F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 20 1234567891011 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/787

Ketju: Caterham F1 Team kaudelle 2012

  1. #1
    Registered User of Talent FW08's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2008
    Sijainti
    Behind the rabbit
    Viestit
    21 580

    Caterham F1 Team kaudelle 2012

    Täällä käydään Caterham F1 Teamia jatkossa koskevat keskustelut.
    Listen. Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.

  2. #2
    Jääkausi
    Liittynyt
    Jan 2005
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    4 411
    Pitäiskö ketjun otsikkoon kuitenkin laittaa jo lähestyvää ensi vuotta varten vuosileima "2012". Kunkin tallin omaan kausikeskusteluun sellainen on kuitenkin tapana ollut lyödä... Vai vaihtuuko ketju taas, kun uusi auto saadaan julkistettua?

  3. #3
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2009
    Viestit
    1 928
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markot Tarkastele viestiä
    Kovia nimiä liittyy remmiin! Nyt menestyminen on kiinni vain orkesterinjohtajan osaamisesta/näkemyksistä. Pari-kolme vuotta menee vielä joka tapauksessa nousuun.
    Juu, jokunen vuosi varmaankin tarvitaan kilpailukyvyn tuntuvaan parantamiseen. Resurssitkaan eivät vielä Caterhamilla ole isompien tallien luokkaa. Silmiini osui Autosportilla julkaistussa Eric Boullierin tuoreessa haastattelussa yksityiskohta, että hän mainitsi Capii Genitalin F1-Lotuksen tehtaalla työskentelevän 500 ihmistä. Etsin sitten vastaavia tietoja F1-Caterhamin osalta ja tämän vuoden alussa Fernandes sanoi tallin palkkalistoilla olevan 250 ihmistä. Viimeisimmässä Team Lotus Notes -julkaisussa Mark Smith kertoo tallin teknisessä tiimissä olevan nykyisin 140 ihmistä.

    Ensi vuoden Lotuksella on myös hiljattain uudistettu tuulitunneli ja huipputason CFD-yksikkö. Caterhamilla vastaavat resurssit ovat vasta rakenteilla ja talli käyttää vuokrattuja tuulitunneleita ensi kauden auton suunnitteluun. Joten ei pidä vielä kaudella 2012 odottaa kuuta taivaalta. Jatkuvaa kilpailukyvyn parannusta tietysti odotetaan kauden alkuun mennessä sekä lisää kauden kuluessa, mutta untuvikkotallin on kuitenkin edettävä yksi askel kerrallaan -- ja "isoilla pojilla" on useamman askeleen etumatka.

  4. #4
    Senior Member Cmoney's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2004
    Viestit
    11 438
    Joitakin pisteitä voisi jo odottaa, ja säännöllisemmin Q2een yltämistä. KERSsikin.

  5. #5
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 324
    Toyota, jolla oli aivan eri luokan resurssit kuin Caterhamilla polki paikallaan ensimmäiset kolme kautta (ja siihen yksi testauskausi vielä eteen). Vasta neljännellä napsahti - kun oli ensin tuotu Mike Gascoyne talliin.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.

  6. #6
    Senior Member Cmoney's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2004
    Viestit
    11 438
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Toyota, jolla oli aivan eri luokan resurssit kuin Caterhamilla polki paikallaan ensimmäiset kolme kautta (ja siihen yksi testauskausi vielä eteen). Vasta neljännellä napsahti - kun oli ensin tuotu Mike Gascoyne talliin.
    2003 oli ainakin aerodynaamisesti ja vauhdillisesti (muistikuva-mutu) selvästi parempi, kuin 2002. Vaihtuikos sitten rengasmerkki 2004ksi Toyotan johdon vaatimuksesta, vaikka auto oli suunniteltu Misukoita varten. Eihän se sitten kovin hyvä olutkaan Brisukoilla.

