F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 23 1234567891011 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/905

Ketju: Pirelli, virallinen rengastoimittaja

  1. #1
    Runarin botti
    Liittynyt
    Jan 2008
    Sijainti
    Auton alla...
    Viestit
    1 388

    Pirelli, virallinen rengastoimittaja

    Tänään olivat ensimmäiset testit. Selvästi hitaampaa mentiin, kuin vanhoilla renkailla olis päästy, mutta ehkä kukaan ei vielä revitellyt. Radassahan on nyt paljon kumia, mutta toisen valmistajan renkaista, ehkä sillä on merkitystä.

    Tänne kuvia, juttuja ja kuskien sekä muiden kommentteja uusista renkaista.
    "Kyllähän Ferrari on selkeästi muita edellä kun Australiaan päästään. Ainakin Toyotaa" -formulastara

  2. #2
    Banned
    Liittynyt
    Jan 2010
    Sijainti
    Tiimarin tasavalta
    Viestit
    6 719

  3. #3
    Runarin botti
    Liittynyt
    Jan 2008
    Sijainti
    Auton alla...
    Viestit
    1 388


    "Kyllähän Ferrari on selkeästi muita edellä kun Australiaan päästään. Ainakin Toyotaa" -formulastara

  4. #4
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2007
    Viestit
    1 576
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ground Effect Tarkastele viestiä
    *kuvia renkaista*
    Miten näyttää mun silmään jokseenkin oudolta tuo McLarenin camberi?

  5. #5
    Registered User
    Liittynyt
    Aug 2010
    Viestit
    352
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Lugera Tarkastele viestiä
    Miten näyttää mun silmään jokseenkin oudolta tuo McLarenin camberi?
    Onhan tuo melkoisen näkönen. Näyttäs kuitenkin siltä, että ratti on käännetty menemään autosta katsottuna oikealle jolloin myös rengas siis osoittaa menosuuntaan. Tuo vähän vääristää vissiin.

  6. #6
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2008
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2 319
    Nicon ensikommentit: He explained that the front tyre felt 'weaker' than the Bridgestone had been.

    "So that's not a good thing for me. I'll cope with it - I've adapted in the past years so I'll manage," said Rosberg. "They are at least similar [to the Bridgestones] or worse."
    "The general impressions are that they are slower, for one. Quite significantly slower."
    Rosberg also described the degradation rate as "quite heavy", but added that despite his comments about tyre wear and pace, he felt the Pirellis could still be very good for the racing.

    "If that's what they want and it's the same for everybody, then okay," he said. "Tyres like that always give more exciting racing as well. So it's not necessarily a bad thing."
    "Hamiltonia kiinnosti vain seksi ja Playstation"

  7. #7
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 488
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jellinek Tarkastele viestiä
    Jos tämä edustaa Pirellin näkemystä siitä miten pehmeämpi seos merkitään, niin sanonpa vain ettei tule erottumaan tv-kuvissa.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.
    "Nicoa ei koskaan tarvinnut pakottaa tekemään läksyjä, vaan lopettamaan niiden tekeminen." -Keke-

  8. #8
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2007
    Viestit
    1 576
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Jos tämä edustaa Pirellin näkemystä siitä miten pehmeämpi seos merkitään, niin sanonpa vain ettei tule erottumaan tv-kuvissa.
    Pitäisikö renkaan olla täysin vihreä, sitten vasta erottuskin

  9. #9
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2006
    Viestit
    738
    Miksi niiden pitää käyttää tuota rumaa väriä edes.

  10. #10
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2010
    Viestit
    91
    Se valkoinen viiva renkaassa muutama kausi takaperin oli todella selkeä ja hyvä tapa merkitä nuo seokset.
    Silloin tosin oli urarenkaat, johon se viiva oli helppo vain maalata renkaan uran pohjalle.

  11. #11
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2009
    Viestit
    215
    Pirelli-logo vois olla erivärine eri renkais?

  12. #12
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2010
    Sijainti
    Askainen
    Viestit
    13
    itse odotan Pirelliltä sadekelin rengas kuviointia. Vai mahtaako se muuttua vaikka valmistaja muuttui??

  13. #13
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2006
    Viestit
    139
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Jos tämä edustaa Pirellin näkemystä siitä miten pehmeämpi seos merkitään, niin sanonpa vain ettei tule erottumaan tv-kuvissa.
    Eiköhän nämä ole vaan Mersun kumeja, niin siten vanteestakin löytyy tuo tuttu väri.

  14. #14
    . Loetkoe's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    5 789
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Jos tämä edustaa Pirellin näkemystä siitä miten pehmeämpi seos merkitään, niin sanonpa vain ettei tule erottumaan tv-kuvissa.
    Onko tälle jotain lähdettä? Jos meinaat noita vanteita niin eikö ne voi olla vaikka Mersun renkaat, joissa on ollut tuon väriset vanteet muutenkin?

    EDIT Jaa vois lukea ketjun loppuun

    EDIT2 Heitetään nyt vielä kuvan kera

    .

  15. #15
    Viihdekäyttäjä
    Liittynyt
    Jan 2008
    Sijainti
    Maranello
    Viestit
    3 328
    Kuljettajan näkemys Pirellin renkaista
    http://www.youtube.com/watch?v=3BECXT8Mxdo
    Auto on kaunis kun se voittaa - Enzo Ferrari

  16. #16
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 488
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Loetkoe Tarkastele viestiä
    Onko tälle jotain lähdettä? Jos meinaat noita vanteita niin eikö ne voi olla vaikka Mersun renkaat, joissa on ollut tuon väriset vanteet muutenkin?
    Ei ollut lähdettä, vaan ihan jossitteluna heitin kun näin tuon värin. Renkaat kun on aina vanteilla valmiiksi niin ei tule muistettua, että tiimeillä on kuitenkin omat vanteet. Vaikka olihan Lotuksellakin keltaiset.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.
    "Nicoa ei koskaan tarvinnut pakottaa tekemään läksyjä, vaan lopettamaan niiden tekeminen." -Keke-

  17. #17
    Senior Member
    Liittynyt
    Dec 1998
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    8 096
    Kasa kumeja ilman vanteita:
    http://www.f1today.nl/foto.php?file=10423

    Varsin yllättäen Pirelli näyttäisi tehneen renkaista pyöreitä ja mustia.

    Kuviorenkaat lienee saman näköisiä kuin nämä Gp2-gummit:
    http://www.facebook.com/pages/Banbur...1.160903355709

  18. #18
    Registered User
    Liittynyt
    May 2009
    Viestit
    2 034
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Otto Hokkanen Tarkastele viestiä

    Varsin yllättäen Pirelli näyttäisi tehneen renkaista pyöreitä ja mustia.
    http://www.youtube.com/watch?v=3BECXT8Mxdo ?

  19. #19
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 488
    Lainaa Alunperin kirjoittanut nordic man Tarkastele viestiä
    Tuo oli juuri pari postausta ylempänä.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.
    "Nicoa ei koskaan tarvinnut pakottaa tekemään läksyjä, vaan lopettamaan niiden tekeminen." -Keke-

  20. #20
    Registered User
    Liittynyt
    May 2009
    Viestit
    2 034
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Tuo oli juuri pari postausta ylempänä.
    Oho, missasin sen täysin
    En jaksanut edes avata kun aattelin että joku vaan parkuu kun on uudet kumit autossa ja taas joutuu muuttaamaan ajotyyliä tai jotain

  21. #21
    Realisti
    Liittynyt
    Jul 2007
    Sijainti
    taas Suomessa
    Viestit
    20 495
    Pirelli aikoo tulevalla kaudella parantaa "hieman" tilastojaan:

    Koodi:
     
    200 Grands Prix
    147 drivers
    30 constructors
    15 engine builders
    43 wins
    46 pole positions
    50 fastests laps
    238.50 points
    1.19 pts / GP
    F1 on kuin Iranin valtio jossa Jean on presidentti ja Bernie hengellinen johtaja. Allahin sijaan vaan palvotaan rahaa.

  22. #22
    Hangover in Hannover Renngeist's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2009
    Sijainti
    Nigelin viiksissä
    Viestit
    16 753
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Lancer Tarkastele viestiä
    Pirelli aikoo tulevalla kaudella parantaa "hieman" tilastojaan:

    Koodi:
     
    200 Grands Prix
    147 drivers
    30 constructors
    15 engine builders
    43 wins
    46 pole positions
    50 fastests laps
    238.50 points
    1.19 pts / GP

    101 pts/GP tästä eteenpäin.
    Näin oikeamielisyys voittaisi, ihmisiä harmittaisi ja Renngeist saisi leikkiä Excelillä. Kaikki Visiksen tavoitteet siis täyttyisivät.

  23. #23
    -
    Liittynyt
    Mar 2007
    Viestit
    692
    Lainaa Alunperin kirjoittanut CrouchingTiger Tarkastele viestiä
    Pirelli-logo vois olla erivärine eri renkais?
    Minusta tuo keltainen pirelli merkki on mahtava kun vuosikausia on nyt taas ollut valkoinen. Tosiaan sitä olen aina ihmetellyt että mikä siinä on niin vaikeaa laittaa se toinen seos eri värisellä logolla. Esim. Bridgestonessa olis voinu olla toinen valkonen ja toinen punanen.

  24. #24
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 1999
    Sijainti
    hki finland
    Viestit
    5 691
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Otto Hokkanen Tarkastele viestiä
    Kuviorenkaat lienee saman näköisiä kuin nämä Gp2-gummit:
    http://www.facebook.com/pages/Banbur...1.160903355709
    Miksiköhän vasen eturengas on ikäänkuin väärin päin. V-kuvion sijaan kuviointi on "ylösalaisin". Luulisi, että renkaiden pitäisi olla symmetrisesti toistensa peilikuvat.
    Viestiä on viimeksi muokannut formulastara; 20.11.2010 11:13.

  25. #25
    Shireh
    Liittynyt
    Jul 2010
    Viestit
    52
    Lainaa Alunperin kirjoittanut formulastara Tarkastele viestiä
    Miksiköhän vasen eturengas on ikäänkuin väärin päin. V-kuvion sijaan kuviointi on "ylösalaisin". Luulisi, että renkaiden pitäisi olla symmetrisesti toistensa peilikuvat.
    Juu, samaa katselin. Kyllä se näyttäisi olevan väärinpäin ja varsinkin ko takarenkaita vilkaisee.

  26. #26
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2009
    Viestit
    9 997
    Kaava näyttäisi olevan samanlainen kuin aikanaan kaudella 92-93 off-seasonilla kun testattiin uusia kapeampia renkaita edellisiin. Uudet renkaat menettivät pitonsa nopeasti, mutta niillä kykeni ajamaan noin 10 kierrosta ennen kuin niiden pito alkoi radikaalisti heiketä toisin kuin vanhoilla leveillä renkailla. Kierrosajat vaihtelivat 0,5-2 sekunnin välillä aluksi selvästi huonommin kuin leveällä renkaalla. Samanlaista ilmiötä on havaittavissa näiden Bridgestonen ja Pirellin renkaiden välillä. Erot ovat kuitenkin lähempänä 0,5 sekuntia kuin mitään 2 sekuntia. Vanhoista renkaista todettiin myös aikanaan, että siinä missä ne kestivät yhden pysähdyksenkin niin kauden 93 off-seasonilla kun renkaita heikennettiin niin testeissä todettiin, että renkaat harvoin kestivät kisamittaa yhdellä pysähdyksellä tai ilman stoppia. Useimmiten vaadittiin 2-3 pysähdystä. Kilpailukaudella asia oli sitten toisin.

    Rengasseoksista siirryttäessä kolmeen seokseen niin A-renkaat heikkenivät noin kolmanneksella entiseen ja C-renkaat vahvistuivat. B-seokset joko vahvistuivat tai heikkenivät radasta riippuen. Tällä kaudella saattaa samanlainen ilmiö olla havaittavissa sillä erolla, että rengasvalmistajan insinöörit saattavat loppupelissä ennen pitkää tietää, että miten kauan renkaat kestävät. Kauden 93 toistuessa samalla tavalla tämä tietää hieman enemmän lisäjännitystä, mutta renkaiden kestävyys kierrosmääräisesti tulee pysyttelemään vain hieman tätä kautta alempana joten saa nähdä lisääntyykö jännitys. Eri asia on jos hakemalla haetaan ja tehdään kunnolla heikompia renkaita tiimeille jolloin tulokset ovat erilaiset.

    Haettiin sitä kaudeksi 93:kin, mutta tuolloin lopulta rengasseoksista tiesi useimmilla radoilla taktiikat siten, että mitä tiimit aikoivat käyttää lopulta. Tosin ainoa jännitys oli se, että seokset olivat vapaita ja lisäksi se seikka että kyseisellä kaudella A-seoksella maaliin asti ajaminen ilman pysähdystä oli huomattavasti riskialttiimpaa kuin kaudella 92 puhumattakaan kaudesta 91 jolloin A-renkaat olivat niin vahvoja että niillä ajettiin enimmäkseen maaliin asti.

  27. #27
    @KurskiRacing kurski's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2009
    Sijainti
    Kasurila
    Viestit
    16 186
    Pirelliä pyydetty parantamaan GP-kisojen näyttävyyttä

    Turun Sanomat 21.11 2010 21:40:34

    Pirellin moottoripuolen päämies Paul Hembery kiitteli sitä vastaanottoa, jonka kilpatallit antoivat niin ennen kuin jälkeenkin ensimmäisen Abu Dhabin yhteistestin.

    – Jotkut tallit ovat olleet hyvin innostuneita. koska uusi rengastoimittaja voi sekoittaa koko korttipakan. Jokainen tiimi pyrkii löytämään mahdollisimman nopeasti yhteisen säveleen, koska saa siitä etua ensi vuoden autosuunnitteluun.

    Hembery vertaa muutoksessa olevan samaa kuin tähän vuoteen lähdettäessä, kun eturengas kapeni kymmenen senttiä.

    Pirellin käyttäjät eivät vielä päässeet alle 1.40 -rajan Yas Marinan radalla, joten Bridgestonen tasolla ei uusi yrittäjä luonnollisestikaan vielä ole.

    – On turha tehdä älyttömiä vertailuja tässä vaiheessa, Hembery korosti.

    – Haluamme vaan tutustua talleihin ja haluamme, että tallit tutustuvat meihin ja tuotteeseemme.

    Pirellin johtaja paljastaa, että tehdasta on pyydetty Bridgestonen tämän vuoden linjasta poiketen tekemään huomattavasti toistensa käyttäytymisestä eroavat kumiseokset kisoihin. Viime sunnuntaina superpehmeä rengas oli niin kestävä, että sillä olisi pystynyt ajamaan koko kuuman kisan lävitse.

    – Meitä on pyydetty valmistamaan renkaita, joilla kisojen näyttävyys paranee. Mutta jos tiimit tai kuljettajat kritisoivat meitä siitä, voimme kyllä tuoda seuraavaan kisaan sitten erittäin kestäviä renkaita, Hembery evästi.

    Testeissä paikalla oli Pirellin testikuski Pedro de la Rosa, joka käytti tilaisuuden hyväkseen hakien tallien ja kuljettajien vaikutelmia, mitä renkaalta vaaditaan.

    – Jatkamme tästä Bahrainiin, missä de la Rosa jatkaa töitä Toyotan autolla. Kokeilemme erityisesti superpehmeän kumin ominaisuuksia, britti-insinööri selvitti.
    Aika näyttää miten Pirellejen kanssa käy.
    Twitter: KurskiRacing | Haastattelut: Kurski | Blogini: Jarbomania

  28. #28
    Registered User
    Liittynyt
    May 2009
    Viestit
    2 034
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kurski Tarkastele viestiä
    Aika näyttää miten Pirellejen kanssa käy.
    Toivottavasti tulee kovaa menoa ja jänniä tilanteita.
    Vähän niinkuin useimmiten Kanadassa.

    Kattelin justiinsa sen privan muute, enkä osaa vastata kysymykseen

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2002
    Viestit
    225
    Kuvissa näkyvä kuoriminen johtuu siitä, että säädöt autossa ja renkaan lämmöt&paineet eivät ole kohillaan kyseisellä radalla. Kaikki tallit löytävät optimin kyllä, jos rengasseos pysyy kauden samana.

  30. #30
    Olivier Bocques Fan Club
    Liittynyt
    Apr 2000
    Viestit
    7 172
    Ilmeisestikin Abu Dhabissa ajettiin keskikovalla ja pehmeällä renkaalla. Superpehmeät ja kovat ovat vielä ajamatta jo olemassaolevien tallien autoilla.

    Olettaisin, että Valencian testi on sellainen, missä ainakin tulee superpehmeitä käytettyä. Barcelonan testeissä ajetaan varmasti kovilla. Jerezin ja Sakhirin testeistä en osaa sanoa, sillä siellä uskoisin optimaalisten renkaiden olevan juuri ne keskimmäiset vaihtoehdot.
    HWNSNBM

  31. #31
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 488
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Bleu Tarkastele viestiä
    Ilmeisestikin Abu Dhabissa ajettiin keskikovalla ja pehmeällä renkaalla. Superpehmeät ja kovat ovat vielä ajamatta jo olemassaolevien tallien autoilla.
    Alunperin uutisoitiin, että Pirelli toimittaisi vain kolmea seosta. Ne voi tietysti nimetä haluamallaan tavalla, mutta ainakin näyttäisi netistä löytyvän lähteitä, joiden mukaan juuri supersoft jäisi pois. Toisaalta tuossa ylempänä Pirellin mies juuri kertoo supersofteja testattavan Bahrainissa. Että tiedä sitten.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.
    "Nicoa ei koskaan tarvinnut pakottaa tekemään läksyjä, vaan lopettamaan niiden tekeminen." -Keke-

  32. #32
    Olivier Bocques Fan Club
    Liittynyt
    Apr 2000
    Viestit
    7 172
    Sellaisen käsityksen sain, että Paul Ricardissa olisi ainakin käyty testaamassa superpehmeitä de la Rosan toimesta. Jollain niistä syheröistä rataversioista. Samalla radalla ajettiin myös saderengastestejä keinokastellulla radalla.
    HWNSNBM

  33. #33
    Senior Member
    Liittynyt
    Apr 2007
    Viestit
    24 382
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/88437

    "They have a very different combination," he said when asked by AUTOSPORT if the Pirellis seemed more suited to his style.

    "Whether [or not] you can say the front tyre is now stronger and that's going to suit my style, what is very important is how next year's car is going to suit these tyres. That's very important.

    "But for the first step, from what we have seen here, I feel positive about the tyres."
    Schmuacherin mukaan Pirellin eturenkaat on vahvemmat, ja hän pitää siitä. Aika vahvan ajan veti niillä. Rosberg väitti niitä jo aiemmin heikommiksi (ja oli hidas), ja Vettel vahvemmiksi.

    Toisaalta kyllä tällaiset kommentit, että toivotaan olosuhteiden tulevan suotuisemmiksi, ennakoivat lopun alkua. Kovan kuskin pitäis olla vahva ja sopeutumiskykyinen kaikenlaisiin olosuhteisiin. Voihan se olla että Schumacher vähän hyötyy muutoksesta, mutta eipä hän ole nuoremmaksi tulossa, että tuskinpa silti kykeneen Rosbergia lopulta nöyryyttämään.
    Viestiä on viimeksi muokannut Mangelo; 22.11.2010 17:41.

  34. #34
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 1999
    Viestit
    1 164
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Zaikom Tarkastele viestiä
    Schmuacherin mukaan Pirellin eturenkaat on vahvemmat, ja hän pitää siitä. Aika vahvan ajan veti niillä. Rosberg väitti niitä jo aiemmin heikommiksi (ja oli hidas), ja Vettel vahvemmiksi.
    Heikki Kulta tietää kertoa, että Schumin aika tuli oikaisten, paras aika riitti sitten vain 7. sijaan.
    HÖYNÄ: Ei tarvitse Räikkösen kun käydä kusella, niin jo siellä on seiskan toimittaja kirjoittamassa että Kimi heilui pisuaarin vieressä kulli kädessä, tekiköhän perhana vielä helikoptereita!

  35. #35
    Senior Member
    Liittynyt
    Dec 1998
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    8 096
    Pirellin rengastestit ovat jatkuneet kaikessa hiljaisuudessa. Eilen Romain Grosjean ajoi testiä Bahrainissa ja aikaisemmin ranskalainen on kiertänyt rataa samassa tarkoituksessa Monzassa. Autona oli tuttuun tapaan vuoden 2009 Toyota.

  36. #36
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 488
    Hiljattain julkaistuissa säännöissä ei muuten ole mitään muutosta seoksien suhteen. Eli kisoihin toimitetaan jatkossakin kahta kuivan ja kahta märän kelin rengasta. Jossain esiintyneet puheet intermediaten "paluusta" tai toiveet monsuunirenkaiden paluusta voidaan siis ilmeisesti unohtaa. Eiköhän ne saderenkaat tule olemaan aika lailla sitä samaa mitä Bridgestonellakin. Säännöissä saderenkaat on nimetty "intermediate tyre" ja "wet-weather tyre".

    Pehmeiden gummien seosten kokonaismäärään säännöt eivät puutu, joten se kysymys ei säännöistä ratkennut.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.
    "Nicoa ei koskaan tarvinnut pakottaa tekemään läksyjä, vaan lopettamaan niiden tekeminen." -Keke-

  37. #37
    @KurskiRacing kurski's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2009
    Sijainti
    Kasurila
    Viestit
    16 186
    Pirelli-pomo: Edistymme hienosti

    F1-kauden 2011 rengastoimittajan Pirellin urheilujohtaja Paul Hembery oli erittäin tyytyväinen sunnuntaina Bahrainissa tämän vuoden osalta päättyneiden rengastestien tuloksiin.

    Pirelli urakoi Sakhirin radalla Bahrainissa lähes 3000 testikilometriä kuljettajiensa Pedro de la Rosan ja Romain Grosjeanin johdolla.

    Kaikkiaan italialaisvalmistajalle on elokuussa Italian Mugellossa alkaneiden yksityistestien aikana kertynyt kilometrejä jo yli 10 000.

    - Ajatimme kahta kuljettajaa, jotta pystyimme tekemään siten vertailuja kahdesta erilaisesta palautteesta. Saimme kuulla kummaltakin samoja positiivisia kommentteja, mikä vain alleviivaa edistymistämme. Työtä riittää yhä, mutta voimme suunnata kohti kautta 2011 luottavaisina, kertoi Hembery Autosportin mukaan.(MTV3)
    Pirelli jatkaa testaamista 9.-10. tammikuuta Bahrainissa ja Abu Dhabissa 15.-18. tammikuuta.
    Twitter: KurskiRacing | Haastattelut: Kurski | Blogini: Jarbomania

  38. #38
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 488
    Pirelli tähtää kahteen stoppiin

    Pirelli pyrkii tekemään renkaista sen verran nopeasti kuluvia, että tallien olisi käytävä renkaidenvaihdossa aikaisempaa useammin. Par'aikaa se testaa Yas Marinassa kastellulla radalla. Uusia rengasseoksia saatetaan tulevalla kaudella testata myös perjantain ensimmäisissä vapaissa.

    Autosport



    Videota rengastesteistä YouTubessa
    Viestiä on viimeksi muokannut WebSlave; 17.01.2011 19:51.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.
    "Nicoa ei koskaan tarvinnut pakottaa tekemään läksyjä, vaan lopettamaan niiden tekeminen." -Keke-

  39. #39
    Ylivääpeli
    Liittynyt
    Sep 2003
    Viestit
    4 275
    Ongelma voi tulla siinä, että talvitesteissä radat ovat likaisia ja "hämäävät" renkaiden kestävyyttä.

    Eiks 2010 vuoden alussakin puhuttu siitä, miten muutos tulee olemaan ratikaali kun rengas on loppu jne.. No aluksi siltä vaikutti, mutta kun poijjat pääsi ajamaan rataa oikein kunnolla ja tartuttamaan kumia asfalttiin niin johan meinas koko kisa mennä samoilla kumeilla.

    Eli kaippa ne hiffaa sen, että likaisella radalla luisua tuppaa tulemaan ja kuluminen kenties tavanomaista kisaa suurempaa. Eli talvitesteissä enintään 10 kierrosta ja niillä kauteen niin hyvä tulee..

    Mitä muut tuumii tästä?

    Edit: Videossa tosiaan näytti olevan sama kuviointi saderenkaalle kuin GP2:ssa.
    Viestiä on viimeksi muokannut Oberfeldwebel; 17.01.2011 21:30.
    Ylivääpeli

  40. #40
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2008
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2 319
    GPUpdaten puolella oli vielä mielenkiintoinen lainaus:

    “This is a unique opportunity to witness a Formula One test car on track at night in the wet and on hot tarmac, in an entirely floodlit setting," said Pirelli motorsport director Paul Hembrey. "We decided to do it this way because we want to challenge our rain tyres with the most difficult and demanding of all situations. And who knows, perhaps it could be a good idea for a future grand prix? "

    Joko parin vuoden päästä keinokastellaan Valencioita ja Abu Dhabeja jännittävämmän kisan saamiseksi?

    No, ehkä tuo on vain heitto ja menee samaan kasaan Böönin ohitusreittien ja muitten kanssa.
    "Hamiltonia kiinnosti vain seksi ja Playstation"

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email