F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 1 / 28 1234567891011 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/1106

Ketju: Kesärenkaiden vaihtoilmoitukset

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.

Kesärenkaiden vaihtoilmoitukset

Vaihtotyö suoritettu.
    Hain toisen toikin innoittamana Biltemasta pulttikoneen (49e), mutta se oli pettymys.
    Ei jaksanut hakata auki pultteja vaan ne piti yksitellen kääntää ensimmäisen puolikierrosta avaimella että jaksoi avata.
    Loppukiristyskin piti hoitaa käsipelissä (n. ½ kierrosta).

Heikko on Bilteman pulttikone.
    Painetta oli kuitenkin käytössä 8,5 bar ja kompura on sellanen, ettei pitäisi jäädä ainakaan siitä kiinni.

Biltema on biltema.

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken

Haa

Sunnuntaina vois vaihtaa, jos ehtii ?
    Kahdeksan perunaa ja suolaa.
    -T.R. noin vuonna 1976

Örfil
    Guest
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PuoliPöhkö
    Vaihtotyö suoritettu.
    Hain toisen toikin innoittamana Biltemasta pulttikoneen (49e), mutta se oli pettymys.
    Ei jaksanut hakata auki pultteja vaan ne piti yksitellen kääntää ensimmäisen puolikierrosta avaimella että jaksoi avata.

Painetta oli kuitenkin käytössä 8,5 bar ja kompura on sellanen, ettei pitäisi jäädä ainakaan siitä kiinni.

Biltema on biltema.
    Onhan se säädettävä pulttikone? Mun Motonetistä ostetussa 29.90e:n koneessa on 4-asentoinen momentti siellä kahvan juuressa. 4-asennossa aukee pultit ja 3-asennossa ruuvan alustavasti kiinni. Ja loput oikeaoppisesti momenttiavaimella pienen testiajon jälkeen.

Edit: nuoli kuvassa osoittaa säätimen paikan:

Kuulostaa hämärältä ettei kone jaksanut vääntää auki? Ettet vaan hitsannut niitä pultteja kiinni viime syksynä? Meikäläisen halpiskone ja halpiskompura pätkytti pultit auki kuin autokumikorjaamossa konsanaan - oli ihan ammattimaiset äänet pihalla

Renkaat vaihdettu omaan ja siipan autoon eilen ja toissapäivänä.
    Viestiä on viimeksi muokannut Örfil; 03.04.2008 20:58.

Senior Member
    Onko jussilla pihallaan/tallissa myös autonosturi, ettei tarvii tunkilla veivata?

Sijainti
    No toi sun konees on näköjään just sama kun mulla.
    Ai se nupikka oli momenttisäädin
    Ei oo tapana lueskella noin yksinkertasten laitteiden käyttöohjeita.

Näytti tosin olevan kolmosella.
    Kokeilin nelostakin, mutta mielestäni muutosta ei ollut havaittavissa ja käänsin takas kolmoselle.

Bilteman salkussa oli lisäksi 10 hylsyä, öljyputeli ja jatkovarsi.

Yritin mennä ensin Motonettiin, mutta se oli muuttanut johonkin muualle ja paikassa oli nykyään itella. Kaarsin siitä suoraan biltemaan josta toi salkku siis löyty.

Ettet vaan hitsannut niitä pultteja kiinni viime syksynä?
    Ei kyllä mä öljysin ne (niinkuin aina) ja kiersin ristikkoavaimella "käsimomenttiin".
    Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 03.04.2008 21:16.

Senior Member SamiJ's Avatar
    Viikonloppuna voisi vaihdella. Apuvälineinä olen ruukannut käyttää VW:n rengasavainta sekä tunkkia :

Kyseinen mutkamallinen rengasavain on osottautunut hyväksi irrottamaan tiukemmankin pultin, kun asettaa sopivaan kulmaan ja polkaisee varren päästä. Kiristys semmoseen sopivaan tatsiin (peltivanne) ja tarvittaessa vielä jälkikiristys pienen ajolenkin jälkeen. Joskus olen koittanut faijan pilipalipulttikoneella turata, mutta aika lailla yhtä tyhjän kanssa kun laskee renkaanvaihtoaikaan vielä kompuran ja pulttikoneen varastosta kaivamisen.

Sijainti
    Mä hommasin sellasen ns. "rallitunkin" kun kyllästyin räpeltämään noilla auton omilla peltitunkeilla.
    Se oli todella hyvä ostos. Auto on ylhäällä neljän painalluksen jälkeen.
    Eli nostoon tuhraantuu aikaa about 5 sekuntia. Ääriasennot 100 - 450 mm.
    Vapautus vartta kiertämällä - laskee äkäsesti yläasennosta kuormittamattomanakin.
    Varren kierrolla helppo säätää auton laskemisnopeus. Se ei toimi kaikissa halppiksissa ihan "portaattomasti"

Biltemassa näky olleen vastaava 159 egeä.

Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 03.04.2008 21:27.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Mä ajelen kitkoilla niin kauan että karhea asvaltti vähän tasoittuu.

Eipä ole sitten:

a) niin kova rengasmelu.
    b) ei kulu rengas.

On muuten aika loikka äänen suhteen vaihtaa kitkoista kesärenkaisiin. Kauheen kova ääni tuntuu niissä olevan.

Taitaa olla toistepäin piikkirengaskuskeilla?
    Nyt täytyy kuunnella, mennä ja huudella, päivät on toisissaan kii. Kärsiä, kaivata, taas muita vaivata, kadota jäljettömiin
    Tie tuttu kulkea, on tämä julkea, taas pääsin päähänsä sen. Vaihtuvat talot ja autiot salot, mä kadotin rakkauden.

Next door to Alice Runar ja Kyllikki's Avatar
    Sijainti
    Suami
    Mä hommasin sellasen ns. "rallitunkin" kun kyllästyin räpeltämään noilla auton omilla peltitunkeilla.
    Vapautus vartta kiertämällä - laskee äkäsesti yläasennosta kuormittamattomanakin.
    Varren kierrolla helppo säätää auton laskemisnopeus. Se ei toimi kaikissa halppiksissa ihan "portaattomasti"

Biltemassa näky olleen vastaava 159 egeä.

Maksoin vastaavasta toissakesänä Saupartissa 19 euroa. Ainakin siinä on portaaton tuo vaihe kun lasketaan alas. Sellainen ero tuohon, että ei laske varresta kiertämällä, vaan siinä on erillinen venttiili johon varsi laitetaan siinä vaiheessa kun lasketaan alas.
    joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.

T: Nimimerkki Jusban

Örfil
    Guest
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Zaikom
    Onko jussilla pihallaan/tallissa myös autonosturi, ettei tarvii tunkilla veivata?
    Sellainen toss ylläkin mainittu halpishydraulitunkki. Tais maksaa 10e. Parilla pumppauksella auto on yläilmoissa. Vähän levyä tunkin alle niin se ei uppoa pihahiekkaan.

Senile Member
    Sijainti
    hki
    Vaihtotyö suoritettu.

Biltema on biltema.
    No, ainakin sinua tuli varoitettua noiden halvimpien vempeleiden osalta ennen ostosta .

Edit: itsehän ajelen noilla heikkopitoisilla (todennäköisesti useamman vuoden ikäisill&#228 kitkoilla kesän ja ostan nastarenkaat syksyllä.
    Viestiä on viimeksi muokannut Wilpuri; 04.04.2008 10:41.
    Don't tell me the gap anymore

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Katsoa sääennusteita jos viikonloppuna vaihtaisi nakit alle. Katsoa ensin noitten kunto, että pistänkö lihasvoimin renkaat alle vai käynkö Vianorilta uudet nakit.. Näyttäis vielä yöpakkasia olevan ja ei tiedä tuleeko silloin ajeltua, niin taidan ensi viikkoon jättää.
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Senior Member
    Joku tollanen on mullakin, näppärä peli ja Citikkan nyt on muutenkin helpompi vaihtaa noi renkaat. Ainoo huono puoli tossa tunkissa on että on tosi vittumainen vetää sepelipihalla...
    Tämä oli nyt tässä.

Senior Member Tolerantti's Avatar
    Ei oo tapana lueskella noin yksinkertasten laitteiden käyttöohjeita.
    Tämä mies on parasta A- ryhmää. Tosimies ei lue käyttöohjeita. Sitten voidaan vähän selata, kun laitteen käyttövoimana ollut savu on poistunut.

Senior Member Tolerantti's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Wilpuri
    N
    Edit: itsehän ajelen noilla heikkopitoisilla (todennäköisesti useamman vuoden ikäisillä) kitkoilla kesän ja ostan nastarenkaat syksyllä.
    Älä aja niillä kitkoilla kesää. Ne ovat kesärenkaana todella huonot. Runko on pehmeämpi kuin kesärenkaan, tämä heikentää ajo-ominaisuuksia jo paljon. Mutta ennenkaikkea pito on yllättävän heikko.

Asiaa on todennettu esim. TM:n rengastesteissä. Myös itsellä on kokemusta toissa kesältä. Kuivalla asfaltilla liki olemattomassa (30 km/h) nopeudessa piti hiljentää yllättävästi kadunkulmassa. ABSi napsutti, mustaa vanaa asfalttiin, mutta vauhti ei vaan hidastu. Kolme happipaikkaa oli, mutta onneksi ei rytissyt.

Olin tyhmä, älä Sinä ole. Jopa halpiskesärenkaat ovat kesällä kitkoja paremmat.

Örfil
    Guest
    No, ainakin sinua tuli varoitettua noiden halvimpien vempeleiden osalta ennen ostosta .
    Mä vähän epäilen että se on nyt käyttäjästä kiinni. Joku säätö on nyt pielessä, koska kuten olen jo tossa yllä hokenut, mun halpispelit toimii ihan moitteetta. Mutta olenhan sentään insinööri

Muumipappa Sam's Avatar
    Sijainti
    Muumilaakso
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Tolerantti
    Älä aja niillä kitkoilla kesää. Ne ovat kesärenkaana todella huonot. Runko on pehmeämpi kuin kesärenkaan, tämä heikentää ajo-ominaisuuksia jo paljon. Mutta ennenkaikkea pito on yllättävän heikko.

Asiaa on todennettu esim. TM:n rengastesteissä. Myös itsellä on kokemusta toissa kesältä. Kuivalla asfaltilla liki olemattomassa (30 km/h) nopeudessa piti hiljentää yllättävästi kadunkulmassa. ABSi napsutti, mustaa vanaa asfalttiin, mutta vauhti ei vaan hidastu. Kolme happipaikkaa oli, mutta onneksi ei rytissyt.

Mulla on myös huonoja kokemuksia vanhoista talvirenkaista kesäkäytöllä. Nastojen nyppimisen jälkeen ei pahemmin pinta enää kulunut kun kumi oli täysin kovettunut. Sateella pito oli huonompaa kuin normaalisti talvirenkailla lumella
    Piparista ei päivääkään

Sijainti
    Suami

Radiossa yks päivä joku rengasasiantuntija varoitteli samaa ja sanoi että eritoten talvirenkaiden märkäpito lämpimässä säässä on niin huono että voidaan käyttää sanaa hengenvaarallinen.
    joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.

Senile Member
    Sijainti
    hki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jussi
    Mä vähän epäilen että se on nyt käyttäjästä kiinni. Joku säätö on nyt pielessä, koska kuten olen jo tossa yllä hokenut, mun halpispelit toimii ihan moitteetta. Mutta olenhan sentään insinööri
    Kyllä mä sun hokemiset huomasin mutta ajatteiln että sulla homma toimii kun olet kaikessa niin helvetin hyvä .

Saattaa vaikuttaa hieman kohteena oleva kotterokin ja se että mihin jamaan pultit ovat jämähtäneet jne. Et sinäkään tuolla välttämättä yhtä riemulla esim. kuorma-autoista pultteja auki ruuvailisi.

Edit: Tuollainen samanlainen on ollut itselläkin käytössä lainassa ja tuntui se lämpötilakin vaikuttavan. Lämpimällä kelillä vääntää selkeästi paremmin.
    Viestiä on viimeksi muokannut Wilpuri; 04.04.2008 11:52.

Senior Member
    Sellainen toss ylläkin mainittu halpishydraulitunkki. Tais maksaa 10e. Parilla pumppauksella auto on yläilmoissa. Vähän levyä tunkin alle niin se ei uppoa pihahiekkaan.
    Sama... tosin maksoi 14€. Paljon kätevämpi kuin se auton oma saksitunkki jolla jaksaa vaihtaa korkeintaan sen yhden pyörän jos on ihan pakko.

Ajattelin että löytyy 'nelipistenosturi' kun pulttipyssylläkin ammut.

Örfil
    Guest
    että sulla homma toimii kun olet kaikessa niin helvetin hyvä .
    Joo kiitos Ton postauksen tulostin tästä vain ja laitoin työpisteen seinälle Se oli viikon pelastus T: käsi

Sijainti
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Runar ja Kyllikki
    talvirenkaiden märkäpito lämpimässä säässä on niin huono että voidaan käyttää sanaa hengenvaarallinen.
    Voin vahvistaa tämän kokemuksen kautta, Kitkoin varustettu koeajoauto nimittäin yllätti ihan norminopeudessa kesäsateessa aika vinkeesti.
    Nimimerkillä Klaukkalan liittymässä kahva edellä kaiteeseen.

Sijainti
    Mutta olenhan sentään insinööri
    Voe kiesus.
    No on se hyvä etten mä ole yksin tän kohtaloni kanssa.

Senior Member
    Mulla on niin saatanan pihi setä että se ajaa kaikki kesät entisillä talvirenkailla. Uudet Michelinit on roikkuneet tallin seinällä vuosikausia, säästää tuonnemmas. No, kukin taaplaa tavallaan, mutta ei jaksa ymmärtää.
    Tämä oli nyt tässä.

Muumipappa Sam's Avatar
    Sijainti
    Muumilaakso
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Knoukkari
    Mulla on niin saatanan pihi setä että se ajaa kaikki kesät entisillä talvirenkailla. Uudet Michelinit on roikkuneet tallin seinällä vuosikausia, säästää tuonnemmas. No, kukin taaplaa tavallaan, mutta ei jaksa ymmärtää.
    Appiukko osti tänä talvena uudet talvinakit, vaikka vanhoissa oli pintaa 6mm. Ei kuulemma pitoa enää ollut. Minä en varmaankaan olisi raaskinut, mutta hyvä vaan kun ei väkipakolla urheile liikenteessä.
    Piparista ei päivääkään

Senile Member
    Sijainti
    hki

Thumbs up

Radiossa yks päivä joku rengasasiantuntija varoitteli samaa ja sanoi että eritoten talvirenkaiden märkäpito lämpimässä säässä on niin huono että voidaan käyttää sanaa hengenvaarallinen.
    Hyvä että tuli puheeksi tämä. Kiitos kommenteista, täytyy muuttaa suunnitelmia. Kai tuota olisi voinut itsekin tajuta selvitellä jostain.

Senior Member
    Kauppiaan puhetta. Vikahan ei tietenkään ole kuskissa, jos henkensä menettää. Talvella niillä pärjää paljon liukkaammillakin kelillä. Viimepäivien rajuista kolareista voi varmaan syyttää liian hyviä olosuhteita?

Kaahataan tuhatta ja sataa eikä välitetä mistään mitään, keli on hyvä ja pitoa riittää. Kannattais varmaan ensimmäisenä hankkia uusi asenne. Ei maksa mitään.

Nuori ikäisekseen OoPee's Avatar
    Sijainti
    Far enough
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Knoukkari
    Uudet Michelinit on roikkuneet tallin seinällä vuosikausia, säästää tuonnemmas.
    Juurikaan tyhmemmin ei vois toimia. Homma on meinaan (kuulemma) niin, että vaikka renkaita ei käyttäis lainkaan, niin asiantuntijoiden (ADAC ja kumppanit) mukaan ne on noin neljän vuoden kuluttua kaatopaikkakamaa. Kumin rakenne nimittäin muuttuu vanhetessaan ja renkaat haurastuvat vaikka niitä siis ei käyttäiskään.

Neljä vuotta voi ehkä olla ehkä aika lailla varovaisesti arvioitu, mutta ilmeisesti kovin paljoa pidempään niillä ei pitäis ajaa. Juuri tuosta syystä suosittelevat myös aina tarkistamaan renkaan päiväykset (pitäis löytyä valmistuspäivä kaikista renkaista, tosin silleen koodattuna, että tietämättömämpi ei sitä ehkä heti löydä), kun ostaa uudet kumit, huonolla tsägällä ne on maannu ostohetkellä jo vuoden varastossa.
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

Sijainti
    Suami
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Zaikom
    Kauppiaan puhetta. Vikahan ei tietenkään ole kuskissa, jos henkensä menettää. Talvella niillä pärjää paljon liukkaammillakin kelillä. Viimepäivien rajuista kolareista voi varmaan syyttää liian hyviä olosuhteita?

Kaahataan tuhatta ja sataa eikä välitetä mistään mitään, keli on hyvä ja pitoa riittää. Kannattais varmaan ensimmäisenä hankkia uusi asenne. Ei maksa mitään.
    Noh, tosta oli Tekniikan Maailman testissäkin kyllä jokunen jokunen vuosi sitten. Kesärengastestissä oli vertailun vuoksi mukana kitkarenkaat. Tulos oli aika murskaava kitkarenkaiden kannalta. Kitkarengas oli ihan oikeesti hengenvaarallinen varsinkin märällä.

Se radiossa ollut asiantuntija oli joku autoliiton autoinssi.

Nastarenkaasta kesärenkaaseen verrattuna Tuulilasin sivulta lainaus, jollain saattaa olla tämä testikin käsillä: "Nokian nastattoman Hakkapeliitan testimenestys jäi huomattavasti oletettua kehnommaksi – Q:n käyttäminen kesärenkaan korvikkeena edellyttää käyttäjältään suurta siviilirohkeutta!"

Tossa vielä Aamulehdestä lainausta aiheesta kitkarengas kesällä:
    Jonkintasoinen rengasriski on mukana joka kuudennessa kuolonkolarissa, Autonrengasliiton puheenjohtaja Seppo Kupi muistuttaa.

Eniten harmia aiheuttavat keliin sopimattomat renkaat. Kesällä tällaisia ovat vanhat nastarenkaat, joista nastat on irrotettu, tai 1-2 talvea auton alla palvelleet kitkakumit.
    <clipeti clip>
    Kitkarengas sopii kesäkeliin yhtä hyvin kuin huopatossu heinäkuulle. Auton ohjauskäyttäytyminen on kitkoilla aivan erilaista, Nokian Renkaiden tuotekehityspäällikkö Teppo Huovila varoittaa.
    <clipeti clip>
    Vesiliirtoon jo viidessäkympissä
    Kesällä puutteelliset rengasominaisuudet voivat yllättää sateella ja voimakkaissa jarrutuksissa märällä tiellä. Kummassakin tapauksessa vanha talvirengas on heikoilla.

Kitkarenkailla kulkeva auto voi joutua vesiliirtoon jopa reilun 50 kilometrin tuntinopeudessa. Uusilla kesärenkailla vaara on yhtä suuri vasta 80 km/h jälkeen
    Ps. Oliks sun edellinen nikki joku Heidin tyyppinen nimi?

Sijainti
    Suami
    Joo, luin tossa pikaisesti sen Tekniikan Maailman testin. En ikimaailmassa (senk&#228;&#228;n perusteella) laittaisi kes&#228;ll&#228; talven ajettua kitkarengasta alle. Se on todella vaaralllinen. Sai muuten kitkarengas kes&#228;rengastestiss&#228; huonoimman mahdollisen arvosanan kaikista muista, paitsi melusta ja vierint&#228;vastuksesta sek&#228; ajettavuudesta kuivalla, josta se sai vitosen. (Edit: Asteikko siis 4-10) Tossa v&#228;h&#228;n juttua asiasta siit&#228; testist&#228;:
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viestiä on viimeksi muokannut Runar ja Kyllikki; 04.04.2008 20:56.

Sijainti
    Suami
    Tossa tulee kitkarenkaan huonous märällä aika hyvin ilmi. Häviää surkeimmallekin kesärenkaalle todella pahasti ja noita numeroarvoja tutkimalla tajuaa, miten vaarallinen moinen märällä on:
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat

Sijainti
    Far enough

Talking

Ps. Oliks sun edellinen nikki joku Heidin tyyppinen nimi?
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

Muumipappa Sam's Avatar
    Sijainti
    Muumilaakso
    Tossa tulee kitkarenkaan huonous m&#228;r&#228;ll&#228; aika hyvin ilmi. H&#228;vi&#228;&#228; surkeimmallekin kes&#228;renkaalle todella pahasti ja noita numeroarvoja tutkimalla tajuaa, miten vaarallinen moinen m&#228;r&#228;ll&#228; on:
    Eritt&#228;in hyv&#228; asia, ett&#228; tuotakin on viitsitty testata. Min&#228; kun annoin vanhan autoni pikkuveljelle kera huonojen renkaiden, piti mun erikseen varoittaa hyvin huonosta m&#228;rk&#228;pidosta. Pikkuveli kiitteli my&#246;hemmin varoituksesta.
    Yli kymmenen vuotta pilipalirenkailla ajaneena en en&#228;&#228; halua huonoja kumia autooni, vaimon autosta nyt puhumattakaan. Pieni investointi ajamisen turvallisuuden puolesta, varsinkin kun miettii autoilun kustannuksia kokonaisuudessa.
    Piparista ei päivääkään

Sijainti
    Far enough
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sam
    Yli kymmenen vuotta pilipalirenkailla ajaneena en enää halua huonoja kumia autooni, vaimon autosta nyt puhumattakaan. Pieni investointi ajamisen turvallisuuden puolesta, varsinkin kun miettii autoilun kustannuksia kokonaisuudessa.
    Juu kyllähän tua kumi on kuitenkin edelleenkin halvempaa kuin pelti, ihmishengestä nyt puhumattakaan.

. burb's Avatar
    Runski se vaan jaksaa jatkaa tuota kauppiaan puhetta.

Sijainti
    Suami

Thumbs up

Lainaa Alunperin kirjoittanut burb

Senior Member
    Huvittavinta tässä on, ettei kukaan väittänyt kitkojen olevan kesärenkaiden veroisia. Sieltä tuli kuin apteekkarin hyllyltä

Sijainti
    Far enough
    No niin kai. Runquistihan myy itte siellä Suomusjärvellä takapihaltaan Venäjältä salakuljetettua uudelleenpinnoitettuja renkaita. Oma lehmä ojassa kundilla kato! Häikäilemätön ja rahanahne paskiainen!

Sijainti
    Suami
    Lainaa Alunperin kirjoittanut OoPee
    No niin kai. Runquistihan myy itte siell&#228; Suomusj&#228;rvell&#228; takapihaltaan Ven&#228;j&#228;lt&#228; salakuljetettua uudelleenpinnoitettuja renkaita. Oma lehm&#228; ojassa kundilla kato! H&#228;ik&#228;ilem&#228;t&#246;n ja rahanahne paskiainen!

OO hilijaa. Per&#228;t&#246;nt&#228; tietoa, ehdottoman per&#228;t&#246;nt&#228;!! (Ps. ne sun tilaamat k&#228;ytetyt kitkat ois ny tullu. Laitetaaks postiin vai haekko ite??

Sijainti
    Far enough
    Laitetaaks postiin vai haekko ite??[/SIZE]
    Pistä postiin ja piilota "kama" sisään, niinkuin aina tähänkin mennessä

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö