F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 12 / 122 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234567891011121314151617181920212262112 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 441-480/4855

Ketju: PuuhaPete ketju (nikkarointia, viilausta ja höyläystä yms. äijä-sälää)

Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Sijainti
    Syylien välissä
    Tuollaisen tuolin tein tässä viime vuoden aikana... Aikaa kului sellaiset 8kk, mutta sitä tehtiinkin vain 2h viikossa... Väriksi piti tulla antiikkipetsi, mutta kun sitä ei ollut, niin yhdistettiin mahonki ja eebenpuu petsiä niin näin kävi.
    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg
    Viestiä on viimeksi muokannut Renngeist; 28.12.2010 19:59.
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

Makkonen
    Guest
    Asentaja-Rane, tai Raunohan mun oikee nimi on, oli taas vauhdissa.
    Porasin sitten ruuvin liian lähelle ikkunaklasia. Särkihän ikkuna sitten meni. :jaska:
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat

Muumipappa Sam's Avatar
    Sijainti
    Muumilaakso
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JayR Tarkastele viestiä
    Porasin sitten ruuvin liian lähelle ikkunaklasia. Särkihän ikkuna sitten meni. :jaska:
    Auts

Ei muuta kuin lasi irti ja liikkeeseen. Ikkunalasi ei ole kovin kallista uusia, varsinkaan jos voit toimittaa paikan päälle.
    Piparista ei päivääkään

Makkonen
    Guest
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sam Tarkastele viestiä
    Auts

Ei muuta kuin lasi irti ja liikkeeseen. Ikkunalasi ei ole kovin kallista uusia, varsinkaan jos voit toimittaa paikan päälle.
    Jep, näin täytyy tehdä.

Kuninkaalleninen Vellu's Avatar
    Sijainti
    Vantaa, Finland
    Unohtui sunnuntaina laittaa tällainen äijä-sälää -kommentti:

jätin venyttelemättä.

Örfil
    Guest
    Tällä hetkellä on menossa ylävessan kaakelointiprojekti. Sitten alkaa takapihan terassiprojekti + loput talon maalaukset.

Loppusuora sanoisin, ensi keväänä ei tartte kuin haravoida pihat

Senior Member
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Racer X Tarkastele viestiä
    Loppusuora sanoisin, ensi keväänä ei tartte kuin haravoida pihat
    Niin ne kaikki sanoo että ensi vuoden kesänä vaan nautitaan pienistä viimeistelyistä ja valmiista työstä. Vitut. Talvella alkaa pukata projektia mieleen. Varma tieto.
    Tämä oli nyt tässä.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Red face

Sellasia ne Ranet ja Raunot on.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

as Quo as possible JPP's Avatar
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Ruuvausta suoritettu. Ei oikein pysyneet auton kylkilistojen takataitokset tms. paikoillaan sikafleksillä/vastaavalla töhnällä niin päädyin hiukan tukevampaan kiinnitysratkaisuun:
    Listankiinnitys (1).jpg

Sama hiukan lähempää:
    Listankiinnitys (2).jpg
    Pitäis vissiin huudella isompia skeidoja pois autosta kun näyttää aika likaiselta ainakin tuossa ylemmässä kuvassa.
    Rima kannattaa asettaa niin korkealle, että sen pystyy alittamaan kumartumatta.
    "... Kellontarkkaa puuhaa niinku ripulin korjaaminen pieremällä." Mehe Rienarsuo

Sijainti
    Vantaa, Finland
    Vähän kun vielä zoomaisi, niin näkisi ruuvaajan heijastuman.

Sijainti
    lappeen Ranta
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Vellu Tarkastele viestiä
    Vähän kun vielä zoomaisi, niin näkisi ruuvaajan heijastuman.
    Hiukan sileämmän ja kiiltävämmän ruuvinkannan vaatisi ehkä myös.
    "... Kellontarkkaa puuhaa niinku ripulin korjaaminen pieremällä." Mehe Rienarsuo

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Pitkästä aikaa oli taas kunnolla mahdollisuus keskittyä tallirojektiin.
    Tuli laudoitettua kahden auton katos sisältä (siis siten, ettei runko jää näkyviin kuten usein autokatoksissa tilanne on).

Viikonloppuna tuli myös kaadettu 3 täyskasvuista koivua (pituutta n. 25-30m) ja yksi miehekäs kuusi (sahan laippa yltyi nippa nappa sydänpuuhun tyvessä).
    Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 01.05.2010 16:40.

Sijainti
    pikkusen puujuttuja.

Liite 11896

Liite 11897

Sijainti
    lappeen Ranta
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PuoliPöhkö Tarkastele viestiä
    pikkusen puujuttuja.

Liite 11896

Liite 11897
    Taitaa olla kannon päällä oleva saha se leikkiversio?

HarjunHerra
    Sijainti
    Etelä-Savo
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JPP Tarkastele viestiä
    Ne on kyllä nykyään todella hyviä kopioita.

Sijainti
    lappeen Ranta
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Pietari Tarkastele viestiä
    Ne on kyllä nykyään todella hyviä kopioita.
    Joo. En ole ihan varma tuosta kuvan sahasta, mutta koko vaikuttaa hiukan pienehköltä jotenkin.

Sijainti
    Toki!
    Pistin sällin sahan korostamaan tuon kuusen isoutta.
    Pojan sahassa laippa on 20 cm pitkä kun aidossa se on 32 cm.
    Että on tuo leikkiversio noin 2/3 mittakaavan tehty.

Ei tullut vielä mitattua kannon halkaisijaa, mutta on se vähintään 65 cm tietyissä halkaisijan suunnissa, koska laippa ei yllä molemmin puolin sahatessa aivan läpi. Melkonen temuaminen tuon tukin kanssa ennen kuin saa takkaan sopiviksi klapuiksi
    Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 01.05.2010 21:45.

Sijainti
    Toki!
    Melkonen temuaminen tuon tukin kanssa ennen kuin saa takkaan sopiviksi klapuiksi
    Kannon halkaisija oli 69 cm. 4 metrin korkeudesta runko on halkaisijaltaan vielä 60 cm. Moottorisahan 13" laippa on 32 cm pitkä

Liite 11929
    Tuon kuusen kanssa joutuu käyttämään hieman normista poikkeavia paloittelumetodeja.

Liite 11930
    Juuri hankittu halkaisukone rikospaikalla.

Liite 11931
    Menneen pihakoivun inhimillinen ulottuvuus.

Makkonen
    Guest
    Menneen pihakoivun inhimillinen ulottuvuus.
    Kivekset ei ole laskeutuneet.

Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Sijainti
    Syylien välissä
    Kivekset ei ole laskeutuneet.
    Ei sovi dompparille tuollainen pihakoriste...
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

Registered User of Talent FW08's Avatar
    Sijainti
    Behind the rabbit
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Canukki Tarkastele viestiä
    Ei sovi dompparille tuollainen pihakoriste...
    Päinvastoin. Domppari ei siedä laskeutuneita kiveksiä kuin itsellään, se on nähty.
    I find hope in your hate for me

Sijainti
    Pihan rakennusta on tullut puuhailtua puunkaatojen jälkeen.
    mm. sokkelin viereen tuli tehtyä kaukalo, jonka pohjalle suodatinkangas ja päälle sepeliä 8-16 mm. Kaukalo luonnollisesti erottaa mullitetut alueet talosta.

On tossa vielä hieman duunia, ennen kuin tuo pihapiiri on tuon hahmotelman näköinen.

Liite 11962

Liite 11963

Liite 11964

Kaukaloon lapioitavan sepelin määrä tuli yliarvioitua tilausvaiheessa noin 4 tonnin verran.
    Liite 11965
    no, eiköhän tuokin jonneen huku.

Kivituhkaa, pihalaattoja ym. rakennustarpeita on pitkin pihoja.
    Liite 11966
    Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 08.05.2010 14:13.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Pöhkiksellä kivat hommat menossa. Itse putsailin kouruja, laitoin tukitikkuja puskille ja puille sekä asensin takaisin käyttöön suihkulähteen punpun.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Tolla sepelimäärällä kannattaa muuten varoa sitä sepelivaltimotautia!

Jäässä Ria's Avatar

Kivituhkaa, pihalaattoja ym. rakennustarpeita on pitkin pihoja.
    Pihoja? Onko niitä levitelty naapureihinkin vai onko ne pihalaatat yms. tarkotus varastaa naapurin ajotiestä?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ria Tarkastele viestiä
    Pihoja? Onko niitä levitelty naapureihinkin vai onko ne pihalaatat yms. tarkotus varastaa naapurin ajotiestä?
    Etupiha, takapiha, sivupiha, terassinpuoli. Onhan noita pihoja.

Sijainti
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ria Tarkastele viestiä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JA Tarkastele viestiä
    Etupiha, takapiha, sivupiha, terassinpuoli. Onhan noita pihoja.

Juuri näin!
    Valmiiksi kattavahkoon listaan voidaan vielä lisätä tallipiha, eteläpiha ja perätila.

Sijainti
    lappeen Ranta
    Tuli (hankittua ja) koottua tuollainen kerroshyllykkö tms.
    Kerroshyllykkö (1) b.jpg Kerroshyllykkö (2) b.jpg

Tiedä sitten kuinka äijä-sälää tuo on, kun ohjeissakin oli mm. tällaista informaatiota :
    Kerroshyllykkö (3) b.jpg

Sijainti
    Tiedä sitten kuinka äijä-sälää tuo on, kun ohjeissakin oli mm. tällaista informaatiota :
    Kerroshyllykkö (3) b.jpg

Örfil
    Guest
    Tän viikon oon ruuvannut autotallin takaseinään erinäisiä kiinnikkeitä, joihin on laitettu tikapuita 4 kpl, suksiboxi, lautoja. Miten voikin olla hidasta hommaa!

Ens viikolla pitäis aloittaa ylävessan laatoitushommat. Ei tykkää...

Senior Member Troy's Avatar
    Sijainti
    Very Good.
    pikkusen puujuttuja.
    Samaten puujuttuja.

[IMG][/IMG]

Siinä on osa tarpeeksi kuivaneesta takka- ja saunamateriaalista mökillä liiteriä odottelemassa. Runkoa on sitäkin, mutta polttopuuksi kun menee, niin parhaitahan ovat nuo paksut oksat. Mäntypihkaisia kuin pirut, varmasti lähtee lämpöarvoa runkopuuta kuumemmin.

[IMG][/IMG]

Tuollaista kiinalaista halkomakonetta käytän. Muutaman kerran on vetänyt juntturaan pahimilla oksakohdilla. Pitänyt vähän auttaa sähkömoottoria uudestaan vauhtiin tuuletusroottoria avittamalla. Kun jumittaa, ei muuta tapahdu tai kuulu kuin jurinaa. Muuten ihan ok.

Saisi toki olla enemmän vääntöä, mutta kyllä toistaiseksi on homma hoitunut näinkin. Ei vaan kannata olla kovin ahne syöttäessään. Pienempää lohkoa.

Senior Member Estate's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Troy Tarkastele viestiä
    Tuollaista kiinalaista halkomakonetta käytän. Muutaman kerran on vetänyt juntturaan pahimilla oksakohdilla. Pitänyt vähän auttaa sähkömoottoria uudestaan vauhtiin tuuletusroottoria avittamalla. Kun jumittaa, ei muuta tapahdu tai kuulu kuin jurinaa. Muuten ihan ok.

Saisi toki olla enemmän vääntöä, mutta kyllä toistaiseksi on homma hoitunut näinkin. Ei vaan kannata olla kovin ahne syöttäessään. Pienempää lohkoa.
    Varovasti sen koneen kanssa sitten, ettei käy 'kailehtisiää.
    Entinen tuleva maailman kuningatar

Sijainti
    Very Good.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut S.A Tarkastele viestiä
    Varovasti sen koneen kanssa sitten, ettei käy 'kailehtisiää.
    En nyt ihan tiedä mitä tuo varotus meinaa, mutta tietenkin varotaan. Tuossa kuvassa pölkky on väärällä puolella terää, kun se on stopparina itse työntäjälle. Kukaan hullu ei jaksa odottaa tuota työntäjää takaisin. Sen verran hidasta suhteelllisen standardimitan pölleille.

Mut kirveeseen verrattuna jopa tällainen kinskifiibeli on turvallinen. Itse työ tahdiltaan on verkkaista, mutta verrattuna kirveshommiin siltikin nopeampaa ja laadultaa parempaa. Sihti osuu aina kohdalleen ja isojakin tumppeja kiertelee syötössä sen nelisenkertaa ihan eri vauhtiin kun hakiessa niitä halkomapöllin ympäriltä. Pysyvät käsissä.

Registered User
    no riippuu halkastavasta, kirveestä ja osaamisesta...kirveelläkin menee hyvin jos ei oo vittumaisia oksia... hyvästä kirveestä ja massasta ei ole haittaa työskennellessä.. onneksi ei ole viime aikoina tarvinnut enempää pilkkoa (lehtipuuta) mitä grilli syö.
    Loppuu kädet eikä oo bodya
    ¯\_(ツ)_/¯

Senior Member Estate's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Troy Tarkastele viestiä
    En nyt ihan tiedä mitä tuo varotus meinaa, mutta tietenkin varotaan.
    En nyt itse asiassa ole edes varma, minkä koneen kanssa tuo näyttelijä varpaansa menetti.
    Entinen tuleva maailman kuningatar

Örfil
    Guest
    Rutosti kunnon puuta! Meikä roudaa jätelavoja Bauhausista ja lämmittelee naulaisilla puilla saunaa.

Sijainti
    Vantaa, Finland
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Racer X Tarkastele viestiä
    Rutosti kunnon puuta! Meikä roudaa jätelavoja Bauhausista ja lämmittelee naulaisilla puilla saunaa.
    Naulaisten puiden käytössä on se huono puoli, että tuhkia ei voi juurikaan hyötykäyttää. Ja "tuhkat" painaa melko paljon.. Meilläkin tää talo on ollut valmiina jo parikymmentä vuotta ja siltikään ne naulaiset polttopuut ei oo vielä loppu :jaska:

Itsehän ostin toissavuonna syksyllä 5,5 m3 (pinokuutioita) metristä koivuhalkoa ja pistin itse ne kahtia (poikki) sähkömoottorisahalla iltojen jo pimetessä. Mahtuu hyvin banaanilaatikoihin ja iki-kiukaaseen :-) On kyllä aika paljon mukavampaa poltella noita koivuhalkoja kuin wanhaa rakennusjätettä. Tänä syksynä (jos noi toisen puolenkin viimeiset wanhat puut sais poltettua pois) vois tilata taas samanlaisen satsin toiselle puolelle. Tosin sitä ennen täytynee oikeasti taas alkaa polttelemaan huonompaa puuta pois.

Sijainti
    Very Good.
    Naulaisten puiden käytössä on se huono puoli, että tuhkia ei voi juurikaan hyötykäyttää. Ja "tuhkat" painaa melko paljon.. Meilläkin tää talo on ollut valmiina jo parikymmentä vuotta ja siltikään ne naulaiset polttopuut ei oo vielä loppu :jaska:
    Voisihan kai jotenkin erotella tuhkat nauloista. Vaikka isolla hiekkasihdillä. Tai muuten vaan ravistelemalla säkkiä niin kauan että painavin tavara on pohjalla. Tai utopistisemmin tehokkaalla sähkömagneetilla... Jotenkin. Olen käyttänyt tuota ravistelumetodia itse. Mut kyse on vain pienistä määristä kuitenkin.

Hyötykäyttö tuhkalle on ollut mm. laiturin pelastamista. Lopputalvesta jäiden jo melkein lähtiessä kannattaa levittää ohut kerros tuhkaa laiturin ympärille, niin jää sulaa auringon avittamana ankkureiden ympäriltä ja luonnonvoimat eivät vie mukanaan.

Onhan se uskomaton voima miten jäät tempovat Muutama vuosi sitten tuli tällainen järkytys eteen keväällä mökillä. Tuosta kuvasta ei niinkään näy, mutta laituri on siis kiinteää mallia ja kannen alta rautarakenteinen ankkureineen. Todella vankkaa tekoa. Mennessään repi sähköjohdot ja haakserikkoutui.

[IMG][/IMG]

Sijainti
    Vantaa, Finland
    Suurin ongelmahan siinä painavan tuhkan kanssa on se, että se pitää poistaa sieltä pesästä. Nykyisellä kiukaalla sekään ei ole niin paha ongelma kuin aiemmin (iki-kiuas vs. vanha perinteinen veto-kiuas). Sen jälkeenhän sen painavuudella ei ole suurta merkitystä muuten kuin sen pakkaustavan suhteen. Itse olen viime aikoina ihan suosiolla kerännyt tuhkat isoon jätesäkkiin ja pistänyt jätteiden mukana kaatikselle, kun se on ollut puolillaan. Jos olis nauloja mukana, niin jäisi ehkä johonkin ostoskassi -kokoluokkaan noi tuhkien keräilyt ja sais olla silti jotain vahviketta mukana.

Senior Member SamiJ's Avatar
    Suurin ongelmahan siinä painavan tuhkan kanssa on se, että se pitää poistaa sieltä pesästä. Nykyisellä kiukaalla sekään ei ole niin paha ongelma kuin aiemmin (iki-kiuas vs. vanha perinteinen veto-kiuas). Sen jälkeenhän sen painavuudella ei ole suurta merkitystä muuten kuin sen pakkaustavan suhteen. Itse olen viime aikoina ihan suosiolla kerännyt tuhkat isoon jätesäkkiin ja pistänyt jätteiden mukana kaatikselle, kun se on ollut puolillaan. Jos olis nauloja mukana, niin jäisi ehkä johonkin ostoskassi -kokoluokkaan noi tuhkien keräilyt ja sais olla silti jotain vahviketta mukana.
    Sanot vaan saunavieraille, että viekää sitten tuhkatkin pesästä! Problem solved.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö