F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 4 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789101112131454 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 121-160/3329

Ketju: Koirajuttuja

Micael Micael's Avatar
    Sijainti
    East of Eden
    Kolme vuotta nyt ilman koiraa. Vielähän tuo mielssä on, että josko sitä viel yhden kasvattaisi. Koska skotlanninhirvikoiren saatavuus on lähes nolla niin irliksen urospentu voisi tulla taloon ens vuoden alkupuolella.

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Meidän koira saa kahtena p'ivänä vuodessa niin paljon ruokaa kuin jaksaa syödä, synttäreinä ja jouluaattona.

Se söi just iltaruuan, ensin koiranruokakupillinen kinkkua, kalkkunaa, laatikoita. Sitten kukkurallinen kupillinen kuivamuonaa höystettynä maksamakkaralla. Sekin meni kokonaan. Sitten kolmas vastaava pelkkää kuivamuonaa, siinä vaiheessa tuli jo tyrmistys-ruokaa kupissa eikä jaksa syödä. Käy nyt hakemassa pari kääkälettä kerallaan ja yrittää syödä, muttei vaan mahdu massuun.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

Nuori ikäisekseen OoPee's Avatar
    Sijainti
    Far enough
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jps Tarkastele viestiä
    Meidän koira saa kahtena p'ivänä vuodessa niin paljon ruokaa kuin jaksaa syödä, synttäreinä ja jouluaattona.
    Labradorin (tahi oikeastaan minkä tahansa noutajan) kanssa tuo ei muuten onnistuis. Söisivät kunnes oksentavat vatsansa tyhjäksi, minkä jälkeen jatkavat syöntiä
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut OoPee Tarkastele viestiä
    Labradorin (tahi oikeastaan minkä tahansa noutajan) kanssa tuo ei muuten onnistuis. Söisivät kunnes oksentavat vatsansa tyhjäksi, minkä jälkeen jatkavat syöntiä
    Meillä on rotikka, mikä on aivan yhtä mahdoton syömäri kuin labbikset, itse asiassa vielä kovempi. Nytkin neiti on sellainen vajaa 40-kiloinen sylikoira.

Luonnollisesti. Balthazar's Avatar
    Sijainti
    Boogie Street
    Koirajutuista tuli mieleen sitaatti Vladimir Putinia käsittelevästä Wikipedia-artikkelista:
    Putinilla on labradorinnoutaja nimeltään Koni, jonka sanotaan olevan nimetyn Condoleezza Ricen mukaan.
    En ole juuri nyt paikalla.

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken

Haa

Lainaa Alunperin kirjoittanut Lainaus Wikipediasta
    Putinilla on labradorinnoutaja nimeltään Koni, jonka sanotaan olevan nimetyn Condoleezza Ricen mukaan.
    Venäjän kielen sana кони tarkoittanee hevosta. Nyt pitää olla kyllä tarkkana kyrillisten kirjainten kanssa. Joten voin olla väärässäkin käännöksineni?

Tosin hevonen ja koni tuntuisivat jotenkin liittyvän samaan???

Laitetaanpas öisenä linkkinä Maestro Vysotskin kappale Кони привередливые. Siis Koni Preveredlivye. = Tottelemattomat hevoset.

Jos ken venäjää taitaa, niin vahvistakoon. Mulla kun on vähän huonoa. Venäjä.
    Kahdeksan perunaa ja suolaa.
    -T.R. noin vuonna 1976

Senior Member Estate's Avatar
    Putinin hauvalle näkyy olevan omakin Wikipedia-sivu useammalla kielellä, tietysti myös venäjäksi. Minähän en tuota kieltä ymmärrä.
    Entinen tuleva maailman kuningatar

Senior Member
    Emma, 5kk, alkaa jo hyvinkin totella kieltoja ja käskyjä. Ja ottaa ja antaa ottaa kontaktia. Mielenkiinto ja keskittymiskyky ei tosin tuon ikäisellä vielä kauaa kanna. Ja vielä vähemmän muisti eli on sen saman kukan tai kiikkustuolinjalan kimpussa, josta hetkeä aiemmin on komennettu pois. Tosin uhmaikäkin on pinnassa. Hemmetin tarkka koira, huomaa kaiken ja oppii selvästi nopeammin kuin aiemmat karjalankarhukoiramme. Koira-aitaukseenkin voi jo Emman laskea kun ei enää pää mahdu aidanrakosista, mutta ei oikein vielä siellä osaa viihtyä. Mutta oppii viihtymään kun luunkompuroilla opettaa.
    Tämä oli nyt tässä.

Senior Member
    Luunkompura annettu Emmalle. Ei näe eikä kuule mitään. Aitauksessa ja lumisateessa jo kohta lumenpeitossa jyrsii luutaan niin, että hampaiden rohina kuuluu sisälle asti.
    Tämä oli nyt tässä.

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Knoukka Tarkastele viestiä
    Luunkompura annettu Emmalle. Ei näe eikä kuule mitään. Aitauksessa ja lumisateessa jo kohta lumenpeitossa jyrsii luutaan niin, että hampaiden rohina kuuluu sisälle asti.
    Meidän hauva on tosi kiltti, mutta kun sille antaa tuollaisen luukompuran, niin neiti näyttää hammaskalustonsa kera ITG'maisen mörinän ja burbmaisen irvistelyn. Ekoilla kerroilla laitoin vessaan häpeämään, muutaman vuoden jälkeen ymmärsin sen olevan jonkun tiedostamattoman vartioimisvimman. Piskiä voi hyvin paijata, rapsuttaa yms. kun han kyseessä on kotiväki.

Aikoinaan kilpa-ajoissa, kun pojan autoon oli löytynyt hyvät saadöt, niin varikkotelttaa ei tarvinut vahtia. Muut tiesivät siellä olevan sylikoiran´, joka vie puoli persettä jos isi tai poika ei ole antamassa lupaa tulla sisälle. yksissä kisoissa eräs nuori poika ajatteli kiusata vaunun ikkunasta katselevaa hauvelia, koira tuli ikkunan läpi kaskustelemaan syvällisemminj.

Senior Member
    Meidän hauva on tosi kiltti, mutta kun sille antaa tuollaisen luukompuran, niin neiti näyttää hammaskalustonsa kera ITG'maisen mörinän ja burbmaisen irvistelyn. Ekoilla kerroilla laitoin vessaan häpeämään, muutaman vuoden jälkeen ymmärsin sen olevan jonkun tiedostamattoman vartioimisvimman. Piskiä voi hyvin paijata, rapsuttaa yms. kun han kyseessä on kotiväki.
    Meillä on edelliset koirat ja nyt Emmakin antaneet ottaa verisenkin luun suustaan. Emma vielä yrittää viedä luutaan kauemmas jos sitä on pois ottamasta, mutta ei paljasta hampaitaan. Opetettu sillä tapaa, että luu annetaan selvästi koiralle ja otetaan halutessa pois, mutta palautetaan samassa sessiossa. Näin ovat oppineet hierarkian ruuan suhteen sekä luottamaan, että luuta tai muuta ruokaa ei varasteta vaan aina palautetaan. Kiusaksi asti ei tätäkään tietenkään vaan koiralle aina ruoka- ja herkuttelurauha.

Ulkopuolisena en kuitenkaan menisi onnea kokeilemaan.
    Tämä oli nyt tässä.

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Näinhän se on. Kyllä mä ja muutkin perheenjäsenet voivat Pikiltä viedä vaikka ruuan suusta, ilmaiseepa varsin selvästi ettei tykkää asiasta.

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Mä olen ihmetellyt monissa koirakirjoissa opastusta, jossa kehotetaan antamaan koiralle ruoka ennen ihmisten syömistä. Perusteena näillä on, ettei koira ole sitten katselemassa ja kerjäämässä ihmisten syödessä.

Ruoka on kuiten kin koiralle myös arvon mittari ja siksi olen pitänyt aina huolen siitä, että otus saa sapuskan aina vasta ihmisten syötyä. Ei se koira kerjäämässäkään ole kun komentaa pois.

Tuomeidän koira on muutenkin erikoinen kapistus, kun sitä silittää tai rapsuttaa, niin se murisee ja samalla heittäytyy selälleen makaamaan.
    Viestiä on viimeksi muokannut jps; 25.12.2011 12:57.

Senior Member
    Mä olen ihmetellyt monissa koirakirjoissa opastusta, jossa kehotetaan antamaan koiralle ruoka ennen ihmisten syömistä. Perusteena näillä on, ettei koira ole sitten katselemassa ja kerjäämässä ihmisten syödessä.

Ruoka on kuiten kin koiralle myös arvon mittari ja siksi olen pitänyt aina huolen siitä, että otus saa sapuskan aina vasta ihmisten syötyä. Ei se koira kerjäämässäkään ole kun komentaa pois.
    Vanhemmissa opuksissa taitaa tuota väärää tietoa olla enämpi.

Ja kyllähän terve koira ruokahommia kattelee ja seuraa koska ruoka sille haisee. Mutta ei jää pidemmäksi aikaa kerjäämään tai ääntä pitämään. Edelliset koirat oli oppineet kerjäämään, mutta Emmalle ei yhtäkään suupalaa ole annettu ruokapöydästä. Silti seuraa ja jallittaa ruokailijaa tai kokkailijaa, kauempaa tai lähempää, enämpi tai vähempi. Mutta lähtee pois käskettäessä tai kyllästyy muuten vaan.
    Tämä oli nyt tässä.

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    enämpi tai vähempi.
    Jätkä ei osaa kirjoittaa vähämpi.

Sijainti
    Boogie Street
    Jokos tämän on kaikki nähneet?

Senior Member
    Emma 5,5kk painoi juuri äsken punnitessa 20kg. Karjalankarhukoiranarttujen painoksi ilmoitetaan 17-20kg eli Emma mennee muutamalla kilolla yli. Tosin emänsä oli siro ja isokokoinen. Säkä jäi Emman iltahepulikohtauksesta johtuen mittaamatta mutta silmämääräisesti sekin jo yli 50cm. Veikkaisin, että paino nousee 22-24kg (kaudesta riippuen) ja säkä noin 55cm.
    Tämä oli nyt tässä.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ihan hyvä säkä tolla Emmalla!
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Senior Member Sue_me's Avatar
    Mä olen ihmetellyt monissa koirakirjoissa opastusta, jossa kehotetaan antamaan koiralle ruoka ennen ihmisten syömistä.
    Ymmärsin tuon aluksi hieman toisin kun puhuit sun rotikasta aiemmissa postauksissa.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä
    Ymmärsin tuon aluksi hieman toisin kun puhuit sun rotikasta aiemmissa postauksissa.
    Oikein sä ymmärsit. Ehkei se syö sitä ihmistä sitten enää, kun on jo kylläinen.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Aamulla käytiin koirankynnenleikkaajalla ja hyvin sujui. Kannuskynsien leikkaaminen ei minulla onnistu ja erityisesti niiden takia käytiin ammattilaisella. Ennen koira on pitänyt nostaa hoitopöydälle, jota se pelkää niin, että pyrkii minun olgapäille turvaan. Tämä lekuri toimikin toisin, hän polvistui/istui koiran luokse lattialle ja hoiteli siellä.

Samaan aikaan tohtorille oli tulossa irlanninsusikoira, puolivuotias. Seurasin sivusta sen punnitsemisoperaatiota ja olihan se hauskaa katsottavaa. Eivät millään meinanneet saada kaikkia jalkoja vaa'alle. Kerran jo tyytyväisinä katsoivat, että nyt on kaikki ok, paino 55,5 kg. En malttanut olla sanomatta, että vasen takajalka oli vielä lattialla. Sitä en kuunnellut, että miten sen mukaanotto vaikutti painoon. Oli se ISO koera.
    Melkein aina annamme anteeksi sen minkä ymmärrämme.
    Mihail Lermontov

Senior Member
    Ihminen kesytti koiran yli 30 000 vuotta sitten.

Saivarrellen voisi todeta, että koira kesytti ihmisen koska koira havaitsee ylivertaisten aistiensa avulla ihmisen paljon ennen kuin ihminen koiran. Eli koira tekee aloitteen päällekkäisistä reviireistä ja päämääristä. Tai siis susi aikanaan.
    Tämä oli nyt tässä.

Senior Member Lunssila's Avatar
    Koira jäi rysän päältä kiinni, tai oikeastaan sohvan päältä. Hyppäs heti alas kun tulin huoneeseen ja oli niin syyllisen näköinen että. Lähti niska kyyryssä luikkimaan pois. En sitten ilennyt ruveta torumaan pahemmin, annetaan vanhalle koiralle anteeksi.

[domppari]VOI SITÄ!!![/domppari]

Örfil
    Guest
    Koiran kynsien leikkaus on sälytetty mulle - perheen vakiomulkulle!

Koiruli lähtee korvat luimussa heti karkuun kun näkee mun päässä silmälasit ja käsissä sakset.

Kerran viikossa tehtävä ikävä toimenpide.

Asiasta toiseen: meitin karvapallero on saanut nyt jostain idean että pitää käydä keskellä yötä pissalla. Uikuttamalla herättää meitit ja pihalle on päästävä. En tiedä mistä tämä on nyt peräisin?

Senior Member
    Emmalla alkanu ensimmäinen juoksuaika. Sotkee paikkoja, mutta muuten on rauhallinen. Tai mitä nyt seittenkuukautinen koira on rauhallinen...
    Tämä oli nyt tässä.

Perusfeidaaja
    Sijainti
    Vantaa
    Niilo potki tänään ja ärisi toiselle koiralle.
    Ekaa voisi kyllä sanoa samakasi kuin kalasteluksi järvessä että nappaanko onki vai ei sitten millään? Tokassa että onko profiittia yhtään bisnekselle ja sepäs joka aivan varmasti nyrppii jos ei mitään hyötyä kuten on saanut lukea paljon yrittäjien karusta arjesta.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Barffaus on in doggie worldissä.

Banned
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Racer X Tarkastele viestiä
    Koiran kynsien leikkaus on sälytetty mulle - perheen vakiomulkulle!

Koiruli lähtee korvat luimussa heti karkuun kun näkee mun päässä silmälasit ja käsissä sakset.

Kerran viikossa tehtävä ikävä toimenpide.

Asiasta toiseen: meitin karvapallero on saanut nyt jostain idean että pitää käydä keskellä yötä pissalla. Uikuttamalla herättää meitit ja pihalle on päästävä. En tiedä mistä tämä on nyt peräisin?
    oho, johan on usein. meillä viimeksi lyhennetty elokuussa, eilen vilkasin vähän ja saattais olla tarvetta lyhentää jopa neljää kynttä hieman

kusihätä voi johtua lisääntyneestä juomisesta illalla, tai sitten toki voi olla virtsatietulehduskin tmv....

Sijainti
    Boogie Street
    Reppanalta leikattiin kasvain ja nyt se tuotiin mulle hoitoon. Kovasti yrittää tsempata, mutta ei näytä ruoka ja ulosmeno houkuttavan. Dompparia lainatakseni: voi sitä.

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Hetki sitten annoin hauvalle hammasluun. Ajattelin olevani oikein vitsikä ja otin toisen pään omien takahampaiden väliin. Ensin hauveli kiskoi ihan ystävällisesti, sitten alkoi ravistelemaan sillai että mun pää meni kuin sähkövatkaimessa, silloin päästin irti. Koira katteli mua vähän aikaa ja tuli tyrkyttämään hammasluun päätä mulle, kun oli kiva leikki.

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken

Haa

Hetki sitten annoin hauvalle hammasluun. Ajattelin olevani oikein vitsikä ja otin toisen pään omien takahampaiden väliin. Ensin hauveli kiskoi ihan ystävällisesti, sitten alkoi ravistelemaan sillai että mun pää meni kuin sähkövatkaimessa, silloin päästin irti. Koira katteli mua vähän aikaa ja tuli tyrkyttämään hammasluun päätä mulle, kun oli kiva leikki.
    Mitenkäs sulla noin niinkuin muuten menee?
    Kahdeksan perunaa ja suolaa.
    -T.R. noin vuonna 1976

Senior Member
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Balthazar Tarkastele viestiä
    Reppanalta leikattiin kasvain ja nyt se tuotiin mulle hoitoon. Kovasti yrittää tsempata, mutta ei näytä ruoka ja ulosmeno houkuttavan. Dompparia lainatakseni: voi sitä.
    Entä tänään? Joko on parempana?
    Tämä oli nyt tässä.

Sijainti
    Boogie Street
    Entä tänään? Joko on parempana?
    On. Aamulla meni ulkona kuin mitään ei olis tehtykään. Koirien toipumishalu ja -vauhti on hämmästyttävä.

Arschloch jjv's Avatar
    Ensin se kuseskeli vessan lattialle, nyt se kiskoo koiraltaan puruluuta. Vaimo laittaa kohta lattiakipporuokintaan.

Tuosta muistuu mieleen mummolan koira, joka tykkäsi hakea heitettyjä klapipuita. Saatuaan kalikan hampaisiinsa juoksi nopeasti heittäjän luo, mutta sepäs ei ollutkaan yhtä tyhmä kuin monet muut koirat, että olisi puun vapaaehtoisesti luovuttanut - se piti ottaa siltä. Itse olin silloin pikkupoika ja vahva koira vei kölviä välillä ympäri pihaa, mutta kun tarpeeksi päätä väänsin, niin se otteen lopulta irroitti. Välillä sillä tuli ikenistä vertakin taistelun tuoksinassa, mutta ennemmin heittäjä leikkiin väsyi kuin koira.
    Viestiä on viimeksi muokannut jjv; 18.02.2012 10:37.

Senior Citizen sammyosammy's Avatar
    Sijainti
    Out Of Bounds
    Annettu tekijä kirjoittajalle; toinen koira kuulemma tulossa taloon. Nykyisen jälkeläinen (melko viljavasti hoisi hommansa). Rantautuu toukokuussa. Mikäs siinä, tulkoon vaan. Sainpahan keppihevosen omille harrasteilleni; ei jää kisaviikonloppu preesensissä väliin tänä vuonna. Win-win.

Senior Member jupla's Avatar
    Sijainti
    Kurjala
    Tulipa katsottua vapaat treenit paskat vieressä. Toinen koira oli paskonut yöllä matolle olkkariin, illalla ei diivalle kelvanneet kakkapaikat pihalla. Rouva huomasi ruokatunnillaan jo kuivuneet pökäleet ja ihmetteli ääneen kuinka pystyin katsomaan telkkua paskat vieressä. En vastannut mitään, koska olen viikon puhekiellossa, kun flunssa vei äänen (ja hajuaistin).

E: Vaimo väittää nyt, ettei pökäleitä ollut aamulla. Koira nyökyttelee vieressä. Ilmeisesti pökäleet ovatkin kondensoitunutta Ekin selostusta.
    Viestiä on viimeksi muokannut jupla; 16.03.2012 15:36.

Örfil
    Guest
    Eilen oli mukavat päikkärit ennen F1 jälkilähetystä, kun koiruli käpertyi sohvalla kainaloon - tuhahti kerran syvään ja nukahti siihen puoleksi tunniksi. Se oli kuin pieni vauva siinä kainalossa, no vuodenhan se vasta tytteli onkin.
    Paras ostos ikinä!

Custom User markoj's Avatar

Koiraihmiset!

Tota noin. Onko tapana vahtia yötä päivää pentuja ja emoa kuukausi synnytyksen jälkeen? Siis niin, ettei naaraskoiras ole hetkeäkään yksin pentujensa kanssa.

Jos näin on niin olen tainnut syntyä ja elää jossain toisessa ulottuvuudessa.

Seksikäs rumä kääpiö Formulanomi's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markoj Tarkastele viestiä
    Tota noin. Onko tapana vahtia yötä päivää pentuja ja emoa kuukausi synnytyksen jälkeen? Siis niin, ettei naaraskoiras ole hetkeäkään yksin pentujensa kanssa.
    Mahdollisesti jos ensisynnyttäjä, stressaava koira...tosin ei ole ollut narttuja, joten tää oli mutua. (niinku kaikki mun kirjoitukset)
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Sponsored by Sam Melinda's Avatar
    Sijainti
    Melko kaukana
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markoj Tarkastele viestiä
    Myönnän etten ole pentuetta koskaan kasvattanut, mutta järki sanoisi että pentueelle tekisi hyvää jäädä välillä keskenään. Olettaen ettei ole pentuja/emoa jotka terveyssyistä tarvitsee 24/7 vahdintaa.

Edit: Nomilla hyvä pointti ensisynnyttäjistä. Tarpeeksi stressaantuneina saattavat vaikka käydä käsiksi pentuihin. Mutta luulisi että kuukauden kohdalla jo tietää onko moista riskiä?

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö