F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 111 / 111 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1161101102103104105106107108109110111
Tulokset 4 401-4 437/4437

Ketju: Matkakuume!

Registered User
    Sijainti
    Pirkkalassa
    Matkakuume painaa täällä kans kovasti. On vaan rahat sen verran vähäiset että taitaa jäädä haaveeksi tältä vuodelta ellei sitten kanarialle lähde peruutuspaikalla. Onko muuten näiden peruutuspaikkojen metsästykseen erikoistunutta sivua tullut kellään vastaan? Tuntuu että joutuu näitä metsästämään jokaiselta matkatoimiston sivulta aina erikseen ja parhaat tarjoukset menee ohi näiltä trivagoilta ja momondoilta. Sivulta https://varaahotelli.fi on välillä ollut hyvää uutisointia tyhjiin hotelleihin liittyen, mutta eipä sekään sivu kauheen pitkälle ole auttanut ja pääosin vaan ohjailee trivagon pariin...

Senior Member
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Lainaa Alunperin kirjoittanut peksi Tarkastele viestiä
    . Onko muuten näiden peruutuspaikkojen metsästykseen erikoistunutta sivua tullut kellään vastaan? Tuntuu että joutuu näitä metsästämään jokaiselta matkatoimiston sivulta aina erikseen ja parhaat tarjoukset menee ohi näiltä trivagoilta ja momondoilta.
    Eipä taida olla tuollaista sivua. Matkanjärjestäjät pohtivat aika kovasti pistävätkö ihan viime tingan tarjouksia vai ottavatko suoraan takkiin tappiota. Eikä nykymaailman suunnittelulla niitä äkkilähtöjä tule niin paljon kuten viime vuosituhannella.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Varasin ittelle ja Sakulle lennot Lissaboniin. Duunikaverilla on mökki siinä lähellä ja lähdetään vähän talkoisiin tekemään uima-allasta sinne. Toinenkin duunikaveri lähtee, joten varmaan vedetään märkää koko viikko niin, että ikenet turpoo.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ettelbruck Tarkastele viestiä
    Eipä taida olla tuollaista sivua. Matkanjärjestäjät pohtivat aika kovasti pistävätkö ihan viime tingan tarjouksia vai ottavatko suoraan takkiin tappiota. Eikä nykymaailman suunnittelulla niitä äkkilähtöjä tule niin paljon kuten viime vuosituhannella.
    Näyttää enämpikin, että on ylibuukattuja lennot. Kerran jäänyt kentälle ja useammin tarjottu mahdollisuutta pientä hyvitystä vastaan ottaa seuraava lento.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    Tulipas taas hyvä muistutus tuotsta Thomas Cookin kaatumisesta, että kannattaa aina hommata matkat varmuuden vuoksi luottokortilla. Menee ne isommatkin välillä aika yllättäen nurin.

Senior Member
    Sijainti
    Lainaa Alunperin kirjoittanut IntriguingMan Tarkastele viestiä
    Tuli varattua taas lentoja. Joulun alla lähdetään Japaniin Okinawan saarelle. Pitäisi olla riittävän lämmintä siihenkin vuodenaikaan, Okinawa kun on vain yhden leveysasteen Miamia pohjoisempana. Uuden vuoden jälkeen sitten takaisin.
    Meillä oli neljä päivää silkkaa rantaelämän juhlaa - sit haittasi taifuunin muodostuminen (ja onneksi katoaminen), lämpöä oli 23 astetta ja kosteutta, mutta pilvisyys, tuuli ja aallokko estivät rannoista nauttimisen. Onneksi ruoka on hyvää ja ihmiset ystävällisiä.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Tulipa pipahdettua työkaverin mökillä Portugalissa. Lähemmin Santaremin kaupungin kupeessa São Vicente do Paul:n kylässä.

Tehtiin vähän hommia (uima-altaan valuja ja karsittiin oliivipuita), mutta muuten oltiin vaan rennosti kahden työkaverin kanssa ja poikani oli mukana myös.

Samalla tuli kierrettyä Portugalin kaikki discgolfparkit. Eli se ainoa Amadorassa Lissabonissa.

Senior Member
    Sijainti
    Varattiin pari majoitusta lisää syksylle 2020. Nyt pitäis saada työnantaja innostumaan ensi kesän lomalistan laatimisesta.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Varattiin pari majoitusta lisää syksylle 2020. Nyt pitäis saada työnantaja innostumaan ensi kesän lomalistan laatimisesta.
    Työnantaja nostaa kädet ylös kun vaan näytät että nämä on varattu, eikä voi perua.

Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Sijainti
    Lohja
    Meillä oli neljä päivää silkkaa rantaelämän juhlaa - sit haittasi taifuunin muodostuminen (ja onneksi katoaminen), lämpöä oli 23 astetta ja kosteutta, mutta pilvisyys, tuuli ja aallokko estivät rannoista nauttimisen. Onneksi ruoka on hyvää ja ihmiset ystävällisiä.
    Noniin, torstainahan se lähtö sitten olisikin. Näyttäisi sateen ja auringon suhde olevan vähän vaihteleva, mutta eiköhän se nämä Etelä-Suomen kurakelit voita.

Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Työnantaja nostaa kädet ylös kun vaan näytät että nämä on varattu, eikä voi perua.
    Eipä siinä ole työnantajalla kauheasti sanomista siinä kohtaa, kun on lentoliput olemassa ja vähän katsoo ettei kaikki yritä samalle viikolle.
    Viestiä on viimeksi muokannut IntriguingMan; 17.12.2019 15:32.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

Unsung User
    Sijainti
    Luoto
    Eipä siinä ole työnantajalla kauheasti sanomista siinä kohtaa, kun on lentoliput olemassa ja vähän katsoo ettei kaikki yritä samalle viikolle.
    Ihan totta vai? Ostat lentoliput mille ajalle itse haluaa, ja työpaikka päästää lomalle milloin vaan, koska lentolippu on sinulla?

Sijainti
    Lohja
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Koso Tarkastele viestiä
    Ihan totta vai? Ostat lentoliput mille ajalle itse haluaa, ja työpaikka päästää lomalle milloin vaan, koska lentolippu on sinulla?
    Tahallinen väärinymmärtäminen, taito se on sekin.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Enpä ole koskaan kysynyt työnantajalta lupaa, milloin saan lähteä ulkomaanreissulle. Ilmoittanut vaan että silloinjasilloin olisi reissu.

Sijainti
    Lohja
    Enpä ole koskaan kysynyt työnantajalta lupaa, milloin saan lähteä ulkomaanreissulle. Ilmoittanut vaan että silloinjasilloin olisi reissu.
    Ainakin meidän alalla vähän jokaisella on lomia, lisätyövapaita ja pekkasia (jos 40 h viikkoa tekee) puskurissa ainakin parin viikon verran. Yleensä niitä on ihan oman joustamisen vuoksi kertynyt.
    Ja lomathan on joka tapauksessa pidettävä, oli sitä miten korvaamaton tahansa.

Toki määräaikaisessa työsuhteessa, tai silloin kun lomia ei ole kertynyt, asia on eri. Jos on vaikkapa harjoittelupaikka tyyliin vapusta elokuun loppuun, ei ehkä ensimmäisenä kannata vaatia heinäkuuta vapaaksi. Sama ns. nollatuntisoppareilla, ne toki ovat epäoikeudenmukaisia työntekijälle, mutta siinäkin on kohtuullista ettei aina keikkaa tarjottaessa ole "kaverin muuttopäivä" tai "yhet festarit".
    Viestiä on viimeksi muokannut IntriguingMan; 18.12.2019 15:46.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ainakin meidän alalla vähän jokaisella on lomia, lisätyövapaita ja pekkasia (jos 40 h viikkoa tekee) puskurissa ainakin parin viikon verran. Yleensä niitä on ihan oman joustamisen vuoksi kertynyt.

Toki määräaikaisessa työsuhteessa, tai silloin kun lomia ei ole kertynyt, asia on eri. Jos on vaikkapa harjoittelupaikka tyyliin vapusta elokuun loppuun, ei ehkä ensimmäisenä kannata vaatia heinäkuuta vapaaksi. Sama ns. nollatuntisoppareilla, ne toki ovat epäoikeudenmukaisia työntekijälle, mutta siinäkin on kohtuullista ettei aina keikkaa tarjottaessa ole "kaverin muuttopäivä" tai "yhet festarit".
    Aamen.

Itselläkin se reilu 10 vapaata puskurissa ja lisää tulee jo taas heti helmikuussa.

Unsung User
    Sijainti
    Luoto
    On myös monta työpaikkaa, jossa firma sanoo sinun loman ajan.

Sijainti
    Lohja
    Voi olla, että elän kuplassakin. En ole esim. koskaan ollut julkisella puolella, missä tasan tarkkaan pidetään kiinni siitä mitä hommia voi tehdä ja mitkä kuuluvat puisto-osasto 4B:lle. Meillä onneksi joustoa on ja ristiintuuraukset onnistuvat.

Nyt muuten Osakan kentällä odottelemassa jatkolentoa. Olisipa älynnyt katsoa etukäteen, ettei kotimaan terminaalissa ole yhtään varsinaista ruokapaikka. Noh, elää sitä kioskin riisipallollakin.

Senior Member
    Sijainti
    Nyt muuten Osakan kentällä odottelemassa jatkolentoa. Olisipa älynnyt katsoa etukäteen, ettei kotimaan terminaalissa ole yhtään varsinaista ruokapaikka. Noh, elää sitä kioskin riisipallollakin.
    Okinawalla saat hyvää ruokaa! Muttei tosiaan kotimaanterminaaleissa eikä maan sisäisillä lennoilla. No, WiFi toimii lennoillakin (ainakin ANA ja Solaseed Air), joten sielunmaisemaa voi ruokkia koneessakin.

Senior Member
    Sijainti
    Ja tuohon lomien viettämiseen, oon törmännyt totaalimulkkuihin lomapomoihin niin yksityisellä, kunnalla kuin valtiolla.
    Nyt onneksi on fiksu esimies (vaikka onkin Real Madrid-fani), jonka kanssa voi asioista sopia - mä otan toki lomani aina off-seasoneihin.

Äitini esim. oli töissä alan globaalilla markkinajohtajalla (ja siis Riihimäellä) eikä koko työuransa aika koskaan saanut itse päättää lomansa ajankohtaa. Monena vuonna vielä kesäkuun alussa ihmettelivät onko loma kesä-, heinä- vai elokuussa.
    Viestiä on viimeksi muokannut ettelbruck; 20.12.2019 19:27.

Sijainti
    Lohja
    Okinawalla saat hyvää ruokaa! Muttei tosiaan kotimaanterminaaleissa eikä maan sisäisillä lennoilla. No, WiFi toimii lennoillakin (ainakin ANA ja Solaseed Air), joten sielunmaisemaa voi ruokkia koneessakin.
    Joo, perillä Nahassa ei ole ruokapaikoista pulaa ja ostarin delissäkin olisi vaikka mitä tarjolla.

Hotellihuoneen koko yllätti myös. Muutamia japanilaisia erityispiirteitä lukuun ottamatta kestää kyllä keskieurooppalaisiin vastaavan hintaisiin vertailun.

Ja viimeistelytaso selvästi parempi kuin jenkkihotelleissa, missä aina joku mattosauma irvistää ja seinän kulma on kopo.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ei semmosiin kapitalistifirmoihin kannata mennä töihin.👊

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ja tuohon lomien viettämiseen, oon törmännyt totaalimulkkuihin lomapomoihin niin yksityisellä, kunnalla kuin valtiolla.
    Nyt onneksi on fiksu esimies (vaikka onkin Real Madrid-fani), jonka kanssa voi asioista sopia - mä otan toki lomani aina off-seasoneihin.

Äitini esim. oli töissä alan globaalilla markkinajohtajalla (ja siis Riihimäellä) eikä koko työuransa aika koskaan saanut itse päättää lomansa ajankohtaa. Monena vuonna vielä kesäkuun alussa ihmettelivät onko loma kesä-, heinä- vai elokuussa.
    Kaikenlaista kiertävää systeemiä on tarjottu aikoinaan, mutta saatiin sopimalla aina parempi lopputulema. Koska joillakin on vain tiettyjä juttuja kunakin kesänä. Hangossa kiersi sitten niin, että kukin sai toistensa tuuraajista varata aina vuorollaan ensin. Ja kesähessut ja -heidit otettiin sitten niihin hommiin missä oli resurssivajetta.

Nykyisessä toivomus on että loma pidettäisiin juhannuksen ja elokuun puolivälin välissä pääosin. Koko myynti siis. Toista ei pysty tuuraamaan. Kokeiltu, eikä toimi.

Sijainti
    Lohja
    Ei semmosiin kapitalistifirmoihin kannata mennä töihin.👊
    Ja siinäkin kohtaa jos työnantaja sanoo heinäkuun olevan varattu perheellisille, kannattaa vaan pitää puolensa. Koululaisten kesäloma kuitenkin on kesäkuun alusta elokuun puoliväliin, joten sellainen systeemi ei ole mitenkään perusteltu. Ja yhtälailla sinkkutaloudessakin voi olla aktiviteetteja heinäkuussa.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ja siinäkin kohtaa jos työnantaja sanoo heinäkuun olevan varattu perheellisille, kannattaa vaan pitää puolensa. Koululaisten kesäloma kuitenkin on kesäkuun alusta elokuun puoliväliin, joten sellainen systeemi ei ole mitenkään perusteltu. Ja yhtälailla sinkkutaloudessakin voi olla aktiviteetteja heinäkuussa.
    Kyllä. Taitaa lakikin kieltää eriarvoistamisen sukupuolen, siviilisäädyn, yms. mukaan.

Registered User Hartsa76's Avatar
    Kannattaisi kuitenkin muistaa se, että sinkkutalouksissa ei ole tarvetta sovittaa lomia yhteen, kun taas perheellisien on useimmiten sovitettava lomia yhteen muiden perheenjäsenten kanssa ja juuri tästä syystä sinkkutalouksien on oltava se osapuoli joka joustaa tarvittaessa lomien suhteen.

Jolleivät sinkkutaloudet suostu joustamaan lomiensa suhteen voi pahimmillaan käydä niin, että perheelliset eivät sen vuoksi pysty ajoittamaan lomiaan niin, että molemmat vanhemmat olisivat lomalla samaan aikaan ja tällöin perheelliset joutuvat kärsimään sinkkutalouksien itsekkyydestä.

Sijainti
    Lohja
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Hartsa76 Tarkastele viestiä
    Kannattaisi kuitenkin muistaa se, että sinkkutalouksissa ei ole tarvetta sovittaa lomia yhteen, kun taas perheellisien on useimmiten sovitettava lomia yhteen muiden perheenjäsenten kanssa ja juuri tästä syystä sinkkutalouksien on oltava se osapuoli joka joustaa tarvittaessa lomien suhteen.

Jolleivät sinkkutaloudet suostu joustamaan lomiensa suhteen voi pahimmillaan käydä niin, että perheelliset eivät sen vuoksi pysty ajoittamaan lomiaan niin, että molemmat vanhemmat olisivat lomalla samaan aikaan ja tällöin perheelliset joutuvat kärsimään sinkkutalouksien itsekkyydestä.
    Jaa, eikö se sitten ole itsekkyyttä että perheellisten pitää saada ne kaikki neljä viikkoa sopimaan yhteen? Varmasti monille lapsille olisi ihan jees, että olisi viikko tai pari pelkästään isän kanssa? Toki joillekin isukeille sellainen on ihan kauhistus, kun vastuu on loppunut ulosvetoon...golfkentällä on mukavempaa.

Ja huom. sinkkutalouksien symppaamisessani ei ole ns. oma lehmä ojassa, uusperhearjessa elän ja 2018 loma vietettiin kokonaisuudessaan elokuussa.
    Viestiä on viimeksi muokannut IntriguingMan; 22.12.2019 06:54.

Sijainti
    Lohja
    Tokashikin saarella käyty, autolautta kesti nahasta 1 h 10 min suuntaansa. Autokannen lastaus sujui japanilaiseen tapaan todella nopeasti ja tarkasti, kukaan ei jäänyt "synnyttämään" kun matruusit huitoivat käsimerkeillä autot oikeille paikoille.

Yllättäen ensi kertaa tuolla syrjäisellä saarella kuultiin suomea muun kuin oman porukan suusta. Ei olisi ilman keskustelunavausta suomalaisiksi tunnistanut, ylisuuret bermudashortsit, vyölaukku ja Irwin-hattu kun puuttuivat

Sijainti
    Lohja
    Autonvuokraus...osa-alue josta tuntuu matkaillessa jäävän kaikista eniten hampaankoloon. Jatkossa en tule käyttämään Finnairin yhteistyökumppanin Rentalcars.comin palveluita missään. Vaikka jokunen hassu Finnair Plus-piste jäisikin saamatta.

Case = tuolla joulukuun lopun/vuodenvaihteen Okinawan matkalla oli varattu auto Rentalcars.comin kautta. Toki oltiin käytännöllisesti myöhässä, mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä. Listassa kuitenkin oli muutama vuokraamo, millä autoja jäljellä. Valinnanvaraa ei kauhesta ollut, mutta Priusta ja Mark X:ää näytti olevan. Ei muuta kuin varaamaan.

No, sellaista autoa ei ollut olemassakaan ja Rentalcarsilta tuli sähköposti jossa sanottiin varauksen olevan peruutettu ja että luottokorttia ei ole veloitettu. Sitten tuli automaattiviesti missä sanottiin, että katevarauksen vapautumiseen menee 7-10 pankkipäivää.

Laitoin vielä erikseen yhteydenottolomakkeen kautta kyselyn, miksi luottokortille on tehty katevaraus vaikka väitettin, ettei ole veloitettu ja koska se vapautuu. Ihminen toisessa päässä sanoi että ”tehtiin, jos auto olisi sittenkin löytynyt ja 24 tunnin kuluttua pitäisi olla poissa”.

Katevaraus on edelleen kummittelemassa luottokorttitilillä ja tuo ”24 tuntia”, sekin lupaus annettiin 30. joulukuuta. Rentalcars.comin kanssa on käyty nyt sähköpostikeskustelua vajaa 2 viikkoa, välillä ovat pyytäneet ruudunkaappausta verkkopankista heidän mystistä ”finanssitiimiään varten”. Välillä on pyydetty ottamaan yhteyttä pankkiin, mutta eihän pankki pura asiakkaan pyynnöstä katevarausta.

Viime viikolla lähettivät omasta järjestelmästään ruudunkaappauksen ja pyysivät lähettämään pankille. Mikä taas on hevonpaskaa, koska minua ei siinä tarvita välikätenä vaan katevarauksen poistumiseen ainoa oikea suunta on että myyjä pyytää pankkia purkamaan varauksen.

Perjantaina pyysivät taas uutta ruudunkaappausta verkkopankista, jos ei ole varaus purkautunut. Ja sitten tulikin taas viikonloppu. Koko hommassa haiskahtaa se, että harhaanjohtamisella ja ympäripyöreyksillä pyritään saamaan se pari päivää aina lisäaikaa, jotta raha makaa heidän tileillään vähän pitempään.

Toisaalta, minäkin olen tästä oppinut jotain. Nimittäin sen, että tuollainen pulju on täysin turha välikäsi, Japanissakin voi asioida vuokraamoiden kanssa suoraan kun vain on aktiivinen ja ajoissa liikkeellä.

Senior Member
    Sijainti
    Istanbulin lentoasema. IGA Lounge. Samalla kertaa eka ja viimeinen vierailu.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ja ainoa.

Sijainti
    Lohja
    Istanbulin lentoasema. IGA Lounge. Samalla kertaa eka ja viimeinen vierailu.
    Kerro vähän tarkemmin? Turkki on kyllä yksi sellainen maa, mistä voi suoraan sanoa että sinne en mene.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Kerro vähän tarkemmin? Turkki on kyllä yksi sellainen maa, mistä voi suoraan sanoa että sinne en mene.
    Sama. Diktatuurien kannattaminen ei mahdu mun pirtaan.

Registered User
    Helmikuussa olisi kiva lähteä jonnekin lämpimään hetkeksi. Tai voihan se olla, että nykyisellä menolla Suomessakin on silloin lämmintä... Päivittäin tulee seurattua ja etsittyä matkatarjouksia, mutta ainakaan tähän mennessä ei ole vielä tullut mitään riittävän kivaa eteen. Toki tässä on onneksi vielä aikaa.
    Viestiä on viimeksi muokannut Lieju; 21.01.2020 21:47.

Unsung User
    Sijainti
    Luoto
    Mitäs mainospelle?

Senior Member
    Sijainti
    Turkissa en ole poistunut lentoasematerminaalista sitten kesäkuun 2000 silloin ikikaverini oli töissä Istanbulissa.
    Turkish on kelpo halpalentoyhtiö Euroopan ulkopuolelle. Saatamme hyvän tarjouksen kohdatessa käyttää sitä tulevaisuudessakin, mutta sikakalliiseen, surkeaan IGALoungeen EMME mene.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Kyyjärvihän se jäi matkan varrelle. Ja Perho. Joka toinen molopää ajoi sumarit päällä. No mä ajoin pitkät.💪

Sijainti
    Lohja
    Mitäs mainospelle?
    Isä luuli, että se oli lasku! Ja tunki sen taskuunsa.

jonnet ei muista

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö