F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 3 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678910111213 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 81-120/1907

Ketju: Tyhmiä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta, del två

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä
    Onko teillä koskaan ns. 'takasiipi auki'?
    -95 Kouvolan hallivolleyn iltahäslingeissä syötiin kiinalaisessa ja vedin sitä maustesoosia kuin sinappia. Aamulla oli sitten DRS auki ihan pyytämättäkin.
    Nyt täytyy kuunnella, mennä ja huudella, päivät on toisissaan kii. Kärsiä, kaivata, taas muita vaivata, kadota jäljettömiin
    Tie tuttu kulkea, on tämä julkea, taas pääsin päähänsä sen. Vaihtuvat talot ja autiot salot, mä kadotin rakkauden.

Örfil
    Guest
    Onko teillä koskaan ns. 'takasiipi auki'?
    Ei, toisin kuin Mosse, olen umpihetero.

Senior Member Lumipallo's Avatar
    Kannattaako kattoa Mama yöllä yksin pimeässä vaikka tietää että sitten seuraavan viikon pelkää että nyt tuolla nurkassa seisoo joku mörökölli ja nyt tuolta oven alta liruu joku sumuöttiäinen ja nee syö kaikki ruumiinosat mikkä ei oo peiton alla?

No ei varmaan kannata mutku haluuuuuun.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Lumipallo Tarkastele viestiä
    Kannattaako kattoa Mama yöllä yksin pimeässä vaikka tietää että sitten seuraavan viikon pelkää että nyt tuolla nurkassa seisoo joku mörökölli ja nyt tuolta oven alta liruu joku sumuöttiäinen ja nee syö kaikki ruumiinosat mikkä ei oo peiton alla?

No ei varmaan kannata mutku haluuuuuun.
    En tiedä, mutta älä leiki näillä asioilla.

Olen nähnyt Osama Bin Ladenin kotonani. Keitin hänelle kahvit. Sanoi mulle, että oikeasti hän on Jumalan poika.

Täällä se mun kaa hengaa yhä. Kirkaki tuol olkkaris naimas.

Örfil
    Guest
    Rullinkaasulla aikamoinen sieniputkipäällä

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Racer X Tarkastele viestiä
    Rullinkaasulla aikamoinen sieniputkipäällä
    Ei saa kiusata. Vähän lapsellista alkaa pilkkaamaan toista, jos multa kysytään.

Örfil
    Guest
    Onhan noita lapsia, toki.

Next door to Alice Runar ja Kyllikki's Avatar
    Sijainti
    Suami
    Ovatko propaani ja butaani täysin vaihtokelpoisia keskenään nestekaasulaitteissa?
    Mulla on kaikki muut pullot butaania mutta pihakeittiöön ostin uuden pullon ja se onkin propaanipullo ja sen saa vaihdettua vain propaanipulloon.
    Hyvin se tuntuu toimivan...mutta voiko niitä käyttää tuollalailla ristiin vai olenko mokannut?
    joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.

T: Nimimerkki Jusban

Nuori ikäisekseen OoPee's Avatar
    Sijainti
    Far enough
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Runar ja Kyllikki Tarkastele viestiä
    Ovatko propaani ja butaani täysin vaihtokelpoisia keskenään nestekaasulaitteissa?
    Mulla on kaikki muut pullot butaania mutta pihakeittiöön ostin uuden pullon ja se onkin propaanipullo ja sen saa vaihdettua vain propaanipulloon.
    Hyvin se tuntuu toimivan...mutta voiko niitä käyttää tuollalailla ristiin vai olenko mokannut?
    Mun ymmärtääkseni voi huoletta käyttää. Propaanilla voit sitten rillata talvipakkasillakin, butaanilla se ei onnistuis.

Asiaa koskien: ittekkin pikkusen harkinnu kaasugrillin hankkimista, mutta jotenkin vaan jääny arvelluttamaan toi kaasupullon varastointi. Olen antanut ymmärtää, että sen voi melko huoletta jättää lämpöiseenkin paikkaan (esim. peltivajaan) kesäkuumallakin. Kesäkuumalla tarkoitetaan tässä tapauksessa yli 30 asteen varjolämpöjä. Pitääkö paikkansa?
    Viestiä on viimeksi muokannut OoPee; 30.07.2013 09:15.
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

Sijainti
    Suami
    Lainaa Alunperin kirjoittanut OoPee Tarkastele viestiä

Asiaa koskien: ittekkin pikkusen harkinnu kaasugrillin hankkimista, mutta jotenkin vaan jääny arvelluttamaan toi kaasupullon varastointi. Olen antanut ymmärtää, että sen voi melko huoletta jättää lämpöiseenkin paikkaan (esim. peltivajaan) kesäkuumallakin. Kesäkuumalla tarjoitetaan tässä tapauksessa yli 30 asteen varjolämpöjä. Pitääkö paikkansa?
    Pitää. Espanjassa ne on jopa 45-asteen varjolämpötiloissa suorassa auringonpaisteessa tai sellasessa kopissa. Huoltsillakin ne on ihan avohäkeissä suorassa auringonpaahteessa. Ei ongelmia.
    Auton pinnan kerran mittasin pimtalämpömittarilla semmosena päivänä: Se oli 78 astetta.
    joillekin todellisuutta jo tänään (itse kuulun tähän ryhmään), mutta massoille vasta tulevaisuutta.

Sijainti
    Suami
    Mun ymmärtääkseni voi huoletta käyttää. Propaanilla voit sitten rillata talvipakkasillakin, butaanilla se ei onnistuis.
    OK

Lupaavin tulokas Mehe Rienarsuo's Avatar
    Sijainti
    Konnektikuti

Asiaa koskien: ittekkin pikkusen harkinnu kaasugrillin hankkimista, mutta jotenkin vaan jääny arvelluttamaan toi kaasupullon varastointi. Olen antanut ymmärtää, että sen voi melko huoletta jättää lämpöiseenkin paikkaan (esim. peltivajaan) kesäkuumallakin. Kesäkuumalla tarjoitetaan tässä tapauksessa yli 30 asteen varjolämpöjä. Pitääkö paikkansa?
    Voit huoletta jättää.

Propaani vs. butaani: propaanille saattaa olla kovemmat vaatimukset letkuille. Tsekkaisin pihakeittiön ohjeista jos löytyy.
    Repe veti nälkäänsä kuivahiivaa ja talkkunaa ja vihtoi saunoessa tillipuntilla. Repe olikin Yläpamasta.

Sijainti
    Suami
    Mulla on muuten pihakeittiössä ihan tavallinen kaasuliesi uuneineen. Ei ole ollenkaan huono vaihtoehto sekään grillin tilalle.

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Lisää infoa propaanista.
    Melkein aina annamme anteeksi sen minkä ymmärrämme.
    Mihail Lermontov

Sijainti
    Suami
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mehe Rienarsuo Tarkastele viestiä
    Voit huoletta jättää.

Propaani vs. butaani: propaanille saattaa olla kovemmat vaatimukset letkuille. Tsekkaisin pihakeittiön ohjeista jos löytyy.
    Se siinä muuten tuli eteen, kun sitä oli ennen käytetty tarvittaessa vedenlämmittimen varabutaanipullolla, että se liitin joka tulee pulloon kiinni, piti vaihtaa. Niissä oli halkaisijaero ja butaanipullon liitin ei sopinut.

Sijainti
    Far enough

Thumbs up

Pitää. Espanjassa ne on jopa 45-asteen varjolämpötiloissa suorassa auringonpaisteessa tai sellasessa kopissa. Huoltsillakin ne on ihan avohäkeissä suorassa auringonpaahteessa. Ei ongelmia.
    Auton pinnan kerran mittasin pimtalämpömittarilla semmosena päivänä: Se oli 78 astetta.
    Kiitos. Olen antanut ymmärtää, että asia olisi juurikin näin, mutta päätin nyt vielä varmistaa. Kahtotaan.
    Viestiä on viimeksi muokannut OoPee; 30.07.2013 09:14.
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

Sijainti
    Far enough
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Olga Tarkastele viestiä
    Lisää infoa propaanista.
    En sitten ollu minä, koska palasin Floridasta jo viime viikolla.

Sijainti
    Suami
    Asiaan tavallaan liittyen: Yks tuttu oli lukenut jonkun opuksen, jossa oli ohjeita asunnon vuokraukseen Espanjasta. Hän kun aikoo kans muuttaa sinne.
    Opuksessa oli mm. sanottu, että on tärkeää katsoa ettei edelliseltä vuokralaiselta ole jäänyt maksamattomia sähkölaskuja ja että asunnossa tarttis ehdottomasti olla lattialämmitys.

Miten tollasta soopaa saa syöttää ihmisille? Tuli sellanen olo siitä neuvosta ja muistakin osisita ko. opusta, että sen kirjoittaja ei ole koskaan itse asunut Espanjassa. Lainsäädäntö ja käytännö elämä näytti olevan ihan tuntematonta.

a) Kun muutetaan asuntoon, siihen tehdään henk.koht. sähkösopimus ja edellisen vuokralaisen maksamattomat laskut eivät vaikuta mitenkään. Lisäksi on epätodennäköstä että maksamattomia on, koska ko.sopimusta ei voi tehdä ilman suoraveloitusvaltuutusta.

b) Espanjassa on yks Euroopan kalleimmista sähköistä. Siksi lattialämmitys on ihan saakelin kallis ja tulee helposti monen sadan euron laskuja/kk talvisaikaan. Siksi tyypillisin lämmitys vanhemmissa taloissa on kaasulämmitys ja vähän uudemmissa ilmalämpöpumppu.

c) em. syystä lattialämmitys on äärimmäisen harvinainen, joten jos sen asettaa ehdoksi, jää kyllä asunto löytymättä.

Sijainti
    Suami
    Mikä Itävallassa muuten on tyypillisin lämmitysmuoto...siis jos ei ole kaukolämpöä?

Sijainti
    Far enough
    Asiaan tavallaan liittyen: Yks tuttu oli lukenut jonkun opuksen, jossa oli ohjeita asunnon vuokraukseen Espanjasta. Hän kun aikoo kans muuttaa sinne.
    Opuksessa oli mm. sanottu, että on tärkeää katsoa ettei edelliseltä vuokralaiselta ole jäänyt maksamattomia sähkölaskuja ja että asunnossa tarttis ehdottomasti olla lattialämmitys.

Miten tollasta soopaa saa syöttää ihmisille? Tuli sellanen olo siitä neuvosta ja muistakin osisita ko. opusta, että sen kirjoittaja ei ole koskaan itse asunut Espanjassa. Lainsäädäntö ja käytännö elämä näytti olevan ihan tuntematonta.

a) Kun muutetaan asuntoon, siihen tehdään henk.koht. sähkösopimus ja edellisen vuokralaisen maksamattomat laskut eivät vaikuta mitenkään. Lisäksi on epätodennäköstä että maksamattomia on, koska ko.sopimusta ei voi tehdä ilman suoraveloitusvaltuutusta.

b) Espanjassa on yks Euroopan kalleimmista sähköistä. Siksi lattialämmitys on ihan saakelin kallis ja tulee helposti monen sadan euron laskuja/kk talvisaikaan. Siksi tyypillisin lämmitys vanhemmissa taloissa on kaasulämmitys ja vähän uudemmissa ilmalämpöpumppu.

c) em. syystä lattialämmitys on äärimmäisen harvinainen, joten jos sen asettaa ehdoksi, jää kyllä asunto löytymättä.
    Onko sulla muuten käsitystä siitä, missä hinnoissa vuokrattavat lomaasunnot liikkuvat sielläpäin (missä sä taas olitkaan)? Eli jos nyt otettais vaikka lähtökohdaksi talo kahdella makuuhuonella, olkkarilla ja keittiöllä ja sijainti mielellään siedettävällä etäisyydellä kaikesta "mielenkiintoisesta" (ranta, ostoskeskus, iltaelämä jne.) ja jos siihen vielä sais uima-altaankin päälle, niin olis vallan hianoo. Ei tarvitse olla luksushuvila, vaan ihan normaalivarusteinen hyväkuntoinen talo. Vuokra-aika esim. 2-3 viikkoa.

Sijainti
    Far enough
    Mikä Itävallassa muuten on tyypillisin lämmitysmuoto...siis jos ei ole kaukolämpöä?
    Täällä on mun mielestä kaikkea mahdollista. Öljyä, kaasua, sähköä, pellettiä/haketta, puuta, maalämpöä, aurinkoa... en osaa sanoa mikä noista nyt olis sitten just se tyypillisin. Riippuu varmaan hiukan talon iästäkin, uskoisin että uusissa rakennuksissa käytettäis enemmän uusiutuvia energiamuotoja. Pelkällä aurinkoenergialla tuskin nyt kukaan lämmittää, mutta siis lisänä. Käsittääkseni tuohon saa aika mukavasti tukeakin valtiolta, tosin siitäkin huolimatta saa aika pirun kauan asua ennenkuin on maksanut itsensä takaisin.

Sijainti
    Suami
    Onko sulla muuten käsitystä siitä, missä hinnoissa vuokrattavat lomaasunnot liikkuvat sielläpäin (missä sä taas olitkaan)? Eli jos nyt otettais vaikka lähtökohdaksi talo kahdella makuuhuonella, olkkarilla ja keittiöllä ja sijainti mielellään siedettävällä etäisyydellä kaikesta "mielenkiintoisesta" (ranta, ostoskeskus, iltaelämä jne.) ja jos siihen vielä sais uima-altaankin päälle, niin olis vallan hianoo. Ei tarvitse olla luksushuvila, vaan ihan normaalivarusteinen hyväkuntoinen talo. Vuokra-aika esim. 2-3 viikkoa.
    Tuolta saa aika hyvän käsityksen, sieltä näkee myös vallitsevan ihan selkeen kaksihintasysteemin, kesällä kalliimpaa:
    http://www.torreteam.com/vuokrauspal...tid=18&lang=fi

Sijainti
    Far enough
    Täällä on mun mielestä kaikkea mahdollista. Öljyä, kaasua, sähköä, pellettiä/haketta, puuta, maalämpöä, aurinkoa... en osaa sanoa mikä noista nyt olis sitten just se tyypillisin. Riippuu varmaan hiukan talon iästäkin, uskoisin että uusissa rakennuksissa käytettäis enemmän uusiutuvia energiamuotoja. Pelkällä aurinkoenergialla tuskin nyt kukaan lämmittää, mutta siis lisänä. Käsittääkseni tuohon saa aika mukavasti tukeakin valtiolta, tosin siitäkin huolimatta saa aika pirun kauan asua ennenkuin on maksanut itsensä takaisin.
    Tarkemmin ajatellen forget it...

Sijainti
    Far enough
    Tuolta saa aika hyvän käsityksen, sieltä näkee myös vallitsevan ihan selkeen kaksihintasysteemin, kesällä kalliimpaa:
    http://www.torreteam.com/vuokrauspal...tid=18&lang=fi
    Kiitos, suhtkoht edulliselta vaikuttaa. Pistän talteen, ehkä tulee vielä joskus tarvetta.

Ihan vertailuksi: Sarasotassa asuttiin kaksi viikkoa talossa (tosin erittäin hyväkuntoisessa ja hyvinvarustetussa) ja maksoin siitä ilosta reilusti yli huntin vuorokaudelta, hinta-laatusuhde oli mielestäni kuitenkin ok, oli jo kolmas kerta tuossa samassa mestassa.

Hirvimettällä Jabsu's Avatar
    Onko vanhaan kotiin tehty nyt perusremontti. Vesiputket, viemärit ja vesikatto uusittu, ehkä myös hieman sähköjä uudistettu ?

Uusi koti onkin jo nykytrendin mukaan homeessa. Syynä: muovisuus ja huono ilmanvaihto.

Seksikäs rumä kääpiö Formulanomi's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jabsu Tarkastele viestiä
    Onko vanhaan kotiin tehty nyt perusremontti. Vesiputket, viemärit ja vesikatto uusittu, ehkä myös hieman sähköjä uudistettu ?

Uusi koti onkin jo nykytrendin mukaan homeessa. Syynä: muovisuus ja huono ilmanvaihto.
    Juu täällä oli vähän vuotoja. Porukkaa kakattaa liian usein ja burbbi heittää terveyssiteensä aina pönttöön. Meni tukkoon viemärit ja silleen. Toki muutakin remppaa piti tehdä.

Kyllä nyt kelpaa! Hyvin toimii.
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

. burb's Avatar
    Nyt kun Forum on ulkoistettu Saksaan niin saako edelleen arvostella esim. Schumia tai Vetteliä?
    Tai onko sana 'j****lainen' kielletty?

Edit: jaa on näköjään, tulee automaattisesti tuollaiset tähdet

Sijainti
    Toisaalla
    Nyt kun Forum on ulkoistettu Saksaan niin saako edelleen arvostella esim. Schumia tai Vetteliä?

Testi alkaa. Tässä lukee nyt juutalainen, tai sitten ei. Testi loppuu.
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Sijainti
    Toisaalla

. burb's Avatar
    Heh, Nomi.

Sijainti
    Konnektikuti

Heh, b**b.
    Repe veti nälkäänsä kuivahiivaa ja talkkunaa ja vihtoi saunoessa tillipuntilla. Repe olikin Yläpamasta.

Sijainti
    Konnektikuti
    Mitä v***ua?
    Viestiä on viimeksi muokannut Mehe Rienarsuo; 31.07.2013 14:28.

. burb's Avatar
    **** ** ******.

Edit: ******!!!!11

Sijainti
    Konnektikuti
    Testing:
    v***u
    P***u
    vittupillu

Porsaanreikä! Hole of Miss Piggie!\o/

Senior Member Lunssila's Avatar
    ögögögögöögög

Senior Member AJ's Avatar
    Sijainti
    Toinen Maailma
    Saksa on paska maa.
    Oho!
    Jeesus pelastaa

Sijainti
    Konnektikuti
    Stig H****r.
    Oho!

Jalka jatsaa, jos kaikki n***aa.
    Ohhoh!

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Missähän Jurkkalan bidé on?
    Nyt täytyy kuunnella, mennä ja huudella, päivät on toisissaan kii. Kärsiä, kaivata, taas muita vaivata, kadota jäljettömiin
    Tie tuttu kulkea, on tämä julkea, taas pääsin päähänsä sen. Vaihtuvat talot ja autiot salot, mä kadotin rakkauden.

Senior Member AJ's Avatar
    Sijainti
    Toinen Maailma
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Missähän Jurkkalan bidé on?
    Jonkun kampaamotasoisen perseen alla?
    Jeesus pelastaa

Registered User
    -Miksi uroslintujen sukupuolielimiä ei koskaan näe, vaikka olettaisi niiden olevan eläimen kokoon nähden suuria koska pitää penetroitua paksun höyhenkerroksen läpi?

-Kuinka vanhoiksi sorsat keskimäärin elää?

-Vaikka moni väittää, että uraa ja työtä tärkeämpiä ovat perhe ja terveys, miksi niin moni sitten priorisoi elämänsä siten, että käytännössä kuitenkin paahdetaan oravanpyörää eläkkeelle asti aamusta iltaan?

-Miksei suomalaiset myy vettä isona bisneksenä ulkomaille, jos kerran oikeasti pulllotetusta vedestä voi pyytää esim. Saudi-Arabiassa 5e/pullo? Miksi tääkin on jäänyt vaan läpän tasolle.
    Lancia Delta S4 (viimeinen evoversio) + Kimi Räikkönen = Maailman nopein yhdistelmä

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö