F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Tarkastele äänestyksen tuloksia: Kuinka usein luovutat verta?

Äänestäjiä
108. Et voi osallistua tähän äänestykseen
  • Aina kun mahdollista

7 6,48%
  • Muutaman kerran vuodessa

10 9,26%
  • Kerran vuoteen

3 2,78%
  • Harvemmin

7 6,48%
  • Jäänyt moinen / voisin harkita aloittamista

26 24,07%
  • En luovuta, vaikka saisin

27 25,00%
  • En saa luovuttaa

14 12,96%
  • Olen verenimijä tm hassuttelu-vastaus

14 12,96%
Sivu 1 / 10 12345678910 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/399

Ketju: Verenluovutus

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica

Verenluovutus

En jaksanut nostaa 3,5v vanhaa toikkia, niin perustanpa uuden kera pollin. Verenluovuttajista krooninen pula sanovat, voisin käydäkin tänään SPR:llä sitten. Mitenkäs kanssaforumistit luovuttavat vai luovutatteko?
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Sijainti
    Corsica
    Itse olen koettanut luovuttaa säännöllisesti, mutta ei tule aina kahden kuukauden karenssin jälkeen rynnättyä. Jotain 3-4 kertaa vuoteen (naisten karensseillahan tuo olisi maksimi tahti)
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

KKWCS:n Mietaa Jacques's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Kerran olen luovuttanut. Siitä on jo 5-6 vuotta aikaa.
    Treenisaldot

"Täällä on 2,1 gigatavua tietoa." -Antti

En tiedä onko JACQUES tyhmä, vai oliko mies liikkeellä huumorilla........ Mutta kaiken kaikkiaan aikamoista höpinää...
    T: Nimimerkki Jjusban

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Ei ollut täysin sopivaa vaihtoehtoa. Kerran olen luovuttanut. Sen jälkeen ei ole kelvannut. Liian heikkoa litkua luovutettavaksi, kuulemma. Onneksi se kelpaa omaan käyttöön.
    Melkein aina annamme anteeksi sen minkä ymmärrämme.
    Mihail Lermontov

Press Play ►
    Sijainti
    Suomi Fineland
    Kerran luovutin, intissä. Sai loppupäiväksi vapautuksen raskaasta palveluksesta eikä kauheasti napannut mennä heittimien kanssa sykkimään.

KKWCS:n Mietaa Jacques's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Olga Tarkastele viestiä
    Ei ollut täysin sopivaa vaihtoehtoa. Kerran olen luovuttanut. Sen jälkeen ei ole kelvannut. Liian heikkoa litkua luovutettavaksi, kuulemma. Onneksi se kelpaa omaan käyttöön.
    Nykyäänhän mun veressä on niin paljon doping-aineita ettei se kelpaisi.... eiku..
    Treenisaldot

"Täällä on 2,1 gigatavua tietoa." -Antti

En tiedä onko JACQUES tyhmä, vai oliko mies liikkeellä huumorilla........ Mutta kaiken kaikkiaan aikamoista höpinää...
    T: Nimimerkki Jjusban

Alan Parsa sooda's Avatar
    Sijainti
    the real mid-west, Seinäjoki
    Lääkitys estää. Ennen luovutin pari-kolme kertaa vuodessa. Muutaman kymmenen kertaa.
    Ei pirunkaan väliä muistaako oikein vai väärin. Pääasia että muistaa.

Jalkarannan Yannickdalmas Andy's Avatar
    Sijainti
    Ypäjä
    Työpaikalla järjestetään verenluovutusta pari-kolme kertaa viikossa. Menen aina jos vain suinkin olen toimistolla niinä päivinä. Kerran tänä vuonna olen käynyt vapaa-ajallakin lähimmässä verenluovutuspisteessä
    Mä pumppaan niinku Markku Alén

Kuninkaalleninen Vellu's Avatar
    Sijainti
    Vantaa, Finland
    Aina kun voin. Intian reissun jälkeen veri ei kelvannut puoleen vuoteen, sitten luovutin (vastoin burbin yleisohjetta esim eiliseltä) kerran. Sitten taas työpaikalla järkättiin luovutustilaisuus juuri silloin, kun olin duunireissulla. Sama juttu sitten vielä toistamiseen. Joskus jäänyt väliin krapulan tai lääkekuurin tai sairauden tms (mm.juurihoito, akillesjänteen repeäminen ja leikkaus) takia.

kyllä ne lähettää kutsuja usein muutenkin, mutta se vaan on vaikeempaa vaivautua jonnekin paikanpäälle kuin mennä duunipaikalla kerros alaspäin 'tienaamaan' pullakahvit.

Kuninkaalleninen Vellu's Avatar
    Sijainti
    Vantaa, Finland
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Andy Tarkastele viestiä
    Työpaikalla järjestetään verenluovutusta pari-kolme kertaa viikossa. Menen aina jos vain suinkin olen toimistolla niinä päivinä. Kerran tänä vuonna olen käynyt vapaa-ajallakin lähimmässä verenluovutuspisteessä
    Maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin?

Senior Member
    Jonkun kerran olen luovuttanut. Mulla kun on O Rh- -verta ja sitä nimenomaan tarvittaisiin. Ongelma on, että urheilen niin paljon ja isompi ongelma että saa heikotuksen tai suoraan sanottuna voin pyörtyä verenluovutuksessa. Faijalla oli sama veri ja taisi olla aikanaan ahkerimpia luovuttajia tässä maassa. En tiedä, pitäisi kokeilla josko vanhemmiten hermo kestäisi veren kanssa läträämistä eikä pahaa tekisi mun verelle hieman ohentuakin- hemoglobiini siellä 170 kieppeillä luulisin.
    Tämä oli nyt tässä.

Syytön ja sillä sipuli VR's Avatar
    Sijainti
    U15
    Pyrin luovuttamaan sitä kun pystyn, vaikka en nyt kalenteristakaan vahtaa, koska seuraavan kerran pääsee. Tällä viikolla oli tarkoitus mennä, mutta oli vähän nuhaa... ehkä ensi viikolla sitten.
    Niinpä.

Senior Member Dominic's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Ei ole mun verta ottaminen.
    Which Seat can I take?

No niin tmoi's Avatar
    Sijainti
    turkus
    Tää on vähän kinkkinen juttu.

Olen luovuttanut verta muutamia kertoja, tosin siitä on aikaa jo varmaan kymmenen vuotta. Luovutan varmasti verta, jos sitä joku tarvitsee suoraan, mutta mutta..

Mä en voi ymmärtää sitä, että ihmiset luovuttavat verta korvauksetta yritykselle, siis SPR veripalveluun, joka tekee sillä bisnestä. Se siis ei ole mikään yleis hyödyllinen juttu, vaan sillä tehdään rahaa.

Sairaalat maksavat joka ainoasta veripussista aika suolaiset rahat. Meillä töissä käytetään punaverisoluja, kun tehdään veriarkkeja testisarjoihin. Jo 90-luvun alussa niistä joutui maksamaan 120 markkaa per pussi. Siis kyseessä on vanhentunut punaverisolu pussi, jota ei voi enää ihmiselle antaa ja siten täysin roskis kamaa.

SPR irtisanoi väkeä Suomesta ja siirsi tuotannon jonnekkin Viroon vissiin, kun ei tullut tarpeeksi voittoa. Kukaan ei todennäköisesti osaa edes sanoa, kuinka monta kymmentä miljoonaa euroa on SPR:n omaisuus. Siis rahaahan niillä on ja paljon.

Ja se kaikki on imetty Suomalaisten suonista.

Vähän samalainen järjestö kun joku Pelastus armeija. Joo, tekee yleishyödyllistä hommaa ja tukee, ketä tukee, mutta paljonko vuodessa.

Omaisuus on aivan järjetön, ja kaikesta päättää perjaatteessa vain yksi henkilö.
    Näin jps "etädiagnosoi" henkilöä oikeinkirjoituksesta havaittavissa olevasta älykkyydestä.
    Ei, ei ole tarkoitus, eikä sitä liene kukaan käytäkään. Kuitenkin kielen käytöstä tai sen käyttämättömyydestä voi tehdä ja tulee väkisinkin tehtyä johtopäätöksiä kyseisen henkilän järjenjuoksusta.

Micael Micael's Avatar
    Sijainti
    East of Eden
    Eipä ole tullut luovutettua vaikka lekurin mielestä vois olla paikallaan.

Viimeksi hemoglobiini oli 178 ja muutenkin mulla on kuulemma veressä joku harvinaisempi ominaisuus, joten lekuri suositteli verenluovutuksessa käyntiä.

Pitääpä harkita, josko sitä kävisikin.

Sijainti
    Corsica
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Olga Tarkastele viestiä
    Mites tuo "En saa luovuttaa"?

Sijainti
    Corsica
    Lainaa Alunperin kirjoittanut tmoi Tarkastele viestiä

Olen luovuttanut verta muutamia kertoja, tosin siitä on aikaa jo varmaan kymmenen vuotta. Luovutan varmasti verta, jos sitä joku tarvitsee suoraan, mutta mutta..

Mä en voi ymmärtää sitä, että ihmiset luovuttavat verta korvauksetta yritykselle, siis SPR veripalveluun, joka tekee sillä bisnestä. Se siis ei ole mikään yleis hyödyllinen juttu, vaan sillä tehdään rahaa.

Sairaalat maksavat joka ainoasta veripussista aika suolaiset rahat. Meillä töissä käytetään punaverisoluja, kun tehdään veriarkkeja testisarjoihin. Jo 90-luvun alussa niistä joutui maksamaan 120 markkaa per pussi. Siis kyseessä on vanhentunut punaverisolu pussi, jota ei voi enää ihmiselle antaa ja siten täysin roskis kamaa.

SPR irtisanoi väkeä Suomesta ja siirsi tuotannon jonnekkin Viroon vissiin, kun ei tullut tarpeeksi voittoa. Kukaan ei todennäköisesti osaa edes sanoa, kuinka monta kymmentä miljoonaa euroa on SPR:n omaisuus. Siis rahaahan niillä on ja paljon.

Ja se kaikki on imetty Suomalaisten suonista.

Vähän samalainen järjestö kun joku Pelastus armeija. Joo, tekee yleishyödyllistä hommaa ja tukee, ketä tukee, mutta paljonko vuodessa.

Omaisuus on aivan järjetön, ja kaikesta päättää perjaatteessa vain yksi henkilö.
    Paljonka SPR sitten sinun lähteitten mukaan tienaa, kun menot vähennetään?

Senior Member jupla's Avatar
    Sijainti
    Kurjala
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Knoukkari Tarkastele viestiä
    Jonkun kerran olen luovuttanut. Mulla kun on O Rh- -verta ja sitä nimenomaan tarvittaisiin.
    Sama. Intissä luovutin kerran, sen jälkeen never. Nyt en tiedä saanko luovuttaa lääkityksen takia.
    Yhtenä päivänä kuollaan, muina päivinä pelätään

Realisti
    Sijainti
    taas Suomessa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Dominic Tarkastele viestiä
    Ei ole mun verta ottaminen.
    Komppaan.
    F1 on kuin Iranin valtio jossa Jean on presidentti ja Bernie hengellinen johtaja. Allahin sijaan vaan palvotaan rahaa.

Sijainti
    Corsica
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SPR
    Veripalvelu on taloudellisesti riippumaton ja toiminnallisestikin erillinen osa Suomen Punaista Ristiä. Emme tavoittele toiminnallamme voittoa vaan potilaan parasta. Sairaalat maksavat meille tilaamistaan valmisteista ja palveluista, ja näillä tuloilla katamme toimintamme kulut ja välttämättömät investoinnit. Vuonna 2007 Veripalvelun liikevaihto oli 70,4 miljoonaa euroa.
    SPR valehtelisi?

No niin tmoi's Avatar
    Sijainti
    turkus
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni Tarkastele viestiä
    Paljonka SPR sitten sinun lähteitten mukaan tienaa, kun menot vähennetään?
    No siinähän se onkin, ettei siitä oikeastaan ole kellään tietoa. Juttu perustuu niihin entisiin SPR:n vapaehtoisiin, jotka ei enää edes kuse sinnepäin. Ovat sen verran järkyttyneitä kyseisen organisaation toimista.

Sen verran paljon siinä kuitenkin rahaa liikkuu, ettei se ihan nappi kauppaa ole. Mutta saahan siitä sentään pulla kahvit, kun käy luovuttamassa pussin verta puljulle, joka myy sen kalliilla hinnalla eteenpäin

http://www.redcross.fi/ajankohtaista...taloustiedote/

Tuolla vähän rahamääristä
    Viestiä on viimeksi muokannut tmoi; 05.09.2008 10:42. Syy: Linkki lisätty
    Näin jps "etädiagnosoi" henkilöä oikeinkirjoituksesta havaittavissa olevasta älykkyydestä.
    Ei, ei ole tarkoitus, eikä sitä liene kukaan käytäkään. Kuitenkin kielen käytöstä tai sen käyttämättömyydestä voi tehdä ja tulee väkisinkin tehtyä johtopäätöksiä kyseisen henkilän järjenjuoksusta.

Lupaavin tulokas Mehe Rienarsuo's Avatar
    Sijainti
    Konnektikuti
    No siinähän se onkin, ettei siitä oikeastaan ole kellään tietoa. Juttu perustuu niihin entisiin SPR:n vapaehtoisiin, jotka ei enää edes kuse sinnepäin. Ovat sen verran järkyttyneitä kyseisen organisaation toimista.

Sen verran paljon siinä kuitenkin rahaa liikkuu, ettei se ihan nappi kauppaa ole. Mutta saahan siitä sentään pulla kahvit, kun käy luovuttamassa pussin verta puljulle, joka myy sen kalliilla hinnalla eteenpäin

http://www.redcross.fi/ajankohtaista...taloustiedote/

Tuolla vähän rahamääristä
    Rupee oleen sen verran tiukkaa asiaa jäsen tmoilla, että suosittelen hakemaan dataa lässytyksen tueksi. Nyt heti.
    Repe veti nälkäänsä kuivahiivaa ja talkkunaa ja vihtoi saunoessa tillipuntilla. Repe olikin Yläpamasta.

Hippi ja juntti Albert Oil's Avatar
    Sijainti
    Korviesi välissä
    Juttu perustuu niihin entisiin SPR:n vapaehtoisiin, jotka ei enää edes kuse sinnepäin. Ovat sen verran järkyttyneitä kyseisen organisaation toimista.
    Korostan ettei mulla ole ensikäden tietoa mutta jotenkin tää on helppo uskoa ainakin sen perusteella, mitä olen kuullut Pirkanmaan SPR:n toiminnasta. Ylimielinen, öykkärimäinen, törkeä, järkyttävä ovat muutamia adjektiiveja, joilla ko. lafkaa ja tekemisiään on kuvailtu. Itse siis en tiedä muuta kuin sen, että ainakin tsunami-katastrofi-hässäkkä oli (Pirkanmaan) SPR:lta aika heikkoa toimintaa.
    Maailma tapahtuu vaikka et olisi siitä mitään mieltä.

Registered User
    Sijainti
    Thunder Road
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Albert Oil Tarkastele viestiä
    Korostan ettei mulla ole ensikäden tietoa mutta jotenkin tää on helppo uskoa ainakin sen perusteella, mitä olen kuullut Pirkanmaan SPR:n toiminnasta. Ylimielinen, öykkärimäinen, törkeä, järkyttävä ovat muutamia adjektiiveja, joilla ko. lafkaa ja tekemisiään on kuvailtu.
    Mites toi Sorin piiri?

Hippi ja juntti Albert Oil's Avatar
    Sijainti
    Korviesi välissä
    Se on PAHA PAIKKA! Pahin kaikista kenties!
    Maailma tapahtuu vaikka et olisi siitä mitään mieltä.

Senior Member Estate's Avatar
    En ole vielä luovuttanut verta, mutta suunnitelmissa on. Dipolissa voisi tuon asian tänään hoitaa. Olisi kyllä voinut eilenkin, mutta oli vähän heikko olo...
    Entinen tuleva maailman kuningatar

Rajoittunut mieshenkilö
    Sijainti
    Suomi Finland
    Sen verran on tota piikkikammoa meikäläisellä, että taju meinaa lähteä jo pelkästä ajatuksesta ja toikin lukemisesta. Ei kyllä ole tietoa, että haluaako kukaan edes mun verta, ei ole kukaan pyytänyt. Eli vastaan: EI HERU!
    Kun ajattelee suomalaista pikkukaupunkia talvisena tiistai-iltana, ymmärtää miksi psykiatria on keksitty.

Seksikäs rumä kääpiö Formulanomi's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut geiloord Tarkastele viestiä
    Sen verran on tota piikkikammoa meikäläisellä, että taju meinaa lähteä jo pelkästä ajatuksesta ja toikin lukemisesta. Ei kyllä ole tietoa, että haluaako kukaan edes mun verta, ei ole kukaan pyytänyt. Eli vastaan: EI HERU!
    Älä ala isottelemaan. Jos yksi hahmo käskee sut tekemään jotain, niin sähän teet....tai itket ja teet.
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä

Yksi erittäin merkitttävä syy SPR'n veren hyvään laatuun on se, ettei korvausta makseta. Niissä maissa, missä maksetaan narkkarit, rupu-ukot yms poppoo käy luovuttamassa verta ihan ansaintamielessä. SIlloin kun rahaa on luvassa ko. poppoo ei niin kauheasti perusta mitä lappuun lääkityksestä, huumeiden käytöstä jne vastaa.

Ei se veren käsittely, testaaminen, pakkaaminen, varastointi, kuljetus jne ihan pelkästään vapaaehtoistoimin tapahdu, ihmiset tuppaavat yleensä haluavan kokopäivätöistä palkkaakin.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

Senior Member Dominic's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Samat perustelut löytyy itseltänikin. Nimim. kerran taju mennyt ja krampannut verikokeessa - riitti.
    Viestiä on viimeksi muokannut Dominic; 05.09.2008 13:19.
    Which Seat can I take?

Sponsored by Sam Melinda's Avatar
    Sijainti
    Melko kaukana
    Pyrin luovuttamaan niin usein kun laki sallii. Mulle on oikeastaan aika sama myydäänkö sitä eteenpäin vai annetaanko joululahjoina, pääasia että tarvitsevat saavat edes joskus (kyllä, tiedän että osa luovutetusta menee väkisinkin hukkaan). Saatte pitää kieroutuneena, mutta verenluovutus on mulle ihan mukava tapa viettää iltapäivää: paikallisessa veripalvelussa on hyvä ilmapiiri ja mukavat työntekijät, pulla on hyvää ja jää tyytyväinen olo.

. burb's Avatar
    Vain luuserit luovuttaa.

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ^Melissa Tarkastele viestiä
    pääasia että tarvitsevat saavat edes joskus ... Saatte pitää kieroutuneena... on mulle ihan mukava tapa viettää iltapäivää: ... ja jää tyytyväinen olo.
    No niin kh-nörtit, lähettäkää privaa Melissalle.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

Registered User
    Sijainti
    Thunder Road
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jps Tarkastele viestiä
    Niissä maissa, missä maksetaan narkkarit, [b]rupu-ukot [/i]yms poppoo
    Nyt välittömästi lisäinfoa RUPU-UKOISTA!!!

Rajoittunut mieshenkilö
    Sijainti
    Suomi Finland

Wink

Lainaa Alunperin kirjoittanut Formulanomi Tarkastele viestiä
    Älä ala isottelemaan. Jos yksi hahmo käskee sut tekemään jotain, niin sähän teet....tai itket ja teet.
    Eiköhän se tänään taas tule palautus maanpinnalle, jos sattuu eräs tuon postauksen lukemaan. Saattaa tulla verenluovutus kaulimen avulla nenän kautta
    Kun ajattelee suomalaista pikkukaupunkia talvisena tiistai-iltana, ymmärtää miksi psykiatria on keksitty.

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken

Haa

Muutaman kerran vuodessa luovuttelen. Verta. Eilen viimeksi tuli tekstari, jossa pyydettiin verta. En ehtinyt eilen luovuttamaan.
    Kahdeksan perunaa ja suolaa.
    -T.R. noin vuonna 1976

Seksikäs rumä kääpiö Formulanomi's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Eiköhän se tänään taas tule palautus maanpinnalle, jos sattuu eräs tuon postauksen lukemaan. Saattaa tulla verenluovutus kaulimen avulla nenän kautta
    Kannattaa ostaa nenäliinoja ja pumpulia valmiiksi.
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Member
    ei voi kun taju pakenee. type o negative.

melkein mestari
    Olen kuullut sanottavan, että voittaja ei koskaan luovuta, luovuttaja ei koskaan voita.

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    En ole luovuttanut.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö