F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Go Back   Keskusteluforum > Pelit ja kilpailut > Moottoriurheilupelit

Moottoriurheilupelit Keskustelua moottoriurheilupeleistä.

Reply

Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old 15-07-2005, 14:14   #1
MacGyver
Humppaliisa

GPL

Onko peli jääny jo aivan unholaan (forumistien keskuudessa) vai vieläkö sen paris järkkäillään jonku sortin turnajaisia tai vastaavia?
Old 17-07-2005, 07:02   #2
Dominic
Senior Member

Dominic's Avatar

Vaikene oitis!
Dominic is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2005, 14:02   #3
MacGyver
Humppaliisa

Thumbs up

Hei! Ei ny pidä vanhoja muistella ku pitää saada uusia muisteltavia!!1 Ja dominic on niljake!
Old 18-07-2005, 09:08   #4
Kanzo
Totaalirankka

Ootappa syyskuulle niin eiköhän trellet.net pukkaa taas pihalle geplikautta. Vaikka siellä osa porukkaa onkin seonnut väliaikaisesti gtr:ään ja muihin hörhelöihin, niin gpl:ää ei jätetä.
Kanzo is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2005, 21:41   #5
Sammypiru
Isä

Itse eläköidyin pelistä tuossa jälkikasvun syntymisen aikoihin 2004 vuoden alussa vissiinkin, mutta kohta pitäisi ratti ruuvata pöytään ja laittaa jälkeläinen ajelemaan Toki itsekkin voisi taas ajella, mutta edelleenkin pelissäni on vikana ratin vasemmalle sojottaminen.
Old 20-07-2005, 01:26   #6
DFiaA
I told you so

GPL on vähän vanha mutta ei oikein muutkaan ajopelit enää nappaa.
DFiaA is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 11:22   #7
E. Tuhero
Senior Member

Send a message via ICQ to E. Tuhero
Ei se mihinkään unohdu, nyt on vaan pidetty olosuhteiden pakosta taukoa.. ensin muuton takia ei ollut vuoteen kunnollista pöytää ratille, nyt kun se on, niin saan huomata ettei GPL käynnisty kuin toisinaan ja silloinkin kesän lämpöjen takia kone tilttailee 15 min välein... Kuuuuun tässä saadaan uusi kone ostettua, niin luultavasti GPLlänkin pariin tieni käy. Ja kaikkien niiden grafiikkapäivitysten joista olen vain saanut unelmoida....
E. Tuhero is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 13:01   #8
Arcanum
Jonkin kakkosnikki

Quote:
Originally Posted by E. Tuhero
Ei se mihinkään unohdu, nyt on vaan pidetty olosuhteiden pakosta taukoa.. ensin muuton takia ei ollut vuoteen kunnollista pöytää ratille, nyt kun se on, niin saan huomata ettei GPL käynnisty kuin toisinaan ja silloinkin kesän lämpöjen takia kone tilttailee 15 min välein... Kuuuuun tässä saadaan uusi kone ostettua, niin luultavasti GPLlänkin pariin tieni käy. Ja kaikkien niiden grafiikkapäivitysten joista olen vain saanut unelmoida....
Sitten vaan suuntaat keulan kohti trellejä!
Old 20-07-2005, 16:09   #9
Dominic
Senior Member

Dominic's Avatar

Trellet kuulostaa edelleen liian ruotsalaiselta mun makuuni!
Dominic is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2005, 18:30   #10
Arcanum
Jonkin kakkosnikki

Quote:
Originally Posted by Dominic
Trellet kuulostaa edelleen liian ruotsalaiselta mun makuuni!
No ajattele sitä nimeä sitten kokonaisuudessaan, eli: TREenipeLLET.
Old 21-07-2005, 18:20   #11
E. Tuhero
Senior Member

Mikähän tuossa on kun ei toimi... Peli ei käynnisty aloituskuvaa pidemmälle.. siis tuota mikä tulee heti kun pelin käynnistää.
Myöskään task managerin kautta tuota gpl.exeä ei saa sammutettua.
Prosessoriaikaa se ei enää vie, mutta muistia noin 25MB

Minkäänlaista virheilmoitusta ei tule, joten vaikea arpoa mistä johtuisi.
core.iniä olen kokeillut tuota aiemmin käyttämääni, sekä jotain vanhempaa varmuuskopiota.

Mitähän muuta tuossa voisi, ei viitsisi kokonaan uusiksi laittaa kun kuitenkin yhtä sun toista tuohon on jo kertynyt.

Tietääkö kukaan tekeekö GPL jonnekkin logia josta voisi päätellä mikä menee jumiin, tai onko muita vinkkejä.

Jännää tässä on se että tuon reilun vuoden tauon jälkeen sain kerran pelin käynnistymään.. joten sen pitäisi toimia
Old 22-07-2005, 08:43   #12
Kanzo
Totaalirankka

Jos vaikka tämä?

3- If you’re using Windows XP or an NTFS file system, make sure that under the Sierra folder > properties > general > advanced, “allow indexing service” is enabled.

Tuo löytyy Bob Simpsonin GPL FAQ:ista.

Ja jos ei tuo auta, niin katsele sitä FAQ:ia lisää. Kyllä se siitä.
Old 03-08-2005, 23:44   #13
E. Tuhero
Senior Member

Aattelinpa vaan tulla sanomaan jotta maailmassa on ratoja ja sitten on Nurburgring
Old 04-08-2005, 16:55   #14
Pasi73
Senior Member

Pasi73's Avatar

Quote:
Originally Posted by E. Tuhero
Aattelinpa vaan tulla sanomaan jotta maailmassa on ratoja ja sitten on Nurburgring
Vipaan mutkaan meni 8min alitus Hondalla?

Ei harmita yhtään..
Pasi73 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2009, 20:14   #15
Sue_me
Tiskojukka

Sue_me's Avatar

GPL:ään on juuri julkaistu uusi 67 patch sekä erittäin legendaarinen rata: Targa Florio. Kyseessä on liki 72 kilometriä pitkä rata joka kiemurtelee pitkin sisilian vuoristoa. Radalla on korkeuseroja, 567 mutkaa ja se on taatusti hankala opeteltava.

Itse kokeilin rataa äsken ja pääsin ekalla yrittämällä jopa minuutin verran eteenpäin varikolta puolirauhallisella ajolla, kunnes heitin auton voltilla kaiteen yli

Kun kokeilette rataa niin huomioikaa, että klikattuanne Targan rataa ratavalikko saattaa jumittaa melko kauan ennenkuin pääsee ajamaan. Oma koneeni oli noin minuutin tiltissä ennenkuin Targa latautui. Ei siis kannata heti lähteä buuttaamaan konetta jollei mitään tunnu tapahtuvan.

Tuosta patchista sen verran että nyt ratoja saa 256 kpl kerrallaan aikaisemman 64 sijasta ja myös todella pitkien ratojen (kuten Targa) tuki saatiin GPL:ään tämän johdosta. Menuja on hieman viilailtu ja ilmeisesti jotain bugikorjauksia myös mukana. Eli patch sekä GEM+ päivitys vaaditaan jotta Targan pelaaminen onnistuu.

latauslinkki, jonka kautta pääsee myös asennusohjeisiin
http://gpltd.bcsims.com/?ir=Whatsnew
Sue_me is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2009, 20:41   #16
Kanzo
Totaalirankka

Pari päivää olen ajellut tuolla ja pakko myöntää, että mahtava on rata. Rupesin jo suunnittelemaan matkaa Sisiliaan.

Heh, rata tuli tänään GPLRankiin ja suomalaisilla on heti neloisjohto. Ja kaikki tietysti Trellejä.
Old 30-09-2009, 20:50   #17
Dominic
Senior Member

Dominic's Avatar

72 km

Kova himo ollut asennella GPL tässä viime aikoina, kun on taas tullut tuota kartingiakin väännettyä.

Täysin taas kadottanut käryn siitä, mitä add-onneja ja pätsejä pitäis asennella, että oltais niinku kehityksen kärjessä.
Old 30-09-2009, 21:01   #18
Sue_me
Tiskojukka

Sue_me's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dominic View Post
Täysin taas kadottanut käryn siitä, mitä add-onneja ja pätsejä pitäis asennella, että oltais niinku kehityksen kärjessä.
All in one patchi löytyy täältä. Tuon päälle sitten tuo 67patch.
http://gplps.org/wb/pages/projects/g...-downloads.php

Itse olen käyttänyt edelleen GPL2004 demoa johon olen vaan kopsannut orkkis-cd:ltä radat. Ja toi patchi toimi suoraan sen päälle kun oli vaan asentanut gem+:n ja siihen päivityksen (päivitys tuli tuon 67patchin pakatussa tiedostossa mukana) ensin. 67Patchin jälkeen gplc67.exe deletetään GPL:n juurihakemistosta. Sitten käynnistetään GEM+, jolloinka päivitetty gplc67.exe muodostuu GPL:n juurihakemistoon. Homma toimi kuin junan vessa ainakin omalla kohdalla..

Quote:
Originally Posted by Kanzo View Post
Pari päivää olen ajellut tuolla ja pakko myöntää, että mahtava on rata. Rupesin jo suunnittelemaan matkaa Sisiliaan.

Heh, rata tuli tänään GPLRankiin ja suomalaisilla on heti neloisjohto. Ja kaikki tietysti Trellejä.
Täytyy myöntää että tuli Kummisetä-elokuvat mieleen kun pääsin radan varikkoalueen metsän reunustamalta alueelta vuoriston maaseudulle. Rata on juuri sen näköinen kuin olen valokuvista ja 8mm videonpätkistä nähnyt. Loistavaa työtä radan tekijäporukalta kerrassaan

Äskeisen harjoitussession jälkeen oma enkka (mihin asti olen päässyt ennen mälläystä) on tuossa ratakartassa Cerdan kaupungin jälkeisessä tiukassa vasurissa. Sen jälkeen matka jatkui vielä parin-kolmen mutkan verran jonka jälkeen auto hajosi lopullisesti. Eli karkeasti arvioituna alle 10km vasta takana

Ratakartta
http://gpltd.bcsims.com/track_images.../map-targa.pdf

Last edited by Sue_me; 30-09-2009 at 21:12.
Old 30-09-2009, 21:20   #19
Mangelo
disconnected

Vois kyllä tehdä uuden asennuksen, koska asennus on vaan vanha roska johon on kasautunut sekavasti sitä sun tätä päälle. Puhdas asennus kaikilla 1967 patcheilla ja parhailla radoilla. Aikaa kestävän asennuksen jos saisi tehtyä.

:edit: Tyydynkin siistimään ja päivittämään vanhaa kun 2004 demo kaatuilee työpöydälle.

Last edited by Mangelo; 01-10-2009 at 01:25.
Mangelo is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 08:53   #20
Kanzo
Totaalirankka

Quote:
Originally Posted by Sue_me View Post

Ja täältä sama Google Earthissa:http://srmz.net/index.php?s=&showtop...ndpost&p=36868.
Old 01-10-2009, 09:47   #21
Vonsaku
Juoppokuski

Ja google mapsissa.

Seuraavan kerran kun tilaan cdonista jotain niin pakko muistaa tarttua tähän gpl:n... Autosimuja takana melkein parikymmentä vuotta ja silti en ole koskaan tätä pelannut, kaikki muut varteenotettavat pitäis olla tallessa.

1:12.90
Vonsaku is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 11:30   #22
Mangelo
disconnected

Outoa. 67 patchilla vihreä lippu josta pääsee valitsemaan radan, ei reagoi

Vähän kokeilin noita hienompia autografiikoita kopioimalla 2004 demosta. Ihan hyvät muuten, mutta ärsyttää jollain etäisyydellä kun auton takajousituksen näkö muuttuu ilmeiseesti grafiikoiden siirtyessä epätarkempiin. Alkuperäisgrafiikat ovat mielestäni ihan riittävät. Ei se ajamisen riemu ole siitä kermakakkukuorrutuksesta kiinni.
Old 01-10-2009, 12:23   #23
Kanzo
Totaalirankka

Quote:
Originally Posted by Zaikom View Post
Outoa. 67 patchilla vihreä lippu josta pääsee valitsemaan radan, ei reagoi
Kannattaa odotella vähän pidempään kuin normaalin radan kanssa. Eiköhän se sieltä lataudu, kun odottelee minuutin tai pari.
Old 01-10-2009, 14:23   #24
Ode
Maailmanlupaus

GPL vois vielä onnistuakkin, kunhan saan lokakuun loppupuolella uuden koneen ja puhtaan asennuksen siihen.

Targa Florio rFactoriin olisi mahtavaa, unelmien täyttymys 1970 WSC -modilla.

Pitää vain odotella GPL:ään tulevaa vuoden 1967 urheiluautojen lisäosaa. Sitten vasta voisi Targakin napata.
Ode is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 14:27   #25
Ode
Maailmanlupaus

Quote:
Kannattaa odotella vähän pidempään kuin normaalin radan kanssa. Eiköhän se sieltä lataudu, kun odottelee minuutin tai pari.
Mulla kesti Montjuicia ladallessa kymmentä minuuttia, mutta se tais johtua nimenomaan koneen ja asennuksen bugisuudesta.
Ode is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 19:32   #26
Turboahti
Pre qualifer

Tolla 2004 demolla tulee silloin tällöin ajeltua...Tosin se on vähän jäänyt, kun olen alkanut opetella rFactor-radan tekemistä Bob's track builderilla.
Turboahti is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 21:18   #27
henrizio
väärinkäyttäjä

Kokeilin Targaa, enkä jaksanut ajaa koko kierrosta. Lopetin jonnekkin Collesanon jälkeen oikeastaan sen takia kun rata pyörii niin tahmeasti. Oli varmaan puoli tuntia mennyt siinä vaiheessa.

En löytänyt foorumeilta apua miksi fps on niin onneton. Muut radat toimii sulavasti ja uudet pelitkin 1920x1200 resolla.
Old 01-10-2009, 21:40   #28
Sue_me
Tiskojukka

Sue_me's Avatar

Quote:
Originally Posted by henrizio View Post
Kokeilin Targaa, enkä jaksanut ajaa koko kierrosta. Lopetin jonnekkin Collesanon jälkeen oikeastaan sen takia kun rata pyörii niin tahmeasti. Oli varmaan puoli tuntia mennyt siinä vaiheessa.

En löytänyt foorumeilta apua miksi fps on niin onneton. Muut radat toimii sulavasti ja uudet pelitkin 1920x1200 resolla.
Voisiko syy olla tämä:

Targa ei tue 60fps ominaisuutta GPL:ssä. GPL:ään on saatavilla patch, jolla tuon 60fps voi saavuttaa. Mutta tässä tapauksessa se ei siis toimi.
Old 01-10-2009, 21:54   #29
brr
Registered User

Quote:
Voisiko syy olla tämä:

Targa ei tue 60fps ominaisuutta GPL:ssä. GPL:ään on saatavilla patch, jolla tuon 60fps voi saavuttaa. Mutta tässä tapauksessa se ei siis toimi.
Hyvin toimii Targa 60fps:llä. 60fpsv2newmod.xml ja 67patch niin pitäisi toimia.
brr is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2009, 14:26   #30
Loetkoe
.

Loetkoe's Avatar

Quote:
Äskeisen harjoitussession jälkeen oma enkka (mihin asti olen päässyt ennen mälläystä) on tuossa ratakartassa Cerdan kaupungin jälkeisessä tiukassa vasurissa. Sen jälkeen matka jatkui vielä parin-kolmen mutkan verran jonka jälkeen auto hajosi lopullisesti. Eli karkeasti arvioituna alle 10km vasta takana
Paina Shift+R niin pomppaa takas radalle. Ehkä tiesitkin jo mutta joku muu ei ehkä tiedä
Old 02-10-2009, 15:14   #31
Dominic
Senior Member

Dominic's Avatar

Angry

Quote:
Originally Posted by Loetkoe View Post
Paina Shift+R niin pomppaa takas radalle. Ehkä tiesitkin jo mutta joku muu ei ehkä tiedä
Mut sit menettää hyvin lämmitetyn renkaan edun. x(
Old 02-10-2009, 22:28   #32
Sue_me
Tiskojukka

Sue_me's Avatar

Quote:
Originally Posted by Loetkoe View Post
Itse asiassa en tiennyt.

Mutta tavoitteenani on aina ajaa realistic damagella ja jos menee vituiksi niin eikun alusta. Päätä vaan uudestaan seinään (tai armcoon)
Old 03-10-2009, 06:44   #33
Loetkoe
.

Loetkoe's Avatar

Itse käytän sitä lähinnä uutta rataa opetellessa tai näin pitkällä radalla
Old 03-10-2009, 16:15   #34
dillinger
Senior Member

Mulll on toi vanha cd gplstä (taitaa olla jos oikein muistan niin versio 1.00), saakohan sen jotenkin tän v** Vistan kansssa pelaamaan?
Old 03-10-2009, 19:50   #35
Dominic
Senior Member

Dominic's Avatar

Quote:
All in one patchi löytyy täältä. Tuon päälle sitten tuo 67patch.
http://gplps.org/wb/pages/projects/g...-downloads.php

Itse olen käyttänyt edelleen GPL2004 demoa johon olen vaan kopsannut orkkis-cd:ltä radat. Ja toi patchi toimi suoraan sen päälle kun oli vaan asentanut gem+:n ja siihen päivityksen (päivitys tuli tuon 67patchin pakatussa tiedostossa mukana) ensin. 67Patchin jälkeen gplc67.exe deletetään GPL:n juurihakemistosta. Sitten käynnistetään GEM+, jolloinka päivitetty gplc67.exe muodostuu GPL:n juurihakemistoon. Homma toimi kuin junan vessa ainakin omalla kohdalla..

Täytyy myöntää että tuli Kummisetä-elokuvat mieleen kun pääsin radan varikkoalueen metsän reunustamalta alueelta vuoriston maaseudulle. Rata on juuri sen näköinen kuin olen valokuvista ja 8mm videonpätkistä nähnyt. Loistavaa työtä radan tekijäporukalta kerrassaan

Ratakartta
http://gpltd.bcsims.com/track_images.../map-targa.pdf
Ajoin on All-In onen, ja sit jonkun 67patchin, mut ... ööh. No ei tos ainakaa näy mitään 67-tyylistä ja lisäkis D3D gfrafiikka bugaa ja näyttää vaan 1/4 vasemmasta yläkulmata. Muu ruutu on mustaa.
Old 03-10-2009, 20:16   #36
Moss
melkein mestari

Ajoin eilen yhden kierroksen. Oli siinä kokemus.
Andrea Stella, Kimin kisainsinööri Ferrarilla: – Kun toimin Michaelin datainsinöörinä, hänelle piti aina tarkasti kertoa, miten tietokoneen mukaan eri mutkissa hän voisi ajaa nopeammin. Kimin kohdalla tällaisia neuvoja ei tarvita. Hän löytää ne ratkaisut itse.
"Huikea homma hei!" -Erkki Mustakari
Moss is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2009, 11:48   #37
Kanzo
Totaalirankka

Quote:
Originally Posted by dillinger View Post
Mulll on toi vanha cd gplstä (taitaa olla jos oikein muistan niin versio 1.00), saakohan sen jotenkin tän v** Vistan kansssa pelaamaan?
Hyvin toimii Vistan kanssa.
Old 04-10-2009, 11:49   #38
Kanzo
Totaalirankka

Quote:
Originally Posted by Dominic View Post
Ajoin on All-In onen, ja sit jonkun 67patchin, mut ... ööh. No ei tos ainakaa näy mitään 67-tyylistä ja lisäkis D3D gfrafiikka bugaa ja näyttää vaan 1/4 vasemmasta yläkulmata. Muu ruutu on mustaa.
Nou hätä:

http://forum.racesimcentral.com/show...16&postcount=2
Old 04-10-2009, 18:54   #39
henrizio
väärinkäyttäjä

Quote:
Voisiko syy olla tämä:
En ollut tietoinen tollasesta 60fps patchista. Asensin sen ja vanhat radat toimii entistä sulavammin ja Targa yhtä huonosti. Varmaan taas joku mystinen ATI-ongelma.
Old 04-10-2009, 21:28   #40
dillinger
Senior Member

Quote:
Hyvin toimii Vistan kanssa.
Mutta tarviihan se jotain lisäpalikoita, ku koneet on noista ajoista hiukkka kehittyneet?

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules