F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 5 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789101112131415 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 161-200/1120

Ketju: Suurajojen erikoiskokeet

Registered User Fiesta's Avatar
    Sijainti
    Porvoo
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sörsselsön Tarkastele viestiä
    Sopivasti kun tämä kis(s)a tuli nostettua pöydälle, Ketomaan Jarin keskeytyksestä tuli kuva vastaan Vellipohjassa 2007, missähän tämä?
    Ei Ketomaa keskeyttänyt Vellipohjassa. Sohlberg kylläkin. Et tarkoittanut Sohlbergia? Krisse veti pihalle käsittääkseni tuossa: https://www.google.fi/maps/@62.13240...3830067,16.85z

Jos sulla on linkkiä kuvaan, voin katsoa kyllä missä Ketomaan pihalle meno on voinut sattua?

Registered User
    Sijainti
    JKL
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fiesta Tarkastele viestiä
    Ei Ketomaa keskeyttänyt Vellipohjassa. Sohlberg kylläkin. Et tarkoittanut Sohlbergia? Krisse veti pihalle käsittääkseni tuossa: https://www.google.fi/maps/@62.13240...3830067,16.85z

Jos sulla on linkkiä kuvaan, voin katsoa kyllä missä Ketomaan pihalle meno on voinut sattua?
    Tuo linkki johtaa Varrasperäntielle. Jos en ihan kuutamolla ole niin tuo osuus ei ollut Vellipohjaa 2007. Ja mulla on käsitys että Krisse ajoi ulos ihan pätkän loppuosuudella joka muistaakseni oli Pöykyntie... Varrasperäntie osuu ennemmin Surkeelle kun Vellipohjaan.

Sijainti
    Porvoo
    Lainaa Alunperin kirjoittanut delorean Tarkastele viestiä
    Tuo linkki johtaa Varrasperäntielle. Jos en ihan kuutamolla ole niin tuo osuus ei ollut Vellipohjaa 2007. Ja mulla on käsitys että Krisse ajoi ulos ihan pätkän loppuosuudella joka muistaakseni oli Pöykyntie... Varrasperäntie osuu ennemmin Surkeelle kun Vellipohjaan.
    Tuossa kartta vuodelta 2007 ja meni pihalle aivan lopussa pätkää.
    2007ss2ss5 vellipohja.jpg

Registered User
    Sijainti
    JKL
    Tuossa kartta vuodelta 2007 ja meni pihalle aivan lopussa pätkää.
    Ok. Muistin väärin. Oli jäänyt mielikuva että olisi ajettu samoin kun 2008.

Olisko sitten 2006 Krisse keskeyttänyt tuonne Pöykyntielle. Aikankin keskeyttänyt silloinkin Vellipohjaan "vaihdelaatikko-vikaan"...

Se miksi tuo Krisse ja Pöykyntie mulla kummittelee on se että 2008 olin kyydissä ekaa kertaa Jyskälässä ja Vellipohjaa nuotitettaessa kuski totesi että tuohon kiveen Krisse osui... 2008 ajettiin tuosta karttapisteestä 7 kohtaan 13 ja siitä käännyttiin oikealle Pöykyntielle...
    Viestiä on viimeksi muokannut Antsa Rieppo; 07.12.2016 16:40.

Sijainti
    Porvoo
    Ok. Muistin väärin. Oli jäänyt mielikuva että olisi ajettu samoin kun 2008.

Olisko sitten 2006 Krisse keskeyttänyt tuonne Pöykyntielle. Aikankin keskeyttänyt silloinkin Vellipohjaan "vaihdelaatikko-vikaan"...

Se miksi tuo Krisse ja Pöykyntie mulla kummittelee on se että 2008 olin kyydissä ekaa kertaa Jyskälässä ja Vellipohjaa nuotitettaessa kuski totesi että tuohon kiveen Krisse osui... 2008 ajettiin tuosta karttapisteestä 7 kohtaan 13 ja siitä käännyttiin oikealle Pöykyntielle...
    Itsellä on kartoissa niin että 2006 ja 2007 olisi ajettu samoin päin Vellipohja. Luulen että se on 2004 Parkkola, koska silloin ajettiin Pöykyntie ja Laivolan ulosajohan (jossa katsojia loukkaantui) tapahtui tuolla kyseisellä tiellä.

Registered User
    Sijainti
    JKL
    Itsellä on kartoissa niin että 2006 ja 2007 olisi ajettu samoin päin Vellipohja. Luulen että se on 2004 Parkkola, koska silloin ajettiin Pöykyntie ja Laivolan ulosajohan (jossa katsojia loukkaantui) tapahtui tuolla kyseisellä tiellä.
    Vellipohja käsittääkseni aina ajettu niin että lähtö on ollut jossain Korpilahden suunnalla ja maali sitten Moksi/Surkee/Tikkala suunnalla... Eli samaan suuntaan pää-ajosuunta ollut aina. 2008 maali oli ainakin tuolla Pöykyntiellä ja se Laivolan onnettomuus(olin paikalla) tosiaan oli myös samalla tiellä mutta ajosuunta oli silloin eri. Täytyypä kysäistä silloiselta kuskilta tarkennuksia, koska hän oli kisassa myös 2006 ja -07...

Sijainti
    Porvoo
    Vellipohja käsittääkseni aina ajettu niin että lähtö on ollut jossain Korpilahden suunnalla ja maali sitten Moksi/Surkee/Tikkala suunnalla... Eli samaan suuntaan pää-ajosuunta ollut aina. 2008 maali oli ainakin tuolla Pöykyntiellä ja se Laivolan onnettomuus(olin paikalla) tosiaan oli myös samalla tiellä mutta ajosuunta oli silloin eri. Täytyypä kysäistä silloiselta kuskilta tarkennuksia, koska hän oli kisassa myös 2006 ja -07...
    Toi kartta on kyllä pielessä mitä laitoin. Voi olla että on eri vuosi. Olet oikeassa. 2007 ajoivat tosiaan Pöykyntien ja tuossa on Krissen paikka:
    https://www.google.fi/maps/@62.1375775,25.4895092,15.1z

Registered User
    Sijainti
    JKL
    Toi kartta on kyllä pielessä mitä laitoin. Voi olla että on eri vuosi. Olet oikeassa. 2007 ajoivat tosiaan Pöykyntien...
    Soittelin tuossa silloiselle kuskille ja sanoi että Krissen paikka on noin puolikilsaa siitä Laivolan paikasta. Eli tuo kartta on nyt munkin mielestä kohdillaan. Krisse oli aiemmin oikaissut rajusti ja jotain hajosi autosta kunnes sitten vähän myöhemmin lipesi kunnolla. Paikka siis ei ollut mikään mesta vaan johtui enemmän tuosta hajonneesta autosta/renkaasta...

https://www.youtube.com/watch?v=AkqKsOwJbOo

"vähän" meni rikki...
    Viestiä on viimeksi muokannut delorean; 07.12.2016 16:38.

Registered User
    Soittelin tuossa silloiselle kuskille ja sanoi että Krissen paikka on noin puolikilsaa siitä Laivolan paikasta. Eli tuo kartta on nyt munkin mielestä kohdillaan. Krisse oli aiemmin oikaissut rajusti ja jotain hajosi autosta kunnes sitten vähän myöhemmin lipesi kunnolla. Paikka siis ei ollut mikään mesta vaan johtui enemmän tuosta hajonneesta autosta/renkaasta...

https://www.youtube.com/watch?v=AkqKsOwJbOo

"vähän" meni rikki...
    Krisse tosiaan kolautti alun pikkutiellä mitsua kiveen, tais vielä spinnata Mansikkamäentiellä ja sitten parisataa metriä ennen Laivolaa, toiseen suuntaan juurikin, Mitusta hajosi jotain ja kunnolla pöykkyyn.

Registered User
    Viestiä on viimeksi muokannut Antsa Rieppo; 06.02.2017 09:04. Syy: Otsikko poistettu

Registered User
    Ari Vatanen Ford Sierra cosworth vuonna 1991

https://www.google.com/maps/place/61...46!4d25.311744
    Viestiä on viimeksi muokannut Antsa Rieppo; 06.02.2017 08:59. Syy: Otsikko poistettu

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut paho Tarkastele viestiä

Juu siinä meni ja tuota kohtaahan on aika paljon senkin jälkeen hinkattu Leustuna ja Moksi-Leustuna. Rene Kuipers lipsahti samassa paikassa -11, mutta ei oo silti kyseessä mikään varsinainen runkipaikka.

Registered User

Mukava on rinteistä katsella rallia tässä kohdassa. Autollakin pääsi ihan viereen parkkiin. Hyppyristä siihen ilmestyvät ja nypyn yli vasemmalle. Poistumisten kannalta siinä taisi olla varoitusmerkki viimeisinä vuosina.

Kui hianoo se sit on? Sörsselsön's Avatar
    Sijainti
    Jemmassa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut cesar Tarkastele viestiä
    Rene Kuipers lipsahti samassa paikassa -11, mutta ei oo silti kyseessä mikään varsinainen runkipaikka.
    Tän ulosajon muistan lähinnä siitä et joku mieshenkilö taisi viuhahtaa tuon tilanteen jälkeen (koska Kuipersilla naiskartturi)
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -
    E-P Lappi Myhinpään maalissa Jyväskylän mm-rallissa 2015

"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

Senior Member Sue_me's Avatar

Jaa tuossako se oli? On tullut oltua järkkärinä monena vuotena kyseisessä paikassa.

Senior Member Sue_me's Avatar
    Tän ulosajon muistan lähinnä siitä et joku mieshenkilö taisi viuhahtaa tuon tilanteen jälkeen (koska Kuipersilla naiskartturi)
    On siinä viuhahdeltu ilman ulosajojakin, taitaa olla sama remmi aina paikalla

Sijainti
    Jemmassa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä
    On siinä viuhahdeltu ilman ulosajojakin, taitaa olla sama remmi aina paikalla
    Näköjään hyväksi paikaksi todettu olla munasillaan
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -

"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

Sijainti
    Jemmassa
    Menee tää vissiin tämänkin aiheen alle. Keskisuomalaisen sivuilla näkyy olleen jo viimevuoden keväältä lähtien historiasivuilla tietokattaus Jyväskylän suurajoista aivan alusta lähtien (ts. kaikki uutiset pdf-muodossa mitä aikoinaan ollut paperilehdessäkin). Itse huomasin tämän vasta nyt. (rupesin tuossa selvittämään erästä ulosajoa ja samalla ihmettelin et miksi ewrcn sivuilla eräälle pätkälle aikalailla kaikki oli saaneet saman ajan...)

http://www.ksml.fi/aiheet/Jyv%C3%A4s..._historiasivut

It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Menee tää vissiin tämänkin aiheen alle. Keskisuomalaisen sivuilla näkyy olleen jo viimevuoden keväältä lähtien historiasivuilla tietokattaus Jyväskylän suurajoista aivan alusta lähtien (ts. kaikki uutiset pdf-muodossa mitä aikoinaan ollut paperilehdessäkin). Itse huomasin tämän vasta nyt. (rupesin tuossa selvittämään erästä ulosajoa ja samalla ihmettelin et miksi ewrcn sivuilla eräälle pätkälle aikalailla kaikki oli saaneet saman ajan...)

Toi sun linkki menee vaan historiasivujen etusivulle. Mitä vuotta tarkoitat?

Sijainti
    Jemmassa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Toi sun linkki menee vaan historiasivujen etusivulle. Mitä vuotta tarkoitat?
    Meinasin siis sitä et jos jollain muulla on mielessä joku tilanne vuosien saatosta mikä vaivaa pääkoppaa, niin tuosta historiasivusta voi olla apua.

Itse löysin ainakin tuon tilanteen mitä etsin. (Macaluso 2001, Mökkiperä... https://www.youtube.com/watch?v=3XfvTSUrS9Q 2:49 videolla)

E: Kysytääs nyt kerrankin erikoiskokeisiin liittyen. 1999 ollut Hippos-nimellä erikoiskoe. Ilmeisesti kaupunkipätkä?
    Viestiä on viimeksi muokannut Sörsselsön; 01.05.2017 22:02.

Registered User
    Sijainti
    JKL

E: Kysytääs nyt kerrankin erikoiskokeisiin liittyen. 1999 ollut Hippos-nimellä erikoiskoe. Ilmeisesti kaupunkipätkä?
    Jep. Ajettiin siinä monnarin ja jäähallin ympärillä katuja ja parkkipaikkoja pitkin...

Tämä arkisto on ollut linjoilla ainakin noin 10 vuotta. Hyvä paikka selaillla juttuja tapahtumista. Linkki hajosi kun Keskisuomalainen teki sivu-uudistuksensa, joten kiitos päivitetystä linkistä!

Jep. Ajettiin siinä monnarin ja jäähallin ympärillä katuja ja parkkipaikkoja pitkin...
    https://youtu.be/f6XjHKhF7_4?t=35m16s

Vuoden 1998 lähetyksessä oli enemmänkin kuvaa Hippokselta, alussa ajettiin siis katuja pitkin, tuo kuva on lopun hiekkapyöritykseltä.

1988 ei ajettu Ouninpohjaa, mutta aamupäivällä etelään mennessä Rapsula 15,12 km, Konivuori 32,15 km ja illalla takaisin tullessa Hassi 22,54 km. Onko noissa ollut jotain päällekkäisyyttä? Rapsulan ja Konivuoren pystyn päättelemään (paitsi Konivuoren ihan alku), mutta miten tuo Hassi on ajettu noin pitkänä? Entä vuoden 1993 36-kilometrinen Hassi? Muistanko oikein, että yhdistivät edellisvuoden Paaterin Hassiin?

Registered User
    olisikos olemassa linkkiä, josta löytyisi vanhempiakin reittikarttoja, kuin mitä rally-maps sivustolta löytyy? Kiinnostaisi erityisesti miten Huhtian pätkä on aikoinaan ajeltu.

v.1988 ajettu Ristijärven EK, olisikohan se tällainen, ainakin olen Sahrakoskentien ja Hirvijärventien maisemissa ollut katsomassa Mänttä 200 -ajoa 90-luvulla usein. Olis varmaan ihan kiva pätkä ottaa vielä mukaan joskus.

https://goo.gl/MVJc1K

1988 ei ajettu Ouninpohjaa, mutta aamupäivällä etelään mennessä Rapsula 15,12 km, Konivuori 32,15 km ja illalla takaisin tullessa Hassi 22,54 km. Onko noissa ollut jotain päällekkäisyyttä? Rapsulan ja Konivuoren pystyn päättelemään (paitsi Konivuoren ihan alku), mutta miten tuo Hassi on ajettu noin pitkänä? Entä vuoden 1993 36-kilometrinen Hassi? Muistanko oikein, että yhdistivät edellisvuoden Paaterin Hassiin?
    Jäi vaivaamaan ja piti yrittää päätellä näitä google mapsin avulla

EDIT: olin pielessä arvauksissani

Korjailkaa jos olen väärässä. Prkl, kyllähän ne vanhat reittikartat ja kisaopaatkin jossain isän vintillä saattais olla jos jaksais etsiä, ellei ole roskiin heittänyt...
    Viestiä on viimeksi muokannut AnttiL; 03.09.2017 09:58.

Registered User
    Ehikki

Lainaa Alunperin kirjoittanut Micael Tarkastele viestiä

Vaatii tarkkaa nuotitusta. Eikös tämä ollut joskus Alenin mieleen?
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä

Tuollapa sitä on tullut oltua viitisen kertaa katsomassa: -83, -84, -88, -93 ja -01. Lisäksi kansallisissa talviralleissa pari kertaa.

Reitti ei ole ollut lähellekään sama eri vuosina, mutta Koskenpään suunnasta Palvian metsätien liittymään ekat ~9km on yleensä pysynyt samana.

Registered User

Smile

Konivuori puolestaan on ilmeisesti alkanut Paaterista ja päättynyt Hämepohjaan [url]
    Hyvin jäänyt mieleen mm. Auriolin ja Sainzin kanttaus Hämepohjan mutkaan (alaspäin) vuonna 88. Ulkokurvin jätössä kun sai Sierroistaan sorasuihkun puserolle.

https://youtu.be/xj_uqi4RbQk?t=26m47s Mihinkähän kartalle nämä kuvat sijoittuvat? Aikajanan perusteella pätkä on siis Hassi tai Konivuori. Toisessa kuvassa Ericssonin kohdalla näkyy tiennumero 3291 joka on Hassintie, mutta en keksi mikä oikealle kääntyvä risteys tuo voisi olla.

Sijainti
    Porvoo
    https://youtu.be/xj_uqi4RbQk?t=26m47s Mihinkähän kartalle nämä kuvat sijoittuvat? Aikajanan perusteella pätkä on siis Hassi tai Konivuori. Toisessa kuvassa Ericssonin kohdalla näkyy tiennumero 3291 joka on Hassintie, mutta en keksi mikä oikealle kääntyvä risteys tuo voisi olla.
    Tykkään tutkia vanhoja karttoja ja olin aivan varma että tuo on se Arvajan risteys, mistä olen useat kerrat ajanu Ouniin, mutta Mapsia tarkastellessa huomaa että ei se kyllä ole se risteys. Aika vaikean laitoit.

Registered User
    Oikealle kääntyvä risteys missä näkyy se tien 3291 kyltti on Hassintien ja Alhojärventien risteys.
    Nykysellään tuo kohta on asfaltoitu ja Alhojärventie jatkuu Hassintien ylitse, mutta kuvissa näkyvät rakennukset täsmäävät. Sisämutkassa näkyvä rakennus näyttäisi videossa olevan ehkä joku navetta-/maatilarakennus joka nyttemmin on asuintalo. Risteyksen takana näkyy videossa mm. kohdassa 28.13 ja 28.26 punainen konehalli tai joku vastaava mikä on edelleen siellä. Risteyksen jälkeen edessä päin näkyy kaksi rakennusta, jotka löytyy sieltä vieläkin myös. Googlen street viewistä noi näkee hyvin.
    Viestiä on viimeksi muokannut Eemeli82; 04.08.2017 10:32.

Kiitos, kieltämättä näyttäisi täsmäävän. Hämmentää nyt vaan että miksi siinä ajellaan Hassintietä pohjoiseen kun koko ralli on menossa etelään. Edellinen pätkä on ollut Leustu ja seuraava on Konivuori. No, täytyy jatkaa pohdintoja, ja reittikarttakuviakin on luvassa piakkoin jolloin homma viimeistään selviää.
    Viestiä on viimeksi muokannut AnttiL; 04.08.2017 11:04.

Toinen kuvauspaikka ehkä tässä https://www.google.fi/maps/@61.81672...7i13312!8i6656 eli kuitenkin niin että kahdesta kuvauspaikasta jälkimmäinen on pätkällä aiemmin. Tästä reitistä tulisi aika loogisesti 12,8 kilometriä https://www.google.fi/maps/@61.81672...7i13312!8i6656

https://youtu.be/Q0iYBgG5Aqo?t=39m24s videon perusteella 1991 Konivuoressa on ajettu Puukkoisten kylän kohdalla pohjoisesta etelään https://www.google.fi/maps/@61.71400...7i13312!8i6656

Registered User KooHoo's Avatar
    Sijainti
    Espoo
    Aloitetaan Huhtian pätkästä. Huhtia ajettiin vuosina 1982 – 1987 ja 1989. Minulla ei ole vuotta 1986 vanhempaa materiaalia.

Huhtia 1986

Huhtia 1987

Huhtia 1989

Registered User KooHoo's Avatar
    Sijainti
    Espoo
    Seuraavana on vuorossa vuosi 1988. Monenlaista erilaista versiota on vedetty suhteellisen pienellä alueella. Muistaakseni Tarkiainen sanoi tämän vuoden rallin aikana että ensi vuonna reitti täytyy viedä pienemmille teille. Tässä olisi oppaat valmiina

Rapsula 1988

Hassi 1988

Konivuori 1988

Ristijärvi 1988

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö