F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 4 / 49 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567891011121314 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 121-160/1928

Ketju: Talvirenkaiden vaihtoilmoitukset

Speed for ever
    Vaimon autoon tänään, uudet piikkipyörät. Vaikka etelässä ollaankin niin oikeestaan oli pakko laittaa. Vanhat talvigummit oli sakoilla ja kesärenkaista yksi tyhjeni. No kun katsoin kunnon niin sakoillahan nekin kaikki olivat joten kauppaan ja talvikelin renkaat alle.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Unhappy

Vois laittaa MONSUUNIrenkaat alle.
    Nyt täytyy kuunnella, mennä ja huudella, päivät on toisissaan kii. Kärsiä, kaivata, taas muita vaivata, kadota jäljettömiin
    Tie tuttu kulkea, on tämä julkea, taas pääsin päähänsä sen. Vaihtuvat talot ja autiot salot, mä kadotin rakkauden.

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Mitäs maksaa renkaat näinä päivinä "tavallisiin" autoihin? Pirun kalliita nuo ainakin näyttäneet olleen. Ei meinaa löytää oikein mistään 12 tuuman nakkeja Yhdestä paikkaa löytynyt (Vianorin piilomainos), mutta hinta pompsahtanut 70 euroon pyörältä (viime vuonna taisi olla 55e).
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni Tarkastele viestiä
    Mitäs maksaa renkaat näinä päivinä "tavallisiin" autoihin? Pirun kalliita nuo ainakin näyttäneet olleen. Ei meinaa löytää oikein mistään 12 tuuman nakkeja Yhdestä paikkaa löytynyt (Vianorin piilomainos), mutta hinta pompsahtanut 70 euroon pyörältä (viime vuonna taisi olla 55e).
    Ainaskin nämä paikat uskaltaa laittaa hintoja nettiin:
    http://www.tire.fi/index.php?id=11
    http://www.rengasmaailma.fi/renkaat2.htm

mutta sulla on niin pieni että joutuis kyselemään erikoismalleja. Älkääs nyt ymmärtäkö väärin, mä tietenkin tarkoitin että kouvon nakki on niin pieni.

Sijainti
    Corsica
    Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä
    Ainaskin nämä paikat uskaltaa laittaa hintoja nettiin:
    http://www.tire.fi/index.php?id=11
    http://www.rengasmaailma.fi/renkaat2.htm

mutta sulla on niin pieni että joutuis kyselemään erikoismalleja. Älkääs nyt ymmärtäkö väärin, mä tietenkin tarkoitin että kouvon nakki on niin pieni.
    Hankookkeja löytynyt. Jostain postimyynnistä saisi 30e kipale noita 155/80/12 renkaita. Ehkä tilaan ja pistän paikoilleen sorkkaraudalla.
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Senior Member Tolerantti's Avatar
    Tänään menee alle Misuliinan kitkakumit. TM testikakkoset. Vanhat Nokian piikkipyörät olivat tulleet tiensä päähän. Näinpä ei tarvitse tällä kertaa itse köyriä auton vieressä, vaan katsella tyyriinä vierestä, kun ammatilaiset hakkaavat paineilmakoneellaan pultit kireälle! Minä pitelen tikkaria.

Senior Member Tolerantti's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni Tarkastele viestiä
    Hankookkeja löytynyt. Jostain postimyynnistä saisi 30e kipale noita 155/80/12 renkaita. Ehkä tilaan ja pistän paikoilleen sorkkaraudalla.
    Vanteellelaitto, tasapainoitus ja allepano kustantanee rengasliikkeessä n 60 eeroa. Saattaisin sijassasi harkita, koskapa arvelen, että olet ammattilainen ja varusteltu vain allepanoon.

Banned
    GY:n kitkagummit meni alle aamulla, loistopalvelua jälleen kerran tutulta rengasliikkeeltä
    alunperin piti vielä pitää kesänakkeja pari viikkoa alla, mutta mieli muuttui kun lupailivat sadetta & pakkasta vkl öille

Senior Member
    Yhdessä vanhassa renkaassa 20% nastoja, toisessa 80% ja lopuissa 40%. Pintaa 6mm. Uskaltaiskohan tuollaiset antaa pois jollekin käytettäviksi

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Käytä itse.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Talking

Lainaa Alunperin kirjoittanut jps Tarkastele viestiä
    Käytä itse.
    Nyt täytyy kuunnella, mennä ja huudella, päivät on toisissaan kii. Kärsiä, kaivata, taas muita vaivata, kadota jäljettömiin
    Tie tuttu kulkea, on tämä julkea, taas pääsin päähänsä sen. Vaihtuvat talot ja autiot salot, mä kadotin rakkauden.

Señor Member Puupää's Avatar
    Sijainti
    Skekkoslovakia

Talking

*repesin

Ja veikkaan, että ovat ilmaa täynnä!
    Dominic: Vähän niin kuin formuloissa. Sä oot ainoastaan niin hyvä, kuin sun viimeinen kommenttisi!
    Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

Sijainti
    Corsica
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Tolerantti Tarkastele viestiä
    Vanteellelaitto, tasapainoitus ja allepano kustantanee rengasliikkeessä n 60 eeroa. Saattaisin sijassasi harkita, koskapa arvelen, että olet ammattilainen ja varusteltu vain allepanoon.
    Säästöä kertyisi 60e, miinus postituskulut (en jaksanut katsoa onko semmosia). Ehkä ennemmin pistän ne maanantaina alle, kuin odotan kustin polkua.

Senior Member
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mutku Tarkastele viestiä
    *repesin

Ja veikkaan, että ovat ilmaa täynnä!
    Uusien hinnat kieltämättä ovat.

Mikähän tuossa jps:n latteudessa niin hauskaa oli? Sekö että mun kantsis käyttää niitä niin päätyisin rekan keulaan kylki edellä?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Wink

Lainaa Alunperin kirjoittanut Zaikom Tarkastele viestiä
    Uusien hinnat kieltämättä ovat.

Mikähän tuossa jps:n latteudessa niin hauskaa oli? Sekö että mun kantsis käyttää niitä niin päätyisin rekan keulaan kylki edellä?
    Miksi sitten haluat pistää ne vielä kiertoon?

Kertooko toi jotain sun vastuuntunnottomuudesta vai murhanhimosta?

. burb's Avatar
    Kunhan vittuilevat nälissään, kurjat.
    Mutta jos sulle tuli mieleen tuollainen skenaario niin miksi sä uskaltaisit antaa ne renkaat jollekin toiselle?

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Moe Szyslak Tarkastele viestiä

NO NIIJJUST! Burb hitailee.

Senior Member
    Jospa käytän ne sitten itse joskus. Aihe on loppuun käsitelty.

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä

Toiset näköjään ymmärtää selittämättä pointin, toisille se täytyis vääntää rautalangasta.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Wink

Lainaa Alunperin kirjoittanut jps Tarkastele viestiä
    Toiset näköjään ymmärtää selittämättä pointin, toisille se täytyis vääntää rautalangasta.
    Joo, mä olen vähän hidas. Mutta en kuitenkaan niin hidas kuin....

No joo, jääköön nyt sanomatta.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Jospa käytän ne sitten itse joskus. Aihe on loppuun käsitelty.
    Kyllä ihminen osaa olla pihi. Vai pelkäätkö että ostat pelkkää ilmaa, jos ostat uudet gummit?

Vinkki: kortsutkin voi kääntää ylösalasin! Vaikka heti käytön jälkeen ja survasta uudestaan vaan sisälle!

Señor Member Puupää's Avatar
    Sijainti
    Skekkoslovakia
    Vinkki: kortsutkin voi kääntää ylösalasin! Vaikka heti käytön jälkeen ja survasta uudestaan vaan sisälle!
    Tosi pihi ei käytä ollenkaan

Ja Pirkka-vinkki liittyisi sukkahousuihin, mutta jääköön laittamatta näin perhefoorumilla...
    Dominic: Vähän niin kuin formuloissa. Sä oot ainoastaan niin hyvä, kuin sun viimeinen kommenttisi!
    Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

Senior Member
    Sijainti
    Tampere

Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä
    Mutta jos sulle tuli mieleen tuollainen skenaario niin miksi sä uskaltaisit antaa ne renkaat jollekin toiselle?
    Vaikka niillä ei liikenteessä uskaltaisikaan ajaa, niin kelpaahan ne varmasti muuhun käyttöön. Joku peltoautoilija voisi olla talvella iloinen niistä vähistäkin nastoista...

Peräkärryihinkin monet tuuppaavat alle ikivanhoja nastarenkaita talveksi. On ne kuitenkin liukkaan sattuessa mahdollisesti kivemmat ku suvikumit, mutta toisaalta paremmille ei pahemmin ole tarvetta.

Lounke-Pelle Myllis's Avatar
    Sijainti
    Lounke
    Nyt on Chevyssa Misukan talvikummit alla, uusilla vanteilla. Hiehot.

Piti hitto ajaa Nummelaan asti niita noutamaan....

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Otto Hokkanen Tarkastele viestiä
    Vaikka niillä ei liikenteessä uskaltaisikaan ajaa, niin kelpaahan ne varmasti muuhun käyttöön. Joku peltoautoilija voisi olla talvella iloinen niistä vähistäkin nastoista...

Peräkärryihinkin monet tuuppaavat alle ikivanhoja nastarenkaita talveksi. On ne kuitenkin liukkaan sattuessa mahdollisesti kivemmat ku suvikumit, mutta toisaalta paremmille ei pahemmin ole tarvetta.
    No eipä tullut meikälle tuolainen ollenkaan mieleen. Taas on tymhä pykälän verran viisaampi.

Paksu ja pehmeä.
    Sijainti
    J:vi
    Aamulla ruuvasin sälekaihtimet auki ja hokasin, että täällä oli maa valkosena.
    Talvikumit alle ja Seinäjoelle katsastukseen, kun maanantaina olis ollut viimeinen näyttöpäivä.
    Leima tuli, että heilahti. Toisesta takaiskarista tuli korjauskehotus.

Letkojen nopeuksista päätellen aika monella oli vielä suvikumit alla.

Kuninkaalleninen Vellu's Avatar
    Sijainti
    Vantaa, Finland
    Corollaan kitkat alle ja hiaceen nastalliset just äsken.

Senior Member SamiJ's Avatar
    Vaihdoin lauantaina.

Sijainti
    Corsica
    Minähän en vaihda. Rengasliike vaihtakoon, kun vanhat taitaa olla sakkorenkaat

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Tänään oli ensimmäistä kertaa maa kuurassa tänä syksynä.
    Eiköhän tuo vaihtohetki ala lähestyä pikkuhiljaa.

DNF
    "..olen niin onneton ei autossani ole edes nastoja talvella.."

Nastat ollu aiemmin aina ja ny kitkat ekaa kertaa. Viikon ollu alla ja käyttöäki ollu jo. Kyllähän noissa on kitkaa riittäny.

Lounke-Pelle Myllis's Avatar
    Sijainti
    Lounke
    Lainaa Alunperin kirjoittanut VJR Tarkastele viestiä
    "..olen niin onneton ei autossani ole edes nastoja talvella.."

Nastat ollu aiemmin aina ja ny kitkat ekaa kertaa. Viikon ollu alla ja käyttöäki ollu jo. Kyllähän noissa on kitkaa riittäny.
    "Vastaantulijoiden kaistalla on vittumaista luistella"

Tanaan saattaa olla pliukasta.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Vaihdon Belmiksen nAurikseen rupulikumit alle.

Senior Member
    Kyllä ihminen osaa olla pihi. Vai pelkäätkö että ostat pelkkää ilmaa, jos ostat uudet gummit?
    Balanssi kuntoon nastat poistamalla ja niillä rullailee vielä pitkälle. 6mm pintaa ja halkeilemattomat kyljet on liikaa pois heitettäväksi.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Balanssi kuntoon nastat poistamalla ja niillä rullailee vielä pitkälle. 6mm pintaa ja halkeilemattomat kyljet on liikaa pois heitettäväksi.
    Voip olla pluikasta tolla tavalla. Ei ne ole mitkään kitkarenkaat joka toimisi lamellien avulla. Aika paljon kovempaa kumia on nasta- kuin kitkarenkaissa.

Ett silleen!!!!!!1 -mies jaska's Avatar
    Sijainti
    kyrkslätt
    Omaan autoon ostin vanteet + renkaat (Continentalin Viking Contact 5:t, eli kitkat) jo muutama viikko sitten ja kauppahintaan kuului asennus - eli kitkoilla on jo hetki ajeltu.

Äitini Yarikseen vaihdettin eilen faijan kanssa nastat, meni melkein formulatyyliin, ei mennyt koko hommaan kuin alle vartti.
    Poliisi kehottaa teitä noudattamaan nopeusrajoituksia, koska vähäinenkin ylinopeus on liikenneturvallisuusriski.
    Poliisi kirjeessään 12.12.2007, Ylinopeutta 1km/h

Kolminkertainen F1-Forumin Vuoden törppö 2004&2005&2006

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Huomenna klo 8 alle uudet talvirenkaat. Vähän oudoksuttaa siirtyä takaisin nastoihin vuosikausien kitka-ajelun jälkeen. Mutta maassa maan tavalla ja maalla kun asuu, niin pakko olla nastat ainakin muutamana päivänä vuodessa. Viime talvena pari kertaa nalkissa omassa pihassa. Ja kerran en päässyt etuperin 'isolle' tielle, niin piti peruttaa sinne koko matka.

oik. yo.
    Sijainti
    Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutkat
    Kävin perjantaina vaihtamassa sekä isän että naapurinsa autoon talvigummit. Isän Hakkapeliitta-kitkat on kieltämättä oivan tuntuiset. Ovat hiljaisemmat kuin kesä-Contit (, mikä on outoa vanhalle nastarengaskansalle) ja pohjoisimmillaan Mikkelin seutuville ylettyvillä ajoreissuilla pidoltaan aivan mainiot.
    "There's something wrong with the car!"
    Fernando Alonso, Kanadan GP 2005, kierros 39.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PekPoy Tarkastele viestiä
    Kävin perjantaina vaihtamassa sekä isän että naapurinsa autoon talvigummit. Isän Hakkapeliitta-kitkat on kieltämättä oivan tuntuiset. Ovat hiljaisemmat kuin kesä-Contit (, mikä on outoa vanhalle nastarengaskansalle) ja pohjoisimmillaan Mikkelin seutuville ylettyvillä ajoreissuilla pidoltaan aivan mainiot.
    Juu, kitkat on 'huomattavasti' hiljaisemmat kuin kesäkumit, koska kumiseos on niin paljon pehmeämpää. Olikin aina järkytys pistää kesärenkaat alle, kun tuntuu että meni korvat lukkoon.

Eikös ne muuten aja noita taloudellisuusajoja kitkarenkailla? Niin olen kuullut.

Kuninkaalleninen Vellu's Avatar
    Sijainti
    Vantaa, Finland
    Mainittakoon, että oli pientä tuskaa availla muttereita.. Olivat laittaneet eräänkin mutterin niin pirun tiukkaan kiinni, että täytyi ottaa toinen tunkki ja sen avulla pakottaa mutteri auki. Ei auttanut, vaikka tällainen reilu 100-kiloinen äijä hyppi ristikkoavaimen päällä yrittäen vivuta sitä mutteria auki, ei. Tunkilla lähti pienehköllä vaivalla.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö