F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 76 / 77 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26666768697071727374757677 ViimeisinViimeisin
Tulokset 3 001-3 040/3080

Ketju: Rallivideoita

It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Onzah Tarkastele viestiä

Monenkirjavaa kalustoa liikkeellä tuohon aikaan, löytyy mm. Ford RS200:sta ja Audi Quattroa
    ur-quattron muistan nähneeni sprintissä vielä 90-luvun loppupuolella. Se vastaheitto risteykseen jäi kyllä lähtemättömästi mieleen...Metroja taisi kanssa olla jokunen sprinttikäytössä.

Registered User Onzah's Avatar
    Sijainti
    Jyväskylä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Metroja taisi kanssa olla jokunen sprinttikäytössä.
    Muunmuassa Suomen aikuisviihdeteollisuuden eräs henkilö on ajanut rallisprinttiä MG Metrolla sikäli mikäli peiton heiluttamiselta ehti taisi jopa voittaa rallisprinttejä, ainakin Jyväskylän Asfalttisprintin voitto vuodelta -98 löytyy kyseisen herran taskusta

Registered User DC's Avatar
    Rallisprinttiä Espoosta 90-luvun alusta, mitäs ehmettiä?
    Ihanaa, aivan ihanaa. Pääkaupunkiseudun 90-luvun sprintit ovat henkilökohtaisesti yksi suosikkiaiheitani - ei vähiten siksi, että olen junnuna nähnyt niistä lähes kaikki. Näin uskallan väittää. Jos ei ole joku perheen lomamatka ollut esteenä, niin paikalla oltiin. Erittäin rakkaita muistoja.

Tuo Espoon klippi on kaikinpuolin fantastinen; Muuralan Maestro ihan parhaassa vedossaan ja Pekka Rantanen RS200:lla, paljon paremmaksi ei pistää. Yksi vaikuttavimmista tilanteista, mitä olen koskaan nähnyt - ylisanat perusteltuja - liittyy tuohon kyseiseen autoon. Petikon (?) assusprintissä touko/kesäkuussa 1993 Rantanen (crossihommat muistaakseni jo lopetettuaan) oli viivalla tuolla autolla. Olin radan alkupuolella katsomassa yhdessä vasurissa, ja se, miten tuo Ford lähti siitä mutkasta pois, piirtyi unohtumattomasti alle 10-vuotiaan verkkokalvoille.

Äkkiä jos muistelen, niin Metroja oli tuolloin 90-luvun alussa sprintti- ja crossikäytössä Suomessa ainakin kolme; Pasi Mustosella, Pauli Silvennoisella ja Mauno Jokisella. On ollut onni nähdä kaikki useaan kertaan. Audejakin oli useampi. Harmi ettei Jarmo Lähteenmäki harrastanut sprinttejä (?), S4 olisi ollut upea nähdä myös crossiradan ulkopuolella.

Espoossa ajettiin vähän samanlaisissa olosuhteissa ainakin joskus 1993/1994 (?) Serena-sprintti. Karmea loskakeli, ja Kim Niemi taisi onnistua ajamaan ex-Sundström Mazdan jopa ihan veteen saakka.
    A slave begins by demanding justice and ends by wanting to wear a crown

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut KooHoo Tarkastele viestiä
    Meikä taisi silloin olla katsomassa. En tiedä onko rallisprinttiä järjestetty useampana vuotena samalla paikalla mutta silloin kun olin itse katsomassa keli oli vastaavanlainen. Paikka oli kehä III:n varrella vähän ennen Kauklahden liittymää länteen päin mentäessä.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut DC Tarkastele viestiä
    Ihanaa, aivan ihanaa. Pääkaupunkiseudun 90-luvun sprintit ovat henkilökohtaisesti yksi suosikkiaiheitani - ei vähiten siksi, että olen junnuna nähnyt niistä lähes kaikki. Näin uskallan väittää. Jos ei ole joku perheen lomamatka ollut esteenä, niin paikalla oltiin. Erittäin rakkaita muistoja.

Tuo Espoon klippi on kaikinpuolin fantastinen; Muuralan Maestro ihan parhaassa vedossaan ja Pekka Rantanen RS200:lla, paljon paremmaksi ei pistää. Yksi vaikuttavimmista tilanteista, mitä olen koskaan nähnyt - ylisanat perusteltuja - liittyy tuohon kyseiseen autoon.
    Missä päin tarkalleen tuo sprintti on mahdettu ajaa? Olen aikoinani pitkään asunut Espoon keskuksen seudulla (klipin aikoihin olin ihan pikkulapsi) ja olisi mielenkiintoista tietää tarkka sijainti.

Synkeähkön maanantai-illan kunniaksi palataan elokuisen perjantain lämpöiseen iltaan vuonna 1997. Old school runkia Jukojärveltä.

Sijainti
    Jyväskylä
    Synkeähkön maanantai-illan kunniaksi palataan elokuisen perjantain lämpöiseen iltaan vuonna 1997. Old school runkia Jukojärveltä.

Jostain kumman syystä oli tuttu pätkä itselle, mahtaakohan omista arkistoista löytyä samainen kasetti Mini-mies veti hienosti

Jostain kumman syystä oli tuttu pätkä itselle, mahtaakohan omista arkistoista löytyä samainen kasetti Mini-mies veti hienosti
    Ainahan se on teoriassa mahdollista, että kyseessä ei ole kyseisen youtube-käyttäjän oma kuvaus. Mistä näistä tietää.

Sijainti
    Jyväskylä
    Ainahan se on teoriassa mahdollista, että kyseessä ei ole kyseisen youtube-käyttäjän oma kuvaus. Mistä näistä tietää.
    Hienoa työtä teet, oot varmaan ollut just sen mun hallussa olevan kasetin kuvaajan vieressä tai jotain

Registered User Fiesta's Avatar
    Sijainti
    Porvoo
    Tuo Espoon klippi on kaikinpuolin fantastinen; Muuralan Maestro ihan parhaassa vedossaan ja Pekka Rantanen RS200:lla, paljon paremmaksi ei pistää. Yksi vaikuttavimmista tilanteista, mitä olen koskaan nähnyt - ylisanat perusteltuja - liittyy tuohon kyseiseen autoon. Petikon (?) assusprintissä touko/kesäkuussa 1993 Rantanen (crossihommat muistaakseni jo lopetettuaan) oli viivalla tuolla autolla. Olin radan alkupuolella katsomassa yhdessä vasurissa, ja se, miten tuo Ford lähti siitä mutkasta pois, piirtyi unohtumattomasti alle 10-vuotiaan verkkokalvoille.
    .
    Ysärin pääkaupunkiseudun sprint sarjat. Lämpimiä muistoja myös itsellä. Tuolloin tosiaan ajettiin useampi vuosi putkeen Teboil rallisprint sarjaa jossa helatorstaina, siitä seuraavana lauantaina ja sunnuntaina ajettiin osakilpailut. Olisko ollu -94 niin torstaina Lommilan Veho, Lauantaina Petikko ja sunnuntaina Kerava.

-93 olin myös katsomassa ja Rantasen RS200 oli yläastelaisella huikea vehje. Ja ne äänet. Muistan elävästi vieläkin tuo päivän. Huoletonta nuoruutta. Olin katsomassa tuossa, näkökentässä tuo kiirrava vasuri alamäkeen jossa mm. Lamminsivu spinnasi : https://goo.gl/maps/k3bbdfrzz2edF3rj9
    "Black, round Pirelli"

Senior Member
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fiesta Tarkastele viestiä
    Ysärin pääkaupunkiseudun sprint sarjat. Lämpimiä muistoja myös itsellä.
    Liityn joukkoon! Ainakin Muuralassa ja Kivenlahdessa ollut katsomassa Espoon puolella, kuten myös Keravalla ja kai yksi Hyrylässäkin.

Kui hianoo se sit on? Sörsselsön's Avatar
    Sijainti
    Jemmassa

Silviero Tazziano alkaa olla legenda jo kun palauttelee näitä klippejä. (joko nopeimmat merkkasivat runkikarttaan?)

Pökötti-ja Skodamiehen yrkälle on pakko antaa yläpeukkua.
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -
    E-P Lappi Myhinpään maalissa Jyväskylän mm-rallissa 2015

"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

Lainaa Alunperin kirjoittanut Sörsselsön Tarkastele viestiä
    Pökötti-ja Skodamiehen yrkälle on pakko antaa yläpeukkua.
    Peugeot-mies oli Adam Kent, joka veti pienemmällä 106:lla aika kovaa vuotta (?) aiemmin Jyskälässä. 1997 oli sitten alla 306, ja meno päättyi lanssikyytiin lauantai-aamuna Leustussa. Näyttihän sitä yritystä kyllä olevan jo ennen sitäkin...

Registered User
    Sijainti
    JKL
    (joko nopeimmat merkkasivat runkikarttaan?)
    Eikös tää jo ollut siellä? Norski hiihtäjä Alsgård rypi tuossa jonain toisena vuonna...

Registered User
    Peugeot-mies oli Adam Kent, joka veti pienemmällä 106:lla aika kovaa vuotta (?) aiemmin Jyskälässä. 1997 oli sitten alla 306, ja meno päättyi lanssikyytiin lauantai-aamuna Leustussa. Näyttihän sitä yritystä kyllä olevan jo ennen sitäkin...
    Juha Salokin kaataa tuossa Astransa.

Registered User KooHoo's Avatar
    Sijainti
    Espoo
    Lainaa Alunperin kirjoittanut lfb Tarkastele viestiä
    Missä päin tarkalleen tuo sprintti on mahdettu ajaa? Olen aikoinani pitkään asunut Espoon keskuksen seudulla (klipin aikoihin olin ihan pikkulapsi) ja olisi mielenkiintoista tietää tarkka sijainti.
    Ainoa paikka jonka löysin google-mapsissa on jonkunlainen soramonttu Blominmäessä. Sopii ainakin hyvin omien muistikuvien mukaan. Pitää vielä kaivaa esiin vanhat VMt ja katsoa löytyykö sieltä mainos kisasta.

https://www.google.com/maps/place/Bl...5!4d24.6069776

Kannattaa ennemmin etsiä soramonttua vanhoista peruskartoista

http://vanhatpainetutkartat.maanmittauslaitos.fi/

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut KooHoo Tarkastele viestiä
    Ainoa paikka jonka löysin google-mapsissa on jonkunlainen soramonttu Blominmäessä. Sopii ainakin hyvin omien muistikuvien mukaan. Pitää vielä kaivaa esiin vanhat VMt ja katsoa löytyykö sieltä mainos kisasta.

https://www.google.com/maps/place/Bl...5!4d24.6069776
    Kannattaa ennemmin etsiä soramonttua vanhoista peruskartoista

http://vanhatpainetutkartat.maanmittauslaitos.fi/
    Kiitoksia! Kyllähän tuossa Blominmäessä joku soramonttu ainakin vaikuttaisi olleen ja juurikin vähän ennen Kauklahden liittymää idästä päin tultaessa.

Lainaa Alunperin kirjoittanut lfb Tarkastele viestiä
    Espoon Blominmäessä, Turun motarilta Kehä III:a n. 3km Hankoon päin.

Sijainti
    Jemmassa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut delorean Tarkastele viestiä
    Eikös tää jo ollut siellä? Norski hiihtäjä Alsgård rypi tuossa jonain toisena vuonna...
    Ei ainakaan äkkiseltään v. 1997 löytynyt yhtään ulosajoa kun haki "1997" tai "Alsgård".
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -

"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

Registered User
    Sijainti
    JKL
    Ei ainakaan äkkiseltään v. 1997 löytynyt yhtään ulosajoa kun haki "1997" tai "Alsgård".
    2003 Alsgård ui tuossa paikassa... Voi olla että muistan sitten väärin että tuo olisi ollut siinä kartassa...

Sijainti
    Jemmassa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut delorean Tarkastele viestiä
    2003 Alsgård ui tuossa paikassa... Voi olla että muistan sitten väärin että tuo olisi ollut siinä kartassa...
    Hitto kun muistan et oisin nähnyt jossain kuvan tuosta Alsgårdin uimisesta. Oiskohan ollut Twitterin 2003 Nesterallin re-livessä jopa...

Asiasta kukkaruukkuun. Missäs päin tää Gallin pihalla käynti on kuvattu?

Hitto kun muistan et oisin nähnyt jossain kuvan tuosta Alsgårdin uimisesta. Oiskohan ollut Twitterin 2003 Nesterallin re-livessä jopa...

Gallilla on huonot pätkäajat Ounissa ja Moksi-Leustussa. Veikkaisin itse jotain noita Moksi-Leustun alun pikkuteitä.

Senior Member
    Sijainti
    https://www.youtube.com/watch?v=veWBEwUDNAM

Tuossa Central Rally Aichin Mikawakon katselualueen näkemiä. Ajoimme tuon osan ja lisäksi kolmisen edeltävää kilometriä torstaina, mutta katsomaan emme päässeet kisalauantaina. Liput kun oli jo myyty loppuun.

Registered User Fiesta's Avatar
    Sijainti
    Porvoo
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ettelbruck Tarkastele viestiä
    https://www.youtube.com/watch?v=veWBEwUDNAM

Tuossa Central Rally Aichin Mikawakon katselualueen näkemiä. Ajoimme tuon osan ja lisäksi kolmisen edeltävää kilometriä torstaina, mutta katsomaan emme päässeet kisalauantaina. Liput kun oli jo myyty loppuun.
    Ei ihan innosta vinkuen ole menossa Japanin WRC:hen jos tuo on tyyli. Kohtuullisen yliampuvat turva-alueet.
    "Black, round Pirelli"

Senior Member
    Sijainti
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fiesta Tarkastele viestiä
    Ei ihan innosta vinkuen ole menossa Japanin WRC:hen jos tuo on tyyli. Kohtuullisen yliampuvat turva-alueet.
    Juu, emme palaa. Viime viikonloppuna alkoi myös talvirallikausi, Lyonin länsipuolella: https://www.youtube.com/watch?v=7YoEq9yWPxs

Registered User

Ounin pikkutieltä, kun tullaa Hassin isolle, niin käytännössä viimeinen mutka oikealle ennen risteystä. Edeltävää vasuria kuvaaja ollut kuitenkin kyttäämässä.

https://www.youtube.com/watch?v=wjkz2gJP51w

Kankkunen AlfaTV:n haastattelussa, kanavalta näyttää löytyvän muutakin mielenkiintoista.
    Viestiä on viimeksi muokannut AnttiL; 21.11.2019 22:24.

90-luku, kauden viimeinen SM-ralli, pääkaupunkiseutu ja hulppeat puitteet. Eiköhän näistä aineksista saada Olympiastadionille kunnon kansanjuhla! Noh, ei saatu. Mutta rallia ajettiin pari päivää yhtä kaikki. Mukana Juha Kankaan todella raju mälli Eläintarhassa ja sen dramaattiset ensihetket. Lisäksi muuan JJ Lehto näyttää parissakin kohtaa, miten Corolla GT:llä vedetään oikeasti isoa kovaa. Fasten your seatbelts, it's 1997 all over again.

Sijainti
    Jemmassa

90-luku, kauden viimeinen SM-ralli, pääkaupunkiseutu ja hulppeat puitteet. Eiköhän näistä aineksista saada Olympiastadionille kunnon kansanjuhla! Noh, ei saatu. Mutta rallia ajettiin pari päivää yhtä kaikki. Mukana Juha Kankaan todella raju mälli Eläintarhassa ja sen dramaattiset ensihetket. Lisäksi muuan JJ Lehto näyttää parissakin kohtaa, miten Corolla GT:llä vedetään oikeasti isoa kovaa. Fasten your seatbelts, it's 1997 all over again.
    Aiiijjjumalauta, nyt on aikalailla täydellinen perjantai ollut. Kylmää olutta ja jännittävää jääkiekkoa. Ja siihen päälle vielä tälläistä rallisisältöä jossa on hyppyjä, pari ulosajoa ja vauhdikkaita ajolinjoja.

Registered User Ayrton-Ana's Avatar
    JJ Lehto näyttää parissakin kohtaa, miten Corolla GT:llä vedetään oikeasti isoa kovaa. Fasten your seatbelts, it's 1997 all over again.
    Oho! JJ:hän ei tosiaan turhia nostele . Ja lopun ajosuoritus äärimmäisen haastavassa liukkaassa siltapaikassa onkin jo sitten suorastaan runollinen. Ei mitään paniikkia, pelit poikittain ja suoraan kaasulle niin kuin pitää. Selvästikin ammattimiehiä...kaunista katseltavaa.

Kankaan mälli sitten taas on kyllä edelleenkin...äärimmäisen rumaa katseltavaa.

Suurajoista 1994 harvemmin nähtyä kuvaa mm. Puhakan onnettomuuden jälkitilanteesta sekä Kankkusen laturiremonttia Äijälän startissa

https://www.youtube.com/watch?v=XOzp2ppXK8Q

Lisäksi tässä 1:43 kohdalla näkyy kaiketi Kankkunen Hannulan EK:lla ajamassa pelkällä etuvedolla. Seuraavalla pätkällä Myhinpäässä mentiin sitten taas täysiä.

https://youtu.be/FIi8Fr_gB7c?t=103

harvemmin nähtyä kuvaa mm. Puhakan onnettomuuden jälkitilanteesta
    Mielenkiintoista matskua. Mitä tuossa Puhakan ulosajossa oikein kävi? Lähtikö se nypyltä kirjoittamaan vai mitä?

Registered User
    Ja missä kohtaa pätkää se tapahtui?

Mielenkiintoista matskua. Mitä tuossa Puhakan ulosajossa oikein kävi? Lähtikö se nypyltä kirjoittamaan vai mitä?
    Puhakka hyppäsi ensin pahasti vinoon Okskulmantiellä Rådströmin paikassa (ja myös käyttäjä deloreanin paikka vuodelta 2013 toki myös). Ilmeisesti tämän hypyn seurauksena sitten kymmenen kilometriä myöhemmin alatukivarren pallonivel sanoi työsopimuksen irti ja Lancer jatkoi täyttä kyytiä suoraan metsään. Tekninen vika iski vaarallisessa paikassa (todella kovavauhtisen nyppyoikean ulostulo joka johtaa keltaisen talon hypyn suoralle) ja tuuria oli matkassa, ettei käynyt tuon pahemmin.

Näitä kyseisiä jumalaisen 1994 vuosikerran videoita on toki jo tullut nautiskeltua aikaisemminkin, mutta tein kuitenkin nyt uusilla silmillä täysin uuden havainnon tuolta espanjalaisten koosteelta. Ajassa 2:55 saattaa jopa olla juuri se Lankamaan mutka ja paikka, jossa Ari ajautuu leveäksi ulostulossa ja pamauttaa vasemman takakulman kohtalokkaasti kiveen. Tuo kuvauspaikka on 17,3 kilometriä lähdöstä ja jos oikein muistan, niin juuri noilla seutuvilla Lankamaatahan se Vatasen 1994 paikka oli. Tuosta on alle kaksi kilometriä Kankkusen paikkaan ja siinähän Vatanen sitten tuli jo takapyörä alla.

Kuvasta leikataan valitettavasti pois liian aikaisin, mutta todella leveällä linjallahan Ari tuossa tulee verrattuna muihin ja on juuri ajautumassa pientareen puolelle, kun katoaa puiden taakse. Ja juuri kun tuosta leikataan pois, kuulostaa siltä kun Ari nostaisi jalkaa kaasulta hetkellisesti tajutessaan, että nyt osutaan johonkin. Auriolin tullessa paikalle ajassa 3:20 kuvaaja onkin jo sitten vaihtanut ulkokurvin puolelle, aivan kuin olisi kuullut Vatasen pamauttaneen kiveen ja tajunnut, että aivan mutkan loppukin on hyvä saada nauhalle seuraavilta kuskeilta. Ja kun tarkkaan katsoo tuota Auriol-otosta, niin edellisen auton renkaanjälki johtaa pientareen puolelle aivan mutkan lopussa.

En nyt mene vannomaan, mutta aika isot todennäköisyydet tosiaan, että juuri tuo on se Vatasen tilanne...koska puolitoista kilometriä tuon paikan jälkeen vasen takapyörä oli jo alla.
    Viestiä on viimeksi muokannut Ayrton-Ana; 29.11.2019 19:48.

Lainaa Alunperin kirjoittanut Ayrton-Ana Tarkastele viestiä
    tuolta espanjalaisten koosteelta
    Que? Kansa vaatii linkkiä.

Que? Kansa vaatii linkkiä.
    http://www.youtube.com/watch?v=FIi8Fr_gB7c&t=2m55s (ajassa 3:24 on pientareen puolelle johtava jälki havaittavissa, joka on todennäköisesti peräisin Vataselta)
    Viestiä on viimeksi muokannut Ayrton-Ana; 29.11.2019 19:56.

Lainaa Alunperin kirjoittanut Ayrton-Ana Tarkastele viestiä
    http://www.youtube.com/watch?v=FIi8Fr_gB7c&t=2m55s (ajassa 3:24 on pientareen puolelle johtava jälki havaittavissa, joka on todennäköisesti peräisin Vataselta)
    On pirulainen kyllä bongaus taas

enabled
    https://youtu.be/AaD_MoOLyIA?t=45

Laskeskelin, että tuossa on jo noin satanen taulussa, kun autot häviävät kuvasta

Kyllä, tuo mutka on varmasti Lankamaan tuolloiselta uudelta osuudelta ja siellä se Arin kolautus tapahtui.

Ja vielä, onko tuo Vatasen mutka sama, jossa Hänninen kolhi Yariksen takaripustusta 2017? Joku kireä oikea se oli, mutta niitä on tuolla tiellä pari samanlaista...

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö