F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 4 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567891011121314 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 121-160/971

Ketju: Parturi ja parturi.

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Tolerantti
    Ilmeisesti tässä ollaan asian ytimessä. Kampaajalla tahi parturissa ei olla ainoastaan saamassa tukkaa lyhyemmäksi ja ostamassa pesunestettä, vaan kyseessä on ennenkaikkea kokonaisvaltaisen hyvinvointipalvelun vastaanotto.

Kun kampaaja kertoo vuolaasti, miten hienoa, hyvää, tehokasta, hellävaraista, hoitavaa ja elvyttävää tämä shampoo on, onhan se pakko ostaa. Kun shampoo sitten vielä hyvin tuuheuttaa hiuksia ja säilyttää ne vastakammatun näköisenä ja kun vielä tekisi köyhän/tyhmän vaikutelman, jos ei nyt ostaisi, päätyy pullo itsestäänselvästi käsveskaan.

Ylihinnoitellun shampoopullon osto ikäänkuin kuuluu rituaaliin. Samalla tavoin, kun ollaan valkoisten liinojen ravintolassa ja maistetaan viintä, ja päälle jätetään tipit. Vaikka ruoka olikin pahaa.
    Juuri näin! Mahtaa se miehiä harmittaa, kun vastaava maksullinen 'hiplauspalvelu' on huomattavasti lyhyempikestoinen tapahtuma. Hintakin on tosin sen mukainen.
    Melkein aina annamme anteeksi sen minkä ymmärrämme.
    Mihail Lermontov

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jps
    Ei tuntiveloitus ole sama kuin tuntipalkka. Kyllä siitä tuntiveloituksesta menee huomattava määrä muitakin kuluja ennen kuin sitä voi palkaksi muuttaa.
    Meneekö?
    Mihail Lermontov

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Olga
    Meneekö?
    Ei, mä juksasin.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jps
    Ei, mä juksasin.
    Pitkätukkaisia on helppo jymäyttää... vai oliko se blondeja?
    Mihail Lermontov

Next door to Alice Runar ja Kyllikki's Avatar
    Sijainti
    Suami
    Juuri näin! Mahtaa se miehiä harmittaa, kun vastaava maksullinen 'hiplauspalvelu' on huomattavasti lyhyempikestoinen tapahtuma. Hintakin on tosin sen mukainen.

Kuules nyt!!
    Jos ottaa värjäyksen, pesun, päänahan hieronnan, hiustenleikkauksen ja föönillä muotoilun niin kyllä siinäkin hiplaustapahtuma on merkittävän pitkä.

Mutta hintaa, sitä tulee koko em. paketille 25 euroa miehille. Tosin vaan täällä mailla. Kaupungeissa tuo lienee huomattavasti arvokkaampaa, koska viimeks kaupungissa pelkkä hiusten leikkaus maksoi 25 euroa.
    joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.

T: Nimimerkki Jusban

Senior Member Tolerantti's Avatar
    Minähän selaan Olgaa, kuin avointa kirjaa!

Jos nyt vielä ajatellaan, niin tuolla kustannusrakenteella miehelle jää vielä noin 80 euroa 'syvällekäyvempiin hiplauspalveluihin'. Niitä tosin harvemmasti serveerataan samassa paikassa. Ja lyhytkestoiseksi sekin palvelu saattaa jäädä.

Namupala lara's Avatar
    Sijainti
    Onnela

VAstauksia vastauksia

hei hei hei, itsehan olen parturoitsija ja lahdin Hollantiin jatkokouluttamaan itseani tammikuussa joten voin yrittaa valaista paria asiaa..
    Tuotteiden hinta erot kampaamoliikeiden ja marketeiden valilla johtuu lahinna siita etta kampaamoliikkeisiin lahtevat tuotteet ovat niin sanottua A-luokkaa. Eli tuhdimpaa tavaraa, marketeissa myytavia tuotteita on laimennettu ja hoitoaineisiin lisataan silikonia joka saa nayttamaan hiukset kiiltavilta ja tuntumaan paksummilta, mika todellisuudessa on haitaksi hiukselle, koska ajan myota tama silikoni muodostaa hiuksen ymparille "kalvon" joka esimerkiksi varjatessa voi aiheutta vari virheita koska peroksidi ei paase vaikuttamaan riittavan syvalle hiukseen.
    Kauppojen vareissa on myos omat huonot puolensa. Jos lahden tekemaan uutta varia perussuomalaiseen paksuhkoon hiukseen kaytan 6% hapetetta, minka tarkoituksena on avata hiuksen "suomut", jotta vari paasee sisaan. Peroksidi valitaan aina aisakaskohtaisiesti riippuen hiuksen paksuudesta, rakenteesta ja harmaiden hiusten maarasta. hapetteita loytyy 1,9%-12% valilta. Kaupoista ostetut varit ovat yleensa 9% hapetteen sisaltavia, mika voi vahingoittaa ohuempaa hiusta pahasti.
    Liikkeesa jossa mina tyoskentelen leikkuu maksaa 29€ olipa sitten kyseessa mies tai nainen. Hintaan sialtyy palvelu (=pesu,leikkaus,foonays,viimeistely), tuotteet, 5minuutin paahieronta ja kuuma pyyhe joka on erittain rentouttava ja samalla hoitoaine saadaan syvemmalle hiuksen sisalle. Lisaksi asiakkaat saavat kayttaa hierontatuolia vapaasti odotellessaan parturointiin paasya.
    Yritys veloittaa jokaisesta tulosta 12% itselleen ja kampaajat maksavat palkan assistenteille ja Front desck managerille, joka huolehtii ajan varauksista, asiakkaan vastaanottamisesta ja yleisesta jarjestyksesta. Ja tietenkin Kampaaja maksaa kuukausittain vuokraa tuolista yritykselle. Joten yhdesta leikkuusta ei paljoa jaa kateen...
    Itse olen toiminut assistenttina kurssin ohella ja elokuussa vuokraan oman tuolin..paivat ovat 11-12 tuntisia tunnin palkattomalla tauolla..ei hirvean hyvalta kuulosta mutta kampaamo on nelikerroksinen super glamour paikka. saapas nahda miten kay...

Senior Member Estate's Avatar
    Otin vaaleita raitoja hiuksiin ja leikkautin hiuksista jonkun verran pois. Sellainen hiukan yli tunti meni ja 28 euroa maksoi.
    Entinen tuleva maailman kuningatar

Örfil
    Guest
    Ihan hirveitä kokemuksia: parturissa käynti on ollut teinistä saakka yhtä tuskaa. Nuorempana tulin monesti itku kurkussa parturista, koska pää oli "pilattu". Sama tapahtui viime viikolla, kun oli Foorumin "pikaparturissa" jonne hetken mielijohteesta menin. Manolito veti 20 e:llä pää ihan klaniksi ja sinne meni vaivalla kasvatettu "hippiletti". Eikö se perkele jummarra suomea että siistitään ei lyhennetä! Too late, kun sakset jo kävi...

Olen kyllä käynyt aina vakiparturilla ja käyn kyllä jatkossakin Tulipa taas opetus...:jaska:

Speed for ever
    Minä kävin pari kuukautta sitten ihan vakipaikassani. Uskokaa tai älkää tajusin (liian myöhään) että ämmä oli jurrissa, lopputuloskin sen mukainen. No pääsin onneksi vielä kuuden aikaa parturille joka oli ihan selvinpäin. Tukka kyllä lyheni enemmän kuin mitä olin ajatellut ja vanha asiakassuhde loppui.

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Lainaa Alunperin kirjoittanut öö ruz
    Minä kävin pari kuukautta sitten ihan vakipaikassani. Uskokaa tai älkää tajusin (liian myöhään) että ämmä oli jurrissa
    Entä jos en usko, että voisit erottaa humalaisen selvästä?
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Örfil
    Guest
    Niin, ainakin 100 e per "hiplaus"

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Taas on käyty. Reilu 2½ tuntia. Hinta sattumoisin sama kuin viimeksi 79,70 € ja lisäksi shampooputeli 13,90 €.
    Taas on käyty. Kesto ja hinta sama. Shampooputelia en ostanut. Johan oli taas 'mukava' seurata yhden kampaajan kaakatusta miesasiakkaiden kanssa.
    (Siis kampaaja kaakatti miesasiakkaiden kanssa, minä en seurannut miesten kanssa)
    Mihail Lermontov

Registered User
    Sijainti
    Space, the final frontier
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jussi
    Niin, ainakin 100 e per "hiplaus"
    Vanhan mummonikin ( 83 v. ) tuntema sananlasku:" Kaikki h..rat ei ole partureita, mutta kaikki parturit ovat h..ria"

Kuninkaalleninen Vellu's Avatar
    Sijainti
    Vantaa, Finland
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Vebe
    Vanhan mummonikin ( 83 v. ) tuntema sananlasku:" Kaikki h..rat ei ole partureita, mutta kaikki parturit ovat h..ria"
    kenestä mummo-nikistä on kyse?

Komia on aina komia Paappa's Avatar
    Sijainti
    Mustalampi
    Kävin tiistaina, kesti reilut puol tuntia ja makso 23 ekua
    Sama se on mitä ne pohojalaasista ajatteloo, pääasia notta pelekäävät.

Registered User
    Sijainti
    Space, the final frontier
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Vellu
    kenestä mummo-nikistä on kyse?
    Nikkipä nikki

Sijainti
    Corsica
    Kyllä se paras tukka on se, jonka erottaa humalaisen tekemästä!
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Senior Member AJ's Avatar
    Sijainti
    Toinen Maailma
    (Siis kampaaja kaakatti miesasiakkaiden kanssa, minä en seurannut miesten kanssa)
    Siis ne miehetkin kaakatti?
    Jeesus pelastaa

Senior Member AJ's Avatar
    Sijainti
    Toinen Maailma
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni
    Kyllä se paras tukka on se, jonka erottaa humalaisen tekemästä!
    Ei sitä tukkaa humalaiset tee, vaan kukin kasvattaa sen ihan itse.
    Jeesus pelastaa

Registered User
    Sijainti

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Taas on käyty. Reilu 2½ tuntia. Hinta sattumoisin sama kuin viimeksi 79,70 €.
    Taas on käyty. Hinta oli sama jo neljännen kerran peräkkäin, samoin muiden ainesten hinta ja käsittely kesto.
    Mihail Lermontov

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Irlannissa oli edullinen ja tehokas parturi.
    4 euroa - noin 8 minuuttia.

Täällä noi nipsii ja napsii, kiertelee ja kaartelee, kyselee ja jutustelee, lakasee hiuksia lattialta, sukii ja tupsuttaa, milloin etsii saksia, milloin kampaa.
    Usein hommaan tärveltyy lähes puoli tuntia.
    Vaikka saman homman voi tehdä 8 minuutissa.
    Hidas palvelu ja hinta on lähempänä kahtakymppiä.

Olen käynyt erilaisissa partureissa arviolta 200 kertaa. Neljässä eri maassa.
    Suomi on niistä kallein ja hitain.

Senior Member Tolerantti's Avatar
    Taas on käyty. Hinta oli sama jo neljännen kerran peräkkäin, samoin muiden ainesten hinta ja käsittely kesto.
    Ottaen huomioon, että hinnat ovat yleisesti nousseet vuodenvaihteessa, niin sinähän selvisit nyt huomattavasti halvemmalla kuin ennen!

Syytön ja sillä sipuli VR's Avatar
    Sijainti
    U15
    Kävimpäs minäkin tänään. Kesti tunnin.
    Niinpä.

Naisilleninen Juskanen's Avatar
    Sijainti
    lähiö
    Mun "kampaus" on jo yli yksivuotias... Eipä taida mallista olla mitään jäljellä, ja pituuttakin on tullut tosi paljon lisää. En vaan tiedä haluaisinko leikata tätä taas vaiko enkö
    "Kaikkee taas tapahtu, enkä mitään oppinut." - K. Pöysti

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Munkin parturi nosti hintoja vuodenvaihteesa 2 euroa. Nyt ottaa 18 euroa kuulan ajamisesta.

Onneksi kaffe kuuluu hintaan ja on vieläpä iso kuppi.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Namupala lara's Avatar
    Sijainti
    Onnela
    Meillä nostetaan normi hinnat 29 eurosta 35 euroon.
    Tähän kuuluu siis leikkaus, föönaus, 5min päänahkahieronta ja juomaa niin paljon ku haluaa. Viintä ja oluttakin on jos osaa pyytää. Ja hierova tuoli on asiakkaiden vapaassa käytössä milloin tahansa.
    I want explosions every single day
    Just give me a minute and Ill be already on my way.

-Disco Ensemble - So long, Sister

-sormen ympari kaaraisija-

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Aika vitun kallista.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Wink

Lainaa Alunperin kirjoittanut lara
    Tähän kuuluu siis leikkaus, föönaus, 5min päänahkahieronta ja juomaa niin paljon ku haluaa. Viintä ja oluttakin on jos osaa pyytää. Ja hierova tuoli on asiakkaiden vapaassa käytössä milloin tahansa.
    Taidat olla itse siinä hierovassa tuolissa kirjoittelemassa -hymiöitä.

Namupala lara's Avatar
    Sijainti
    Onnela
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Moe Szyslak
    Aika vitun kallista.
    Riippuu miten tasokasta laatu ja palvelu on. Sehän on sama valinta kuin että ajaako ladalla vai mersulla. Laadusta maksetaan. Ja mukavuudesta.

Namupala lara's Avatar
    Sijainti
    Onnela
    Taidat olla itse siinä hierovassa tuolissa kirjoittelemassa -hymiöitä.
    Mä siihen kerran nukahdin kun olin assistentti sen jälkeen en oo siihen enää tauoilla menny..

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Jos jätetään tosta leikkaus, föönaus ja päänahkan hinkkaus poijjes, niin mitä se sit maksaa.
    Siis toi tuoli kaljalla ja viinillä. Voisin tulla sinne elämään jos ei maksa juuri mitään.

Senior Member SamiJ's Avatar
    Viimeksi kun olen tukkani parturissa leikkauttanut niin elettiin vielä markka-aikaa ja hinta oli muistaakseni jotain 50mk. Vissiin sittemmin nuo hinnat vähän pompsahtaneet.

Namupala lara's Avatar
    Sijainti
    Onnela
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PuoliPöhkö
    Jos jätetään tosta leikkaus, föönaus ja päänahkan hinkkaus poijjes, niin mitä se sit maksaa.
    Siis toi tuoli kaljalla ja viinillä. Voisin tulla sinne elämään jos ei maksa juuri mitään.
    No jos tuot vaimos asiakkaaksi ja maksamaan niin saat ite odotella tuolissa kaljan kera.

Sijainti
    Corsica
    Aika vitun kallista.
    Kyllä minusta tuollainen seisova pöytä on ihan sopivan hintainen. Tosin ei taida olla auki klo22-04

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Riippuu miten tasokasta laatu ja palvelu on. Sehän on sama valinta kuin että ajaako ladalla vai mersulla. Laadusta maksetaan. Ja mukavuudesta.
    Niinno, mä HALUAISIN maksaa ihan lopputuloksesta. Jos haluan hivelyä tms. palvelua, menen toisaalle kuin parturiin.

Lupaavin tulokas Mehe Rienarsuo's Avatar
    Sijainti
    Konnektikuti
    Teeks larssen kotikäyntejä? Föönauksen sijaan puhallus ja nahanhieronnasta ei tarvita varsinaista pääversiota vaan esikin riittää.
    Repe veti nälkäänsä kuivahiivaa ja talkkunaa ja vihtoi saunoessa tillipuntilla. Repe olikin Yläpamasta.

Senior Member Joni's Avatar
    Hyvin sopii tää Michael Scofield tyylilinen letti ja tummat värjätyt hiukset. Tosin "hieman" pidempänä ja monet sairaalassa kehunu että oikeen melkeen hirvitti!
    Formulapätkiä laidasta laitaan:

http://tinyurl.com/zt4clwn

Namupala lara's Avatar
    Sijainti
    Onnela
    Monen mielestä se hipelöinti on mukava lisä. Jos sitä ei halua niin se jätettään väliin.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö