F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 59 123456789101151 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/2354

Ketju: Moottoriratakeskustelu

  1. #1
    Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2009
    Sijainti
    Syylien välissä
    Viestit
    18 066

    Moottoriratakeskustelu

    Noniin, edellinen pistettiin pakettiin, ja kun kerran aihe on sellainen, että se ansaitsee oman keskustelunsa. (= sijaitsee moderaattorien kiinnostussektorilla)

    Tuossa syssyllä tein karttaa, missä on melkeimpä kaikki F1-radat. Nyt taas löysin sen uudestaan ja korjailin vähän järjestystä ja lisäsin Port Imperialin mukaan.
    http://g.co/maps/76h3a

    Vähän tuo tietenkin näyttää tyhmältä kun menee kahdelle sivulle, mutta ei kai sille mitään nyt voi.
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

  2. #2
    . Loetkoe's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    5 794
    Hieno on, muutama taitaa vielä puuttua

    Onko kukaan kuullut Iitin moottoriratahankkeen edistymisestä?
    .

  3. #3
    Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2009
    Sijainti
    Syylien välissä
    Viestit
    18 066
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Loetkoe Tarkastele viestiä
    Hieno on, muutama taitaa vielä puuttua
    Jokunen, tänään lisätty Port Imperialin lisäksi vielä Ain-Diab, Bremgarten ja Caesar's Palace, eli viimeisiä viedään kohtapuoliin.

    -edit-
    Siis Riverside puuttuu tuolta vielä.
    Viestiä on viimeksi muokannut Renngeist; 13.03.2012 15:21.
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

  4. #4
    Registered User K. August's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2010
    Viestit
    2 282
    Argentiinan pressa Cristina Fernández de Kirchner virhjailee F1:n paluusta Argentiinaan kenties jo ensi vuonna.

    http://www.canchallena.com/1456582-c...n-la-argentina

    Google-käännös: http://translate.google.com/translat...entina&act=url

    Sopimus olisi kolmevuotinen ja kisa ajettaisiin Mar del Platassa, ilmeisesti katuradalla. Mutta tuo ilmeisestikin on vasta suunnittelu/neuvottelutasolla, kun pressa sanoo kisan olevan vielä Herran hallussa.

  5. #5
    Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2009
    Sijainti
    Syylien välissä
    Viestit
    18 066
    Lainaa Alunperin kirjoittanut K. August Tarkastele viestiä
    Sopimus olisi kolmevuotinen ja kisa ajettaisiin Mar del Platassa, ilmeisesti katuradalla. Mutta tuo ilmeisestikin on vasta suunnittelu/neuvottelutasolla, kun pressa sanoo kisan olevan vielä Herran hallussa.
    Miksi, miksi, miksi? Miksi väkertää uusi katurata, kun siellä on ehkä yksi hienoimmista modernin aikakauden radoista valmiina?
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

  6. #6
    @f1hog
    Liittynyt
    Jun 2000
    Sijainti
    En oo mistään kotosin
    Viestit
    19 758
    En olisi ihan tavattoman yllättynyt, jos Potrero de los Funes nähtäisiinkin turvallisuudeltaan riittämättömäksi Ykkösille. Kuinka oikein tai väärin se on, on ihan toinen juttu.

  7. #7
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2004
    Viestit
    535
    Tämä rata / ajokeskus avataan tänä vuonna:
    http://www.bilster-berg.de/
    Tulee jotenkin Bathurst mieleen.

  8. #8
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    2 889
    Nythän joku miljardööri(?) jenkeissä suunnittelee rakentavansa Nordschleifen kopion suht lähelle Vegasia, Nevadan vuoriston reunalle.

    Tosin sanonut ettei tulisi kilpakäyttöön vaan sitä olisi mahdollisuus autoteollisuuden tms käyttää kuten olemassa olevaa alkuperäistä Nordista käytetään.

    Foorumeilla ihmiset kyllä toivoneet, että jos tälläinen projekti tosiaan toteutettaisiin oikeasti, tehtäisiin myös modernit turva-alueet etc jotta rataa voitaisiin käyttää myös nykyaikaisessa moottoriurheilussa. Ehkä tosin pitäisi olla "väliväyliä" etc joilla saisi käyttöön lyhyempiä versiointeja radasta.

    Jos siis tulee koskaan olemassa olemaan.

    eidit. linkki myös http://www.gtspirit.com/2012/03/10/e...sed-in-nevada/

    Joku sanoi osuvasti jollain foorumilla että Vegas toisaalta osuva paikka tuolla, siellä rakennetaan pyramidit ja temppelitkin jos sellainen tarvitaan...
    Viestiä on viimeksi muokannut Raikku; 15.03.2012 18:33.

  9. #9
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    2 822
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Nythän joku miljardööri(?) jenkeissä suunnittelee rakentavansa Nordschleifen kopion suht lähelle Vegasia, Nevadan vuoriston reunalle.

    Tosin sanonut ettei tulisi kilpakäyttöön vaan sitä olisi mahdollisuus autoteollisuuden tms käyttää kuten olemassa olevaa alkuperäistä Nordista käytetään.
    Aika megalomaaliset kustannukset projektilla olisi, Abu Dhabi maksoi eri arvoiden mukaan 800-1.5 miljardia taalaa! Tällä sai 5.5 kilometriä F1-rataa.

  10. #10
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    2 826
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markot Tarkastele viestiä
    Aika megalomaaliset kustannukset projektilla olisi, Abu Dhabi maksoi eri arvoiden mukaan 800-1.5 miljardia taalaa! Tällä sai 5.5 kilometriä F1-rataa.
    Joo mutta Abu Dhabin hintaan sisältyy se hotelli ja muu ympäristö.

  11. #11
    Registered User K. August's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2010
    Viestit
    2 282
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Renngeist Tarkastele viestiä
    Miksi, miksi, miksi? Miksi väkertää uusi katurata, kun siellä on ehkä yksi hienoimmista modernin aikakauden radoista valmiina?
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Bobakki Tarkastele viestiä
    En olisi ihan tavattoman yllättynyt, jos Potrero de los Funes nähtäisiinkin turvallisuudeltaan riittämättömäksi Ykkösille. Kuinka oikein tai väärin se on, on ihan toinen juttu.
    Ei Potrero de los Funes minusta sen vaarallisempi ole kuin uusimmat katuradat, ja onhan Potrero de los Funes ainakin huhuissa joskus kisasta neuvotellut. Mutta se on liian etäinen. Sitten katurata vs. pysyvä rata -keissiin. Argetiinassa mikään rata ei pysty tällä hetkellä isännöimään F1:tä. PDLF tarvitsisi vain paddockin ja katsomot, muut radat aikalailla täysremontin. Ja remontti tai uusi rata maksaa. Katuratakaan ei kyllä nykyvaatimuksilla taida olla merkittävästi halvempi, mutta siihen lienee helpompi saada kaupunki maksumieheksi, näkyvyyden ja esim. katujen uudelleenpäällystämisen myötä. Toisaalta, F1-vaatimusten ollessa tarpeettoman korkeat muiden sarjojen suhteen, pysyvälle kilparadalle voi olla vaikeampi löytää rahoitusta. Tämä selittänee erilaisten katuratojen ja wanna-be-katuratojen viimeaikaista suosiota parempien pysyvien ratojen kustannuksella.

    Tässä kuitenkin Autosportin forumilla ollut suunnitelma Mar del Platan katuradasta:



    Radan sanotaan olevan Tilken vuonna 2010 suunnittelema. Sijainti olisi tämä.

    Minua tuo ei oikein vakuuta, ihan liikaa hitaita mutkia.
    Viestiä on viimeksi muokannut K. August; 20.03.2012 20:12.

  12. #12
    Registered Loser Nurtsi's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2011
    Viestit
    5 270
    Lainaa Alunperin kirjoittanut K. August Tarkastele viestiä

    Minua tuo ei oikein vakuuta, ihan liikaa hitaita mutkia.
    No ei todellakaan vakuuta. Toihan melkeen on yhtä paha stop and go kuin... kuin...

    En oikeen keksi pahempaa Ja tuskin tuolla ohittelemaankaan pystyy. Maisemat saattas olla kivoja, mutta onhan meillä jo Monaco ja Abu Dhabi että...

    Tuskin tosta mitään tulee.

  13. #13
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 533
    Ihan hirveetä kuraa.

    Varsinkin toi shikaani + neulansilmä + liikenneympyrän näköinen kieputus saa silmät vuotamaan verta.

  14. #14
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    28 632
    Lainaa Alunperin kirjoittanut K. August Tarkastele viestiä
    Tässä kuitenkin Autosportin forumilla ollut suunnitelma Mar del Platan katuradasta:

    Minua tuo ei oikein vakuuta, ihan liikaa hitaita mutkia.
    On kyllä niin ahtaaseen paikkaan tungettu, että paha tuohon on muuta kuin stop-and-go-rataa saadakaan.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Vertti Tarkastele viestiä
    Varsinkin toi shikaani + neulansilmä + liikenneympyrän näköinen kieputus saa silmät vuotamaan verta.
    Vähän itsekin ihmettelen moisen ratkaisun mielekkyyttä. Korkeuserot voisi selittää tuota.

