F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 3 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678910111213 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 81-120/1176

Ketju: Luennan alla

Lehtori 312T4's Avatar
    Sijainti
    Chateau Latour 1982!!!
    Niin ja Forum on parsa, koska sen pohjalta tulee hissan ylkkärikysymykset! Näin muuten on
    Spanielin silmät ovat rakkautta täynnä...

Senior Member Estate's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut 312T4
    Kenen kustantajan tuo Agenda on? En jaksa googlettaaaaaa....
    Taitaa olla Tammen.

Lainaa Alunperin kirjoittanut 312T4
    Niin ja Forum on parsa, koska sen pohjalta tulee hissan ylkkärikysymykset! Näin muuten on
    Jaahas. Noh, enpä kyllä ole historiaa kirjoittamassakaan...
    Entinen tuleva maailman kuningatar

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut S.A
    Jaahas. Noh, enpä kyllä ole historiaa kirjoittamassakaan...
    Mä puolestani kirjoitan historiaa jokaisella kommentillani. Näitä vois alkaa myymään aforismeina.

Absent Member Tsuhna's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Tällä hetkellä ei mitään, mutta tuossa parin viikon ampumalepoleirillä tuli ahmittua Ilkka Remeksen Hiroshiman portti.
    In the end, there was silence

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Olen hiljakseen, rauhalliseen tahtiin lukenut Marsalkan miekkaa. On ihan hyvin kirjoitettu. Voin ihan hyvin lukea muitakin Soininvaaran tekeleitä.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Maatalousneuvos Vesku's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Moe Szyslak
    Olen hiljakseen, rauhalliseen tahtiin lukenut Marsalkan miekkaa. On ihan hyvin kirjoitettu. Voin ihan hyvin lukea muitakin Soininvaaran tekeleitä.
    Joulun seutuun luin 4 romaania lähes tahdilla 1/pv. Tuo Marsalkan Miekka oli yksi. Sujuvaa tekstiä. joihinkin kohtiin olisi voinut lisätä "tunnetta". Vähän Da Vinci- koodi kummittelee taustalla.
    "Matkalla Alabamasta... saunaan!"

"Tänään voidaan olla hetki kuninkaina"

Seksikäs rumä kääpiö Formulanomi's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Palkopoika
    Jan Guillou - Vägen till Jerusalem. (Arn-sarjan eka.)
    Olen kanssa lukenut (ilmeisesti koko Arn-sarjan...muistaakseni kolme kirjaa, jos on enämpi sitten on jäänyt jotain lukematta). Oli aika hyvä, vaikka tietty uskonnollisuus paistaakin koko sarjan lävitse.

Mulla jäi se yksi Koontz kesken. En tiedä mikä mätti, mutta näin vain kävi. Palaan tohon kirjaan ja muihinkin hepun kirjoihin kyllä vielä.

Lomalukemiseksi ostin juuri Taavi Soininvaaran Jumalten Vihan ja Clancyn Karhu ja Lohikäärme.

Samalla voisi kehua Conn Iggulden, Keisari – Miekkojen kenttää (+kaksi jatko-osaa) Jos historiallisista romaaneista tykkää, niin nuo olivat mielestäni hyviä.
    Viestiä on viimeksi muokannut Formulanomi; 06.02.2008 14:05.
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Senior Member jupla's Avatar
    Sijainti
    Kurjala
    Stieg Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia. Varsin hyvä dekkari. Ruotsalaiset osaa.
    Yhtenä päivänä kuollaan, muina päivinä pelätään

Senior Member
    Sara Gruen; Vettä elefanteille
    Juha Seppälä; Paholaisen haarukka
    Viktor Jerojev; Miehet
    Sofi Oksanen-Imbi Paju; Kaiken takana oli pelko
    Unni Brougge; Pahuudella on rakkauden kasvot

Kokemuksesta voin sanoa, että jätän yleensä noin kaksi viidestä kirjasta lukematta. Jos kirja ei ala vetämään, anna jotain sen lisäksi ja anna jotain merkityksellistä niin saa jäädä mun osalta lukematta. Siksi arvostan omaa aikaa ja oikeasti minulle hyviä kirjoja.

Mutta mikä onkaan parempaa kuin hyvä kesäkirja sateisena kesäiltana?
    Tämä oli nyt tässä.

Senior Member
    Stephen Kingin Duma Key luennassa. Yleensä luen Kingin kirjat vasta kun ne on suomennettu, mutta tällä kertaa päätin napata kirjakaupasta halvemman englanninkielisen pokkarin.

★ El Muerto ★ Captain Howdy's Avatar
    Sijainti
    † † †
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Knoukkari Tarkastele viestiä
    Mutta mikä onkaan parempaa kuin hyvä kesäkirja sateisena kesäiltana?
    Jallu ja **llu.

Naisilleninen Juskanen's Avatar
    Sijainti
    lähiö
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jupla Tarkastele viestiä
    Stieg Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia. Varsin hyvä dekkari. Ruotsalaiset osaa.
    Käytiin katsomassa tuo leffassa S.A:n kanssa. Oli kyllä hyvä, mutta todella raaka. Pakko oli välillä pitää silmiä kiinni. Tarkoitus olisi tulevaisuudessa sekä lukea nuo kirjat, että katsoa loput elokuvat.

Mulla on tällä hetkellä menossa Terry Pratchettin Viimeinen manner ja Matti Huurteen 9000 vuotta Suomen esihistoriaa.

Mä luen melkein mitä vaan. Melkein pakko olla aina jotain luettavaa. Jos ei ole kirjaa menossa, niin sit luen vaikka maitopurkkien kylkiä.
    "Kaikkee taas tapahtu, enkä mitään oppinut." - K. Pöysti

Senior Member jupla's Avatar
    Sijainti
    Kurjala
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Juskanen Tarkastele viestiä
    Käytiin katsomassa tuo leffassa S.A:n kanssa. Oli kyllä hyvä, mutta todella raaka. Pakko oli välillä pitää silmiä kiinni. Tarkoitus olisi tulevaisuudessa sekä lukea nuo kirjat, että katsoa loput elokuvat.

Mulla on tällä hetkellä menossa Terry Pratchettin Viimeinen manner ja Matti Huurteen 9000 vuotta Suomen esihistoriaa.

Mä luen melkein mitä vaan. Melkein pakko olla aina jotain luettavaa. Jos ei ole kirjaa menossa, niin sit luen vaikka maitopurkkien kylkiä.
    Kirjakin on raaka, välillä liikaa mässäilyä. Pitänee lukea nuo kaksi muutakin Millenium-sarjan kirjaa, kuten Knoukkari suositteli taannoin.

Lukemis'pakkoa' on hiukan täälläkin. Pöntölläkin pitää lukea vaikka liukuvoiteen tuoteselostusta, jos ei muuta luettavaa löydy.
    Yhtenä päivänä kuollaan, muina päivinä pelätään

Luonnollisesti. Balthazar's Avatar
    Sijainti
    Boogie Street

Arrow

Vielä kesäkuussa oli Arto Salmisen kirjallisen tuotannon kokoinen aukko sivistyksessä; sitä on nyt jo kolmella kirjalla tilkitty. Yhdyn Knoukkarin parin vuoden takaiseen kommenttiin:
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Knoukkari Tarkastele viestiä
    Kalavale, Arto Salminen: nykysuomen terävin kuvaaja ja yhteiskuntakriitikko. Moni Salmisen virke omaa enää painoarvoa kuin monen muun kirjailijan koko tuotanto. Suosittelenkin kirjailijan koko tuotantoa: Varasto, Turvapaikka, Paskateoria, Lahti ja Kalavale.

Talvihorrostaja GeGe's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jupla Tarkastele viestiä
    Sama!, olen lukenut hieman yli puolenvälin. Hyvältä vaikuttaa, ei nyt enemmän osaa sanoa, kun kirja on kesken.
    -"Se on todellinen herrasmies. Tänäänkin aukaisi autonoven, kun tultiin tänne, vaikka Lada oli vielä liikkeessä."
    -"Se olis alunperin pitänyt jättääkin sinne liikkeeseen."

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Dan Brownin Meteoriitti on uusintaluvussa.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

They call me JayR
    Sijainti
    Far away
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Moe Szyslak Tarkastele viestiä
    Dan Brownin Meteoriitti on uusintaluvussa.
    Mun pitäis kanssa lukaista se uudestaan, ensimmäinen lukukerta meni turhan nopeasti, jos vaikka "ajatuksen" kanssa lukaisisisisisisi toisen kerran.

Niin ja sitten on yks F1-foorumi luennan alla, mutta ei siitä sen enempää.
    “Your body is not a temple, it's a fucking amusement park. Enjoy the ride.” A.B.

Sijainti
    lähiö
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Myllis Tarkastele viestiä
    Remes ei ole huono, mutta mielestani Soininvaara on parempi, tuo suomen Dan Brown.
    Mä en tykkää Dan Brownista. Sen kieli on jotenkin liian... tylsää, kuivaa, asiallista. Kielestä puuttuu kaikki kauneus ja tunne. Tosin se voi johtua suomennoksestakin tietysti, en ole herraa englanniksi lukenut. Da Vinci koodi oli aikoinaan niin pettymys, että ei ole kauheasti jaksanu brownit kiinnostaa sen jälkeen. Enkeleitä ja demoneita taisin lukee vähän alkua, yks harvoista kirjoista, joka on mulla jääny kesken.

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken

Haa

Lukaisin yöllä Arthur Conan Doylen Punaisten kirjainten arvoituksesta vähän alkua. Aamuyö menikin sitten rosvojen ja rikosten maailmassa sängyssä maaten.
    Kahdeksan perunaa ja suolaa.
    -T.R. noin vuonna 1976

Senior Member
    Mä en tykkää Dan Brownista. Sen kieli on jotenkin liian... tylsää, kuivaa, asiallista. Kielestä puuttuu kaikki kauneus ja tunne. Tosin se voi johtua suomennoksestakin tietysti, en ole herraa englanniksi lukenut. Da Vinci koodi oli aikoinaan niin pettymys, että ei ole kauheasti jaksanu brownit kiinnostaa sen jälkeen. Enkeleitä ja demoneita taisin lukee vähän alkua, yks harvoista kirjoista, joka on mulla jääny kesken.
    Peesaan.

Mulle kieli, lause ja virke, on kirjallisuudessa sama kuin raaka-aines ruuanlaitossa. Jos aineksissa on vikaa parastakaan reseptiä seuraamalla ei tule kelpoa ateriaa. Tuore ja yksinkertainen aines ei toisaalta kaipaa kummoistakaan jos ollenkaan höystöä seurakseen.

Kurmee ja kirjallisuus molemmat ovat parhaimmillaan yksinkertaisuuden taidetta.
    Tämä oli nyt tässä.

Lounke-Pelle Myllis's Avatar
    Sijainti
    Lounke
    Mä en tykkää Dan Brownista. Sen kieli on jotenkin liian... tylsää, kuivaa, asiallista. Kielestä puuttuu kaikki kauneus ja tunne. Tosin se voi johtua suomennoksestakin tietysti, en ole herraa englanniksi lukenut.
    Juuri tuon takia en lue englanninkielisten kirjailijoiden tuotoksia suomeksi. Kaantajalla on liian suuri osuus kirjan henkeen. Kerran luin mokilla Stephen Kingin Pet Sematary suomeksi ja sen suomennos oli aivan surkea, erittain naivi. Olin lukenut samaisen kirjan aiemmin enklanniksi, joten kaannos oli suuri pettymys. Siihen loppui.

Sijainti
    lähiö
    Terry Pratchett - Making Money.

Mitäköhän tuon jälkeen... Lomalukemista pitäis keksiä.

Sijainti
    Toisaalla
    Tuossa sodan sykkeen keskellä tuli luettua David Masonin Hirvenmetsästäjä (Shadow over Babylon). Sijoittuu aikaan jälkeen Persianlahti I:n, ja ideana Saddamin salamurha. Itsehän pidin valtavasti.. tosin sillä varauksella tässä nyt, että noin tuosta kerronnasta on hankala mennä sanomaan mitään, sillä ahmin lumoutuneena aamukahden aikaan tehokkaan kiväärin ulkoballistiikkaan liittyvää kohtaa..

Sisältää paljon ammattiasiaa (syystä että Mason on itse entinen Walesin kaartin tarkka-ampuja), joten saattaa olla asiaan vihkiytymättömälle hieman raskasta luettavaa.

Mene ja tiedä.

Langennut enkeli toleranssisiipi's Avatar
    Sijainti
    SEKOS-marketin vihannesosasto
    Tällä hetkellä yöpöydällä keskeneräisinä Jone Nikulan kirjoittama Rauta-aika, Alivaltiosihteerin Virallisuus sihisi hississä, sekä Heinäsirkan ja Arja Ahon kirjoittama Rockin korkeat korot. Viimeisin on lukuvuorossa ties kuinka monetta kertaa.
    Noitten jälkeen on vuoroaan odottamassa varsin kattavan (ehkä liiankin) oloinen, n. 700-sivuinen Suomen musiikin historia -kirjasarjan osa nimeltään Populaarimusiikki.
    "Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen."

KUNG FU!!! BUNDOLO!!! AIIJJJEEEEHH!!!

Senior Member
    Yöpöydällä ja hyvän matkaa menossa Murakami Harukin Kafka rannalla ja seuraavina odottamassa Sebastian Faulksin Engleby sekä Le Namin Merimatka.
    Tämä oli nyt tässä.

as Quo as possible JPP's Avatar
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Apaut ajat sitten aloitin Petri Kuljuntausta: ON/OFF - Eetteriäänistä sähkömusiikkiin -kirjan lukemisen. On nyt ollut jokusen vuoden ajan taukoa opuksen lukemisessa, josko tässä joku kerta saisi jatkettua.
    Rima kannattaa asettaa niin korkealle, että sen pystyy alittamaan kumartumatta.
    "... Kellontarkkaa puuhaa niinku ripulin korjaaminen pieremällä." Mehe Rienarsuo

Sijainti
    Lounke
    Tuli tuosta JPP:n kirjasta mieleen jotta kaikkien pitaisi lukea Kaken tuotanto lapi:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kauko_Nieminen

as Quo as possible JPP's Avatar
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Myllis Tarkastele viestiä
    Tuli tuosta JPP:n kirjasta mieleen jotta kaikkien pitaisi lukea Kaken tuotanto lapi:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kauko_Nieminen

Kauko varmaan osaisi teorioillaan selittää *spallaatioreaktiotkin.
    Rima kannattaa asettaa niin korkealle, että sen pystyy alittamaan kumartumatta.
    "... Kellontarkkaa puuhaa niinku ripulin korjaaminen pieremällä." Mehe Rienarsuo

Sijainti
    Lounke
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JPP Tarkastele viestiä
    Kauko varmaan osaisi teorioillaan selittää *spallaatioreaktiotkin.
    Kauko osaa selittaa kaiken.

Realisti
    Sijainti
    taas Suomessa
    Tullut tässä luettua 600 sivuista, enkunkielistä nidettä (pisin lukemani romaani varmaan ikinä, millä kielellä hyvänsä).
    F1 on kuin Iranin valtio jossa Jean on presidentti ja Bernie hengellinen johtaja. Allahin sijaan vaan palvotaan rahaa.

Senior Member Troy's Avatar
    Sijainti
    Very Good.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Lancer Tarkastele viestiä
    Tullut tässä luettua 600 sivuista, enkunkielistä nidettä (pisin lukemani romaani varmaan ikinä, millä kielellä hyvänsä).
    Paperikantinen Stephen King ja The Stand, Tukikohta. Siis kirjailijan itse haluama laitos ilman lyhennelmiä. Kunnon tajunnanvirtaa tulee välillä kirjailijalla. Enkunkielisenä loistava, muutenkin suomennettuna hyvä, mutta pitempi lukukokemus aina parempi tarinasta kun tykkää.

Lancerin postissa on quotessa Norman Miller, se oli mun virhe, tarkoitin tietenkin Arthur Miller.
    Viestiä on viimeksi muokannut Troy; 12.08.2009 23:17.

Realisti
    Sijainti
    taas Suomessa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Troy Tarkastele viestiä
    Paperikantinen Stephen King ja The Stand. Siis kirjailijan itse haluama laitos. Ihan jännää 800 sivuista tarinaa. Norman Miller taitaa himolukijoiden piireissäkin olla se paksuimpia novelleja ikinä julkaistuksi saanut, johon joskus sukunimeen viitataan sivunpaksuudesta.
    Eipä ole muuten tullut Kingejä luettua vaikka leffoja onkin katsottu. Kiitos muistutuksesta että tämäkin herra on olemassa.
    F1 on kuin Iranin valtio jossa Jean on presidentti ja Bernie hengellinen johtaja. Allahin sijaan vaan palvotaan rahaa.

Senior Member AJ's Avatar
    Sijainti
    Toinen Maailma
    Kuka se Luenna on ja mitä muuta se tekee kuin tykkää olla päällä?
    Jeesus pelastaa

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Puolivälissä Taavi Soininvaaran Kriittinen tiheys-äänikirjaa.

Odottaa oikein että pääsee taas auton rattiin.

Seksikäs rumä kääpiö Formulanomi's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Aloitin Tervon Ohranan....mutta ei nappaa...
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Senior Member Estate's Avatar
    Luen parhaillaan John Grishamin tositapahtumiin perustuvaa kirjaa Syytön.
    Jollen tietäisi tarinan olevan totta, varmaan pitäisin sitä epäuskottavana, niin järjettömältä virkavallan toiminta paikoin vaikuttaa.
    Entinen tuleva maailman kuningatar

Sijainti
    † † †
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AJ Tarkastele viestiä
    Kuka se Luenna on ja mitä muuta se tekee kuin tykkää olla päällä?
    Yks vaan ja GUTAA!

Jalkarannan Yannickdalmas Andy's Avatar
    Sijainti
    Ypäjä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Formulanomi Tarkastele viestiä
    Aloitin Tervon Ohranan....mutta ei nappaa...
    Kannattaa kahlata sitkeästi jonkin aikaa. Tervon tyyli kirjoittaa tuntuu kirjan alussa lukijasta aina jotenkin kankealta ja työläältä. Tyyliin tottuu aina jossain vaiheessa kirjaa, ja sitten lukemista ei maltakaan enää jättää kesken. Tervolla on upea kyky kuvata tapahtuma-aikakautta. Tuntuu, kuin lukija itse olisi talvisessa Helsingissä vuonna -44 katsomassa kun vanjan pommikoneet lähestyvät kaakosta ja yrittävät läpäistä Santahaminasta ammutun it-tulen. Kannattaa tsekata myös Tervon poliittishistoria-trilogian muut kirjat Myyrä ja Troikka.

Minulla luennan alla Esa Seppäsen "Itäsuhteiden kolmiodraama. Kekkonen–Brezhnev–Kosygin 1960-1980 (Ajatus Kirjat 2007)". Perustuu presidentti Kekkosen entisen adjutantti Seppäsen väitöskirjaan. Aihe on mielenkiintoinen, mutta tutkimus Juhani Suomimaisesti täysin kritiikitön Kekkosta kohtaan. Tai kritiikki kohdistuu lähinnä siihen, että joissain tilanteissa Kekkosen olisi pitänyt valita sanansa toisin ettei olisi suututtanut Brezhneviä. Kirjasta jäänyt kokonaan se pohdinta pois että onko ylipäätänsä oikein ystävystyä tarkoituksellisesti diktatuurimaan johtajien kanssa. Jossain on sanottu, että kontrafaktuuaalinen jossittelu jälkeenpäin ja jälkiviisastelu että olisi pitänyt tehdä toisin, ei palvele ketään, mutta ei mielestäni myöskään kritiikittömyys rähmällään oloon ihmisoikeuksia sortavan valtion edessä.
    Mä pumppaan niinku Markku Alén

Sijainti
    Toisaalla
    Samalla kun opin paremmaksi sotilaaksi ja huonommaksi ihmiseksi, kahlaan Ilkka Remeksen Karjalan lunnaita.

Sijainti
    † † †
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ylen Sankia Priha Tarkastele viestiä
    Samalla kun opin paremmaksi sotilaaksi ja huonommaksi ihmiseksi...[/I].
    Jatkokurssilla?

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö