F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/70

Ketju: Scuderia Ferrari 2017: Räikkönen #7 & Vettel #5

  1. #1
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    239

    Scuderia Ferrari 2017: Räikkönen #7 & Vettel #5

    http://www.suomif1.com/2017/03/lehti...jaan-vauhtiin/

    Ferrari on ollut talvitestien eittämättä suurin yllättäjä. Viime kaudella Mercedeksen ja Red Bullin tallomaksi joutunut italialaistalli näyttäisi onnistuneen uuden autonsa suunnittelussa erinomaisesti. Sekä Kimi Räikkönen että Sebastian Vettel ovat saaneet kasaan runsaasti kierroksia, minkä lisäksi autosta näyttäisi löytyvän myös riittävästi vauhtia kärkitaisteluun.

    Auto Motor und Sportin mukaan tallin ihmenousun takana saattaa olla suunnittelufilosofinen ratkaisu, joka menee sääntöjen harmaalle alueelle.

    Jo Ferrarin ensiesittelyssä moni kiinnitti katseensa tallin auton keskiosassa sijaitseviin ilmanohjaimiin. Italialaistallin ratkaisu näyttä huomattavasti monimutkaisemmalta muihin talleihin verrattuna. AMuSin mukaan tähän on ollut syytäkin.

    Kansainvälinen autoliitto FIA on linjannut säännöissään, että uusien autojen sivuponttoonien tulee olla 75 asteen kulmassa leveimmän kohdan muuttuessa kapeammaksi eteen päin katsottuna. Suunnittelijat haikailevat kuitenkin 90 asteen kulmaa, sillä se olisi ilmavirtausten kannalta optimaalisin kulma.

    Ferrari on rakentanut omista ilmanohjaimistaan ratkaisun, jossa molemmat kulmat toteutuvat. Varsinainen sivuponttooni noudattaa FIA:n määräystä, mutta sen ympärille rakennettu ilmanohjaimisto tekee ponttoonista ikään kuin 90 asteisen, jolloin auton aerodynaamiset ominaisuudet paranevat.

    AMuS raportoi ainakin Red Bullin suunnittelijagurun Adrian Neweyn olevan häkeltynyt Ferrarin ratkaisusta.
    Niinköhän olisi, että Ferrari on ensi kertaa sitten 2007 keksinyt jotain innovatiivista mitä muut eivät?

  2. #2
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2014
    Viestit
    430

    Scuderia Ferrari 2017: Räikkönen #7 & Vettel #5

    Aloitetaas Ferrarillekkin tämän vuoden ketju.

    Minusta uusi SF70H on yksi tämän kauden hienoimpia autoja, ja näyttäisi olevan suhteellisen nopeakin.

    http://www.suomif1.com/2017/03/lehti...jaan-vauhtiin/

    Tämän linkkasi joku tuonne toiseen ketjuun. Linkin takana on juttua siitä kuinka Ferrari olisi mahdollisesti keksinyt jotain mitä muut eivät, joka voisi heille pienen etulyöntiaseman tuoda aerodynaamisessa kehityksessä.

    Jännä kausi edessä!

  3. #3
    Sähkö-ukkeli T.K's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2008
    Sijainti
    Nolla potenttiaalissa
    Viestit
    3 696
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Racecardriver Tarkastele viestiä
    http://www.suomif1.com/2017/03/lehti...jaan-vauhtiin/



    Niinköhän olisi, että Ferrari on ensi kertaa sitten 2007 keksinyt jotain innovatiivista mitä muut eivät?

    Toki hieno huomio että Ferrari on kerrankin ollut innovatiivinen, Ferrarilla on oltu todella varovaisia aerodynamiikan kanssa.
    Todella positiivista nähdä jotain innovatiivistä.
    "Gooood morning, mummot!!"

  4. #4
    Banned
    Liittynyt
    Aug 2007
    Viestit
    1 136
    Vähän näyttää nyt pelottavalta tuo Scuderian touhu, meinaavatko ihan pärjätäkkin tällä kaudella.. No kunhan mese kääntää taas tehonumiskan kaakkoon niin eiköhän ne kiltisti jää.

  5. #5
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 1999
    Viestit
    5 842
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Doubtful Tarkastele viestiä
    Vähän näyttää nyt pelottavalta tuo Scuderian touhu, meinaavatko ihan pärjätäkkin tällä kaudella.. No kunhan mese kääntää taas tehonumiskan kaakkoon niin eiköhän ne kiltisti jää.
    Uskon, että Ferrari pystyy tasaväkiseen kauteen Mercedeksen kanssa. Tuskin Kimikään tänään kaikkea otti irti aika-ajokierroksella? Todellinen kilpailukyky toki nähdään kauden ensimmäisissä kisoissa. Bravoo, Kimi!
    Kimi Matias Räikkönen- "Jäämiehen paluu".

  6. #6
    Registered User IsoAhven's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    2 209
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Doubtful Tarkastele viestiä
    Vähän näyttää nyt pelottavalta tuo Scuderian touhu, meinaavatko ihan pärjätäkkin tällä kaudella
    Tämä väite kaipaa perusteluja. Oikeasti.

  7. #7
    Pirkanmaan tietäjä Krtecek's Avatar
    Liittynyt
    May 2015
    Viestit
    674
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Doubtful Tarkastele viestiä
    Vähän näyttää nyt pelottavalta tuo Scuderian touhu, meinaavatko ihan pärjätäkkin tällä kaudella.. No kunhan mese kääntää taas tehonumiskan kaakkoon niin eiköhän ne kiltisti jää.
    Sponsoriajoa. Saa logot näkyviin ja sponssit tykkää.

    Mut joo, saas nähdä. Ainakin tähän asti vauhti on ollut vähintäänkin kelvollista vihulaistalleihin nähden. Mutta, ties mitä vielä Mersulta ja Red Bullista löytyy hihoista. Ei olisi ensimmäinen kerta.
    "The other day a journalist asked me: Be honest. Who is the best, you or Senna? Said: 'I'm alive.' " - Nelson Piquet

  8. #8
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2006
    Viestit
    132
    Mitäpä jos fefekin on ajellu säästellen?

    Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla

  9. #9
    Registered User
    Liittynyt
    Aug 2007
    Viestit
    212
    Kyllä tämä on Kimin kausi! Edellisestä mestaruudesta sopivasti 10 vuotta

  10. #10
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2009
    Viestit
    117
    Uutisen mukaan tulevan kauden autot sopivat erityisesti Massan ajotyylille. Kun muistellaan mennyttä, niin Massan paras kausi oli 2008, jolloin hän ajoi ferrarilla Räikkönen tallikaverinaan. Silloin hän voitti Kimin esim. paalupaikka määrässä, voitti enemmän kisoja sekä keräsi enemmän pisteitä. Mutta tarkoittaako tämä että tulevan kauden autot ei olisi Kimin ajotyylille optimaaliset?

    https://www.motorsport.com/f1/news/m...medley-881374/

  11. #11
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    33 817
    Lainaa Alunperin kirjoittanut K1M1 Tarkastele viestiä
    Uutisen mukaan tulevan kauden autot sopivat erityisesti Massan ajotyylille. Kun muistellaan mennyttä, niin Massan paras kausi oli 2008, jolloin hän ajoi ferrarilla Räikkönen tallikaverinaan. Silloin hän voitti Kimin esim. paalupaikka määrässä, voitti enemmän kisoja sekä keräsi enemmän pisteitä. Mutta tarkoittaako tämä että tulevan kauden autot ei olisi Kimin ajotyylille optimaaliset?

    https://www.motorsport.com/f1/news/m...medley-881374/
    Eikös Kimi kausi mennyt teknisiin ongelmiin, eikä auton sopimatttomuuteen. Lisäksi Kimi päästi mm. Massan ohi loppukaudesta kisoissa, kun omat tsaanssit oli mennyt. Tais Kimi johtaakin sarjaa alkukaudesta?
    "I have climbed my mountain, I am on the peak, so this feels right."
    Isän lailla poika kaahailee!

  12. #12
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    2 793
    Lainaa Alunperin kirjoittanut K1M1 Tarkastele viestiä
    Uutisen mukaan tulevan kauden autot sopivat erityisesti Massan ajotyylille. Kun muistellaan mennyttä, niin Massan paras kausi oli 2008, jolloin hän ajoi ferrarilla Räikkönen tallikaverinaan. Silloin hän voitti Kimin esim. paalupaikka määrässä, voitti enemmän kisoja sekä keräsi enemmän pisteitä. Mutta tarkoittaako tämä että tulevan kauden autot ei olisi Kimin ajotyylille optimaaliset?

    https://www.motorsport.com/f1/news/m...medley-881374/
    Jos autot sopii Massalle niin vieläkin paremmin ne sopii Kimille koska hänelle on vieläkin Massaa tärkeämpää on etupään pito, perä tulee perästä ja kun se ei ala kesken lipsumaa mutkat ajetaan nopeimmin koko gridistä.

  13. #13
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2006
    Viestit
    830
    Massalle tärkeää on, että auto ei yliohjaudu yhtään, aliohjaamisen sietää huomattavasti paremmin. Kimillä juurikin päinvastoin.

  14. #14
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2014
    Viestit
    196
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antsa Rieppo Tarkastele viestiä
    Eikös Kimi kausi mennyt teknisiin ongelmiin, eikä auton sopimatttomuuteen. Lisäksi Kimi päästi mm. Massan ohi loppukaudesta kisoissa, kun omat tsaanssit oli mennyt. Tais Kimi johtaakin sarjaa alkukaudesta?
    Juuri näin. Räikkösen mestaruushaaveet romuttuivat loppukauden alkupuolella alkaneeseen neljän kisan pisteettömään vaiheeseen. Kisoihin liittyneet ongelmathan eivät johtuneet täysin Kimistä vaan olosuhteet olivat vastaan.

    Tuota vaihetta ennenhän Räikkönen oli varsin hyvin mukana mestaruustaistossa, vaikka Hamilton ja Massa olivatkin onnistuneet Kimiä paremmin kauden keskivaiheessa.

  15. #15
    Jääkausi
    Liittynyt
    Jan 2005
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    4 457
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kana-fin Tarkastele viestiä
    Massalle tärkeää on, että auto ei yliohjaudu yhtään, aliohjaamisen sietää huomattavasti paremmin. Kimillä juurikin päinvastoin.
    Ja tuon takia Ferrari muutti/kehitti 2008 autonsa etupäätä enemmän Massan suuntaan, koska toinen vaihtoehto olisi Ferrarin inssin mukaan "tuhonnut toisen kuljettajan". Tämä muistaakseni ihan suoralainaus, joka täälä foorumillakin oli esillä jokunen vuosi sitten.

  16. #16
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2007
    Viestit
    333
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ghost_Glove Tarkastele viestiä
    Ja tuon takia Ferrari muutti/kehitti 2008 autonsa etupäätä enemmän Massan suuntaan, koska toinen vaihtoehto olisi Ferrarin inssin mukaan "tuhonnut toisen kuljettajan". Tämä muistaakseni ihan suoralainaus, joka täälä foorumillakin oli esillä jokunen vuosi sitten.
    ja sama asia tais vaikuttaa seuraavan vuodenkin autoon.
    "Mihin muuten Mustakarin 'asiantuntija'-status ylipäätään perustuu? Siihen, että on nähnyt tuhat kisaa tajuamatta mitään näkemästään?
    Mäkin syön joka päivä, enkä silti ole minkään sortin ruoka-asiantuntija." -Albert Park 16.3.2012 kl 13.42

  17. #17
    Registered User Joel Hallikainen's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2017
    Viestit
    78
    http://www.skysports.com/f1/news/124...aikkonen-talks
    Ferrari president questions if Finn was 'tired' during Chinese GP; Arrivabene admits team may choose No 1 driver
    Kimi alisuorittanut kauden alun ja nyt siellä jo keskustellaan kakkoskuskin roolista, voi prkl##

  18. #18
    as Quo as possible JPP's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2007
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Viestit
    22 335
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Joel Hallikainen Tarkastele viestiä
    http://www.skysports.com/f1/news/124...aikkonen-talks


    Kimi alisuorittanut kauden alun ja nyt siellä jo keskustellaan kakkoskuskin roolista, voi prkl##
    Ei Kimi vissiin kovin kaksisesti ajanut, mutta voishan Ferrari alisuorittamisen varmistamiseksi seuraavassa kisassa esim. ajattaa koko matkan yksillä renkailla, niin jos vaikka maaliin asti pääsisi, suoritus hylättäisiin kun eri rengaskovuuksilla ajaminen vissiin on pakollista edelleen.
    Rima kannattaa asettaa niin korkealle, että sen pystyy alittamaan kumartumatta.
    "... Kellontarkkaa puuhaa niinku ripulin korjaaminen pieremällä." Mehe Rienarsuo

  19. #19
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2002
    Viestit
    259
    Nähtyäni Ferrarin olevan kilpailukykyinen (suurinpiirtein tasavahva) Australiassa mietin kahta ratkaisevaa tekijää kuljettajien mestaruuden mahdolliseksi ratkaisijaksi (jos kauden aikainen kehitys on tasavahvaa);

    1) vähemmän strategisia virheitä tehnyt talli voittaa
    2) talli joka ottaa aiemmin käyttöön ykköskuski- kakkoskuski strategian voittaa.


    Jotenkin muutenkin jo tuntuu siltä, että Ferrarilla on vastuunpakoilun ilmapiiri, jossa syytellään muita ilman omien virheiden myöntämistä. Valitettavasti syntipukki on valittu ja ainoastaan Kimin suoritustason huima nousu voi tilanteen pelastaa. Toivotaan sitä tietysti.
    "Punainen ei ole pelkkä väri, se on aate."

  20. #20
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 042
    Ferrarin sisällä taitaa olla kriisi johtajien ja Kimin välillä. Pääjohtaja haluaa, että Mauri kutsuu Kimin puhutteluun. Pääjohtajan kommentit "Kimi ajaa hyvin, kun on hiljaa"-kommentit kertoo, että jotain riitaa sisällä on.

  21. #21
    Banned
    Liittynyt
    Aug 2007
    Viestit
    1 136
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Ferrarin sisällä taitaa olla kriisi johtajien ja Kimin välillä. Pääjohtaja haluaa, että Mauri kutsuu Kimin puhutteluun. Pääjohtajan kommentit "Kimi ajaa hyvin, kun on hiljaa"-kommentit kertoo, että jotain riitaa sisällä on.
    Näinpä. Toisaalta onhan Kimi nykyisin keskittyny enemmän valittamaan kuin ajamaan. Eipä ennen vanhaan kun tulosta tehtiin niin kiljuttu tiimiradioon millon mistäkin.

  22. #22
    Registered User Joel Hallikainen's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2017
    Viestit
    78
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Doubtful Tarkastele viestiä
    Näinpä. Toisaalta onhan Kimi nykyisin keskittyny enemmän valittamaan kuin ajamaan. Eipä ennen vanhaan kun tulosta tehtiin niin kiljuttu tiimiradioon millon mistäkin.
    Kimin Mclaren aikoihin verrattuna Kimi on varjo entisestään, silloin otettiin paaluja ja voittoja ja myllytettiin tallikavereita mennen tullen.

  23. #23
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2016
    Viestit
    76
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Ferrarin sisällä taitaa olla kriisi johtajien ja Kimin välillä. Pääjohtaja haluaa, että Mauri kutsuu Kimin puhutteluun. Pääjohtajan kommentit "Kimi ajaa hyvin, kun on hiljaa"-kommentit kertoo, että jotain riitaa sisällä on.
    Mark Hughes tuo asioihin mielenkiintoisen näkökulman Kiinan GP:n kolumninsa kommenttiosiolla:

    Motor Sport Magazine: Chinese Grand Prix Report

    Eli: Räikkösellä ja Vettelillä on samat palikat autossa, ja molemmat saavat ajaa kilpaa radalla. Sen sijaan strategiapuolella pyritään aina maksimoimaan Sebastianin sijoitus; tällöin Kimille optimaallinen strategia voidaan uhrata Sebastianin sijoituksen suojaamiseen. Kuten Kiinassa taisi käydä. Tai Espanjassa viime kaudella, tosin silloin Ferrari astui miinaan, ja yksi pysähdys oli nopeampi.

    Mielenkiintoista nähdä, mitä käy, jos Kimi onkin Vettelin edellä ja kaiken lisäksi nopeampi.

    PS. Varikkohuhjen mukaan Kimin moottoriongelmat olivat oma vika, unohti vaihtaa asetukset välikelin pyöriltä kuivan kelin renkaille

  24. #24
    Olivier Bocques Fan Club
    Liittynyt
    Apr 2000
    Viestit
    7 846
    Tallien puolesta asetelmassa on selvästi samaa kuin mitä vuonna 2000 siinä mielessä että kaksi tallia on selvästi muiden edellä ja suhteellisen tasaisia keskenään. Tuolloin 11/17 aika-ajossa McLarenit ja Ferrarit muodostivat kärkinelikon, järjestys saattoi vaihdella.
    HWNSNBM

  25. #25
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    225
    Lainaa Alunperin kirjoittanut FCY Tarkastele viestiä

    PS. Varikkohuhjen mukaan Kimin moottoriongelmat olivat oma vika, unohti vaihtaa asetukset välikelin pyöriltä kuivan kelin renkaille
    Varikkohuhut lienee Autosportin foorumi tjsp? Eiköhän ne olis varikkomuurilla huomanneet, jos oli väärä moottorikartta käytössä ja siitä Kimiä ojentaneet.

  26. #26
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 042
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Nappula Tarkastele viestiä
    Varikkohuhut lienee Autosportin foorumi tjsp? Eiköhän ne olis varikkomuurilla huomanneet, jos oli väärä moottorikartta käytössä ja siitä Kimiä ojentaneet.
    Kyllä ne on Kimillä ennenkin unohtuneet kuten Kanadan GP:ssä kahtena vuotena peräkkäin.

  27. #27
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 026
    Lainaa Alunperin kirjoittanut FCY Tarkastele viestiä
    Mark Hughes tuo asioihin mielenkiintoisen näkökulman Kiinan GP:n kolumninsa kommenttiosiolla:

    Motor Sport Magazine: Chinese Grand Prix Report

    Eli: Räikkösellä ja Vettelillä on samat palikat autossa, ja molemmat saavat ajaa kilpaa radalla. Sen sijaan strategiapuolella pyritään aina maksimoimaan Sebastianin sijoitus; tällöin Kimille optimaallinen strategia voidaan uhrata Sebastianin sijoituksen suojaamiseen. Kuten Kiinassa taisi käydä. Tai Espanjassa viime kaudella, tosin silloin Ferrari astui miinaan, ja yksi pysähdys oli nopeampi.
    Eli Kimi on kakkoskuski. End of story.

  28. #28
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2016
    Viestit
    76
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Nappula Tarkastele viestiä
    Varikkohuhut lienee Autosportin foorumi tjsp? Eiköhän ne olis varikkomuurilla huomanneet, jos oli väärä moottorikartta käytössä ja siitä Kimiä ojentaneet.
    "Scarbs Jr." eli Matt Somerfield tällä kertaa asialla.

    Missed Apex Podcast: SomersF1 China Debrief

    Again we must remember the tyre delta between the super and soft tyres but it’s also worth noting that Kimi was suffering with an issue deploying energy out of T12 all the way to T14 as it was later noted he’d been in the wrong power mode, reportedly having not toggled from an intermediate tyre energy map to the dry weather setup. Afterall the wet, intermediate and dry weather tyres all have different circumferences and the engine/power/energy maps have to be different for each.
    Viestiä on viimeksi muokannut FCY; 11.04.2017 19:28. Syy: Quoten fiksaus

  29. #29
    Registered User Ernst Stavro Blofeld's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2017
    Sijainti
    Canned
    Viestit
    273
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Masza Tarkastele viestiä
    Eli Kimi on kakkoskuski. End of story.
    Sittenhän se nähdään jos/kun Räikkönen on aika-ajoissa nopeampi kuin Vettel. Mikäli tuolloin vielä saa 2-strategian, niin asia on aika selvä. Räikkönen on parempi varmasti vähintään muutaman kerran aika-ajoissa kuin Vettel. Vaikka Vettelin epäonnistumisen kautta.
    There is no substitute.

  30. #30
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    225
    Lainaa Alunperin kirjoittanut FCY Tarkastele viestiä
    "Scarbs Jr." eli Matt Somerfield tällä kertaa asialla.
    Ok. Olis kiva tietää mistä kaveri saa tietonsa, eli kuinka luotettavaa tietoa on, vai onko vain omaa päätelmää. Mitään virallista ei liene julkaistu?

  31. #31
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    33 817
    Kilpailevan tallinkin tallipäällikkö ihmetelee Ferrarin touhuja Kimin kanssa.

    Red Bull boss Christian Horner says third and fourth was the maximum for his team in China, though he thinks the team was helped by Ferrari leaving Kimi Raikkonen in "no man's land" late in the race.

    Max Verstappen and Daniel Ricciardo finished between the two Ferrari drivers, with the former scoring a podium which had looked unlikely ahead of the weekend. The damp start brought Red Bull into contention but it seemed likely they would drop behind Ferrari as the track tried out.

    Verstappen and Ricciardo's third stops, where they took another set of super-softs each, forced leading pair Lewis Hamilton and Sebastian Vettel for a final stop of their own. But while that was happening, Ferrari kept Raikkonen out on his old soft tyres -- hoping to get him to the end -- despite the Finn growing increasingly frustrated over the radio at the handling of his car and the fact he was losing time in traffic while his rivals were in clear air and on fresh rubber.

    When he finally did pit, he emerged in sixth behind Carlos Sainz's Toro Rosso. Though he quickly got by and caught up to the Red Bulls with super-soft tyres of his own, he ran out of laps and had to settle for fifth.
    http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/...ina-make-sense
    "I have climbed my mountain, I am on the peak, so this feels right."
    Isän lailla poika kaahailee!

  32. #32
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2016
    Viestit
    76
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Nappula Tarkastele viestiä
    Ok. Olis kiva tietää mistä kaveri saa tietonsa, eli kuinka luotettavaa tietoa on, vai onko vain omaa päätelmää. Mitään virallista ei liene julkaistu?
    Ainakin ennen kaveri on ollut hyvin perillä tallien tekniikkapuolen hyshys-jutuista, joten pitäisin tietoa ihan luotettavana.

  33. #33
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    240
    Lainaa Alunperin kirjoittanut FCY Tarkastele viestiä
    Mark Hughes tuo asioihin mielenkiintoisen näkökulman Kiinan GP:n kolumninsa kommenttiosiolla:

    Motor Sport Magazine: Chinese Grand Prix Report

    Eli: Räikkösellä ja Vettelillä on samat palikat autossa, ja molemmat saavat ajaa kilpaa radalla. Sen sijaan strategiapuolella pyritään aina maksimoimaan Sebastianin sijoitus; tällöin Kimille optimaallinen strategia voidaan uhrata Sebastianin sijoituksen suojaamiseen. Kuten Kiinassa taisi käydä. Tai Espanjassa viime kaudella, tosin silloin Ferrari astui miinaan, ja yksi pysähdys oli nopeampi.

    Mielenkiintoista nähdä, mitä käy, jos Kimi onkin Vettelin edellä ja kaiken lisäksi nopeampi.

    PS. Varikkohuhjen mukaan Kimin moottoriongelmat olivat oma vika, unohti vaihtaa asetukset välikelin pyöriltä kuivan kelin renkaille
    Tuolla aika-ajo yhteenvedon lopussa todetaan, että Kimi ajo samalla setupilla ku Australiassa eikä kerenny kokeilee uutta:

    "The last thing*Räikkönen*needed was cancelled practice sessions. He’d been planning on trying a new set-up following his qualifying difficulties in Melbourne, but considered it too risky with just one Saturday morning session before qualifying."

    Mitä tuolla setupilla tässä nyt sit ikinä tarkotetaan, jotain isompaa juttua kai sitten.

  34. #34
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 026
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ernst Stavro Blofeld Tarkastele viestiä
    Sittenhän se nähdään jos/kun Räikkönen on aika-ajoissa nopeampi kuin Vettel. Mikäli tuolloin vielä saa 2-strategian, niin asia on aika selvä. Räikkönen on parempi varmasti vähintään muutaman kerran aika-ajoissa kuin Vettel. Vaikka Vettelin epäonnistumisen kautta.
    Nähtiinhän tuota jo viime kaudella. En nyt muista tarkalleen kisoja, mutta niissä kauden puolivälin jälkeisissä kisoissa, joissa Kimi oli lähtöruudukossa Vettelin edellä, oli hän usein tuloksissa tämän takana juurikin osittain epäonnistuneen taktiikan takia.

  35. #35
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    2 793
    Kyllä Kimin ajaminen Kiinan GP:ssä oli todella todella aneemista, ei edes ainuttakaan yritystä ohittaa Ricciardo. Paikkoja kyllä oli erityisesti mutkassa 3 jossa Vettel teki oman ohituksensa, Kimi oli monta kertaa riittävän lähellä tehdäkseen sukelluksen ja jos nämä eivät olisi tuottaneet onnistumista niin ainakin pasmat olisi mennyt sekaisin Ricciardolta joka olisi johtanut puolustusasemiin jolloin olisi voinut yrittää ohitusta ulkokautta.

    Jos suorittaminen jatkuu yhtä "munattonama ja aneemisena" vielä parin kisan ajan niin en ihmettele jos Kimi saa potkut kesken kauden.

  36. #36
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 026
    Mutta kun Kimi on tunnettu siitä, ettei tee sukelluksia (se Bottas-yritys Sochissa oli harvinainen poikkeus).

  37. #37
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2014
    Viestit
    430
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markot Tarkastele viestiä
    Kyllä Kimin ajaminen Kiinan GP:ssä oli todella todella aneemista, ei edes ainuttakaan yritystä ohittaa Ricciardo. Paikkoja kyllä oli erityisesti mutkassa 3 jossa Vettel teki oman ohituksensa, Kimi oli monta kertaa riittävän lähellä tehdäkseen sukelluksen ja jos nämä eivät olisi tuottaneet onnistumista niin ainakin pasmat olisi mennyt sekaisin Ricciardolta joka olisi johtanut puolustusasemiin jolloin olisi voinut yrittää ohitusta ulkokautta.

    Jos suorittaminen jatkuu yhtä "munattonama ja aneemisena" vielä parin kisan ajan niin en ihmettele jos Kimi saa potkut kesken kauden.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Masza Tarkastele viestiä
    Mutta kun Kimi on tunnettu siitä, ettei tee sukelluksia (se Bottas-yritys Sochissa oli harvinainen poikkeus).
    Kimi on tunnettu siitä ettei hölmöile, mutta kyllä välillä pitäisi olla vähän enemmän yritystä. Nyt se Vettelinkin "sukellus" oli yksi hienoimpia ohituksia vähään aikaan. Ja Verstappenkin tunnetaan yleisemmin hyvänä ohittajana kuin jonain "sukellus-törmäily-Maldonadona", vaikka välillä on ollutkin lähellä osua ja on osunutkin.

  38. #38
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2014
    Viestit
    8
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Formunaattor Tarkastele viestiä
    Kimi on tunnettu siitä ettei hölmöile, mutta kyllä välillä pitäisi olla vähän enemmän yritystä. Nyt se Vettelinkin "sukellus" oli yksi hienoimpia ohituksia vähään aikaan. Ja Verstappenkin tunnetaan yleisemmin hyvänä ohittajana kuin jonain "sukellus-törmäily-Maldonadona", vaikka välillä on ollutkin lähellä osua ja on osunutkin.
    Niinpä, ja jos olisi sukeltanut ja kolaroinut ittensä pihalle, niin samalla lailla olisi niskaan satanut "vanha ja ei osaa ajaa enää kun tolla tavalla pitää sukeltaa". Myrsky tuli nytkin, mutta myös pisteet, jotka mahdollisen kolaroinnin kanssa olisi jääneet tulematta.
    Viestiä on viimeksi muokannut Antsa Rieppo; 12.04.2017 21:03.

  39. #39
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 026
    Kimi on ollut aina vahva Bahrainissa. Podium on minimitavoite, muuten voidaankin jo alkaa puhua, että papasta ole mihkään.

  40. #40
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    2 687
    Jos Ferrari-pomot ovat tyytömättömiä Räikköseen, niin viime kauden lopussa he olivat Vetteliin tyytymättömiä.
    Pessimisti ei pety.

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email