    *Tarkistus Google Mapsistä* Jep, sehän se syy on.
    --
    "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."

  15. #15
    Registered User K. August's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2010
    Viestit
    2 282
    Google Earthilla selvitin radan pituuden, noin 5.13 km.

    Tämmösen korkeuskäppyrän sain:



    Ainoa hyvältä näyttävä mutka on vika mutka. Se näyttäisi olevan aika nopee mutka alamäkeen, ehkä samantyylinen kuin NJ:ssä alamäkikaarre pois JFK Boulevardilta. Varikon sisääntulo näyttäis kyllä olevan mutkan exitissä, joten voi olla paha paikka, jos varikolle tulevat hidastavat kovasti. Varikko tuntuisi melkein järkevämmältä sisämaahan mennessä, ykkösmutkakaan ei ehkä olisi niin paha.
    Viestiä on viimeksi muokannut K. August; 20.03.2012 21:02.

  16. #16
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2008
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2 319
    Onkos Singaporeen viime vuodeksi kaavailluista muutoksista kuulunut mitään uutta? Vai onko koko rantalenkin ysikymppihelvetin uudelleensuunnittelu heitetty menemään, jos koko rataa ollaan siirtämässä jonnekin? Mitenkäs Interlagos, ei ole tainnut senkään viimeisen mutkan uudistamisesta kuulua mitään?
    "Hamiltonia kiinnosti vain seksi ja Playstation"

  17. #17
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    2 826
    On toi Argentiinan rata melko huono. Missähän siinä on varikko?

  18. #18
    Registered User Hartsa76's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    6 312
    Lainaa Alunperin kirjoittanut uuci Tarkastele viestiä
    On toi Argentiinan rata melko huono. Missähän siinä on varikko?
    Käsittääkseni varikko on niemellä, joka on mielestäni hieman ahtaan näköinen paikka varikolle.

  19. #19
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    28 632
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Pahkasika Tarkastele viestiä
    Onkos Singaporeen viime vuodeksi kaavailluista muutoksista kuulunut mitään uutta? Vai onko koko rantalenkin ysikymppihelvetin uudelleensuunnittelu heitetty menemään, jos koko rataa ollaan siirtämässä jonnekin? Mitenkäs Interlagos, ei ole tainnut senkään viimeisen mutkan uudistamisesta kuulua mitään?
    Singaporesta en ole kuullut mitään uutta. Interlagosiin tehtiin se shikaani muita luokkia varten, mutta F1 ei sitä käytä. Suurempi uudistus katsomonpurkamisineen, isompine turva-alueineen ja uusine varikkoteineen tullee vasta myöhemmin. Mutta F1-profiiliin se ei siis vaikuta.
    --
    "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."

  20. #20
    Sgt. Baker
    Liittynyt
    Aug 2008
    Viestit
    157
    Tiedättekö mitä F1 kaipaa? Lisää kisoja Kaakkois-Aasiaan! Ja katuratoja!

    (Bangkokpost) Thailand bid to host a race and freshly received the support of F1 supremo Bernie Ecclestone, according to Red Bull GmbH boss Dietrich Mateschitz.

    "The idea is good. We are in talks. Thailand could host a Formula One race in the next two or three years," Msteschitz told bangkokpost yesterday."Ecclestone agrees with the idea. We may sign an agreement soon."

    Asked how long it would take for Thailand to get approval, Matesschitz said: "I don't know. That is as far as I know. I can't give you details because it is not my responsibility. All I can tell you is that a race could take place here in the next two or three years."

    He believed that a Grand Prix here would be a success judging from the huge crowds who watched Thailand's first-ever Formula One show along Ratchadamnoen Avenue two years ago.

    The exhibition was organised by Thailand's Red Bull Beverage Co and featured Red Bull driver Mark Webber.

    The show was presided over by Her Royal Highness Princess Chulabhorn who represented His Majesty the King and who granted an audience to Webber.

    "I remember that a lot of people watched the show and a race here will be successful," said Matesschitz who is in town to attend the funeral of Chaleo Yoovidhya, his friend and co-owner of Austria-based Red Bull GmbH which owns the Red Bull Racing team.

    "People could see champions compete here."

    Earlier this month, Tourism and Sports Minister Chumpol Silpa-archa held a constructive meeting with concerned parties to discuss Thailand's bid to organise a Formula One race.

    Participants included Sports Authority of Thailand governor Kanokphand Chulakasem, Red Bull Beverage chief Chalerm Yoovidhya and a Formula One representative.

    The participants agreed that the race should be held on Ratchadamnoen Avenue instead of building a circuit in Pattaya which would be too costly.

    Chalerm said after the meeting that hosting a Formula One race would prove that Thailand was capable of organising a major international sporting event and all concerned parties wanted to make this happen in honour of His Majesty the King.

    If the government is successful in bringing Formula One to Thailand, the competition would be the third road race on the international circuit along with the Monaco Grand Prix and the Singapore Grand Prix.

    The idea of turning Ratchadamnoen Avenue into a race track was initiated by Prince Birabongse Bhanudej Bhanuban _ better known as Prince Bira _ the country's first and only Grand Prix winner.

    He planned to close roads in the Sanam Luang and Ratchadamnoen areas in 1939 for a "Bangkok Grand Prix" but his dream was ultimately broken when World War II was declared.
    Lähde: http://www.formula1onlive.com/2012/0...upport-to.html

  21. #21
    Registered User K. August's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2010
    Viestit
    2 282
    Lainaa Alunperin kirjoittanut El Bastardo Tarkastele viestiä
    Tiedättekö mitä F1 kaipaa? Lisää kisoja Kaakkois-Aasiaan! Ja katuratoja!
    Itse en pidä siitä, että kisoja annetaan maille, joilta puuttuu F1-perinteet. Eipä silti, jos kyseessä on kelpo rata ja paikallisilla kiinostusta kisaa kohtaan, niin mikä siinä. Mutta siis vain jos on kelpo rata.

    Mutta tuo uusien katuratojen lukumäärä on aivan karmea. Kuten eräässä aiemmassa postauksessani sanoin, GP-rata on todennäköisesti kannattavinta tehdä katuratana, F1-vaatimukset täyttäviä pressitiloja kun ei juuri missään muualla tarvitse. Mutta on sääli, että vaikka maailma on täynnä mahtavia ratoja, niin autourheilun kuninkuusluokassa on Valencian ja Abu Dhabin (vaikkei varsinaisesti katurata) kaltaista roskaa. Katuradoilla pitäisi olla enimmäislukumäärä (vaikka 1/4 tai 1/3 kaikista radoista), ja pysyvien ratojen profiilitkin pitäisi ennen radan rakentamista hyväksyttää muutenkin kuin turvallisuuden osalta, sillä on suorastaan käsittämätöntä, että kun Abu Dhabista ei tehty katurataa, niin silti autiolle saarelle saatiin aikaan niin onneton tekele.

  22. #22
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    397
    Valenciasta ja Abu Dhabista myös paljolti puuttuvat katuratojen haastavat ominaispiirteet eli pimeät mutkat ja välitön kova rankaisu virheistä, koska seinät ovat kaukana. Vielä viime vuosituhannella katuradoissa ei vaadittu pelkkää nopeutta vaan sitä kuka on nopein ajettaessa jatkuvasti äärimmäisen tarkasti.
    SergioCresto

  23. #23
    Sgt. Baker
    Liittynyt
    Aug 2008
    Viestit
    157
    Mihinköhän tuo sitten mahtuisi kisakalenterissa? New Jersey ja Venäjäkin odottavat jo vuoroaan, ja kisoja on nytkin jo sen 20 kappaletta. Toisaalta, eikös Bernie ole jossain vaiheessa vihjaillut jotain jopa 25 osakilpailun mittaisesta kaudesta...

    Ja ei siinä tosiaan mitään, jos Thaimaasta kannatusta ja intoa kisan pitämiselle riittäisi, kunhan mitään vuosikymmenten mittaisten kisaperinteiden omaavia ratoja ei aleta sen tieltä heittelemään pois. Sekinhän voisi toimia, että tämä mahdollinen Thaimaan GP vuorottelisi esimerkiksi Singaporen kanssa.

  24. #24
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    2 826
    Kaakkois-Aasiassa jo nyt kaksi kisaa, joten miksi pitäis vielä kolmas saada?

  25. #25
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    2 826

  26. #26
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    397
    Kah, jotenkin ajatuksissani luulin tuon Paul Ricardin mukaan tulon olleen jo virallisesti varma. Sen verran pitkään siitä on ollut jotain juttua.
    SergioCresto

  27. #27
    Ajatusrikollinen
    Liittynyt
    May 2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1 325
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SergioCresto Tarkastele viestiä
    Kah, jotenkin ajatuksissani luulin tuon Paul Ricardin mukaan tulon olleen jo virallisesti varma. Sen verran pitkään siitä on ollut jotain juttua.
    Mitä saadaan, kun yhdistetään Hungaroring ja Abu Dhabi? Paul Richard... Sisältää molempien huonot puolet. Toivottavasti tuolla ei F1:llä kilpaa ajeta :-/

  28. #28
    Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2009
    Sijainti
    Syylien välissä
    Viestit
    18 066
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Loko Tarkastele viestiä
    Mitä saadaan, kun yhdistetään Hungaroring ja Abu Dhabi? Paul Richard... Sisältää molempien huonot puolet.
    Mitenkäs näin muka?
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2004
    Viestit
    660
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Loko Tarkastele viestiä
    Mitä saadaan, kun yhdistetään Hungaroring ja Abu Dhabi? Paul Richard... Sisältää molempien huonot puolet. Toivottavasti tuolla ei F1:llä kilpaa ajeta :-/
    Pitkä suora ja haastavia mutkia?!
    =)(=

  30. #30
    Registered User Hartsa76's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    6 312
    Lainaa Alunperin kirjoittanut NiPzyyZ Tarkastele viestiä
    Pitkä suora ja haastavia mutkia?!
    Paul Richardin radan Mistral-suoralla on nykyään shikaani, joten se on nykyään selvästi lyhyempi kuin mitä se oli ennen De Angeliksen kuolonkolaria.

  31. #31
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2011
    Sijainti
    Jns
    Viestit
    548
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Hartsa76 Tarkastele viestiä
    Paul Richardin radan Mistral-suoralla on nykyään shikaani, joten se on nykyään selvästi lyhyempi kuin mitä se oli ennen De Angeliksen kuolonkolaria.
    Paitsi että suora on edelleen ajettavissa yhtenä pötkönä.

  32. #32
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2011
    Viestit
    195
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jöpö Tarkastele viestiä
    Paitsi että suora on edelleen ajettavissa yhtenä pötkönä.
    Mutta tuskimpa ajetaan sellaisena kuiteskaan

  33. #33
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    397
    Toisin kuin nykyisillä asfalttihelveteillä, Paul Ricardilla sentään asfalttiturva-alueelle ajamisesta on konkreettista haittaa, tosin vain vähän pidemmälle ulos mentäessä.
    SergioCresto

  34. #34
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    2 826
    Paul Ricardissa ulosajo syö renkaita.

  35. #35
    Super Dave Lunssila's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2008
    Viestit
    17 377
    Ennemmin vaikka Magny-Cours kuin Paul Richard. Jos ihan radoista puhutaan.

  36. #36
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2008
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2 319
    Höpöhuhuja. Saward kertoo, että:
    --Fillion says that he has received a draft contract from the Formula One group but negotiations are still taking place -- One should also take into account the fact that the French election is not three weeks away and the government is unlikely to do anything that could be construed as wasting public money, which some feel a Grand Prix might do.
    Magny-Cours voisi kyllä olla DRS:n kanssa jopa mukiinmenevä rata. Ja uusien moottoriteiden myötä matka sinne lyhenee huomattavasti esim. Pariisista, joten rata ei sijaitse ihan keskellä-ei-mitään.
    "Hamiltonia kiinnosti vain seksi ja Playstation"

  37. #37
    Registered User Hartsa76's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    6 312
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jöpö Tarkastele viestiä
    Paitsi että suora on edelleen ajettavissa yhtenä pötkönä.
    Mistral-suoraa ei nykyään ajeta yhtenä pötkönä, koska se on liian pitkä ja siksi se on katkaistu shikaanilla.

  38. #38
    Jopefani
    Liittynyt
    Apr 2009
    Sijainti
    Suamesa
    Viestit
    528
    Tuosta tylsyydestä tuli mieleen vanha originaali Hockenheimring. Sehän oli miltei ovaalirata ja kuskit pysyi hereillä vain tiimiradion ansiosta. Muistanko väärin, että se lopun hevosenkenkäkin lisättiin jälkikäteen.
    Valtteri ~ Kimi ~ Daniil ~ Kevin

  39. #39
    Registered User Hartsa76's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    6 312
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Lobosaurus Tarkastele viestiä
    Tuosta tylsyydestä tuli mieleen vanha originaali Hockenheimring. Sehän oli miltei ovaalirata ja kuskit pysyi hereillä vain tiimiradion ansiosta. Muistanko väärin, että se lopun hevosenkenkäkin lisättiin jälkikäteen.
    Alkuperäisessä Hockenheimin radassa ei ollut kuin kolme suoraa ja kolme mutkaa, joten muistat oikein.

  40. #40

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email