F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 54 123456789101151 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/2129

Ketju: Ralliuutisia, vol 2

  1. #1
    Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2009
    Sijainti
    Syylien välissä
    Viestit
    18 078

    Ralliuutisia, vol 2

    Tuossa toisessa näytti olleen ja aikalailla yli viiden tuhannen rajan postauksia, joten jatkakaa täällä.
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

  2. #2
    #maximumattack
    Liittynyt
    Aug 2006
    Sijainti
    Kaikkialla
    Viestit
    159
    Postasin saman rallivideo-threadiin, mutta en vahingossakaan halua, että tämä jäisi keneltäkään huomioimatta!

    Paras rallidokumentti koskaan, ainakin omasta mielestä. Leffa käsittelee lajia urheilumuotona ja juurikin sitä kipeää aihetta, eli rahaa ja sponsoreita. Kaikkia meitä se tuntuu yhdistävän, oli kyseessä sitten maailmanmestari Petter Solberg tai jenkkien kovin etuvetokuski Chris Duplessis. Itse kannoin korteni yli vuosi sitten ja tuin crowdsourcing-sivu Kickstarterin kautta tätä projektia pienellä summalla. Nyt leffa vihdoin valmistu ja erittäin innostuneena katsoin sen ensimmäisen kerran, veikkaanpa että monta katselukertaa on vielä edessä. Hyvä opetusfilmi niille, jotka eivät tiedä/ymmärrä lajista mitään ja vähintään yhtä hyvä katselukokemus alan harrastajille. Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille autourheilusta kiinnostuneille!

    Vuokraus 5.99$ Vimeon kautta ja 720P HD kopiosuojaamaton leffa bonuksineen 15$.

    ESTD: Trailer!

    http://easiersaidthandonefilm.com/

  3. #3
    Long easy right sumppuun. mjs's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2007
    Viestit
    8 108

    FIA investigating radical WRC final-stage decider plan

    Kohta lähtee:

    FIA president Jean Todt has confirmed a major format change for the 2014 World Rally Championship is under consideration, but has promised to "be careful".

    The WRC promoter has put forward plans to make the final day of events into a single-stage shootout, where the top 10 positions would be decided.

    The drivers in 10th and ninth would battle for ninth place, the same for eighth and seventh all the way down to the driver in second place against the rally leader. The fastest time on the single stage would secure the position and rally victory.

    Todt remains sceptical about the plans.

    "At the moment, I would be very careful," he told AUTOSPORT.

    "When you make a decision, you must make sure it is a good decision. I have asked to investigate [this change] more.

    "I think we must listen to the opinion of the supporters and there are a lot of new media which can be helpful to be able to finalise some decisions as important as this one.

    "All of that is in progress and we will see what is the outcome."

    Volkswagen's Jost Capito admitted he had seen and heard the criticisms of the potential change, but he remained in favour.

    "People say this is not the traditional way for rallying, but for me it is more traditional than what we have now - as drivers would have to complete every stage to win the rally and make the final classification," he said.

    "And the fight between the drivers can make the entertainment.

    "If a driver wants to win his place, he has to be fast and make no mistakes on all stages - including the last one.

    "We are very much in favour of this plan from the promoter, it was some of our plan as well."

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/110449

  4. #4
    Registered User
    Liittynyt
    Aug 2013
    Viestit
    10
    Aikamoisia suunnitelmia. Mitäs sitten tehdään jos esim. neljän kärki on 5sek sisällä ja viimeinen pikataival vaikka 25km pitkä?

  5. #5
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2012
    Viestit
    61
    The WRC promoter has put forward plans to make the final day of events into a single-stage shootout, where the top 10 positions would be decided.

    The drivers in 10th and ninth would battle for ninth place, the same for eighth and seventh all the way down to the driver in second place against the rally leader. The fastest time on the single stage would secure the position and rally victory.

    Eli viimeisenä päivänä ajettais vaik yksi ek ja sen ajaisi vain 10 nopeinta siihen mennessä?
    Vai mahtaako ideana olla, että viimeisen ajopäivän viimeinen ek on tälläinen shootout pätkä?

  6. #6
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2009
    Viestit
    271
    Lainaa Alunperin kirjoittanut mjs Tarkastele viestiä
    Kohta lähtee:
    Ensimmäinen ajatus on, että ei helvetti.

    Tälläinen systeemi veisi entistä enemmän tuohon sprinttiin ja rata-autoiluun päin..

    Eli ens kauden ralli x tällä systeemillä näyttäisi ehkä tältä..?

    1. Päivä
    -EK A 1
    -EK B 1
    -EK C 1
    -EK A 2
    -EK B 2
    -EK C 2

    2. Päivä
    -EK D 1
    -EK E 1
    -EK D 2
    -EK E 2

    3. Päivä

    -EK F

    Hyi saatana..

  7. #7
    User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    6 785
    Kulunut Ranskan ralli osoitti, että muuta muutosta ei tarvitse kuin live-televisiointi joka kisaan. Kilpailu oli pirun tiukkaa ja sitä oli nautinto seurata inkkareista. Vielä kun ensikaudeksi tulee uusi tiimi ja lisää kuskeja. Tuolla uudistuksella mennään perse edellä puuhun. Vai että perinteistä rallia on se että, joka pätkä pitää ajaa 100% vauhdilla voittaakseen... Just just.

    e: Mielummin vaikka Power Stagelle pisteet esimerkiksi 10,6,4 niin siinä olisi oikeasti panosta.
    Viestiä on viimeksi muokannut JoneZi; 08.10.2013 18:48.

  8. #8
    Long easy right sumppuun. mjs's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2007
    Viestit
    8 108
    Josecapitoilta löytyy kyllä "hauskoja" ideoita sarjan suhteen, mutta mitenkäs sitten kun ko. jamppaa ja VW-tallia ei 3-4 vuoden päästä näy enää mailla eikä halmeilla. Eli ollaan nyt tarkkoina, kenen ehdoilla sarja vedetään lopullisesti munille (ja millä aikataululla).

  9. #9
    Registered User Hartsa76's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    7 021
    Minä kun jo ehdin luulla, että tuo ehdotus on jo haudattu lopullisesti, mutta näköjään siitä ei olla vieläkään luovuttu.

    FIA:n kannattaisi kysyä neuvoja rallin kehittämiseen sellaisilta kavereilta kuin Tommi Mäkinen, Juha Kankkunen, Markku Alen, Carlos Sainz ja Walter Röhrl, koska heillä on rallikokemuksensa ansiosta takuulla hyvä näkemys siitä miten rallin suosiota saadaan kasvatettua pitämällä se edelleen rallina.

  10. #10
    Long easy right sumppuun. mjs's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2007
    Viestit
    8 108
    Ehkä tää on uutinen ainakin Jouhkin pojille:

    - Ennen luontainen ajotaito oli tärkeää, ja skandinaaveilla oli sitä erittäin paljon. Nykyään autot ovat parantuneet tekniikaltaan, ja nyt ajetaan käytännössä kuin ratakisoja ralliteillä, analysoi Fordin tallipäällikkö Malcolm Wilson MTV3:lle.

    Parempi tekniikka on vaikuttanut ralliautojen käyttäytymiseen. Nykyään sivuittain ajamisen taito ei ole niin tärkeä, koska autoilla ajetaan suorempaan. Suomalaisilla on ollut ongelmia opetella tämä uusi tyyli.

    - Se opettelu pitää tehdä etuvetoisella autolla. Se, että katsellaan sivuikkunoista minne päin ajellaan, niin ne päivät ovat ohi. Nyt pitää katsoa tuulilasiin, tiesi Sebastien Ogierin manageri Kim Vatanen.

    http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uut...sivuikkunoista

  11. #11
    Registered User Silk Cut Jaguar's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2007
    Viestit
    3 438
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Hartsa76 Tarkastele viestiä
    FIA:n kannattaisi kysyä neuvoja rallin kehittämiseen sellaisilta kavereilta kuin Tommi Mäkinen, Juha Kankkunen, Markku Alen, Carlos Sainz ja Walter Röhrl, koska heillä on rallikokemuksensa ansiosta takuulla hyvä näkemys siitä miten rallin suosiota saadaan kasvatettua pitämällä se edelleen rallina.
    Jospa jätetään ajaminen kuskeille ja bisnes/politikointi muille. Paitsi silloin jos itse hakeutuvat jälkimmäisiksi (esim. Todt itse). Tarkoitan, että pelkästään se, että on ollut hyvä kuski joskus ei tarkoita että tietäisi sarjan pyörittämisestä yhtään mitään. Näin se menee useimmissa urheilulajeissa ja myös lajeissa, joilla menee hyvin...

    Tämä ei ollut sitten mikään puoltopuhe tuolle idealle.
    Viestiä on viimeksi muokannut Silk Cut Jaguar; 09.10.2013 09:33.

  12. #12
    Banned
    Liittynyt
    Jan 2010
    Sijainti
    Tiimarin tasavalta
    Viestit
    6 719
    Lainaa Alunperin kirjoittanut mjs Tarkastele viestiä
    Ehkä tää on uutinen ainakin Jouhkin pojille:
    No more door handle forward?
    Nopeamman ajotyylin opettelun voisi aloittaa vaikkapa Sega rally II:lla, jossa yllättäen etuvetoinen Peugeot 306 oli nopein, jos osasi ajaa sillä mutkat käsijarrua käyttäen.

  13. #13
    User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    6 785
    Lainaa Alunperin kirjoittanut mjs Tarkastele viestiä
    Ehkä tää on uutinen ainakin Jouhkin pojille:
    Ei sen auton nähdäkseni tarvitse olla etuvetoinen, mutta nykyaikainen alustaltaan, eli ei tarvitse viedä sladissa joka mutkassa. Uudet - ralliin kelpaavat - autot vain tuppaavat olemaan etuvetoisia.

    Lappi on tässäkin mielessä mielenkiintoinen kortti tulevaisuudessa, kun on ajellut kartingia ja sittemmin C2-Citikalla kovaa! Katsokaa huviksenne in-car pätkiä Lapin Citikka ajoista.

  14. #14
    Senior Member
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Viestit
    10 782
    Etuvetoisillahan Hirvonenkin ajoi rallissa kansallisen uransa, jokkiksessa kyllä takavetoisia.

  15. #15
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2009
    Viestit
    271
    Pointtia tuossa, mutta samanlailla se takavetoinen kulkee nopeiten, kun sitä ajetaan keula edellä mahdollisimman pienessä luistossa..eikä tämän pitäisi olla kyllä mikään uutinen mille tahansa huippukuskille. Tietty, jos tietynlainen ajotyyli on jäänyt selkäytimeen niin siellä se sitten on. En näe, että esim. Latvala ajaa sitä autoaan kuin jotain takavetoa. Keula sisässä silläkin on mutkissa ja perä tulee siten perässä miten tulee. Agressiivinen mutkaan tulo tekee Latvalalla sen, että perä on enemmän liipissä mutkan jätössä. Enemmän tuo Latvalan ajo näyttää todella agressiiviselta etuvedon ajamiselta!

    Muutenkin ehkä hieman kaukaahaettua, että onko kuski tottunut etu-, taka- vai nelivetoon nuoruudessaan. Kun puhutaan absoluuttisesti näistä huippukuskeista, niin he osaavat laskea vaikka yksivetoisella autolla tai vaikka puusuksilla talon katolta. Neljä pyörää niissä kaikissa autoissa on ja ideana on päästä mahdollisimman kovaa eteenpäin..

    Pieni nyanssi tuo on, mutta ei mielestäni suurempi kuin esim. kuskinen henkinen kestävyys ja kantti, olosuhteiden havainnointi, ajolinjojen ja jarrupaikkoijen käsittäminen..
    Viestiä on viimeksi muokannut cesar; 10.10.2013 00:26.

  16. #16
    Siinä suomalainen, joka työntää etuvetoista tällä hetkellä mallikkaasti eli Korhosen Jukka. Pääsee mukaan myös Walesin MM-ralliin.

    http://ralli.net/kaikkiuutiset/ralli...acingin-tuella

  17. #17
    Registered User IWE's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2004
    Viestit
    2 956
    Jokos on monenkin lärvä Volkkarin Walesin rallin kuosissa mukana?

    Win a VIP-Wales-Rally-GB-Weekend and be part of the Volkswagen Rally the World team. Upload your pic and we put you and 3,998 other Co-Drivers on a Polo R WRC at Wales Rally GB.

    www.rallytheworld.com/fancar


  18. #18
    Senior Member
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Viestit
    10 782
    Paljon oli suomalaiskuskeja viikonloppuna ulkomailla kisailemassa. Lappi tuolla onkin jo aiemmin huomioitu. Eniten kilpailijoita oli Saarenmaalla, paljon näkyy tulleen keskeytyksiä ja niukemmin menestystä.
    San Marinon Rallylegend-huipputapahtumassa Historicin (B-ryhmä) voitti Alen 037:lla, tosin Myth (A-ryhmä) ja WRC-luokissa pidettiin kovempaa vauhtia.
    Saksassa Lausitz-rallin kansainvälisessä, modernimmassa luokassa Saku Vierimaa oli kuudes. Vapaamman/vanhemman luokan kaksoisvoitto tuli suomalaisille, Jaakko Keskinen voitti ja isä-Latvala toinen.
    Saksassa oli toinenkin kisa, Rallye Siegerland-Westerwald, siellä Tero Röyhkiö oli toinen.

  19. #19
    Long easy right sumppuun. mjs's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2007
    Viestit
    8 108

  20. #20
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    737
    Malcolm on myös kiinnosttunut Puolan poijasta. Ensi kautta ajatellen.
    http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uut...lleen-rallissa
    Viestiä on viimeksi muokannut veltto; 14.10.2013 19:05.

  21. #21
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    2 432
    Tämä voipi olla mielenkiintoista seurattavaa. Rallikaan kun ei ole sieltä helpoimmasta päästä, etenkään jos sattuu liposat kelit. Toisaalta, ei se Ogierikaan liikoja äpyillyt päästessään eka WRC-ralliinsa. Sinne vaan!
    http://www.motorsport.com/wrc/news/w...en-works-team/
    Kaasua, komisario Palmu!

  22. #22
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2005
    Viestit
    1 178
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ettelbruck Tarkastele viestiä
    San Marinon Rallylegend-huipputapahtumassa Historicin (B-ryhmä) voitti Alen 037:lla, n.
    Tästä olisi hauska nähdä incaria tai vaikka haastatteluja huoltotauoilta.

  23. #23
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    2 432
    Lainaa Alunperin kirjoittanut -Japé- Tarkastele viestiä
    Tästä olisi hauska nähdä incaria tai vaikka haastatteluja huoltotauoilta.
    Oheisesta saa ainakin vähän maistiaisia. Muikean näköistä hommaa!
    http://www.youtube.com/watch?feature...EGDBfp4M#t=213
    Kaasua, komisario Palmu!

  24. #24
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2005
    Viestit
    1 178
    Tunnelmallinen pläjäys, etenkin 1.30 eteenpäin kun Pink Floyd lähtee käyntiin ja itse Rockstar Alénkin vilahtaa muutamissa kuvissa

  25. #25
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    2 432
    Lainaa Alunperin kirjoittanut -Japé- Tarkastele viestiä
    Tunnelmallinen pläjäys, etenkin 1.30 eteenpäin kun Pink Floyd lähtee käyntiin ja itse Rockstar Alénkin vilahtaa muutamissa kuvissa
    Joo-o, Jape. Siinä oli aika taitavasti yhdistetty vanhoja ja uusia elementtejä. Ajatusta
    Kaasua, komisario Palmu!

  26. #26
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    721
    Uusimmassa Urheilusanomissa oli Jouhkin haastattelu. Jouhkin mukaan Jarmo Mahonen on loukkaantunut kaatumis/putoamisonnettomuudessa ja on ilmeisesti pitkällä sairauslomalla. Tämä oli ainakin minulle uutinen.

    Muuten jutteli aika ympäripyöreitä, mutta piti nyt mahdollisena että Neuville saattaisi siirtyä Hyundaille.

  27. #27
    Long easy right sumppuun. mjs's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2007
    Viestit
    8 108
    Mikko Hirvosen ralliura ei mitä todennäköisimmin jatku Citroenilla. Neuvottelut ovat pysähtyneet kauden komeetan vuoksi.

    Nuori ja kehittyvä Thierry Neuville on ajanut M-Sportin Fordilla kuskimarkkinoiden kuumimmaksi nimeksi. Hän on vetäissyt Mikko Hirvoselta ja muilta käsijarrut päälle.

    – Kaikki oikeastaan seisoo sen takia, että tiimit jotka havittelevat Neuvillen poikaa, eli periaatteessa kaikki joilla on paikkoja vapaana, eivät tee päätöksiä ennen kuin Neuville ottaa kantaa, sanoo Hirvosen manageri Timo Jouhki MTV3.fille.

    – Minulla on sellainen tieto, että hänen pitäisi tämän kuun loppuun mennessä ottaa se oma kantansa. Sitten on periaatteessa Mikko seuraavana vuorossa, Jouhki sanoo.


    Käytännössä Neuville valitsee ralliin palaavan Hyundain sekä nykyisen tallinsa M-Sportin väliltä. Citroenilla on entistä vähemmän resursseja, sen vuoksi myös Hirvosen optio ensi kaudesta raukesi. Hirvosesta ollaan silti kiinnostuneita Citroenilla, Hyundailla ja M-Sportilla, ja neuvotteluita on käyty jokaisen kanssa. Näillä näkymin talli on vaihtumassa. Citroenilla jatkaminen tarkoittaisi ajamista aiempaa heikommilla sopimusehdoilla.

    – Citroen on sanonut tekevänsä päätökset marraskuun puolella. Mikko on heidän listalla, mutta tallin pääpaino menee ratapuolelle, joten budjetissa on varsin niukasti varaa ralliin. Eli kaikesta tingitään. Siinä mielessä se ei ole ensimmäinen vaihtoehto mihin me yritämme, Jouhki sanoo.

    – Citroenilla on hirveästi budjettileikkauksia, eikä talli ehkä pysty olemaan yhtä kilpailukykyinen kuin tähän mennessä. Citroen ei ole listalla ensimmäisenä, Jouhki linjaa.

    Hirvonen tavoittelee useampivuotista sopimusta. Jouhkin ymmärryksen mukaan Citroen tekee vain 1+1-mallisia sopimuksia, joissa optio on tallilla. Citroen panostaa ensi kaudesta eteenpäin WTCC-ratasarjaan Sebastien Loeb kuljettajanaan. Tallin tulevaisuus rallin puolella on epäselvä, mutta Jouhkilla on "vakaa käsitys", että Citroen ajaa ainakin vuoden rallia tehdastallina, mahdollisesti vielä kaksi kautta.
    Kiinnostusta löytyy

    Neuvillen huhuttiin tällä viikolla käyneen Hyundain päämajalla. Ensi kauden tulokastallin ja 25-vuotiaan belgialaisen neuvottelut eivät ole Jouhkin mukaan uutinen. Eikä ainakaan yllätys, kun mietti Neuvillen tämän kauden otteita.

    Hirvosen tulevaisuus selviää nopeasti sen jälkeen kun Neuville tekee valintansa. Sitten Hirvonen taustajoukkoineen kartoittaa vaihtoehdoista parhaan. Jouhkikin myöntää, että Hirvosen kausi on ollut heikko, mutta hän vakuuttaa, että 33-vuotias suomalainen on yhä haluttu kuljettaja.

    – Kyllä se on selvää. Kun katsoo kenttää, niin Sebastien Ogier ja Jari-Matti Latvala ovat sidottuja Volkswagenille, heistä ei tarvitse keskustella. Sitten on Neuville. Dani Sordo on pisteissä Mikkoa vähän edellä, mutta hän on ihan täysi spesiaalimies asfaltille. Sitten, eihän muita vaihtoehtoja ole, muut ovat kaukana, Jouhki sanoo.

    Yksi mahdollisuus olisi nuoren kyvyn palkkaaminen, mutta Jouhkin mielestä sellaisiakaan ei ole näköpiirissä. Hän itse piti Jevgeni Novikovia vielä pari vuotta sitten lupaavana, mutta hänenkin tähtensä on hiipunut.
    http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uut...yt-neuvottelut

  28. #28
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2008
    Viestit
    897
    Kaksi edellistä -> Hirvonen M-Sportille?
    "Kaikki paitsi autourheilu on turhaa"

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    356
    ->Twitteriä seuraamalla saa sellaisen kuvan tilanteesta, että Neuville mennee Hyundaille useampivuotisella sopimuksella ja Hirvonen pähkäilee Hyundain ja Fordin väliltä. Menee varmasti Hyundaille, jos Neuville ei sinne päädy, mutta voi mennä jokatapauksessa. Sen jälkeen arvotaan loput paikat.

  30. #30
    Senior Member
    Liittynyt
    Jun 2005
    Sijainti
    Kurjala
    Viestit
    12 417
    Tuonne toisaalle kirjoitin aiemmin MSa:n veikkauksen http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.p...3&postcount=33

  31. #31
    User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    6 785
    Lainaa Alunperin kirjoittanut larzzon Tarkastele viestiä
    ->Twitteriä seuraamalla saa sellaisen kuvan tilanteesta, että Neuville mennee Hyundaille useampivuotisella sopimuksella ja Hirvonen pähkäilee Hyundain ja Fordin väliltä. Menee varmasti Hyundaille, jos Neuville ei sinne päädy, mutta voi mennä jokatapauksessa. Sen jälkeen arvotaan loput paikat.
    Jotenkin toivoisi, että Qataristä lyödään tarpeeksi paljon rahoja pöytään Neuvillen pitämiseksi Fordilla sekä auton pitämiseksi kilpailukykyisenä. Pysyisi jonkinlainen tason laajuus. Östberg ja Novikov ovat taantuneet liian pahasti ajaakseen voitoista.

  32. #32
    Sekakäyttäjä
    Liittynyt
    Mar 2000
    Sijainti
    Event horizon
    Viestit
    3 684
    VeeÄmmässä oli mielenkiintoinen artikkeli siitä, kuinka AKK jälleen kerran on sabotoinut (ilmeisesti vihervasureiden painostuksesta) ralliautoilua Suomessa s.e. Suomeen ei saada kv. kalustoa ja vastaavasti Suomi-kuskeille on helkkarin vaikeaa lähteä ainakaan omalla autolla ajamaan maailmalle.

    Luulisi nyt Erosenkin entisenä autonasentajana ja autokauppiaana ymmärtävän jotain kun asiantuntijat taivuttavat rautalangasta ettei NESTEen litkut kelpaa käytettäväksi huippuunsa viritetyissä turboahdetuissa kilpamoottoreissa. NESTEen pumpuissa on sitä paitsi lähes poikkeuksetta Suomen kalleinta "bentsiiniä".... Mitä lie kusivedellä jatkettua litkua bentsiininä myyvät.
    Elämä on tarkoitettu elettäväksi kylki edellä - Ari Vatanen

  33. #33
    Tulos tai ulos maksimaalinen atakki's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    833
    Jouhki avannu suullisen arkkunsa ja sanonut jotta suomalaisia ei välttämättä nähdä mm-sarjassa enää tulevaisuudessa. Ensin lähtee kuskit ja sitte Suomen mm-ralli?

    Viimesiä viedään. Koko ennen hieno sarja vetää pahasti tekohappea ns. kuollon kourissa, kun nyt Citroen on lähdössä ja Hyundai tilalle... Ei sillä FIA suunnitelmat tuhoamassa muutenkin koko rallin. Vttu!

  34. #34
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    356
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JoneZi Tarkastele viestiä
    Jotenkin toivoisi, että Qataristä lyödään tarpeeksi paljon rahoja pöytään Neuvillen pitämiseksi Fordilla sekä auton pitämiseksi kilpailukykyisenä. Pysyisi jonkinlainen tason laajuus.
    Suurin ongelma taitaa olla siinä, että Hyundai tarjoaa kolmevuotista pahvia, Citroenilla ja M-Sportilla ei ole antaa takeita, että ne ovat kolmen vuoden päästä edes mukana sarjassa. C ei todennäköisesti ole, m-sport kituuttaa vuoden kerrallaan.

    Lisäksi Hyundai on ainoa varteenotettava kortti, jos on tarkoitus löytää itselleen menopeli jolla voi ajaa joskus volkkareita vastaan maailmanmestaruudesta.

  35. #35
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2008
    Viestit
    897
    Hirvosen kannalta se vaan, että Hyundailla on taas tarjolla kakkoskuskin pesti
    "Kaikki paitsi autourheilu on turhaa"

  36. #36
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    721
    Lainaa Alunperin kirjoittanut larzzon Tarkastele viestiä
    Suurin ongelma taitaa olla siinä, että Hyundai tarjoaa kolmevuotista pahvia, Citroenilla ja M-Sportilla ei ole antaa takeita, että ne ovat kolmen vuoden päästä edes mukana sarjassa. C ei todennäköisesti ole, m-sport kituuttaa vuoden kerrallaan.

    Lisäksi Hyundai on ainoa varteenotettava kortti, jos on tarkoitus löytää itselleen menopeli jolla voi ajaa joskus volkkareita vastaan maailmanmestaruudesta.
    Urheilusanomissa veikkailtiin, että Neuville kyttäisi paikkaa VW:ltä vuodeksi 2015. Hyundai ei varmaan mitään vuoden sopimusta edes suostu tekemään, joten tämä tarkoittaisi Fordia ensi vuodelle.

  37. #37
    Registered User Hartsa76's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    7 021
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Froilan Gonzales Tarkastele viestiä
    Hirvosen kannalta se vaan, että Hyundailla on taas tarjolla kakkoskuskin pesti
    Tuo riippuu puhtaasti siitä, että missä tallissa Neuville ajaa ensi kaudella, koska hän on Ogierin ja Latvalan ohella ainoa kuljettaja jonka tallikaverina Hirvonen joutuisi kakkoskuljettajan rooliin ja sekä Ogier että Latvala jatkavat varmuudella Volkswagenilla.

    Hyundai kuitenkin todennäköisesti on Hirvosen ykkösvaihtoehto, koska Hyundain talous on huomattavasti vakaammalla pohjalla kuin Fordin ja Citroenin.

  38. #38
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    356
    Lainaa Alunperin kirjoittanut mikkov Tarkastele viestiä
    Urheilusanomissa veikkailtiin, että Neuville kyttäisi paikkaa VW:ltä vuodeksi 2015. Hyundai ei varmaan mitään vuoden sopimusta edes suostu tekemään, joten tämä tarkoittaisi Fordia ensi vuodelle.
    Aika kovan riskin olisi Neuville valmis ottamaan, jos tuollaisen kortin varaan laskisi.

    Tuskin Volkkarilla on intressejä vaihtaa kuljettajakaksikkoaan, jos mestaruudet tulevat nykyiselläkin. Lisäksi Latvalan ei tarvitse kummoisesti parantaa, niin Volkkarilla ei ole varaa päästää häntä pois.

  39. #39
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2011
    Viestit
    110

    Ken Block and Alex Gelsomino's test session for their Rally America Championship titl

    T: Xjazz

    Tee-Se-Itse FREEWARE Kilpalento peli/simu RebBullin tyyliin:
    http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=33600

  40. #40
    Newbie Jjusban's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2000
    Sijainti
    (
    Viestit
    13 447
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Xjazz Tarkastele viestiä
    Ja tässä on tuon mestaruusjahdin lopputulema:
    Kirjoitin aikaisemmin nimimerkillä jusban!

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö