| Karting-tapahtumat F1-Forumilaisten ja KKWCS Racingin järjestämät karting-tapahtumat. |
13-11-2011, 20:37
|
|
|
Team107
|
Quote:
Originally Posted by Jacques
kerkesin tehdä jussit, mutta onneksi otit tuon talteen. 
|
Onneksi kukaan ei saanut talteen mun eilista en-ole-ajanut-tasollani-mutta-Hollolassa-rävähtää-postausta, jonka jussasin pian sen jälkeen. Ei taida rävähtää 
|
|
|
13-11-2011, 20:40
|
|
|
Senior Member
|
Ilmassa leijuu pientä vittuilun hajua, mikä jakkuesille naista saamattomana poikamiehenä lienee varsin kiihottava haju 
|
|
|
13-11-2011, 20:41
|
|
|
Banjottu
|
En tajunnut tai jaksanut edes vähää alkua. Jarna omaan toikkiin vai roskiin?
|
13-11-2011, 20:44
|
|
|
Senior Member
|
Quote:
Originally Posted by Williams-
Ei kannata yleistää.  Ainakin itse tykkään sisäkisoista ja ylipäätänsä sisällä ajamisesta (ja ihan syystä) melkeinpä yhtä paljon kuin ulkokisoista.
|
Oletkin poikkeus. Muistathan että kaikki F1 kisat ajetaan ulkona ja KKWCS sarja on "F1 sarja" suomalaisille kartkuskeille! Pakosta on pari sisäkisaa.
|
|
|
13-11-2011, 21:03
|
|
|
KKWCS:n Mietaa
|
Quote:
Originally Posted by kouvotsvoni
En tajunnut tai jaksanut edes vähää alkua. Jarna omaan toikkiin vai roskiin?
|
sättimistoikkiin nyt ainaki nuo jarnaväittelyt.. ei mua haittaa vaikka poistettaisiinkin, mutta se on toisaalta mulle aika samantekevää.
T: Nimimerkki Jjusban
|
|
|
13-11-2011, 21:06
|
|
|
Registered User of Talent
|
Itse olisin ainakin mukana jos vaan olisin Suomessa tuolloin. Ihan samalla innolla nappaa sisäkisat kuin ulkona ajetutkin.
Ja todennäköisyys Hollolaan osallistumiselle olisi suurempi kuin KIC:iin.
|
13-11-2011, 21:24
|
|
|
Senior Member
|
Quote:
Originally Posted by Jussi
Ilmassa leijuu pientä vittuilun hajua, mikä jakkuesille naista saamattomana poikamiehenä lienee varsin kiihottava haju 
|
Viime vuoden päättäjäisissä tuo lähti baarista jonkun kivannäköisen kanssa baarista ja tuli myöhemmin hyvällä tuulella takaisin.
|
|
|
13-11-2011, 21:25
|
|
|
|
Quote:
Oletkin poikkeus. Muistathan että kaikki F1 kisat ajetaan ulkona ja KKWCS sarja on "F1 sarja" suomalaisille kartkuskeille! Pakosta on pari sisäkisaa.
|
Sisäratoja voi verrata hyvin katuratoihin F1:ssä. Vähän samankaltaisia efektejä. Kapeus, vähän ohituspaikkoja, kaiteet, tietyt kuljettajat pärjäävät yleensä paremmin kuin ulkoradalla. Muutama sisäratakisa kuuluu mielestäni sarjaan.
|
|
|
13-11-2011, 21:26
|
|
|
Registered User of Talent
|
Quote:
Originally Posted by Cmoney
Viime vuoden päättäjäisissä tuo lähti baarista jonkun kivannäköisen kanssa baarista ja tuli myöhemmin hyvällä tuulella takaisin.
|
Vahvistamattomien huhujen mukaan samaan aikaan paikalta katosivat myös Totke ja moppi siivouskomerosta.
|
13-11-2011, 21:26
|
|
|
Team107
|
Quote:
|
No ei kyllä uskoisi! 
|
|
|
13-11-2011, 21:27
|
|
|
Senior Member
|
Quote:
Sisäratoja voi verrata hyvin katuratoihin F1:ssä. Vähän samankaltaisia efektejä. Kapeus, vähän ohituspaikkoja, kaiteet, tietyt kuljettajat pärjäävät yleensä paremmin kuin ulkoradalla. Muutama sisäratakisa kuuluu mielestäni sarjaan.
|
Niinpä. Ja taitaa olla tasaisempi kalustokin sisäradoilla. Molempia hyvä olla sarjassa vaikka ulkokisoja onkin enempi.
|
|
|
13-11-2011, 21:29
|
|
|
Team107
|
Quote:
Niinpä. Ja taitaa olla tasaisempi kalustokin sisäradoilla.
|
Puhuttiin tuossa Jacquesin kanssa tänään, että samat autoerot ne on ulko- kuin sisäradoillakin. Sisäradat ovat vain lyhyempiä, joten autoerot vaikuttavat pienemmiltä. Kokeneemmat kuskit toki sopeutuvat autoon kuin autoon radasta riippumatta.
|
|
|
13-11-2011, 21:34
|
|
|
Senior Member
|
Quote:
Originally Posted by Andy
Puhuttiin tuossa Jacquesin kanssa tänään, että samat autoerot ne on ulko- kuin sisäradoillakin. Sisäradat ovat vain lyhyempiä, joten autoerot vaikuttavat pienemmiltä. Kokeneemmat kuskit toki sopeutuvat autoon kuin autoon radasta riippumatta.
|
Sisäradoilla ne on 2-3 kympän sisällä monestikin 20-30 sek. kierroksella. Kyllä ulkoratojen 40-50sek kierroksilla erot ovat suhteellisestikin vähän enemmän. Lisäksi ulkona enempi suoraa, vähempi mutkaa (vaikeampi hanskalla paikatakaan), sisäradoilla toisinpäin.
Näkisin itse näin.
|
|
|
13-11-2011, 21:37
|
|
|
|
Quote:
|
Juttelimme vain. 
|
|
|
13-11-2011, 21:41
|
|
|
|
Quote:
Sisäradoilla ne on 2-3 kympän sisällä monestikin 20-30 sek. kierroksella. Kyllä ulkoratojen 40-50sek kierroksilla erot ovat suhteellisestikin vähän enemmän. Lisäksi ulkona enempi suoraa, vähempi mutkaa (vaikeampi hanskalla paikatakaan), sisäradoilla toisinpäin.
Näkisin itse näin.
|
Toisaalta myös kuljettajien erot ovat sisäradalla pienemmät.. Esim. Turussa mun ero paalupaikka-aikaan oli vain ~3 kymmenystä, kun ulkoratakisoissa se on yleensä sekunnin luokkaa tai enemmän.
Turussa 2-3 kymmenyksen ero autotuurissa saattoi tarkoittaa 5-6 ruutua pahimmillaan ja sama lienee Hollolassakin tilanne.
|
|
|
13-11-2011, 21:45
|
|
|
Senior Member
|
Quote:
Toisaalta myös kuljettajien erot ovat sisäradalla pienemmät.. Esim. Turussa mun ero paalupaikka-aikaan oli vain ~3 kymmenystä, kun ulkoratakisoissa se on yleensä sekunnin luokkaa tai enemmän.
|
Juu siinä oli sitä rengasvallien siirtymistä. Todellisempi ero taisi olla 5-6 kymmenystä kärkeen ja kisa-auto #1 ei tainnu sopia sun ajotyylille jolla se oli enemmänkin.
|
|
|
13-11-2011, 22:40
|
|
|
Tiskojukka
|
Quote:
Originally Posted by PeePee
Jopas nyt väki vähenee älyttömällä tahdilla.
