![]() |
![]() | |||||||
|
Multahan sais nyt hankaussähköä satasella!
Maailma tapahtuu vaikka et olisi siitä mitään mieltä.
Ohhoh! Olipas ilkeilyä! Tein burbista ilmoituksen moderaattoreille, poliisille, Karpolle ja Jeesukselle.
Maailma tapahtuu vaikka et olisi siitä mitään mieltä.
Itsehän kilpailutin juuri sähkösopimuksen.
Ainakin tällä hetkellä määräaikainen sopimus on selvästi halvempi kuin toistaiseksi voimassa oleva.
Meillä on menossa sopimus umpeen ja nykyinen sähköyhtiö ehdotti tekstarilla toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta, joka käytännössä tarkoitti, että sähkölasku olisi noussut melko tarkkaan kuukausikulutusta vastaavan summan verran.
Kilpailuttajan sivuilla muutaman minuutin hommalla sain sähkösopimuksen, joka takasi nykyiseen sopimukseen verrattuna kuukauden sähköt ilmaiseksi vuoden kestävän sopimuksen aikana eli tuohon tarjottuun soppariin nähden kahden kuukauden sähköt ilmaiseksi.
Vanha sähköyhtiö heräsi ja tarjosi tekstarilla uutta sopimusta joka oli kuitenkin edelleen merkittävästi huonompi kuin juuri tekemäni uusi sopimus ja määräaikaisuuteen olisi pitänyt sitoutua kolmeksi vuodeksi.
Näköjään ainakin jotkut sähköyhtiöt olettavat, että ihmiset eivät osaa kilpailuttaa ja ettö varsinkin vanhat asiakkaat kyllä pysyvät asiakkaina.
Toisaalta, kun sähköenergian suhteellinen osuus laskussa pienenee, niin siirtomaksujen suhteellinen osuus kasvaa eikä sitä voi edes kilpailuttaa.
Muuten kuin muuttamalla pois sähköverkkojen alueelta.![]()
Jeesus pelastaa
Töpselistä tulee näköjään noin 20% halvempaa sähköä kuin kaksi vuotta sitten, enkä edes ole kilpailuttanut. Lie olisin montakin euroa rikkaampi jos olisin kilpailuttanut.
Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.
Mainittakoon vielä, että omalla kohdalla nykyinen sähköntoimittaja tarjosi kilpailuttajan kautta merkittävästi halvempaa sopimusta kuin, mitä tarjosi suoraan minulle.
Pitänee alkaa kaikessa määräaikaisasiakkaaksi, koska firmat näkyvät pitävän asiakasuskollisuutta naurettavien pellejen hommina.
Jeesus pelastaa
Ehkä määrä-aikaiset onkin pitempiaikaisia asiakkaita? Niitähän on kuiteski usean vuoden sopimuksia. Toistaiseks voimassa olevia liittymiä on helppo vaihdella, ei tartte edes ite irtisanoa ja parissa viikossa vaihtuu toimittaja.
Viestiä on viimeksi muokannut jjv; 26.09.2017 08:58.
Hommasin appiukolle myös sähkiksen, eli sähkösopimuksen muutama viikko sitten Heleniltä.
4.13 snt/kWh. Voimassa ollut sähkiksensä oli Tampereen sähkölaitokselta ja hintalappu pitkälle yli 6 snt/kWh. Oli ollut asiakkaana vähintään 5 vuotta.
Tuomio: Sähkön myyjät lypsää kanta-asiakkaita. Pitää olla hereillä ja juosta heti kun käy kalliiksi. Markkinat lypsää muuten kolikot pois kukkarostas.
Ei vakiasiakkaaksi kannata jäädä, se on kaikkein kallein vaihtoehto. Niin kauan kuin vaihto on ollut mahdollista, kahden vuoden soppareilla on menty ja aina otettu sen hetken halvin.
Nyt on myös Helen Akaaksen sähvön toimittajana.
