F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 41 1234567891011 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/1605

Ketju: Ferrari vuonna 2010

  1. #1
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    6 728

    Ferrari F10

    Ferrarilla hyvät painoratkaisut

    Turun Sanomat 8.1 2010 21:38:16

    Ferrarin leirissä on rakennettu tämän vuoden autoa jo heinäkuusta asti, kun talli teki päätöksen jäädyttää F60-ajokkinsa kehitystyön ja keskittyä kauteen 2010.

    Ferrarin autosta on juuri ole hiiskuttu mitään. TS on kuullut italialaislähteistä, että Maranellon insinööriporras on erittäin tyytyväinen ratkaisuihinsa bensiinimäärien ja ajopainojen kokeiluissa. Tästä syystä mitään vinkkejä kilpailijoille ei ole haluttu vuotaa julkisuuteen.

    Tästä kaudesta alkaen välitankkaus on kielletty. Tämä merkitsee sitä, että aika-ajon kaikki kolme jaksoa ajetaan keveimmillä autoilla ja sitten kisaan lähdetään tankki täynnä, jolloin viime vuoden 70-80 litran sijasta polttoainetta voi olla yli 200 litraakin.

    Ferrari on ehdottanut myös sääntötarkastusta, että yhden renkaanvaihdon sijasta mahdollista olisi kisassa käyttää kolmekin sarjaa renkaita.

    Turun Sanomat

    HEIKKI KULTA

    ......................
    No tuo painojakauma ei ole ollut helppoa Ferrarille kevyemmilläkään painoilla. Tiedä sitten. Ainakin tuosta voi rivien välistä lukea, ettei renkaiden kulutusta ole saatu pois huolen aiheiden listalta - kyse lienee eturenkaista kun vielä huomioidaan nykyisten kuskien ajotyyli.

    Mainittakoon samalla, että tietojen mukaan Alonso pääsee testaamaa autoa vasta Helmikuun puolella ja ajaa yksin 1. testiviikon. Massa on testaamassa vasta seuraavalla testiviikolla.
    Viestiä on viimeksi muokannut mikæl; 30.01.2010 15:40.

  2. #2
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 495
    Mielenkiintoisa nähdä mihin Ferrari pystyy. Ehkä suurin kysymysmerkki isoista talleista. Mahdollisuuksia on kyllä vaikka mihin, mutta jonkunlainen epäonnistuminenkaan ei ole mahdottomus. Kuskitkin ovat hyviä, kunhan eivät ala politikoimaan. Heikoimmaksi osa-alueeksi näen tallin johdon, joka ei oikeen tiedä mitä milloinkin pitäisi tehdä.

    Ei nyt varmaan ihan samanlaista konttausta nähdä kuin viime kauden alussa, mutta ei Ferrari maailmanmestaruuksia tule voittamaan - tai ainakin tälläinen kutina itselläni on.
    Viestiä on viimeksi muokannut Vertti; 09.01.2010 12:41.

  3. #3
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    3 800
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Vertti Tarkastele viestiä
    Mielenkiintoisa nähdä mihin Ferrari pystyy. Ehkä suurin kysymysmerkki isoista talleista. Mahdollisuuksia on kyllä vaikka mihin, mutta jonkunlainen epäonnistuminenkaan ei ole mahdottomus. Kuskitkin ovat ihan hyviä, kunhan eivät ala politikoimaan. Heikoimmaksi osa-alueeksi näen tallin johdon, joka ei oikeen tiedä mitä milloinkin pitäisi tehdä.

    Ei nyt varmaan ihan samanlaista konttausta nähdä kuin viime kauden alussa, mutta ei Ferrari maailmanmestaruuksia tule voittamaan - tai ainakin tälläinen kutina itselläni on.
    Samaa mieltä. Voi olla, että Alonso tai Massa voittaa mestaruuden tai sukeltavat syvälle... Periaatteessa Ferrarilla lienee kovin kuljettajakaksikko koko sarjassa tällä hetkellä.

  4. #4
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    25 485
    Lainaa Alunperin kirjoittanut mikæl Tarkastele viestiä
    Ferrari on ehdottanut myös sääntötarkastusta, että yhden renkaanvaihdon sijasta mahdollista olisi kisassa käyttää kolmekin sarjaa renkaita.
    Sekoileeko Ferrari, Turun Sanomat vain minä? Ei kai renkaanvaihtoja yhteen ole rajattu?
    --
    "Somebody needs to tell Andretti that in F1 we don't pass on the outside!" -James Hunt-

  5. #5
    Oman elämänsä Sutil Pyryf's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2004
    Sijainti
    Semminki
    Viestit
    23 237
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Sekoileeko Ferrari, Turun Sanomat vain minä? Ei kai renkaanvaihtoja yhteen ole rajattu?
    Villi veikkaus: Ferrari tarkoittanut että kisaviikonloppuun tuotaisiin 3 rengasseosta kahden sijaan käytettäväksi ja suomentaja tuhnuttanut homman.
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

  6. #6
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    6 728
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Pyryf Tarkastele viestiä
    Villi veikkaus: Ferrari tarkoittanut että kisaviikonloppuun tuotaisiin 3 rengasseosta kahden sijaan käytettäväksi ja suomentaja tuhnuttanut homman.
    No tuo olisi kyllä mukava tietää, onko renkaanvaihtoja GP:n aikana rajoitettu. Vai onko kyseessä rengaskovuuksien vaihtoehdot jotka on kahdesta ehdotettu kolmeen?

  7. #7
    Resistive User
    Liittynyt
    Mar 2005
    Sijainti
    Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
    Viestit
    4 130
    Eikös Ferrarilla oltu luottavaisia myös kauteen 2009 lähdettäessä, ja mitäs sitten tapahtuikaan. No, on toki totta että Ferrarin pitäisi pystyä korjaamaan ne mokat resursseillaan, mutta jos ei homma toimikaan niin ohhoh... Pahimmillaan Ferrari kääntyy taas talliksi, jolle ensi vuosi on aina se menestysvuosi.

    Mielenkiintoa piisaa kyllä ensi kaudeksikin kun pääsee näkemään, miten paljon, jos lainkaan, suuret ovat riipineet pois Red Bullin ja Brawnin edusta.
    Mister, life is swell in a padded cell, it'll chase those blues away!
    You can trade your gloom for a rubber room and injections twice a day!

  8. #8
    Svedu
    Liittynyt
    Aug 2008
    Viestit
    387
    Koskas tämä Maranellon tule kiituri tullaan julkistamaan? Jos on tietoa?

  9. #9
    Vaihtopenkin Eberi Latyrx's Avatar
    Liittynyt
    May 2008
    Sijainti
    Mika Salon taikalasit
    Viestit
    691
    Varmaa tietoa. Ferrari on kalibroinut tuulitunnelinsa väärin ja tälläkin kaudella taistellaan jämäsijoista.
    Ferrari ei olekaan mikä tahansa yritys. Se on makaronilaatikko, johon on ahdettu helvetisti ketsuppia, jotta kaikki maistuu ja näyttää punaiselta. Millään muulla ei ole väliä kunhan punainen voittaa, olkoon se vaikka kuukautisvuotoa. - Mustakaari

  10. #10
    as Quo as possible JPP's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2007
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Viestit
    16 929
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Latyrx Tarkastele viestiä
    Varmaa tietoa. Ferrari on kalibroinut tuulitunnelinsa väärin ja tälläkin kaudella taistellaan jämäsijoista.
    "Ferrari's wind tunnel doesn't blow. It sucks."
    Rima kannattaa asettaa niin korkealle, että sen pystyy alittamaan kumartumatta.
    "... Kellontarkkaa puuhaa niinku ripulin korjaaminen pieremällä." Mehe Rienarsuo
    "Ihminen on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä!" Tuntematon kommentoija Kotiteollisuuden kotisivujen Ruusut ja risut -palstalla
    "Kannattaa seurata niitä, jotka etsivät totuutta ja kavahtaa niitä, jotka ovat sen löytäneet." Harri Vanhala, T&T 39/2012

