F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Tarkastele äänestyksen tuloksia: Kannatatko tasa-arvoista avioliittolakia?

Äänestäjiä
32. Et voi osallistua tähän äänestykseen
  • Kyllä

22 68,75%
  • En

10 31,25%
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Tulokset 41-80/107

Ketju: Tasa-arvoinen avioliittolaki

Registered User
    Minä ja Rva Howdy olemme täysin valmiita muuttamaan avioliittomme nimeksi rekisteröity parisuhde, mikäli avioliitto jäisi vain kirkon bisnekseksi ja juridisesti eroa ei olisi. Minusta kirkolla on oikeus vedota perinteisiinsä. Ihmiset sitten äänestäköön jaloillaan tai perustakoon uusia uskontoja/lahkoja, mikäli raamattu ei taivu nykyaikaan.

Mutta helppohan tälläisen agnostikkoihmettelijän on vierestä sanoa. Juridinen tasa-arvo kuitenkin pitää saada.

I am fabulous! ToXiCiTy's Avatar
    Sijainti
    Järvenpää
    En kannata. Syy on tyhmä. Syyni on se, että mua vituttaa nää heterot jotka sanoo menevänsä naimisiin vasta kun laki menee läpi, esimerkkinä Jaana Pelkonen. Mua kiinnostaa kauan jengi jaksaa odottaa. Läpihän toi menee, niin mun ei kannalla ole merkitystä.
    Halls of justice painted green, money talking. Power wolves beset your door hear them stalking.Soon you'll please their appetite they devour. Hammer of justice crushes you overpower

Hippi ja juntti Albert Oil's Avatar
    Sijainti
    Korviesi välissä
    Mielenkiinnosta kuulisin 7:eitsämän muunkin vastustajan perusteluja.

Oikeastihan itse lyön koko asian läskileikkilekkeriksi koska on aivan absurdia että moisesta itsestäänselvyydestä pitää edes jarnata.
    Maailma tapahtuu vaikka et olisi siitä mitään mieltä.

Örfil
    Guest
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Albert Oil Tarkastele viestiä
    absurdia että moisesta itsestäänselvyydestä pitää edes jarnata.
    Demokratiassa ei yleensä päästä äänestystuloksiin, jossa 100% on asioista samaa mieltä.
    Ai niin, mutta niitä vastakommentteja kaipailitkin. Mulla ei oo just nyt yhtään.

Sijainti
    Korviesi välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Racer X Tarkastele viestiä
    Demokratiassa ei yleensä päästä äänestystuloksiin, jossa 100% on asioista samaa mieltä.
    Mun mielestä tässä nyt kuitenkin on kyse vähän eri sortin asiasta kuin että rakennetaanko Tampereelle tunneli vai ei tai että onko Kimmo Sasi kalju.

as Quo as possible JPP's Avatar
    Sijainti
    lappeen Ranta
    En keksi yhtään hyvää perustetta, miksi en kannattaisi.

Voihan se tietysti mennä niin, että jos homot pääsee avioliittoon, niin Jumala pudottaa kuumia kivilohkareita koko Suomen päälle. Tai sitten tulee sammakoiden ja heinäsirkkojen suurvaellus just meidän kivaan kotimaahamme ja kaiken kukkuraksi joku haluaa mennä seuraavaksi niiden kanssa naimisiin. Mutta ei tommosista lakiehdotuksien vastustusargumenteiksi mun mielestäni oikein ole.

Sehän oli aikoinaan hyvä hommeli täällä Suomessa kun äänioikeutta tavan tallaajille ryhdyttiin antamaan, niin naiset sai sen siinä samalla. Tai no, olisi se ehkä ihan mielenkiintoista ja hauskaakin lukea nykypäivänä, että milaisilla perusteilla naisten äänioikeutta olisi vastustettu. "Eihän niille voi äänioikeutta antaa kun perinteisesti niillä ei ole äänioikeutta ollut!" tai "Miten ne äänestäisi kun eivät pysty kusemaan seisaaltaan?!" tai jotain vastaavaa kallionkovaa syytä olisi lyöty pöytään varmaankin.
    Rima kannattaa asettaa niin korkealle, että sen pystyy alittamaan kumartumatta.
    "... Kellontarkkaa puuhaa niinku ripulin korjaaminen pieremällä." Mehe Rienarsuo

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Kannatan toki. Itselleni on henkilökohtaisesti aivan sama, miksi kahden henkilön välistä rekisteröityä suhdetta kutsutaan, kunhan juridiset oikeudet ovat kaikille samat. Näin ei taida olla kaikkien kohdalla, ja tavallaan ymmärrän väännön termeistä tässä yhteydessä.

Oman elämänsä Sutil Fagerholm's Avatar
    Sijainti
    Semminki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut lfb Tarkastele viestiä
    Kannatan toki. Itselleni on henkilökohtaisesti aivan sama, miksi kahden henkilön välistä rekisteröityä suhdetta kutsutaan, kunhan juridiset oikeudet ovat kaikille samat. Näin ei taida olla kaikkien kohdalla, ja tavallaan ymmärrän väännön termeistä tässä yhteydessä.
    Oletko naimisissa? Voidaanko kutsua sitä rekisteröityä suhdetta Jjusbaniksi?
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Me kaikki olemme oman elämämme Jjusbanissa.
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Custom User markoj's Avatar
    Me mennään Jjusbaniin viikon päästä lauantaina
    Me mennään Jjusbaniin ollaan yhdessä yhdessä aina

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Pyryf Tarkastele viestiä
    Oletko naimisissa? Voidaanko kutsua sitä rekisteröityä suhdetta Jjusbaniksi?
    En ole, mutta minusta "Jjusban" kuulostaa hyvin paljon rekisteröidyltä suhteelta. Eli kutsutaan vaan.

Langennut enkeli toleranssisiipi's Avatar
    Sijainti
    SEKOS-marketin vihannesosasto
    Vähän heikosti nyt lähtenyt lentoon tämä toikki. Tosin kestihän edellisenkin vastaavan edes jonkinmoinen nousu puolitoista vuotta. Eli tuossa vuoden 2016 alkupuolella voitais leikkiä tätä enemmän.
    "Minä täällä, posteljooni Petshkin. Toin teille Pörriäisen."

KUNG FU!!! BUNDOLO!!! AIIJJJEEEEHH!!!

Acenteella Ace17's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut toleranssisiipi Tarkastele viestiä
    Vähän heikosti nyt lähtenyt lentoon tämä toikki.
    Sinänsä yllättävää, sillä onhan aihe herättänyt kiivasta keskustelua eri medioissa puolesta ja vastaan.

Mutta ehkäpä tämän foorumin käyttäjäkunta on sitten liian homogeenista, jotta todelliselle vastakkainasettelulle olisi mahdollisuuksia.

Custom User markoj's Avatar
    Tai ihan vaan homoa.

. burb's Avatar
    Tai tämä jengi on vaan kyllästynyt jarnaamaan, joko tästä aiheesta tai ylipäänsä.

Sijainti
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ässämies Tarkastele viestiä
    Sinänsä yllättävää, sillä onhan aihe herättänyt kiivasta keskustelua eri medioissa puolesta ja vastaan.

Mutta ehkäpä tämän foorumin käyttäjäkunta on sitten liian homogeenista, jotta todelliselle vastakkainasettelulle olisi mahdollisuuksia.
    Tai sitten tällainen tekemällä tehty 'tämä vs. tuo' -vastakkainasettelu on läpinäkyvine tarkoitusperineen niin aikansa elänyt, ettei juuri ketään kiinnosta edes pelleilymielessä enää.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä
    Tai tämä jengi on vaan kyllästynyt jarnaamaan, joko tästä aiheesta tai ylipäänsä.
    Eikä edes osaa sitäkään. Argumenttien loppuessa toinen joko itkee tai on politrukki tai haarukkatrukki.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Pl. Melinda, jolle propsit asiasta kinaamiseen ja ärhäkkäästi.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

. Olga's Avatar
    Sijainti
    lakitukossa
    Tai sitten tällainen tekemällä tehty 'tämä vs. tuo' -vastakkainasettelu on läpinäkyvine tarkoitusperineen niin aikansa elänyt, ettei juuri ketään kiinnosta edes pelleilymielessä enää.
    Juuri näin!
    Melkein aina annamme anteeksi sen minkä ymmärrämme.
    Mihail Lermontov

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Pitäisköhän tehdä polli: Haluatko Puuttinin pakotteiden koskevan suomalaisia firmoja?

Nuori ikäisekseen OoPee's Avatar
    Sijainti
    Far enough
    Komp.

Jos aikuinen mies saa kiksit ja stondiksen tappelun ja riitelyn seuraamisesta, kannattais ehkä ihan vakavissaan harkita jonkinlaiseen hoitoon hakeutumista.
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

Sijainti
    Korviesi välissä
    Ei sinne mahdu enää ku Jjusban ja Howdy vie kaikki hoitoresurssit.

Sijainti
    Far enough
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Albert Oil Tarkastele viestiä
    Ei sinne mahdu enää ku Jjusban ja Howdy vie kaikki hoitoresurssit.
    Totta
    "Hulluuden puhtain muoto on jättää kaikki ennalleen ja kuitenkin samalla toivoa, että jotain muuttuisi"

Lainaa Alunperin kirjoittanut OoPee Tarkastele viestiä
    Komp.

Jos aikuinen mies saa kiksit ja stondiksen tappelun ja riitelyn seuraamisesta, kannattais ehkä ihan vakavissaan harkita jonkinlaiseen hoitoon hakeutumista.
    No mitä helvettiä. Johtuuko tämä asenne nyt siis pollin perustajasta eikä itse aiheesta? Mitä riidankylvämistä tällaisen pollin perustaminen muka on? Aiheestahan väitellään julkisuudessa hiljattain jätetyn kansalaisaloitteen vuoksi paljon ja on siksi ajankohtainen teema pollata myös täällä.

Vai onko niin, ettei täällä enää väitellä mistään aiheesta vaan kaikki hymistelevät ja myötäilevät toistensa mielipiteitä? Ettei vaan kukaan pahoita mieltään? Ehkä korkeintaan joku Mosse on tapansa mukaisesti kuin perseeseen ammuttu karhu ja Nomi sekoilee omiaan.

Sijainti
    Far enough
    No mitä helvettiä. Johtuuko tämä asenne nyt siis pollin perustajasta eikä itse aiheesta? Mitä riidankylvämistä tällaisen pollin perustaminen muka on? Aiheestahan väitellään julkisuudessa hiljattain jätetyn kansalaisaloitteen vuoksi paljon ja on siksi ajankohtainen teema pollata myös täällä.

Vai onko niin, ettei täällä enää väitellä mistään aiheesta vaan kaikki hymistelevät ja myötäilevät toistensa mielipiteitä? Ettei vaan kukaan pahoita mieltään? Ehkä korkeintaan joku Mosse on tapansa mukaisesti kuin perseeseen ammuttu karhu ja Nomi sekoilee omiaan.

Sijainti

https://www.youtube.com/watch?v=DGj7DSoU3uc

. burb's Avatar
    Aloite oli pinnalla toki hiljattain mutta noin muutenhan aihe on vanha ja loppuun kaluttu, mielipiteet junnaa paikoillaan, kellään mitään uutta sanottavaa ja kukaan ei taivu näkökannastaan. Poterot on syvät ja kranaatit käytetty. Nyt heitellään enää banaaninkuoria ja toivotaan että joku liukastuu ja saadaan nauraa, heh kahtokaa tuo meni mukkelismakkelis.

Selvä.

. burb's Avatar
    Heh kahtokaa tuo meni mukkelismakkelis!

Senior Member Dominic's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Hähä!
    Which Seat can I take?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Kuulehan holkkipolvi. Täällä oli pitkä keskustelu 'Tahdon2013' vai oliko se 2014 asian tiimoilta, eikä kukaan voittanut. Perseeseen ammuttu karhu en ole, mutta sisko on Karhu. Ja persvikainen. Jotain lantiossa. Karhulla. Siis siskolla.

Ei vaan jaksa. Liian helppo täky. Mä en jarnaa enää kuin Melindan kanssa, kun se ainoana osaa. Muuten heitän lekkeripeliksi muitten kanssa.

Niih. Vittu.

Sponsored by Sam Melinda's Avatar
    Sijainti
    Melko kaukana
    Mitä mää nyt olen tehnyt?

.
    Sijainti
    Oslo
    Aloite oli pinnalla toki hiljattain mutta noin muutenhan aihe on vanha ja loppuun kaluttu, mielipiteet junnaa paikoillaan, kellään mitään uutta sanottavaa ja kukaan ei taivu näkökannastaan. Poterot on syvät ja kranaatit käytetty. Nyt heitellään enää banaaninkuoria ja toivotaan että joku liukastuu ja saadaan nauraa, heh kahtokaa tuo meni mukkelismakkelis.
    Aika monesta asiasta väitetään noin. Todellisuudessa julkinen keskustelu kuitenkin muokkaa mielipiteitä ja uutta sanottavaakin löytyy.
    Kovin vanhasta jutusta ei myöskään tässä nimenomaisessa asiassa ole kyse. Onhan niin että nykyaikana
    Denmark was the first state to recognize a legal relationship for same-sex couples, establishing "registered partnerships" very much like marriage in 1989. In 2001, the Netherlands became the first nation in the world to grant same-sex marriages........Norway (2009), Sweden (2009),
    Suomessahan homoseksuaalisuus luokiteltiin sairaudeksi vielä vuonna 1981 joten hirvittävän yllättävänä ei voi pitää sitä että tietyt tahot eivät vielä uusille vuosikymmenille valistuksesta huolimatta ole kyenneet siirtymään.
    In truth, only atoms and the void - Demokritos

Örfil
    Guest
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Eikä edes osaa sitäkään. Argumenttien loppuessa toinen joko itkee tai on politrukki tai haarukkatrukki.
    Hohhoijaa...

Sijainti
    Lainaa Alunperin kirjoittanut joukahainen Tarkastele viestiä
    Aika monesta asiasta väitetään noin. Todellisuudessa julkinen keskustelu kuitenkin muokkaa mielipiteitä ja uutta sanottavaakin löytyy.
    Muistuttaisin nyt, että tässä on kyseessä f1-forum. Pätee myös useilla muillakin foorumeilla.

Kuinkas useasti olet nähnyt että foorumilla joku mielipide olisi vaihtunut? Jos siis kyseessä on kahden vähänkin merkittävämmän asian vastakkainasettelu, eikä esimerkiks paras grillimakkara.

NATO-höpinä on tästä oiva esimerkki. Mieleltään ilmeisen epävakaan henkilöt bongaavat julkisesta keskustelusta "hyviä" mielipiteitä, jotka eivät ole ristiriidassa aiemman oman näkemyksen kanssa. Ja näillä muiden sanomisia lainailemalla sitten "keskustellaan" ja niillä perustellaan omaa mielipidettä. Kaikki muu on sitten propagandaa, vääristelyä jne...

Örfil
    Guest
    Muistuttaisin nyt, että tässä on kyseessä f1-forum. Pätee myös useilla muillakin foorumeilla.

Kuinkas useasti olet nähnyt että foorumilla joku mielipide olisi vaihtunut? Jos siis kyseessä on kahden vähänkin merkittävämmän asian vastakkainasettelu, eikä esimerkiks paras grillimakkara.

NATO-höpinä on tästä oiva esimerkki. Mieleltään ilmeisen epävakaan henkilöt bongaavat julkisesta keskustelusta "hyviä" mielipiteitä, jotka eivät ole ristiriidassa aiemman oman näkemyksen kanssa. Ja näillä muiden sanomisia lainailemalla sitten "keskustellaan" ja niillä perustellaan omaa mielipidettä. Kaikki muu on sitten propagandaa, vääristelyä jne...
    Mä olen muuttanut kantaani tuon Naton suhteen.
    Enkä oikein allekirjoita tuota muiden sanomisten lainailua ja käyttämistä omissa postauksissa nimenomaan omina teksteinä. Ihan sellaisenaan.
    Sillä tuossa asiassa on vaikea sanoa jotain, jota joku muu ei olisi muodossa tai toisessa jo sanonut jossain.
    Täysin uusien argumenttien keksiminen olisi työlästä, koska aihepiiri on rajattu ja aika pitkään käsitelty.

Esim. polkupyörästä voi keskustella tasan tietyn hetken, kunnes jutut alkaa toistamaan itseään.

Sijainti
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Racer X Tarkastele viestiä
    Mä olen muuttanut kantaani tuon Naton suhteen.
    Enkä oikein allekirjoita tuota muiden sanomisten lainailua ja käyttämistä omissa postauksissa nimenomaan omina teksteinä. Ihan sellaisenaan.
    Sillä tuossa asiassa on vaikea sanoa jotain, jota joku muu ei olisi muodossa tai toisessa jo sanonut jossain.
    Täysin uusien argumenttien keksiminen olisi työlästä, koska aihepiiri on rajattu ja aika pitkään käsitelty.

Esim. polkupyörästä voi keskustella tasan tietyn hetken, kunnes jutut alkaa toistamaan itseään.
    Säkö oot aiemmin ollut Naton vastustaja, mutta julkisen keskustelun seurauksena vaihtanut mielipiteesi päinvastaiseksi?

Enkä mä tarkoittanut, että julkisuuden lausuntoja omiksi suoraan kopioidaan, vaan että kun joku "meidän mies" sanoo jotain mun kantaani puoltavaa, niin se käytetään hyvin äkkiä omaa kantaa puoltavana.

-edit- Ja toi Nato-keskustelu nyt oli vaan esimerkin vuoksi mainittu, kun se tossa näyttää olevan aika pinnalla.
    Viestiä on viimeksi muokannut toleranssisiipi; 07.08.2014 18:04.

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut joukahainen Tarkastele viestiä
    Kovin vanhasta jutusta ei myöskään tässä nimenomaisessa asiassa ole kyse.
    Taitaa mennä sanakikkailun puolelle, mutta tarkoitin että onhan asiaa esim. täällä pohdiskeltu jo vuosia ja monessa toikissa. Siltä pohjalta ei pitäisi olla kovin suuri ylläri ettei Ässämiehen uusin polli aiheesta jaksa kiihottaa jengiä entiseen malliin.
    Toki ymmärsin mitä tarkoitit. Mutta vänkään silti. Poterosta.

I am fabulous! ToXiCiTy's Avatar
    Sijainti
    Järvenpää
    Siis jarnataanko täällä nyt siitä, että ei tarpeeksi jarnata homo avioliitoista? Minä yritin, mutta ei edes kukaan suuttunut.
    Halls of justice painted green, money talking. Power wolves beset your door hear them stalking.Soon you'll please their appetite they devour. Hammer of justice crushes you overpower

. burb's Avatar
    Jarnataan jarnaamisesta. Ollaan jo tässä vaiheessa, ja vasta kakkossivulla. Jarnojen evoluutio nopeutuu kerta kerralta.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö