Soot niuho!Alunperin kirjoittanut lara
:jaska:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() | |||||||
|
Soot niuho!Alunperin kirjoittanut lara
:jaska:
![]()
![]()
![]()
![]()
Naulan kantaan!Alunperin kirjoittanut PuoliPöhkö
![]()
I want explosions every single day
Just give me a minute and Ill be already on my way.
-Disco Ensemble - So long, Sister
-sormen ympari kaaraisija-
Asuin -60 luvulla naperona Salossa ja Spede perusti sinne pubin, oliko sen nimi "Saloon" tai jotain. Ihmettelin pitkään että miksi ihmeessä sen nimi on Saloon. Mehän oltiin jo SalossaAlunperin kirjoittanut Albert Oil
![]()
Isä panttais vastausta tovin, kai kiusallaan, kunnes selitti asian minulle.
Mulle hiustenleikkuu on ollut aina arka juttu. Johtuen teini-iän vanhempien pakottamista "teurastuksista".
Sitten kun sain itse päättää hiustenleikkuistani ja löysin Hlinnasta parturin johon luottaa, kävin siellä -80 luvulta pitkälle -90 luvulle saakka, vaikka asustelin jo pk-seudulla.
Sitten kävin sekalaisisssa puliloissa mm. Nummelassa Hiuskolmiossa sekä Espoon keskuksessa "paikassa jonka nimeä en nyt muista".
Sitten löysin Espoon keskuksesta Pepe Åhmanilta luottoparturin jonka luona olen käynyt viimeiset 3-4 vuotta. Tosin nyt on työn alla uusi luottoparturi täältä mansesta. Eka kerta meni hyvin, toisesta jäi valittamista mutta kyllä se siitä lähtee. Tosin käyn tuolla Åhmannilla aina kun sopii Espoossa käyntien aikatauluun. Se on turvallinen kokemus kun voi istua tuoliin ja eikä tartte selittää mitään vaan parturi muistaa kuinka pitää leikata ja osaa itsekin ehdottaa uusia juttuja tarpeen mukaan.
Toisin kuin muut, mielestäni joku kymmenen minuutin leikkaus on kusetusta. Kyllä kunnon parturi käyttää aikaa pään kynimiseen.
Ohoh, tulipas pitkä juttu. Toimitan referaatin tarvittaessa.
Taas on käyty. Kävin tutussa paikassa, mutta oli eri kampaaja, ei paha - pikemminkin päinvastoin. Hän pahoitteli hinnan nousemista. No, olihan se noussutkin.Neljästi peräkkäin se kahden ja puolen tunnin palvelu oli maksanut 79,70 € ja nyt jännityksellä odotin... Uusi hinta oli 80 €. Nousua oli 30 senttiä. Käsittely kesti lähes kolme (3) tuntia.
![]()
Melkein aina annamme anteeksi sen minkä ymmärrämme.
Mihail Lermontov
Kävin parturissa viimeksi Turkin matkallani toukokuussa. Ei sen kummempaa kuin pari senttiä pois ja oliko hinta niinkin alhainen kuin 3 euroa.
Mä kasvatan pitkää tukkaa.
Tämä oli nyt tässä.
Kevät ja kesä on mennyt
kyllä melko lyhyellä kaljulla.
Pitäisi kai käydä. Se, että menenkö siltikään, onkin sitten toinen juttu.
Leikkasin itse otsatukan tuossa joku kuukaus sitten. Vois taas lyhennellä, tulee silmille jo.
Niin joo, kesti arkiaamuna alle 5 minuuttia, kun oli kiire junaan. Ei maksanu mitään.
"Kaikkee taas tapahtu, enkä mitään oppinut." - K. Pöysti
Rima kannattaa asettaa niin korkealle, että sen pystyy alittamaan kumartumatta.
"... Kellontarkkaa puuhaa niinku ripulin korjaaminen pieremällä." Mehe Rienarsuo
Eihän kolme tuntia ole vielä edes paljon.
Köyhänä opiskelijana olen yrittänyt hankkiutua sellaiseen tilanteeseen, että parturilla ei tarvitsisi käydä kauhean usein. Eli tukka on pitkä ja yritän päästä taas luonnolliseen hiusväriin ettei tarvitsisi värjäilläkään. Mulla on suhteellisen "hankalat" hiukset, karkeat ja taipuisat, ja asiansa osaamattomat kampaajat jättävät joskus melko mielenkiintoista jälkeä. Ja hyvät on sitten sairaan kalliita.Nykyinen vakiokampaaja on juuri tällainen, hintava ja ajan saa aina kuukauden päähän, mutta jälki on hyvää ja toimitukseen kuuluu myös täydellinen päänahkahieronta. <3
Minulla on jo.
Ollut itse asiassa siitä asti, kun armeijan jälkeen annoin kasvaa (1987 lähtien). Parturiliikkeessä en ole käynyt 1988 jälkeen. Aina on joku löytynyt tasoittamaan latvat (tosin yleensä paljon paljon myöhemmin kuin olisi viimeistään pitänyt). Olisi taas aika.
--
Ei mithään häthää.
Perjantaina tuli käytyä kuontaloani siistityttämässä.
Raidat ja leikkaus ,1 h 15-20 min, 30 euroa.
Entinen tuleva maailman kuningatar
Itsehän kävin kampaajalla keskiviikkona, juuriväri ja murtaen leikkauksen huolto, yhteensä 55 €.
A child, dreamy eyed, Mother's mirror, father's pride
Agentin perässä: www.007travelers.blogspot.com
Ma kayn turkkilaisella parturilla. 10 puntaa laaki. Halpaa hubaa.
Tietoturva-asioista selviaa parhaiten rakentamalla uuden koneen lekaharkoista.
Kuluuhan ne sakset ja kaikkee. En minä ainaskaan tekisi töitä alle 40€ tunti![]()
Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.
Mulla (tai siis mulle) maksaa tukan pesu, leikkuu, ja vöönäys geelin kera 18 euroo.
Antaako muuten kukaan tippiä tukanteurastajalle?![]()
Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun
Johan tässä sais olla antamassa tippiä jokaisen palveluammatin harjoittajalle jos sitä ryhtyisi partureillekin jakamaan!
Itsekin tuotan palveluja ihmisille. Sinä päivänä kun mulle aletaan jakaa tippiä säännöllisesti hyvin
tehdystä työstä lupaan ryhtyä antamaan sitä myös esim partureille. En tippaakaan ennen sitä!
Laittakoot tarvitsemansa tipit hinnastoon sisälle jatkossakin. Niin minäkin teen.
Jo on aikoihin eletty.
Paras tippini 20€ yhdeltä naiselta. Joka kerta kun hän tulee on tippi yli kympin.
Osa tipittää osa ei. Parisen kymppiä niitä kertyy viikossa.
Mut siis juuri toihan mua surettaa maalla-maalla. Kampaajat tekee huonoja leikkauksia huonolla palkalla. Kouluttaisivat itseään ja nostaisivat hintoja. Ihan varmaan hyvä kampaaja, jolla on hyvä fiilis tehdä sitä hommaa, mut ottais siitä kympin lisää sais enempi asiakkaita kun joku kaavoihin kangistunut työhönsä kyllästunyt 15€ leikkaus kampaaja.
Onks toi kampaajan tippaaminen siellä sit yleistä? Yleisempää kuin Suomessa? Ei oo täällä nimittäin tullu vielä mieleenkään. Viimeks oli pesu + leikkaus 50e, niin minusta siinä oli kyllä jo ihan tarpeeks ilman tippiäTosin meninkin tietoisesti vähän laadukkaampaan paikkaan Helsingin keskustaan ja "pitkätukka-spesialistille". Silloin harvoin kuin käyn, niin en halua lähiön tädeille, jotka ottais sen 20e, mutta jälki olis samanlaista kuin pikkusiskon saksimana.
Jos parturi on samalla yrittäjä - ottakoot "tipit" suoraan hinnastoon laskettuna.
Jos renkinä niin yrittäjä maksaa sille palkan.
En muista äkkiseltään Suomessa kertaakaan tippiä maksaneeni. Enkä usko kovin nopeasti maksavanikaan.
Toisaalta lähes aina tulee maksettua kortilla niin ei se niin helposti onnistuisikaan.![]()
Mitä yhteistä on naisella ja Audilla?
No tietty se että Matxi puhuu paljon molemmista muttei saa kumpaakaan!!!
Kyllä kortillakin voi maksaa tippiäSen summan voi kato laittaa siihen laskukuittiin niinq...
edit: siis ravintolassa. Muuten voi sanoo, mille summalle haluaa kirjoitettavan. Itte en kyllä Suomessa maksa tippiä kuin ravintolassa todella hyvästä palvelusta + erinomaisesta ruoasta ja taksissa hauskoille taksikuskeille.
Viestiä on viimeksi muokannut Juskanen; 24.08.2008 23:46.
Offtopikkina mainittakoon yllämainitusta ravintolatapahtumasta seikka etten pystynyt oikein päättämään oliko seuruettamme palvellut tarjoilija mies vai nainen. Päädyin lopuksi pitämään häntä naisena mutta epäilys jäi kalvamaan mieltä.![]()