F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 4 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567891011121314 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 121-160/1106

Ketju: Kesärenkaiden vaihtoilmoitukset

Kuninkaalleninen Vellu's Avatar
    Sijainti
    Vantaa, Finland
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PuoliPöhkö
    Tollaselta näyttää TM:n uusimman kesärengasvertailun tulokset:

Rengasmallit :

Barum Bravuris
    Bridgestone Turanza ER300
    Continental ContiPremiumContact 2
    Dayton D210
    Goodride R-VH 680
    Goodyear HydraGrip
    Hankook Ventus Prime
    Kumho Ecsta SPT
    Michelin Energy Saver
    Nokian Hakka H
    Triangle Talon GLS
    Vredestein Hi-Trac
    Jaha, josko noista sitten ehkä huomenissa menis tekeen kauppoja.

Harkinnan alla noi top-4, eli:
    Bridgestone Turanza ER300
    Continental ContiPremiumContact 2
    Goodyear HydraGrip
    Nokian Hakka H

Talvirenkaat on Continentalit, mutta eipä se merkki ole mikään mieluisuus/epämieluisuuskysymys. Bridgestonet oli tasaisen hyvät ja muistaakseni kuivalla kelillä ihan ykköset, Continentalit oli hiljaiset ja mukavat ja tasaiset lukuunottamatta jotain vesiliirtoa suoralla, Nokialaiset oli kanssa hyvin tasaiset (ja hiljaiset), mutta "'ääritilanteissa" oli jotain perän irtoamista ja Goodyearit oli myöskin hyvin tasaiset, mutta hieman äänekkäämmät. Noi nyt tuli ihan ulkomuistista, toivottavasti ei menneet pahasti pieleen..

Onko kenelläkään hyviä tai huonoja syitä ostaa tai olla ostamatta jotain noista merkeistä? Miten nopeasti nuo eri merkit kuluvat? Muuten kehuja tai haukkumisia noista merkeistä ja/tai malleista?

Nuori ikäisekseen OoPee's Avatar
    Sijainti
    Far enough
    Nonih, vihdoinkin kesänakit alla. Vähän myöhäiseksihän tuo meni
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

. burb's Avatar
    Mun vaihtoilmoitus venyy tuonnemmaksi.
    Jos tossa suomalaisen työn päivän tienoilla tulee käytyä Suomussalmella tsekkaamassa lumilippatilannetta niin luultavasti on viisainta mennä sinne nastat alla. Vaikka kai siellä tiet vois ollakin jo sulat...?

Sijainti
    Vantaa, Finland
    Perjantaina ostan rengaat ja vaihdatan alle. Klo 13 oli heillä aikaa. Continentalit tulee olemaan. Hinnaston mukaan 320e vaihdon kera.

En muistanutkaan, että eräs niistä renkaista oli rikkipuhki ajettuani mökkireissulla kuoppaan. Oli tuuman mittaisia reikiä renkaan kyljessä parissakin kohdassa.

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Vellu
    Perjantaina ostan rengaat ja vaihdatan alle. Klo 13 oli heillä aikaa. Continentalit tulee olemaan. Hinnaston mukaan 320e vaihdon kera.
    Hyvin noi on palvelleet ekan 1200 kilometriä mun autossani. Ei pahaa sanaa.
    Muusta en tiedä, mutta paljon tukevammat nää on kaarteissa kuin edelliset
    Bridgestonet (mallia en muista), jotka jotenkin antoivat myöden, vaappuivat
    ja sortivat vähän reippaammin kaarteeseen ajettaessa.

Mä maksoin noin 70 egeä / kipale + asennus 40,- (195/65 R15)

Juntti-Urpo & kateellinen
    Sijainti
    Denver
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Vellu

En muistanutkaan, että eräs niistä renkaista oli rikkipuhki ajettuani mökkireissulla kuoppaan. Oli tuuman mittaisia reikiä renkaan kyljessä parissakin kohdassa.
    Mulla sekä Mersussa että Volvossa Continentalit. Ei pahaa sanaa niistä
    Toimii hyvin rankkasateessakin, jos ja kun nousee veden päälle, menevätten kuitenkin suoraan. Ei tule mitään ylimääräistä ohjelmaa kabiiniin.
    Do I look like a fucking Care Bear to You?

Senior Member
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Palkopoika
    Mulla sekä Mersussa että Volvossa Continentalit. Ei pahaa sanaa niistä
    Toimii hyvin rankkasateessakin, jos ja kun nousee veden päälle, menevätten kuitenkin suoraan. Ei tule mitään ylimääräistä ohjelmaa kabiiniin.
    Entä jos tie kääntyy?
    Tämä oli nyt tässä.

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Vaihdettu, tai pikemminkin vaihdatettu. Hinta 25 €.
    Melkein aina annamme anteeksi sen minkä ymmärrämme.
    Mihail Lermontov

Senior Member
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Knoukkari
    Entä jos tie kääntyy?
    Sit ei taida mennä rattia kääntämättä edes Continentaleilla.

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Vetäsisköhän vaan raakasti vanhat haistapaska-nakit alle ja kiroilisi kun poksuvat ja Micra vaihdon jälkeen kuin "liikkuva" ruumisarkku.
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Juntti-Urpo & kateellinen
    Sijainti
    Denver
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Knoukkari
    Entä jos tie kääntyy?
    En tiedä, en oo vetänyt 2`markkaa lasissa maanteillä. Baanalla toimii kuitenkin.
    Do I look like a fucking Care Bear to You?

keio
    Sijainti
    Oulu
    Äskön vaihdoin. Löyty kesärenkaasta mukava yllätys. Semmonen 5 mm ruuvi. Ruuvasin sen pois ja löin renkaan paikoilleen. Oiskohan pitäny vaan jättää siihen Katoin että on vielä 6mm pintaa jäljellä niin ei se varmaan puhki ole. Aika iso kolo siihen vain jäi.
    kakka

Komia on aina komia Paappa's Avatar
    Sijainti
    Mustalampi
    Vaihdatettu, 30€ makso, jätin vielä renkaat liikkeeseen talletukseen 20€ lisähintaan.
    Sama se on mitä ne pohojalaasista ajatteloo, pääasia notta pelekäävät.

Senior Member jupla's Avatar
    Sijainti
    Kurjala
    Vaihdoin perinteisesti kirkon pihan hyvällä asfaltilla. Aikaa meni tolkuttomasti, puhelin metelöi vähän väliä. Kerran tohkeissani vaihdoin jo kerran vaihdetun renkaan uudestaan
    Yhtenä päivänä kuollaan, muina päivinä pelätään

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jupla
    Vaihdoin perinteisesti kirkon pihan hyvällä asfaltilla. Aikaa meni tolkuttomasti, puhelin metelöi vähän väliä. Kerran tohkeissani vaihdoin jo kerran vaihdetun renkaan uudestaan
    Työkaveri oli eilen viemässä autoa katsastukseen. Kesken matkan huomasi, että alla oli väärä auto.
    Melkein aina annamme anteeksi sen minkä ymmärrämme.
    Mihail Lermontov

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Kerran tohkeissani vaihdoin jo kerran vaihdetun renkaan uudestaan

Työkaveri oli eilen viemässä autoa katsastukseen. Kesken matkan huomasi, että alla oli väärä auto.
    Mä vaihdoin kerran tohkeissani asuntoa ja huomasin kerran autoilleeni vanhan asunnon pihaan työpäivän päätteeksi.
    Vaikka piti siis tietysti karauttaa peltihevosella sen uuden pihaan. Siis asunnon.

Joskus on puhelinkeskustelua käydessä tullut ajettua sellaisesta risteyksestä suoraan yli, joska piti kääntyä.
    Oikealle tai vasemmalle piti - mutta ei suoraan.

Se on näiden pikaisten huomioiden perusteella hyvin häiriöherkkä laji - tää autoilu nimittäin.

Next door to Alice Runar ja Kyllikki's Avatar
    Sijainti
    Suami
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PuoliPöhkö
    Mä vaihdoin kerran tohkeissani asuntoa ja huomasin kerran autoilleeni vanhan asunnon pihaan työpäivän päätteeksi.
    Vaikka piti siis tietysti karauttaa peltihevosella sen uuden pihaan. Siis asunnon.
    Moon kerran umpihumalassa aamuyöllä kapakasta ajanut taksilla vanhaan osoitteeseeni. En tajua miten olen päässyt porraskäytävään, mutta havahduin "tähän maailmaan" entisen asuntoni oven takaa, johon olin sammunut.
    joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.

T: Nimimerkki Jusban

Sijainti
    Corsica
    Minäpä joskus katselin, että mitä hittoa vanhemmat Tampereella ajavat, ennenkuin tajusin jotta eihän he voi vastaan ajella, kun itse ajan samanmoisella.
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Sijainti
    Corsica
    Nyt on vaihdettu. Ilmankos syksyllä ei tahtonut ilmat pysyä yhdessä renkaassa, siinä oli naula Lisäksi pimppasin Micraa ostamalla pölykapselit. Aika päheet 12 tuumaisissa vanteissa

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Viel on kitkat alla.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Sijainti
    Suami
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Paappa
    Vaihdatettu, 30€ makso, jätin vielä renkaat liikkeeseen talletukseen 20€ lisähintaan.
    30 euroa!! Ja suostuit oikeasti maksamaan sellaisen summan renkaidenvaihdosta? Ei ihme, että autohuoltojen hinta on noussut ihan tajuttomasti kun ihmiset eurosokeudessaan suostuvat maksamaan täysin järjettömiä summia jokusen minuutin pikkuhommasta.

Mä kauhistelin täälläpäin vaihdon korkeaa hintaa, kun se maksaa 16 euroa. Aika harva ois markka-aikana suostunut mukisematta diiliin, jossa vaihdetaan renkaat satasella. Saatikka melkein kahdella.
    joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Runar ja Kyllikki
    30 euroa!! Ja suostuit oikeasti maksamaan sellaisen summan renkaidenvaihdosta? Ei ihme, että autohuoltojen hinta on noussut ihan tajuttomasti kun ihmiset eurosokeudessaan suostuvat maksamaan täysin järjettömiä summia jokusen minuutin pikkuhommasta.

Mä kauhistelin täälläpäin vaihdon korkeaa hintaa, kun se maksaa 16 euroa. Aika harva ois markka-aikana suostunut mukisematta diiliin, jossa vaihdetaan renkaat satasella. Saatikka melkein kahdella.
    Eikös se ollut 30-50 markkaa siihen aikaan?

Järjettömissä hinnoissa on autonpesutkin kun ovat luokkaa 12-19 euroa. Siis reilusti yli satasen siitä että harjakset hinkkaa muutaman minuutin sun maalipintaa pilalle! :jaska:
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Sijainti
    Suami
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Moe Szyslak
    Eikös se ollut 30-50 markkaa siihen aikaan?

Järjettömissä hinnoissa on autonpesutkin kun ovat luokkaa 12-19 euroa. Siis reilusti yli satasen siitä että harjakset hinkkaa muutaman minuutin sun maalipintaa pilalle! :jaska:
    Joo, markoissa se oli muutaman kympin. Täällä mailla sai jopa 20 markalla vaihdatettua kumit. Kaupungeissa sitten jopa 50 mk, jota pidettiin ihan sikaryöstöhintana.

20 markalla sai Turussa Sata-Shellillä pesetettyä auton parhaassa pesussa kun iltakymmenen jälkeen vei. Päiväajan hinta oli 40 mk. Ja tohon sisälty siis alustapesut sun muut. Nyt otin keväämmällä jonkun edullisimman peruspesun, ainoa "herkku" oli liuotin, ja se maksoi 14 euroa!!!

Jos ois markka käytössä edelleen, niin hinnat eivät missään nimessä olisi nousseet noin paljoa muutamassaa vuodessa. Eurosokeus on ollut hyvä tapa vedättää monet hinnat ihan saatanan tappiin.

Sijainti
    Corsica
    Autoilun osalta inflaatio toiminut ihan hyvin. Katsastusliikkeet yksityistetty ulkomaisille, monet korjaamot ulkomaisten ketjujen hallussa, bensan hinta nousee riippumatta maailmanmarkkinahinnasta, huoltsikoilta ei saa kuin itsepalvelua ja siitäkin pitää maksaa jne..

Sijainti
    Suami
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni
    Autoilun osalta inflaatio toiminut ihan hyvin. Katsastusliikkeet yksityistetty ulkomaisille, monet korjaamot ulkomaisten ketjujen hallussa, bensan hinta nousee riippumatta maailmanmarkkinahinnasta, huoltsikoilta ei saa kuin itsepalvelua ja siitäkin pitää maksaa jne..

Joo, katsastuksen hinta on kans yks sellanen mikä on noussut ihan saatanasti. Moninkertaiseksi.

Micael Micael's Avatar
    Sijainti
    East of Eden
    Joo, katsastuksen hinta on kans yks sellanen mikä on noussut ihan saatanasti. Moninkertaiseksi.
    Tais olla viimeksi noin 70 euron paikkeilla päästömittauksen kanssa.

Kuollut apina
    Sijainti
    Kaatopaikka
    Sunnuntaina vaihdoin. Kaikki neljä kerralla, tämä mies ei työtä pelkää.

Sijainti
    Corsica
    Täällä taitaa halvimmillaan saada katsastuspaketin 30eurolla.

Sijainti
    Suami
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni
    Täällä taitaa halvimmillaan saada katsastuspaketin 30eurolla.
    Täällä viitisenkymppiä+päästömittaus 15 euroa.

Sijainti
    Suami

Talking

Lainaa Alunperin kirjoittanut Partsi
    Sunnuntaina vaihdoin. Kaikki neljä kerralla, tämä mies ei työtä pelkää.
    Olet aika äjjä kyllä!!! Siis joka ainoa pyörän vaihdoit samalla kerralla?

Sijainti
    Vantaa, Finland
    Olet aika äjjä kyllä!!! Siis joka ainoa pyörän vaihdoit samalla kerralla?
    Tais olla AJ auttamassa... Mihinkäs se muuten sieltä sitten lähti?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Kuka vaihtais mun kanssa kesärenkaita?

Micael Micael's Avatar
    Sijainti
    East of Eden
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Moe Szyslak
    Kuka vaihtais mun kanssa kesärenkaita?
    Kantsisko sun kysyy tota Dompparilta?

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut burb
    Mun vaihtoilmoitus venyy tuonnemmaksi.
    Jos tossa suomalaisen työn päivän tienoilla tulee käytyä Suomussalmella tsekkaamassa lumilippatilannetta niin luultavasti on viisainta mennä sinne nastat alla. Vaikka kai siellä tiet vois ollakin jo sulat...?
    Keliraporttien perusteella rohkenin vaihtaa lämpimän kelin renkaat alle.

Ihastelin hieman kylymän kelin renkaideni hyvää kuntoa ja totesin että joko nykyrenkaissa nastat pysyy paremmin paikoillaan tai sitten mä oon vaan niin hyvä kuski ettei nastat irtoile. Luulenpa että itsetuntoani hivelläkseni päädyn jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Senior Member Archie's Avatar
    Kesärenkaat on alla, mutta kohta pitäis hankkia uudet. Auto on BMW E46 sarjaa ja vanteet 17 tuumaiset. Mitkähän renkaat tuohon kannattaisi laittaa, jotta ajo-ominaisuudet olisivat optimaaliset? Edellinen omistaja oli laittanut siihen varsin leveän näköiset renkaat, ja se tuntuu uraisilla teillä.. auto menee vähän urien mukaan.

Banned
    Vaihdan kesärenkaat tänään iltapäivällä!

Talvihorrostaja GeGe's Avatar
    Vaihdettu tänään. Mukavan lämmin kelikin oli vaihtaa
    -"Se on todellinen herrasmies. Tänäänkin aukaisi autonoven, kun tultiin tänne, vaikka Lada oli vielä liikkeessä."
    -"Se olis alunperin pitänyt jättääkin sinne liikkeeseen."

Not member anymore
    Lainaa Alunperin kirjoittanut GeGe
    Vaihdettu tänään. Mukavan lämmin kelikin oli vaihtaa
    Viikolla liikkeessä. Piti vaihdattaa samoille vanteille kesärenkaat, kun en saanut vielä toisia vanteita, eikä jaksanut niitä odottaa. 50e ottivat vaihdosta rengastöineen ja tasapainoituksineen.

Yksi liike otti muutama vuosi sitten samasta hommasta listahinnan mukaan 110e, mutta siihen sisältyi kahden renkaan paikkaus.

Sijainti
    Corsica
    48€ teki yhden renkaan paikkaus, kaikkien neljän tasapainotus ja kiinni iskeminen.

110€ olis ollut 4 uutta rengasta vaihtoineen jossain paikkaa. Tiedä sitten mitä vinkuintia-renkaita.

Micael Micael's Avatar
    Sijainti
    East of Eden
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Archie
    Kesärenkaat on alla, mutta kohta pitäis hankkia uudet. Auto on BMW E46 sarjaa ja vanteet 17 tuumaiset. Mitkähän renkaat tuohon kannattaisi laittaa, jotta ajo-ominaisuudet olisivat optimaaliset? Edellinen omistaja oli laittanut siihen varsin leveän näköiset renkaat, ja se tuntuu uraisilla teillä.. auto menee vähän urien mukaan.
    Kovin matalaprofiilisia ei kannata laittaa, sillä ne eivät ole hyvät Suomen uraisilla ja epätasaisilla teillä, sorateistä puhumattakaan. Myös niiden sadekeliominaisuudet jättävät paljon toivomisen varaa.

Suosittelisin lähinnä 60 -sarjalaisia 17" vanteelle, ehkä jotain 205/60 tai 225/60 -sarjalaisia, ei sen matalammalla profiililla.

Tokihan leveet ja matalaprofiiliset on hyviä kunnollisella kestopäällysteeellä kuivalla kelillä, mutta siihen ne ominaisuudet sitten jäävätkin.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö