F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 5 / 151 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678910111213141555105 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 161-200/6014

Ketju: Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Sterna paradisaea Suomen Huippu's Avatar
    Nämä paine-asiat ovat mielenkiintoisia. Hamilton sanoi olevansa jännittynyt ennen kauden avausta. Kovalainen taas on koko talven hokenut ettei paineet vaikuta hänen ajoihinsa, onhan joka kilpaluokassa ollut aina omat paineensa, Alonson korvaamisesta hän ei tunne mitään lisäpaineita. Kovalainen asetti tavoitteekseen päästä maaliin ja kerätä pisteitä (ja sitten parempia tuloksia joskus loppukautta kohden), joissakin viimeisimmissä haastatteluissa ennen GP-viikonloppua jopa niin, että maaliinpääsy on tavoitteena ja pisteet olisi plussaa. Paineilla ei vaikutusta, omat julkiset tavoitteet erittäin matalalla ja tuloskin oli kieltämättä kohtalaisen matala. Oliko kyseessä sitten kenties yliyritys, ylivire, alisuoritus vai alivire.

Loogisempia selityksiäkin Kovalaisen suoritukselle toki löytyy yhä lisää. Kovalainen kertoi, ettei ole pelaillut F1-pelejä eikä siis harjoitellut niillä Melbournen rataa. Sen sijaan Kovalainen on keskittynyt laadukkaampiin rallipeleihin ja niissä hän pärjääkin hyvin. Nyt siis mitä ilmeisimmin Renault R27:n ajo-ominaisuudet pehmeillä Bridgestoneilla muistuttivat lähinnä Mini Cooperia ja Kovalainen luulikin Albert Parkin olevan osa Rally Trophy -peliä. Ja soraralliksihan se tietenkin meni väärällä ajotyylillä. Kovalainen varoi kuitenkin rikkomasta autoaan, jottei kuulisi päässään kartanlukija Rauno Aaltosen sanoja: "Ens kerralla sinä saat työntää!"
    Viestiä on viimeksi muokannut Suomen Huippu; 19.03.2007 18:57.
    "Eihän maksupaketissa mitään mainoskatkoja ole." - WebSlave

Sterna paradisaea Suomen Huippu's Avatar
    "Kovalainen kestää Briatoren haukut"

- Kun kisan jälkeen puhuimme, ei hän tosiaankaan ollut kiltti minua kohtaan. Ei sieltä kehuja tullut, mutta enpä minä toki niitä odottanutkaan. Tottahan hän haastoi. Flavio on tallin pomo ja minun tulokseni viikonlopusta oli tosi köyhä. Mitä sitä peittelemään, Kovalainen tuumaili.

- Mutta ei tästä tule sellaista ongelmaa, mistä minä en pääsisi ylitse. Haemme syyt, miksi se oli niin hankalaa ja varmistamme, etten enää tee samoja virheitä. Kun testit Malesiassa alkavat, ei näitä asioita enää ajatella.

Paul Stoddart:

"En epäilisi hetkeäkään Heikin kykyjä. Mihin ne olisivat yhtäkkiä hävinneet?"

"Annetaan Heikille hieman aikaa. Hänestä tulee supertähti - aivan samanlainen kuin Hamiltonistakin. F1-urheilu on nosteessa, kun huipulle on tulossa todella hyviä nuoria poikia. Ei suomalaisten ole syytä ole Heikistä huolissaan"
    "Eihän maksupaketissa mitään mainoskatkoja ole." - WebSlave

Registered User
    Ilman pyörähdystä ja leveäksi mennytä mutkaa Heikin debyyttiä oltaisiin pidetty ihan ok suorituksena, vaikka sijoitus olisi ollut sama. Eihän se Fisikään mitenkään loistanut, vaikka on aina Melbournessa hyvin pärjännyt. Luulen, että Flavio on niin turhautunut rellun suoritustasoon tallina, että Heikin mokailut olivat viimeinen pisara ja näinollen helppo kohde vitutukseen purkamiseen. Aika alarvoista toimintaa tallipääliköltä, ei paras tapa nostattaa tiimihenkeä. Onhan se totta, että Heikin viikonloppu ei mennyt ns.putkeen monessakaan asiassa ja mokailtuakin tuli. Paineet olivat varmaan kovat, joten annetaan miehelle vielä mahdollisuus, toivottavasti Flaviokin antaa. Tsemppiä Heikki!

Reality bites
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Suomen Huippu
    Paul Stoddart:

"En epäilisi hetkeäkään Heikin kykyjä. Mihin ne olisivat yhtäkkiä hävinneet?"

"Annetaan Heikille hieman aikaa. Hänestä tulee supertähti - aivan samanlainen kuin Hamiltonistakin. F1-urheilu on nosteessa, kun huipulle on tulossa todella hyviä nuoria poikia. Ei suomalaisten ole syytä ole Heikistä huolissaan"
    Minardista on muuten aina kiva lukea. Sääli ettei Stoddart talleineen päässyt palaamaan F ykkösiin, mutta toivon onnea hänelle ja joukoilleen CARTtiin

guru experience
    Sijainti
    ¿¿¿Salud???
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Törni
    Alaisen haukkuminen muiden tiimin jäsenten kuullen on ala-arvoista johtamista. Saman tekeminen koko maailman kuullen menee asteikon alapäästä ulos niin pitkälle, ettei sinne edes näe
    Eihän tuo ole sen kummempaa, kuin kannustamista parempiin suorituksiin. Suurin häpeä se varmaan Heikille on epäonnistunut kisa. No nyt Heikillä on pieleen mennyt kisa alla, toivottavasti se motivoi parantamaan suorituksia. Enää ei voi ajatella ajavansa varmistellen ja virhettä peläten, vaan on hyökättävä asenteella!

Formulaykkösissä ole mitään takuukisapaikkoja, vaan ne on ansaittava. Jos Heikki ei nosta suoritustasoaan, Heikillä ei ole annettavaa ykkösille ja ura loppuu siihen. Toivotaan ja uskotaan, että Heikki parantaa ja hänellä on vielä paljon annettavaa.
    Formulat ilmaiseksi - eikä maksa mitään!

Senior Member Sue_me's Avatar
    Melko kummallista kitinää yhden virheitä sisältäneen kisan jälkeen. Kyseessä oli miehen eka GP. Mika Salon "maaginen" suoritus Ferrarilla 1999 Hungaroringillä hakkaa kyllä Heikin sata-nolla. Salo oli sentään siinä vaiheessa ajanut neljä täyttä kautta ja ajanut edellisessä kisassa voitosta. Niin nopeasti sieltä kunnian kukkuloilta laskeudutaan, nousu takaisin ei kyllä ole yhtä nopeaa ja helppoa.

Heikille tsemiä uuteen yritykseen

Täytyy toivoa ettei tekniikkamurheetkaan enää aiheuta ongelmia jotta säätötyö tuottaa parempaa tulosta. Mikäli vauhti paranee ja virheet vähenevät, alkaa luotto palautua.

Registered User
    Heikkiä pitäisi avittaa se että tallithan ajavat kolme päivää testejä Malesiassa ennen itse kisaa joten pitäis olla säädöt kohdallaan.

Polliarvonnassa voittanut
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Törni
    Alaisen haukkuminen muiden tiimin jäsenten kuullen on ala-arvoista johtamista. Saman tekeminen koko maailman kuullen menee asteikon alapäästä ulos niin pitkälle, ettei sinne edes näe
    Olen täsmälleen samaa mieltä.
    Briatore on sen luokan "johtaja", että miehellä ei ole mitään tekemistä nykyaikaisen johtamiskulttuurin kanssa. Parhaat tulokset tehdään kannustavassa ilmapiirissä - aikaansa seuraavan johtajan ruoska jätettiin kaappiin yleisesti jo 15 vuotta sitten, ja alettiin kannustinporkkanaa tilalle.

Alaisen julkinen nöyryytys työssä, jossa hyvä itsetunto on alaiselle menestyksen perusedellytys - on Briatorelta sellainen teko, jolla hän munasi itsensä paljon pahemmin kuin Heikki kehnolla ajollaan.
    Kyllä Briatore tekee varmasti monia asioita oikeinkin, mutta henkilöjohtamisessa kaveri on minun silmissäni täysi nolla. Itse en palkkaisi työnjohtajaksi tuollaista pölvästiä.

guru experience
    Sijainti
    ¿¿¿Salud???
    Kisa oli Flaviolle kova kolaus kun vielä torstaina tuli tällaista kommenttia: http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=38665
    Viestiä on viimeksi muokannut Lonso_567; 20.03.2007 11:26.

