F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 12 1234567891011 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/470

Ketju: Scuderia Ferrari 2016: #5 Vettel ja #7 Räikkönen

  1. #1
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    34 973

    Scuderia Ferrari 2016: #5 Vettel ja #7 Räikkönen

    Myöhässä ollaan Maranellossa. Ensimmäiset testit kuitenkin jo kertovat vähän miltä tasolta lähdetään kuromaan aikaa kiinni.

    Räikkösen pomon ilmoitus sai asiantuntijan suun mutruun: "Se on vaikeaa"

    Ferrarin ilmoitus puhuttaa F1-piireissä.

    Ferrarin pääjohtaja Sergio Marchionne myönsi Autosportin haastattelussa, että kauden 2016 auton kehitystyö on aikataulua jäljessä.

    Marchionnen mukaan talli päätti kesken viime kauden panostaa kaiken silloisen auton kehittämiseen haastaakseen Mercedeksen loppukauden aikana. Päätös tarkoitti, että työ ensi kauden autoa varten laahasi myöhässä.

    - Toivottavasti Maurizio (Arrivabene) ei rähjää minulle tästä. Lykkäsimme tiettyjä töitä vuoden 2016 auton rungon osalta tuonnemmaksi, Marchionne sanoi.

    Marchionne toki vakuutteli, että tallilla on "riittävästi aikaa ja taloudellisia resursseja" rakentaa auto, jolla voi haastaa Mercedeksen.

    Ferrarin ilmoitus on saanut aikaan ristiriitaisia reaktioita. James Allenin F1-sivusto kävi läpi viivästyksen vaikutuksia Ferrarin kilpailukykyyn.

    - Vaikutukset näkyvät tietysti siinä, missä kehitysvaiheessa auto on ensimmäisissä ja toisissa testeissä sekä ensimmäisessä kisassa. Tallit haluavat, että ensimmäinen kisa olisi aerodynaamisen kehityksen kulminaatiopiste, joten kaiken pitäisi ideaalitilanteessa olla silloin valmiina, sivuston tekninen neuvonantaja Dominic Harlow toteaa.

    Sebastian Vettelin ja Kimi Räikkösen Ferrari voi kokea normaalia suurempia muutoksia, kun F1-sirkus siirtyy keväällä Eurooppaan. Ennen sitä ehditään ajaa Australiassa, Bahrainissa, Kiinassa ja Venäjällä.

    - Myöhästyminen (tässä vaiheessa) voi tarkoittaa, että ensimmäisissä kisoissa nähdään hieman vähemmän kehittynyt auto ja vasta Barcelonaan saadaan isompi päivityspaketti, Harlow arvioi.

    Ei oikopolkuja

    Ferrari-pomo Marchionne vakuutteli, että aikaa ja resursseja auton kehittämiseen riittää, mutta asiantuntijan suu menee moisista kommenteista hieman mutruun. Harlow'n mukaan kehitystyössä ei voi kulkea oikopolkuja. Tuulitunneli- ja testirajoitusten myötä menetettyä aikaa on vaikea saada takaisin.

    - Se on vaikeaa, koska aerodynaaminen kehitystyö on hyvin rajattua. Se ei mene niin, että voisi vain vetää aerotestaamisen överiksi siinä toivossa, että saisi lyhyemmässä ajassa enemmän aikaiseksi ja eroa kurottua, Harlow sanoo.

    Harlow'n mukaan Ferrari voi yrittää minimoida myöhästymisen mahdollisesti tuomia vahinkoja. Esimerkiksi Australian ja Bahrainin osakilpailujen välissä heti kauden alussa on kahden viikon tauko, jolloin erityisesti Bahrainissa autolta kaivattavia ominaisuuksia voitaisiin hioa vasta kisojen välissä.

    - Bahrain vaatii enemmän jäähdytykseltä ja erityisesti jarrujen jäähdytykseltä kuin Australia, Harlow havainnollistaa.

    James Allen huomauttaa kuitenkin, ettei Ferrari-faneilla ole vielä syytä valtavaan huoleen. Tämä jo siitä syystä, että kaudelle 2016 F1-autot eivät tule näkemään järin suurta aerodynaamista mullistusta.

    - Vielä on liian aikaista paniikkiin Ferrari-leirissä, Allen tiivistää.

    LAURI MARKKANEN
    http://www.iltalehti.fi/formulat/201...33929_fo.shtml
    "I have climbed my mountain, I am on the peak, so this feels right."
    Isän lailla poika kaahailee!

  2. #2
    Viihdekäyttäjä
    Liittynyt
    Jan 2008
    Sijainti
    Maranello
    Viestit
    4 178
    Vähän tulee mieleen viime vuoden vastaava. Silloin oli tosin kirves kaivossa jo offsesongin alkupuolella. Erotuksena se että lähteenä Turrini. En muista huudeltiinko suoraan Ferrarilta vastaavia.
    Ferrarin ensi vuoden F1-kilpurista on tulossa floppi.

    Italialainen Autosprint kertoi jo lokakuun lopussa, että ensimmäisten pienoismallin tuulitunnelitestien ja simulaatioiden perusteella Ferrarin ensi vuoden F1-kilpurista on tulossa floppi. Lehti kertoi, että tallin - silloisia ja nykyisiä - kuljettajia olisi jo varoitettu tulevan auton heikosta suorituskyvystä.

    Ei savua ilman tulta, sanotaan.

    Nyt samoja tietoja Ferrarin uutukaisen ongelmista on myös F1-toimittaja Leo Turrinilla.

    - Valitettavasti uutiset vuoden 2015 auton suorituskyvystä ovat huonoja. (Sebastian) Vettelille on kerrottu asiasta, (Kimi) Räikkönen tiesi jo aiemmin, kokenut formulajournalisti kirjoittaa blogissaan.

    Turrinin mielestä pääsuunnittelija Nikolas Tombazis on jo antanut näyttönsä - eivätkä ne riitä.

    - Tombazis on hieno persoona ja ammattilainen, mutta liian monena vuonna hänen suunnittelemansa auto ei ole toiminut, Turrini tylyttää.
    http://www.iltalehti.fi/formulat/201...68929_fo.shtml
    Auto on kaunis kun se voittaa - Enzo Ferrari

  3. #3
    Ihan tavallinen Virtanen Timo Virtanen's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2015
    Sijainti
    Anywhere in the world
    Viestit
    1 519
    Pelkkää psyykkausta. Testeissä vielä peittelevät vauhtia ajamalla puolet pytyistä pimeänä ja ilman Kerssejä sun muita. Kauden alussa Ferrarilla on sellainen vauhti, että Kimi ja Vettel voi lähteä kisaan kymmenen kierrosta muiden jälkeen, ja silti voittaa kisan viiden kierroksen kaulalla. Ja Kimi vie mestaruuden.

  4. #4
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2013
    Viestit
    167
    Uskoisin myös, että psyykkausta on mukana noissa väitteissä. En millään usko, että Williams ottaa Ferrarin kiinni eli edelleen ollaan vähintään toisia. Toivotaan, että lähempänä Mersuja. Viime kaudella Ferrari pysty vaan muutamassa kisas haastamaan vauhdissa Mersua. Ehkä nyt useemmin.

  5. #5
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    34 973
    Lainaa Alunperin kirjoittanut keissu Tarkastele viestiä
    Uskoisin myös, että psyykkausta on mukana noissa väitteissä. En millään usko, että Williams ottaa Ferrarin kiinni eli edelleen ollaan vähintään toisia. Toivotaan, että lähempänä Mersuja. Viime kaudella Ferrari pysty vaan muutamassa kisas haastamaan vauhdissa Mersua. Ehkä nyt useemmin.
    Eikös se Marcchione jossain mouhunnut, että Ausseissa ollaan jo edellä?
    "I have climbed my mountain, I am on the peak, so this feels right."
    Isän lailla poika kaahailee!

  6. #6
    Registered User ProjectMaster's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2013
    Viestit
    1 377
    Ferrarin tämänvuotisen F1-auton väritys on jo päätetty.
    Kyllä innolla jännitän, minkä värinen Ferrari sieltä tänä vuonna tulee! On niin monta kertaa tullut suurena yllätyksenä!
    #ForzaJules

  7. #7
    Mitäs, eikös tänä vuonna F1-debyyttinsä tekevän Haasin autoa olleet tekemässä nimenomaan Ferrarin työntekijät?

  8. #8
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 534
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Tallipäällikkö Tarkastele viestiä
    Mitäs, eikös tänä vuonna F1-debyyttinsä tekevän Haasin autoa olleet tekemässä nimenomaan Ferrarin työntekijät?
    Mitä sitten?

  9. #9
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Mitä sitten?
    Tämän takia kehitystyö myöhässä?
    "Voin sanoa tämän vain uudestaan - päätöksentekijöiden tulisi kuunnella meitä enemmän. Meillä on esimerkiksi nyt vain yksi kytkinläppä, mutta tuliko lähdöstä vaikeampi? Ei. Minulta ei ole kuitenkaan ikinä kysytty sitä, kuinka vaikeaa on seurata edellä ajavaa autoa." -Lewis Hamilton

  10. #10
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 534
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Tallipäällikkö Tarkastele viestiä
    Tämän takia kehitystyö myöhässä?
    Ei vaan koska Ferrari kehitti kauden 2015 autoaan, kuten tuossa artikkelissa sanottiin.

    Lainaa Alunperin kirjoittanut Skenejeesus Tarkastele viestiä
    Vähän tulee mieleen viime vuoden vastaava. Silloin oli tosin kirves kaivossa jo offsesongin alkupuolella. Erotuksena se että lähteenä Turrini. En muista huudeltiinko suoraan Ferrarilta vastaavia.

    http://www.iltalehti.fi/formulat/201...68929_fo.shtml
    No jos mietitään tämän vuoden puolella annettuja lausuntoja Ferrarin taholta, niin Mauri ja Martsuhan kertoivat, että kehitysmallit laitettiin uusiksi ja autoon tehtiin todella suuria muutoksia joulukuun ja maaliskuun välillä. Lisäksi Tombazis – Ferrarin pääsuunnittelija – sai tallista kenkää juuri joulukuussa.

  11. #11
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    34 973
    Omnicorsen juttua Haas-yhteistyöstä.

    Ferrarin ja tulevalla kaudella formula ykkösissä aloittavan Haas-tallin yhteiselo on sujunut erittäin mallikkaasti.

    Italialaissivuston mukaan Ferrarin insinöörit sekä Dallaran tehtaalla työskentelevät Haas-tallilaiset ovat jo saaneet konkreettista etua yhteistyöstään. Testausresursseja ja -kiintiöitä on käytetty molempien tarpeisiin.

    - Kaksi työryhmää voivat nyt vertailla saamaansa dataa keskenään.

    Ferrarin ja Haasin yhteistyön syvyydestä on kohistu F1-piireissä jo viime vuonna. Tallien avioliittoa luonnehdittiin sääntöjen "porsaanreiäksi", sillä Ferrari sai yhteistyön myötä täysin erilaiset edellytykset oman autonsa kehittämiseen - esimerkiksi mahdollisuuden kiertää tuulitunnelin käyttörajoituksia.

    - Yksi asia on varma: kilpailijat ovat raivostuneita Ferrarin vedosta, F1-toimittaja Ralf Bach kirjoitti blogissaan syksyllä.

    Tuoreiden italialaistietojen valossa näyttää siltä, että Ferrarin suunnitelma on toiminut erinomaisesti.

    - Tämä voi johtaa ainoastaan hyötyihin molemmille talleille. Tallien ongelmanratkaisu on vähemmän rajoittunutta. Haasin tuulitunnelitestien tavoitteena oli määritellä molempien tallien ensi vuoden autojen linjoja. Kaksi erillistä kehitysryhmää on sen jälkeen jatkanut omien ideoidensa kanssa. Tiedonvaihto hyödyttää molempia.


    Haaskin kehittää

    Hyvä uutinen Ferrarin kannalta on sekin, ettei se ole yhteistyössä ainoastaan antajan roolissa. Omnicorsen mukaan myös Haasin insinöörimiehistö on jo tehnyt molempia tiimejä hyödyttävää kehitystyötä.

    - Näyttää siltä, että jenkkien tekemät ratkaisut jäähdytyksessä toimivat paremmin Lorenzo Sassin suunnitteleman moottorin kanssa, sivusto kertoo.

    Tämä työ taas ei ole aivan toisarvoista, sillä tulevalla kaudella 21 kisaviikonlopun rumba pitäisi selvittää neljällä voimayksiköllä.

    - Ratkaisuja ei kopioida suoraan, mutta joitain (Haasin suunnittelija) Rob Taylorin suunnittelemia konsepteja voidaan siirtää myös punaiseen autoon, jotta moottorista saadaan kaikki potentiaali irti.

    - Jokainen aste, joka uuden moottorin lämmöistä saadaan pois, on arvokas suorituskyvyn ja kestävyyden kehittämisessä.

    Työtä toki riittää vielä.

    - Ei voimayksikkö vielä viittä kisaa kestäisi, mutta sen Australian debyyttiin on vielä yli kaksi kuukautta, sivusto huomauttaa.


    Paineita

    Sivusto antaa myös omia ensitietojaan Ferrarin vuoden 2016 luomuksesta.

    - Voi sanoa, että uudella autolla ei ole mitään yhteistä SF15-T-auton kanssa, jolla Ferrari nappasi toisen sijan valmistajien MM-sarjassa. Pääsuunnittelija Simone Resta aloitti tyhjästä paperista.

    Auton näkyvimmät muutokset ovat jousituksessa sekä nokassa, joka on viimevuotista lyhyempi.

    Ferrarin pääjohtaja Sergio Marchionne kommentoi viime viikolla Autosportin haastattelussa, että Ferrarin tämän vuoden auton kehitystyö oli aikataulua jäljessä. Omnicorsen mukaan pääpamppu on lyönyt jo painetta tallipäällikkö Maurizio Arrivabenen niskaan.

    - Pääjohtaja on selvin sanoin vaatinut, että Ferrari on kilpailukykyinen jo kauden avauskisassa Australiassa. Ferrari haluaa haastaa Mersun heti alussa.
    Ferrari vissiin halusi jo viime kaudella lyhentää nokkaa kesken kauden, mutta kuskit pisti hanttiin. Jokohan löytyy työntötankojousitus?

    http://www.iltalehti.fi/formulat/201...38866_fo.shtml
    "I have climbed my mountain, I am on the peak, so this feels right."
    Isän lailla poika kaahailee!

  12. #12
    Registered User Turboruuvi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2013
    Viestit
    1 001
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Salmisen Jone Tarkastele viestiä
    Omnicorsen juttua Haas-yhteistyöstä.



    Ferrari vissiin halusi jo viime kaudella lyhentää nokkaa kesken kauden, mutta kuskit pisti hanttiin. Jokohan löytyy työntötankojousitus?

    http://www.iltalehti.fi/formulat/201...38866_fo.shtml
    Työntötanko-jousitukseen siirtymisestä oli muistaakseni juttua viime vuonna?
    En löydä linkkiä nyt tähän hätään.
    Mutta tämän Haas -yhteistyön - ainakin teoriassa - pitäisi kyllä antaa hyvät resurssi-vetoavut Ferrarin kirille.

    Koitan pitää nyt odotukset mahdollisimman matalalla Scuderian suhteen. Mutta kutina on se, että Mersua otetaan tänä talvena kiinni.
    Scuderia Ferrari -> 2017
    #5 Vettel
    #7 Räikkönen

  13. #13
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    34 973
    Uutisesta saa sen kuvan, että juuri tuo kypärän yläpuolella oleva rakenne on ollut probleemana.

    Ferrarin uusi auto hylättiin useaan kertaan törmäystestissä

    Ferrari tarvitsi useita yrityksiä Kansainvälisen autoliiton FIA:n törmäystestin läpäisemiseksi, kertoo italialaissivusto F1analisitecnina.com.

    Testissä kuskin takana pään yläpuolelle nousevan rakenteen täytyy kestää sivuttaissuunnassa 50 kilonewtonin, pitkittäissuunnassa 60 kN:n ja pystysuunnassa 90 kN:n voiman.

    Sivuston tietojen mukaan Mercedes-talli on ratkaissut uudistuneiden turvallisuusmääräysten vaatimukset vahvistamalla runkoa sivuttaissuunnassa 20 millimetrillä. Tällä saattaa kuitenkin olla heikentävä vaikutus auton aerodynamiikkaan.

    Viime viikolla italialaislehti La Gazzetta dello Sport kertoi, että lyhyen nokan lisäksi Ferrarin rungossa on kaudella 2016 työntötankojousitus sekä uudelleen järjestelty voimayksikkö, joka mahdollistaa auton perän tiiviimmän paketoinnin.
    http://m.mtv.fi/sport/f1/uutinen/art...stissa/5704850
    "I have climbed my mountain, I am on the peak, so this feels right."
    Isän lailla poika kaahailee!

  14. #14
    Registered Loser Nurtsi's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2011
    Viestit
    5 231
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Salmisen Jone Tarkastele viestiä
    Uutisesta saa sen kuvan, että juuri tuo kypärän yläpuolella oleva rakenne on ollut probleemana.



    http://m.mtv.fi/sport/f1/uutinen/art...stissa/5704850
    Perusmeininkiä kun koetellaan sääntöjen rajoja. Mielenkiintosin seikka tuossa jutussa on työntötankojousitus joka tulee ilmeisesti vaan eteen.

    E. Olishan se vänkää jos heittäisivät työntötangot vaan taakse ja edessä pitäisi vanhat palikat. Pientä keskaria kritisoijille.
    Viestiä on viimeksi muokannut Nurtsi; 24.01.2016 20:33.

  15. #15
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 064
    Nyt Vettelikin on ryhtenyt auton suunnittelijaksi:

    Lainaa Alunperin kirjoittanut mtv3.fi
    - Muutamat asiat muuttuvat, mutta ne ovat helposti havaittavissa. Olin lähes koko viime kauden mukana vuoden 2016 auton suunnittelussa, Vettel sanoo.

    http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/a...toksia/5715540

  16. #16
    Viihdekäyttäjä
    Liittynyt
    Jan 2008
    Sijainti
    Maranello
    Viestit
    4 178
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Nyt Vettelikin on ryhtenyt auton suunnittelijaksi:




    http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/a...toksia/5715540
    Loistavaa uhrautumista tallin ja yhteisen hyvän eteen. Olihan Kimikin viime vuonna mekaanikko.
    http://www.iltasanomat.fi/formula1/a...446888617.html
    Auto on kaunis kun se voittaa - Enzo Ferrari

  17. #17
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 064
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Skenejeesus Tarkastele viestiä
    Loistavaa uhrautumista tallin ja yhteisen hyvän eteen. Olihan Kimikin viime vuonna mekaanikko.
    http://www.iltasanomat.fi/formula1/a...446888617.html
    Ferrarilla tuntuu olevan perisyntinä siis, että kuljettajat puuttuu liikaa käytännön työhön kun Alonsokin suunnitteli siellä autoja.

  18. #18
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2006
    Viestit
    159

    Vettel auton suunnittelija :D

    Vettel auton suunnittelija

    Eiköhän tuo ole Vettelmäiseen tyyliin läppä. Alonsoa lukuunottamatta kukaan kuljettajista ei virallisesti ole ilmoittautunut auton suunnittelijaksi.
    ex formulastara

  19. #19
    A-sijan Tuntija
    Liittynyt
    May 2014
    Sijainti
    Maalla
    Viestit
    2 127
    Mahtaako uuden Ferrarin moottori muutokset jäädä näin vähäiseksi :
    http://www.motorsport.com/f1/news/an...erhaul-672601/

    Jotenkin vaan tuntuu että tuo kompressori siirtyis moottorin keula puolelle niin kuin se on Mersullakin ...
    No aika näyttää mikä on faktaa.

    MotorSportti on kivaa, kun sen oikein oivaltaa. Forza Ferrari. Forza ICEMAN.

  20. #20
    A-sijan Tuntija
    Liittynyt
    May 2014
    Sijainti
    Maalla
    Viestit
    2 127
    Lisää kenties tulevia muutoksia.
    Muutos kohtaan B-B voi sanoa vain että toivottavasti tuo pitää paikkaansa.

    MotorSportti on kivaa, kun sen oikein oivaltaa. Forza Ferrari. Forza ICEMAN.

  21. #21
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    34 973
    Niin monessa lähteessä on puhuttu työntötankojousituksen tulemisesta, että sen voi enää pilata Erkki Mustakari kertomalla sen faktana.
    "I have climbed my mountain, I am on the peak, so this feels right."
    Isän lailla poika kaahailee!

  22. #22
    Registered User Turboruuvi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2013
    Viestit
    1 001
    Autosprintin huhu-väritys tämän vuoden Ferrarille...

    Scuderia Ferrari -> 2017
    #5 Vettel
    #7 Räikkönen

  23. #23
    Sähkö-ukkeli T.K's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2008
    Sijainti
    Nolla potenttiaalissa
    Viestit
    3 696
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Turboruuvi Tarkastele viestiä
    Autosprintin huhu-väritys tämän vuoden Ferrarille...

    Kaunis huhu, täytyy myöntää.
    "Gooood morning, mummot!!"

  24. #24
    Banned
    Liittynyt
    Jan 2005
    Viestit
    3 194
    Ja lähes yhtä nopea kuin Mercedes??

    No Vettelhän on tietysti ykköskuski. Vai? Molemmat=Vettel+Räikkönen.

    Kova kausi sit vissiin tulossa...

  25. #25
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    34 973
    Toinen näkemys.



    Olisi kopio tästä luomuksesta.


    Lähde: http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/a...edium=facebook
    "I have climbed my mountain, I am on the peak, so this feels right."
    Isän lailla poika kaahailee!

  26. #26
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2011
    Viestit
    604
    Tuo "uusi" Scuderia Ferrari -logo moottorinkatteissa on kyllä aivan helvetin ruma. Melkoinen markkinoinnillinen kuningasidea. Ja joo, tiedän että Marlboro nönnönnöö.

  27. #27
    - Crockett's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2007
    Viestit
    841
    Aikas kamala väritys sieltä taitaa olla tulossa.

  28. #28
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    2 803
    "Auto on kaunis kun se voittaa"

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    1 597
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Crockett Tarkastele viestiä
    Aikas kamala väritys sieltä taitaa olla tulossa.
    Tuo Autosprintin visio näyttää aika hirveältä, mutta tuo jälkimmäinen ei enää yhtään hullummalta. Oikeastaan tuossa tökkii enää tuo päälleliimatun näköinen Scuderia Ferrari -logo joka ei istu yhtään tuohon muuhun designiin. Ehkä auttaisi jos se olisi pienemmällä ja mahtuisi kokonaan tuon valkoisen osan sisälle.

  30. #30
    19.2. eli tänä perjantaina uuden auton julkistus kello 15 Suomen aikaa. Lähde Scuderia Ferrari Twitter.
    edit. päivämäärä
    Viestiä on viimeksi muokannut Tallipäällikkö; 15.02.2016 18:20. Syy: 19.2., ei 15.
    "Voin sanoa tämän vain uudestaan - päätöksentekijöiden tulisi kuunnella meitä enemmän. Meillä on esimerkiksi nyt vain yksi kytkinläppä, mutta tuliko lähdöstä vaikeampi? Ei. Minulta ei ole kuitenkaan ikinä kysytty sitä, kuinka vaikeaa on seurata edellä ajavaa autoa." -Lewis Hamilton

  31. #31
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2012
    Viestit
    958
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Tallipäällikkö Tarkastele viestiä
    15.2. eli tänä perjantaina uuden auton julkistus kello 15 Suomen aikaa. Lähde Scuderia Ferrari Twitter.
    Tänään on 15.2. ja taitaa olla maanantai :P Meinasitko 19.?

  32. #32
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Big Scary Animal Tarkastele viestiä
    Tänään on 15.2. ja taitaa olla maanantai :P Meinasitko 19.?
    Kyllä!
    "Voin sanoa tämän vain uudestaan - päätöksentekijöiden tulisi kuunnella meitä enemmän. Meillä on esimerkiksi nyt vain yksi kytkinläppä, mutta tuliko lähdöstä vaikeampi? Ei. Minulta ei ole kuitenkaan ikinä kysytty sitä, kuinka vaikeaa on seurata edellä ajavaa autoa." -Lewis Hamilton

  33. #33
    Registered User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    4 170
    Siinä viimeisin hahmotelma uudesta autosta.


  34. #34
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 534
    Vähän lässähtäisi hypetys valkoisemmasta värityksestä, jos tuo on se miltä auto todellisuudessa näyttää.

  35. #35
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 064
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Vähän lässähtäisi hypetys valkoisemmasta värityksestä, jos tuo on se miltä auto todellisuudessa näyttää.
    Ferrarin väritys ei ole ollut pitkään aikaan onnistunut, mutta eiihän se saa ikinään haukkuja, koska kyseessä on Ferrari. Aivan tusina värityksiä ollut jo kauan.

  36. #36
    Hirvimettällä Jabsu's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2013
    Viestit
    4 757
    Liekkö koskaan mennyt oikeaan nämä italiaislehdistön veikkaukset Ferrarin ulkonäöstä?

    Tässä mielestäni onnistunein väritys näistä veikkailuista. Tämä voi olla lähelläkin totuutta. Piola taitaa olla aika lähellä Ferraria, monesti on tiennyt etukäteen esimerkiksi Ferrariin tulevista päivityksistä.


  37. #37
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 064
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jabsu Tarkastele viestiä
    Liekkö koskaan mennyt oikeaan nämä italiaislehdistön veikkaukset Ferrarin ulkonäöstä?

    Tässä mielestäni onnistunein väritys näistä veikkailuista. Tämä voi olla lähelläkin totuutta. Piola taitaa olla aika lähellä Ferraria, monesti on tiennyt etukäteen esimerkiksi Ferrariin tulevista päivityksistä.

    Alfa Romeon logo? Siitähän pääjohtaja puhuikin, että tulevaisuudessa tulisi Alfa Romeo tehdastallina mukaan F1:iin.

    E: oli jo näköjään viime kauden autossakin.
    Viestiä on viimeksi muokannut F1-fani82; 16.02.2016 16:48.

  38. #38
    Hirvimettällä Jabsu's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2013
    Viestit
    4 757
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Alfa Romeon logo? Siitähän pääjohtaja puhuikin, että tulevaisuudessa tulisi Alfa Romeo tehdastallina mukaan F1:iin.
    Logo oli jo viime kaudella. Laitettiin Fiatin tilalle.

  39. #39
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 064
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Jabsu Tarkastele viestiä
    Logo oli jo viime kaudella. Laitettiin Fiatin tilalle.
    Joo, niin olikin.

  40. #40
    Registered User ProjectMaster's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2013
    Viestit
    1 377
    Miksi Ferrarissa edes pitäisi olla paljon valkoista? Itse ainakin pidän Ferrarin värityksestä sellaisenaan, toki eihän pieni määrä valkoista ketään haittaa.
    #ForzaJules

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email