F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 71 / 71 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 216162636465666768697071
Tulokset 2 801-2 828/2828

Ketju: Autotoikki v 2.0

Senior Member oldez's Avatar
    suosittelen www.autodude.fi

Senior Member Troy's Avatar
    Sijainti
    Very Good.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut oldez Tarkastele viestiä
    suosittelen www.autodude.fi
    Ääh. Näin keski-ikäisille suosittelen Biltemaa, Motonettiä, Fixusta jne. Ei enää jaksa olla/tutkia superhuipulla viimeisimpien autoshamppoo/vahojen kanssa. Kun elämänkokemus on opettanut et ei niillä ole oikeasti niin paljon väliä.

Kui hianoo se sit on? Sörsselsön's Avatar
    Sijainti
    Jemmassa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Troy Tarkastele viestiä
    Ääh. Näin keski-ikäisille suosittelen Biltemaa, Motonettiä, Fixusta jne. Ei enää jaksa olla/tutkia superhuipulla viimeisimpien autoshamppoo/vahojen kanssa. Kun elämänkokemus on opettanut et ei niillä ole oikeasti niin paljon väliä.
    On tuolla ihan ohjesivustokin.

http://www.autodude.fi/autonhoito/

Vielä kun jaksaisi itse a) perehtyä b) löytää mielenkiintoa tonnin paskarassin puunaamiseen. Pitkässä juoksussa kaikki aineet yms työkalut maksaa enemmän kun koko vitun pirssi
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -
    E-P Lappi Myhinpään maalissa Jyväskylän mm-rallissa 2015

"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

Senior Member Troy's Avatar
    Sijainti
    Very Good.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sörsselsön Tarkastele viestiä

Vielä kun jaksaisi itse a) perehtyä b) löytää mielenkiintoa tonnin paskarassin puunaamiseen. Pitkässä juoksussa kaikki aineet yms työkalut maksaa enemmän kun koko vitun pirssi
    Mielenkiinnon löytäminen se vaiken osa on kait. Parilla kympillä pääsee kihnuttamaan autonsa uudenveroiseksi maalipinnaltaan. Pitkää juoksua se ei ole jos kerran vuoteen viitsii.

Tässä lienee motivoivin video autonputsaukseen. Jopa tuli paskarassista kovalla manuaalisella työllä houkuttava. Tykkään kyllä pikkumersuista ja kiva kun yksi tuollainen pelastettiin.

Tuolta saa halvemmalla kuin biltemasta ja motonetistä.

Sijainti
    Jemmassa
    Mielenkiinnon löytäminen se vaiken osa on kait.
    Jooh. Ite tein sen virheen et vetääsin harjalla joskus tietämättömänä nykyaikaisista keinoista. Nyt vaatisi vaikka ja mitä huoltotoimenpiteitä.

Autonhoitoryhmää lukiessa vituttaa myös se et aina tietyin tasaisin tappavin väliajoin joku kuvaa toisen autoa parkkipaikalla ja kuvateksti on jotain tyyliin "kattokaa kuinka surkeesti hoidettu maalipinta"
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -

"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

Vaikea Suomessa pitää maalipinta oikeasti kunnosssa kun on tuota loskaa, lunta, suolaa, pölyä, hiekkaa, mahlaa, pihkaa, pikeä yms. Nastat ja kivet syö konepellin maalin ja jos joutuu harjaamaan lumia likaiselta maalipinnalta niin varmasti tulee naarmuja. Jos olis kunnollinen lämmin talli jossa pääsisi pesemään kesät talvet niin olisi maalipintakin paremmassa kunnossa. Nyt olen sitä mieltä että vaihdan maalipinnan uuteen muutaman vuoden välein.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ajoin 20 km sateista hiekkatietä. Kelpaa puhdistukseksi se vallan. Kun kuivuu, niin lie hienon savinen valkoinen kiesi. Tekis mieli vähän sienellä hieroa kuvioita maalipintaan. Ei vaan jaksa.
    Nyt täytyy kuunnella, mennä ja huudella, päivät on toisissaan kii. Kärsiä, kaivata, taas muita vaivata, kadota jäljettömiin
    Tie tuttu kulkea, on tämä julkea, taas pääsin päähänsä sen. Vaihtuvat talot ja autiot salot, mä kadotin rakkauden.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Mitäs pitäisi tehdä kun vuokra-auto varoittelee että pitäisi viedä 3400 km päästä huoltoon. Tuo tulee 3 viikossa täyteen, eikä uutta autoa näy vielä Suomen kamaralla.
    Nyt täytyy kuunnella, mennä ja huudella, päivät on toisissaan kii. Kärsiä, kaivata, taas muita vaivata, kadota jäljettömiin
    Tie tuttu kulkea, on tämä julkea, taas pääsin päähänsä sen. Vaihtuvat talot ja autiot salot, mä kadotin rakkauden.

Veikkaisin että kannattaa viedä auto huollettavaksi

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut oldez Tarkastele viestiä
    Veikkaisin että kannattaa viedä auto huollettavaksi
    Minne? Kuka maksaa? Mistä saan sijaisauton siksi ajaksi?

Mä olen sitä mieltä että Avis hakee kinnerinsä pois ja tuo huollettuna takaisin, tai toisen auton.

Ihan tavallinen Virtanen Timo Virtanen's Avatar
    Sijainti
    Anywhere in the world
    tietty yks vaihtoehto olis ottaa yhteys autovuokraamoon ja kysyä toimintaohjetta sieltä, eikä kysellä asioita nettifoorumeilta.
    "I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying."
    -Michael Jordan-

Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Minne? Kuka maksaa? Mistä saan sijaisauton siksi ajaksi?

Mä olen sitä mieltä että Avis hakee kinnerinsä pois ja tuo huollettuna takaisin, tai toisen auton.
    No varmaan sinne Avikselle... Ne osannee kertoa.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Timo Virtanen Tarkastele viestiä
    tietty yks vaihtoehto olis ottaa yhteys autovuokraamoon ja kysyä toimintaohjetta sieltä, eikä kysellä asioita nettifoorumeilta.
    Niin, mutta siinä menettää 'hupi-faktorin'.

Toki näin aion toimia asian suhteen. Tulee autoilutauko 18. päivän jälkeen, kun jalka saa puukkoa. Uusi auto on tilattu, mutta toimituspäivämäärästä ei ole tietoa. Keväällä puhuttiin 10 viikosta, 12 viikkoa lie uskottavampi ja tilaus tehty torstaina ennen Jussia.

Saattaa olla, ettei tarvitse käyttää huollossa. Elämme toki jänniä aikoja.

Senior Member Sue_me's Avatar
    Tuulilasi vaihdatettu.

Näin keväisen katsastuksen korjauskehotukset on viimein kuitattu. "Hieman" yliajalla...

Sijainti
    Jemmassa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä
    Näin keväisen katsastuksen korjauskehotukset on viimein kuitattu. "Hieman" yliajalla...
    Viime marraskuussa olleet korjauskehoitukset on jääneet tekemättä.

Tai no. Siirsin ilmanraikastimen/met taustapeilistä toiseen paikkaan. Näkyvyyseste kuulemma.

Senior Member AJ's Avatar
    Sijainti
    Toinen Maailma
    Tuulilasi vaihdatettu.

Mulla on kaksi kertaa peräkkäin tullut huomautus rekisterivalon palamattomuudesta.

Viime vuonna vaihdoin lampun heti katsastuksen jälkeen keväällä ja huollossa olivat vaihtaneet lampun syksyllä.

Tästä huolimatta toinen rekisterivalo ei palanut keväällä katsastuksessa.

Ostin jo lampun, mutta ajattelin vaihtaa sen vasta seuraavaan katsastukseen.
    Jeesus pelastaa

No niin tmoi's Avatar
    Sijainti
    turkus
    Perskele. Pitäisköhän sitä auto vaihtaa....
    Näin jps "etädiagnosoi" henkilöä oikeinkirjoituksesta havaittavissa olevasta älykkyydestä.
    Ei, ei ole tarkoitus, eikä sitä liene kukaan käytäkään. Kuitenkin kielen käytöstä tai sen käyttämättömyydestä voi tehdä ja tulee väkisinkin tehtyä johtopäätöksiä kyseisen henkilän järjenjuoksusta.

Parisen viikkoa sitten taloudessa oli 4 autoa, 2 moottoripyörää ja 1 mopo.

Nyt jäljellä on 3 autoa, 1 moottoripyörä ja 1 mopo.

Lähiviikkojen tavoitteena on jättää saldoksi 2 autoa ja 1 moottoripyörä.

Pitkän aikavälin tavoitteena on jättää talouteen vain 1 auto.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Oma, uusi auto tulee 4-6 viikon sisällä, sillä se kasataan tällä viikolla Saksassa. Tiguanhan sieltä lopukslopuks tulee.

Tallipaallikon rehtori
    Tiguan hyvä.
    Oranssinko muodikkaasti valitsit?
    Tallipaallikon rehtori

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Alli&Talli Tarkastele viestiä
    Tiguan hyvä.
    Oranssinko muodikkaasti valitsit?
    En edes ole varma väristä. Joku harmaanmustako oli??

Parisen viikkoa sitten taloudessa oli 4 autoa, 2 moottoripyörää ja 1 mopo.

Nyt jäljellä on 3 autoa, 1 moottoripyörä ja 1 mopo.

Lähiviikkojen tavoitteena on jättää saldoksi 2 autoa ja 1 moottoripyörä.

Pitkän aikavälin tavoitteena on jättää talouteen vain 1 auto.
    Saldona 2+1+1.

Honda lähti eilen uudelle omistajalle.

Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Sijainti
    Espoo
    Jos joku tuontiautosta haaveilee, kannattaa maltti säilyttää jos auton alkuperä on Pohjois -tai Etelä-Carolinassa. Jobbarin kehuista ja "pappi pienessä saaressa" -legendoista huolimatta.

Tulva-auto kun on oikeasti paskin ostos heti varastetun jälkeen.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut IntriguingMan Tarkastele viestiä
    Tulva-auto kun on oikeasti paskin ostos heti varastetun jälkeen.
    Tuossa aikoinaan entisen työnantajani paalasi reilut 200 tuliterää Volkkaria, kun laiva kallistui Itämerellä ja hörppäsi vettä. Ei paljoa kannata korjailla/putsailla autoja joiden veroton arvo on aikasen pieni.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    No nyt on Tigsu pihassa. En ihan heti kärkeen ole maailman suurin kaistanvahtifani. Nooo pitää rullailla muutama tonni/viikko, niin katotaan josko hanska siihen tottuis??

Tallipaallikon rehtori
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    No nyt on Tigsu pihassa. En ihan heti kärkeen ole maailman suurin kaistanvahtifani. Nooo pitää rullailla muutama tonni/viikko, niin katotaan josko hanska siihen tottuis??
    Kaikki joka puuttuu ajamiseen tulemalla ”näpeille”, on vähän spookya.
    Miltä korkealla istuttava muuten uutuuttaan tuntuu?

Itse olen diggaillut just tuollaisia, missä takalisto ei viistä ihan tarmaccia, vaan istutaan silleesti niin kuin ihmiset normaalistikin istuu. Ja näkymä on hyvä.
    Tallipaallikon rehtori

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Alli&Talli Tarkastele viestiä
    Kaikki joka puuttuu ajamiseen tulemalla ”näpeille”, on vähän spookya.
    Miltä korkealla istuttava muuten uutuuttaan tuntuu?

Itse olen diggaillut just tuollaisia, missä takalisto ei viistä ihan tarmaccia, vaan istutaan silleesti niin kuin ihmiset normaalistikin istuu. Ja näkymä on hyvä.
    Oli todella spookya eka tonni. Samoin tuo mukautuva vakkari vaatii opettelua. Muuten huomaa yht'äkkiä ajavansa 90 kmh motarilla määrittelemänsä etäisyydellä edelläajavasta kilometritolkulla. Ohitus ja kaistanvaihto vaatii vilkunkäyttöä (jota nyt käytän muutenkin), muuten auto tappelee vastaan. Tiistaina edellä ajava pysäytti äkisti tiensivuun, auto jarrutti ja väisti automaagisesti sitä.

Selkä (ja jalat) tykkää kyllä tuosta ajoasennosta. Lisäksi jakkara on huomattavasti parempi kuin odotusajan Octaviassa ja parempi kuin A4:ssa.

Auton huono varustelu: Edisonit keulalla. Siis halogeenit kun olisi maailma täynnä lediä ja Xenonia. Automyyjä soitti jo tuossa jälkimarkkinointihommissa ja kerroin pulmasta. Sais kuulema siihen led-barin suoraan asennettua.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö