Bensa on muuten kallimpaa kuin limukka ja maito![]()
![]() |
![]() | |||||||
|
Bensa on muuten kallimpaa kuin limukka ja maito![]()
Spanielin silmät ovat rakkautta täynnä...
Ehkä Norjakin ..Alunperin kirjoittanut jusban
Lukaisin lehdestä, että Norjan valtion arvioidut öljyvoitot seuraavan kuuden vuoden ajalla olisivat 76% suuremmat kuin mitä nyt budjetissaan ovat arvioineet, vaikkakin öljyvarojen odotetaan vastaavasti pienenevän 12%:lla. Valoisalta näyttää.
Eikös bensa kuitenkin maksa Norjassa todella paljon - niin kuin kaikki muukin. Tosin onhan niillä sitä ostovoimaa![]()
Dominic: Vähän niin kuin formuloissa. Sä oot ainoastaan niin hyvä, kuin sun viimeinen kommenttisi!
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.
Mikäkö? Kännykkäliittymämainokset.
"Elämä on" ja jotkin perhanan oravannahat...
"Minun sulava ajotyylini toimii hyvin märällä." Giancarlo Fisichella
-uudet salkkarit
-big brother ja oheiskrääsät
-yo-kirjoitukset
-se mainos, missä lauletaan "christmas is for sharing"
![]()
![]()
![]()
![]()
<MacGyverr> JEPAA!½!! THYELLA!
<MacGyverr> onko housuissani EMPIRE STATE BUILDING vai olenko vain iloinen nähdessäni nimimerkkis
<kouvo> Thyella kääntää suomeksi ja tsättiläiset ymmärrettäväksi suomeksi.
<Kurski> Thyella on parasta kampaamotason tuotetta.
DNA-mainosten ärsyttävyys on niin pientä verrattuna Saunalahden ja Telefinlandin vastaaviin.Alunperin kirjoittanut Rintintin
'Oh Professor look! I think I found an unaspected planet! Oooh, which one's that, Professor?'
'It is Uranus my dear,' said Professor Trelawney peering down at the chart.
'Can I have a look at Uranus too, Lavender?' said Ron.
Viikonloppu oli taas liian lyhyt.
'Oh Professor look! I think I found an unaspected planet! Oooh, which one's that, Professor?'
'It is Uranus my dear,' said Professor Trelawney peering down at the chart.
'Can I have a look at Uranus too, Lavender?' said Ron.
Mutta sähän toivoit kesälomallasi, että koulu alkaisi pian. Miten nyt näin?Alunperin kirjoittanut jenan
Mitä yhteistä on naisella ja Audilla?
No tietty se että Matxi puhuu paljon molemmista muttei saa kumpaakaan!!!
Totta. Ja nyt on vasta keskiviikko...Alunperin kirjoittanut jenan
"Minun sulava ajotyylini toimii hyvin märällä." Giancarlo Fisichella
Ei jäänyt aamuksi kahvimaitoa!
Toimistomme muutti ja pomo ei ole saanut hankituksi vielä kahvinkeitintä.![]()
![]()
Kolme tuplaa tan paivan kierroksella. Ei hyvaa paivaa![]()
Nopatar on hukassa!
Mä näin huhtikuussa livenä ku yks Iska löi holarin.Alunperin kirjoittanut Nopeahuoli
joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.
T: Nimimerkki Jusban
Alunperin kirjoittanut Runar ja Kyllikki
Niin, mikä tossa asiassa vituttaa on dementia. Kun en oo 100% saletti oliko se Iska vai Osku. En tunne meinaan sitä tyyppiä. 'Sattumalta' olin paikalla.
joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.
Kuvittele että olet puuseppä. Olet viemässä suutarille tämän pyytämää ovenkahvaa. Tapaat matkalla lukkosepän ja kerrot tarvitsevasi riippulukon varaston oveen. Lukkosepällä on sellainen mukanaan ja hän antaa sen sinulle. Sovitte 50 euron maksusta "illalla siten paikallisessa".
Viet ovenkahvan suutarille ja sovitte hinnaksi 50 euroa "illalla paikallisessa".
Tällävälin metsuri on vienyt lukkosepän pihalle 50 euron arvosta halkoja.
Metsuri hakee keikan jälkeen korjatut työsaappaansa suutarilta ja hekin sopivat 50 euron maksusta "sitten illalla paikallisessa"....
Illalla menet paikalliseen. Kanssasi pöytäseurueessa istuu nyt suutari, metsuri ja lukkoseppä. Muistat olevasi lukkosepälle 50 euroa velkaa koska ostit häneltä lukon.