  11. #11
    Senior Member
    Liittynyt
    Nov 2007
    Viestit
    2 308
    Tammikuun lopulla on oletus uuden auton esittelystä. Ilmeisesti tällä kertaa ei pidetä "shakedownia" omalla radalla, vaan ensimmäisen kerran autoa kokeillaan radalla 1. helmikuuta Valencian testeissä.

    http://ferrarif1forum.com/2010/01/09...nd-of-january/

  12. #12
    Registered User
    Liittynyt
    May 2006
    Viestit
    1 189
    Pinolan näkemys uudesta Ferrarista
    http://img94.imageshack.us/img94/8039/ferrari2010b.jpg

    Ja James Allen kääntänyt tärkeimpiä pointteja
    http://www.jamesallenonf1.com/2010/0...ari-f1-design/

  13. #13
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    6 728
    Kiitos Timomies. Jaksamatta nyt vielä tarkemmin tuota syynätä, niin kieltämättä aika paljon Red Bullin keulaa tuossa on. Taitaa olla yleinen trendi ensi vuoden autoissa.

  14. #14
    "Se on juurikin näin"
    Liittynyt
    Jan 2001
    Sijainti
    Rysälä
    Viestit
    2 845
    Lainaa Alunperin kirjoittanut mikæl Tarkastele viestiä
    Kiitos Timomies. Jaksamatta nyt vielä tarkemmin tuota syynätä, niin kieltämättä aika paljon Red Bullin keulaa tuossa on.
    Tuo keula näyttää kyllä vähän tollaselta heikolta seisokilta. Alku on lupaava, mutta sitten laskee jyrkästi. Liekö Molon molosta otettu mallia

  15. #15
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2004
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    1 205
    Vieläkö Marlboro sponssaa Ferraria? Luulin jo että Santanderista tuli uusi pääsponssi.

  16. #16
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    25 485
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Aanrii Tarkastele viestiä
    Vieläkö Marlboro sponssaa Ferraria? Luulin jo että Santanderista tuli uusi pääsponssi.
    Marlboron sopimus kestää vuoden 2011 loppuun. Talli on ilmoittautunut tämän vuoden sarjaan edelleen Scuderia Ferrari Marlboro-nimellä.

    Santanderin uskotaan maksavan 40 miljoonaa vuodessa. Jos arvio Marlboron miljardisopimuksesta on lähellä totuutta, Marlboron vuosipanostus olisi (tasaisesti eri vuosille jaettuna) yli 140 miljoonaa. Nämä luvut ovat englanninkielisestiä Wikipediasta.
    --
    "Somebody needs to tell Andretti that in F1 we don't pass on the outside!" -James Hunt-

  17. #17
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2006
    Viestit
    690
    Joku Italiaa taitava voisi suomentaa tai ainakin englantisoida tekstin. Sitä odotellessa.

  18. #18
    Kotiin tupruttelemaan Mosse's Avatar
    Liittynyt
    Mar 1999
    Sijainti
    Grenoble
    Viestit
    90 689
    Toi bensakilojen vaihtelu aika-ajosta ja kisan lopusta versus kisan alkuun on varmaan aika haaste. Tankkihan pitäisi olla sijoitettuna mahdollisimman lähelle keskipistettä balanssin suhteen. Koska jos taas lisäpainoilla kompensoidaan etu-/kautta takapainoisuutta, niin tilanne muuttuu tankin tyhjentyessä.
    Piti tulla läiskä lakanaan, mutta tuli tahra yhteiskuntaan

  19. #19
    Registered User
    Liittynyt
    May 2006
    Viestit
    1 189
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kana-fin Tarkastele viestiä
    Joku Italiaa taitava voisi suomentaa tai ainakin englantisoida tekstin. Sitä odotellessa.
    http://ferrarif1forum.com/2010/01/11...aunch-details/

  20. #20
    Senior Member Mangelo's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2007
    Viestit
    22 386
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JA Tarkastele viestiä
    Toi bensakilojen vaihtelu aika-ajosta ja kisan lopusta versus kisan alkuun on varmaan aika haaste. Tankkihan pitäisi olla sijoitettuna mahdollisimman lähelle keskipistettä balanssin suhteen. Koska jos taas lisäpainoilla kompensoidaan etu-/kautta takapainoisuutta, niin tilanne muuttuu tankin tyhjentyessä.
    Eiköhän se tankki ole sijoitettu painopisteen kannalta hyvään paikkaan, mutta varmaan ajamisesta tulee jännempää, kun autosta lähtee kisan aikana yli 100kg painoa

    Moottorit saisivat kyllä olla vähän tehokkaampia noin painavilla autoilla. Nehän ovat hitaita kuin mitkä
    Unia, makeita unia.

  21. #21
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    6 728
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Zaikom Tarkastele viestiä
    Eiköhän se tankki ole sijoitettu painopisteen kannalta hyvään paikkaan, mutta varmaan ajamisesta tulee jännempää, kun autosta lähtee kisan aikana yli 100kg painoa

    Moottorit saisivat kyllä olla vähän tehokkaampia noin painavilla autoilla. Nehän ovat hitaita kuin mitkä
    Ainakin tuon kuvan perusteella tankki on erittäin korkealla vaikka olisikin painopisteen kannalta pituussuunnassa keskipisteessä. Olisin kuvitellut olevan mahdollista saada bensatankkia alemmaksi eikä ollenkaan tuohon tyyliin aina kuskin hartialinjaan asti ulottuvaksi. Tilavuus tietenkin on mitä on mutta varmasti sieltä jollakulla löytyy viritelmää jossa on saatu tilaa matalammalle tankille. Käänteisenä puolena tietenkin, ettei mitään painavaa jouduta sijoittamaa pysyvästi ylös tankin tieltä. Joku kaksiosainen tai monimuotoinen tankki, kuskin alle menevä ( miten säännöt sallii ) tmv.

  22. #22
    Flying finns
    Liittynyt
    Apr 1999
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    8 163
    Jonnekkinhan ne muutkin osat on sijoitettava. Ehkä Ferrari hakee sellaista kompromissia, että auto toimii tietyllä tapaa hyvin raskaana mutta aika-ajoissa sekä loppuvaiheessa kisaa painopiste on tankin tyhjentyessä huomattavasti muita alempana.

    Sillä saisi varmistettua kärryn millä on hyvä aika-ajomahdollisuudet ja lopussa hyvät saumat haastaa.

    Kisan alussa, kun kaikilla on raskaat kärryt, niin tuskin ohituksia juurikaan tapahtuu. Eiköhän kisat startin jälkeen ole sellaista säästely ajelua.

    Mun mielestä tuo on siis hyvä idea
    Lentävät mestarit: Keijo "Keke" Rosberg, Mika "Häkä" Häkkinen sekä Kimi "Iceman" Räikkönen!!!

  23. #23
    Senior Member
    Liittynyt
    Dec 1998
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    8 095
    Lainaa Alunperin kirjoittanut mikæl Tarkastele viestiä
    Joku kaksiosainen tai monimuotoinen tankki, kuskin alle menevä ( miten säännöt sallii ) tmv.
    Kaksiosainen/monimuotoinen:

    6.1.1 The fuel tank must be a single rubber bladder conforming to or exceeding the specifications of FIA/FT5-1999, the fitting of foam within the tank however is not mandatory. A list of approved materials may be found in the Appendix to these regulations.

    Kuskin alle:

    6.1.2 All the fuel stored on board the car must be situated between the front face of the engine and the driver's back when viewed in lateral projection. When establishing the front face of the engine, no parts of the fuel, oil, water or electrical systems will be considered.

    Furthermore, no fuel can be stored more than 300mm forward of the highest point at which the driver's back makes contact with his seat. However, a maximum of 2 litres of fuel may be kept outside the survival cell, but only that which is necessary for the normal running of the engine.

    tmv:

    6.1.3 Fuel must not be stored more than 400mm from the longitudinal axis of the car.

  24. #24
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    6 728
    Kiitosta vaan Hokkanen vaivannäöstä. Eipä tuohon pelivaraa paljoa jää - paitsi sille joka keksii sen tämän vuoden "tupladiffun" noista pykälistä.

    Olisikohan tuossa tankin leveyssuunnassa vielä löytyvä yllätyksiä ja sivuponttoonien jäähdytyksen järjestelyssä. Toisaalta, eipä niitä innovaatioita tässä vaiheessa toimittajat pääse piirtelemään.
    Viestiä on viimeksi muokannut mikæl; 11.01.2010 16:16.

  25. #25
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    256
    240 litraa on 2010 tankin koko internetin mukaan . mielenkiintoisinta tuossa on miten jousitukset saadaan toteutettua, ne on kuitenkin aika pitkään suunniteltu sen mukaan että auton paino ei paljolla ainakaan ylitä 700 kiloa, jos kisan alussa halutaan ajettava auto niin kisan lopussa sitten maavara nousee> df laskee ja auton käytös muuttunee jonkin verran.

    edit: tai sitte jousitus on stoppereiden varassa, mikä ei täysin ongelmatonta ole sekään. kisan alussa tosin voi olla paljonkin ohjelmaa koska ajovirheet ja renkaiden tuhoaminen on helpompaa kun auton paino on tapissa
    Viestiä on viimeksi muokannut pyrydaman; 11.01.2010 22:53.

  26. #26
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2009
    Viestit
    48
    Lainaa Alunperin kirjoittanut pyrydaman Tarkastele viestiä
    240 litraa on 2010 tankin koko internetin mukaan . mielenkiintoisinta tuossa on miten jousitukset saadaan toteutettua, ne on kuitenkin aika pitkään suunniteltu sen mukaan että auton paino ei paljolla ainakaan ylitä 700 kiloa, jos kisan alussa halutaan ajettava auto niin kisan lopussa sitten maavara nousee> df laskee ja auton käytös muuttunee jonkin verran.

    edit: tai sitte jousitus on stoppereiden varassa, mikä ei täysin ongelmatonta ole sekään. kisan alussa tosin voi olla paljonkin ohjelmaa koska ajovirheet ja renkaiden tuhoaminen on helpompaa kun auton paino on tapissa
    Mun mielestä joskus häkkisen aikoihin puhuttiin paljon automaattisesti säätyvistä maavarasta. Varsinkin aina span kisan alla. Vai muistanko väärin. No joka tapauksessa eiköhän nyky teknologiasta jotakin lääkkeitä löydy tohonki ongelmaan. Selventäköön joku tietäväinen onko automaattisesti säätyvä jousitus sallittu.

  27. #27
    Darrassa Andorrassa Renngeist's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2009
    Sijainti
    Pyryfoin takassa
    Viestit
    15 429
    Lainaa Alunperin kirjoittanut pyrydaman Tarkastele viestiä
    240 litraa on 2010 tankin koko internetin mukaan .
    Törkeen kokonen tankki 2,4 litraselle moottorille.

    LMP1 tulee toimeen 90 litralla ja moottori on 5,5-8 litranen. Ja noihan ajaa ihan kivan kauan yhellä tankilla (muutaman tunnin, ettei toi max 2h mikään mahdottomuus olis) Että kauhee toi bensankulutus. (btw diesel LMP:ssä on vaan 81 litranen tankki)
    Everyone loved the old sound so much they had to wear 2 inch thick ear covers as to not go deaf. These new engines sound like cars, not a swarm of space alien ships using acoustic weapons against the humans in the grandstands
    -Kommentoija YouTubessa

  28. #28
    as Quo as possible JPP's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2007
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Viestit
    16 929
    Lainaa Alunperin kirjoittanut vilzu88 Tarkastele viestiä
    Mun mielestä joskus häkkisen aikoihin puhuttiin paljon automaattisesti säätyvistä maavarasta. Varsinkin aina span kisan alla. Vai muistanko väärin. No joka tapauksessa eiköhän nyky teknologiasta jotakin lääkkeitä löydy tohonki ongelmaan. Selventäköön joku tietäväinen onko automaattisesti säätyvä jousitus sallittu.
    Taisi olla niitä aktiivijousituksen ominaisuuksia tuo. Lisäksi sai muistaakseni mm. suorilla nostettua etupäätä ylemmäs (tai laskettua perää) jolloin huippunopeus nousi. Kiellettyjä ovat nykyään käsittääkseni.
    Rima kannattaa asettaa niin korkealle, että sen pystyy alittamaan kumartumatta.
    "... Kellontarkkaa puuhaa niinku ripulin korjaaminen pieremällä." Mehe Rienarsuo
    "Ihminen on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä!" Tuntematon kommentoija Kotiteollisuuden kotisivujen Ruusut ja risut -palstalla
    "Kannattaa seurata niitä, jotka etsivät totuutta ja kavahtaa niitä, jotka ovat sen löytäneet." Harri Vanhala, T&T 39/2012

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    May 2006
    Viestit
    1 189
    Lainaa Alunperin kirjoittanut vilzu88 Tarkastele viestiä
    Mun mielestä joskus häkkisen aikoihin puhuttiin paljon automaattisesti säätyvistä maavarasta. Varsinkin aina span kisan alla. Vai muistanko väärin. No joka tapauksessa eiköhän nyky teknologiasta jotakin lääkkeitä löydy tohonki ongelmaan. Selventäköön joku tietäväinen onko automaattisesti säätyvä jousitus sallittu.
    10.2.3 No adjustment may be made to the suspension system while the car is in motion.


    Renaultilla ilmeisesti mekaanikot voivat ainakin säätää maavaraa varikkostopeilla (muillakin varmaan) ja Adrian Newey ei ole varma sen laillisuudesta.

    A car will start the race at around 800 kg to finish
    625 kg: We are talking to vary the ride height (to
    there is the least possible variataion) during pit stops
    for tires.
    There they began to have differences of opinion, Newey questions, while
    Bigois said that it is legal if done by a mechanic with a tool
    and not by the pilot presses a button
    Lähteenä toimii autosportin foorumille postattu käännös ranskalaisesta artikkelista

  30. #30
    Registered User
    Liittynyt
    May 2006
    Viestit
    1 189
    Ja uusi auto julkaistaan 28.1.

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/80828

  31. #31
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    256
    lmp1 autoissa on huomattavasti tehokkaampi aerodynamiikka, lisäksi radat ovat nopeampia kuin formuloissa. muistelisin lukeneeni että r10 olisi kuluttanut 45-55l/100km verrattuna formuloiden 60-75 litraa, radasta riippuen. dieselhän sisältää vähän enemmän energiaa kuin bensiini, ja alhaisempien kierroslukujen ansiosta on ilmeisesti hieman tehokkaampi sisäisten kitkahäviöiden suhteen(vaikkakin osat ovat raskaammat korkean väännön johdosta).

    Keskimäärin kuitenkaan f1 moottorin hyötysuhde ei niin radikaalisti eroa muista polttomoottoreista että se selittäisi kulutuseroa, vaan bensaa menee kokoajan suunnilleen tuotetun tehon mukaan.

  32. #32
    Senior Member
    Liittynyt
    Nov 2007
    Viestit
    2 308
    Italialainen (kuulema arvostettu ja luotettava) F1-toimittaja Alberto Antonini kirjoittaa saksalaisessa Motorsport Aktuell-lehdessä, että uudessakin Ferrarissa olisi huhujen mukaan ongelmia aerodynamiikassa ja talli toisi kesäkuulla kokonaan uuden B-version radalle tämän takia.

    Hmm... Katsellaan nyt testit ensin...

    http://ferrarif1forum.com/2010/01/13...ic-efficiency/

  33. #33
    Road Racing
    Liittynyt
    Nov 2007
    Viestit
    368
    Samaa jo vähän tuossa kaverin kanssa naureskeltiin, kun tuli Ferrarin kommentit uuden auton kehittämisstrategiasta puheeksi. Viime vuoden auto oli kuulemma suunniteltu varoen, mutta uuden auton kanssa on otettu riskejä suunnittelussa ja metsäänhän sitä kai taas mennään. Oliskohan Schumi jo aavistellut tätä ja tarjotun Ferrarin kolmannen auton tilasta ajatteli paremmaksi hyätä suoraan Mersun puikkoihin?
    Success represents the 1% of your work which results from the 99% that is called failure.
    -Soichiro Honda-

  34. #34
    Senior Member Mangelo's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2007
    Viestit
    22 386
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jonasz Tarkastele viestiä
    Samaa jo vähän tuossa kaverin kanssa naureskeltiin, kun tuli Ferrarin kommentit uuden auton kehittämisstrategiasta puheeksi. Viime vuoden auto oli kuulemma suunniteltu varoen, mutta uuden auton kanssa on otettu riskejä suunnittelussa ja metsäänhän sitä kai taas mennään. Oliskohan Schumi jo aavistellut tätä ja tarjotun Ferrarin kolmannen auton tilasta ajatteli paremmaksi hyätä suoraan Mersun puikkoihin?
    Voihan se olla, ettei Kerppenin rehtoria paljon kiinnosta patsastella keskikastin tallin varikkomuurilla. Ja vähän jäi sellanen kuva että veti herneet nenään siitä Kimin sadekelirengasepisodista.

    Mielestäni Ferrarilla on todellinen riski keskikastissa jauhamisesta. En lupaa syödä hatullista paskaa jos yltävät podiumille parissa kisassa, mutta ainakin tuohon keskikastikuvioon sopisi se, että kuljettaja toi tallille mukanaan rahakkaan sponsorin.
    Unia, makeita unia.

  35. #35
    Banned
    Liittynyt
    Sep 2006
    Sijainti
    Puskassa
    Viestit
    4 475
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Zaikom Tarkastele viestiä
    Mielestäni Ferrarilla on todellinen riski keskikastissa jauhamisesta. En lupaa syödä hatullista paskaa jos yltävät podiumille parissa kisassa, mutta ainakin tuohon keskikastikuvioon sopisi se, että kuljettaja toi tallille mukanaan rahakkaan sponsorin.
    Totta, totta. Ferrari näyttää juurtuvan tuonne keskikastiin. Tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että mennään taas noihin vanhoihin aikoihin. Siis tuonne aikaan ennen Schumia ja yöhön. Pitkälti olen Zaikomin kanssa samoilla linjoilla joo. Näyttää siltä, että syvälle mennään ja keskikastiin jäädään. Eikä tuota Ferrarin touhua yhtään helpota se, että suurella todennäköisyydellä Massa ja Alonso tappelee keskenään ihan tosissaan ensi kaudella..

  36. #36
    Flying finns
    Liittynyt
    Apr 1999
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    8 163

    Smile

    Toiveissa on hyvä elää

    Minä taas veikkaan Ferrarin olevan kova vastus ensi kaudella. Tomba osaa kyllä laittaa auton siihen kuosiin, että taatusti auto on yksi nopeimmista. Nyt kun Kers jää pois ja ei ole mitään kyseenalaistamisia tupladiffun suhteen. Yksi nopeimmista Ferrari olisi ollut viimekin kaudella, jos ei olisi tupladiffuja ollut ja auto olisi alunperin rakennettu ilma Kersiä, josta yllättäen Kimi kärsi luonnollisesti enemmän mut eihän tätä edes Herbert muista.

    No sit takas asiaan. Eli kyllä he nopean auton saavat, se on varma. Eri asia on sit miten on luotettavuuden laita? Italiaanot haihattele ja pusuttelee menemään, illat vietetään viinipullojen ja pitkien aterioiden äärellä ja päivällä vedetään lonkkaa siestan merkeissä. Toinen kysymysmerkki on taktiikat? Ei ne ollu kohdallaan viime vuonnakaan ja osittain väärä(luultavasti syntipukki mut aiheeton, ainakin osittain) mies laitettiin sivuun ja hommat jatku yhtä sekavana pidemmän aikaa. Lisäksi on nämä latinohommat. Tallin suuri pomo Monte, joka hyppii jatkuvasti Domen varpaille, joka ei uskalla sanoa/tehdä mitään suurta pomoa vastaan. Arvostus on nollassa lähinnä kaikilla muilla tahoilla paitsi itse Ferrari ja sen duunarit ovat asialle sokeita.

    Jotenkin on sellainen tuntuma, että ainakin puoleen kauteen mennään Ferrarin muuten sekoillessa viime kauden tyyliin. Satunnaisia voittoja kuitenkin voi tulla. Loppukaudesta sitten palikat alkavat muuten toimia mut siinä vaiheessa kuskien hermot alkavat kiristyä, ja kaulailu loppuu lyhyeen. Varsinkaan kun Massan sopparia ei luultavasti jatketa, jolloin hänellä ei ole mitään hävittävää. Alonso taas haluaa sen ykköskuskin roolin, kun hän on kerta kaksinkertainen mestari. Ihan samoin kuin Macillä.

    Mut pointti on kuitenkin se, että auto tulee olemaan nopea ja se istuu Ferrarin viimeisen kymmenen vuoden ajan kehitetyn rakennuspolitiikan mukaan taatusti Alonson käteen paremmin kuin koskaan Kimin. Alonso ajelee edelleen tyylillä suoraan mutkaan käännetään kaikki ja katotaan ku on tarpeeks kääntyny niin talla pohjaan.
    Lentävät mestarit: Keijo "Keke" Rosberg, Mika "Häkä" Häkkinen sekä Kimi "Iceman" Räikkönen!!!

  37. #37
    Svedu
    Liittynyt
    Aug 2008
    Viestit
    387
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Zaikom Tarkastele viestiä

    Mielestäni Ferrarilla on todellinen riski keskikastissa jauhamisesta. En lupaa syödä hatullista paskaa jos yltävät podiumille parissa kisassa, mutta ainakin tuohon keskikastikuvioon sopisi se, että kuljettaja toi tallille mukanaan rahakkaan sponsorin.
    Kuitenkin tämä sponsorin tuoja on tuplamestari. Tietysti onko tämä tuplamestari jo entinen huippukuski on eriasia, mutta en pelkästään tuon sponsori jutun takia laittaisi Ferraria keskikastiin. Kimi tuskin kamalan paljon paremmin menestyisi Ferrarilla kuin Alonsokaan jos paska kausi on tulossa, joten tiedä sitä.

    Itse en sano mitään vielä Ferrarin tulevasta vauhdista, mutta kyllä siellä johto on ihan mullin mallin. Ehkä Ferrari onnistuu, mutta myös muualtakin eurooppaa tai jopa maailmaa kuin vain italiasta niitä johtajia yms voisi hankkia.

  38. #38
    Flying finns
    Liittynyt
    Apr 1999
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    8 163
    Briatore Ferrarin puikkoihin, niin siinä olis ehkä kaikkien aikojen porukka kasassa. Tulis selvää jälkee kaikista
    Lentävät mestarit: Keijo "Keke" Rosberg, Mika "Häkä" Häkkinen sekä Kimi "Iceman" Räikkönen!!!

  39. #39
    Svedu
    Liittynyt
    Aug 2008
    Viestit
    387
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Misa1 Tarkastele viestiä
    Briatore Ferrarin puikkoihin, niin siinä olis ehkä kaikkien aikojen porukka kasassa. Tulis selvää jälkee kaikista
    Stefano saa alennuksen apulaistallipomoksi ja Briatore ottaa ohjat käsiinsä. Ferrarista löytyy yllättäen vaikka mimmoista kielettyä härveliä ja yllättäen myös Massasta tulee turva-auto magneetti.

  40. #40
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    6 728
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Peter Tarkastele viestiä
    Kuitenkin tämä sponsorin tuoja on tuplamestari. Tietysti onko tämä tuplamestari jo entinen huippukuski on eriasia, mutta en pelkästään tuon sponsori jutun takia laittaisi Ferraria keskikastiin. Kimi tuskin kamalan paljon paremmin menestyisi Ferrarilla kuin Alonsokaan jos paska kausi on tulossa, joten tiedä sitä.

    Itse en sano mitään vielä Ferrarin tulevasta vauhdista, mutta kyllä siellä johto on ihan mullin mallin. Ehkä Ferrari onnistuu, mutta myös muualtakin eurooppaa tai jopa maailmaa kuin vain italiasta niitä johtajia yms voisi hankkia.
    Eipä pelkän sponsorin takia kukaan Ferrarista mitään väitä, mutta jos tuolla sponssilla on valtaa tallin päätöksiin ( esim kuskien ) niin siitä voi jo jotain päätellä.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
Vuokramökit
© F1-Forum - sivuinfo - email