Söin ravintoa.
![]() |
![]() | |||||||
|
"Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -
E-P Lappi Myhinpään maalissa Jyväskylän mm-rallissa 2015
"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)
Valkosipulihapankaalia tonnikalarisoton kylkiäisenä.
Aika hyvää, etten sanoisi!
Maailma tapahtuu vaikka et olisi siitä mitään mieltä.
"Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -
E-P Lappi Myhinpään maalissa Jyväskylän mm-rallissa 2015
"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)
"Lapsikin näkee, että tämä on malliesimerkki postmodernista primitivismistä."
Verilettuja. Koska lien viimeksi syönyt moisia? Jauhelihapihvejä oli kyytipojaksi. Ja muna.
En taistele vastaan vaikka pitäisikin sillä ainoastaan häviäisin
Sä annoit kaiken mitä janosin vannoit aamenen mut joit rakkauden
Tulipa taas hyvä maksakastike. Olenkohan maailman paras kokki? Ehkä, ehkä...
Mitä annat arvosanaksi? Itsellä meni 12h sitten lihamureketta ja uusi peruna salaattia olis voinut määräsuhde-faktoriltaan olla optimaalisempi mutta muuten bueno 5/5 rävähti ehdottomasti. 😎👌
Kalapuikkoja, riisiä ja porkkanaraastetta. Päälle tillijuustoa, soijaa sekä ranskalaista salaattikastiketta.
Verilettuja ja lohipalloja. Milloin lien viimeksi veriksiä syönyt?
En koskaan, enkä tule syömäänkään.
En halua syödä verta, hikeä, kyyneleitä tai räkää.
Ihmemiehentunnarintitittäjäpäshänkin.
Miksihän sitä lapsena tykkäsi kookoksen mausta, mutta aikuisena se lähinnä puistattaa. Ja jatkokyssäri, miksi mä ostan kookoksen makuisia juttuja, kun en pidä niistä?
Pirkan maissihiutaleita. Lähtee päivä hyvin käyntiin. Maitua kulhoon.
Kookos on yllekirjoittanutta puistattanut aina, niin lapsena kuin aikuisenakin. Kasvikunnan karmeimpia tuotoksia, jota olen maistanut.
Mossen mainitsemat punajuuri ja paprika taasen maistuvat. Mitä nyt paprika hieman röyhtäyttää. Punajuuri on oiva ainesosa uunijuureksiin.
Kahdeksan perunaa ja suolaa.
-T.R. noin vuonna 1976
En pidä itsekään kuminasta ollenkaan. Rakuuna taasen on sopivissa syömisissä varsin hyvä maun laajennus. *nyöks*
Ja lisää aiheesta:
Itsehän en ikinä laittaisi kanelia mihinkään muuhun, kun pullaan ja piparkakkuihin. Kanelilla maustetut liharuoat ovat mulle kauhistus.
Kahdeksan perunaa ja suolaa.
-T.R. noin vuonna 1976
Itsehän ripsottelen kanelia vähän sinne sun tänne. Puuron ja jogurtin sekaan, riisin mausteeksi...
Omaan päähäsikinköhän?
Multa saa reseptin vitosella. Se kuuluu näin:
- kuullota kana
- vaivaa riisi tasaiseksi
- flambeeraa, gratinoi, temperoi, suurusta ja friteeraa
- tunge uuniin
- tallenna 112 pikavalintaan
- maista
- pahaa on -> Kotipizzaan!
Kaneli on curry-mausteen yksi osa. Joten varmastikin sopii kanan kanssa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/CurryCurryn reseptit vaihtelevat suuresti. Tyypillisiä curryn ainesosia ovat kuitenkin korianterin siemenet, kurkuma, jeera eli juustokumina, ruskeat sinapinsiemenet, kardemumma, muskotti, chili, kaneli ja laakerinlehti. Ominaisen värinsä se saa maustekurkumasta.
Kaneli ja kumina ovat oleellinen osa intialaista keittiötä, joten mii laik!
Esim. kuminariisi "jeera rice" on aika usein tilattavissa perusriisin sijaan ja itsekin sitä väsäilemme toisinaan.
Kanelia voi tosiaa ripotella myös päähän, niin hyvää se on
Silloin harvoin kun kokkailen, hamuan yleensä kanelipurkin ja heitän kokeeksi aina pari ravistuksellista sekaan. Koskaan ei ole maku ainakaan pahentunut siitä.
No nyt tekee mieli currywurstia.
“Your body is not a temple, it's a fucking amusement park. Enjoy the ride.” A.B.
Mä taas kaivoin esille vanhat änäri-vhs:ssät, joissa pelaa Jari Curry.
Juustokumina eli jeera ja kumina on täysin eri asia.