Ojennat 50 euron setelin lukkosepälle, joka ojentaa sen metsurille. Metsuri ojentaa saman setelin suutarille. Koska suutari hankki sinulta uuden ovenkahvan hän ojentaa juuri lukkosepälle maksamasi viisikymppisen takaisin sinulle.
Kaikkia alkaa hymyilyttää. Kaikki saivat jotain, maksoivat sen mutta eivät ole kuitenkaan maksaneet kenellekään mitään! Viisikymppinen vain kiersi pöydän ja palautui takaisin alkuperäiselle omistajalleen. Heh - hyvät kaupat, vain tavarat vaihtoivat omistajaa. Porukka skoolaa tyytyväisenä.
Mutta mitä unohtui?!
VEROTTAJA.
Verottaja istahtaa samaan pöytään ja kaivaa laskimen esille.
Noniin pojat ja tytöt, huomasin että tässä pöydässä pyörähti juuri helvetinmoinen liikevaihto, joten minun tulee lain mukaan saada siitä osuuteni. Teitte kauppaa yhteensä 4x50 eurolla, eli yhteensä 200 euron arvosta. Ensin kaivatte kuvettanne ja maksatte minulle 44 euroa arvonlisäveroa pikku kaupoistanne (odottaa käsi ojossa)... ja sitten maksatte saamastanne tulosta 35% eli yhteensä 70 euroa veroa kuten hyvin tiedätte. Se tekee yhteensä 114 euroa. Kiitos.
Pöytäseurueessa ilmeet vakavoituvat laakista.
Ei helvata, ei tämä näin voi mennä. Yksi viisikymppinen vain kiersi pöydän ympäri palautuen takaisin alkuperäiselle omistajalleen ja nyt tuo riiviö vaatii meiltä 114 euron maksua!
Hyväksyvää nyökkäilyä ei seurueessa juuri näy. Ilmeet ovat happamia.
Toiset kaljatkin jäivät juomatta, koska verottaja vei rahat.
Kansalaiset, näin toimii verottaja. - Elämä on.
Viestiä on viimeksi muokannut kc4197; 12.02.2007 02:21.
[!
Viestiä on viimeksi muokannut ettelbruck; 11.05.2008 04:26.
Luultavasti olen kaikkea tuota ja paljon vähemmänkin
Oletuksena oli tietysti, että ostokset tehtiin yksityishenkilöinä, joilla ei ole mahista vähentää alvia.
Homman näennäinen huvittavuus kuitenkin ehkä selvisi ehkä jopa sinulle, oi suuri verotusgurumme?
Ehkä ei, jos näet vain puut etkä lainkaan metsää..
EDIT: Valota toki ystävällisesti meille itseäsi tyhmemmille mikä tuossa stoorissani meni totaalisesti metsään (?). Kaikki eivät kuitenkaan ole yhtä valveutuneita tämän yhteiskunnan verotuskiemuroista kuin Sinä (oi suuri verotusguru).
Vai pelmahditko ketjuun vain tarkoituksena aukoa päätäsi muille seikoista joista sinulla ei ole höykäsen käsitystä?
Jos on - pyydän tarkennusta kritisoimaasi asiaan, muussa tapauksessa käsittelen edellistä viestiäsi puhtaana teinitrollina.
Kiitos ja näkemiin
Viestiä on viimeksi muokannut kc4197; 12.02.2007 03:03.
ä
Okei, sinä lasket tuon nyt niin, että siinä 200 eurossa on jo alvi mukana. Minä kirjoitin, että kun verottaja yllätti kaverit tekemästä pimeää kauppaa baaripöydästä, niin hintaan tietysti _lisätään_ 22%, joka siis ohjautuu edelleen verottajalle.
Kaupan kassalla hinnassa on toki "alvi sisällä", baarin pöydässä vaihtuvassa rahassa sitä ei ole, jollei verottaja saa vihiä asiasta ja älyä mennä vaatimaan sitä erikseen. eli kun alviton hinta on 200, niin alvillinen hinta on 244 euroa.
Got it?
En tainnutkaan olla ihan niin pihalla yhteiskunnasta, matematiikasta ja veroasioista kuin annoit ymmärtää... ?
Keskustelen mielelläni lisääkin aiheesta jos jätetään henkilökohtaisuudet sivummalle ja osataan keskittyä aiheeseen.
pikkupoika olisin toki mielelläni kun alkaa kaikennäköistä pikku vaivaa tulla jo tällä ikää.
Viestiä on viimeksi muokannut kc4197; 12.02.2007 03:37.
Alunperin kirjoittanut ettelbruck
...lisäksi 35% tulovero ei todellakaan mene myytyjen tuotteiden kokonaisarvosta kuten tuossa esimerkissä oli laskettu.
No kyllä vaan olet jos kuvittelet että 200 euron myynnistä maksetaan 35%/70 euroa tuloveroa.Alunperin kirjoittanut kc4197
![]()
Murrr, ei taida se metsä hahmottua muillekaan vaan viilataan jotain hemmetin pilkkua.
Ihan kuin yrittäisi kertoa vitsiä jossa yhtenä osana on valkoinen kissa. Kissan väri ei ole vitsille mitenkään merkityksellinen, vaan homman juju on ihan muualla. Sitten tulee joukko vakavikkoja jotka eivät osaa nauraa vaan inttävät vain, että se kissa oli ruskea... se kissa oli ruskea...
Numerot eivät ole tuossa lainkaan pääasia, vaan kokonaisuus. Porukka teki kauppaa, lopulta edes raha ei vaihtanut käytännössä omistajaa. Verottaja muistaa silti mojovalla kädellä.
EDIT, kyllä siitä voi mennä 70 euroa tuloveroa, jos verotusaste on 50% ja vähennyksiä ei ole kuin tuon 50-35% = 15% edestä.... Se ei kuitenkaan ollut jutun ydin.
Antaa olla, juna meni jo![]()
Viestiä on viimeksi muokannut kc4197; 12.02.2007 03:50.
Alunperin kirjoittanut kc4197
Jutussasi oli suurin verosumma tuo tulovero jota kyseisessä tapauksessa ei todellakaan lasketa kokonaismyynnistä. Koko jutun perusta on ihan pielessä, se ei todellakaan ole epäoleellinen asia jutussa.
Muutenkin jos kertoo tollasia esimerkkejä niin kannattaa pysyä totuudessa, eikä liioitella. Esim. suutarinduuneista alv on 8%.
Lisäksi tiedän varmuudella, että vaihtokaupoissa ei alv mene ollenkaan niin kuin esimerkissä on mainittu....puhumattakaan siitä että b2b-kauppa on asia ihan erikseen.
Koko juttu on silkkaa asiavirhettä, joten se ei ole edes vitsinä hyvä.
Alunperin kirjoittanut kc4197
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Olen 30min kuluttua lähdössä työrupeamalle, jossa seuraava vapaailta sattuu torstaiksi. Jack Bauerilla nuo hommat kestää vaan 24h.
Tuli mieleen se tapaus, kun oli johonkin tv-haastatteluun odotushuoneesta kiskaistu väärä mies. Juttu oli uutisoitu ensin niin, että kyseessä oli taksinkuljettaja, jolta sitten studiossa suorassa lähetyksessä kyseltiin talousaiheisia(?) kysymyksiä.
Kaikkien mielestä tämä oli hauskaa.
Sitten paljastuikin, että kyseinen heppu olikin itseasiassa korkeasti koulutettu kaveri, joka oli hakemassa töitä kyseisen aiheen asiantuntijatehtäviin tms.
Tämän takia joidenkin mielestä tapaus ei ollut enää ollenkaan hauska.
http://youtube.com/watch?v=pdyYe7sDlhAAlunperin kirjoittanut Ace17
Your body is not a temple, it's a fucking amusement park. Enjoy the ride. A.B.
Pari asiaa ottaa juuri nyt kupoliin. Se kun ei saanut viime yönä unta millään ja toisekseen että lätkässä suosikkijoukkueeni yksi parhaita pelaajia joutui Suomisarjan playoffien alla "juuri sopivasti" telakalle. Koipi on 6 viikkoa kipsissä joten vaikka mestiskarsintoihinkin pääsisivät niin kausi on ohi![]()
" JA MIKALLA FANTASTINEN STARTTI!!! " Keke, Japani 1999
http://www.youtube.com/watch?v=D4VVkozUKBI
Ismo Alanko: Vittu, kun vituttaa!
"Matkalla Alabamasta... saunaan!"
"Tänään voidaan olla hetki kuninkaina"
Sellanen ku yks kaveri meni autokauppaan ja...
- tarttis saada uus auto
- tässähän olis vai laitetaanko tilaukseen?
- tilaukseen, Haluun sellasen, sellasen, DSG:N, tiedätsä
- OK. Tilataan sitten sellanen, Ja vaihdossa tulee???
- Tällanen vaan, tällanen, kaupparatsun käytössä ollut hieman ajettu Tojota
- Joo, kai se käy...
- Joo. Käy se, laitanko käyntiin...?
- Ei tarvii, tiedetään...! Ilmoitamme sitten kun autonne on noudettavissa.
- OK.
noin kahden viikon kuluttua.
- Jaahas, mie tulin hakemaan sitä uutta Skodaa
- Joo, tässähän se on.
- Jee *hyppii tasajalkaa ja tanssii ripaskaa polokan tahtiin*, Nyt mie lähen baanalle päästeleen...
- Olipas hyvä kauppa ja vielä myyntimies hänkin...??!!!??
- Helevatun potut,
DSG???![]()
Ei s**tana![]()
No...
Ei ne mitää kuitenkaan siellä forumilla tiiä.
Surkea tarina, vitsi tai ei. En viitsi edes kommentoida, oli reikiä kun sveitsiläisessä juustossa. Lukaseppa ihan perustiedoiksi joku ulkosen laskiksen kirja höystettynä parilla verojutulla.Alunperin kirjoittanut kc4197
Toiset kehtaa tunnustaa omat mokansa, toiset rasvaa köyttä ja repii ranteita auki tylsällä partakoneen terällä.Alunperin kirjoittanut Micael
![]()
![]()
Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun
Merkkihuollot. Vanhempien kaaran vein öljynvaihtoon, kun eivät itte jaksaneet vaihdella. Työ maksoi 24e, mikä on ihan reilua..mutta sitten öljyt siihen päälle 70euroa! Jumalauta, viereiseltä huoltsikalta samanmoisen pönikän ja litran päälle sais alta 20euron takuulla. Onneksi ei itte tarttenut maksaa..tai piti, mutta saan rahat takaisin vanhemmilta.
Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.
Tossa lähihuoltamolla oli hiljakkoin tarjous öljynvaihdosta: 39,90 sis. öljynvaihdon, öljynsuodattimen ja 4 litran kannun täyssynteettistä huippuöljyä.Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni
Tänään sain kuulla 2 vuotta työskenneeltä putkimieheltä, että hän jättää hommat 2 viikon kuluttua, sai uuden työpaikan toisesta paikasta. Hän kyllä pitää paljon putkien vääntelemisestä mutta pääpomon takia hän irtisanoo työnsä. Pääpomo ei yhtään kunnioita työntekijöitä vaan virheen tapahdutta pääpomo huutaa ja haukkuu työntekijät idiooteiksi, apinoiksi, mulkuiksi jne... Vaikka tekee hommat hyvin, laitteet siinä tekevät tepposia välillä. Työpaikka näyttää yhä varmalta syyskuussa.
Mielestäni siinä hommassa pitää olla aika paksunahkainen, että ei loukkaannu sanoista ja jättää välinpitämättä ne pomon heittämät huudot ja haukkumiset. Minä en paljoa piittää pomon sanoista vaan katson ne eri näkökulmassa.
Pomon pitää itse tajuta, että ei hän sillä meiningillä saa riittävästi työntekijöitä töihin, jos haukkuu muita lyttyyn niin, että muut lähtevät työstä pois.
Ehkä huoli kiireistä ja tuloksista rassaa pomoa paljon. Itse pomo luottaa sen osaston putkienvääntelijöiden tuloksiin, että ei tarvitse kysyä ylityölupia mutta hitsaajien puolella ylitöitä haluavan on kysyttävä ensin lupa ylitöihin.
- REPOST BAD PORT -
Knoukka: "Lukekaa ja ihmetelkää"
Saatko esim. rosterista väänneltyä vaikkapa prätkän pakokäyriä kohtuuhintaan? Jos onnistuu, niin siinä sulle vois olla pisniissauma ja markkinarako.Alunperin kirjoittanut Thunder
![]()
Niin tai jos rautalangasta onnistus vääntämään että Scqumi voitti pelkän ykköskuskiasemansa ja ylivertaisen auton ansiosta ja oli muuten ihan tyhmä niin siinäkin vois olla pisniissauma. "Markkinarakoa" vois kysellä vaivihkaa sieltä Syvälammelta, josko vielä löytyis.Alunperin kirjoittanut Runar ja Kyllikki
Mutta saako nämä pisniissaumat ja markkinaraot yhdistettyä tuossa sun ratkaisumallissa?Alunperin kirjoittanut burb
![]()
Helposti: tuota.. öö.. niinku silleen... no kyllä sä tiijät!Alunperin kirjoittanut Runar ja Kyllikki
![]()