Ois hauska tietää mikä olisi ollut osallistujamäärä KiC:ssä...
|
Ei mitään merkitystä ainakaan omalla kohdalla, että missä kisa järkätään. Nyt on vain monella vuoden kiireisintä aikaa ja se näkyy.
|
|
|
13-11-2011, 23:45
|
|
|
Registered User
|
3 kyytipaikkaa tarjolla pk-seudulta tuleville!
|
|
|
14-11-2011, 00:57
|
|
|
Senior Member
|
Tuli mieleen, että onko näiden poikkeusluvalla osallistuvien sijoituksilla vaikutusta siihen miten jaetaan pisteet kisasta? Ja siis ylipäätänsä miten menetellään pisteiden suhteen tässä tapauksessa.. (selvennykseksi, jotta varmasti ymmärrettäisiin mitä haen)
"Wilzku oli yllättävän lähellä mua ja Totkea Hyvinkäällä kesällä sadekelitreeneissä, mikä osoittaa vain sen että puhtaasti ajotaidollisesti hahmo on tosi hyvä. Myllypurossakin kun pito on vähäinen, niin Wilzku loistaa. Itseluottamusta vaan lisää, niin haastaa voi kenet tahansa." - Andy 19.9.2010
|
|
|
14-11-2011, 04:41
|
|
|
Senior Member
|
Quote:
Originally Posted by Williams-
Tuli mieleen, että onko näiden poikkeusluvalla osallistuvien sijoituksilla vaikutusta siihen miten jaetaan pisteet kisasta? Ja siis ylipäätänsä miten menetellään pisteiden suhteen tässä tapauksessa.. (selvennykseksi, jotta varmasti ymmärrettäisiin mitä haen)
|
Niin... itse ehdottaisin että Slugille niin monelle forumistille tuttuna pidemmältä ajalta pisteet, Hanneli paikallisena vierastähtenä ei pisteitä vaikka ajaakin (epäilemättä hyvää kisaa meiän kanssa). Eli pisteitä 15:lle. Mutta mikä vähiten porua aiheuttaa, sen mukaan minä(kin) mieluusti tyydyn elämään asian kanssa 
|
|
|
14-11-2011, 12:07
|
|
|
Senior Member
|
Quote:
Juttelimme vain. 
|
Jakkues, olen pettynyt 
|
|
|
14-11-2011, 12:09
|
|
|
Team107
|
Quote:
Niin... itse ehdottaisin että Slugille niin monelle forumistille tuttuna pidemmältä ajalta pisteet, Hanneli paikallisena vierastähtenä ei pisteitä vaikka ajaakin (epäilemättä hyvää kisaa meiän kanssa). Eli pisteitä 15:lle. Mutta mikä vähiten porua aiheuttaa, sen mukaan minä(kin) mieluusti tyydyn elämään asian kanssa 
|
Voisin kuvitella, että tässä vaiheessa kautta ei kumpaakaan hahmoa pisteet erityisesti kiinnosta. Minulle on myös aivan sama, keräävätkö pisteitä vaiko eivät.
|
|
|
14-11-2011, 12:16
|
|
|
Registered User
|
Quote:
Originally Posted by Andy
Voisin kuvitella, että tässä vaiheessa kautta ei kumpaakaan hahmoa pisteet erityisesti kiinnosta. Minulle on myös aivan sama, keräävätkö pisteitä vaiko eivät.
|
Juu, pisteillä ei ole niin väliä. Varsinkaan jos ne sotkee koko kauden ajaneiden kuljettajien pakkaa vielä jollain tasolla. En siis tiedä onko joillain kuljettajilla pisteet vielä niin tasoissa että viimeinen kisa ratkaisee sijoitusta ylös/alaspäin.
|
|
|
14-11-2011, 12:22
|
|
|
Team107
|
Quote:
Jakkues, olen pettynyt 
|
Sama!
|
|
|
14-11-2011, 12:25
|
|
|
Senior Member
|
Itse olen sitä mieltä että extrakuskeja voisi ottaa mukaan, mutta ilman pisteitä sekä eivät vaikuta sijoituksiin. Esimerkkinä se että kun junnu oli mukana pari kertaa, niin tuli hyvin lisäkahinaa jälkipään osalta ja kisaamistahan tässä kaivataan kaikki. Muistaakseni palaute oli silloin pelkästään positiivista.
Nuo postausrajoitukset jne. niistä meitillä taisi aina tulla parranpärinää ja oli yksi syy miksi homma tökki. Ymmärrän toki sen, että jos "ässäkuskeja" alkaa ilmaantumaan ja vie voitot vakiforumisteilta, niin ottaahan se päähän mutta jos otetaan mukaan keski/jälkipäänkuskeja niin siitä ei pitäisi olla edes kateusfaktoria ilmassa. Ja mulle on kyllä henkkoht ihan sama jos vaikka anssikeloja alkaisi ilmaantumaan kisoihin, se vaan nostaa sarjan tasoa.
Ajattelen itse asiaa sarjan kannalta, en oman menestyksen kannalta: mitä kovempia kuskeja mukana, aina parempi KKWCS sarjan statukselle! Jos tulee kisassa turpiin niin se on sitten ihan omaa hitautta se ja se on vaan fakta. "Kaverikisoja" voi sitten järjestää omassa piirissä (kuten teenkin  ).
KKWCS sarja on "tuote" ja sen pitää olla mahdollisimman kova sarja haasteellisesti ja sisäsiittoisesti se ei pitkälle pötki. Esim. Slug on tervetullut lisä kisoihin. Siinä on hyvä mittari monelle kuskille.
|
|
|
14-11-2011, 12:31
|
|
|
Team107
|
Quote:
Itse olen sitä mieltä että extrakuskeja voisi ottaa mukaan, mutta ilman pisteitä sekä eivät vaikuta sijoituksiin. Esimerkkinä se että kun junnu oli mukana pari kertaa, niin tuli hyvin lisäkahinaa jälkipään osalta ja kisaamistahan tässä kaivataan kaikki. Muistaakseni palaute oli silloin pelkästään positiivista.
Nuo postausrajoitukset jne. niistä meitillä taisi aina tulla parranpärinää ja oli yksi syy miksi homma tökki. Ymmärrän toki sen, että jos "ässäkuskeja" alkaa ilmaantumaan ja vie voitot vakiforumisteilta, niin ottaahan se päähän mutta jos otetaan mukaan keski/jälkipäänkuskeja niin siitä ei pitäisi olla edes kateusfaktoria ilmassa. Ja mulle on kyllä henkkoht ihan sama jos vaikka anssikeloja alkaisi ilmaantumaan kisoihin, se vaan nostaa sarjan tasoa.
Ajattelen itse asiaa sarjan kannalta, en oman menestyksen kannalta: mitä kovempia kuskeja mukana, aina parempi KKWCS sarjan statukselle! Jos tulee kisassa turpiin niin se on sitten ihan omaa hitautta se ja se on vaan fakta. "Kaverikisoja" voi sitten järjestää omassa piirissä (kuten teenkin  ).
KKWCS sarja on "tuote" ja sen pitää olla mahdollisimman kova sarja haasteellisesti ja sisäsiittoisesti se ei pitkälle pötki. Esim. Slug on tervetullut lisä kisoihin. Siinä on hyvä mittari monelle kuskille.
|
Komppaus tähänkin. Jussilta fiksua tekstiä kerrankin
Minä tunnustan nyt avoimesti, että "edellisen uuden aallon" ässäkuskit ovat närpenneet ihan sen takia, että tuntuvat järjestään sijoittuvan mun edelle. Muutenhan ovat ihan huipputyyppejä. Suomalainen mies ei vain kestä häviämistä, ei sitten millään, mutta oma hitaus ei ole kenenkään muun kuin hitaan itsensä vika. Uskon kyllä toisaalta, että yhtä paljon treenaamalla olisin ihan yhtä nopea kuin kärkikuskit....
|
|
|
14-11-2011, 12:34
|
|
|
Team 107
|
Quote:
Originally Posted by Slug
En siis tiedä onko joillain kuljettajilla pisteet vielä niin tasoissa että viimeinen kisa ratkaisee sijoitusta ylös/alaspäin.
|
Mulla ja tuolla tiimin kakkoskuskilla on ainakin vielä sijoitukset väärin päin, virhe joka pitää korjata Hollolassa. 
|
|
|
14-11-2011, 12:37
|
|
|
Team107
|
Quote:
Mulla ja tuolla tiimin kakkoskuskilla
|

|
|
|
14-11-2011, 12:38
|
|
|
Senior Member
|
Quote:
Juu, pisteillä ei ole niin väliä. Varsinkaan jos ne sotkee koko kauden ajaneiden kuljettajien pakkaa vielä jollain tasolla. En siis tiedä onko joillain kuljettajilla pisteet vielä niin tasoissa että viimeinen kisa ratkaisee sijoitusta ylös/alaspäin.
|
Kärkipäästä Haikki ja DW ovat käytännössä niin tasoissa että kumpi edellä kisassa, todennäköisesti edellä loppupisteissäkin. Mutta hyvin vedetty jos likemmäs 90-kiloisena? ehdit sitä taistelua kumminkin hämmentää. Ja mitä paino muutenkaan merkkaa Hollolassa, eos. Miten kaverusten Nastyn ja Slugin keskinäiset erot yleensä menevät täällä?
|
|
|
14-11-2011, 13:08
|
|
|
Registered User
|
Quote:
Kärkipäästä Haikki ja DW ovat käytännössä niin tasoissa että kumpi edellä kisassa, todennäköisesti edellä loppupisteissäkin. Mutta hyvin vedetty jos likemmäs 90-kiloisena? ehdit sitä taistelua kumminkin hämmentää. Ja mitä paino muutenkaan merkkaa Hollolassa, eos. Miten kaverusten Nastyn ja Slugin keskinäiset erot yleensä menevät täällä?
|
Veikkaan että jossain keskikastissa saataan Hollolassa olla. Muutenkin olen seurannu porukoiden kehitystä ja ainakin radan varressa näyttää siltä että kaikki aktiivikuskit on kehittynyt huimasti. Siis jopa kärjessä! Sarja on todella kovatasoinen.
Nastylle olen joka kerta hävinnyt Hollolassa joten ei minusta ole kärjelle vaaraa  En itseasiassa muista koska olisin ylipäätään Nastyn voittanu!
Ajopainohan mulla pyörii siinä 85kg hujakoilla, eli aivan riittävästi.
|
|
|
14-11-2011, 13:30
|
|
|
Senior Member
|
Quote:
Ajopainohan mulla pyörii siinä 85kg hujakoilla, eli aivan riittävästi.
|
Oho, meillä on sitten ehkä vaan joku 3-4kg eroa 
Ts. olet uhka mulle  (  )
|
|
|
14-11-2011, 13:38
|
|
|
Registered User
|
Quote:
|
Mä otin vuosi sitten sellasen laihtutuskuurin joka päätty sairaalanpetille pariks viikoks 
Ihan kaikki paino EI tullu takas 
|
|
|
14-11-2011, 14:03
|
|
|
Team 107
|
Quote:
|
Ootsä jo mua painavampi? Herranen aika. Meinaat sitten hävitä mulle?
|
|
|
14-11-2011, 15:52
|
|
|
Senior Member
|
Quote:
Ootsä jo mua painavampi? Herranen aika. Meinaat sitten hävitä mulle?
|
Aika liki samoissa varmaan, ajokamoissa alkaa 8lla. Niin se (taas) herpaantui loppukesän aikana. Toki on mulla varmaan ollu usein Haikkia paremmat kisa-autot mikä mahdollistaa sarjasijoitukseni tällä hetkellä.
|
|
|
15-11-2011, 05:23
|
|
|
Team 107
|
Maksoinpa maksun!
|
|