  7. #7
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 324
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Cmoney Tarkastele viestiä
    2003 oli ainakin aerodynaamisesti ja vauhdillisesti (muistikuva-mutu) selvästi parempi, kuin 2002. Vaihtuikos sitten rengasmerkki 2004ksi Toyotan johdon vaatimuksesta, vaikka auto oli suunniteltu Misukoita varten. Eihän se sitten kovin hyvä olutkaan Brisukoilla.
    Bridgestoneen vaihdettiin vasta 2006.

    Mutta Caterhamiin liittyen vaihto Pirelleihin (ja Renaultiin) ja muut melko isot sääntömuutokset kaudeksi 2011 varmasti satuttivat pientä tallia enemmän kuin keskikastin talleja hidastaen siten niiden kiinniottoa.

    Ensi kaudeksi menee taas pakoputkisto uusiksi ja diffuun panostettu työ siten toistamiseen hukkaan. Nokkaa madalletaan myös, ja Caterham ottaa KERSin käyttöön. Eli muutoksia on edelleen, mutta ehkä hieman vähäisempiä.
    Viestiä on viimeksi muokannut WebSlave; 01.12.2011 20:40.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.

  8. #8
    Senior Member Cmoney's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2004
    Viestit
    11 438
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Bridgestoneen vaihdettiin vasta 2006.
    Niinpäs olikin, 2005 Br:llä ei tehnyt mitään (ei olisi tehnyt Toyotakaan, vaikka Schumi niillä 3nneksi ylsikin, se oli enemmänkin Montyn ja Fisin huonoutta)...

    Caterham vissiin pitää Lotus 2010-11 kaltaisen värityksensä?

  9. #9
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 324
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Cmoney Tarkastele viestiä
    Caterham vissiin pitää Lotus 2010-11 kaltaisen värityksensä?
    Kyllä.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.

  10. #10
    Registered Loser Nurtsi's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2011
    Viestit
    3 436
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Cmoney Tarkastele viestiä

    Caterham vissiin pitää Lotus 2010-11 kaltaisen värityksensä?
    Oli jopa Lotuksen ja Caterhamin välisessä sopimuksessa sovittu, että Lotus on musta-kulta ja Caterham kelta-vihreä ainakin kauden 2012.

    Joku lähde

  11. #11
    Mall Poster Mangelo's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2007
    Viestit
    24 292
    Caterham on kyll todella typerä nimi F1-tiimille. Vapaasti suomennettuna olis niinku lihatarjoilu.
    .

  12. #12
    Registered User of Talent FW08's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2008
    Sijainti
    Behind the rabbit
    Viestit
    21 580
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mangelo Tarkastele viestiä
    Caterham on kyll todella typerä nimi F1-tiimille. Vapaasti suomennettuna olis niinku lihatarjoilu.
    No jos tolle linjalle mennään, niin Larenin poika tai Intian Voima tuskin hirveästi fiksumpia ovat. Tai sitten Puhdas tai Neitsyt.
    Listen. Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.

  13. #13
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 324
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mangelo Tarkastele viestiä
    Caterham on kyll todella typerä nimi F1-tiimille. Vapaasti suomennettuna olis niinku lihatarjoilu.
    Niinhän sitä kansanetymologi saattaisi luulla. Luultavasti alkuosa on keltin sanasta 'cat' tai 'cath' eli taistelu ja loppuosa vanhan englannin 'ham', asumus.

    Automerkin nimi siis tulee Caterhamin pikkukaupungista.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.

  14. #14
    Registered User of Talent FW08's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2008
    Sijainti
    Behind the rabbit
    Viestit
    21 580

    Wink

    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Niinhän sitä kansanetymologi saattaisi luulla. Luultavasti alkuosa on keltin sanasta 'cat' tai 'cath' eli taistelu ja loppuosa vanhan englannin 'ham', asumus.

    Automerkin nimi siis tulee Caterhamin pikkukaupungista.
    Komp. Englannin hamit (Futiksesta tutut West, Totten etc.) saavat nimensä siitä, että ovat olleet kyliä, eivät kinkkua.
    Listen. Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.

  15. #15
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2009
    Viestit
    1 928
    Sekä Mike Gascoyne että Mark Smith ovat sanoneet haastatteluissa, että syyskuussa 2011 käyttöön saatu Williamsilta vuokrattu tuulitunneli on kaksinkertaistanut tallin tuulitunnelissa viettämän ajan. Tästä voi päätellä, että Team Lotuksen T128-autoa kehitettäessä käytettiin vain puolet sääntöjen sallimasta tuulitunneliajasta, kun taas vakiintuneet tallit ovat epäilemättä hyödyntäneet kaikki sallitut tuulitunneliresurssit.

    Tämä selittänee osaltaan miksi Team Lotus ei vielä kaudella 2011 tavoittanut keskikastin vauhtia ja miksi Barcelonaan valmistuneesta pakokaasuahdetusta diffuusorista saatiin radalla irti vain puolet siitä vauhtilisäyksestä, mitä tuulitunnelitestien perusteella odotettiin. Mark Smith on väittänyt (uusimmassa Team Lotus Notes -julkaisussa), että Singaporen päivityksestä on saatu radalla irti kaikki mitä siitä tuulitunnelin perusteella odotettiinkin. Samoin Brasiliaan tullut päivitys avattavaan takasiipeen näkyi heti parantuneena vauhtina speedtrap-mittauksissa.

    Talvitesteissä ja kauden 2011 alkupuoliskolla Lotuksen tekninen luotettavuus oli ala-arvoisen huonoa. Tallissa työskenneltiin kovasti luotettavuusongelmien korjaamiseksi ja kauden toisella puoliskolla teknisiä ongelmia onkin ollut minimaalisesti. Tämä tietysti lupaa hyvää ensi kautta ajatellen.

  16. #16
    Senior Member Rentta's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2010
    Sijainti
    pesässä
    Viestit
    5 613
    John Iley on liittynyt caterhamin porukkaan. (vahvistettu)


    http://hosted-p0.vresp.com/843201/0a44bfcaa9/ARCHIVE

  17. #17
    nimimerkkien jahtaaja
    Liittynyt
    Nov 2000
    Sijainti
    helsinki,finland
    Viestit
    27 976
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Rentta Tarkastele viestiä
    John Iley on liittynyt caterhamin porukkaan. (vahvistettu)


    http://hosted-p0.vresp.com/843201/0a44bfcaa9/ARCHIVE
    Caterham on kyllä panostanut todella paljon suunnitteöijaportaaseen sekä myös kokeneisiin kuskeihin. Pakkohan tuon on tuoda tulosta, mutta milloin tulokset näkyvät kunnolla myös kisoissa on vain arvattavissa.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

  18. #18
    Mall Poster Mangelo's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2007
    Viestit
    24 292
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jps Tarkastele viestiä
    Caterham on kyllä panostanut todella paljon suunnitteöijaportaaseen sekä myös kokeneisiin kuskeihin. Pakkohan tuon on tuoda tulosta, mutta milloin tulokset näkyvät kunnolla myös kisoissa on vain arvattavissa.
    Ja Renault/Lotukselta on pikemminkin virta käynyt pois.. Mut eiköhän Lotus helposti rakenna silti Caterhamia paremman auton, eikä suomalaisten jäsentenvälisestä pitäisi olla epäselvyyttä. Caterhamin tallia vasta rakennetaan.
    .

  19. #19
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2009
    Viestit
    1 928
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mangelo Tarkastele viestiä
    Ja Renault/Lotukselta on pikemminkin virta käynyt pois.. Mut eiköhän Lotus helposti rakenna silti Caterhamia paremman auton, eikä suomalaisten jäsentenvälisestä pitäisi olla epäselvyyttä. Caterhamin tallia vasta rakennetaan.
    Olen samaa mieltä. Caterham parantaa varmasti kilpailukykyään tämänvuotisesta, mutta eroa keskikastin häntäpäähän oli vielä kauden 2011 päättyessä jonkin verran jäljellä ja muutkin tallit suunnittelevat ensi kaudeksi tämänvuotista nopeampia autoja.

    Yhden pykälän parannus valmistajien kisassa olisi Caterhamin kaudelle 2012 jo varsin mukava harppaus eteenpäin. Siitä olisi taas hyvä parantaa tahtia kaudelle 2013 Ileyn sekä mahdollisesti myös oman tuulitunnelin vauhdittamana (jos se valmistuu jo ensi vuonna). Keskikastissa on viime vuosina ollut kohtalaisen tiukkaa vääntöä usean tallin kesken, joten pienemmälläkin parannuksella saatetaan nousta useita sijoja, kunhan vaan ensin päästään oikeasti mukaan keskikastin vauhtiin.

  20. #20
    Senior Member
    Liittynyt
    Oct 2010
    Viestit
    852
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jps Tarkastele viestiä
    Caterham on kyllä panostanut todella paljon suunnitteöijaportaaseen sekä myös kokeneisiin kuskeihin. Pakkohan tuon on tuoda tulosta, mutta milloin tulokset näkyvät kunnolla myös kisoissa on vain arvattavissa.
    Tuloksethan ovat nakyneet kisoissa ekasta paivasta lahtien. Virgin/Marussia ja HRT ovat syoneet Heikin pakokaasuja jo kaksi vuotta.

    Jos ei tata nae, vaan lahtee vertaamaan nollasta kaynnistettya yritysta 2010-luvun Red Bulliin, niin sitten on konseptit sekaisin!

  21. #21
    nimimerkkien jahtaaja
    Liittynyt
    Nov 2000
    Sijainti
    helsinki,finland
    Viestit
    27 976
    Lainaa Alunperin kirjoittanut turssi Tarkastele viestiä
    Tuloksethan ovat nakyneet kisoissa ekasta paivasta lahtien. Virgin/Marussia ja HRT ovat syoneet Heikin pakokaasuja jo kaksi vuotta.

    Jos ei tata nae, vaan lahtee vertaamaan nollasta kaynnistettya yritysta 2010-luvun Red Bulliin, niin sitten on konseptit sekaisin!
    Toki näin, mutta lähinnä on kyse siitä kuinka nopeasti tähän suunnittelijaportaaseen tehdyt panostukset näkyvät kunnolla. On selvää, että kehitystä tapahtuu jatkuvasti, mutta kestääkö uuden aerodynamiikkagurun töiden jäljen näkyminen kunnolla kauden vai kaksi. Eli missä vaiheessa voi realistisesti odottaa suurempaa harppausta kilpailukyvyssä.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

  22. #22
    Jääkausi
    Liittynyt
    Jan 2005
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    4 411
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jps Tarkastele viestiä
    Toki näin, mutta lähinnä on kyse siitä kuinka nopeasti tähän suunnittelijaportaaseen tehdyt panostukset näkyvät kunnolla. On selvää, että kehitystä tapahtuu jatkuvasti, mutta kestääkö uuden aerodynamiikkagurun töiden jäljen näkyminen kunnolla kauden vai kaksi. Eli missä vaiheessa voi realistisesti odottaa suurempaa harppausta kilpailukyvyssä.
    Tallin kahden ekan vuoden perusteella eka isompi hyppäys on odotettavissa nyt tänä talvena. Menneen kauden auto oli kuitenkin tallin eka oma tekele, johon oli panostettu. Lisäksi ekalla kaudella auton perän tekniikka oli ihan jotain muuta, kun taas ens kaudella se on samaa kuin menneellä kaudella.
    Siis lyhyesti talli pääsee nyt ekaa kertaa kehittämään vanhalta pohjalta uutta ja samalla moottori ja voimansiirto pysyy samankaltaisena.

    Keskiryhmässä erot tosiaan on ollu pieniä, joten jo siihen mukaan pääseminen tarkoittaa pistesijoista kamppailua. Joten Caterhamille ja Heikille!

    Niin ja mitä tulee Iley'n tai muiden uusimpien rekrytointien vaikutukseen, niin se näkynee isommin vuoden tai kahden päästä. Iley'hän esim. aloittaa tallissa vissiin vasta ens kauden kuluessa, joskus kesällä muistaakseni. Jos ryhmä on hyvä, niin seuraava hyppäys Caterhamilla voi tulla jo vuoden päästä kaudeksi 2013...
    Viestiä on viimeksi muokannut Ghost_Glove; 12.12.2011 09:48.

  23. #23
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 324
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ghost_Glove Tarkastele viestiä
    Lisäksi ekalla kaudella auton perän tekniikka oli ihan jotain muuta, kun taas ens kaudella se on samaa kuin menneellä kaudella.
    Lukuunottamatta pakoputkistoa, diffuusoria ja sitä, että sinne tungetaan KERS. Eiköhän Caterhamkin jollain tavalla yritä "puhaltaa" takasiipeä.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.

  24. #24
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    1 753
    Mitenkäs Force India silloin pari vuotta sitten teki sen tuloshyppäyksen?
    Tallihan oli ihan häntäpään pitäjiä ja sitten yhtäkkiä ajoi sijoista 5-10.

    Tai näin ainakin olen antanut itselleni kertoa.

  25. #25
    oon mikä oon
    Liittynyt
    Dec 2001
    Sijainti
    Kaukaa tuolta sademetsistä
    Viestit
    1 726
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Mitenkäs Force India silloin pari vuotta sitten teki sen tuloshyppäyksen?
    Tallihan oli ihan häntäpään pitäjiä ja sitten yhtäkkiä ajoi sijoista 5-10.

    Tai näin ainakin olen antanut itselleni kertoa.
    Tuolloin tallien väliset erot olivat huomattavasti pienemmät vrt. siihen kuinka kaukana nämä kolme uutta tallia ovat nyt.

  26. #26
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2009
    Viestit
    1 928
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Mitenkäs Force India silloin pari vuotta sitten teki sen tuloshyppäyksen?
    Tallihan oli ihan häntäpään pitäjiä ja sitten yhtäkkiä ajoi sijoista 5-10.

    Tai näin ainakin olen antanut itselleni kertoa.
    Kaudeksi 2009 Force India sai Mersun moottorin sekä kaupan päälle vaihdelaatikon ja hydrauliikan McLarenilta. Eli kun nämä komponentit olivat huipputasoa, niin siitä eteenpäin FI:n menestys on riippunut aerodynamiikka-suunnittelun onnistumisesta.

    Myös Caterhamilla on Renault ja Red Bull -kytkösten kautta perusasiat reilassa, ja menestystä halutessaan Fernandesin kannattaa nyt sijoittaa rahaa tallin aerodynamiikkayksikön vahvistamiseen. Eiköhän se Gascoyne olekin jo tämänsuuntaista vinkkiä Fernandesille viestittänyt.

  27. #27
    Senior Member
    Liittynyt
    Dec 1998
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    8 096
    Tekniikan lisäksi Force India osti McLarenilta myös "konsulttipalveluita". Tiimiin oli sijoitettuna McLarenin työtekij(öit)ä jonkin sortin neuvonantajaksi. Marussia on solminut McLarenin kanssa vastaavan sopimuksen, vaikka moottorit tulevatkin Cosworthilta.

  28. #28
    Jääkausi
    Liittynyt
    Jan 2005
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    4 411
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Lukuunottamatta pakoputkistoa, diffuusoria ja sitä, että sinne tungetaan KERS. Eiköhän Caterhamkin jollain tavalla yritä "puhaltaa" takasiipeä.
    KERSsiä lukuunottamatta samat asiat on uusia myös kaikille muille. Ja RB:n, Renaultin tai KERS toimittajan kanssa myös KERSsin asentamiseen saataneen jotain apuja. Ainakin muistaisin lukeneeni niin. Eli sikäli näkisin tallin olevan nyt paljon enemmän samalla viivalla muiden kanssa. Toisin kuin vuosi sitten jolloin kaikille uusien asioiden takia tallin piti kehittää eka oma täysin uusi auto (kori) sekä omaksua uuden moottorin ja voimansiirron hienoudet...

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2009
    Viestit
    1 928
    Team Lotus on tästä päivästä alkaen Caterham F1 Team. Talli on siis nyt vaihtanut nimensä virallisesti, eikä se enää tule esiintymään julkisuudessa nimellä Team Lotus.

    Team Lotuksen verkkosivutkaan eivät näytä toimivan, ja Caterham F1-tallin rakenteilla olevat verkkosivut sijaitsevat uudessa osoitteessa: http://caterhamf1.com/ Sieltä löytyy myös Team Lotus Notes -julkaisun viimeinen numero, jossa tallin ensi vuoden F1-kilpa-auton mallinimeksi paljastetaan Caterham CT01.

  30. #30
    Senior Member Cmoney's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2004
    Viestit
    11 438
    Feispuukissakin taisi olla joku viimeinen Team Lotuksen tiedote sillä porukalla.

  31. #31
    Ajatusrikollinen
    Liittynyt
    May 2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1 215
    Lainaa Alunperin kirjoittanut hippi Tarkastele viestiä
    Team Lotus on tästä päivästä alkaen Caterham F1 Team. Talli on siis nyt vaihtanut nimensä virallisesti, eikä se enää tule esiintymään julkisuudessa nimellä Team Lotus.
    Ei tässä voi muuta todeta, kuin että vihdoinkin Lotus-pelleily on Tonyn osalta ohi. Nyt tiimillä on oma brändi, jonka rakentaminen on 100 % Fernadesin käsissä. Sillä on mahdollisuudet nousta harvalukuiseen joukkoon: Ferrari, McLaren, Williams ja ehkäpä Sauber uusvanhana. Nuo tallit ovat olemassa kilpaillakseen F1-sarjassa. Kaikki muut ovat enempi tai vähempi epämääräisten nimisponsorien ja omistajien käsissä, kvartaalikapitalismin kourissa.

    Eli tiivistettynä, tämä muutos tekee ko. tiimin kehityksen seuraamisesta kerta luokkaa mielenkiintoisempaa. Samaan olisi toki päästy, jos Tonyn kai suunnittelema Group Lotuksen valtaus olisi edennyt.

    Lotus-pelleily ei toki F1-sarjan osalta ole ohi, ja suomalainenkin on edelleen osallisena... Lotus-saaga jatkuu! :-)

  32. #32
    Jürgenator JVR's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2007
    Viestit
    2 533
    Trulli says Petrov and Senna 'not good enough'

    Jarno Trulli has blasted the current pay-driver trend in Formula 1, choosing Renault as a prime example as to why teams should choose talent over money.

    The Italian, who has a contract with Caterham for 2012 but is under threat of loosing his seat, possibly to Vitaly Petrov, doesn't believe the Russian, nor his teammate Bruno Senna, did enough to warrant their seat on talent alone, instead earning it through financial backing.

    "[Robert] Kubica is a great driver who can get the very best from the car," Trulli wrote in his column for La Repubblica. "Because of that they were a dark horse. When Robert was out, that was the end.

    "Petrov was not in a position to lead the team, and Senna showed that he was not good enough."

    Nick Heidfeld was replaced by Senna after just 11 races. Trulli is of the opinion that the points difference between Heidfeld and Petrov proves that experience is better than employing a pay driver.

    "With his experience, Nick [Heidfeld] scored almost as many points (34 to 37) as Petrov even though he [Heidfeld] did only half the season.

    "There is no rule, but it is true that those who pay are less accustomed to suffering. They are less committed," he added.

    "Hiring them is a business decision but in my opinion it's not worth it."

    Renault, soon to become Lotus-Renault, recently announced an all new driver line-up for 2012 featuring Kimi Raikkonen and Romain Grosjean.

    The F1 Times
    Onkohan Trulli nyt kuitenkaan oikea kuski tuomitsemaan muita
    "Ei pikkutalliin, ei testikuskiksi, ei huonolla autolla, ei DTM-sarjaan"

  33. #33
    Mall Poster Mangelo's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2007
    Viestit
    24 292
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JVR Tarkastele viestiä
    Onkohan Trulli nyt kuitenkaan oikea kuski tuomitsemaan muita
    Trullin seatti on varmasti yksi niistä joita nämä kaverit kovimmin hamuavat.

  34. #34
    Jürgenator JVR's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2007
    Viestit
    2 533
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mangelo Tarkastele viestiä
    Trullin seatti on varmasti yksi niistä joita nämä kaverit kovimmin hamuavat.
    Jep, ja varmaan hoitaisivat sen paikan Trullia paremmin.
    "Ei pikkutalliin, ei testikuskiksi, ei huonolla autolla, ei DTM-sarjaan"

  35. #35
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 324
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JVR Tarkastele viestiä
    Jep, ja varmaan hoitaisivat sen paikan Trullia paremmin.
    Varsin kyseenalaista.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.

  36. #36
    Huippukommentoija Aziz's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2008
    Sijainti
    Diffusöörien välissä
    Viestit
    11 959
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JVR Tarkastele viestiä
    Jep, ja varmaan hoitaisivat sen paikan Trullia paremmin.
    Sopii epäillä. Puoliksi eläköitynyt Trulli on kuitenkin reilusti Petrovin ja Sennan kaltaista suharia parempi.

    Jahas, WebSlave ehti väliin, kun hioin vielä sananmuotoja.

  37. #37
    Mall Poster Mangelo's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2007
    Viestit
    24 292
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Varsin kyseenalaista.
    No Trulli ei koskaan ole mikään kova kisakuski ollut, että varmaan ulos jääneistä kuskeista joku löytyy joka paremminkin pärjäisi. Mutta ne eivät välttämättä ole noita joilla on isoimmat sponsorit.

    Vaihtaisivat vaikka Alquersuariin tms..

  38. #38
    Jürgenator JVR's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2007
    Viestit
    2 533
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Varsin kyseenalaista.
    Ehkä. Kuitenkin Trullin otteet ollut sen verra vaisuja, että vaikea tuosta on huonommin vetää. Petrov voisi olla hyvinkin Trullia tasokkaampi.
    "Ei pikkutalliin, ei testikuskiksi, ei huonolla autolla, ei DTM-sarjaan"

  39. #39
    Registered User IWE's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2004
    Viestit
    2 956
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JVR Tarkastele viestiä
    Ehkä. Kuitenkin Trullin otteet ollut sen verra vaisuja, että vaikea tuosta on huonommin vetää. Petrov voisi olla hyvinkin Trullia tasokkaampi.
    Eli toisin sanoen vaikkapa Heidfeld olisi täydellinen kuljettaja Caterhamille.

  40. #40
    Mall Poster Mangelo's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2007
    Viestit
    24 292
    Lainaa Alunperin kirjoittanut IWE Tarkastele viestiä
    Eli toisin sanoen vaikkapa Heidfeld olisi täydellinen kuljettaja Caterhamille.
    Petrov keräsi kauden ekalla puoliskolla lähes yhtä paljon pisteitä, oli aika-ajoissa parempi, ja toisi rahaa.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email