F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 41 1234567891011 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/1618

Ketju: Formula 1 - alennustila

  1. #1
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    7 141

    Formula 1 - alennustila

    eipä enää mitään
    Viestiä on viimeksi muokannut Mickey; 28.10.2014 01:39.
    Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

  2. #2
    West Coast P1 Rai's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2013
    Sijainti
    Siellä
    Viestit
    3 031
    Eikö nää ois enämpi vapaan juttuja?

  3. #3
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2011
    Viestit
    622
    Mihin on jäänyt se entinen, rehellinen vääntö mies miestä vastaan?
    Siihen että niiden autojen täydellinen aero on ollut suunniteltu kiertämään ympäri tyhjää rataa ainakin viimeisen 15 vuoden ajan, joten taistelutilanteessa puolustavalla autolla on lähtökohtaisesti epäreilu etu, kun se takanaoleva auto hidastuu sekunnin kierros ilman tyhjää rataa. (En tosin osaa sanoa miten 2014-spec vaikuttaa sitten, toivottavasti edes vähän parempaan suuntaan mennään.)

    Siitä voi sitten kiistellä, onko tuota ongelmaa kiertämään ja casual-katsojia viihdyttämään väsätyt keinotekoiset härpäkkeet parempi kuin ei mitään.

    Tuplapisteistä ei taida kukaan olla JV:n kanssa eri mieltä pl. Bernie.

    Totta, totta, maksukuskeja on aivan liikaa, mutta mitä asialle pitäisi tehdä?
    Maksukuskeja on, koska Sauber-kategorian F1-tiimien pitää nykyisellään löytää monta kymmentä miljuunaa euroa että se saa F1-auton kiertämään sitä rataa edes kahden sekunnin päässä kärjestä. Nykyisessä taloustilanteessa ja F1:n näkyvyyden pienetessä entisestään johtuen maksukanaville siirtymisestä, on hivenen vaikeaa löytää semmoisia rahoja muualta sponsoreilta kuin kuskien namusediltä.

    Joko sen keskikastin tiimin pyörittämisen kuluja pitää pienentää tai näkyvyyttä pitää isontaa.

  4. #4
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2009
    Viestit
    364
    DRS on ihan hyvä vehje. Kyllä sitä "Trulli-junaa" vitutti enempi kattella kuin DRS-ohituksia...

  5. #5
    Registered User antimikael's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    311
    Jännä tosiaan nähdä onko toi Renault-moottoreiden ongelmat oikeita ongelmia. Mersu viä ja muut vikisee, no ei voi noin sanoa mutta, kukaan ei voi tietää.
    Ihan käsittämätöntähän tämä on ihan hc fanillekkin kun ei tiedä mistään mitään.

  6. #6
    Banned
    Liittynyt
    Jun 2010
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    2 087
    Minä tiedän. Ferrari ja Mese on luotettavia koneita. Rellu myös toivottavasti ratkaisee ongelmat ennen Australiaa. Edes jollain tasolla. Ja sitten ku se moottori ei ratkaise sitä auton vauhtia yksinään todellakaan. Minulla on jostain syystä tunne et Mersussa voi olla tehoja eniten, mutta se myös kärsii siitä jollain tapaa. Ehkä aika-ajoissa ovat kovia, mutta kisassa enää sitten moottori ei olekkaan niin ylivoimainen. Ferrari vaa tuntuu nyt jostain syystä että tämä voisi olla se kausi... Kimi saisi hoitaa mestaruuden ! Toivottavasti näin käy. Luulen että siihen on mahdollisuudet. Voisiko se kausi nyt alkaa oikeasti pliiis ?

  7. #7
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2013
    Viestit
    250
    Alennustila ehkä liioittelevasti sanottu, mutta sanotaanko nyt näin että paljon on jätetty potentiaalia hyödyntämättä. On tehty huomattava määrä sääntömuutoksia, osa hyviä mutta vastpainoksi aina saman verran hunoja.

