F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/146

Ketju: Porschen rallihistoria Suomessa

  1. #1
    suurajofriikki makka's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Jyvaskyla
    Viestit
    1 205

    Porschen rallihistoria Suomessa

    Noniin, avaan nyt uuden palstan siksi, että sain hommakseni kirjoittaa Porsche Suomessa- historiikkiin ralliosuuden. Mähän olen ikäni ihaillut 911-malleja, ja nyt saan uppoutua aiheeseen oikein kunnolla.

    Tänne vaan kaikenlaista kommenttia ja muistikuvaa mistä kinä rallista Suomessa, jossa tuo kuutos-bokseri on ärjynyt.

  2. #2
    Banned
    Liittynyt
    Jan 2010
    Sijainti
    Tiimarin tasavalta
    Viestit
    6 719
    Porsche-mallien käytöstä Suomen ralleissa en osaa sanoa, mutta Henkkakin ajoi aikoinaan kilpaa 911:lla (ei tosin kuvassa näkyvällä):

    ja Jukka Pelttari sekä Matti Alamäki Porscheilla rallycrossia:

  3. #3
    Senior Member
    Liittynyt
    Dec 2000
    Sijainti
    Veteli
    Viestit
    4 056
    Itse asias valtaosa suomalaisista rallicross-kuskeista ajoi Possulla 80-luvun alussa...

  4. #4
    Tiskojukka Sue_me's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2005
    Sijainti
    TJ:n koppi
    Viestit
    17 059
    Leo Kinnunen ajoi 1970-luvulla säännöllisesti ralleja 911:lla. Mm Jyväskylän Suurajot moneen kertaan.


    Leksaa Porschella Suurajoissa:

    Mm. kohdat 2:35, 4:00, 6:34
    1000 Lakes Rally Finland 1973 - Part 1 of 2

    Mm. kohdat 3:34, 7:20
    1000 Lakes Rally Finland 1973 - Part 2 of 2

  5. #5
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    842
    Itsekin olen ralli-Porsche fani. Kesällä Lahden historic rallissa tuli nähtyä sitten Porschet ensimmäistä kertaa livenä toiminnassa. Mahtavat äänet!

    Hirveästi en tiedä Porschen rallihistoriasta Suomessa, mutta jään odottamaan innolla.
    Myös Hannu Mikkola on ajanut ainakin vuoden 1980 Monte Carlossa Porschella. Tallina oli ranskalainen Freres Almeras, joka oli ilmeisesti aika isoin panoksin moottoriurheilussa mukana, kun oli vara ajattaa muitakin huippukuskeja (Waldegård vuonna -82 ja Röhrl vuonna -81).
    Olisihan se ollut kiva nähdä miten Toivonen olisi pärjännyt 911 SCRS:llä Jyväskylässä. Tosin hänen kannaltaan parempi, että sai ajaa Lancialla.
    Kankkunen tuurasi Toivosta Porschella ainakin vuoden 1984 Manx rallissa (liekkö muissa ralleissa?).

  6. #6
    suurajofriikki makka's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Jyvaskyla
    Viestit
    1 205

    Porsche Suomessa

    Lainaa Alunperin kirjoittanut Audi_sport_UK Tarkastele viestiä
    Itsekin olen ralli-Porsche fani. Kesällä Lahden historic rallissa tuli nähtyä sitten Porschet ensimmäistä kertaa livenä toiminnassa. Mahtavat äänet!

    Hirveästi en tiedä Porschen rallihistoriasta Suomessa, mutta jään odottamaan innolla.
    Myös Hannu Mikkola on ajanut ainakin vuoden 1980 Monte Carlossa Porschella. Tallina oli ranskalainen Freres Almeras, joka oli ilmeisesti aika isoin panoksin moottoriurheilussa mukana, kun oli vara ajattaa muitakin huippukuskeja (Waldegård vuonna -82 ja Röhrl vuonna -81).
    Olisihan se ollut kiva nähdä miten Toivonen olisi pärjännyt 911 SCRS:llä Jyväskylässä. Tosin hänen kannaltaan parempi, että sai ajaa Lancialla.
    Kankkunen tuurasi Toivosta Porschella ainakin vuoden 1984 Manx rallissa (liekkö muissa ralleissa?).
    Joo, mä keskityn Suomen rajojensisäpuolelle, mutta täytyyhän mun ottaa mukaan myös suomalaisten ajot ulkomailla. Kiitos vinkeistä!

    Rafu Pettersson on ihme mies. Lähetin hänelle kainon pyynnön ja 2 minuutin päästä postissani oli täydellinen lista kaikista suomessa ajetuista kisoista Porschella. Mukana on ralli, rata, puistoajot, jääradat, rallicross,...Siitäpä on hyvä Karin ponnistaa liikkeelle

  7. #7
    Anonyymit Kyynikot
    Liittynyt
    Nov 2005
    Viestit
    401
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Zep Tarkastele viestiä
    Itse asias valtaosa suomalaisista rallicross-kuskeista ajoi Possulla 80-luvun alussa...
    Kuka muuten oli ensimmäinen suomalainen Possu-kuski crossissa? Itse veikkaisin, että vastaus löytyy 1975 Keimolan EM-crossin ilmoittautuneista. Porschella oli mukaan lähdössä Jussi Kynsilehto, täyteluokassa eli Teboil-crossissa Juhani Törö. Ajoiko kumpikaan, en tiedä. Kankaan Martti ajoi kyllä "FinnLords"-Porschella, eli Possu-Kuplalla...


    Tarkoittaako Makka nyt, että Porschen rallicross-historiaa ei projektissasi käsitellä?

  8. #8
    Registered User
    Liittynyt
    May 2009
    Viestit
    46
    Se ihan ensimmäinen Suomen neliveto crossi porche on muuten vielä hengissä. ihan niissä kuoseissa kun sillä on joskus viimeksi ehkä 80-luvulla ajettu. Onneksi kuitenkin taltioitu ja ehkä joskus vielä entisöitynäkin.

  9. #9
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2009
    Viestit
    368
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Iso Masa Tarkastele viestiä
    Kuka muuten oli ensimmäinen suomalainen Possu-kuski crossissa? Itse veikkaisin, että vastaus löytyy 1975 Keimolan EM-crossin ilmoittautuneista. Porschella oli mukaan lähdössä Jussi Kynsilehto, täyteluokassa eli Teboil-crossissa Juhani Törö. Ajoiko kumpikaan, en tiedä. Kankaan Martti ajoi kyllä "FinnLords"-Porschella, eli Possu-Kuplalla...


    Tarkoittaako Makka nyt, että Porschen rallicross-historiaa ei projektissasi käsitellä?
    ainakin muistan tämän törön,ei niin vakuuttavan,suorituksen,pikemminkin tahatonta huumoria.auto kun ei totellut miestä alkuunkaan.kynsilehdosta ei muistikuvaa,ilmeisesti törö"varasti"show:n.

  10. #10
    suurajofriikki makka's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Jyvaskyla
    Viestit
    1 205

    Totta kai crossikin

    Lainaa Alunperin kirjoittanut Iso Masa Tarkastele viestiä


    Tarkoittaako Makka nyt, että Porschen rallicross-historiaa ei projektissasi käsitellä?
    Ilman muuta kirjaan tulee tuo crossikin, mutta mä kirjoitan vain rallista.

  11. #11
    suurajofriikki makka's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Jyvaskyla
    Viestit
    1 205

    Rallicross

    Lainaa Alunperin kirjoittanut illi Tarkastele viestiä
    ainakin muistan tämän törön,ei niin vakuuttavan,suorituksen,pikemminkin tahatonta huumoria.auto kun ei totellut miestä alkuunkaan.kynsilehdosta ei muistikuvaa,ilmeisesti törö"varasti"show:n.
    "Rafun" tilastot puhuu:

    -1974 Jussi Kynsilehto oli ensimmäinen suomalainen rallicrossissa, 09.06.1974 Keimolassa.
    -1975 ajoi hra Törö samassa paikassa Porschella.

  12. #12
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    842
    Jotenkin hauska auto toi Kinnusen AAV-911. Sitä kun tekohengitettiin Carreran osilla. Minkähän mallin 911 se alunperin oli?
    En ole tiennytkään, että leveäkorisen Carrera RS:n takasiipeä saa käyttää kapeassa korissa. Ilmeisesti noi eri Carrera mallit on samalla luokitustodistuksella, joka selittäisi miksi oli sallittua laittaa vanhakoriseen Porscheen tuollainen siipi. Liekkö ollut 2,7 litraisella vai 3 litraisella koneella?
    -80 luvun puolella Kinnusella taisi olla perus 3 litrainen 911 SC ainakin jossain Suurajoissa. Ajeliko myös alemmilla tasoilla sillä?

  13. #13
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    42

    Almeras Porsche

    Joku ajoi vuoden -79 tai -80 Suurajoissa Almeras Porschella, en tosin muista oliko suomalainen kuski. Muistaakseni näin auton Urrian lähdössä.
    Edit: Vuosi on varmaan ollutkin -81 ja kuski ranskalalainen Maurice Chomat. Tuoltahan se löytyi: http://www.juwra.com/finland_1981_entries.html
    Viestiä on viimeksi muokannut EsaSC; 24.10.2010 21:25.
    Porsche 911 SC -80

  14. #14
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    842
    Lainaa Alunperin kirjoittanut EsaSC Tarkastele viestiä
    Joku ajoi vuoden -79 tai -80 Suurajoissa Almeras Porschella, en tosin muista oliko suomalainen kuski. Muistaakseni näin auton Urrian lähdössä.
    Oisko ollut vuonna -81 Maurice Chomat?

  15. #15
    suurajofriikki makka's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Jyvaskyla
    Viestit
    1 205

    aav-911

    Lainaa Alunperin kirjoittanut Audi_sport_UK Tarkastele viestiä
    Jotenkin hauska auto toi Kinnusen AAV-911. Sitä kun tekohengitettiin Carreran osilla. Minkähän mallin 911 se alunperin oli?
    En ole tiennytkään, että leveäkorisen Carrera RS:n takasiipeä saa käyttää kapeassa korissa. Ilmeisesti noi eri Carrera mallit on samalla luokitustodistuksella, joka selittäisi miksi oli sallittua laittaa vanhakoriseen Porscheen tuollainen siipi. Liekkö ollut 2,7 litraisella vai 3 litraisella koneella?
    -80 luvun puolella Kinnusella taisi olla perus 3 litrainen 911 SC ainakin jossain Suurajoissa. Ajeliko myös alemmilla tasoilla sillä?
    Tätäkin mysteeriä yritän selvitellä, kunhan aloitan tutkimustyöni. Leksa ajoi sillä valkoisella SC:llä paljonkin pikkuralleja, ja voitti loppusyksystä 1982 Teboil-rallin.

  16. #16
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    42
    AAW Racingin neliosainen historiikki oli Mobilisti- lehdessä viime vuonna. Siinä oli paljonkin juttua myös rallipuolelta.
    Porsche 911 SC -80

  17. #17
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    2 118
    Lainaa Alunperin kirjoittanut EsaSC Tarkastele viestiä
    AAW Racingin neliosainen historiikki oli Mobilisti- lehdessä viime vuonna. Siinä oli paljonkin juttua myös rallipuolelta.
    Se oli muutenkin mainiosti ja pieteetillä skribailtu artikkeli.
    Kaasua, komisario Palmu!

  18. #18
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    42
    Lainaa Alunperin kirjoittanut makka Tarkastele viestiä
    Tätäkin mysteeriä yritän selvitellä, kunhan aloitan tutkimustyöni. Leksa ajoi sillä valkoisella SC:llä paljonkin pikkuralleja, ja voitti loppusyksystä 1982 Teboil-rallin.
    Ilmeisesti tuon AAV-911 malli on ollut ST, ainakin levikkeistä päätellen.
    Nuohan ST:han olivat tehtaan kilpailuosaston melko yksilöllisesti kasaamia vehkeitä, kone oli 2,3 l tuplatulppakone.
    Porsche 911 SC -80

  19. #19
    suurajofriikki makka's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Jyvaskyla
    Viestit
    1 205

    aav-911

    Lainaa Alunperin kirjoittanut EsaSC Tarkastele viestiä
    Ilmeisesti tuon AAV-911 malli on ollut ST, ainakin levikkeistä päätellen.
    Nuohan ST:han olivat tehtaan kilpailuosaston melko yksilöllisesti kasaamia vehkeitä, kone oli 2,3 l tuplatulppakone.
    Mä oon kanssa tutkinut sitä autoo kuvien perusteella. Siinä on aika poikkeukselliset levikeet etulokasuojissa. Samanlaisia näkyi sen ajan rata-Porscheissa, joilla mm. Toivonen ja Kinnunen ajoivat mm. Keimolassa.

    MIssään muussa Suomessa nähdyssä ralli-Porschessa ei noita levikkeitä ole näkynyt.

  20. #20
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    42
    Larrousse Monte Carlo 1972.
    Tuo AAV lienee samanikäinen.

    Porsche 911 SC -80

  21. #21
    suurajofriikki makka's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Jyvaskyla
    Viestit
    1 205

    911S

    Lainaa Alunperin kirjoittanut EsaSC Tarkastele viestiä
    Larrousse Monte Carlo 1972.
    Tuo AAV lienee samanikäinen.

    Kyllä, juuri tuota mallia se oli, eli 911S

  22. #22
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    842
    Lainaa Alunperin kirjoittanut EsaSC Tarkastele viestiä
    Ilmeisesti tuon AAV-911 malli on ollut ST, ainakin levikkeistä päätellen.
    Nuohan ST:han olivat tehtaan kilpailuosaston melko yksilöllisesti kasaamia vehkeitä, kone oli 2,3 l tuplatulppakone.
    Tuo 911ST onkin itselleni uusi malli.
    Juu no niin alunperin oli tuo 2,3 litrainen, mutta tuo Carrera RSR:n takaspoilerin käyttö taasen viittaisi että koneen pitäisi olla 2,7 tai 3 litraa. Tosin en ole ihan 100% varma säännöistä ja esim tuon Carreran valaanpyrstön mitoista, kun 4-ryhmähän sallii jonkinmoisten levikkeiden ja spoilereiden käytön ilman erillisiä osien luokituksia.
    Myöhemmissä SC-malleissa en ainakaan itse ole nähnyt käytettävän tuota valaanpyrstöä. Ainostaan pienempää sorsanpyrstö mallia.

  23. #23
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2010
    Viestit
    48
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Audi_sport_UK Tarkastele viestiä
    Oisko ollut vuonna -81 Maurice Chomat?
    Maurice Chomat Porschella Suurajoissa 1981:
    http://images.forum-auto.com/mesimag...0004%20(3).jpg

    Tämä lienee italialaisen Giorgio Sassonen auto samasta kisasta:
    http://kprt.pic.fi/kuvat/Rallying/10.../jyska1781.jpg

    Ja vielä Leksa kaupan päälle:
    http://kprt.pic.fi/kuvat/Rallying/10.../jyska1581.jpg
    Viestiä on viimeksi muokannut DC; 27.10.2010 16:07.

  24. #24
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    42
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Audi_sport_UK Tarkastele viestiä
    Tuo 911ST onkin itselleni uusi malli.
    Juu no niin alunperin oli tuo 2,3 litrainen, mutta tuo Carrera RSR:n takaspoilerin käyttö taasen viittaisi että koneen pitäisi olla 2,7 tai 3 litraa. Tosin en ole ihan 100% varma säännöistä ja esim tuon Carreran valaanpyrstön mitoista, kun 4-ryhmähän sallii jonkinmoisten levikkeiden ja spoilereiden käytön ilman erillisiä osien luokituksia.
    Myöhemmissä SC-malleissa en ainakaan itse ole nähnyt käytettävän tuota valaanpyrstöä. Ainostaan pienempää sorsanpyrstö mallia.
    Tietoa ST:sta: http://www.early911.co.uk/historic/html/1971_st.html
    Googlella löytyy lisää.

    Hyvinkin todennäköistä että AAV on päivitetty jossain vaiheessa.

    Ducktailhan tuli v. -73 RS:aan mutta on ilm. ollut luokiteltu osa myös SC:ssa. Carrerassahan oli tuo valaanpyrstö jo -76- 77.

    Offtopic: Omassa SC:ssa on myös tuo ducktail, menisiköhän museotarkastajalle läpi jos kertoo sen olleen luokiteltu osa?
    Viestiä on viimeksi muokannut EsaSC; 28.10.2010 06:54.
    Porsche 911 SC -80

  25. #25
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    842
    Lainaa Alunperin kirjoittanut EsaSC Tarkastele viestiä
    Offtopic: Omassa SC:ssa on myös tuo ducktail, menisiköhän museotarkastajalle läpi jos kertoo sen olleen luokiteltu osa?
    Niin, ainakin niitä on näkynyt 3-ryhmän, eli sarjatuotanto gt-auto luokan Porscheissa.

  26. #26
    suurajofriikki makka's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Jyvaskyla
    Viestit
    1 205

    Kirjaideaa

    tossa ajankuluksi lentokentällä hahmottelin tuota Porsche-kirjan rakennetta. Yksi teema on juuri tuo, että selvitän kaikkien 911 mallien taustat ja kuinka ne kehittyi. Itteeni on askarruttanut semmoinen, että Carrera RS 2,7:ssahan oli ekana se ankanpyrstö. RS 3.0:n kuvia olen nähnyt molemmilla pyrstöillä. Sitten oli 3.0 RSR, jossa oli se valaanpyrstö.

    Muistan lukeneeni,että Leksa Kinnunen diskattiin Tunturirallissa 1978, tai ainakin pääkatsastaja vaati vaihtamaan takaluukun. Sitä ei VM:ssä sen enempää selitetty, mutta olisko sillon ollut niin, että Leksalla oli se iso pyrstö, joka ei ollutkaan luokitusten mukainen. Josko se sen jälkeen oliisi uudelleen luokiteltu, koska Leksan 1979 Tunturin voittoautossa oli se pyrstö.

  27. #27
    suurajofriikki makka's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Jyvaskyla
    Viestit
    1 205

    Sassone

    Tämä lienee italialaisen Giorgio Sassonen auto samasta kisasta:
    http://kprt.pic.fi/kuvat/Rallying/10.../jyska1781.jpg

    Mä muistan hyvin noi neljä Porschea 1981 Suurajoista. Tätä Sassonea seurasin Seppälänkankaan testiek:lla monta kierrosta. Oli aika kesyn oloinen kaverei ajamaan. Tuo auto on Carreran näköinen, mutta spoileri puuttui.

  28. #28
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    842
    Sassonen auto on puskurista päätellen 911SC. SC:hen on luokiteltu tuo boksi joka lienee öjynjäähdytin(?) tuohon nokan alle. Jännä sinäänsä, että tässä autossa on käytetty Carreran helmaa, eikä toisenlaista niin kuin esim Almerasin autoissa:



    Tässä Almerasin rakentamassa Carrerassa, jolla Jean-Pierre Nicolas voitti Monte Carlon on samanlainen helma, kuin tallin SC Porscheissa:


  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    42
    Lainaa Alunperin kirjoittanut makka Tarkastele viestiä
    tossa ajankuluksi lentokentällä hahmottelin tuota Porsche-kirjan rakennetta. Yksi teema on juuri tuo, että selvitän kaikkien 911 mallien taustat ja kuinka ne kehittyi. Itteeni on askarruttanut semmoinen, että Carrera RS 2,7:ssahan oli ekana se ankanpyrstö. RS 3.0:n kuvia olen nähnyt molemmilla pyrstöillä. Sitten oli 3.0 RSR, jossa oli se valaanpyrstö.
    1974 3,0 RS:ssa oli vielä ankanpyrstö, sen jälkeen valaanpyrstö.

    4- ryhmän SC:hen oli varmaan luokiteltu nuo levikkeet ja tuo etuhelma. Tuon sinipunaisen auton helma on varmaan sama kuin tuon alemman kuvan, sumuvalo vaan peittää aukot. Carrera RS:n etuspoileri oli vain yhdellä aukolla ja se oli yhtä palaa puskurin kanssa.
    Vaihtelua noissa oli varmaan paljon, koska esim Jyskälässä Eklundin 4- ryhmäläinen SC oli ilman levikkeitä.
    Viestiä on viimeksi muokannut EsaSC; 28.10.2010 15:33.
    Porsche 911 SC -80

  30. #30
    BDA
    Liittynyt
    Aug 2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    72

    Monte-Carlo 1980

    [IMG]www.aijaa.com/v.php?i=6968186.jpg][/URL][/IMG]
    Mikkola-Hertz Montessa 1980.
    Viestiä on viimeksi muokannut Motorcraft; 31.10.2010 11:34.

  31. #31
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2009
    Viestit
    368
    Lainaa Alunperin kirjoittanut makka Tarkastele viestiä
    Noniin, avaan nyt uuden palstan siksi, että sain hommakseni kirjoittaa Porsche Suomessa- historiikkiin ralliosuuden. Mähän olen ikäni ihaillut 911-malleja, ja nyt saan uppoutua aiheeseen oikein kunnolla.

    Tänne vaan kaikenlaista kommenttia ja muistikuvaa mistä kinä rallista Suomessa, jossa tuo kuutos-bokseri on ärjynyt.
    muistelen että porsche 912 oli nelisylinterinen,porsche kumminkin.näistä muista nyt puhumattakaan(siis ei takamoottoriset)

  32. #32
    suurajofriikki makka's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Jyvaskyla
    Viestit
    1 205

    Mikkola

    Lainaa Alunperin kirjoittanut Motorcraft Tarkastele viestiä
    [IMG]www.aijaa.com/v.php?i=6968186.jpg][/URL][/IMG]
    Mikkola-Hertz Montessa 1980.
    Täytyy tästä Montesta kysyä Mikkolalta, kun häntä seuraavan kerran haastattelen. Kiinnostaa, että paljonko hän ehti testata Porschea. Hän ajoi yhden pohja-ajan ennen keskeytystään.

  33. #33
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 035
    ^^ Nämä tällaiset hiukan harvinaisemmat kuljettaja & auto yhdistelmät ja kuvat niistä on kyl todella mielenkiintoisia. Helposti pääsee unohtumaan, että millä kaikilla autoilla kukakin on ajanut.
    Realistic racing & rallying PC simulators: Assetto Corsa for racing. Virtual Motorsports for Richard Burns Rally (RBR).

  34. #34
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    842
    Lainaa Alunperin kirjoittanut makka Tarkastele viestiä
    Täytyy tästä Montesta kysyä Mikkolalta, kun häntä seuraavan kerran haastattelen. Kiinnostaa, että paljonko hän ehti testata Porschea. Hän ajoi yhden pohja-ajan ennen keskeytystään.
    Juu, Mikkolalta varmasti löytyy mielenkiintoista juttua.
    Olisi kiva tietää mille Porsche tuntui Escorttien ja muiden jälkeen.

    Onkohan tällä Kauppisen vaaleansinisellä Gulf Porschella aikaisempaa rallihistoriaa?

    Viestiä on viimeksi muokannut Audi_sport_UK; 02.11.2010 15:45. Syy: Piti vaihtaa vähän jouhevampi kuva

  35. #35
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    42
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Audi_sport_UK Tarkastele viestiä
    Juu, Mikkolalta varmasti löytyy mielenkiintoista juttua.
    Olisi kiva tietää mille Porsche tuntui Escorttien ja muiden jälkeen.
    Porsche on vahvasti takapainoisena aika erilainen ajaa kuin Esko, eli ei mitenkään helppo ajaa.

    "Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)
    Porsche 911 SC -80

  36. #36
    BDA
    Liittynyt
    Aug 2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    72

    Mikkola ja Porsche

    You Tubesta löytyi pätkä 1980 Montesta jossa Mikkola lipsuttelee Porschella ja Timo Mäkinen vilahtaa Bemarin puikoissa.

    http://www.youtube.com/watch?v=X4XwRWGy7Ts

  37. #37
    Registered User
    Liittynyt
    May 2008
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    238
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Motorcraft Tarkastele viestiä
    You Tubesta löytyi pätkä 1980 Montesta jossa Mikkola lipsuttelee Porschella ja Timo Mäkinen vilahtaa Bemarin puikoissa.

    http://www.youtube.com/watch?v=X4XwRWGy7Ts
    Hieman offtopic mutta tuo oli aika eksootiinen tuo Datsun Cherry 1.11 kohdalla. En tiennyt että tuollakin on joskus ajettu kilpaa....

  38. #38
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    842
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Saab_99_rallye Tarkastele viestiä
    Hieman offtopic mutta tuo oli aika eksootiinen tuo Datsun Cherry 1.11 kohdalla. En tiennyt että tuollakin on joskus ajettu kilpaa....
    Jep, ja toinen eksoottisempi auto on Claude Haldin Porsche 930 turbo. Taisi turbossa tuo paino olla syynä, joka rajoitti sen suosiota rallipuolella.

  39. #39
    Tiskojukka Sue_me's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2005
    Sijainti
    TJ:n koppi
    Viestit
    17 059
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Saab_99_rallye Tarkastele viestiä
    Hieman offtopic mutta tuo oli aika eksootiinen tuo Datsun Cherry 1.11 kohdalla. En tiennyt että tuollakin on joskus ajettu kilpaa....
    Tuo Cherry nosti klipin viihdearvoa entisestään. Kuskillakin oli kiitettävästi yritystä!

  40. #40
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    42
    Mielenkiinnolla odotan tätä kirjaa, ennakkotilaus on tehty.
    Porsche 911 SC -80

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
Vuokramökit
© F1-Forum - sivuinfo - email