On näköjään hinnat aavistuksen pompsahtaneet. Oman syyskuussa tehdyn sopparin kWh hinta alkaa 3: olmosella.
Tuossa saattaa muuten olla vaihtelua sen mukaan, mitä ilmoittaa arvioiduksi kulutukseksi tarjousta pyytäessään.
Testasin kilpailuttaja.fi osoitteessa:
Ainakin 5000kWh asti alin tarjous oli 3,93c
Mutta esim 6500kWh tarjous oli 4,16c
Eli asiakas hyötyy jos aliarvioi kulutuksensa määrän tarjousta pyytäessään?!
Itse laitoin edellisen vuoden kulutuksen mukaan eli taisin tuhlata rahhoo.
Jeesus pelastaa
Energiaviraston sivuilta kilpailutin ja muistaakseni halvimmat hinnat oli 3,59c. Mut ne oli niitä pikkufirmojen toistaiseksi sopimuksia, joista netissä oli tuoreehkoa kommenttia, että jo tilausvahvistuksessa on eri hinta. Mulla on sähkönkulutus niin vähäistä et pääasia ettei oo mitään kuukausimaksua.
Sähköenergian kuukausimaksu on 2,99 € ja kulutusmaksu 3,99 snt/kWt. Aika kaukaa sähköni tulee, mutta oletan hinnan olevan alle käyttäjien keskiarvon?
Kahdeksan perunaa ja suolaa.
-T.R. noin vuonna 1976
Isän oven takana oli viikolla käyny joku nuori nainen sähkösopimusta kauppaamassa. Kuulemma ihan vieras firman nimi. Sitkee oli ollu mut ei päässy kynnyksen yli. Mä epäilin et oven turvalukituksia se oli kyttäämässä.
Kulutussähköni hinta on 4,34c/Kwh.
Tulee paikallisesta yhtiöstä. Jos hinta putoaisi vaikka nykyisestä vaikka 3,9:hdeksään, olisi ero vuosittaisessa sähköön käyttämässäni rahasummassa olisi niin pieni, että ei maksaisi vaivaa maksaa nykyisen yhden laskun sijaan kahta.
Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban
Saatana mikä työmaa.
Sähköenergian hinnan lasku: 2017 !![]()
Taitaa sähkölaskut alkaa nousta maaliskuusta eteenperin, kun täyssähköauto saapuu talouteen.
Olen haarukoinut, että sähkölasku kasvaa kuukaudessa noin 16...18 euroa sähkiksen latailun vuoksi.
On se aika paljon vähemmän kuin mitä bensikselle on valunut pätäkkärällää kuukausittain.
Nyt on ihanan kallista. Kannattaa tarkistaa voisiko yhtiötä vaihtamalla olla edes vähän halvempaa.
Je suis Charlie
Ai niin, kun akka lähti, niin lähti myös kallis sähkösopimus!
Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun
Jos haluaa halpaa ja hyvää, täytyy tehdä kaksi sähkösopimusta!
Tallipaallikon rehtori
Taloyhtiön sähkömittarilukemien perusteella meillä kuluu 60% siitä määrästä sähköä mitä toiseksi vähiten kuluttavalla kuluu.
Mitähän fattua ne muut duunaa? Meilläkään ei sitä kuitenkaan säästellä. Pyykkikoneet ja kuivausrumpu huutaa, telkkari on jatkuvasti auki ja valoja poltellaan niin, että Helsinki Vantaalle aletaan laskeutumaan liian varhain.
Äkkiäkös sitä eroa sähkönkulutukseen syntyy, kun toinen käyttää hehkulamppuja ja toinen käyttää LED-lamppuja.
Jos muut asukkaat kasvattavat kannabista asunnoissaan, niin siinä syntyy äkkiä iso ero sähkönkulutukseen, koska kannabista kasvattaessa tarvitaan tehokkaita lämpölamppuja.
Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun
Viestiä on viimeksi muokannut Böö; 22.01.2019 19:24.