F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 2 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678910111252 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 41-80/2646

Ketju: Autotoikki v 2.0

Senior Member oldez's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fagerholm Tarkastele viestiä
    Itsellä autoa valitessa tämä artikkeli oli kriittinen tekijä puoltamaan päätöstä, että VAG-konserniin ei kannata sekaantua jos ei ole ihan pakko.
    Toihan on kätevää. Autoon ei tarvitse ikinä vaihtaa öljyjä. Ainoastaan suodatin pitää vaihtaa 20-30 tuhannen välein.

Oman elämänsä Sutil Fagerholm's Avatar
    Sijainti
    Semminki
    Tulpat, öljyt + suodatin, vaihteistoöljy, raitisilmasuodatin.

Tarjoukset toistaiseksi 399€ ja 590€. Kolmatta odotamme yhä jännityksestä kihisten.
    425€ oli kolmas ja viimeinen tarjous. Kovin lähekkäin menivät nämä kaksi tarjousta. Kai tuo kolmas sitten huoltaa paremmin?
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

Senior Member Sue_me's Avatar
    Itsellä autoa valitessa tämä artikkeli oli kriittinen tekijä puoltamaan päätöstä, että VAG-konserniin ei kannata sekaantua jos ei ole ihan pakko.
    Kommenteissa asia oli hyvin kiteytetty:

ei ole varaa tämmöseen merkkiuskollisuuteen

Toki joku 1.9TDI tai 1.8T 20v koneella varustettu vanhempi A4 quattro tai 4motion Passat kelpaisi käyttöautoksi.

Uudemmissa on liian hienoa (=herkästi hajoavaa) ja kallista tekniikkaa tavisten ylläpidettäväksi.

Sähkö-ukkeli T.K's Avatar
    Sijainti
    Nolla potenttiaalissa
    VAG konserinin autoissa on kyllä laatu tullut huomattavasti alas.
    Niissä riittää ongelmia kun on seurannut kaverin alottelevaa autokoijarin uraa, on Audia ja Volkkaria, aina on jotain ongelia + piiloviat.
    Surkeasti kyllä lähteny ura käyntiin kun VAG:iin sekaantu.
    "Gooood morning, mummot!!"

Örfil
    Guest
    Mulla on ollut neljä viimeisintä autoa VAG autoja eli 1.9 SDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI ja 1.8 T ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
    Tosin uusin niistä on ollut vm -06. Kenties jotain traagista on tapahtunut sen jälkeen.

"Se on juurikin näin" mustakaari's Avatar
    Sijainti
    Rysälä
    Mullon sarja 1.8T, 2.0, 2.0T ja 3.0 TDI. Ekassa ei ollu mitän vikaa koneessa. Toisesta meni takuuseen puolia muutama, kolmas söi öljyä jo aika paljon ja tämä viimeisin on nyt ihan ok. Alussa siinäkin softapäivitystä ohjaukseen, mutta muuta isompaa ei ole ollu. Viatonta autoa en ole vielä eläissäni nähny.

Senior Member Troy's Avatar
    Sijainti
    Very Good.
    Minkäköhänlainen urakka olisi vaihtaa itse ilmastoinnin moottori 11 vuotta vanhaan autoon? Ärsyttävä siritys kuuluu ja siitä pitäisi päästä eroon.

Monenlaisia autoremontteja olen tehnyt, mutta ihan vaan tosi vanhoihin jenkkeihin. Arveluttaa alkaa purkamaan kaikkea sitä muovia ja paneelia päästäkseen siihen vialliseen osaan edes käsiksi.

Minkälaisesta autokorjaamosta kannattasi kysellä tämmöisen tekemistä? Siis, pitäisikö sen olla joku autosähkö ekspertti, vai ihan tavallinen huoltoliike. Merkkiliikkeeseen ei kait ainakaan kannata lähteä?

Örfil
    Guest
    Saat varmaan kohta Follolta hintavertailun, Pöhkikseltä kolmesivuisen kommentin aiemmista vastaavista sekä analyysin omalta osaltasi sekä Albertilta ilmoituksen että tekee vitosella.
    Sumi sitten ilmoittaa että VAG merkkiliikkeeseen ei ainakaan kannata mennä ja Fagerholm komppaa tätä, koska ne on ihan huonoja kaikki.

Eli malttia!

Hippi ja juntti Albert Oil's Avatar
    Sijainti
    Korviesi välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Rainier Tarkastele viestiä
    Saat varmaan kohta Follolta hintavertailun, Pöhkikseltä kolmesivuisen kommentin aiemmista vastaavista sekä analyysin omalta osaltasi sekä Albertilta ilmoituksen että tekee vitosella.
    Sumi sitten ilmoittaa että VAG merkkiliikkeeseen ei ainakaan kannata mennä ja Fagerholm komppaa tätä, koska ne on ihan huonoja kaikki.

Eli malttia!

Forum voidaan lopettaa tähän referaattiin. Kiitos kaikille.
    Maailma tapahtuu vaikka et olisi siitä mitään mieltä.

Örfil
    Guest
    Kaikki on nähty? Ympyrä sulkeutui? Housut löytyi? Nysse suuttui?

Sijainti
    Very Good.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Albert Oil Tarkastele viestiä
    Forum voidaan lopettaa tähän referaattiin. Kiitos kaikille.
    Se joka jää sammuttelemaan valoja voi lähtiessään vielä vinkata mistä kannattaisi ostaa tuulettimen moottori Volvo S80.

Örfil
    Guest
    Mä olen tehnyt tuulettimen moottorit kyllä itse. Jonen mukaan sulla olis varaa ostaa merkkiliikkeen vastaava, jos Sipilän hallitus ei olisi ryöstänyt sua.
    burbilta ei kannata kysyä, koska se ei tiedä mikä on Volvo.

Oman elämänsä Sutil Fagerholm's Avatar
    Sijainti
    Semminki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Troy Tarkastele viestiä
    Minkäköhänlainen urakka olisi vaihtaa itse ilmastoinnin moottori 11 vuotta vanhaan autoon? Ärsyttävä siritys kuuluu ja siitä pitäisi päästä eroon.

Monenlaisia autoremontteja olen tehnyt, mutta ihan vaan tosi vanhoihin jenkkeihin. Arveluttaa alkaa purkamaan kaikkea sitä muovia ja paneelia päästäkseen siihen vialliseen osaan edes käsiksi.

Minkälaisesta autokorjaamosta kannattasi kysellä tämmöisen tekemistä? Siis, pitäisikö sen olla joku autosähkö ekspertti, vai ihan tavallinen huoltoliike. Merkkiliikkeeseen ei kait ainakaan kannata lähteä?
    Mä olen tehnyt tuulettimen moottorit kyllä itse. Jonen mukaan sulla olis varaa ostaa merkkiliikkeen vastaava, jos Sipilän hallitus ei olisi ryöstänyt sua.
    Kyllähän tuossakin tiivistyy tietty forumin osa-alue aika kauniisti.
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

Sijainti
    Very Good.
    Pitää alkaa soittelemaan noita paikallisia pajoja läpi kuka tekisi halvimmalla. Tuumin vaan, että jos itse ensin ostaisi sen moottorin, niin sitten voisi antaa tehtävän yksinkertaisesti. Vaihtakaa tämä osa paikalleen ja ottakaa se aiempi pois. Mutta jos antaa ns. vapaat kädet voi olla että hallin perältä löytyy kallein mahdollinen alkuperäisosa vanhaan autoon ja laskun saatuaan vituttaa.

Super Dave Lunssila's Avatar
    Odotan tässä milloin joku paljastaa virheen.

Sijainti
    Korviesi välissä
    Mä voin paljastaa rintani. Käykö se?

Örfil
    Guest
    Se joka jää sammuttelemaan valoja voi lähtiessään vielä vinkata mistä kannattaisi ostaa tuulettimen moottori Volvo S80.
    Kyllähän tuossakin tiivistyy tietty forumin osa-alue aika kauniisti.
    Aijaijai, Fagerholm!

Sijainti
    Very Good.
    Tilasin uuden moottorin, kiinalaisen, netistä ja maksoi noin 100€ toimituskuluineen. Samalla soittelin asentajalle arviota työn kestosta. Alle tunti kuulema. Tuntityö 80€ eli koko lasku yhteensä maks. 180€. Alkuperäisosa olisi ollut 260€ jo pelkästään.

Oma arvioni on, että ei tuollaiseen 11 vuotta vanhaan autoon enää kannata ostaa alkuperäisosia. Jälleenmyyntiarvo ei enää nouse. Jos huollossa säästää satasen sieltä sun täältä niin voitolla ollaan.

Kuulostaa tutulta tyyppivialta. Merkkiliikkeiden hoitokonsti on koko morkulan vaihto vaikka vian pystynee korjaamaan ilmankin.

Korjaus itse tehtynä ei välttämättä maksa juuri mitään jos tietää mitä on tekemässä.

Sijainti
    Very Good.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä
    Kuulostaa tutulta tyyppivialta. Merkkiliikkeiden hoitokonsti on koko morkulan vaihto vaikka vian pystynee korjaamaan ilmankin.

Korjaus itse tehtynä ei välttämättä maksa juuri mitään jos tietää mitä on tekemässä.
    Varsinainen vika on korvissa ja asenteessa varmaan, jos ei sirittävään ääneen totu. Arvelin nyt ainakin että se on se moottorii joka vinkuu. Jos olisi sitten ollutkin pikafix tyyliin crc ilmastoinnin sisäätuloon sumutettuna, niin kylläpä nyt harmittaisi.

Nevermind.

Olikin kytkeytymiseen liittyvään tyyppivikaan apuna se säätöprikkojen poisto mitä mietin. Tuo sinun tapauksesi korjaantunee juuri tuolla laitevaihdolla.

Sijainti
    Very Good.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä
    Nevermind.

Olikin kytkeytymiseen liittyvään tyyppivikaan apuna se säätöprikkojen poisto mitä mietin. Tuo sinun tapauksesi korjaantunee juuri tuolla laitevaihdolla.
    Ok, mutta thanks!

Xenonit olisi vaihtokunnossa, mutta kai sitä pitää kituuttaa näillä vielä ensi syksyyn.

Super Dave Lunssila's Avatar
    Vaihdoin taas ajovalojen polttimon. Melkein joka vuosi saa olla noita vaihtelemassa, mikäköhän perkele niitä polttelee niin? Eihän se onneksi ole kuin kolmen euron investointi aina per laaki.

Eilen ainakin kaksi vastaantulevaa autoa ystävällisesti ilmoiti valoja räpsyttämällä vaihtotarpeesta. Toinen lyhty oli vielä kuitenkin ehjänä, etten ihan valottomalla ajellut.

. burb's Avatar
    En ole tainnut koskaan vaihtaa nykyisen autoni ajovalojen polttimoa. Kuitenkin ollut tuo Pösö jo kymmenisen vuotta mulla.

Jos yhdenkin kerran joutuisin vaihtamaan, kiroaisin kaikki Pösöt ja uhoaisin ettei tähän talouteen enää hankita ranskalaista autoa. Niin tekisin.

oik. yo.
    Sijainti
    Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutkat
    Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä
    En ole tainnut koskaan vaihtaa nykyisen autoni ajovalojen polttimoa. Kuitenkin ollut tuo Pösö jo kymmenisen vuotta mulla.
    Melekosta! Käytössäni olevassa Nissanissa saa vähintään kerran vuoteen vaihtaa polttimot. Hauskinta se on kylmänä talvipäivänä.
    "There's something wrong with the car!"
    Fernando Alonso, Kanadan GP 2005, kierros 39.

Lainaa Alunperin kirjoittanut Lunssila Tarkastele viestiä
    Vaihdoin taas ajovalojen polttimon. Melkein joka vuosi saa olla noita vaihtelemassa, mikäköhän perkele niitä polttelee niin? Eihän se onneksi ole kuin kolmen euron investointi aina per laaki.

Eilen ainakin kaksi vastaantulevaa autoa ystävällisesti ilmoiti valoja räpsyttämällä vaihtotarpeesta. Toinen lyhty oli vielä kuitenkin ehjänä, etten ihan valottomalla ajellut.

Xenonit saa vaihtaa kolmen vuoden välein hintaan 180e/pari.

Senior Member Tolerantti's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut oldez Tarkastele viestiä
    Xenonit saa vaihtaa kolmen vuoden välein hintaan 180e/pari.
    Ihanan kallista!

Nyt paljastan tietämättömyyteni. Autolehdistä olen lukenut, että xenon-valot menettävät muutamassa kuukaudessa merkittävästi valotehoaan. Toki himmenneinäkin ovat edelleen halogeeneja selvästi paremmat. Niin, kun vaihtaa polttimot, niin palautuuko se valoteho uusien veroiseksi? Vai happaneeko umpio siinä jotenkin, mikä aiheuttaa tehoaleneman?

Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä

Jos yhdenkin kerran joutuisin vaihtamaan, kiroaisin kaikki Pösöt ja uhoaisin ettei tähän talouteen enää hankita ranskalaista autoa. Niin tekisin.
    Melkoista tosiaan! Tietysti polttimoiden palaminen edellyttää, että a) autoa ylipäänsä käyttää ja b) valot ovat päällä. Veli burb ei ehkä vielä ole löytänyt uudenkarheasta vaunustaan valokatkaisijaa lain?

Itsellä ollut kaksi ranskalaista. Sitroäänejä kera kaasunestejousituksen, ihania leijuvia laitteita, missä paha ulkomaailma sulkeutuu jonnekin kauas pois. Mutta kyllä niihin piti polttimoita vuosittain vaihdella. Ilma perkeleitä sakeanaan!

Sijainti
    Korviesi välissä
    Pääasia, että VAIHTAA ITE, ni osoittaa miehuutensa.

Alpäärt, sinä alat oppia

oik. yo.
    Sijainti
    Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutkat
    Saattaa muuten olla että mä asentelen ne polttimot sinne aina jollakin tavoin päin helvettiä, jotta sitten tärisevät muutamassa kuukaudessa kelvottomiksi lain'. MUTTA ITTE VAIHDAN VASTAKIN!
    "There's something wrong with the car!"
    Fernando Alonso, Kanadan GP 2005, kierros 39.

Sijainti
    Korviesi välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PekPoy Tarkastele viestiä
    MUTTA ITTE VAIHDAN VASTAKIN!

nimimerkkien jahtaaja
    Sijainti
    täällä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PekPoy Tarkastele viestiä
    Saattaa muuten olla että mä asentelen ne polttimot sinne aina jollakin tavoin päin helvettiä, jotta sitten tärisevät muutamassa kuukaudessa kelvottomiksi lain'. MUTTA ITTE VAIHDAN VASTAKIN!
    Se itte vaihtaminen on hyvä tapa, tulee useimmitten hyödynnettyä kaikki tunnetut ja monet tuntemattomatkin kirosanat.
    Saas nähdä tuleeko tästäkin kommentista bannia.

Senior Member
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Citikoissa oli huoltosopimus, joten aina Vehon pikahuoltoon lamppujen vaihtoon. Nyt on sen jäljiltä niin laiskistunut ettei ton Volkkarin hankalaa maskia malta purkaa vaan korjaamolla käytettiin. Oon ihan tarpeeks tehnyt autoremonttia viime vuosituhannella.

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken
    Otetaanpas nyt kyselyyn noin kymmenvuotiaat iskutilavuudeltaan ja noin kaksilitraiset dieselautot. Erinäisesti ja tarkemmin Fordit. Mistä pirusta sitä tietää, notta onko niissä moottorissa/voimansiirrossa kaksoismassavauhtipyörä ja/tai ns. pikiloukku, eli pakokaasun hiukkassuodatin? Molempien vaihto lie varsin hintavaa.

Yhteen tuttuun Toyotaan pikisiepparin vaihto maksoi sen 1700 €. Merkkiliikkeessä. Nettijuttujen mukaan kaksoismassavauhtipyörän vaihto maksaa parisen tonnia. Merkkiliikkeessä kolmisen. Osta siinä sitten käytetty 2000-luvun lopun diesel kera särkyvän vauhtipyörän? Ja tukkoon menevän pikisiepparin...

Pensa-autoonko sitä siirtyä pitää?
    Kahdeksan perunaa ja suolaa.
    -T.R. noin vuonna 1976

Lainaa Alunperin kirjoittanut Tolerantti Tarkastele viestiä
    Ihanan kallista!

Nyt paljastan tietämättömyyteni. Autolehdistä olen lukenut, että xenon-valot menettävät muutamassa kuukaudessa merkittävästi valotehoaan. Toki himmenneinäkin ovat edelleen halogeeneja selvästi paremmat. Niin, kun vaihtaa polttimot, niin palautuuko se valoteho uusien veroiseksi? Vai happaneeko umpio siinä jotenkin, mikä aiheuttaa tehoaleneman?
    Ei se nyt ihan kuukausissa mene himmene vaan riippuu käynnistyksistä ja käyttötunneista. Polttimo siinä vaan kuluu eli uusi korjaa ongelman.

Lainaa Alunperin kirjoittanut Il Tempo Gigante Tarkastele viestiä
    Otetaanpas nyt kyselyyn noin kymmenvuotiaat iskutilavuudeltaan ja noin kaksilitraiset dieselautot. Erinäisesti ja tarkemmin Fordit. Mistä pirusta sitä tietää, notta onko niissä moottorissa/voimansiirrossa kaksoismassavauhtipyörä ja/tai ns. pikiloukku, eli pakokaasun hiukkassuodatin? Molempien vaihto lie varsin hintavaa.

Yhteen tuttuun Toyotaan pikisiepparin vaihto maksoi sen 1700 €. Merkkiliikkeessä. Nettijuttujen mukaan kaksoismassavauhtipyörän vaihto maksaa parisen tonnia. Merkkiliikkeessä kolmisen. Osta siinä sitten käytetty 2000-luvun lopun diesel kera särkyvän vauhtipyörän? Ja tukkoon menevän pikisiepparin...

Pensa-autoonko sitä siirtyä pitää?
    No onhan niitä kaksoismassavauhtipyöriä ihan yhtälailla bensakoneissakin. Hiukkassuodattimiakin on erilaisia. Yhdet on sellasia jotka täyttyy ja pitää vaihtaa. Toiset on sellasia että putsaavat itse itsensä.

Örfil
    Guest
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Albert Oil Tarkastele viestiä
    Pääasia, että VAIHTAA ITE, ni osoittaa miehuutensa.
    Kuule Alppu, ei niitä "miehuudella" vaihdeta, vaan käsin. Onko sua taas saunassa vanhat ukot juksanneet

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email