F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Tulokset 41-80/117

Ketju: Pyryf & Kaasuhella

Ex-dickhead Mosse's Avatar
    Sijainti
    Poistunut keskuudesta

Thumbs up

Mun mielestä Pyryfin pitäis vaihtaa avatarta.

Mosse has left the building. Eli tervetuloa takaisin te, jotka vuokseni poistuivat forumilta.

Oman elämänsä Sutil Fagerholm's Avatar
    Sijainti
    Semminki

Thumbs up

Viikonloppuna muija halusi ihan välttämättä tutustua kaasuhellaani, sekä sen Junkers-merkkiseen kaasuhanaan ja/tai -yksikköön, mikä lienee.
    Muija säikähti kun siellä näkyi liekki sisällä. Se on laitteen syövereissä ja sen verran matalalla, että itse en ole sitä ikinä huomannut. Nokkela ratkaisu oli tietysti vetää kaikki hanat kiinni ja liekki sammui.
    Yöllä sitten kummastutti kun oli ensimmäistä kertaa kylmä tässä asunnossa.
    Aamulla sitten tuli ahaa-elämys kun menin suihkuun ja ihan sama mihin asentoon sitä hanaa väänteli niin kylmää vettä vaan pukkasi niskaan.
    Jännä homma, että tuollainen pieni sytkäriliekin kokoinen roihu lämmittää koko kämpän ja käyttövedenkin.
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

Jäässä Ria's Avatar
    Mutta onko kukaan vielä saanut ruokaa sillä aikaiseksi, paitsi edelliset asukkaat?

Sijainti
    Semminki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ria Tarkastele viestiä
    Mutta onko kukaan vielä saanut ruokaa sillä aikaiseksi, paitsi edelliset asukkaat?
    Ei. Enkä olisi täysin varma niistä edellisistäkään asukkaista.

Team 107 PeePee's Avatar
    Sijainti
    Hyvinkää
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Pyryf Tarkastele viestiä
    Jännä homma, että tuollainen pieni sytkäriliekin kokoinen roihu lämmittää koko kämpän ja käyttövedenkin.
    Tuo muuten ei olekaan pelkkä itäblokin jäänne, sillä muutamalla kaverilla Hollannissa oli samanlainen systeemi.
    "And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, competing to win."

"En aja pelkästään sen takia, että ajaminen on hienoa. Se ei ole normaalia, jos ei tavoittele voittoa."

Team 107

PÄÄKOHTAJA Tsuhna's Avatar
    Sijainti
    Tuppa Kuusaal
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PeePee Tarkastele viestiä
    Tuo muuten ei olekaan pelkkä itäblokin jäänne, sillä muutamalla kaverilla Hollannissa oli samanlainen systeemi.
    Ei pitäisikään olla periaatteessa, sillä tuote lienee länsimainen. Junkers meinaan jäi lännen puolelle.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Wiki
    Yhtiö (Junkers) jatkoi toimintaansa toisen maailmansodan jälkeen ja fuusioitui MBB-yhtiöön.
    Samaan kasaan hyppäsivät myös mm. Messerschmitt sekä Blohm&Vossin lentovehjespuoli. Sittemmin MBB siirtyi Daimler-Benzille ja muuttui DASAksi ja nykyisin se on osa vieläkin isompaa kasaa joka tekee Airbusit, Eurofighterit sekä myöskin meidän NH-90:t..
    By all means, let's be open-minded,
    but not so open-minded that our brains drop out.

Senior Member Tolerantti's Avatar
    Rohkeasti vain Pyryf asentamaan ruokaa tuolla laitteella! Itsellä kokemusta moisista helvetinkoneista Suomesta kaupunkiasunnossa vuosia, kesämökeillä lukuisia kertoja ja jopa Venäjältä neukkuvehkeestä!

Vahvistan jo ylläkerrotun, että ohutpohjainen, ja jopa paksumpi kattilanpohja voi mennä kuprulle. Ei haittaa kaasuhellakäyttöä, mutta sähköhellalle on sitten enää turha kattilaa tarjota, koska lämpenee keikkuvana äärettömän hitaasti. Muutoin kaasuhella on erinomainen: tuottaa nopeasti kuumaa, reagoi säätöön heti, ja kun pitää saada kuuma pois kattilan alta, niin vain sammuttaa ko. polttimen, eikä tarvitse nostaa kattilaa syrjään.

Uuni on vähän konstikkaampi sähkömiiluun verraten. Oletettavasti jossakin uunin pohjalla tai seinässä on reikä. Sen kohdalla pidetään tulitikkua samalla kun painetaan hellan nappulasta ja kierretään se ehkäpä puoliväliin. Tai ehkä niin, että antaa hetken kuulua suhinaa ja sitten tulta perään. Menettely siis sama kuin hellassakin. Uunin lämpötilansäätö saattaa olla epämääräisempi kuin sähköuunin. Samoin lämmön jakakautuminen voi olla epämääräisempää, saattaa esim. leipä kärtsätä pohjasta tahi sivulta tai sitten jää jostain raa'aksi.

Lämpimästi suosittelen hankkimaan kaasukäyttöisen sytyttimen. Se on niinkuin sytkäri, jossa lieska on 10 cm pitkän varren päässä. Tulitikulla sohlatessa sormet palavat helposti, jos ei ole tarkkana. Kuuma tulitikku jää vielä harmiksi käteen. Uuniin voisi ostaa erillisen mittarin, että näkisi todellisen lämpötilan.

Eikuin kurmeeta kokkaamaan vaan!

Varmaan laitteessa on jokin pääsulku, joka kannattanee sulkea, kun poistuu pidemmäksi aikaa? Ainakin silloin, kun ei ole kämpän lämmitystarvetta.

Edit: Niin juu. Kun tuo helvetinkone on oikein länsisaksalaisvalmisteinen, niin siinä saattaa olla jotain pietsosytytyssysteemeitä kaasugrillien tyyliin. Silloin ei tarvitse sohlata tulitikun kanssa.
    Viestiä on viimeksi muokannut Tolerantti; 25.08.2010 12:03.

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken

Haa

Tekeydytkö nyt tyhmäksi, vai oletko? Tai piruiletko?

Se pieni liekki lienee ns. heräteliekki, joka sytyttää suuremman (hallitun) kaasupalon tarvittaessa, veden tai minkä vaan tarvittavan lämmittämiseksi, termostaatin tms. ohjaamana. En ole varma on asunnossasi just tuo systeemi käytössä, mutta siltä haiskahtaa. Sellaisia on kuitenkin olemassa.
    Kahdeksan perunaa ja suolaa. -T.R. noin vuonna 1976

Poistunut tmoi's Avatar
    Sijainti
    turkus
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Il Tempo Gigante Tarkastele viestiä

Se pieni liekki lienee ns. heräteliekki, joka sytyttää suuremman (hallitun) kaasupalon tarvittaessa, veden tai minkä vaan tarvittavan lämmittämiseksi, termostaatin tms. ohjaamana. En ole varma on asunnossasi just tuo systeemi käytössä, mutta siltä haiskahtaa. Sellaisia on kuitenkin olemassa.
    Toivottavasti ei haiskahda ite kaasu
    Näin jps "etädiagnosoi" henkilöä oikeinkirjoituksesta havaittavissa olevasta älykkyydestä.
    Ei, ei ole tarkoitus, eikä sitä liene kukaan käytäkään. Kuitenkin kielen käytöstä tai sen käyttämättömyydestä voi tehdä ja tulee väkisinkin tehtyä johtopäätöksiä kyseisen henkilän järjenjuoksusta.

Sijainti
    Semminki
    Kyllä kai minä vähän tyhmä olen, jos tämä on sen mittari. Samoin ovat kaikki muutkin joiden kanssa kaasuratkaisuistani olen keskustellut. Pl. Il Tempo Gigante.

Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Sijainti
    Syylien välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jusban Tarkastele viestiä
    Hetkinen, onko meidän kaikki modetaattorit ulkoistettu Neuvostoliittoon?
    Pitäiskös siis Moderaattoripahjaa hiukan leventää myös tänne Kantasuomen puolelle????
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

Registered User
    Ihanan ylimielinen kaikkitietävyys

Sijainti
    Semminki
    Jumalauta!
    Kuukausi tässä kämpässä meni että uskalsin nykiä tuohon mööpeliin. Nyt parin kaljan ja lonkeron jälkeen siihen uskaltautui koskemaan. Pidin kyllä ikkunat auki ja tietty operoin laitetta sen verran kyykyssä, että oletettu tulimeri olisi lyönyt pääni yli.
    Koko tämän kuukauden harmittanut kun ei ole paistinpannua, tahi kattilaa, uunihan olikin näemmä täynnä niitä.
    Ja jopa niinkin helposti lähti mööpeli tulille, että Junkkerssista hana auki, hellasta vähän kaasua myös ilmoille ja sitten painaa tuota nappia jonka vieressä on hieno mikäs muukaan kuin tähti. Hienoja laitteita, tämmöisiä pitäisi olla suomessakin.
    Riemu oli melko rajaton kun liekki roihahti esiin. Olen ansainnut vielä yhden oluen tästä hyvästä.

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Eikös sitä opetettu, jotta tuli tarvitsee ilmaa? Jätkä pistää läpivedon ja sytyttää liekinheittimen!
    Tšeka: Yleisen syyttäjän mielestä oli hyödytöntä teloittaa syyllisiä, sillä syyttömien teloittaminen vaikutti massoihin paljon enemmän.

Sijainti
    Semminki
    I'm the firestarter.

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Kaasuhella on kyllä ruuanvalmistuksessa hieno peli. Itse uuni kyllä saisi toimia sähköllä.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

Ett silleen!!!!!!1 -mies jaska's Avatar
    Sijainti
    kyrkslätt
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jps Tarkastele viestiä
    Kaasuhella on kyllä ruuanvalmistuksessa hieno peli. Itse uuni kyllä saisi toimia sähköllä.
    Näin juuri!
    Poliisi kehottaa teitä noudattamaan nopeusrajoituksia, koska vähäinenkin ylinopeus on liikenneturvallisuusriski.
    Poliisi kirjeessään 12.12.2007, Ylinopeutta 1km/h

Kolminkertainen F1-Forumin Vuoden törppö 2004&2005&2006

Sijainti
    Semminki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jps Tarkastele viestiä
    Kuulemma on parsempi kuin sähkölevyt, aivan totta.
    Jatkuva pelko kaasuräjähdyksestä on kuitenkin mielestäni iso miinus.

Senior Member Dominic's Avatar
    Sijainti
    Turku
    I'm the firestarter.
    AI ÄM TÖ IKSTINGYISHÖR
    Which Seat can I take?

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Kuulemma on parsempi kuin sähkölevyt, aivan totta.
    Jatkuva pelko kaasuräjähdyksestä on kuitenkin mielestäni iso miinus.
    Tuo on aivan aiheellinen pelko. Kaikissa kaupungeissa missä käytetään kaasu yleisesti ruuanlaittoon on kuin sotatantereella käyskennellessä. Jatkuvasti räjähtelee ja kumisee ja saa väistellä taivaalta tippuvia parvekkeita ja seiniä.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Dominic Tarkastele viestiä
    AI ÄM TÖ IKSTINGYISHÖR
    Ai se Islannissa purkautunut tulivuori?

Sijainti
    Semminki
    Katsoin äsken kuolemaa silmästä silmään ja todistin samalla ITG:n kertoman oikeaksi. Ensimmäistä kertaa nyt on ruoka valmistumassa kaasuhirviölläni. Vieressä kaasuhella sihisi ja edessä Junkers-kaasuhana puhisi kun täytin kattilaa vedellä. Ykskaks kuului sellattinen WHOOOM-tyyppinen äännähdys ja lieskat löivät silmissä. Sen sekunnin murto-osan aikana kerkesin jo laskea alleni ja miettä mimmoisiahan kukkia hautajaisiini tulee.
    Vaan sepä olikin se suurempi (hallittu) kaasupalo, jonka ns. heräteliekki sytyttää tarvittaessa. Nyt sitä näemmä tarvittiin.

Sijainti
    Semminki
    Varo tätä jääkaappia - jo kaksi käyttäjää kuollut

Kahden käyttäjän kuoleman aiheuttanut jääkaappi vedetään pois myynnistä.

Kaasujääkaappi Scandic XC-50 tuottaa huoneilmaan nopeasti vaarallisen määrän häkää ja aiheuttaa hengenvaaran erityisesti pienissä tiloissa. Tästä syystä Suomessa kuoli viime kesänä kaksi ihmistä.

Turvatekniikan keskus (Tukes) painottaa, että kyseistä jääkaappia ei saa käyttää. Scandic XC-50 -jääkaapin hankkineita pyydetään palauttamaan kaappi ostopaikkaan.

Vaarallinen jääkaappi on tilavuudeltaan 50 litraa, väriltään tummanharmaa tai valkoinen ja sen mitat ovat 40x45x76cm. Kaapin maahantuoja on Scandic Trading House, ja sitä on myyty Suomessa vuosina 2009-2010.

Jääkaapin hinta hyvitetään sen palauttajalle myös ilman ostokuittia.
    ETT SILLEEN!!!

Jäässä Ria's Avatar
    Pelkäsit sitten ihan väärää kodinkonetta.

Lupaavin tulokas Mehe Rienarsuo's Avatar
    Sijainti
    Konnektikuti
    *räplää Pyryfin hellaa*
    Repe veti nälkäänsä kuivahiivaa ja talkkunaa ja vihtoi saunoessa tillipuntilla. Repe olikin Yläpamasta.

Custom User markoj's Avatar
    ETT SILLEEN!!!
    Onneksi sulla on se Messerschmitti, eikä mikään Scandic-tappokone.

Sijainti
    Turku
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mehe Rienarsuo Tarkastele viestiä
    *räplää Pyryfin hellaa*
    Helvetti. Mä haluun niinQ tosi kipeesti T-paidan, missä niinku tiätsä lukee sillai, et voi vizi... "räplää Pyryfin pinppaa* tiettexte..!!! VOI JEE!!!!1

Registered User of Talent FW08's Avatar
    Sijainti
    Behind the rabbit
    Helvetti. Mä haluun niinQ tosi kipeesti T-paidan, missä niinku tiätsä lukee sillai, et voi vizi... "räplää Pyryfin pinppaa* tiettexte..!!! VOI JEE!!!!1
    Turun keskustassa Forumissa on sellainen paikka, josta saa T-paidan omalla painatuksella. Maksaa kai pari kymppiä. Se on siinä Clas Olssonille vievien rullaportaiden vieressä.
    I find hope in your hate for me

Sijainti
    Turku
    Lainaa Alunperin kirjoittanut FW08 Tarkastele viestiä
    Turun keskustassa Forumissa on sellainen paikka, josta saa T-paidan omalla painatuksella. Maksaa kai pari kymppiä. Se on siinä Clas Olssonille vievien rullaportaiden vieressä.
    ->

Sijainti
    Semminki

Thumbs up

Tulipahan tuosta Zaikomin munat keittimeen -jutusta mieleen se, että uudet kämppikseni olivat keittäneet makaronit kahvinkeittimessä kun eivät uskaltaneet / osanneet startata kaasuhellaa.

Oisko minkä tyyppistä ? kurski's Avatar
    Mökillä on kaasuhella kesällä vaihdoin siihen kaasuletkun, turvallisuus syistä vaihdan letkun kolmen vuoden välein ja muutenkin viimesen päälle kunnossa oleva hella.
    Twitter: KurskiRacing | Haastattelut: Kurski | Blogini: Jarbomania

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Toki teetit useammankin siellä Forumissa? Kimppatilaus, minulle 1 musta s-koon t-paita valkoisella tekstillä.
    Tšeka: Yleisen syyttäjän mielestä oli hyödytöntä teloittaa syyllisiä, sillä syyttömien teloittaminen vaikutti massoihin paljon enemmän.

Sijainti
    Semminki

Thumbs up

NeuvostoTJ 51.
    KaasuhellaTJ 0.

Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Sijainti
    Syylien välissä
    Kaasuhella sitten irtisanoi sopimuksensa?
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

Sijainti
    Semminki
    On tämä kyllä niin neuvostoliittoa yhä, että ei tosikaan.
    Siivoojat tuli tossa poikkeemaan. Kun tulivat minun toimistoon pällistelemään, kohteliaasti ja ystävällisesti sanoin "tere" ja vastaukseksi sain vain ylenkatsovan ilmeen.
    Meinaan vihlaisi pienen pientä sieluani istua kauluspaita päällä toimistossa paskantärkeänä tietokonetta näpyttämässä ja tulla siivoojan ylenkatsomaksi.

Mutta sen verran heiltä löytyy asiakaspalveluhenkisyyttä, että suostuivat pesemään toimiston lasiseinän jo viiden neuvottelukerran jälkeen.

Jättäisköhän ne taas roskikset tyhjentämättä kostox.
    Viestiä on viimeksi muokannut Fagerholm; 25.11.2010 18:22. Syy: Onko se vihlasi vai vihlaisi? Mistä mää tiärän!

Sijainti
    Semminki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Canukki Tarkastele viestiä
    Kaasuhella sitten irtisanoi sopimuksensa?
    Alpun tuomaa mustaa makkaraa koitin siinä grillata ja lopputuloksena ne on molemmat maata kiertävällä radalla.

Eiivvvaiskaan. Nykyisessä kämpässä on modernin teknologian suurin ihme: Sähköhella.

Senior Member Sue_me's Avatar
    On tämä kyllä niin neuvostoliittoa yhä, että ei tosikaan.
    Siivoojat tuli tossa poikkeemaan. Kun tulivat minun toimistoon pällistelemään, kohteliaasti ja ystävällisesti sanoin "tere" ja vastaukseksi sain vain ylenkatsovan ilmeen.
    Meinaan vihlaisi pienen pientä sieluani istua kauluspaita päällä toimistossa paskantärkeänä tietokonetta näpyttämässä ja tulla siivoojan ylenkatsomaksi.

Mutta sen verran heiltä löytyy asiakaspalveluhenkisyyttä, että suostuivat pesemään toimiston lasiseinän jo viiden neuvottelukerran jälkeen.

Jättäisköhän ne taas roskikset tyhjentämättä kostox.
    Tuohan on melkein kuin mun työmaalta kotosuomesta. Meillä on kaksi siivoojaa jotka silloin tällöin tuuraavat toisiaan.

Tosin ylenkatsova siivooja sanoo kuitenkin terve vastaukseksi tervehdykseen. Tämä toinen siivooja vain pälättää puhelimeen koko ajan, on tekevinään yhdellä kädellä töitä ja ei ole huomaavinaankaan mitään tervehdyksiä.

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken

Haa

Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä
    Tuohan on melkein kuin mun työmaalta kotosuomesta. Meillä on kaksi siivoojaa jotka silloin tällöin tuuraavat toisiaan.

Tosin ylenkatsova siivooja sanoo kuitenkin terve vastaukseksi tervehdykseen. Tämä toinen siivooja vain pälättää puhelimeen koko ajan, on tekevinään yhdellä kädellä töitä ja ei ole huomaavinaankaan mitään tervehdyksiä.
    Meidän siivooja taasen tervehtää hyvinkin mielellään. Ja puhuu pajattaa vaikka kuinka, jos häntä jututtaa. Vaan ei oikein jaksa jutustella sitä samaa aamusta toiseen. Esihenkilökin häipyy huoneestaan siivouksen ajaksi. Hääkään ei jaksane kuunnella siivoojaa?

Huvittipa kerran kahvihuoneen kulmilla tämä siivooja. Hää oli aamukiireissään vetäissyt puseron väärin päin päälleen. Iso tuotemerkki/kokolappu törrötti pystyssä puseron niskassa. En uskaltautunut mainitsemaan asiasta.
    Kahdeksan perunaa ja suolaa. -T.R. noin vuonna 1976

Sijainti
    Semminki
    KaasuhellaTJ 0
    NeuvostoTJ 0

*fap fap fap*

@f1hog
    Sijainti
    En oo mistään kotosin