveästi en tiedä Porschen rallihistoriasta Suomessa, mutta jään odottamaan innolla.
    Myös Hannu Mikkola on ajanut ainakin vuoden 1980 Monte Carlossa Porschella. Tallina oli ranskalainen Freres Almeras, joka oli ilmeisesti aika isoin panoksin moottoriurheilussa mukana, kun oli vara ajattaa muitakin huippukuskeja (Waldegård vuonna -82 ja Röhrl vuonna -81).
    Olisihan se ollut kiva nähdä miten Toivonen olisi pärjännyt 911 SCRS:llä Jyväskylässä. Tosin hänen kannaltaan parempi, että sai ajaa Lancialla.
    Kankkunen tuurasi Toivosta Porschella ainakin vuoden 1984 Manx rallissa (liekkö muissa ralleissa?).
    Joo, mä keskityn Suomen rajojensisäpuolelle, mutta täytyyhän mun ottaa mukaan myös suomalaisten ajot ulkomailla. Kiitos vinkeistä!

Rafu Pettersson on ihme mies. Lähetin hänelle kainon pyynnön ja 2 minuutin päästä postissani oli täydellinen lista kaikista suomessa ajetuista kisoista Porschella. Mukana on ralli, rata, puistoajot, jääradat, rallicross,...Siitäpä on hyvä Karin ponnistaa liikkeelle

Anonyymit Kyynikot
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Zep Tarkastele viestiä
    Itse asias valtaosa suomalaisista rallicross-kuskeista ajoi Possulla 80-luvun alussa...
    Kuka muuten oli ensimmäinen suomalainen Possu-kuski crossissa? Itse veikkaisin, että vastaus löytyy 1975 Keimolan EM-crossin ilmoittautuneista. Porschella oli mukaan lähdössä Jussi Kynsilehto, täyteluokassa eli Teboil-crossissa Juhani Törö. Ajoiko kumpikaan, en tiedä. Kankaan Martti ajoi kyllä "FinnLords"-Porschella, eli Possu-Kuplalla...

Tarkoittaako Makka nyt, että Porschen rallicross-historiaa ei projektissasi käsitellä?

Registered User
    Se ihan ensimmäinen Suomen neliveto crossi porche on muuten vielä hengissä. ihan niissä kuoseissa kun sillä on joskus viimeksi ehkä 80-luvulla ajettu. Onneksi kuitenkin taltioitu ja ehkä joskus vielä entisöitynäkin.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Iso Masa Tarkastele viestiä
    Kuka muuten oli ensimmäinen suomalainen Possu-kuski crossissa? Itse veikkaisin, että vastaus löytyy 1975 Keimolan EM-crossin ilmoittautuneista. Porschella oli mukaan lähdössä Jussi Kynsilehto, täyteluokassa eli Teboil-crossissa Juhani Törö. Ajoiko kumpikaan, en tiedä. Kankaan Martti ajoi kyllä "FinnLords"-Porschella, eli Possu-Kuplalla...

Tarkoittaako Makka nyt, että Porschen rallicross-historiaa ei projektissasi käsitellä?
    ainakin muistan tämän törön,ei niin vakuuttavan,suorituksen,pikemminkin tahatonta huumoria.auto kun ei totellut miestä alkuunkaan.kynsilehdosta ei muistikuvaa,ilmeisesti törö"varasti"show:n.

Sijainti
    Jyvaskyla

Rallicross

Lainaa Alunperin kirjoittanut illi Tarkastele viestiä
    ainakin muistan tämän törön,ei niin vakuuttavan,suorituksen,pikemminkin tahatonta huumoria.auto kun ei totellut miestä alkuunkaan.kynsilehdosta ei muistikuvaa,ilmeisesti törö"varasti"show:n.
    "Rafun" tilastot puhuu:

-1974 Jussi Kynsilehto oli ensimmäinen suomalainen rallicrossissa, 09.06.1974 Keimolassa.
    -1975 ajoi hra Törö samassa paikassa Porschella.

Sijainti
    Jyvaskyla

Totta kai crossikin

Lainaa Alunperin kirjoittanut Iso Masa Tarkastele viestiä

Ilman muuta kirjaan tulee tuo crossikin, mutta mä kirjoitan vain rallista.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut makka Tarkastele viestiä
    Noniin, avaan nyt uuden palstan siksi, että sain hommakseni kirjoittaa Porsche Suomessa- historiikkiin ralliosuuden. Mähän olen ikäni ihaillut 911-malleja, ja nyt saan uppoutua aiheeseen oikein kunnolla.

Tänne vaan kaikenlaista kommenttia ja muistikuvaa mistä kinä rallista Suomessa, jossa tuo kuutos-bokseri on ärjynyt.
    muistelen että porsche 912 oli nelisylinterinen,porsche kumminkin.näistä muista nyt puhumattakaan(siis ei takamoottoriset)

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email