    Aerodynamiikin vähäntämiseen ei ole puuttuttu riittävän voimakkaasti, joka on pienentänyt kuljettajien merkitystä talleille(maksukuskit?). Heikentänyt kilpailujen laatua, koska mitä suurempi on aeron merkitys auton nopeuteen sen vaikeampaa on ajaa toisen perässä epäpuhtaassa ilmassa. Tehot taas ovat viimeisen vuosikymmenen aikana laskeneet, tämän yhtälön seuraksena sitten nähtiin todella tylsiä kilpailuita, ja sitten keksittiin nämä ohituksia auttavat lisälaitteet. Ihan paikallaan nämä lisälaitteet kyllä ovat tässä tilanteessa, mutta miksei autoista vain voinut tehdä vaikeampia ajaa, niin luonnostaan olisimme nähneet lisää ohituksia ja rehtiä kilvan ajoa mies miestä vastaan.

    Ensi kaudeksi aeron merkitys vähenee aika roimastikkin. Tämä on ehdottomasti se oikea suunta, mutta miksei sitä tehty riittävässä mittakaavassa jo aiemmin? Eikä sitä tiedä vielläkään onko tämä riittävästi, mutta idea on aivan oikea.

    Moottori uudistuksesta ei voi viellä sanoa mitään muuta kun että aika näyttää. Voi kääntyä positiiviseen taikka negatiiviseen suuntaan.

  8. #8
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    2 965
    AS:n foorumilla näytti väki olevan pääosin zakin kanssa samaa mieltä.

  9. #9
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 551
    Erskoissa ideana ei ole pelkästään lisätä ohittelua ja paikata puuttuvia "raakatehoja" vaan myös lisätä huomiota vaihtoehtoisiin energianmuotoihin bensiinin ohella. Ja sitten vielä nämä sivistysvaltioissa alaa valtaavat viherhippiasenteet...

  10. #10
    race is in my head
    Liittynyt
    Oct 2008
    Viestit
    908
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mickey Tarkastele viestiä

    Mihin on jäänyt se entinen, rehellinen vääntö mies miestä vastaan?
    Sellaista ei ole koskaan ollutkaan, paitsi joidenkin mielikuvituksessa. Naurattaa, se Keke ylistys-video Youtubessa, johon koottu Rosbergin "ilmiömäisiä" ohituksia. Jäänyt vain mainitsematta, että ne roppakaupallaohitukset ja huimat takaa-ajot olivat moadollisia, koska autojen suorituskykyerot oli valtavia; joko lähdöstä maaliin, tai sitten kisan aikana joltakin hajosi puolet vaihteista jne jne.

  11. #11
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    7 141
    Viestiä on viimeksi muokannut Mickey; 18.03.2014 06:14.
    Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

  12. #12
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2008
    Viestit
    116
    Harvinaista kyllä kerrankin Villeneuven kanssa samoilla linjoilla, sen verran konservatiivinen kun olen. Mutta ymmärrän myös sen Trullijuna-kritiikin.

  13. #13
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Viestit
    1 041
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mickey Tarkastele viestiä
    No mikä järki siinä sitten on, että nappia painamalla vaihdellaan järjestystä tuon tuosta?
    No eipä ole DRS kaudella ollut vielä kisaa jossa kaksi kuskia joka kierroksella vaihtavat järjestystä nappia painamalla. Joissain kisoissa se toki helpottaa huomattavasti ohittamista, mutta niitä DRS alueitahan säädetään koko ajan paremmiksi. Yleensä se DRS ohituskin vaatii paljon alustusta onnistuakseen, eikä välttämättä riitä siltikään jos toisella on auto erilaisissa säädöissä. Ihan hyvää mies miestä vastaan vääntöä (no homo) se on ollut vieläkin.

  14. #14
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2002
    Viestit
    3 063
    Alennustila johtuu siitä, että auton nopeus on harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta yhteydessä rahamäärään, joka on käytettävissä auton kehitykseen. Toisin sanoen radalla eivät kilpaile niinkään kuskit toisiaan vastaan kuin insinöörit ja bisnesmiehet toisiaan vastaan.

    En osaa nähdä tällaista toimintaa urheiluna, en edes autourheiluna. Viihteestä se sen sijaan käy.

