F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 1 / 48 1234567891011 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/1888

Ketju: Poll: Harrastatko sijoittamista?

Registered User

Poll: Harrastatko sijoittamista?

Jos harrastat, niin millä instrumenteilla:

A.) Asuntosijoittamista
    B.) Osakesijoittamista
    C.) Rahastosijoittamista
    D.) Metsä/Kiinteistosijoittamista
    E.) Warrantti- ym. johdannaiskauppasijoittamista
    F.) Jalometallisijoittamista
    G.) Muuta sijoittamista, mitä?

Tässä topickissa voi muuten jutella sijoittamiseseen liittyvistä seikoista, sana on vapaa Pinppijutut ja muutkin, toki elämänlaatuun kenties taloudellista sijoittamista välittömämmin positiivisesti vaikuttavat "sijoitusalueet" voi sitten sijoitella suosiolla muihin toikkeihin

Niistä Nicran Microista lähtien, ellei sitten sijoitusmuotona ole antiikkiautoijen keräily, mutta sellaiseksi ei yksikään Micra ole vielä tiettävästi päässyt..

Oman elämänsä Sutil Fagerholm's Avatar
    Sijainti
    Semminki
    Asuntosijoittamista "harrastin" jonkun vuoden. Nyt keskityn harrastamaan osakesijoittamista. Harrastuksen tasolle se on tosiaan jäänytkin.
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

Senior Member Sue_me's Avatar
    Asunto- ja rahasto-.

Olen myös sijoittanut itseni baariin aika usein.

Sijainti
    Semminki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä
    Olen myös sijoittanut itseni baariin aika usein.
    Parasta sijoittamista sikäli, että loppusijoituspaikkaa ei pysty ikinä tietämään varmaksi.

Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Sijainti
    Syylien välissä
    A) ja G)

G):ssä on ASP-säästäminen sekä korkotilit.
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

Arschloch jjv's Avatar
    Rupesin tuossa kesällä harrastamaan autotallisijoittamista. Mä omistan autotallin, maksan sen vuosikulut ja vuokraan sen isälleni, joka maksaa siitä vuokraa 0€/kk. En ole vielä päivätyötäni pystynyt jättämään sijoitustuotoilla.

Ex-dickhead Mosse's Avatar
    Sijainti
    Poistunut keskuudesta
    Ee oo rahhoo.
    Mosse has left the building. Eli tervetuloa takaisin te, jotka vuokseni poistuivat forumilta.

Senior Member Makkonen's Avatar
    Sijainti
    Far away
    Rahastosijoutusta noin viidenvuoden ajan.
    They call me JayR

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Canukki Tarkastele viestiä
    A) ja G)

G):ssä on ASP-säästäminen sekä korkotilit.
    Eikö ASP tähtää ensiasunnon ostamiseen? Mutta vastauksesta päätellen olisit hommannut kuitenkin asunnon/asuntoja jo aiemmin vuokrataksesi niitä eteenpäin (jolloin ASP-ehdot eivät siis täyty kun olet jo ostanut asunnon/asuntoja)?

Itse harrastelen suoria osakesijoituksia. Oma kämppä on ja tarkoitus olisi ostaa sijoitusyksiökin, mutta ovat niin turkasen kalliita ainakin Helsingissä Tuottoprosentti jää väistämättä heikoksi. Toisaalta pörssi olisi mielenkiintoisen alhaalla tällä hetkellä, ei välttämättä ollenkaan huono paikka sijoittaa yksi hajallisen ajautuksen ostoaalloista näihin lukemiin

Lainaa Alunperin kirjoittanut pendellstock Tarkastele viestiä
    Itse harrastelen suoria osakesijoituksia. Oma kämppä on ja tarkoitus olisi ostaa sijoitusyksiökin, mutta ovat niin turkasen kalliita ainakin Helsingissä Tuottoprosentti jää väistämättä heikoksi. Toisaalta pörssi olisi mielenkiintoisen alhaalla tällä hetkellä, ei välttämättä ollenkaan huono paikka sijoittaa yksi hajallisen ajautuksen ostoaalloista näihin lukemiin
    Tällä hetkellä kämppäsijoituksissa on vaan se riski, että hinnat voivat romahtaa. Hintojen "nousupaineita" tuskin juuri on.

Registered User
    Tällä hetkellä kämppäsijoituksissa on vaan se riski, että hinnat voivat romahtaa. Hintojen "nousupaineita" tuskin juuri on.
    Joo sitä tässä olen toivonut jo pitkään (vuosia), että putoaisivat hinnat edes vähän. Tuntuu älyttömältä maksaa 130 000e yksiöstä! Toisaalta itse en henk.kohtaisesti mihinkään jättiromahdukseen usko, pitäisi tapahtua jotain tosi järisyttävää esimerkiksi työttömyyden räjähdys käsiin. Työllisyyskin ainakin nyt ilmeisen hyvällä tolalla, eikä tuo matala korkotaso hillitse asuntokauppaa sekään..

Tietysti voisi suunnata katsantoa muihinkin kaupunkeihin, mutta ei se halpaa ole Turussa/Mansessakaan hyvillä alueilla. Pari vuotta taaksepäinhän hinnat hetkellisesti notkahtivat 5-10%, mutta nousivat siitä nopeasti taas kyllä.

Senior Member oldez's Avatar
    Sijoitin aikoinaan VIP-jäsenyyteen. Nyt voin tehdä kunnon polleja. Kyllä kannatti!

Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Sijainti
    Syylien välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut pendellstock Tarkastele viestiä
    Eikö ASP tähtää ensiasunnon ostamiseen? Mutta vastauksesta päätellen olisit hommannut kuitenkin asunnon/asuntoja jo aiemmin vuokrataksesi niitä eteenpäin (jolloin ASP-ehdot eivät siis täyty kun olet jo ostanut asunnon/asuntoja)?
    Tähtää. Mutta jos laitat rahaa jonnekin, ja jonkin ajan päästä sitä on jonkin prosenttiosuuden mukaan enemmän, niin kai se silloin on sijoittamista. Tai itseasiassa säästämista, mutta sijoittamista sekin on. Minimaalisilla riskeillä.
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

Sijainti
    Semminki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Ee oo rahhoo.
    Ookko sijottana kaike?

Sijainti
    Poistunut keskuudesta
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Pyryf Tarkastele viestiä
    Ookko sijottana kaike?
    Tuhulannu joutaviin
    Mosse has left the building. Eli tervetuloa takaisin te, jotka vuokseni poistuivat forumilta.

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken

Haa

Lainaa Alunperin kirjoittanut pendellstock
    Poll: Harrastatko sijoittamista?
    Kun kerran kysyit, niin vastaan myöntävästi. Maksan jopa veroa ko. toiminnasta.
    Kahdeksan perunaa ja suolaa.
    -T.R. noin vuonna 1976

Mäkeä alas vierivät tyhjää täynnä olevat tynnyrit kolisevat huomattavasti täysiä enemmän.
    -J.A. noin vuonna 1975

Ett silleen!!!!!!1 -mies jaska's Avatar
    Sijainti
    kyrkslätt
    Asunto on, mutta en kutsuisi sijoitukseksi vaan kodiksi. Jotain kotimaisia osakkeita olen ostanut "Osta ja unohda" idealla. Osittain sijoituksena, osittain halusta tukea kotimaista omistajuutta - vaikka sitä ei täällä arvostetakaan.
    Poliisi kehottaa teitä noudattamaan nopeusrajoituksia, koska vähäinenkin ylinopeus on liikenneturvallisuusriski.
    Poliisi kirjeessään 12.12.2007, Ylinopeutta 1km/h

Kolminkertainen F1-Forumin Vuoden törppö 2004&2005&2006

oik. yo.
    Sijainti
    Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutkat
    En voi väittää sijoittavani. Joskus oli huonokorkoiselle säästötilille onnistunut kertyä ikään ja elämäntilanteeseen nähden mukava summa rahaa. Ne rahat ovat sittemmin elämäntilanteen äkkinäisten muutosten vuoksi ja ylipäätäänkin elämisen johdosta huvenneet merkittävästi.

Jos olisi ollut jokunen vuosi sitten fiksu, olisi nostanut opintolainaa aivan opiskelun alusta lähtien ja ostanut vaikka sitten osakkeita. Vaan kun ei ollut, niin ei nostanut eikä ostanut. Nyt on tilanne sellainen ettei paljoa jää ylimääräistä sijoitteluun, vaan eipä tuo nyt kovasti ole jäänyt kalvamaan.
    "There's something wrong with the car!"
    Fernando Alonso, Kanadan GP 2005, kierros 39.

Oisko minkä tyyppistä ? kurski's Avatar
    En harrasta.
    Twitter: KurskiRacing | Haastattelut: Kurski | Blogini: Jarbomania

Arschloch jjv's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jaska Tarkastele viestiä
    Asunto on, mutta en kutsuisi sijoitukseksi vaan kodiksi.
    Oon samaa mieltä, että asuntosijoittaminen on enemmänkin sitä, että ostetaan asunto, vaikkei sitä itse käytetäkkään.

Yks rekkaa ulkomailla ajeleva tuttu kertoi kerran harrastavansa asuntosäästämistä. Hänellä on asunto, muttei käytä sitä juuri koskaan.
    Viestiä on viimeksi muokannut jjv; 02.10.2011 20:22.

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    A.) Asuntosijoittamista
    B.) Osakesijoittamista
    C.) Rahastosijoittamista
    D.) Metsä/Kiinteistosijoittamista
    E.) Warrantti- ym. johdannaiskauppasijoittamista
    F.) Jalometallisijoittamista
    G.) Muuta sijoittamista, mitä?

Kaikkea kysyttyä on tullut vähintään kokeiltua.
    Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 02.10.2011 20:34.

Super Dave Lunssila's Avatar
    Lainaus merkityksettömistä ilmoituksista
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Aziz Tarkastele viestiä
    Laitoin kesällä 2100 euroa yo-lahjaksi saamiani rahoja Osuuspankin sijoitusrahastoihin. Juuri katsottuani niiden arvo on nyt 1 774,78 euroa.

VOI JJUMMALAUTA!!!!!
    Tilanne nyt: 1 758,55 euroa. Heh heh.

Sijainti
    Poistunut keskuudesta
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jaska Tarkastele viestiä
    Asunto on, mutta en kutsuisi sijoitukseksi vaan kodiksi. Jotain kotimaisia osakkeita olen ostanut "Osta ja unohda" idealla. Osittain sijoituksena, osittain halusta tukea kotimaista omistajuutta - vaikka sitä ei täällä arvostetakaan.
    Mitäs siellä Kyrsälässä arvostetaan? Pakkoruottiako?

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Sijoittamista tehdään ansaintamielessä, joten silloin sitä tuskin harrastetaan.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

Sijainti
    Semminki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jps Tarkastele viestiä
    Sijoittamista tehdään ansaintamielessä, joten silloin sitä tuskin harrastetaan.
    Sijoituspalveluun rekisteröityessä sijoitustoiminnan vakavuutta kartoittavassa monivalinnassa oli vaihtoehtona "harrastus".

Arschloch jjv's Avatar
    En ole päässyt vielä sijoittamisessa "harrastus"-tasolle. "Puuhastelu"-taso on jo aika lähellä, mut vielä ollaan "parempi tuotto ois villasukassakin"-tasolla.

Sen sijaan harrastan työntekoa. Ja työnantajani harrastaa palkanmaksua.
    Viestiä on viimeksi muokannut jjv; 02.10.2011 23:46.

Senior Member
    Sellaisia sijoitusmuotoja, joissa voi itse määrittää mitä ja miten omistaa eli metsää, kiinteistöjä ja suoraa osakesijoittamista. Ja hyvin pitkäjänteisesti.
    Tämä oli nyt tässä.

Lainaa Alunperin kirjoittanut jjv Tarkastele viestiä
    En ole päässyt vielä sijoittamisessa "harrastus"-tasolle. "Puuhastelu"-taso on jo aika lähellä, mut vielä ollaan "parempi tuotto ois villasukassakin"-tasolla.
    Olet kuitenkin vielä tuoton puolella toisin kuin Aziz.

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Naisiin ja Microihin olen ehtinyt elämäni aikana sijoittaa.
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Senior Member Troy's Avatar
    Sijainti
    Very Good.
    Naurettava ajatus. Sijoittaa. Joopa joo. Reaalitalous on se mikä antaa ekstremekokemuksia ihmisenä ja laumanjohtajana. Tuollaiset sijoittamiset ovat nössöille pedattuja tyynyliinoja. Mummoilua.

Arschloch jjv's Avatar
    Olet kuitenkin vielä tuoton puolella toisin kuin Aziz.
    Aziz alkaa olla "mersu datsuniin"-tasolla. Siitä toki vielä matkaa "kauhakuormaajalla Nordeaan" -tasolle.

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Troy Tarkastele viestiä
    Naurettava ajatus. Sijoittaa. Joopa joo. Reaalitalous on se mikä antaa ekstremekokemuksia ihmisenä ja laumanjohtajana. Tuollaiset sijoittamiset ovat nössöille pedattuja tyynyliinoja. Mummoilua.
    En minäkään koe, että olisin menettänyt paljoa, kun olen pistänyt lauluun, viinaan ja naisiin, sen sijasta että olisivat kasvaneet lisää bittejä jossain sijoitusinstrumenttiloissa.
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Registered User of Talent FW08's Avatar
    Sijainti
    Behind the rabbit
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Troy Tarkastele viestiä
    I find hope in your hate for me

Senior Member
    Sijoitan asuntoon ja autoon. Ja kitaroihin. Kitarat ovatkin ainoat missä arvo säilyy. Muuhun ei ole rahaa ja loput menee pöntöstä alas tai savuna taivaalle. Rahastosijoittamista kokeilin pariin otteeseen, mutta niistä tuli vain persnettoa.

Registered User of Talent FW08's Avatar
    Sijainti
    Behind the rabbit
    Sijoitan kaiken siihen, että illalla nukkumaan mennessä voi ajatella, että "tänään oli hyvä päivä". Rahatkin.

Aina ei osu, mutta paremmalla tuotolla keskimäärin, kuin normirahastoissa.
    I find hope in your hate for me

Senior Member
    Kyselystä muuten puuttui H) naiset.
    Niihin kannattaa aina sijoittaa

. Loetkoe's Avatar
    Sijainti
    Kerava
    En mä oikeastaan sijoita. Joku voisi sanoa tuota mun autoa sijoittamiseksi, koska sen arvo tuskin laskee (Volvo PV 544) varsinkin kun saan sen täydelliseen kuntoon.

EDIT: Olen tosi pettynyt teihin. "Missä polli?"
    .

Senior Member Troy's Avatar
    Sijainti
    Very Good.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Loetkoe Tarkastele viestiä
    En mä oikeastaan sijoita. Joku voisi sanoa tuota mun autoa sijoittamiseksi, koska sen arvo tuskin laskee (Volvo PV 544) varsinkin kun saan sen täydelliseen kuntoon.
    Sijoittamisen sijaan tuossa ehkä toteutat hanketta. Jos arvonnousu on kiinni kunnostamisesta. Sinänsä toki kumminkin antiikkiauto on varmaankin sijoituskohde siinä mielessä kuten sanot, että arvo tuskin laskee. Mutta nouseeko se klassikolla muuten kuin inflaation yleistä vauhtia, sitä on vaikea sanoa.

Joillakin vähemmän keräillyillä ja aikaisemmin täysin merkityksettömillä autoilla nettiauton hintapyyntöjä seuranneena olen havainnut että ovat kait olleet oikeita sijoituskohteita. Sellaisia paskarakkineita, kuten joku Datsun 100A, tai monet vanhat Toyotat ja muut japsipelit 70-luvulta. Näiden hintataso kävi ihan nollalukemissa aikoinaan, kun eihän kukaan tuollaista halunnut omistaa, mutta nyt kun nostalgia myy niin ihmeellisiä hintoja osataan pyytää ja maksaa ihan silkasta.

Sama ei tunnu pätevän sellaisiin autoihin, joita on osattu arvostaa paremmin koko niiden olemassa olon kaaren aikana. Kuten juuri klassiset Volvot, Ford Mustangit, jenkkiraudat ylipäätään ja Mersut. Mercedeksen kohdalla voi oikeastaan ihmeten todeta että ollaan tultu jopa alaspäin.

Maailma muuttuu. Kuka olisi osannut ennustaa, että joku kurppainen 100A kiinnostaisi ketään, tai joku kohta neljäkymmentä vuotta vanha Corolla kutittaisi yhtään ketään, mutta ilmeisesti. Näissä tällaisissa yllätyksissä on ollut sijoituksen makua, jos joku on osannut säilyttää sillä mielellä, mutta tuskinpa. Sattuman kauppaa.

Lupaavin tulokas Mehe Rienarsuo's Avatar
    Sijainti
    Konnektikuti
    Kyllä sitä tulee sijoitettua. Sopivan maltillisesti.

Nyt olen muutamaan vipusertiin pistänyt riskimmällä vähän enemmän, kun ollaan taas kuopassa.
    Repe veti nälkäänsä kuivahiivaa ja talkkunaa ja vihtoi saunoessa tillipuntilla. Repe olikin Yläpamasta.

oik. yo.
    Sijainti
    Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutkat

Question

Lainaa Alunperin kirjoittanut Aziz Tarkastele viestiä
    Lainaus merkityksettömistä ilmoituksista

Tilanne nyt: 1 758,55 euroa. Heh heh.
    Mitäänhän en asiasta tiedä, mutta nuo rahastosijoittamiset ovat kaiken järjen mukaan typerin tapa "sijoittaa" rahansa. Pankki veloittaa siitä, että sijoittaa rahasi. Vaatisi vissiin kohtuullisen merkittävän tuoton sijoituspelailuja sijoittajalta (pankilta), jotta rahojen tekemä tuotto ylittäisi pankin perimät hoitokulut.

Miksi siis maksaa pankille siitä, että se sijoittaa rahasi huonosti, kun voit tehdä sen aivan itsekin ilman ylimääräisiä kustannuksia?
    "There's something wrong with the car!"
    Fernando Alonso, Kanadan GP 2005, kierros 39.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email