F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 9 123456789 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/328

Ketju: F1-uutisia 2017

  1. #1
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 040

    F1-uutisia 2017

    ^Saapi nähdä, osoittautuuko Wehrleinin siirto täysin turhaksi eli häviääkö Sauber ensi kaudella Manorille.

  2. #2
    Senior Member Cmoney's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2004
    Viestit
    12 799
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Masza Tarkastele viestiä
    ^Saapi nähdä, osoittautuuko Wehrleinin siirto täysin turhaksi eli häviääkö Sauber ensi kaudella Manorille.
    Kovin on rajatut määritteet. Jos Sauber olisikin Manoria selkeästi jäljessä, mutta Wehrlein on Sauberin selkeä ykkönen, ei se uran jatkon kannalta turha siirto ollut.

  3. #3
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 040
    Ensi vuonna nähtäneen entistä punaisempi Ferrari, kun talli luopuu "epäonnen" väristään valkoisesta:
    Kaudeksi 2016 Ferrarin F1-autoon palannut valkoinen väri häipyy jälleen tulevan kauden autosta. Väristä on tullut italialaistiimille historian menestyksestä huolimatta epäonnen symboli.

    Ferrari jäi kaudella 2016 kokonaan ilman osakilpailuvoittoja, vaikka edellinen vuosi lupaili parempaa tulevaisuutta.

    Edellisen kerran tiimi ajoi valkoinen väripalkki autossaan kaudella 1993, jolloin Ferrari tarpoi syvällä suossa. Jean Alesi ja Gerhard Berger saavuttivat kauden aikana kolme palkintopallisijaa, mikä oli toki yhden parannus edelliskauden suorituksiin.
    En kyllä tiedä, sopisko tämä paremmin tonne IL-uutisiin

  4. #4

  5. #5
    Registered User abish's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2011
    Viestit
    162
    https://www.formula1.com/en/latest/h...lverstone.html

    Mersu julkistaa uuden autonsa 23. helmikuuta Silverstonessa. Toivottavasti uutta kuskia ei tarvitse niin pitkään odotella.


    PS. Vuosi on vaihtunut, oisko uuden triidin paikka?

  6. #6
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 064
    Kimi on joutunut "palkkakuoppaan" muitten kärkitallien kuskien palkkoihin suhteutettuna http://www.suomif1.com/2017/01/tassa...oin-tilipussi/

    Kuulostaa uskottavalta ja on linjassaa kauden 2015 ajosuorituksiin. Muutenkaan ei ole mitään isoja yllätyksiä listassa.

  7. #7
    Registered User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    4 170
    Manorin ajelut ovat hyvin todennäköisesti ohi, jos ei pian löydy rahaa/ostajaa.

    http://news.sky.com/story/manor-f1-t...s-out-10719424

  8. #8
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 040
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JoneZi Tarkastele viestiä
    Manorin ajelut ovat hyvin todennäköisesti ohi, jos ei pian löydy rahaa/ostajaa.

    http://news.sky.com/story/manor-f1-t...s-out-10719424
    Kannattaako siellä edes väkisin kituuttaa? Virginin/Marussian/Manorin piste-ennätys yhdeltä kaudelta taitaa olla 2 ja paras sijoitus kolmanneksi viimeinen. Vaikea kuvitella, että tuo talli tuottaisi voittoa rahassakaan. Toki nuorilta poistuu ponnahduslauta, mutta ketä siellä olisi muutenkaan ensi kaudella ajanut, parin kauden kokemuksen omaavat uransa laskusuhdanteessa olevat Gutierrez ja Nasr?

  9. #9
    Hitain hämäläinen
    Liittynyt
    Feb 2004
    Viestit
    2 322
    Onhan tuo 20 auton gridi masentavan näköistä. 26 autoa ja enemmän pitäisi olla joka viikonloppu kisaamassa.
    Pian Force India ja Sauberkin kuolevat, Silverstone tippumassa kalenterista, kisoista tehdään 2x40min sprintit ja halo tulee kaudella 2018, niin ei paljoa kiinnosta sarja vaikka Bottas ajaisi mestaruudesta.

  10. #10
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 040
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Hakkis Tarkastele viestiä
    Onhan tuo 20 auton gridi masentavan näköistä. 26 autoa ja enemmän pitäisi olla joka viikonloppu kisaamassa.
    Pian Force India ja Sauberkin kuolevat, Silverstone tippumassa kalenterista, kisoista tehdään 2x40min sprintit ja halo tulee kaudella 2018, niin ei paljoa kiinnosta sarja vaikka Bottas ajaisi mestaruudesta.
    Mielummin vaikka 8 tallia kuin 11, jos taisto näiden kahdeksan välillä olisi tasaisempaa kuin tällä hetkellä.

  11. #11
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 067
    Silverstone aikoo vetäytyä fprmulakartalta: http://www.skysports.com/f1/news/124...sh-gp-contract

    Missä sitten ajetaan Britannian Gp? Donington ja Brands Hatch pitäisi täysin tilkeröidä.

  12. #12
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    2 725
    Lainaa Alunperin kirjoittanut spotter90 Tarkastele viestiä
    Silverstone aikoo vetäytyä fprmulakartalta: http://www.skysports.com/f1/news/124...sh-gp-contract

    Missä sitten ajetaan Britannian Gp? Donington ja Brands Hatch pitäisi täysin tilkeröidä.
    Brands Hatchissa tuskin on tilaa paddock-aluelle.
    Pessimisti ei pety.

  13. #13
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    28 499
    Lainaa Alunperin kirjoittanut spotter90 Tarkastele viestiä
    Silverstone aikoo vetäytyä fprmulakartalta: http://www.skysports.com/f1/news/124...sh-gp-contract

    Missä sitten ajetaan Britannian Gp? Donington ja Brands Hatch pitäisi täysin tilkeröidä.
    Doningtonissahan olisi valmiit suunnitelmatkin, mutta jutun mukaan Donington ei ole kiinnostunut. Kaksi rataa on kuulemma jo osoittanut kiinnostusta, mutta oli ne mitkä tahansa, niin melkoiset muutostyöt tarvitaan.
    --
    "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."

  14. #14
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    2 803
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Masza Tarkastele viestiä
    Mielummin vaikka 8 tallia kuin 11, jos taisto näiden kahdeksan välillä olisi tasaisempaa kuin tällä hetkellä.
    Ei tosiaankaan, mikään ei ole vastenmielisempää kuin harvalukuinen kilvanajo. Toivottavasti isot tallit realisoivat sen 3 auton suunnitelman jos ei ole tarpeeksi talleja.

  15. #15
    Hitain hämäläinen
    Liittynyt
    Feb 2004
    Viestit
    2 322
    Ei kiitos. Viimeiset kaudet olivatkin olleet mielenkiintoisia, kun Mercedes olisi napsinut kolmoisvoittoja joka kisassa. Ja Verstappenille ei olisi riittänyt Espanjassa, että 2 mersua kolaroi keskenään, vaan olisi vaatinut 3 mersun keskeytystä.

    Kisat ovat nykyään strategia- ja insinööripuolelta niin suunniteltuja, ja huipputallien luotettavuus sitä luokkaa, että pikkutallien kamppailu voi olla ainoa tekijä, mikä tuo lisäväriä kisaan.

  16. #16
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    28 499
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Ei tosiaankaan, mikään ei ole vastenmielisempää kuin harvalukuinen kilvanajo. Toivottavasti isot tallit realisoivat sen 3 auton suunnitelman jos ei ole tarpeeksi talleja.
    Keksin montakin paljon vastenmielisempää asiaa, mutta mitä F1:een tulee, niin tottakai haluaisin täyden gridin, eli 26 autoa. Mieluiten tietysti hyvinvoivilla talleilla. Kolmen auton mahdollisuus on FIAsta ja FOMista kiinni, jos automäärä laskee liian alhaiseksi. Taitaa olla säännöissäkin (tai Concordessa).

    Itse en kolmen auton sääntöä kannata ilman jonkinlaista lisäehtoa kolmannen auton kuskeille. Muuten homma menee kuten hiihdossa norjalaisten kanssa. Pahimmillaan yhdeksän ensimmäistä sijaa menee kolmelle tallille - mahdollisesti vielä talleittain jakautuneena. Itse ainakin pidän sitä harvaa gridiä huonompana vaihtoehtona. Mielummin näkisin vaikka kahden tallin systeemejä, kuten Red Bull on jo jonkin aikaa harrastanut.

    Ratkaisun pitäisi kuitenkin lähteä todellisesta ongelmasta, joka on raha. Jos ei muuten saada riittävästi talleja ruudukkoon ja riittävän tasapäistä kilvanajoa, niin sitten on kaksi ratkaisuvaihtoehtoa (jotka eivät ole toisensa poissulkevia): enempi standardointi tai toimiva kulukatto.

    Tosin, tuon sanottuani myönnän, että jos grid on vajaa, niin tv-ohjauksella saisi paljon korjattua. Paljon se onkin 80- ja 90- luvuista parantunut, mutta jos kuvaus aina löytäisi sen porukan, jossa tapahtuu, niin autojen vähäistä määrää ei niin huomaisi lähdön jälkeen.
    --
    "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."

  17. #17
    Registered User Hartsa76's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    6 203
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Hakkis Tarkastele viestiä
    Ei kiitos. Viimeiset kaudet olivatkin olleet mielenkiintoisia, kun Mercedes olisi napsinut kolmoisvoittoja joka kisassa. Ja Verstappenille ei olisi riittänyt Espanjassa, että 2 mersua kolaroi keskenään, vaan olisi vaatinut 3 mersun keskeytystä.

    Kisat ovat nykyään strategia- ja insinööripuolelta niin suunniteltuja, ja huipputallien luotettavuus sitä luokkaa, että pikkutallien kamppailu voi olla ainoa tekijä, mikä tuo lisäväriä kisaan.
    Ongelma vain on siinä, että mikäli kuluja ei saada aisoihin niitä pikkutalleja ei pian enää ole ja sen jälkeen on pakko sallia kolmen auton ajattaminen, tai F1-sarjaa ei enää ajeta lainkaan.

  18. #18
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    34 973
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Hartsa76 Tarkastele viestiä
    Ongelma vain on siinä, että mikäli kuluja ei saada aisoihin niitä pikkutalleja ei pian enää ole ja sen jälkeen on pakko sallia kolmen auton ajattaminen, tai F1-sarjaa ei enää ajeta lainkaan.
    Sitten osalla ei ole varaa ajattaa kolmea autoa ja kohta nekin kuolee pois. Sen jälkeen viivalla on 4 Mersua, Red Bullia, Ferraria ja McLarenia. Ja kas enää 16 autoa.
    "I have climbed my mountain, I am on the peak, so this feels right."
    Isän lailla poika kaahailee!

  19. #19
    Registered User Turboruuvi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2013
    Viestit
    1 001
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Keksin montakin paljon vastenmielisempää asiaa, mutta mitä F1:een tulee, niin tottakai haluaisin täyden gridin, eli 26 autoa. Mieluiten tietysti hyvinvoivilla talleilla. Kolmen auton mahdollisuus on FIAsta ja FOMista kiinni, jos automäärä laskee liian alhaiseksi. Taitaa olla säännöissäkin (tai Concordessa).

    Itse en kolmen auton sääntöä kannata ilman jonkinlaista lisäehtoa kolmannen auton kuskeille. Muuten homma menee kuten hiihdossa norjalaisten kanssa. Pahimmillaan yhdeksän ensimmäistä sijaa menee kolmelle tallille - mahdollisesti vielä talleittain jakautuneena. Itse ainakin pidän sitä harvaa gridiä huonompana vaihtoehtona. Mielummin näkisin vaikka kahden tallin systeemejä, kuten Red Bull on jo jonkin aikaa harrastanut.

    Ratkaisun pitäisi kuitenkin lähteä todellisesta ongelmasta, joka on raha. Jos ei muuten saada riittävästi talleja ruudukkoon ja riittävän tasapäistä kilvanajoa, niin sitten on kaksi ratkaisuvaihtoehtoa (jotka eivät ole toisensa poissulkevia): enempi standardointi tai toimiva kulukatto.

    Tosin, tuon sanottuani myönnän, että jos grid on vajaa, niin tv-ohjauksella saisi paljon korjattua. Paljon se onkin 80- ja 90- luvuista parantunut, mutta jos kuvaus aina löytäisi sen porukan, jossa tapahtuu, niin autojen vähäistä määrää ei niin huomaisi lähdön jälkeen.
    Tuossa on vaan se ongelma, että vähemmän autoja = vähemmän tapahtumia.
    Scuderia Ferrari -> 2017
    #5 Vettel
    #7 Räikkönen

  20. #20
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 064
    Itse olen monta kertaa miettinyt kuinka pienille talleille saataisiin rahaa. Olen makustellut päässäni ajatusta, että jokaiselle tallille annettaisiin "oma kisa". Sen kisan aikana tulostasosta riippummatta näytettäisiin X-määrä aikaa televisiossa. Täällä pienet tallit saisivat myös näkyvyyttä ja houkuteltua sponsoreita, mahdollisesti ison potinkin yhden kisan ajaksi. Tämä konsepti pitäisi toteuttaa harkiten enkä edes tiedä onko katsojan vinkkelistä miten luontevasti toteutettavissa, ettei katselunautinto kärsi.

  21. #21
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    2 725
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Hartsa76 Tarkastele viestiä
    Ongelma vain on siinä, että mikäli kuluja ei saada aisoihin niitä pikkutalleja ei pian enää ole ja sen jälkeen on pakko sallia kolmen auton ajattaminen, tai F1-sarjaa ei enää ajeta lainkaan.
    Kolmen auton ajattaminen vasta maksaisi.
    Pessimisti ei pety.

  22. #22
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 040
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Itse olen monta kertaa miettinyt kuinka pienille talleille saataisiin rahaa. Olen makustellut päässäni ajatusta, että jokaiselle tallille annettaisiin "oma kisa". Sen kisan aikana tulostasosta riippummatta näytettäisiin X-määrä aikaa televisiossa. Täällä pienet tallit saisivat myös näkyvyyttä ja houkuteltua sponsoreita, mahdollisesti ison potinkin yhden kisan ajaksi. Tämä konsepti pitäisi toteuttaa harkiten enkä edes tiedä onko katsojan vinkkelistä miten luontevasti toteutettavissa, ettei katselunautinto kärsi.
    Jäisi kyllä omalta osalta kisa katsomatta, jos esim. Manoreita kuvattaisiin suurin osa ajasta

  23. #23
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2011
    Viestit
    604
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Itse olen monta kertaa miettinyt kuinka pienille talleille saataisiin rahaa. Olen makustellut päässäni ajatusta, että jokaiselle tallille annettaisiin "oma kisa". Sen kisan aikana tulostasosta riippummatta näytettäisiin X-määrä aikaa televisiossa. Täällä pienet tallit saisivat myös näkyvyyttä ja houkuteltua sponsoreita, mahdollisesti ison potinkin yhden kisan ajaksi. Tämä konsepti pitäisi toteuttaa harkiten enkä edes tiedä onko katsojan vinkkelistä miten luontevasti toteutettavissa, ettei katselunautinto kärsi.
    Mun mielestä olisi ihan OK jos aina ruudukon perällä starttaisi jotain yksityistallien vähän viritettyjä GP2- tai Formula Nippon-autoja ja niille sitten oma erilliskisa tms. jos sillä saataisi ruudukon 26 autoa täyteen. Ei luulisi tuollainen maksavan kovin paljoa, ja liikaa ei junnuille F1-kisoissa näyttöpaikkoja ole niin miksei? "Ne olisi vaan tiellä" -valittajille muistutuksena että kierroksella ohitettavien ohittaminenkin ilman Charlielle kiukuttelua on taito, joka kuului F1-kuskilta vaadittavaan työkalupakkiin vielä ysärin alussa, ja esim. Indycarissa kuuluu tänäkin päivänä. Ja pääsisi se Alonsokin kisaamaan muita oman tasoisia autoja vastaan...

  24. #24
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    410
    Pienille talleille saataisiin rahaa ihan reilulla rahanjaolla. Ongelma on F1:n täysin itseaiheutettu.

  25. #25
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2010
    Viestit
    521
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti82 Tarkastele viestiä
    Pienille talleille saataisiin rahaa ihan reilulla rahanjaolla. Ongelma on F1:n täysin itseaiheutettu.
    Joo ei mahdu kaaliin, että jollekin Ferrarille maksetaan pikkutallin vuosibudjetin verran rahaa ihan vain osallistumisesta.

  26. #26
    Senior Member Cmoney's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2004
    Viestit
    12 799
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Har* Tarkastele viestiä
    Joo ei mahdu kaaliin, että jollekin Ferrarille maksetaan pikkutallin vuosibudjetin verran rahaa ihan vain osallistumisesta.
    Sen turvin mahtava händicäppi-Ferrari pysyy säännöllisenä top4-tiiminä.

  27. #27
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 1999
    Viestit
    1 220
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Har* Tarkastele viestiä
    Joo ei mahdu kaaliin, että jollekin Ferrarille maksetaan pikkutallin vuosibudjetin verran rahaa ihan vain osallistumisesta.
    Lähes käsittämättömästä syystä johtuen Ferrari on edelleen huomattavalle osalle katsojista sama kuin F1.
    HÖYNÄ: Ei tarvitse Räikkösen kun käydä kusella, niin jo siellä on seiskan toimittaja kirjoittamassa että Kimi heilui pisuaarin vieressä kulli kädessä, tekiköhän perhana vielä helikoptereita!

  28. #28
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    253
    Täysin ymmärrettävää. Mersut ja RedBullit tulee ja menee, Ferrari pysyy.

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    410
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Racecardriver Tarkastele viestiä
    Täysin ymmärrettävää. Mersut ja RedBullit tulee ja menee, Ferrari pysyy.
    Myös mersu ja Red Bull saavat vastikkeetonta rahaa. Eivät ihan yhtä paljon kuin Ferrari, mutta kuitenkin.



    Tuossa kuvassa col1 ja col2 ovat tulosten perusteella jaettua rahaa. Muut ovat erillisdiilien mukaan annettavia rahoja. Eli esimerksiksi vaikka Mclaren sijoittui yhdeksänneksi, sai se silti viidenneksi eniten rahaa

  30. #30
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 040
    Tuo Ferrarin LST-palkkio on kyllä ihan älytön. Eivätkös Williams ja McLarenkin olisi ansainneet long-standing team -rahaa, jos sitä nimensä mukaisesti jaettaisiin?

  31. #31
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 064
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Masza Tarkastele viestiä
    Tuo Ferrarin LST-palkkio on kyllä ihan älytön. Eivätkös Williams ja McLarenkin olisi ansainneet long-standing team -rahaa, jos sitä nimensä mukaisesti jaettaisiin?
    Ferrari, Mersu ja RB on budjeteissaan vain tuon FIA:n lahjusrahan verran edellä. Käsittämätöntä, miksi vuodesta toiseen nämä tietyt tahot saa tahtonsa läpi.

  32. #32
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2009
    Viestit
    11 589
    Vuodesta 2005 lähtien tosiaan nuo kaikki erikoispalkkiot esimerkiksi Ferrarille ovat syventäneet eroja ja epätasapainoisuutta Concorde-sopimuksissa kun siihen asti pienistä ajoittaisista ongelmista huolimatta järjestelmä Concorden osalta oli aina toiminut.

  33. #33
    Senior Member Rentta's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2010
    Sijainti
    Täällähä mä
    Viestit
    6 208
    Paddy Lowe on jättänyt Mercedeksen

    https://www.mercedesamgf1.com/en/mer...as-motorsport/

    Huomioitavaa uutisessa on tämä kohta: "He has now begun a period of garden leave" Eli ei ainakaan ihan heti nähdä uuden tallin riveissä.
    Viestiä on viimeksi muokannut Rentta; 10.01.2017 18:11.

  34. #34
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 040
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Rentta Tarkastele viestiä
    Huomioitavaa uutisessa on tämä kohta: "He has now begun a period of garden leave" Eli ei ainakaan ihan heti nähdä uuden tallin riveissä.
    Tottakai siinä lukee näin, etteivät Williams-huhut saa uutta pontta alleen.

  35. #35
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    2 802
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Masza Tarkastele viestiä
    Tottakai siinä lukee näin, etteivät Williams-huhut saa uutta pontta alleen.
    Paddyn vapautumisan aikataluista käydä kovaa kauppaa kulisseissa. Jos Waltteri on jo mersun miehiä (ja joutui maksamaan tästä kalliisti kynsin hampain) silloin Mersulla voi olla kana kynittävänä Paddyn ja Williamsin suhteen.
    Se on selvää ettei Williams kynnysrahoja ja siirtokorvausta Mersulle Paddystä maksa (Frank on saituri ihan periaatteesta), eikä taida taloudellinen tilannekkaan siihen antaa mahdollisuutta (Massan 6m€ soppari alla).

    Toisaalta miksi maksaa koska suurta vaikutusta ensikauden auton suunnitteluun ei tässä vaiheessa enää voi antaa, tämän kauden linja ja auton kehityssuunta päätettiin jo viime keväänä.

  36. #36
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 534
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markot Tarkastele viestiä
    Toisaalta miksi maksaa koska suurta vaikutusta ensikauden auton suunnitteluun ei tässä vaiheessa enää voi antaa, tämän kauden linja ja auton kehityssuunta päätettiin jo viime keväänä.
    Median mukaan Lowe ei ole menossa Williamsille tekniikkaosaston johtajaksi vaan tallipäälliköksi. Tällöin Claire Williams varmaankin downshiftaisi tai keskittyisi puhtaasti talouspuolen ja markkinoinnin johtamiseen Paddyn vastatessa kisatoiminnoista.

  37. #37
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 040
    Vasseur lähtee Renaultilta:
    F1-sarjassa kilpailevan Renault'n tallipäällikkö Frederic Vasseur on eronnut tehtävästään, talli ilmoitti keskiviikkona.

    Alemmissa sarjoissa hyvällä menestyksellä ART-tallia luotsannut Vasseur aloitti Renault'n palveluksessa viime kauden alussa. Hänet ylennettiin tallipäällikön tehtäviin kauden puolivälissä, mutta pesti jää nyt lyhyeksi.

    Eron syynä kerrotaan olevan Vasseurin erimielisyydet Renault'n muun johdon kanssa tallin tulevista kehityssuunnista. Tästä syystä ranskalainen teki päätöksen erota tehtävästään.

    - Renault Sport ja Frederic Vasseur ovat tehneet yhteisymmärryksessä päätöksen siitä, että heidän tiensä erkanevat. Päätös astuu voimaan tänään. Kummatkin osapuolet odottavat tämän kumppanuuden ottavan joskus myöhemmin tulevaisuudessa uuden muodon, tallin tiedote kertoi.
    Voisihan tuo Lowe olla menossa Renaultillekin...

  38. #38
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    34 973
    Eipä sitä pyörää tarvitse uudestaan keksiä. Ja 'nollakoostakin' luovutaan.


    McLaren-tallin moottoritoimittaja Honda uudistaa tulevan F1-kauden voimanlähdettään vastaamaan hallitsevan maailmanmestarin Mercedeksen suunnittelufilosofiaa.

    Honda ja McLaren ovat olleet vaitonaisia uuden voimanlähteen muutoksista. Brittitallin tekninen johtaja Tim Goss vahvisti kuitenkin viime viikolla, että uuden arkkitehtuurin myötä voimanlähteen komponentit on sijoiteltu uudelleen.

    - Uusi voimanlähde on pitkälti tulos kahden edelliskauden tarjoamista opetuksista. Se on suunniteltu uudelleen erityisesti tätä kautta varten, Goss kommentoi.

    Sisäpiiristä kantautuneet tiedot kertovat, että Hondan F1-pomo Yusuke Hasegawa on antanut luvan suunnittelijoille irtautua valmistajan aiemmin käyttämästä "size zero" -konseptista, joka on tähdännyt voimanlähteen mahdollisimman pieneen kokoon.

    Aiemmasta rakenteesta poiketen Honda ottaa nyt mallia Mercedeksestä, jonka voimanlähteessä kompressori ja turbiini on sijoitettu moottorin eri päihin. Tämän lisäksi välijäähdytin on sijoitettu moottorin ja rungon väliin jäävään syvennykseen, joka laskee merkittävästi voimanlähteen painopistettä.

    Muutosten myötä voimanlähteen koko kasvaa jonkin verran entisestä, mutta McLarenin uskotaan kykenevän silti paketoimaan uuden MP4-32-autonsa takapään tiiviiksi.

    McLaren ja Honda palasivat F1-partnereiksi kaksi vuotta sitten, mutta tulokset ovat jääneet tähän mennessä laihoiksi.

    Lähde: Motorsport.com
    http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/a...kselta/6257472
    "I have climbed my mountain, I am on the peak, so this feels right."
    Isän lailla poika kaahailee!

  39. #39
    Walk a Crooked Mile Saunatakki's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2014
    Viestit
    1 243
    Pahaltahan tämä Manorin kohdalla näyttää, valitettavasti.

    F1-konkurssitallin aika kulumassa loppuun

    Selvitystilaan ajautuneella Manor-tallilla on enää viikko läytää aikaa itselleen uusi omistaja, kertovat tallia lähellä olevat tietolähteet.

    Manorin toimintaa pyörittävä Just Racing Services Ltd asetettiin selvitystilaan viime viikolla. Talli etsii itselleen kuumeisesti uusia rahoittajia, mutta aika on kulumassa vääjämättä loppuun.

    Manorin tulevan kauden auton kerrotaan olevan valmis tuotantoon tallin tehtaalla Banburyssä. Selvitystila estää kuitenkin käytännössä kaiken toiminnan, koska pesänhoitaja on velkojien suojaamiseksi sulkenut tallin kassan.

    Tallia lähellä oleva tietolähde kertoo, että uuden rahoittajan on löydyttävä tammikuun 20. päivään mennessä. Muussa tapauksessa Manorin kohtalo on sinetöity.
    mtv.fi
    "No jopas! Siltahan siinä on! Uskomatonta!"

  40. #40
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 534
    Vaikka olisi ollut mielenkiintoista nähdä, miten Manor voi kehittyä tallina, koska se alkoi viimeinkin osoittaa todellisia kehityksen merkkejä, niin valitettavasti tallin kuolema on tarpeellinen asia lajin pelastamiseksi. Autojen määrän täytyy vähentyä, jotta päättäjät muistaisivat sen asian, että (suurten) tallien valtaa on vähennettävä ja kulujen leikkaamiseen pyrittävä vaikka sitten yrittämisen ja erehtymisen kautta.

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email