  15. #15
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    397
    Lainaa Alunperin kirjoittanut korona Tarkastele viestiä
    Siihen että niiden autojen täydellinen aero on ollut suunniteltu kiertämään ympäri tyhjää rataa ainakin viimeisen 15 vuoden ajan, joten taistelutilanteessa puolustavalla autolla on lähtökohtaisesti epäreilu etu, kun se takanaoleva auto hidastuu sekunnin kierros ilman tyhjää rataa.
    Kun tosiaan mietitään muutama vuoskymmen taaksepäin niin se etu on ollut takana olevalla autolla. Silloisten autojen aerodynamiikalla imussa tulemalla pääsi ilmaiseksi kovempaa, ja sieltä oli helpompi yrittää ohi. Sitten voikin spekuloida oliko tämä etu sen enempää tai vähempää lähtökohtaisesti epäreilu, kuin käänteinen nykytilanne.
    SergioCresto

  16. #16
    Senior Member
    Liittynyt
    Nov 2003
    Sijainti
    Tois pual jokkee
    Viestit
    3 650
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Turso Tarkastele viestiä
    Joissain kisoissa se toki helpottaa huomattavasti ohittamista, mutta niitä DRS alueitahan säädetään koko ajan paremmiksi.
    No en olisi lainkaan varma tuosta. Viime vuonna DRS-alueita laitettiin kaksi vissiin joka radalle, vaikkei siinä mitään järkeä olisi ollutkaan. Ikään kuin FIA yrittäisi aivopestä katsojat uskomaan, että "tää on ihan hyvä systeemi tää takasiipijuttu, ihan oikeesti hei. Kattokaa nyt kun tulee tilanteita". Liian usein nämä "tilanteet" ovat nappi pohjaan ja purjehtii ohi -tyyppisiä sijoituksen vaihtoja, eivät jännittävää kilvanajoa. Eniten kismittää se, että DRS-alue laitetaan sille radan parhaalle ohituspaikalle, vaikkei sitä siellä välttämättä edes tarvittaisi. Mutta omapahan on mielipiteeni. Siitä olen samaa mieltä Villeneuven kanssa, että kun tälle tielle on kerran lähdetty, niin vaikea on enää perääntyä. Aitoa kilvanajoa pitää hakea muista sarjoista.
    "The differentiators in motorsport should be driving talent and engineering talent – not money." -Pat Symonds

  17. #17
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 1999
    Viestit
    1 228
    Eipä se jonossa ajelukaan mitään oikeaa tai todellista kilvanajoa usein ollut. Odoteltiin vain mahdollisuutta ohittaa varikkokäynnillä. Viimevuosien kilpailut ovat kaikesta huolimatta olleet parhaimpia sitten edellisen turbokauden.
    HÖYNÄ: Ei tarvitse Räikkösen kun käydä kusella, niin jo siellä on seiskan toimittaja kirjoittamassa että Kimi heilui pisuaarin vieressä kulli kädessä, tekiköhän perhana vielä helikoptereita!

  18. #18
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2013
    Viestit
    233
    Oikeastaan lähinnä tämä viimeisestä kisasta tuplapisteet -juttu on ainoa, mikä todenteolla kyrsii. Ihan täyttä pelleilyä mielestäni. Mutta bisnestähän tämä on ja herrat ovat siellä tähän tulokseen tulleet, että näin kannattaa tehdä. Sääli vain. Olisi edes jotain logiikkaa siinä, mistä kisasta ne tuplapisteet jaetaan. 4 tuntia nordschleifea -kisasta voisi hyvinkin jakaa haasteellisuutensa takia tuplapisteet. Se, että jokin kisa on kauden viimeinen kisa, on köyhä syy tuplapisteille, omasta mielestäni siis.

  19. #19
    Senior Member Cmoney's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2004
    Viestit
    12 883
    Lainaa Alunperin kirjoittanut 17688771 Tarkastele viestiä
    4 tuntia nordschleifea -kisasta voisi hyvinkin jakaa haasteellisuutensa takia tuplapisteet. Se, että jokin kisa on kauden viimeinen kisa, on köyhä syy tuplapisteille, omasta mielestäni siis.
    Näinpä. Joku kovempi vaativuusperuste olisi edes kiva. Viiminen kisa on vaan käytännössä 2 kisaa samoilla lopputuloksilla. On (tupla)keskeytyksiä ja (tupla)pistesijoja yhdellä kertaa

  20. #20
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2008
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    225
    Sama alennustila vaivaa myös rallia. Siellä tosin ei ole edes mitään vippaskonsteja käytössä ja homma on todella surkeaa. Kuskit hajuttomia ja mauttomia, autot hajuttomia ja mauttomia, koko homma on hajuton ja mauton. Formuloissa sentään ollut oikein hyvää kilvanajamista (poislukien tietenkin Vettel), oli se sitten teennäistä tai ei.

    F1:ssä pitäisi nyt joku kultainen keskitie löytää. Oletan, että jotain tämän suuntaista onkin tulossa parin kauden sisällä. Mielestäni F1 autojen pitäisi olla sellaisia, että nykyajan penikat haluaisivat niitä julisteina huoneittensa seinille, kuten allekirjoittanut päällysti oman huoneensa 90 -luvulla. Nykyään, yök Seasta löytyi myös eräs melko viiksekäs mies

    Kaiholla muistelen sitä aikaa kun lähes jokaisella kuljettajalla oli jonkinlainen identiteetti, ja sitä, että Minardiakin tsempattiin. Ketä oikeasti kiinnostaa Chiltonit sun muut Marussioineen? En edes lähde nyt avautumaan tästä moottoriasiasta.
    Herrasmiesmäinen BMW -kuljettaja

    "You have to consider that; We are all on the limit, the car is on the limit, the human being is on the limit. That's what it is all about in motor racing, that's what is is all about in Formula 1." -Ayrton Senna

  21. #21
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2011
    Viestit
    622
    No jaa, ykkösiä voi toki kritisoida monestakin asiasta nykyään. Mutta mun mielestä nykyisellä kuskikatraalla on helposti enempi "identiteettiä" kuin vuosikymmeniin, ainakin niiden maailmanmestaristason miesten osalta. Enkä mä nyt näe mitään ihmeempää eroa niiden Lavaggien, Tuerojen, Minardien/Chiltonien, Karthikeyanien, Marussioiden välillä, vaikka 90-luvulla tuli itsekin päällystettyä huonetta jos jonkin sortin vormuloilla.

  22. #22
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Juggis Tarkastele viestiä
    Sama alennustila vaivaa myös rallia. Siellä tosin ei ole edes mitään vippaskonsteja käytössä ja homma on todella surkeaa. Kuskit hajuttomia ja mauttomia, autot hajuttomia ja mauttomia, koko homma on hajuton ja mauton. Formuloissa sentään ollut oikein hyvää kilvanajamista (poislukien tietenkin Vettel), oli se sitten teennäistä tai ei.

    F1:ssä pitäisi nyt joku kultainen keskitie löytää. Oletan, että jotain tämän suuntaista onkin tulossa parin kauden sisällä. Mielestäni F1 autojen pitäisi olla sellaisia, että nykyajan penikat haluaisivat niitä julisteina huoneittensa seinille, kuten allekirjoittanut päällysti oman huoneensa 90 -luvulla. Nykyään, yök Seasta löytyi myös eräs melko viiksekäs mies
    Osa syynä tähän kehitykseen on se, että kuskit ovat nykyaikana liian arkipäiväisiä. 90-80-luvuilla kuskit olivat tavalliselle kansalle paljon kaukaisempia ja olivat jonkin laisia myyttisiä sankareita, joihin ei saanut oikein minkäänlaista otetta.."aikamme gladiaattoreita" niin kuin Kyllönen tapasi sanoa....urheita sotureita, jotka luonnonvoimia uhmaten ajoivat 200km/h mutkiin.

    Syynä tähän tietenkin on media, joka tuputtaa tätä viihdettä joka tuutista ja sen seurauksena hommasta on tehty tavalliselle kansallalle sopivaa maitokauppaviihdettä.

  23. #23
    Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2009
    Sijainti
    Syylien välissä
    Viestit
    18 069
    Ai media on nykyään ykkössyyllinen kaikkeen?

    Kas kun ei kommarit.
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

  24. #24
    Registered User of Talent FW08's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2008
    Sijainti
    Behind the rabbit
    Viestit
    22 191
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Renngeist Tarkastele viestiä
    Ai media on nykyään ykkössyyllinen kaikkeen?
    Hyvin ainakin sisäistetty se, että viestinviejä kannattaa ampua ensimmäisenä.

    Helppojen ratkaisujen ytimessä ollaan tämän ketjun kohdalla.
    I find hope in your hate for me

  25. #25
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    28 980
    Lainaa Alunperin kirjoittanut mn97 Tarkastele viestiä
    Syynä tähän tietenkin on media, joka tuputtaa tätä viihdettä joka tuutista ja sen seurauksena hommasta on tehty tavalliselle kansallalle sopivaa maitokauppaviihdettä.
    Puhumattakaan sosiaalisesta mediasta, jossa nämä ennen "Myyttiset sankarit" suoraan vastailevat faneille, ja niiden kanssa voi jopa ryhtyä väittelemään.

    Toimittajiakin pommitetaan jo koko ajan kritiikillä pienestäkin virheestä tai "väärästä näkemyksestä". Ennen nämä - osin samatkin - toimittajat loivat kuskeista elämää suurempia sankareita - ainakin lukijoiden mielissä. Toimittajan sana ja näkemys oli ennen jumalan sana, koska muita lähteitä ei ollut. Nyt toimittajan näkemys on vain yksi muiden joukossa, eivätkä lukijat epäröi kyseenalaistaa sitä.
    Viestiä on viimeksi muokannut WebSlave; 18.02.2014 23:00.
    --
    "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."

  26. #26
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    414
    Itse olen jostain syystä huomattavasti tavallista innostuneempi uudesta kaudesta kuin aikoihin. Ilmeisesti valtavirrasta selkeästi poiketen, tai sitten valittajat ovat enemmän vain äänessä.

    Tuleva kausi tuo vihdoin uusia tuulia lajiin sääntömuutoksien mukana, kuten kuljettaja vaihdosten seurauksena. Lähtökohtaisesti suomalaiset ovat huomattavasti paremmassa asemassa kuin aijemmilla kausilla, sekä RB:n hallinta saattaa loppua hyvinkin todennäköisesti. Aerodynaamisenpidon heikkeneminen ja suhteessa paremman mekaanisenpidon pitäisi teoriassa tarjota parempaa kilvan ajoa. Useat kuljettajat ovat kertoneet autojen hallinnan olevan aijempaa hankalampaa. Monet tuntuvat unohtavan nämä asiat itkiessään "tehottomista, äänetömistä," moottoreista.

  27. #27
    Soldiers of Antisthenes Renngeist's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2009
    Sijainti
    Syylien välissä
    Viestit
    18 069
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Anaatti Tarkastele viestiä
    tai sitten valittajat ovat enemmän vain äänessä.
    Tämähän se on vähän joka asiassa. Muutama kovaääninen saa jotenkin oman mielipiteensä yleiseksi mielipiteeksi huutamalla sitä tarpeeksi monessa paikassa.
    "Ei mennä sinne alapäähän, sielläkin on tiukkaa."
    - Jari Litmanen

  28. #28
    Ex-dickhead Mosse's Avatar
    Liittynyt
    Mar 1999
    Sijainti
    Poistunut keskuudesta
    Viestit
    100 014
    Kerrankin on pakka kunnolla sekaisin kauden alla, ja itku&nillitys on kovempaa kuin turbomoottorin ääni vissiin.

    Onhan se karmeaa kun kehitys kehittyy. Varmaan pitäis 50-luvun autoilla ajaa. Ilman turvavöitä. Luulen että ajotaidot oikeasti korostuu tänä vuonna näillä moottoreilla ja aerodynaamisilla säännöillä. Ja sehän nyt vissiin onkin se paha juttu, kun Newey ei voita viidettä mestaruuttaan putkeen.
    Mosse has left the building. Eli tervetuloa takaisin te, jotka vuokseni poistuivat forumilta.

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2009
    Viestit
    11 705
    Autojen suorituskykyerot olivat ehkä valtavia ennen, mutta siitä huolimatta aina välillä ohituksia tapahtui ilman niitäkin tai turbon taikanappia. Ennen vanhaan muutamat huippukuskit jopa valittivat sitä miten ohittaminen on vaikeaa. Etenkin jos toinenkin kuljettaja painoi turbonappia tai kytki kierrosrajoittimen pois päältä ja sen tuloksena oli sitten taas sitä mutkissa ajelua jonossa.

    Muuan kuuluisa Gilles Villeneuvekin valitti miten autot kulkivat kuin raitiovaunu kiskoilla ja joka paikka oli kipeänä. Ja olihan niitäkin kuljettajia mitkä valittivat tiettyjen ratojen olevan kuin helikopterilla olohuoneessa lentäisi tai, että miten viemäriradalla on vaikeaa ohittaa. No onneksi silloinkin löytyi aina kisan viihdemiehiä jotka pistivät luita kurkkuun näille ns. Huippumiehille.

    Eli ennenkin jopa f1:n kulta-aikaan vuosina 1975-1994 on valiteltu vaikeuksia milloin mistäkin. Tosin autojen tietyllä tapaa rajoittunut teknisyys mahdollisti myös sankaritarinoita. Ei se James Huntikaan nykypäivänä paljon olisi vääntyneellä etusiivellä ajellut tai Carlos Reutemann sytytysvaurioituneella autolla voittoon kun autoissa on niin paljon tätä elektroniikkaa.

  30. #30
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    7 141
    Viestiä on viimeksi muokannut Mickey; 18.03.2014 06:15.
    Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

  31. #31
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2009
    Viestit
    276
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mickey Tarkastele viestiä
    Tuplapistekisoja voi tulla lisää vielä tälle vuodelle

    Formula ykkösten kaupallisten oikeuksien haltija Bernie Ecclestone ajaa päättäväisesti läpi
    kolmen tuplapistekilpailun kalenteria jo alkavalle kaudelle, kertoo saksalainen Auto Motor und Sport -lehti.

    MTV Sport

    Jännityksen luominen menee yhä epätoivoisemmaksi..
    Se on vain ajankysymys, koska Ecclestonelta tulee kuningasidea laittaa kaikkiin kisoihin tuplapisteet.

    Tuleva kausi vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta nämä pistehömpötykset pitäisi saada kyllä pois. Jos lähes kaikki tiimit puhuu näitä vastaan, en ymmärrä miten FIA voi toteuttaa ne suoraselkäisenä.

  32. #32
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    28 980
    Grand Slamit toimivat tenniksessä ihan mukavasti, eikä kukaan valita, että miksi noista saa enemmän rahaa ja ATP-pisteitä. Itse asiassa tenniksessä on jos jonkinlaista pisteytystä eri turnauksille. Myös siellä kauden päättäjäisturnaus on muita (paitsi Grand Slamejä) arvokkaampi pisteytykseltään.

    On siitä ollut puhetta aiemminkin, että neljän kisan "Grand Slam" voisi toimia F1:ssäkin. Luonnollisesti kisat olisivat Monaco, Silverstone, Monza ja Spa. Sen jälkeen se anteliaampi pisteytys finaalikisastakaan ei kuulosta ollenkaan niin mahdottomalta ajatukselta.
    --
    "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."

  33. #33
    Hirvimettällä Jabsu's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2013
    Viestit
    4 757
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    On siitä ollut puhetta aiemminkin, että neljän kisan "Grand Slam" voisi toimia F1:ssäkin. Luonnollisesti kisat olisivat Monaco, Silverstone, Monza ja Spa. Sen jälkeen se anteliaampi pisteytys finaalikisastakaan ei kuulosta ollenkaan niin mahdottomalta ajatukselta.
    Noiden ratojen siinä periaatteessa pitäis olla, mutta siinä on vain se ongelma, että kisat ovat liian lähekkäin toisiaan, jolloin juuri tuona aikana vahvoilla olevat tiimit saa kaiken hyödyn. Grand Slamissa pitäisi siis mielestäni olla Ensimmäinen kisa, Monaco, Monza/Spa ja viimeinen kisa.

  34. #34
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    28 980
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jabsu Tarkastele viestiä
    Noiden ratojen siinä periaatteessa pitäis olla, mutta siinä on vain se ongelma, että kisat ovat liian lähekkäin toisiaan, jolloin juuri tuona aikana vahvoilla olevat tiimit saa kaiken hyödyn. Grand Slamissa pitäisi siis mielestäni olla Ensimmäinen kisa, Monaco, Monza/Spa ja viimeinen kisa.
    Lisäksi peräkkäin olevat Monza ja Spa suosivat samoja nopeille radoille istuvia autoja (jos nyt sadeominaisuudet saattavat olla Spassa tärkeitä myös).

    Albert Park - Monaco - Spa - Interlagos olisi myös ihan OK, jos Interlagos palaisi päätöskisaksi. Erityyppisiä ratoja ja periaatteessa aika suuri mahdollisuus, että johonkin noista osuu yksi sadekisakin.
    --
    "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."

  35. #35
    Super Dave Lunssila's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2008
    Viestit
    17 567
    Monacon jonokisa nyt hädin tuskin ansaitsee yksinkertaisia pistetäkään, saati sitten tuplapisteitä.

    Muutenkin typerä idea.

  36. #36
    Ex-dickhead Mosse's Avatar
    Liittynyt
    Mar 1999
    Sijainti
    Poistunut keskuudesta
    Viestit
    100 014
    Lainaa Alunperin kirjoittanut rikke Tarkastele viestiä
    Se on vain ajankysymys, koska Ecclestonelta tulee kuningasidea laittaa kaikkiin kisoihin tuplapisteet.
    Samaa ajattelin ehdottaa.

    Lisäksi jaettaisiin myös mitalit kolmen kesken ja kauden jälkeen kruunattaisiin kulta-, hopea- ja pronssiprinssi.
    Mosse has left the building. Eli tervetuloa takaisin te, jotka vuokseni poistuivat forumilta.

  37. #37
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2009
    Viestit
    110
    Jotenkin veikkaan, että yksikään media ei tule hehkuttamaan alkukauden kilpailuja "puolien pisteiden kilpailuina". Jos ne kaksinkertaiset pisteet ripoteltaisi tasaisesti pitkin kautta, niin se voisi olla kohtuullinen idea. Mutta jos ainut motivaatio on, että voittaja pitää saada ratkaistua viimeisessä kisassa, niin se on vain rahanahnetta tekokilpailua. Toivon tietysti, että tuplapisteiden takia Vettel voittaa viidennen peräkkäisen mestaruuden jolloin sääntö lyö itseään näpeille.

    Jotenkin tuo kulukattokin hieman ihmetyttää. Luulisi että omistusportaassa jos vaihtoehdot on rahan polttaminen tai oma tasku, niin valittaisi se oma tasku. Täytyy suurilla talleilla olla hirveä kilpailuvietti jos voittaminen on tärkeämpää kuin taloudellinen tulos.

    Helikopterilla olohuoneessa lentely (Monaco) ei tule muuttumaan jollei autoihin kehitetä jotain järjestelmää jolla toisen auton yli voi pompata. Se ei ole auton teknisten ominaisuuksien vika, jos Monacossa ei pysty ohittamaan. Toisaalta pääosin muilla radoilla ei ole niiden ratojen vika jos niillä autoilla ei pysty ohittamaan

  38. #38
    Olivier Bocques Fan Club
    Liittynyt
    Apr 2000
    Viestit
    8 111
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Grand Slamit toimivat tenniksessä ihan mukavasti, eikä kukaan valita, että miksi noista saa enemmän rahaa ja ATP-pisteitä. Itse asiassa tenniksessä on jos jonkinlaista pisteytystä eri turnauksille. Myös siellä kauden päättäjäisturnaus on muita (paitsi Grand Slamejä) arvokkaampi pisteytykseltään.

    On siitä ollut puhetta aiemminkin, että neljän kisan "Grand Slam" voisi toimia F1:ssäkin. Luonnollisesti kisat olisivat Monaco, Silverstone, Monza ja Spa. Sen jälkeen se anteliaampi pisteytys finaalikisastakaan ei kuulosta ollenkaan niin mahdottomalta ajatukselta.
    Ainakin itse tulkitsen, että tenniksessä Grand Slamit ovat kuitenkin se ykkösasia, ei kauden mestaruus (eli eniten ATP-pisteitä kauden aikana)
    HWNSNBM

  39. #39
    Tässä on todellinen gladiaattori

    Petter Northug - The Norwegian Gladiator

    Aitoa ja oikeata urheilua
    https://www.youtube.com/watch?v=UY-EKJ__oow

    Jos Kimi Räikkönen harjoittelisi hiihtoa, jäisi hän Northugia vastaan kuin seinään.
    Viestiä on viimeksi muokannut mn97; 22.02.2014 13:20.

  40. #40
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2008
    Viestit
    699
    Ei ole alennustila - päinvastoin. Uudet koneet, uudet säännöt, elektroniikka... Formulat ovat kalliimpia kuin koskaan.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email