F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Tulokset 161-194/194

Ketju: #6 Nico Rosberg - Vain mestaruus puuttui

asian tunteva Alfaukko's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut IsoAhven Tarkastele viestiä
    Mikä maanpetturi?

Mut vois jo lopettaa Nicon viittamisen suomalaisuuteen...
    Ei Nico ole koskaan ollut suomalainen, ainoastaan Suomen sukuinen. Nimikin vain pohjoisgermaaninen eikä mikään Pertti Virtanen.

Registered User IsoAhven's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Alfaukko Tarkastele viestiä
    Ei Nico ole koskaan ollut suomalainen, ainoastaan Suomen sukuinen. Nimikin vain pohjoisgermaaninen eikä mikään Pertti Virtanen.
    Miksi filtteröit lainauksias ja samalla toistat mitä sanoin? Ihme heppu..
    Viestiä on viimeksi muokannut IsoAhven; 07.12.2019 01:36.

Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Joskus sitä miettii että minkähänlainen F1-kuski kelpaa keskiverto foorumilaiselle? Rosberg on maanpetturi, Hamilton ja Vettel itkijöitä olkoonkin että yhteensä 10 mestaruutta, Verstappen narsisti, Bottas ja Hulkenberg harmaavarpusia, Kubica ajoi ainoastaan vasemmalla kädellään jne. 🙄

Ymmärrän ihan hyvin että Rosbergilla ei ole mitään ihmeempää intressiä juhlistaa Suomen itsenäisyyspäivää kun ei ole täällä koskaan asunut eikä kasvanut tähän kulttuuriin. Ei sillä ettenkö itse arvostaisi itsenäisyyspäivää ja sitä että isoisäni oli sotaveteraani.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti--91 Tarkastele viestiä
    Joskus sitä miettii että minkähänlainen F1-kuski kelpaa keskiverto foorumilaiselle? Rosberg on maanpetturi, Hamilton ja Vettel itkijöitä olkoonkin että yhteensä 10 mestaruutta, Verstappen narsisti, Bottas ja Hulkenberg harmaavarpusia, Kubica ajoi ainoastaan vasemmalla kädellään jne. 🙄

Ymmärrän ihan hyvin että Rosbergilla ei ole mitään ihmeempää intressiä juhlistaa Suomen itsenäisyyspäivää kun ei ole täällä koskaan asunut eikä kasvanut tähän kulttuuriin. Ei sillä ettenkö itse arvostaisi itsenäisyyspäivää ja sitä että isoisäni oli sotaveteraani.
    No ei kukaan paitsi vuosien 1998 ja 1999 Häkkinen ja vuoden 2007 Räikkönen. Olen itse osana samaa ongelmaa.

Tällä hetkellä tosin fanitan LeClerciä ja Verstappenia tässä järjestyksessä. Boltterille toivon kaikkea hyvää vaikka luotto mestaruuteen tasan nolla. Kimi on Kimi, ikoni.

Miksi filtteröit lainauksias ja samalla toistat mitä sanoin? Ihme heppu..
    Saako viestiä tai sen osia lainata vain jos on eri mieltä? Olin samaa mieltä ja lyhentelin vähän tekstiä jonka kanssa olin samaa mieltä.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Jos on Suomen kansalainen, niin mielipiteillä ei ole mitään väliä, onko suomalainen vai ei. Näin se vaan menee. Kansalaisuus ei ole mielipideasia.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Jos on Suomen kansalainen, niin mielipiteillä ei ole mitään väliä, onko suomalainen vai ei. Näin se vaan menee. Kansalaisuus ei ole mielipideasia.
    Nico on kaksoiskansalainen, joten kansallisuuksien painoarvo on jotain välillä 0-100%. Yhteensä 100%. Suomalaisuuden puolesta puhuu ainoastaan se tekijä, että hänet tunnetaan samasta saavutuksesta kuin suomalainen isänsä. Kaikki muut tekijät viittaavat ennemmin saksalaisuuden suuntaan.

Nico ei ole koskaan yrittänyt edes teeskennellä olevansa suomalainen. Paitsi ajaessaan junnuformulaa Suomen lipulla.
    Viestiä on viimeksi muokannut Alfaukko; 07.12.2019 19:32.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Wink

Nico on kaksoiskansalainen, joten kansallisuuksien painoarvo on jotain välillä 0-100%. Yhteensä 100%. Suomalaisuuden puolesta puhuu ainoastaan se tekijä, että hänet tunnetaan samasta saavutuksesta kuin suomalainen isänsä. Kaikki muut tekijät viittaavat ennemmin saksalaisuuden suuntaan.

Nico ei ole koskaan yrittänyt edes teeskennellä olevansa suomalainen. Paitsi ajaessaan junnuformulaa Suomen lipulla.
    Ei se vie sitä kansalaisuuttta pois, vaikka sä kuinka uikuttaisit. Suomen kansalainen ja sillä siisti. Samalla tavalla kuin Leonid Komarov. Neuvostoliittolaiset vanhemmat ja syntynyt Neuvostoliitossa, mutta kuitenkin Suomen kansalainen. Oikeus äänestää Suomen vaaleissa. Saman arvoinen ääni kuin sulla.

Mitään painoarvoja ei ole olemassa. Sen toki tiedätkin.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Senior Member
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Joskus Nico kommentoi että hänellä on Saksan ja Suomen passit, mutta asunut vain Espanjassa ja Monacossa. Sanoi olevansa kateellinen kavereilleen, jotka tuntevan olevansa Jostain Tietystä Maasta lähtöisin. Globaali sälli, oikeasti.
    Ja isänsähän sanoi jo 70-luvulla että maiden väliset rajat ovat vain ylittämistä varten. Onhan hän savolainen, syntynyt Tukholmassa!

Registered User uuci's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ettelbruck Tarkastele viestiä
    Ja isänsähän sanoi jo 70-luvulla että maiden väliset rajat ovat vain ylittämistä varten. Onhan hän savolainen, syntynyt Tukholmassa!
    Ja asunut Oulussa!
    Pessimisti ei pety.

Mitään painoarvoja ei ole olemassa. Sen toki tiedätkin.
    Kyllä niitä painoarvoja punnitaan siinä kohtaa kun pitää nostaa lippu salkoon. Ykkösissä ei noussut kertaakaan Suomen lippu voiton merkiksi, eikä haastatteluja annettu suomen (tai ruotsin) kielellä. Senhän toki jo tiesitkin
    Viestiä on viimeksi muokannut Alfaukko; 08.12.2019 19:13.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Kyllä niitä painoarvoja punnitaan siinä kohtaa kun pitää nostaa lippu salkoon. Ykkösissä ei noussut kertaakaan Suomen lippu voiton merkiksi, eikä haastatteluja annettu suomen (tai ruotsin) kielellä. Senhän toki jo tiesitkin
    Oothan sä kyllä hassu kaveri, joka määrittelee kansalaisuuksia oman mielen mukaan. Kun niin vain ei voi tehdä. Joko on tai ei ole. Kansalaisuus.

Onko Nicolla vain puolikas Suomen passi?

Mites toi Albon? Paljonko annat näitä jänniä painoarvoja hänen kansalaisuuksiin?

Onko Nicolla vain puolikas Suomen passi?
    En toki tiedä kummalla passilla matkustaa, mutta veikkasin ettei ole Suomen passia ollenkaan.
    Mites toi Albon? Paljonko annat näitä jänniä painoarvoja hänen kansalaisuuksiin?
    En minä näitä painoarvoja jaa vaan yritän tulkita miten ovat itse niitä painottaneet. Jos Albon itse kokee olevansa briteissä elävä thaimaalainen eikä pelkkä pöytälaatikkothaimaalainen niin sitten kai niin.
    Viestiä on viimeksi muokannut Alfaukko; 08.12.2019 20:51.

Registered User Joel Hallikainen's Avatar
    https://www.suomif1.com/2018/10/nico...sopii-sinulle/
    Lähes olematon side Suomeen sai monet fanit vähättelemään hänen olemassaoloaan suomalaisten F1-kuskien listoilla.

F1-sarjakaan ei häntä sellaiseksi laske, juuri lisenssiperusteisesti. Sarjan twiitatessa listan suomalaisista GP-voittajista yritti Nico Rosberg tunkea väliin, vain saadakseen kipeästi näpeilleen.
    – Hei, 23, Rosberg twiittasi viitaten omaan voittomääräänsä.
    Oma napa paras napa. Mahtaakohan tietää edes onko Suomi itsenäinen...

En minä näitä painoarvoja jaa vaan yritän tulkita miten ovat itse niitä painottaneet. Jos Albon itse kokee olevansa briteissä elävä taiwanilainen eikä pelkkä pöytälaatikkotaiwanilainen niin sitten kai niin.
    Löytyykö Albonilta Brittien ja Thaimaan lisäksi Taiwaninkin passi?

Senior Member
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Joel Hallikainen Tarkastele viestiä
    Oma napa paras napa. Mahtaakohan tietää edes onko Suomi itsenäinen...
    Nicon vähättelijät on henkisiä pölypusseja.

Lainaa Alunperin kirjoittanut ettelbruck Tarkastele viestiä
    Nicon vähättelijät on henkisiä pölypusseja.
    Hänen meriittejä ja taitoja en vähättele, harvassa ne kaverit jotka pystyy lyömään Hamiltonin. Mutta persoonana... tykkää nostaa itseään esille ja pyörii somepellenä varikolla.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Hänen meriittejä ja taitoja en vähättele, harvassa ne kaverit jotka pystyy lyömään Hamiltonin. Mutta persoonana... tykkää nostaa itseään esille ja pyörii somepellenä varikolla.
    Voi juku. Ei ansaitse kansalaisuutta moinen. Toista se on Glen Kamara, joka raataa Huuhkajien keskikentällä pyyteettömästi.

F1 asijan tuntia
    En ole Rosbergin somettelua seurannut tai nähnyt ollenkaan, mutta mitä nyt joihinkin Rosberg-aiheisiin meemeihin sattunut törmäämään, niin kyllähän jo niistä paistaa läpi Nicon omakin humoristinen asenne tekemiseen. Eiköhän hän lauo juttuja ihan villeneuvemaisesti otsikoiden vuoksi. Formula 1, kuten muukin urheilu, on vain viihdettä tuulipuvuille, ja sitä viihdettä myös Rosberg tarjoaa omalta osaltaan.

Henkilökohtaisesti minulle nousee aina pieni määrä oksennusta suuhun, kun näen esimerkiksi NHL-pelaajat poseeraamassa puvuissa liigan pr-kuvissa, kun oikeasti heille kuuluisi sirkuspellen vetimet ylle.

Suomalaisuuteen liittyy muutakin kuin suomen kansalaisuus. Nico ei ole suomalainen, ainoastaan Suomen passin omaava suomen kansalainen. Isoin kriteerihän tässäkin lopulta on se, tunteeko itsensä suomalaiseksi. En tiedä onko mahdollista, mut esimerkkinä; voishan tuota hankkia venäläisen puolison, mennä naimisiin ja hankkia venäjän kansallisuuden, en silti venäläinen olisi.

Registered User
    Tuskin Nico tuntee itseään suomalaiseksi..

(Database erroria pukkaa)
    Loppuu kädet eikä oo bodya
    ¯\_(ツ)_/¯

Sijainti
    Turku
    Suomalaisuuteen liittyy muutakin kuin suomen kansalaisuus. Nico ei ole suomalainen, ainoastaan Suomen passin omaava suomen kansalainen.
    Niinpä. Kuten naiivi olettamus että jonkinlaisella työn eetoksella ja talvisodan hengellä voitetaan maailmanmestaruuksia. Lisäksi kakkoskuskiksi taipuminen, tallimääräysten noudattaminen, sokeus golddiggereitä kohtaan ja näiden vastapainoksi ne kunnon kännit toisinaan

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Suomalaisuuteen liittyy muutakin kuin suomen kansalaisuus.
    Nuo ovatkin täysin kaksi eri asiaa. Suomalainen tyyppikuva on juro, juntti, itsepäinen, takkutukka, pönäkkä, riidanhaluinen, rehellinen, ahkera, jne. Saamelainen on lyhyt, väärisäärinen, pikitukka, ... Suomen ruotsalainen on pitkä, hyväkuntoinen, hyvätuloinen, koulutettu,älykäs, ... Näitähän nyt on, mitä stereotypiota haluaa ihmisistä luoda.

Jos haluaa edustaa Suomea esim. urheilussa, tulee urheilijalla olla Suomen kansalaisuus. Ja näitähän, joiden perimä ei ole suomalainen onkin varsin laaja määrä maajoukkuetasolla. Hradecky, Kamara, Soiri, Lam, Barkov, Komarov, Huff, Lee, Murphy, Wilson, ... Raapaisuna ihan fudis, lätkä ja korisjengeistä. Nythän Lizzie Armanto on tulossa Suomen Tokion olympiajoukkueeseen skeittaamaan. Hällä on Nicon tapaan 50% geeniperimästä suomalainen. Toivottavasti ei haitaksi asti.

Olis muuten huikeeta, jos jokaisesta ihmisestä otettaisiin räkänäyte ja lähetettäisiin jonnekin geenitutkimukseen. Se mukaan jaettaisiin Suomen kansalaisuus. Nykyisessä globaalissa maailmassa suomalaisuutta mahtaa löytyä aika kaukaakin. Toki aikoinaan pula ja nälänhätä ajoi suomalaisia toiselle puolelle palloa. Ja Stalin Uralin toiselle puolelle.

Olis muuten huikeeta, jos jokaisesta ihmisestä otettaisiin räkänäyte ja lähetettäisiin jonnekin geenitutkimukseen. Se mukaan jaettaisiin Suomen kansalaisuus. Nykyisessä globaalissa maailmassa suomalaisuutta mahtaa löytyä aika kaukaakin. Toki aikoinaan pula ja nälänhätä ajoi suomalaisia toiselle puolelle palloa. Ja Stalin Uralin toiselle puolelle.
    Suomalaiset ovat kokonaisuudessaan aika geneettisesti epäyhtenäinen ja monesta suunnasta tullut joukko, vaikka paikallisesti tai alueellisesti onkin esiintynyt perimän kaventumia ja sukurutsaa.

En jaksa lainailla, mut mielestäni täällä puhuttiin alunperin suomalaisuudesta, ennenku alettii kansalaisuuksista jauhaan. Nico ei oo suomalainen, eikö se ole käyny jo selväksi? Jos ei fanit (pientä äänekästä vähemmistöä lukuunottamatta) eikä herra itse niin koe, niin mitä turhaa vääntään?

Niinpä. Kuten naiivi olettamus että jonkinlaisella työn eetoksella ja talvisodan hengellä voitetaan maailmanmestaruuksia. Lisäksi kakkoskuskiksi taipuminen, tallimääräysten noudattaminen, sokeus golddiggereitä kohtaan ja näiden vastapainoksi ne kunnon kännit toisinaan
    No mitähä sitä itteään? Uskomatonta olkiukkoilua.

Registered User
    En tiedä mitä Nico Rosberg itse ajattelee, mutta minusta hän on kasvanut ennen muuta maailmankansalaiseksi. Ei ensisijaisesti saksalainen, ei monacolainen, eikä suomalainen. Kansainvälinen tyyppi joka sujuvasti puhuu viittä kieltä, mitäs sillä sitten väliä mitä passissa lukee.

Sekin on mukavaa, että hän on suomalaisen Keke Rosbergin poika.

Sijainti
    Turku
    No mitähä sitä itteään? Uskomatonta olkiukkoilua.
    Eli mielestäsi Bottaksessa, Räikkösessä, Kovalaisessa ja Latvalassa ei esiinny tuollaisia piirteitä?

Rosberg ymmärsi että pitää päästä Hamiltonin ihon alle jos aikoo lyödä tämän. Ja mieluummin vaikka kolaroi kuin totesi radioon "copy James" tai uhosi jonkun tuurivoiton hetkellä.

Eli mielestäsi Bottaksessa, Räikkösessä, Kovalaisessa ja Latvalassa ei esiinny tuollaisia piirteitä?

Rosberg ymmärsi että pitää päästä Hamiltonin ihon alle jos aikoo lyödä tämän. Ja mieluummin vaikka kolaroi kuin totesi radioon "copy James" tai uhosi jonkun tuurivoiton hetkellä.
    Ja mun pitäis tähän jotain vastata? Noh, en osaa ko. kuskien sielunelämään vastata, mut uskon, että suomalaisiksi itsensä kokevat. Koen myös heidät suomalaisiksi, mutta en kuvaamallasi tavalla.

Kun näemmä et ymmärtänyt lainaamaasi tekstiä; Puhu omilla sanoilla, älä työnnä sanoja toisten suuhun tai tahallaan väärin ymmärrä. Voit kertoa mielipiteesi, mut pidä se omanasi. Keskustele muiden kanssa, älä heidän puolestaan.
    Viestiä on viimeksi muokannut IsoAhven; 09.12.2019 22:54.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    En jaksa lainailla, mut mielestäni täällä puhuttiin alunperin suomalaisuudesta, ennenku alettii kansalaisuuksista jauhaan. Nico ei oo suomalainen, eikö se ole käyny jo selväksi? Jos ei fanit (pientä äänekästä vähemmistöä lukuunottamatta) eikä herra itse niin koe, niin mitä turhaa vääntään?
    Siis Nicohan on juurikin suomalainen. Sekä perimältään että kansalaisuudeltaan.

Siis Nicohan on juurikin suomalainen. Sekä perimältään että kansalaisuudeltaan.
    perimän kautta suomen kansalainen, ei suomalainen. Joha tuossa yllä hoit itsekin näiden eroa. mitvit..

edit:
    isoahven: Suomalaisuuteen liittyy muutakin kuin suomen kansalaisuus.
    mosse: Nuo ovatkin täysin kaksi eri asiaa.

Mulle riitti. Pitäkää hauskaa näiden parin kans
    Viestiä on viimeksi muokannut IsoAhven; 09.12.2019 23:38.

F1 asijan tuntia
    Suomen kansalaisuuteen ei vaadita mitään erillistä pätevöitymistä niissä tapauksissa, missä edes toinen vanhemmista on myös Suomen kansalainen. Sitä ei siis tarvitse ottaa huomioon, kun keskustellaan suomalaisuudesta, ellei haluta autistisesti nillittää nimenomaan Suomen kansalaisuudesta, mikä on yleisesti ottaen täysin eri asia. Nicon äiti on muuten saksalainen eli se on valheellista paskapuhetta – tunnetaan myös nimellä mossettaminen – jos kutsuu Nicoa geneettiseksi suomalaiseksi, koska sitä hän ei tietenkään voi sekarotuisena mitenkään olla. Nicon sukunimihän on muuten ruotsalaisperäinen eli hänen isoisänsä – Keijo Rosbergin isä – saattoi olla ruotsalaistaustainen. Voimme siis pohtia sitä, oliko hänen isänsäkään enempää kuin 50-prosenttisesti suomalainen perimältään. Nicossa voi siis olla vähemmän suomalaista perimää kuin Fazerin sinisessä kaakaota.
    Viestiä on viimeksi muokannut SJ; 10.12.2019 09:16.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Suomen kansalaisuuteen ei vaadita mitään erillistä pätevöitymistä niissä tapauksissa, missä edes toinen vanhemmista on myös Suomen kansalainen. Sitä ei siis tarvitse ottaa huomioon, kun keskustellaan suomalaisuudesta, ellei haluta autistisesti nillittää nimenomaan Suomen kansalaisuudesta, mikä on yleisesti ottaen täysin eri asia. Nicon äiti on muuten saksalainen eli se on valheellista paskapuhetta – tunnetaan myös nimellä mossettaminen – jos kutsuu Nicoa geneettiseksi suomalaiseksi, koska sitä hän ei tietenkään voi sekarotuisena mitenkään olla. Nicon sukunimihän on muuten ruotsalaisperäinen eli hänen isoisänsä – Keijo Rosbergin isä – saattoi olla ruotsalaistaustainen. Voimme siis pohtia sitä, oliko hänen isänsäkään enempää kuin 50-prosenttisesti suomalainen perimältään. Nicossa voi siis olla vähemmän suomalaista perimää kuin Fazerin sinisessä kaakaota.
    ok
    Loppuu kädet eikä oo bodya
    ¯\_(ツ)_/¯

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Itse asiassa Keken isä Lars tai Lasse Rosberg oli ihan supisuomalainen.

Syntynyt Helsingissä ja ollut eläinlääkärinä niin Oulussa, Kuopiossa, Iisalmessa kuin tietenkin Ruotsissa ja niihin aikoihin Keke syntyi valitettavasti sattui juuri syntymään siellä kun ei sitä lahden tänne puolelle enää ehditty tulla.

Myös Lassen isä ja Keken ukki Yrjö tai Yrjänä Vanhempi oli ihan puhdas suomalainen. Tosin Keken ukin varsinainen nimi oli Georg tai George Rosberg.

Yrjö kuten hänet Kuopiossa tunnettiin oli niin piirieläinlääkärinä kuin myös Sisällissodan aikaan ihan oikeana lääkärinäkin.

Erittäin harvoin Yrjö käytti myös toista nimeään perimätiedon mukaan eli Santtua. Se taas tietenkin oli lyhennelmä hänen toisesta oikeasta nimestään eli Sannfridistä.

Lisäksi Lassella oli tietysti myös erittäin pitkäikäinen nuorempi veli eli Keken setä Yrjö Nuorempi joka sitten taas isä-Yrjöstä poiketen käytti selvästi enemmän myös toista isänsä kutsumanimeä eli Santtua erotuksena isästään.

Ukki-Yrjön kaikki edeltävät esi-isät ihan Yrjön isästä (Perimätiedon mukaan Retusta, Reetistä tai Reettistä.) taaksepäin olivat perimätiedon mukaan kuopiolaisia, leppävirtalaisia, kerisalolaisia tai joroisilaislähtöisiä.

Olisin tuosta kaikesta jossain välin kertonut Vuoden 1985 vuosikoosteessa, mutta ajattelin tuoda sen tässä ilmi kun uhkaa mennä asiat taas väärään suuntaan.

Hyvin pitkäaikainen nimi Keken suvussa on tietenkin hänen toinen nimensä eli Erik.

Se on ollut niin Nicolla, Kekellä, Lassella kuin Yrjö Nuoremman tai Santun toisena nimenä.

Paljon on kyllä herättänyt taas Nicon suomalaisuus keskustelua totta vieköön.

Etenkin kun vain Keke ja Nico ovat loppupelissä syntyneet toisessa maassa kuin Suomessa ja jopa Tukholmassa oli silloinkin Keken syntyessä paljon suomalaisia.

Ja eihän Keke Ruotsissa ollut kuin vain vauvana ennen kuin isä-Lassen opinnot olivat ohi.
    Viestiä on viimeksi muokannut CCMK; 10.12.2019 15:07.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö