F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 5 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789101112131415 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 161-200/944

Ketju: Felipe Massa: "Olin surkea ilman luistonestoa"

Senior Member
    Sijainti
    Kurjala
    Lainaa Alunperin kirjoittanut M.Webber
    Tässä mielenkiintoinen pätkä Autosportin Mark Hughesin kirjoituksesta liittyen luistoneston ja moottorijarrutuksen puuttumiseen. Alkuperäinen teksti vaatii kirjautumisen ja maksun. Kirjoittaja on seurannut testeissä ajajia.

Eli hänen mukaansa Räikkönen ja Webber (ainakin tällä hetkellä) vahvoilla ja Massa vaikeuksissa.
    Kiitos, valaiseva kirjoitus

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut M.Webber
    Eli hänen mukaansa Räikkönen ja Webber (ainakin tällä hetkell&#228 vahvoilla ja Massa vaikeuksissa.
    Hyvä jos näin on, sillä Webber on suomalaisten jälkeen lempikuskini.

Flying finns
    Sijainti
    Helsinki
    It looked more rally than racing, but impressively it was the same each lap, and he nailed that apex pretty much every time.
    Ei ehkä se nopein tapa mutta epäilemättä näyttävä Eiköhän ammattimiehet opi kauden alkuun mennessä kaikki jipot miten kärryt hallitaan, toiset nopeemmin ja toiset hitaammin.

Tietty kauden mittaan nähdään varmasti niitä rajojen etsimisiä ja joidenkin osalta jos ei ala ajelu sujumaan, niin voipi olla ettei ura pitkään jatku.
    Lentävät mestarit: Keijo "Keke" Rosberg, Mika "Häkä" Häkkinen sekä Kimi "Iceman" Räikkönen

Registered User
    Sijainti
    Tila
    Ahaa, Webberi käynyt vakoilemassa miten mä ajan GT-Legendsiä

Senior Member
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Misa1
    Ei ehkä se nopein tapa mutta epäilemättä näyttävä Eiköhän ammattimiehet opi kauden alkuun mennessä kaikki jipot miten kärryt hallitaan, toiset nopeemmin ja toiset hitaammin.

Tietty kauden mittaan nähdään varmasti niitä rajojen etsimisiä ja joidenkin osalta jos ei ala ajelu sujumaan, niin voipi olla ettei ura pitkään jatku.

Totta ja uskon myös, että Massakin petraa paljon. Eroja voi kuitenkin tulla siinä, kuka pystyy ajamaan koko kisan läpi vähemmillä virheillä. Ainahan yksi kierros on helppo, mutta erot syntyvät varmaan siitä, kuka pystyy kisassa ajamaan tasaisesti hyvä kierroksia ilman ajoapuja.

as Quo as possible JPP's Avatar
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Miten mahtaa renkaat kestää tuollaisessa enemmän rallia muistuttavassa ajotavassa?

Kurvailija
    Sijainti
    Kouvola
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JPP
    Miten mahtaa renkaat kestää tuollaisessa enemmän rallia muistuttavassa ajotavassa?
    Tuskin niin hyvin kuin "puhtaammalla" ajotavalla, mutta koska Bridgestonen kaikki rengasvaihtoehdot ovat tätä nykyä verrattain kovia, en usko että ero on kummoinen sillä autot "liukuvat" kovilla renkailla joka tapauksessa. Monien autojen etupää liukui eli aliohjasi pahasti viime kaudella, eihän Webber tee tuossa muuta kuin kääntää sen liu'un vaikuttamaan enemmän takapyöriin. Tai tarvittaessa kaikkiin neljään.
    Jarno Trulli - Suomalainen kaasumies © MTV3

Registered User
    Sijainti
    hki finland
    Lainaa Alunperin kirjoittanut CamoN
    Tuskin niin hyvin kuin "puhtaammalla" ajotavalla, mutta koska Bridgestonen kaikki rengasvaihtoehdot ovat tätä nykyä verrattain kovia, en usko että ero on kummoinen sillä autot "liukuvat" kovilla renkailla joka tapauksessa. Monien autojen etupää liukui eli aliohjasi pahasti viime kaudella, eihän Webber tee tuossa muuta kuin kääntää sen liu'un vaikuttamaan enemmän takapyöriin. Tai tarvittaessa kaikkiin neljään.
    Joo, minä ja Kimi emme pidä tuosta liukuvasta renkaasta. Onneksi meidän Ferrari on nyt sellaisessa tikissä, että renkaatkin alkavat tuntua paremmilta- etenkin etupäässä.

Iltalehden toimitus
    - Saksalaisen Speed Week-lehden tietojen mukaan Gracia ei syyllistynyt rattijuopumukseen ensimmäistä kertaa. Aiemmat tapaukset ovat vuosilta 1966 ja 2003.
    - Meidän kansalaisiamme ja arvojamme tulee kunnioittaa. Olemme aina olleet rauhaa rakastava valtio. Venäjä tai Neuvostoliitto ei ole koskaan aloittanut sotaa.
    - Emme ole hyökänneet mihinkään, toimineet vain rauhanturvaajina, Medvedev sanoi. (2007)

In stereo where available Banaani's Avatar
    Sijainti
    Manse
    Lainaa Alunperin kirjoittanut talakem
    Tuli heti viimevuoden Nyrre mieleen.
    Fernando is faster than YOU

Registered User
    Sijainti
    Liskola
    Heh.
    Ei ihme ettei Räikköstä huvita pyöriä vapaa-ajalla Massan kanssa, lähtee taas aika käsistä nää Massan lässytykset :jaska:
    "At that speed your mirrors are vibrating and you can't see"

Tunari IceManFani's Avatar
    Sijainti
    Lohja, valitettavasti...
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Banaani
    Tuli heti viimevuoden Nyrre mieleen.
    No, Alonso pystyy kyykyttämään Massaa rellullakin sadekelin sattuessa, siitä ei taida olla epäilystäkään...

Registered User
    Sijainti
    Helsinki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ferrari 4ever
    Uskon toki, että Massa kykenee haastamaan Kimin tulevalla kaudella, koska Räikkönenkin on ajanut lähes koko uransa luistoneston kanssa.

Näitä apuvälineitä ei olisi pitänyt koskaan edes sallia.
    Siis mitä. Mitä tarkoitat? Massa on ajanut formuloissa Kimiä tasan vuoden vähemmän ja tasan yhtä vähän tai paljon luistoneston kanssa.

Ps. saatan olla spekuloinneissa myöhässä.
    "Mika Häkkinen on jäänkylmä vain ratissa. Hänet lähemmin tuntevat tietävät totuuden: hän on ihana."
    - päiväkirjamerkintöjä, Arzi 10v.

CP User

Pantera negra Black Leopard's Avatar
    Sijainti
    Läntinen Suomi
    No jaa, tuleepa äkkiseltään mieleeni esimerkiksi 90-luvun alku/puoliväli, jolloin Schumi yhtä (puoli)vakavissaan heitti, että on erittäin helpottunut siitä, että Williamsilla ajaa Damon Hill eikä esim, Mika Häkkinen, Jean Alesi tai H.H Frentzen.
    Jelena Isinbayeva. Kaikki muu on yhdentekevää. - mjs -

Yritän pysytellä kohtuudessa joka on tällaiselle kohtuuttomuuksien ystävälle vaikea laji - Arto Melleri -

apina
    Jos Massa nyt vaikka tuhrii seuraavat kolme neljä kisaa niin luulen että vaihto Vetteliin vois olla aika lähellä. Jotenkin niin rauhatonta menoa Massalta ei taida itsekään luottaa itseensä enään.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Forzacupika!
    Jos Massa nyt vaikka tuhrii seuraavat kolme neljä kisaa niin luulen että vaihto Vetteliin vois olla aika lähellä. Jotenkin niin rauhatonta menoa Massalta ei taida itsekään luottaa itseensä enään.
    Oli kyllä aikamoista turailua. Ensin spinnaa itse ykkösmutkassa seinään ja mekatsuille hommia. Sitten ohittaa skotin Schumilta saamien oppiensa avulla ja pilaa Cutin kisan - sekä siinä sivussa Kimin taktiikan.

En malta odottaa, mihin mies kykenee Malesian helteessä, kun nyt oli jo nuppi noin kuumana.

...
    Minun mielestä Massan dissaaminen tässä paikassa on aika turhaa.

- Eka mutkassa toki oma moka vs. Räikkösen spinnaukseen Glockin takana.
    - Käsittämätön sukellus Skotin kylkeen vs. Räikkösen tykitykseen hiekalle.

Aika tasoissa kaverit, sillä erolla että Räikkönen ohitti "muutaan" kuskin enemmän , samaan aikaan Massa taisteli Saton kanssa.
    Viestiä on viimeksi muokannut mjk; 16.03.2008 08:03.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut J.Hunt

- Käsittämätön sukellus Skotin kylkeen vs. Räikkösen tykitys hiekalle.

Aika tasoissa kaverit, sillä erolla että Räikkönen ohitti "muutaan" kuskin enemmän , samaan aikaan Massa taisteli Saton kanssa.
    Totta puhut kyllä, ei ollut Räikkönenkään kyllä mikään icecool jäämies tänään, aikamoista sössimistä.

Mutta sitä Felipen ykkösmutkan spinniä en kyllä edelleenkään käsitä. Näytti vielä siltä kuin olisi pystynyt sen hanskaamaan, kun ei läheskään täyttä lukkoa kääntänyt oikealle. Noh, ehkä näin/muistan väärin. Paremmalla sykkeellä sitten viikon päästä.

EDIT: Vasemmalle siis.
    Viestiä on viimeksi muokannut Jeeves; 16.03.2008 08:12.

Registered User
    Sijainti
    Mäntsälä
    Massa voi olla Kimin mestaruuden kannalta elintärkeä taas!. Jos Massa ei tule toimeen ilman luistonestoa ja tekee virheitä, ei se ole laittamassa kapuloita mäkki kuljettajien rattaisiin...
    Mika Häkkinen- Lentävä Suomalainen
    Michael Schumacher- Kerpenin rehtori
    Fernando Alonso- Oviedon ihmisohjus

Senior Member Sue_me's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Janne A.
    Massa voi olla Kimin mestaruuden kannalta elintärkeä taas!. Jos Massa ei tule toimeen ilman luistonestoa ja tekee virheitä, ei se ole laittamassa kapuloita mäkki kuljettajien rattaisiin...
    Eipä kyllä ole syömässä Kimin pisteitäkään..

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Massa
    Olin surkea ilman luistonestoa
    No niin olit. Heti avausmutkassa nurmikolle. Sen jälkeen väkisin Coulthardista ohi, ja mitäs kävikään - Coulthard ulos kisasta.

Eipä kyllä Kimikään säväyttänyt. Kaksi kertaa samassa paikassa ulos: ensin täysin älyvapaa pakko-ohitusyritys Heikistä ja pihalle. Sitten jälleen yrittää väkisin ohi, takarenkaat ruohon puolella ja auto ympäri. Kimi kyllä pääosin sössi itse oman kisansa, palkintopallilla olisi ollut, siis jos koneet olisivat kestäneet loppuun asti. Selostajat eivät taas nähneet mitään: Katselin jo pitkään Kimin hidasta vauhtia - Heikki helposti ohi ja sen jälkeen Kimi hävisi koko ajan. Saari huomasi jälleen viisi kierrosta myöhemmin.

Jääkausi
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jeeves
    Oli kyllä aikamoista turailua. Ensin spinnaa itse ykkösmutkassa seinään ja mekatsuille hommia. Sitten ohittaa skotin Schumilta saamien oppiensa avulla ja pilaa Cutin kisan - sekä siinä sivussa Kimin taktiikan.
    Massan aiheuttama SC olisi voinut olla lottovoittokin Kimille. Sai ainakin kärjen kiinni ja meinasi mennä Heikin ohi.
    Kiva olis tietää Kimin aiottu taktiikka. Ja se miksei mennyt varikolle kun meinas. Sillonhan ei kait vielä ollut SC:tä julistettu eli olis ollut kait ihan normi stoppi.
    Vai olisiko jäänyt punasten valojen taakse varikolle kuitenkin?

...
    Lainaa Alunperin kirjoittanut tankkeri
    Kimi kyllä pääosin sössi itse oman kisansa, palkintopallilla olisi ollut, siis jos koneet olisivat kestäneet loppuun asti.
    Kimin sijoitus spinnailujen jälkeen ilman ongelmia olisi kai ollut neljäs.

Jääkausi
    Sijainti
    Ylöjärvi

No kyllä mun mielestä puhutaan ihan erilaisista ajoista nyt. kun nyt vertailet niin vertaa nyt sit lähtöpaikkoja. Massa 4 vs Kimi 15 ja ekan kierroksen jälkeen oli kokolailla toisin päin.

Massan ekojen mutkien spinni oli kyl outo. Kait se koitti väkisin pysyä Heikin rinnalla, mutta eihän siinä ollut toivoakaan. Heikki tuli ulkoo paremmilla vauhdeilla ja kakkosmutkassa oli sisällä...
    No kilpailutilanne toki...

Ja Coulthardin kolari nyt oli mun mielestä kilpailutilannekolari. Eturenkaat oli kuitenkin melkein vastakkain joten ei se mitään epätoivoinen sukellus ollut. David ei vaan nähnyt myöhään ohitukseen ponnistanutta Massaa ja that's it.

Jääkausi
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Kimin sijoitus spinnailujen jälkeen ilman ongelmia olisi kai ollut neljäs.
    Luultavasti.

Mutta olisiko voittokin ollut käsillä?
    Jos Kimin olisi ollut pakko tulla varikolle kuitenkin hetikohta SC:n jälkeen niin ei kait se olis riskeerannu ohitusta Heikistä noin paljon. Vai pelasiko Heikki peliä onnistuneesti vain?

Reality bites
    Coulthard ei ole järin iloinen:

Lainaa Alunperin kirjoittanut autosport.com
    Coulthard expects Massa to take blame

By Pablo Elizalde Sunday, March 16th 2008, 07:40 GMT

Felipe Massa and David Coulthard crash in AustraliaDavid Coulthard is expecting Felipe Massa to take full responsibility for the crash that took the Scot out of the Australian Grand Prix.

The duo made contact on lap 26, when the Ferrari driver dived down the inside of the Red Bull at the first corner.

Coulthard's car was launched into the air and ended up heavily damaged after the landing, leaving Coulthard with no choice but to retire.

The Scot was furious after the race and expected Massa to take the blame for the accident.

"I can understand that Felipe (Massa) was in a quicker car and was trying to overtake, but you've got to have your car alongside to pass, especially in a corner like Turn one, you can't just ram into them," said Coulthard.

"Felipe took a lunge from too far back and Turn one is a corner where you have to turn in early - it's not like Turn three, which is a hairpin and door's open for a long time.

"I screwed up last year when I tried a speculative move on Alex (Wurz), but I took full responsibility for it and I would expect Felipe to do the same today."
    When Michael Caine was asked about Jaws IV in an interview, he answered, "I have never seen it, but by all accounts it is terrible. However, I have seen the house that it built, and it is terrific."

Registered User
    massalla pientä hakemista ajossa mutta malesiassa varmaan jo ihan iskussa

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ghost_Glove
    Luultavasti.

Mutta olisiko voittokin ollut käsillä?
    Jos Kimin olisi ollut pakko tulla varikolle kuitenkin hetikohta SC:n jälkeen niin ei kait se olis riskeerannu ohitusta Heikistä noin paljon. Vai pelasiko Heikki peliä onnistuneesti vain?
    No ei Kimillä olis voittoon ollu mitään saumoja vaikka yhtään turva-autoa olis nähty. Ei taatusti olis Hamiltonia ja Kovalaistakaan saavuttanu.

Registered User

No joo, kumpikin sössi, mutta Massa silti tippu omien sössöilyjen kautta joukon hännille viidennestä lähtöruudusta ja Kimi nosti itsensä neljänneksi 15:sta ruudusta ja olisi tod.näk. ajanut myös tuolla sijalla maaliin, jos vehkeet olis kestäny. Kimillä meni vielä varikkotaktiikatkin perseelleen, joka kylläkin mielestäni tiimin moka.

EDIT: siis Massa 4:stä ruudusta...
    Viestiä on viimeksi muokannut Make79; 16.03.2008 11:26.

Registered User
    Massa joo sössi aika pitkälti oman kisansa, mutta minusta on ihan turhaa syyttää miestä tuosta David jutusta, Coulthard itse sulki tien vaikka Massa oli jo rinnalla, minusta tuon voi laittaa täysin Coultin piikkiin.
    Vaihtoaitio.net

Foorumi jääkiekon ystäville!

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut tankkeri
    Selostajat eivät taas nähneet mitään: Katselin jo pitkään Kimin hidasta vauhtia - Heikki helposti ohi ja sen jälkeen Kimi hävisi koko ajan. Saari huomasi jälleen viisi kierrosta myöhemmin.
    Samaa hommaa ihmettelin minäkin.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ghost_Glove
    Ja Coulthardin kolari nyt oli mun mielestä kilpailutilannekolari. Eturenkaat oli kuitenkin melkein vastakkain joten ei se mitään epätoivoinen sukellus ollut. David ei vaan nähnyt myöhään ohitukseen ponnistanutta Massaa ja that's it.
    Minusta Massan eturengas osui keskelle Davidin autoa, ei lähelläkään eturengasta. Mielestäni tuo menee aikalailla Massan piikkiin.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Toikin otsikon voisi vaihtaa 'Olen surkea ...'
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Make79
    Minusta Massan eturengas osui keskelle Davidin autoa, ei lähelläkään eturengasta. Mielestäni tuo menee aikalailla Massan piikkiin.
    Joop, itse laittaisin tuon Massan piikkiin myös. Felipe osui tuohon auton puoliväliin, auto tuli aika lentäen kanttarin yli. Hiukan liian kaukaa sukellettu.

Melkoinen ero oli Massan ajamisessa verrattuna Kimiin.

Iltalehden toimitus
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Toni_V
    Joop, itse laittaisin tuon Massan piikkiin myös. Felipe osui tuohon auton puoliväliin, auto tuli aika lentäen kanttarin yli. Hiukan liian kaukaa sukellettu.

Melkoinen ero oli Massan ajamisessa verrattuna Kimiin.
    Ei David sanoo itse että Red Bullin peileistä ei näe mitään. (Ne Ferkulta kopioidut lokasuoja peilit) ovat niin edessä ettei normaali päänasennolla näe mitään...
    - Saksalaisen Speed Week-lehden tietojen mukaan Gracia ei syyllistynyt rattijuopumukseen ensimmäistä kertaa. Aiemmat tapaukset ovat vuosilta 1966 ja 2003.
    - Meidän kansalaisiamme ja arvojamme tulee kunnioittaa. Olemme aina olleet rauhaa rakastava valtio. Venäjä tai Neuvostoliitto ei ole koskaan aloittanut sotaa.
    - Emme ole hyökänneet mihinkään, toimineet vain rauhanturvaajina, Medvedev sanoi. (2007)

Registered User
    Sijainti
    Liskola
    Ei Massa nyt sen huonommin ajanut kuin Kimikään..
    Kumpikin teki paljon rookievirheitä, ja viimeinen naula arkkuun oli Ferrarin luotettavuus..

No, ei kai siinä sitten muuta kun Malesian ottamaan revanssia
    "At that speed your mirrors are vibrating and you can't see"

Registered User

Mtv3:n uutisesta kuva.
    Ei kyllä ihan rinnalla näytä olevan. Massa olis varmaan voinu vetäytyä ajoissa tilanteesta, kun huomasi ettei mitenkään tule mahtumaan DC:n rinnalle.

...
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Lisko
    Ei Massa nyt sen huonommin ajanut kuin Kimikään..
    Väität siis pokkana että Massa ajoi tänään yhtä hyvin kuin Räikkönen?

KKWCS:n Mietaa Jacques's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Väität siis pokkana että Massa ajoi tänään yhtä hyvin kuin Räikkönen?
    Mä väitän että Kimi ajoi tänään lähes yhtähuonosti kuin Massa. Massalta sen sijaan odotinkin tuollaista sekoilua. Kimiin olin pettynyt.
    Treenisaldot

"Täällä on 2,1 gigatavua tietoa." -Antti

En tiedä onko JACQUES tyhmä, vai oliko mies liikkeellä huumorilla........ Mutta kaiken kaikkiaan aikamoista höpinää...
    T: Nimimerkki Jjusban

Iltalehden toimitus
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jacques
    Mä väitän että Kimi ajoi tänään lähes yhtähuonosti kuin Massa. Massalta sen sijaan odotinkin tuollaista sekoilua. Kimiin olin pettynyt.
    Höpö höpö... ajo voitosta , eikä nyt varmasti vaan maaliin ja pisteitä tyyliin...

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö