F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Tarkastele äänestyksen tuloksia: Millaisia tunteita sinussa herää, kun istahdat hammaslääkärin tuoliin?

Äänestäjiä
122. Et voi osallistua tähän äänestykseen
  • Otan pienet nokkaunet tuolissa hoidon aikana

29 23,77%
  • Pelkään vietävästi

28 22,95%
  • Pyydän aina puudutuksen, jos porataan

48 39,34%
  • Mua ei voi puuduttaa

12 9,84%
  • Jätän menemättä joskus lääkäriin

16 13,11%
  • Minulla ei ole reikiä

34 27,87%
  • Vitkuttelen lääkäriin menoa, kunnes on pakko mennä

52 42,62%
Monivalintaäänestys.
Sivu 3 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678910111213 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 81-120/641

Ketju: Hampailemisen lääkäri

Pomo Hetteri
    Sijainti
    PDX, OR

Thumbs up

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuu....

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuu ...

no eiko se nyt perkele irtoa....

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii uuuu...

NOH!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIuuuuuu....

Nonni! Nyt vaan ootte purematta viikon ni kylla se siita. Kassan kautta kotiin vaan
    Nopatar on hukassa!

Senior Member Estate's Avatar
    Uskaltauduin viimein tuossa aamulla kymmenen jälkeen soittamaan hammaslääkärille ja tunnin päästä on aika... Apua...
    Entinen tuleva maailman kuningatar

Nuori ikäisekseen OoPee's Avatar
    Sijainti
    Far enough
    Tarttis tänään mennä tyttären kanssa hampilääkärille tsekkauttamaan rinsessan purukalusto.
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

*söpö*
    Sijainti
    Sverige
    Itsehän näin jo kauhukuvia irtoilevista hampaista, kun eräs tyttö tuossa muutama viikonloppua sitten kertoi vähän mielipidettään minusta (eli ihan vain suomeksi, sain vähän osumia...) Muutaman päivän ajan oli ihan varma, että eräs hampaani heilui, mutta ei se kyllä kait oikeasti.
    *Maybe some women aren't meant to be tamed. Maybe they're supposed to run wild until they find someone -just as wild - to run with*

Syytön ja sillä sipuli VR's Avatar
    Sijainti
    U15
    Olis edessä mullakin. Lohkes pala hampaasta pois.
    Niinpä.

Lainaa Alunperin kirjoittanut S.A
    Uskaltauduin viimein tuossa aamulla kymmenen jälkeen soittamaan hammaslääkärille ja tunnin päästä on aika... Apua...
    Yksi reikä paikattiin. Hiukan vain sattui.

Senior Member
    Lainaa Alunperin kirjoittanut S.A
    Yksi reikä paikattiin. Hiukan vain sattui.
    Hellyys ja turvallisuus on tärkeintä.
    Tämä oli nyt tässä.

Luonnollisesti. Balthazar's Avatar
    Sijainti
    Boogie Street
    "Jos mahdollista, valitsen aina naislääkärin, ja otan tilanteen S/M-aktina."
    En ole juuri nyt paikalla.

Senior member
    Sijainti
    Hyvinkää
    Kävin tuossa muutama päivä sitten hammaslääkärissä ja totesivat siellä, että hoito alkaa olla ohi.
    Taustoitetaan tuota nyt sen verran, että omaan nämä aivan "ihanat" kiinteät hammasraudat..
    Itse yllätyin positiivisesti, sillä ei nää nyt kuitenkaan ole hirveän montaa vuotta olleet mulla, mutta nyt viimeinkin alkaa olla se päivä lähellä, kun poisto tapahtuu. Ei vielä ensi kerralla, mutta joskus sen jälkeen. On kyllä ollut tuosta päivästä alkaen todella hyvät fiilikset..

Mitä tulee hammaslääkärissä käymiseen yleisesti, niin en pelkää ja reikiäkään ei ole vielä ollut.

Muumipappa Sam's Avatar
    Sijainti
    Muumilaakso
    Kävin pari päivää sitten hammaslääkärissä. Katsoi lekuri mua vähän oudoksuen, kun totesin, että olen täällä mielummin kuin töissä Olin varannut ajan pelkästään tarkistusta varten, mutta alkuhöpinöiden aikana valittelin yhdestä häiritsevästä kolosta. Niinpä sitten porattiin ja paikattiin. Luonnollisestikaan ei puudutettu.
    Piparista ei päivääkään

beagle Miguel's Avatar
    Sijainti
    West highland
    Varasin ajan hampailemisen lääkärille.

Scuderia Ferrari
    Sijainti
    Järvenpää
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Miguel Tarkastele viestiä
    Varasin ajan hampailemisen lääkärille.
    Sama homma.
    If you ain´t first, you´re last.

72:n perinteisen F1-veikkauksen mestari 2009

Langennut enkeli toleranssisiipi's Avatar
    Sijainti
    SEKOS-marketin vihannesosasto
    Äänestin kohdat Pyydän aina puudutuksen, jos porataan ja Minulla ei ole reikiä valituksi.

Eilen just kävin viimeks, ja siellä toivotettiin että jos ei mitään erityistä syytä tule, niin seuraavaks sitten vuonna 2011. Eli ilmeisesti mulla ei ole reikiä, tai sitten se lekuri päätti piruuttaan jättää reiät hoitamatta.
    "Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen."

KUNG FU!!! BUNDOLO!!! AIIJJJEEEEHH!!!

beagle Miguel's Avatar
    Sijainti
    West highland

Thumbs down

Vanha juurihoidettu hammas piti avata. Tiedossa vielä maks 4 käyntiä hampilääkärissa, ostopalveluna. Lekuri määräsi kaksi eri antibioottia, joista toisen kanssa ei saa nauttia alkomahoolia.

Sijainti
    Far enough

Thumbs up

Lainaa Alunperin kirjoittanut toleranssisiipi Tarkastele viestiä
    Eilen just kävin viimeks, ja siellä toivotettiin että jos ei mitään erityistä syytä tule, niin seuraavaks sitten vuonna 2011.
    Aika pitkä tsekkausväli

Yleensähän suosittelevat että pari kertaa vuodessa olis hyvä käydä. Noh, kerran vuodessakin varmaan riittäis. Mitä usememin käy, sitä pienempiä on sitten ne vauriot. Ongelmahan on se, että jos sinen hammaslekurille menee vasta siinä vaiheessa, kun hammasta särkee, niin pelkkä paikkaus ei yleensä enää auta vaan se on sitten juurihoito.

Ittehän kävin just viime viikolla tarkistuttamassa, ei ollu reikiä.

Joulukuussa kävin myös, tosin silloin oli vanha amalgaamipaikka lohjennut ja sen korvautin sitten samantien "valkoisella paikalla". kaks päivää myöhemmin (tottakai viikonloppuna) alko se hammas sitten särkemään, sunnuntaina menin huonosti nukutun yön jälkeen päivystävälle hammaslääkärille, joka oli sitä mieltä, että juurien päät ovat tulehtuneet ja todennäköisimmin sitä hammasta ei enää pysty pelastamaan (oli jo kertaalleen juurihoidettu hammas), mutta päätti kuitenkin kokeilla antibioottikuurilla. Autto Autto myös se, että tämä päivystävä Dr. Mengele hioi sitä hampaan uutta paikkaa hieman lyhyemmäksi, jolloin ylähammas ei enää kolahdellut sitä alempaa särkevää vasten, mikä sekin sattui ihan perkeleesti johtuen siitä tulehduksesta.
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Varmaan jotain kolme vuotta olisi aikaa edellisestä käynnistä. Tarkoituksena olisi käydä tässä kohtapuoliin tarkastuksessa, kunhan muistaisi vaan joku päivä varata ajan. Reikiä ei ole koskaan ollut, viisaudenhammasta on kyllä pukannut viime aikoina toiselle puolelle.. Saa nähdä.

Senior Member Troy's Avatar
    Sijainti
    Very Good.
    Hammaslääkäri on ykköskauhu. Reisiluut saa ennemin murtua kuin ikenien hermopäätteiden kirkkaasti vihlova kipu.

Mulla on varmaan trauma. Lapsena 13-vuotiaana lensin Kievistä Moskovaan vanhempieni kera ja Tupolevin matkustamon paineensäätö levähti koneen lakikorkeudessa. Samalla iski aivan mieletön hammassärky ja en muista kuin potkineeni huutaen koneen penkillä samalla kun isä työnti happinaamaria turvalle ja oli ihan saatanan kylmä.

Moskovassa lääkäri selitti ottamiensa kuvien jälkeen että mulla on kallon rakenteissa jotakin onteloita, joihin paine ei tasautunut. Päällepäin se ei näy, en ole elefanttimies kumminkaan. Eikä osannut lääkäri selittää miksi se paine-ero ilmeni raivokkaana hammasvihlontana. Ei ollut hampeissa vikaa, ei reikiä. Jotenkin vain painoi hampaiden hermoja ilmeisesti.

Kammosin lentämistä ton jälkeen pitkään. En sen takia, että pelkäisin itse lentämistä tms. koneen maahansyöksyä, vaan sitä, että se hammaskipu tulee uudelleen niin rajuna. Yritän pitää itse leegot niin kunnossa kuin mahdollista, että ei vaan tarvitse mennä hammaslääkäriin.

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Mä en varsinaisesti diggaile hammaslääkärillä käyntiä.
    Tulee käytyä noin 2 vuoden välein. Taas pitäisi mennä.
    Leegot ei ole muutenkaan muotilehden sivuilta (tupakka+kahvi+hauras hammasluu= ei vitivalkoinen purukalusto).

Realisti
    Sijainti
    taas Suomessa
    Oon säästynyt rei'iltä joten poraamista ei oo ikinä tarvittu. Eipähän kauheesti pelota lääkärissäkäynti kun on ollut lähinnä tarkastuksia.
    F1 on kuin Iranin valtio jossa Jean on presidentti ja Bernie hengellinen johtaja. Allahin sijaan vaan palvotaan rahaa.

KKWCS:n Mietaa Jacques's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    mun olis pitänyt käydä jo vuosi sitten.. korkea aika siis nyt.. toivottavasti ei oo hirmu pahaan kuntoon päässyt. Hammaskiveä on varmasti mutta ei ainakaan tunnu että olisi reikiä...
    Treenisaldot

"Täällä on 2,1 gigatavua tietoa." -Antti

En tiedä onko JACQUES tyhmä, vai oliko mies liikkeellä huumorilla........ Mutta kaiken kaikkiaan aikamoista höpinää...
    T: Nimimerkki Jjusban

beagle Miguel's Avatar
    Sijainti
    West highland
    Maks 4 krt uusintajuurihoitoa ostopalveluna odotettavissa helmi-maaliskuun aikana.

Sijainti
    Far enough
    Maks 4 krt uusintajuurihoitoa ostopalveluna odotettavissa helmi-maaliskuun aikana.
    Mitä toi ostopalvelu tarkoittaa?

beagle Miguel's Avatar
    Sijainti
    West highland
    Lainaa Alunperin kirjoittanut OoPee Tarkastele viestiä
    Mitä toi ostopalvelu tarkoittaa?
    Tarkoittaa sitä, että menin Espoon kaupungin hampaanhoidon päivystykseen hoitamaan akuutin kivun pois. Jatkohoito (= juurihoidon uusinta) toteutetaan ostopalveluna, eli Espoon kaupunki maksaa heidän listallaan olevien hampilääkäreiden laskun ja mun vastuulle jää maksaa normi omavastuu joka tulisi maksettavaksi jos kävisin terveyskeskuksessa hoidattamassa hampaani.

Kävin joitamia vuosia sitten juurihoidattamassa hampaani Helsingin Hammassairaalassa ja ajattelin mennä sinne nyt uudestaan.

Ex-dickhead Mosse's Avatar
    Sijainti
    Poistunut keskuudesta
    Mulla oli kerran vuodessa hammastsekkaus, mutta hamppilääkäri itse sanoi, ettei tarvii käydä kuin kerran kahdessa vuodessa. Osaan kuulema harjata hampaani oikein.

Hammaskivestä kyllä pukkaa aina välillä.
    Mosse has left the building. Eli tervetuloa takaisin te, jotka vuokseni poistuivat forumilta.

Senior Member Troy's Avatar
    Sijainti
    Very Good.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PuoliPöhkö Tarkastele viestiä
    Leegot ei ole muutenkaan muotilehden sivuilta (tupakka+kahvi+hauras hammasluu= ei vitivalkoinen purukalusto).
    Kannattanee koettaa näitä uusia vaalentavia hammastahnoja. Niitähän on montaakin merkkiä. Ei nyt ole mikään autuaaksi tekevä keksintö, mut itse olen huomannut et toimii pitemmällä aikavälillä ainakin.

Sijainti
    Far enough
    Jatkohoito (= juurihoidon uusinta) toteutetaan ostopalveluna, eli Espoon kaupunki maksaa heidän listallaan olevien hampilääkäreiden laskun ja mun vastuulle jää maksaa normi omavastuu joka tulisi maksettavaksi jos kävisin terveyskeskuksessa hoidattamassa hampaani.
    Ok kiitos selvennyksestä. Täällähän ei sitten kai oikein muuta olekaan kuin tuota ostopalvelua eli kaikki hammashoito tapahtuu yksityislääkäreillä, joilla on soppari sairaskassan kanssa. Hammaslääkäri on potilaalle ilmainen, joskin sairaskassa ei edelleenkään suostu maksamaan kuin amalgaamipaikat, jos haluaa muunlaista paikkamateriaalia, niin se on maksettava itse. Kruunut, implantaatit, tekarit ja vastaavat tarttee tottakai maksaa itte (ei onneks ole tarvetta) ja aika moni käykin teettämässä ne rajan takana Unkarin puolella, jossa hinnat ovat huomattavasti edullisemmat.

Hammashygenia (eli valkaisu, hammaskiven poisto jne.) on sekin maksettava itse.

Pre qualifer
    Sijainti
    Kotka
    Reikiä ei ole koskaan ollut, mutta aina vihloo niin pkeleesti, kun puhistavat hampaita sellaisella painepuhallin-puikolla.

beagle Miguel's Avatar
    Sijainti
    West highland
    Antibiootit ovat aika väkeviä aineita kaasuuntuessaan.

apina
    Äänestin.

Kaikkia.

Registered User
    Joo-o, tässä on pari päivää yhtä hammasta kolottanut ja huomenna olisi tarkoitus mennä päivystävälle hamppilääkärille. Jännittää, pelottaa, vituttaa aivan saatanasti

Oikealta puolelta lähti tänään viisaudenhampaat. Nopeasti hoitui ja puudutus oli kivuliain osio. Jälkisärkyjä odotellessa.

Oisko minkä tyyppistä ? kurski's Avatar
    Ei ole säännöllisesti tulla käytyä hammaslääkärissa, viimeks Intissä ja kaikki olivat kunnossa.

Hieman pelkään tilannetta mennä kyseiseen paikkaan.
    Twitter: KurskiRacing | Haastattelut: Kurski | Blogini: Jarbomania

. burb's Avatar
    Lapsena poistettiin kolme viisaudenhammasta, yksi jätettiin kasvamaan koska se ei ollut aiheuttanut vielä tarpeeksi kipua.
    No nyt on.
    Se ryökäle kasvoi sitten 90 astetta vinoon ja huonolla asennoitumisellaan tulehdutti sopivia suun sopukoita että nyt on burbilla kaksi antibioottikuuria, yksi kipulääkekuuri ja lähete kirurgille, jonne jonoa pari-kolme kuukautta. Jonotus on maksuton. Det kostar ingenting att köpa. Toinen antibiootti määrää lisäksi olemaan tip-tap-tipattomalla ettei voi ottaa edes vitutuskännejä.
    Niin ja eilen vielä löin varpaani tuolinjalkaan ja se varvas näyttää nyt jotenkin pahoinvoivalta, mutta se tarina kuulunee "Varpailemisen lääkäri"-toikkiin.

. burb's Avatar
    Toi ryökäle ilmoitti kivuliaasti haluavansa minusta eroon joten hammassetä ulkoisti sen käyttäen lievää väkivaltaa. Nyt toinen puoli poskesta on kuin Kummisetä-Brandolla ja puhe yhtä selvää, mutta ehkä tässä mennään kohti aikaa parempaa. Ainakaan nyt saatu kolmas antibiootti ei ole sekoittanut vatsaa kuten toinen noista aiemmista. Niin muuten, viikon mittainen reipas ripulointi ei ollut ihan se mitä olin suunnitellut jouluksi.

Sijainti
    Mugabambaa huomitta bulbille.

Mulla on siksi pinttynyt kalusto, ettei taida enää valkaistua vaikka Vimillä kuuraisi.
    Yksityisillä hammaskeijuilla on kuuleman mukaan jotain taikahotaa, jolla saa valkeempaa väriä pintaan ja tummenpaa väriä pois.

Banned
    Ite hoitadin reiät pois ja välil ei puudutus tehonnu ja sattu aivan helvetisti. Mut nyt on helppo ollaku tuska on takana.

Sijainti
    Lainaa Alunperin kirjoittanut de rong Tarkastele viestiä
    Ite hoitadin reiät pois ja välil ei puudutus tehonnu ja sattu aivan helvetisti. Mut nyt on helppo ollaku tuska on takana.
    Sulla on ollut hyvä tulehdus siellä hammasytimessä/juuressa, jos puudute ei tehonnut. Silloin puudutusaine ei vörki.

Langennut enkeli toleranssisiipi's Avatar
    Sijainti
    SEKOS-marketin vihannesosasto
    Lainaa Alunperin kirjoittanut toleranssisiipi Tarkastele viestiä
    Äänestin kohdat Pyydän aina puudutuksen, jos porataan ja Minulla ei ole reikiä valituksi.

Eilen just kävin viimeks, ja siellä toivotettiin että jos ei mitään erityistä syytä tule, niin seuraavaks sitten vuonna 2011. Eli ilmeisesti mulla ei ole reikiä, tai sitten se lekuri päätti piruuttaan jättää reiät hoitamatta.
    Tänä vuonna siis pitäs mennä. Ja menenkin. Huhtikuulle sain ajan, ku viime vuoden... olikohan elokuussa tilasin. Yksityiselle sais toki nopeammin, mutta mihinkäpäs tässä kiirus olis, valmiissa maailmassa.
    "Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen."

KUNG FU!!! BUNDOLO!!! AIIJJJEEEEHH!!!

Custom User markoj's Avatar
    Kohta pitäs mennä. Pikkureijän paikkuu vainen.

Arschloch jjv's Avatar
    Viime talvena jo huhuilivat tarkastukseen, muttei viime vuoden huhtikuussa lohjennut hammas ole vieläkään ruvennut särkemään, vaikka tuntuis olevan iso reikä. Hittoako sinne akkojen juoruilua häiritsemään ja sitä paitsi kätevähän tuo hammas on. Riittää kun syö kunnon aamupalan niin lounaan voi kaivaa takahampaasta.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email