Alan Parsa sooda's Avatar
    Sijainti
    the real mid-west, Seinäjoki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Lonso_567
    Formulaykkösissä ole mitään takuukisapaikkoja, vaan ne on ansaittava. Jos Heikki ei nosta suoritustasoaan, Heikillä ei ole annettavaa ykkösille ja ura loppuu siihen. Toivotaan ja uskotaan, että Heikki parantaa ja hänellä on vielä paljon annettavaa.
    Heikille takuulla löytyy ottajia jos tämä rellun piinaaja, Briatore, loparit antais.
    Ei pirunkaan väliä muistaako oikein vai väärin. Pääasia että muistaa.

Registered User
    Sijainti
    Vaasa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kc4197
    Briatore on sen luokan "johtaja", että miehellä ei ole mitään tekemistä nykyaikaisen johtamiskulttuurin kanssa. Parhaat tulokset tehdään kannustavassa ilmapiirissä - aikaansa seuraavan johtajan ruoska jätettiin kaappiin yleisesti jo 15 vuotta sitten, ja alettiin kannustinporkkanaa tilalle.
    Kuinkahan hyvin Renaultilla olisi mennytkään kaksi edellistä kautta, jos Briatore olisi ollut mukava?
    Mä oon aina vaan halunnut ajaa...

Nuori ikäisekseen OoPee's Avatar
    Sijainti
    Far enough
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me
    Melko kummallista kitinää yhden virheitä sisältäneen kisan jälkeen. Kyseessä oli miehen eka GP. Mika Salon "maaginen" suoritus Ferrarilla 1999 Hungaroringillä hakkaa kyllä Heikin sata-nolla. Salo oli sentään siinä vaiheessa ajanut neljä täyttä kautta ja ajanut edellisessä kisassa voitosta. Niin nopeasti sieltä kunnian kukkuloilta laskeudutaan, nousu takaisin ei kyllä ole yhtä nopeaa ja helppoa.
    En ole tuosta ihan samaa mieltä. Kovalainen on takonut aika helvetisti kilometrejä Renaultilla, kun taas Salo sai pikahälyytyksen Schumin korvaajaksi ja siinä jäi kuitenkin valmistautumisaika aika vähiin. Oleellinen ero siis Salon ja Kovalaisen välillä: Heikilla oli alla tuttu auto, Mikalla taas ei.

P.S. Olin muuten paikan päällä katsomassa tota Salon Unkari-esitystä, eihän se kieltämättä kovin hääppöistä katsottavaa ollu.
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

Registered User
    Nyt toivotaan Heikille hyvää kisaa seuraavasta. Ei tarvitse ola nopein, mutta menisi kilpailu ilman suurempia virheitä putkeen. Siitä olisi hyvä ponnistaa kohti seuraavia kisoja. Jos seuraava kisakin menee penkin alle voi Briatoren mielessä olla jo kuskin vaihto.

Eihän tämäkään kisa nyt aivan surkeasti mennyt kun katsoo tuloksia. Tallitoveri nousi aika-ajoista 6. -> 5. kisassa, Heikki 13. -> 10. Eli periaatteessa ihan ok suoritus ensikertalaiselta, paljon enemmin kyllä Heikiltä odotettiin.

Joka tapauksessa seuraavaksi Heikiltä perussuoritus ja sitten hanaa!

Registered User

Alaisen julkinen nöyryytys työssä, jossa hyvä itsetunto on alaiselle menestyksen perusedellytys - on Briatorelta sellainen teko, jolla hän munasi itsensä paljon pahemmin kuin Heikki kehnolla ajollaan.
    Kyllä Briatore tekee varmasti monia asioita oikeinkin, mutta henkilöjohtamisessa kaveri on minun silmissäni täysi nolla. Itse en palkkaisi työnjohtajaksi tuollaista pölvästiä.
    Kummasti Renault tässä voitti kaksi mestaruutta putkeen. Unohtuiko jo?

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut imthesun
    Rakentikos se Briatore ne autot? Vai olisiko mahdollista, että paremmalla johtajalla olisi ansaittu vielä pari pistettä enemmän, tai ainakin saatua pidettyä Alonso tallissa?
    Renault aivan varmasti olisi suostunut maksamaan Alonsosta suurinpiirtein samat summat kuin ladakin, mutta jostain kumman syystä Alonso ei edes kysynyt vastatarjousta Rellulta, vaikka lada ei vaikuttanut kilpailukykyiseltä sopparia tehdessä. Miksiköhän?

guru experience
    Sijainti
    ¿¿¿Salud???
    Lainaa Alunperin kirjoittanut justF1fan
    Rakentikos se Briatore ne autot? Vai olisiko mahdollista, että paremmalla johtajalla olisi ansaittu vielä pari pistettä enemmän, tai ainakin saatua pidettyä Alonso tallissa?
    Renault aivan varmasti olisi suostunut maksamaan Alonsosta suurinpiirtein samat summat kuin ladakin, mutta jostain kumman syystä Alonso ei edes kysynyt vastatarjousta Rellulta, vaikka lada ei vaikuttanut kilpailukykyiseltä sopparia tehdessä. Miksiköhän?
    Alonso tiesi mitä tuleman pitää, jos pysyy tallissa. Samoin tiesi aikanaan Montoya Williamsilla. Yllättävän oikea-aikaisesti tuntuvat huippukuskit ymmärtävän lähteä tallista. Muilla se voi olla hieman vaikeampaa kun ei parempaa paikkaa ole tarjolla.

Registered User
    Sijainti
    Vaasa
    Briatoren kautta on tulleet kuljettajat jotka ovat voittaneet mestaruudet viimeisen 10 vuoden aikana, jos Häkkinen luetaan pois tuosta joukosta.

Alonso on vain pyytänyt liikaa liksaa ja Briatore ohjasi hänet Ron Heinäluoman luo

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Lonso_567
    Yllättävän oikea-aikaisesti tuntuvat huippukuskit ymmärtävän lähteä tallista. Muilla se voi olla hieman vaikeampaa kun ei parempaa paikkaa ole tarjolla.
    Alonso pystyi ehkä aavistamaan että Renault ei ole tulevaisuuden talli, mutta sitä että Lada tulee kärkeen ei voinut tietää. Kaikki merkit olivat siihen, että se talli tippuu entistä kauemmas kärjestä. Siihen viittasi vahvasti vielä vuoden vaihteen haastattelut "Kadottaako Alonso kun McLada näyttää olevan suossa".
    Silkkaa tuuria sanon minä.
    Tosin voihan se olla vieläkin suossa, vasta ensi kisan jälkeen on mutterit kestäneet paikallaan pakolliset 2 kilpailua.

guru experience
    Sijainti
    ¿¿¿Salud???
    Alonso pystyi ehkä aavistamaan että Renault ei ole tulevaisuuden talli, mutta sitä että Lada tulee kärkeen ei voinut tietää. Kaikki merkit olivat siihen, että se talli tippuu entistä kauemmas kärjestä. Siihen viittasi vahvasti vielä vuoden vaihteen haastattelut "Kadottaako Alonso kun McLada näyttää olevan suossa".
    Silkkaa tuuria sanon minä.
    Tosin voihan se olla vieläkin suossa, vasta ensi kisan jälkeen on mutterit kestäneet paikallaan pakolliset 2 kilpailua.
    Joo tarkoitinkin tuota, että tietäisi sen hetkisen tallinsa tulevaisuuden. McLarenia on voinut joka tapauksessa pitää melko varmana vetona kärjen tuntumassa ajeluun.

Ei kannata vielä liikaa innostua McLarenin iskukyvystä. Yhtään kisaa ei ole vielä tällä kaudella voitettu, ja ero Ferrariin on sellainen ettei sitä vielä ihan helposti ajamalla lyödä. Ehkä McLaren on hivenen parantanut ja Renault tippunut välistä, mutta Ferrarin ja McLarenin ero silti on suurin piirtein samaa luokkaa, kuin viimekaudella.

Senior Member Sue_me's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut OoPee
    En ole tuosta ihan samaa mieltä. Kovalainen on takonut aika helvetisti kilometrejä Renaultilla, kun taas Salo sai pikahälyytyksen Schumin korvaajaksi ja siinä jäi kuitenkin valmistautumisaika aika vähiin. Oleellinen ero siis Salon ja Kovalaisen välillä: Heikilla oli alla tuttu auto, Mikalla taas ei.
    Väitätkö vakavalla naamalla että kun on kaksi GP-viikonloppua pohjalla ja parit testit, niin auto olisi jotenkin outo? Salo oli kuitenkin kokenut kuin mikä ja vielä jostain syystä inssien arvostamakin.

Sennaa ei haitannut testaamisen puute. 1991 mies hyppäsi 2,5 kuukauden talvilomalta vasta Phoenixin avauskisan harjoituksissa autonrattiin ja ajoi suoraan uuden Mclaren-Hondan paalupaikalle.

Lahjattomat harjoittelee

Polliarvonnassa voittanut
    Lainaa Alunperin kirjoittanut imthesun
    Ai sä olet sitä mieltä, että osastonhoitajassa ei voi olla mitään vikaa jos sairaalan osastolta selviää kaikki potilaat poikkeuksellisesti hengissä ulos parin vuoden ajan?

Mä en jaksa alkaa vääntää tästä simppelistä asiasta, tyydyn vaan toteamaan, että erinäisissä tutkimuksissa on osoitettu, että positiivinen kannustus toimii parempana työntekijän motivoijana kuin paskan kaataminen niskaan. Oikeanlainen motivointi johtaa parempiin tuloksiin.

Trackman WebSlave's Avatar
    Mä en jaksa alkaa vääntää tästä simppelistä asiasta, tyydyn vaan toteamaan, että erinäisissä tutkimuksissa on osoitettu, että positiivinen kannustus toimii parempana työntekijän motivoijana kuin paskan kaataminen niskaan. Oikeanlainen motivointi johtaa parempiin tuloksiin.
    Epäilemättä näin on. Itse en kyllä työssäni mitään selkääntaputteluja kaipaa, minulle riittää se, että itse tiedän hoitaneeni homman.

Briatoren tapauksessa kyse taas on siitä, että tuollakin tyylillä tuloksia on tullut varsin kiitettävästi. F1:n tuloskeskeisessä maailmassa se on olennaisinta, ei se, kuinka tyylikkäästi tai ihmisystävällisesti homma on hoidettu. Onneksi Flavion kaltaisia ihmisiä vielä on mukana. F1 olisi varsin väritöntä ilman hänenkaltaisiaan hahmoja. Siitäkin huolimatta, vaikka olisi eri mieltä miehen käytöksestä. Flavion spontaanius on piristävän rehellistä ja viihdyttävää.
    --
    Ei mithään häthää.

CEO

Lightbulb

Ihan totta, myönnetään, vaikka Heikki toki ansaitsi saamansa kritiikin. Ja Briatoren reaktio oli odotettava, sillä tunnemmehan me Flavion kuten vain median kautta on mahdollista.

Jokainen joka on käynyt intissä AUK:in tai RUK:in viimeisen 15 vuoden aikana tuntee varmasti termin "syväjohtaminen". Se tarkoittaa mm. positiivista kannustamista, inspiroivaa motivoimista ja mitä kaikkia niitä hienoja termejä olikaan. Kaipa siihen joku syy on, miksi juuri tällainen johtamistapa on omaksuttu sodanajan johtajien koulutukseen sen sijaan että edelleen koulutettaisiin alaisten mollaamiseen. Flavio ei vain osaa!
    Räikkönen komensi tallinsa mekaanikot muutospuuhiin heti ensimmäisen katuradalla ajamansa kierroksen jälkeen.
    -- MTV3.fi, Monacon GP, 2012

Unkarin tapaan Räikkönen kysyi taas lopussa, kenellä on nopein kierrosaika. Kun Kimi sai tiedon, hän sulki tyynesti tiimiradion ja alitti tiimikaverinsa ajan peräti 0,627 sekunnilla.
    -- HK/TS, Turkin GP, 2007

Pantera negra Black Leopard's Avatar
    Sijainti
    Läntinen Suomi
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave
    Epäilemättä näin on. Itse en kyllä työssäni mitään selkääntaputteluja kaipaa, minulle riittää se, että itse tiedän hoitaneeni homman.

Briatoren tapauksessa kyse taas on siitä, että tuollakin tyylillä tuloksia on tullut varsin kiitettävästi. F1:n tuloskeskeisessä maailmassa se on olennaisinta, ei se, kuinka tyylikkäästi tai ihmisystävällisesti homma on hoidettu. Onneksi Flavion kaltaisia ihmisiä vielä on mukana. F1 olisi varsin väritöntä ilman hänenkaltaisiaan hahmoja. Siitäkin huolimatta, vaikka olisi eri mieltä miehen käytöksestä. Flavion spontaanius on piristävän rehellistä ja viihdyttävää.
    Mielestäni Flavio on kaukana spontaanista ja suuresta persoonasta. Mies on kylmän laskelmoiva liikemies, jolle F1 on vain mukava harrastus muun liiketoiminnan lomassa. En toki kiellä etteikö ukko olisi saanut aikaan myös huimaa tulosta.

Kun puhutaan Eddie Jordanista, silloin puhutaan suuresta persoonasta jollaisia laji kaipaisi.
    Jelena Isinbayeva. Kaikki muu on yhdentekevää. - mjs -

Yritän pysytellä kohtuudessa joka on tällaiselle kohtuuttomuuksien ystävälle vaikea laji - Arto Melleri -

Trackman WebSlave's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Black Leopard
    Mielestäni Flavio on kaukana spontaanista ja suuresta persoonasta.
    "Suuri" on määre, jolle jokainen voi keksiä ihan omat perusteensa. Se, että kutsuin Briatoren kommentteja spontaaneiksi johtuu yksinkertaisesti siitä, että mies puhuu tänään yhtä, huomenna toista sen mukaan, mikä on hetken fiilis. Sensuroimatta itseään sen kummemmin. Kovalaiseen kohdistuneita kriittisiä kommentteja tulkitessaan on hyvä muistaa kuinka ylistäviä lausintoja Flavio miehestä jakeli ennen kauden alkua.
    --
    Ei mithään häthää.

Registered User
    Briatoren Heikkiä kohtaan osoittama julkinen ja raju ripitys ei todellakaan ole paras tapa taata epäonnistuneen tulokaskuljettajan ja tallin tulosten kehittyminen.

Nyt Kovalaisella vasta paineita onkin. Käytännössä Briatore laittoi veitsen Kovalaisen kurkulle jo avauskilpailun jälkeen. Typerää johtamista Flaviolta. Kunhan ei Hessu tekisi JJ:t. Toivottavasti vauhti löytyy painesita huolimatta.

Nuori ikäisekseen OoPee's Avatar
    Sijainti
    Far enough
    Väitätkö vakavalla naamalla että kun on kaksi GP-viikonloppua pohjalla ja parit testit, niin auto olisi jotenkin outo? Salo oli kuitenkin kokenut kuin mikä ja vielä jostain syystä inssien arvostamakin.
    Väitän ihan vakavalla naamalla ettei se auto ole lähellekään yhtä tuttu kuin kundille, joka on testannut koko viime kauden Renaulttia eikä käsittääkseni edes ihan vähän

Sennaa ei haitannut testaamisen puute. 1991 mies hyppäsi 2,5 kuukauden talvilomalta vasta Phoenixin avauskisan harjoituksissa autonrattiin ja ajoi suoraan uuden Mclaren-Hondan paalupaikalle.

Lahjattomat harjoittelee
    En ehkä kuitenkaan lähtis vertailemaan Sennaa Saloon

Mutta kahtotaan miten tää tästä lähtee, ehkä tuo töpeksiminen jäi Kovalaiselta yhteen kisaan. Pärjäshän Salokin sitten kuitenkin ihan mukavasti ja olis jopa voittanu Hockenheimissa ellei olisi joutunut tallimääräyksellä päästämään Irvinea edelleen (mikä siis oli tallin puolelta täysin ymmärrettävä teko). Pointti siis kuitenkin oli se, että kyllä mun mielestä kovalaisella oli selkeesti paremmat lähtökohdat ajaa jotakuinkin tallitoverinsa veroinen skaba Renaultillaan kuin Schumin varamieheksi paikalle hälyytetyllä Salolla Ferrarillaan.
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

Registered User
    Ennen starttia kun Pulkkinen gridwalkillaan haastatteli kovista niin mielestäni kaveri oli tosi hermona, toisin kuin Nico joka veisteli vitsiä - tosin Kimi ei antanut haastattelua ollenkaan. Okei, eka kisa jänskättää varmasti mutta kyllähän Heikki on nyt kovassa paikassa. Tulosta pitää alkaa tulemaan aika pian, kysykää vaikka JJ:ltä.
    Hamiltonin suoritus verrattuna Heikkiin oli murskaava.

Pantera negra Black Leopard's Avatar
    Sijainti
    Läntinen Suomi
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave
    "Suuri" on määre, jolle jokainen voi keksiä ihan omat perusteensa. Se, että kutsuin Briatoren kommentteja spontaaneiksi johtuu yksinkertaisesti siitä, että mies puhuu tänään yhtä, huomenna toista sen mukaan, mikä on hetken fiilis. Sensuroimatta itseään sen kummemmin. Kovalaiseen kohdistuneita kriittisiä kommentteja tulkitessaan on hyvä muistaa kuinka ylistäviä lausintoja Flavio miehestä jakeli ennen kauden alkua.
    Ei ketä tahansa voi todellakaan sanoa suureksi. Itseasiassa tallipäälliköistä tuohon yltää todella harva. Flavion tuuliviirimäisyys on nimenomaan melkoisen naurettavaa syystä, minkä jo mainitsit, että Heikki Kovalainen on ennen Australiaa uusi Alonso, ja Austaralian jälkeen Kovalainen onkin muuttunut keskikastin alemman tason sunnuntaiautoilijaksi. Kyllä lausunnoissaan edes jonkinlainen linja olisi syytä pitää.
    Jelena Isinbayeva. Kaikki muu on yhdentekevää. - mjs -

Yritän pysytellä kohtuudessa joka on tällaiselle kohtuuttomuuksien ystävälle vaikea laji - Arto Melleri -

Not member anymore
    Kovalainen tunsi varmaan itsensä epävarmaksi, koska
    ei ehtinyt testaamaan renkaitaan tarpeeksi.

Takapään pidon heikkous on ikävää siksi, että luotto autoon
    ei ole hyvä. Kovalainen yritti enemmän kuin Fisichella ja
    siksi tulos oli huonompi. Näki, että Kova ajoi riskillä epäkelvosti
    käyttäytyvällä autolla. Fisi ajoi rauhallisen tasapaksun kisan
    kuin sukkasillaan.

Kyllä Heikki menetti noihin viherkäynteihin sijan tai parikin.
    Panisin kuitenkin suurimman syyn auton / renkaiden piikkiin.

Melbournen radan pinta on F1 -ratojen joukossa yksi huonopitoisimmista, mutta silti renkaiden kannalta yksi kuluttavimmista. Pahin mahdollinen
    Rellulle, jolla takarenkaat eivät pidä, mutta silti kuluvat runsaasti. Seuraavassa kisassa radan pinta pitäis olla Rellulle parempi.

guru experience
    Sijainti
    ¿¿¿Salud???
    Heikkihän lupaili kirjoitella kolumneja BBC:lle. Melbournen raportti löytyy täältä http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...ne/6466967.stm

When I qualified 13th, I knew it was going to be difficult to do a decent race, but it was a lot worse than I was expecting.

I thought I could get into the points and if everything went well to finish close to fifth place, where Fisi, my team-mate, finished.

I was thinking sixth, seventh was possible with a good strategy and good pace. But it didn't happen.
    On ollut varmaan paineet aika kovat Heikillä. Niin tarkkaan tiennyt etukäteen miten tulee ajamaan, ja kertoili jo kisaraporttia etukäteen. Tokihan kisaan pitää etukäteen varautua ja opiskella miten toimia eri tapauksissa, mutta Heikillä se on ehkä ollut liiaksi paineen keräämistä. Spekuloisi vähemmän turhilla asioilla ja keskittyisi ajamaan täysillä

Registered User
    Sijainti
    Vaasa
    Katselin kisan uudelleen ja huomasin, että Heikin autosta lensi joku osa pääsuoralle edeltävässä mutkassa, kun 22 kierrosta oli jäljellä.

Jos joku jaksaa katsoa niin kertokaa mikä osa se oli.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Rip3
    Heikin autosta lensi joku osa pääsuoralle edeltävässä mutkassa
    Todennäköisesti kypärän sisältä irronnut ärräpää.

Tutkija
    Sijainti
    Finland
    Vaikka Heikin eka kisaviikonloppu perseelleen menikin, niin silti kylmäsi kun luki Briatoren kommentteja. Jos Heikki ei ole henkisesti niitä kaikkein lujatekoisimpia niin tuollaisella julkisella teurastuksella yhdessä maailman median kommenttien kanssa saattaa olla jopa tuhoisat vaikutukset tuleviin suorituksiin. Kaikki kun eivät osaa käsitellä ulkoisia paineita Räikkösen tapaan.

Meilläkin osataan, kun Iltalehdessä Kari Melart oli taas niin elementissään että Heikki on kuulemma "heikkohermoinen taksikuski". Annetaan nyt kaverille uusi tilaisuus näyttää kykynsä. Eiköhän seuraava kisa mene ihan toisenlaisissa merkeissä.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mera
    Vaikka Heikin eka kisaviikonloppu perseelleen menikin, niin silti kylmäsi kun luki Briatoren kommentteja. Jos Heikki ei ole henkisesti niitä kaikkein lujatekoisimpia niin tuollaisella julkisella teurastuksella yhdessä maailman median kommenttien kanssa saattaa olla jopa tuhoisat vaikutukset tuleviin suorituksiin. Kaikki kun eivät osaa käsitellä ulkoisia paineita Räikkösen tapaan.

Meilläkin osataan, kun Iltalehdessä Kari Melart oli taas niin elementissään että Heikki on kuulemma "heikkohermoinen taksikuski". Annetaan nyt kaverille uusi tilaisuus näyttää kykynsä. Eiköhän seuraava kisa mene ihan toisenlaisissa merkeissä.
    Se nyt vaan on ikävä kyllä niin, että F1:ssä ei pärjää jollei ole todella hyvä paineen sietokyky. Itse epäilin nimeenomaan Heikin henkistä kanttia jo ennen kauden alkua (jossain topikissa siitä mainitsinkin, en nyt muista missä) mutta ihan noin surkeaa suoritusta en minäkään osannut odottaa.

Niille jotka luulee että Heikki vielä tästä toipuu ja ryhdistäytyy, niin ei muuta kun

Registered User
    Ei voi muuta kuin toivoa, että Heikki onnistuu vielä kauden aikana vakuuttamaan Briatoren jatkosopimuksella. Harvoin suomalaiskuski pääsee vakiinnuttamaan paikkansa formuloihin(vaikkaikin suhteellisen usein.)
    TT-Trophy Mestari 2007

Orja
    Sijainti
    Lapinlahti

Lahjattomat harjoittelee
    Syynä oli varmaan Mclarenin ylivoimaisuus, ja Sennan ylimielisyys...

Ja kaikkihan tiedämme miten siinä lopulta kävi.
    Kännissä kuin Gallagherin veljekset

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mera

Itse ainakin ymmärrän julkisen haukunnan täysin. Mies joka ajoi viime vuonna eniten kilometrejä F1-autolla, ja on menestynyt aiemmissa sarjoissa tulee ja ajelee kuin Ide konsanaan. Jollei kantti parane, niin potkuthan tuollaisesta räveltämisestä seuraa. Toivon toki, jotta otteet hyppäisivät aimo loikan eteenpäin seuraavissa kisoissa, mutta jollei niin julkisesta räveltämisestä seuraa jatkossakin julkista teurastusta entistäkin enemmän.
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Registered User
    Sijainti
    Vaasa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut herb
    Se nyt vaan on ikävä kyllä niin, että F1:ssä ei pärjää jollei ole todella hyvä paineen sietokyky. Itse epäilin nimeenomaan Heikin henkistä kanttia jo ennen kauden alkua (jossain topikissa siitä mainitsinkin, en nyt muista missä) mutta ihan noin surkeaa suoritusta en minäkään osannut odottaa.

Niille jotka luulee että Heikki vielä tästä toipuu ja ryhdistäytyy, niin ei muuta kun
    Jep,

Paljon parjattu Kimi on kyllä omaa luokkaa henkisissä ominaisuuksissa mitä tulee formuloihin. Keskittyy ajamiseen, ei puhumiseen!

Pitkä on matka testi kuninkaasta GP voittajaksi Heikillä. Ei yltänyt tallikaverin tuloskiin edes. Olihan viikonlopun aikana ongelmia, mutta viime vuonna esim Kimi/Nico eivät pahemmin kierroksia harjoituksissa ajaneet, kun piti konetta säästää, tähän verrattuna heikki sai kyllä aivan riittävästi kokemusta viikonlopun aikana.

Kun ajetaan Heikille tutulla radalla selviää onko Heikki hidas vai hidas oppimaan

guru experience
    Sijainti
    ¿¿¿Salud???
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni
    Itse ainakin ymmärrän julkisen haukunnan täysin. Mies joka ajoi viime vuonna eniten kilometrejä F1-autolla, ja on menestynyt aiemmissa sarjoissa tulee ja ajelee kuin Ide konsanaan. Jollei kantti parane, niin potkuthan tuollaisesta räveltämisestä seuraa. Toivon toki, jotta otteet hyppäisivät aimo loikan eteenpäin seuraavissa kisoissa, mutta jollei niin julkisesta räveltämisestä seuraa jatkossakin julkista teurastusta entistäkin enemmän.
    Totta. Heikin kisan jälkeisissä kommenteissa myös ihmetystä herätti se, että valitti joutuneensa koko kisan ajamaan muitten perässä. Ei kuitenkaan yrittänytkään ohittaa niinkuin esimerkiksi Nico jo avauskisassaan. Olihan Nicollakin aikamoista räpeltämistä viime kaudella välillä, mutta se sentään yritti aina täysillä, ja näyttää nyt kasvaneen kuljettajana.

Toivotaan, että Heikki lakkaa jännittämästä ja nuolemasta perseitä ja rupeaa ajamaan täysillä. Hyvän kuskin pitää uskoa pystyvänsä ajamaan lujempaa ja menemään pidemmälle, vaikkei se ihan joka kerta sadasta onnistuisikaan.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö