vasta ens viikolla vaihdan alle, vanne vielä korjauskierroksella + ollut hieman pakkastakin öisin...
noh josko pahimmat karhennukset olis siksi jo lähteny sitten![]()
![]() |
![]() | |||||||
|
vasta ens viikolla vaihdan alle, vanne vielä korjauskierroksella + ollut hieman pakkastakin öisin...
noh josko pahimmat karhennukset olis siksi jo lähteny sitten![]()
Eilen tuli vaihdettua molempiin Fordeihin, ihan hyvä ajoitus omasta mielestä.
Entäs jos vaihtaa kesärenkaat ja unohtaa ilmoitella täällä?
Tulee sanktioita.Alunperin kirjoittanut Archie
Eka kerralla tiput kymmenen sijaa lähtöruudukossa, toka kerralla 100 miljuunaa sakkoa ja kolmannella... no sanotaan nyt vaikka niin että Max Mosley unohti kerran ilmoitella.
Se on kait sitten Musta Käsi, joka rankaisee.Alunperin kirjoittanut burb
Goodyearit vaikuttas ihan kohtalaisilta, mikäköhän malli?Alunperin kirjoittanut Runar ja Kyllikki
Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.
Jos keli tänään vähän paranee niin tarvii vaihtaa ainakin pakettiautoon kesärenkaat alle. Nyt sekin homma on hauskaa ku on kunnon tunkki, ir:n pulttipyssy ja kunnon painepesuri.
Pesis on Perseestä
007 on ehdottomasti paras.Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni
Eagle Ventura. Ei kuitenkaan voittanut testiä, vaan tuli kolmanneks. Voittaja oli Continental Premium Contact ja nokialaiset tuli toiseks.Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni
joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.
T: Nimimerkki Jusban
Alunperin kirjoittanut Runar ja Kyllikki
Olivai?!
Tulipa sitten talvella "vahingossa" ostettua ihan oikeat renkaat tuolta![]()
![]()
Toimittavat muuten renkulat kotiovelle ilman ylimääräisiä kuluja.![]()
Noitten käppyröitten perusteella olisin muuta veikannut.Alunperin kirjoittanut Runar ja Kyllikki
Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.
Tollaselta näyttää TM:n uusimman kesärengasvertailun tulokset:Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni
Rengasmallit :
Barum Bravuris
Bridgestone Turanza ER300
Continental ContiPremiumContact 2
Dayton D210
Goodride R-VH 680
Goodyear HydraGrip
Hankook Ventus Prime
Kumho Ecsta SPT
Michelin Energy Saver
Nokian Hakka H
Triangle Talon GLS
Vredestein Hi-Trac
Jep, tuo mun laittama testi, jossa oli talvirengas mukana oli (kuten mainittu) muutaman vuoden takaa:Alunperin kirjoittanut PuoliPöhkö
Alunperin kirjoittanut Runar ja Kyllikki
joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.
Eilen vaihdoin. Oli kyllä perkeleenmoisin vaihtokerta ikinä. Jos joku asia saattoi mennä huonosti niin sehän meni. Tai no, en onnistunut jäämään auton alle, tai edes pudottamaan autoa tunkilta. :jaska:
No on edes ne kesärenkaat alla ja kiva ajella.
Pakuun tuli vaihdettua.
Pesis on Perseestä
Pitäisi vissiin ostaa uudet kumit?
Spanielin silmät ovat rakkautta täynnä...
Niin, Laihialla ne kuivataan pyykkinarulla ja käytetään uudestaanAlunperin kirjoittanut 312T4
![]()
Dominic: Vähän niin kuin formuloissa. Sä oot ainoastaan niin hyvä, kuin sun viimeinen kommenttisi!
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.
Mä kävin sellasen vajaan 400 kilsan (Tre-Hki-Tre) koeajolenkin jo vetäsemässä perjantaina noilla uusilla suvikumeilla.
Ihan parsat ne oli toki ajella, mutta melutaso yllätti.
Näkyy noi kontinentaalit saaneen tossa testissäkin sentään ysin (9) ajomelusta, joten ajattelen,
että lienee tuolla metakalla jotain tekemistä motarin nastojen karhentaman pinnan kanssa.
Eikä toi mun koppimoponi muutenkaan mikään äänieristyksen edelläkävijä toki ole.
Kumhot olis olleet melutason suhteen näköjään vielä paremmat (10).
Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 05.04.2008 21:54.
Lunta näyttää vielä ensi viikolla satavan, eli ei vielä rohkene vaihtaa. http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?kunta=Oulu Ehkä viikon päästä.
kakka
Eilen. Työpaikan pihassa vaihdoin. Rensseleitä esiin kaivellessani huomasin, että tunkin osa, jolla pyöritetään tunkkia ylös ja alas puuttui. Kysäisin työkaverilta sitä osaa lainaksi. Työkaverilla BMW ja siinä tämä osa kiinteä. Lainasin siis koko tunkkia. Bemarin tunkki ei tietenkään sopinut Mitsun alustan tunkin paikkoihin. "Nokkelana" poikana käytin silti Bemarin tunkkia. Kolme rengasta vaihtuikin hyvin. Viimeisellä kerralla valitsin tunkin paikan huonosti. Auto nousi ilmaan niin, että sain talvirenkaan pois, mutta sen jälkeen tunkki upposi alustaan. Laitoin äkkiä renkaan lappeelleen auton alle, tunkki alas ja uuteen kohtaan. Sain viimeisenkinkin renkaan vaihdettua. Hiki nousi pintaan kyllä.
Mä pumppaan niinku Markku Alén
Pari viimeisintä kertaa olen renkaat vaihtanut tällaisen (Claes Ohlsson, 20€) avulla:
Pulttien aukaisu ja kiinnitys on mukavaa kuntoilua, mutta auton nosto auton omalla tunkilla on puhdasta tuskaa.
Mulle auton nosto omalla tunkilla ei ole ongelma, eikä myöskään pulttien irrotus. Teleskooppivartisella avaimella irtoaa helposti vähän tiukempikin pultti.
ostinpa jo syksyllä uudet kesäkumit 407:aan!Alunperin kirjoittanut 312T4
![]()
Vähän hötkyilin aamulla vaihtoa, mutta taitaa tulla lunta vielä alkuviikosta, että olkoot!
"Matkalla Alabamasta... saunaan!"
"Tänään voidaan olla hetki kuninkaina"
Jaaa-a, aika hankala antaa tuohon nyt kyllä vastausta.Alunperin kirjoittanut 312T4
"Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"
Pikkuhiljaa vois tosiaan harkita renkaiden vaihtoa![]()
"Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"
Poisottoilmoitus: moottoripyörästä otin takarenkaan pois, uusi tulee paikalleen ensi viikolla. Vapun tienoilla kajahtaa kannut tulille!
Ei ehtinyt. Viikon kuluttua uusi yritys.Alunperin kirjoittanut Il Tempo Gigante
Kahdeksan perunaa ja suolaa.
-T.R. noin vuonna 1976
.
Mä tilasin appiukon autoon tänään uudet kesäringulat silestoneiksi menneiden tilalle.
.
.
. Bridgestone Dueler 275/70 R16
.
e vaihdettu vieläkään, vanne edelleen maalarilla :jaska:
noh toisaalta, viime yönä oli taas hyvin pakkasta, ja liukastakin monin paikoin,
jotenka ehkei ihan vielä kannatakaan vaihdella![]()
Etelässä ne kai voi jo vaihtaa, jos ei tule asiaa ajella Keski- tai Itäsuomeen. Täällä ei vielä kannattane vaihtaa sillä nyt on vasta huhtikuun alku ja takatalvi on odotettavissa. Ehkä huhtikuun puolenvälin jälkeen vois olla ajankohtaista vaikka päätiet sulia olisivatkin, sivuteillä on aamuliukkautta pakkasöiden jälkeen.
Taitaa olla jo kesikset.
Vaihdoin kesäkumit, ym. ukaasin pelossa.Alunperin kirjoittanut burb
Ei ongelmia, poislukien se, että nakit ovat kuluneet yllätävän nopeasti viime kesänä. Tämä kiristää vannetta päässä.
Viikonlopun Hesarissa oli juttu autolehtien rengastestien tuloksista. Oli kerrottu Tuulilasin, TM:n ja Auto Bild Suomen testitulokset. Ne poikkeavat jonkin verran toisistaan, ilmeisesti painotuksista johtuen. Siispä harkitsevan kuminostajan kannattaa lukea ne testien taulukot ja valita itselleen sellaiset, joiden ominaisuuksia itse arvostaa. Toki niin on, että merkkimerkit ovat yleensä hyviä, joten sellaiset hankkimalla ei pahasti metsään mene.
Meen vaihtamaan kesägummit rengasliikkeeseen, sitten kun vaihdatan. Kait 365€ töineen.
Tosi jätkä vulkanoi itte kuminsa![]()
Tossa äsken kun nastarenkaat alla jurruuttelin Uudestakaupungista kotiin niin alkoi oikein naurattaa tää oma saamattomuus kun en vieläkään ole saanut aikaiseksi vaihtaa kesärenkaita alle. Mukamas niin kiirutta pitää koko ajan ettei ehi.
No, jos ens viikolla. Huomenna ei ehi kun tarttee Turkuun yms. mennä.
Eilen meinasin vaihtaa renkaat jos loppuisi veden ripottelu.. No se sitten vaihtui lumisateeksi. Ei tuolla nyt taas näy mitään talveen viittaavaa, mutta eipähän tässä kiire.
Päälle vielä ennusteet näyttää aika nollaa ja allekin perjantaille, no eipä tässä kiire. Puolet parkkipaikan autoista kesärengastettu mitä eilen kattelin, hätähousut hähä.Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni
En oo vaihtanu, mutta ei oo nastarenkaita ollutkaan.
Naisen autossa kesärenkaat alla ympärivuoden (10" vanne)
Kirjoittamani tekstit ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitä eivätkä edusta minkään yhteisön kantaa.