F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/44

Ketju: Espanjan GP 2017 jälkihöyryt (Bottaksen moottorista)

  1. #1
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    38 999

    Espanjan GP 2017 jälkihöyryt (Bottaksen moottorista)

    Täällä jatketaan. Kisan parasta antia Kimin pikkufanin huomiointi.
    Anna mun olla se, joka naarmusi nuolee, rakastaa niin et naapurit kuulee.
    Joka pelkää eniten, huutaa koviten.

  2. #2
    Registered User Kenda's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2015
    Sijainti
    Kujalla
    Viestit
    2 011
    Alonson kone kesti maaliin asti

  3. #3
    Pirkanmaan tietäjä Krtecek's Avatar
    Liittynyt
    May 2015
    Viestit
    755
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antsa Rieppo Tarkastele viestiä
    Täällä jatketaan. Kisan parasta antia Kimin pikkufanin huomiointi.
    Eipä sinivalkolasien läpi katsottuna muuta mainitsemisen arvoista tässä kisassa ollutkaan.
    "There's nothing wrong with the car except that it's on fire.' " - Murray Walker

  4. #4
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Laulumailla
    Viestit
    38 999
    Ricciardo jäi 'valovuoden' kärkikaksikolle.
    Anna mun olla se, joka naarmusi nuolee, rakastaa niin et naapurit kuulee.
    Joka pelkää eniten, huutaa koviten.

  5. #5
    . burb's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2002
    Viestit
    44 830
    Force Indialta hyvä kisa, 4. ja 5.
    Wehrleinillä vain yksi stoppi, onko sijoituksensa nyt sitten 8? Olis Sauberille ekat pisteet...?

  6. #6
    A-sijan Tuntija
    Liittynyt
    May 2014
    Sijainti
    Maalla
    Viestit
    2 390
    Tulokset ja kisan huippuhetki :





    MotorSportti on kivaa, kun sen oikein oivaltaa. "Forza Ferrari". Forza ICEMAN.

  7. #7
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2017
    Viestit
    180
    Kai tämä nyt oli Barcelonan kisaksi ihan hyvä. Paikkapaikoin oli jopa jännä, mutta suurinosa kisasta oli aika unettavaa. Tuo suuri taso-ero kärkikaksikon takana häiritsi suuresti, kuin eri sarjan kilpa-autoista olisi kyse.

  8. #8
    Perusfeidaaja
    Liittynyt
    Apr 2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    4 355
    Miksi se pieni poika väänsi itkua yhden keskeytyksen takia?
    Ekaa voisi kyllä sanoa samakasi kuin kalasteluksi järvessä että nappaanko onki vai ei sitten millään? Tokassa että onko profiittia yhtään bisnekselle ja sepäs joka aivan varmasti nyrppii jos ei mitään hyötyä kuten on saanut lukea paljon yrittäjien karusta arjesta.

  9. #9
    Registered User Mr Hindsight's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2016
    Viestit
    282
    Bottaksen viime GP:n voiton jälkeen pystyi tietyistä paikoista lukemaan kommentteja siitä, kuinka "Hamltonilla kuuppa sekoaa", "Hamilton hermoilee", "Hamilton ei kestä häviötä", ynnä muuta vastaavaa.

    Mitenköhän nyt? Kunnon hattutemppu: paalu, voitto ja nopein kierros. Kai se niin menee, että olet aina vain yhtä hyvä kuin edellinen kisasi.

  10. #10
    Registered User Mr Hindsight's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2016
    Viestit
    282
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Renessanssinero Tarkastele viestiä
    Miksi se pieni poika väänsi itkua yhden keskeytyksen takia?
    Et taida muistaa, millaista on olla lapsi. Poika varmaan odottanut kisaa niin, että tuskin on edes malttanut nukkua viime yönä.

  11. #11
    A-sijan Tuntija
    Liittynyt
    May 2014
    Sijainti
    Maalla
    Viestit
    2 390
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Renessanssinero Tarkastele viestiä
    Miksi se pieni poika väänsi itkua yhden keskeytyksen takia?
    Sheldon Cooper...
    MotorSportti on kivaa, kun sen oikein oivaltaa. "Forza Ferrari". Forza ICEMAN.

  12. #12
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    2 894
    Suomalaiset keskeytti.
    Räikkönen teki hienosti pikkufanin kanssa.

    Mutta kärkitallien autojen keskeytykset vain korostavat näitä tasoeroja. Edellisen kerran Britanniassa 2008 vain kolme autoa ollut samalla kierroksella.
    Ja renkaat ovat liian kovia.
    Pessimisti ei pety.

  13. #13
    User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    4 637
    Lainaa Alunperin kirjoittanut uuci Tarkastele viestiä
    Ja renkaat ovat liian kovia.
    Nyt oli jo vähän variaatioita taktiikoissa, mutta olisi ollut varaa mennä vielä pykälää pehmeämmille kumeille.

  14. #14
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    2 894
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JoneZi Tarkastele viestiä
    Nyt oli jo vähän variaatioita taktiikoissa, mutta olisi ollut varaa mennä vielä pykälää pehmeämmille kumeille.
    Toki oli variaatioita, mutta Hamilton ja Vettel teki viimeisen stopin samaan aikaan eri renkailla, niin olis voinut kuvitella, että pehmät renkaat olisi pettäny Hamiltonin alla.
    Pessimisti ei pety.

  15. #15
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2009
    Viestit
    2 391
    Bottas Maikkarilla ajotuntumastaan kisassa ennen keskeytystä: Samanlainen fiilinki kuin Bahrainissa, ei vaan ollut pitoa.

  16. #16
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 077
    Suomalaisten mestaruustaisto oli kait siinä - ainakin Kimin.

    Force Indialta nappisuoritus, kohta on Red Bullikin jo kiikarissa.

    Williamsilta aivan vihkoon.

    Jokohan Palmer saa fudut?

    Kimiltä ja Ferrarilta hieno ele kisan jälkeen.

  17. #17
    User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    4 637
    Lainaa Alunperin kirjoittanut hippi Tarkastele viestiä
    Bottas Maikkarilla ajotuntumastaan kisassa ennen keskeytystä: Samanlainen fiilinki kuin Bahrainissa, ei vaan ollut pitoa.
    Missattu FP3 ei ainakaan auttanut asiaa. Sanoi jo ennen kisaa, että ei harkoissa saanut perää pitämään. Mersu tuntuu olevan todella herkkä säädettävä ja ero hyvän ja heikomman setupin välillä on tosi iso.

  18. #18
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2006
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    2 639
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JoneZi Tarkastele viestiä
    Missattu FP3 ei ainakaan auttanut asiaa. Sanoi jo ennen kisaa, että ei harkoissa saanut perää pitämään. Mersu tuntuu olevan todella herkkä säädettävä ja ero hyvän ja heikomman setupin välillä on tosi iso.
    Jep ja sama nähtiin Lewiksen autossa Venäjän GP:ssä. Tällä hetkellä Ferrari näyttää tuon suhteen olevan edellä.

  19. #19
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 390
    Avausmutkan kolarille ei voinut mitään, kolme autoa samaan kohtaan... Bang. Harmi Kimin ja Maxin kannalta. Jäämieheltä upea ele antaa lippis pikkupojalle.

    Bottas toteutti tallin taktiikkaa ja blokkasi Vettelin ohitusyritykset, jolloin Ferrarin renkaat kuluivat nopeammin. Tämä antoi Lewiksen mahdollisuuden nousta voittoon. Kolikon kääntöpuolena turbpn hajoaminen. Ricciardo kiitti ja ajoi rauhassa kolmanneksi. Tämä kisa viimeistään sinetöi suomalaiaisten kakkoskuskistaruksen.

    Jos lämmittelyajot tuotaisiin takaisin, miten se vaikuttaisi kilpailusuorituksiin ja auton toimivuuteen?
    Viestiä on viimeksi muokannut spotter90; 14.05.2017 19:51.

  20. #20
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2008
    Viestit
    897
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Masza Tarkastele viestiä
    Suomalaisten mestaruustaisto oli kait siinä - ainakin Kimin.

    Force Indialta nappisuoritus, kohta on Red Bullikin jo kiikarissa.

    Williamsilta aivan vihkoon.

    Jokohan Palmer saa fudut?

    Kimiltä ja Ferrarilta hieno ele kisan jälkeen.

    Kyllä sekä Ferkun että Mersun on keskitettävä kaikki ykköskuskin auttamiseen mestaruuskamppailussa.

    Williams ei voi tallikisassa pärjätä yhdellä kuljettajalla. Rellulla sama ongelma.

    Wehrlein oli minulle suurin yllättäjä.

    Plussat: Wehrlein, Perez ja Ocon.

    Miinukset: Stroll, Palmer ja Vandoorne.
    "Kaikki paitsi autourheilu on turhaa"

  21. #21
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 077
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Froilan Gonzales Tarkastele viestiä
    Kyllä sekä Ferkun että Mersun on keskitettävä kaikki ykköskuskin auttamiseen mestaruuskamppailussa.

    Williams ei voi tallikisassa pärjätä yhdellä kuljettajalla. Rellulla sama ongelma.

    Wehrlein oli minulle suurin yllättäjä.

    Plussat: Wehrlein, Perez ja Ocon.

    Miinukset: Stroll, Palmer ja Vandoorne.
    Unohdin Wehrleinin. Mahtava ajo tosiaan!

  22. #22
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2007
    Viestit
    1 158
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Masza Tarkastele viestiä
    Suomalaisten mestaruustaisto oli kait siinä - ainakin Kimin.
    No onhan tuota piste-eroa jo aika paljon Vetteliin nähden. 55 pojoa.
    Bottaksella 41p kärkeen.

    https://www.formula1.com/en/results....7/drivers.html
    Viestiä on viimeksi muokannut ScuderiaJormaz; 14.05.2017 18:56.

  23. #23
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2008
    Viestit
    3 292
    Lainaa Alunperin kirjoittanut spotter90 Tarkastele viestiä
    Avausmutkan kolarille ei voinut mitään, kolme autoa samaan kohtaan... Bang.
    Ööö, olishan Bottas voinu sille paljonkin kun olis jättäny Kimille tilaa kuten Kimi jätti Bottakselle. Mutta ei jättänyt vaan ajoi päin.

  24. #24
    Registered User Kenda's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2015
    Sijainti
    Kujalla
    Viestit
    2 011
    No eipä ollut Bottaksellakaan tilaa mihin olis Kimiä väistänyt, kaikista syyttömin osapuoli kolariin oli Verstappen. Niin "tyylipuhdas" racing incident kuin vaan voi olla, ja hyvä ettei tuosta tullut väkisin rankkua kenellekkään(toki kaikki sai tavallaan rankkunsa sillä ettei kukaan nähnyt maalia).

  25. #25
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2014
    Viestit
    466
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Kenda Tarkastele viestiä
    No eipä ollut Bottaksellakaan tilaa mihin olis Kimiä väistänyt, kaikista syyttömin osapuoli kolariin oli Verstappen. Niin "tyylipuhdas" racing incident kuin vaan voi olla, ja hyvä ettei tuosta tullut väkisin rankkua kenellekkään(toki kaikki sai tavallaan rankkunsa sillä ettei kukaan nähnyt maalia).
    Toisaalta Verstappenkin tuli ja änki sinne ulkoreunaan todella pitkän matkan takaa. Ihailen kyllä Maxin ennakkoluulottomuutta ja asennetta hakea sijoituksia noissa alkukahinoissa, mutta tällä kertaa se kostautui. Jos joka väliin änkee aina, niin joskus sitten osuu. Eikä ole tarkoitus tässä mitenkään Maxia haukkua, eihän tuo kolari hänenkään vika ollut. Välillä käy näin. Kuten sanoit, oppikirjamainen kisatilanne.

  26. #26
    Registered User Bunder's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2017
    Viestit
    101
    Itsestäni tuntuu vähän siltä, että ehkä itse lajille olisi ollut parempi, ettei Rosberg olisi lopettanut. Olisi kiva katsoa Hamiltonin ja Nicon kylmiä välejä ja rajua (likaista) taistelua radalla, samalla kun kummankaan voitot eivät olisi enää varmoja. Myös Bottasta olisi mielenkiintoista seurata myös Williamsilla ja voi vain kuvitella mikä ero olisi tällä hetkellä Strolliin. Renkaat on myös SAATAVA pehmeämmäksi. Vähintään vastaamaan viime kauden kulutusta.

    Lisäksi nuo tasoerot pitäisi yksinkertaisesti saada pienemmäksi kärjen ja keskikastin osalta. Manorinkin poistuminen oli ikävää, koska gridi näyttäisi paljon kivemmalta 22:lla autolla.
    On tässä kaudessa hyviä asioita, mutta paljon on ikävä myös viime kautta
    Viestiä on viimeksi muokannut Bunder; 14.05.2017 21:00.

  27. #27
    Senior Member Cmoney's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2004
    Viestit
    12 866
    Harmilliseen väliin joutui Kimi avausmutkassa kun Bottas oikealla (ei voi kadotakaan) ja Verstappen pyrki vasemmalta nousemaan kolmanneksi. Tila kävi sitten ahtaaksi. Racing incident.
    Vettelin Hami-kiilaus varikoltatulon yhteydessä meni ehkä yllättäenkin ilman rankkua (Mersu jo vähän edellä). Mutta hyvä voittotaistelu sitten.

  28. #28
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2008
    Viestit
    496
    On ne kyllä typeriä nuo Ferrarin taktikot. Olisivat voineet varmistella Vettelin voiton, ottamalla stopille VSC aikana, mutta ei. Mitään syytä ei ollut jatkaa enää pitempään radalla, koska renkaat olis kestäny helposti maaliin asti. Hamilton sit tuli VSC aikana varikolle, tosin sekään ei täysin putkeen mennyt, koska VSC loppui varikkokäynnin aikana.

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2012
    Sijainti
    Täällä
    Viestit
    2 077
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Razor Tarkastele viestiä
    On ne kyllä typeriä nuo Ferrarin taktikot. Olisivat voineet varmistella Vettelin voiton, ottamalla stopille VSC aikana, mutta ei. Mitään syytä ei ollut jatkaa enää pitempään radalla, koska renkaat olis kestäny helposti maaliin asti. Hamilton sit tuli VSC aikana varikolle, tosin sekään ei täysin putkeen mennyt, koska VSC loppui varikkokäynnin aikana.
    Vettel menetti melkoisesti aikaa Bottaksen takana. Se maksoi sen, että Hamilton pääsi stoppien jälkeen lähietäisyydelle ja ohitusyritystä hakemaan.

  30. #30
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2004
    Viestit
    183
    Mitenkäs se Hamilton otti siinä viimeisellä virtual safety carin varikkopysähdyksellä Vettelin kiinni? Onko mittauspiste vasta Mersun varikkopilttuun jälkeen tms, joten pystyi "huijata" ajamalla kovempaa varikolle kuin muuten olisi sallittua ja tämä ei näkyisi mittauksessa?

    Näkeekö mistä tarkemmat kierrosajat? Tuntuu tuntuu todella omituiselta muuten vetää tuollainen ero kiinni.
    Viestiä on viimeksi muokannut Antsa Rieppo; 15.05.2017 03:56. Syy: Otsikko poistettu
    007 ja lupa paalulle.

  31. #31
    Olivier Bocques Fan Club
    Liittynyt
    Apr 2000
    Viestit
    8 089
    Varikolla kuluva aika on koko lailla vakio, on sitten (virtuaalinen) turva-auto radalla tai ei. Kun taas radalla nopeus on rajoitettu.
    HWNSNBM

  32. #32
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2004
    Viestit
    183
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Bleu Tarkastele viestiä
    Varikolla kuluva aika on koko lailla vakio, on sitten (virtuaalinen) turva-auto radalla tai ei. Kun taas radalla nopeus on rajoitettu.
    Tarkoitin, että kun virtuaalisen turva-auton aikana on käsittääkseni aikarajoitus (ei nopeus). Niin voiko tätä aikarajaa huijata, jos mittauspiste olikin vasta Mersun pilttuun jälkeen. Tällöin voi ajaa nopeampaa, koska kuitenkin mittauspisteeseen saapuessa on pysähdytty vaihtamaan renkaat.

    Ei mitään hajua, että kuinka pitkin välein noita mittauspisteitä on ja onko tämä mahdollista. Ihmettelin vain, että kun suli noin suuri johto oliko kyseessä jotain muutakin taktista kikkailua.
    007 ja lupa paalulle.

  33. #33
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2008
    Viestit
    496
    Semmosen hyödyn siitä saa jos tekee stopin VSC aikana. Muut ajaa radalla hiljempaa joten varikolla ei häviä niin paljon aikaa verrattuna kuskeihin ketkä on radalla.

    Joka sektorilla on siis tietty delta-aika joka pitää ylittyä.
    Viestiä on viimeksi muokannut Razor; 14.05.2017 23:45.

  34. #34
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    2 855
    Yllättävän tapahtumarikas kisa kisaksi Barcelonassa. Ohituksiakin nähtiin...

  35. #35
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2008
    Viestit
    3 292
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Razor Tarkastele viestiä
    On ne kyllä typeriä nuo Ferrarin taktikot. Olisivat voineet varmistella Vettelin voiton, ottamalla stopille VSC aikana, mutta ei. Mitään syytä ei ollut jatkaa enää pitempään radalla, koska renkaat olis kestäny helposti maaliin asti. Hamilton sit tuli VSC aikana varikolle, tosin sekään ei täysin putkeen mennyt, koska VSC loppui varikkokäynnin aikana.
    Hamiltonin pysähdys otettiin just tarkoituksella silloin kun VSC oli jo loppumassa, ettei Ferrari voi enää reagoida siihen ja nollata Mersun saamaa hyötyä.

  36. #36
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2002
    Viestit
    307
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Veidt Tarkastele viestiä
    Hamiltonin pysähdys otettiin just tarkoituksella silloin kun VSC oli jo loppumassa, ettei Ferrari voi enää reagoida siihen ja nollata Mersun saamaa hyötyä.
    Ei ne voineet etukäteen tietää milloin VSC poistuu käytöstä.
    "Punainen ei ole pelkkä väri, se on aate."

  37. #37
    Olivier Bocques Fan Club
    Liittynyt
    Apr 2000
    Viestit
    8 089
    Lainaa Alunperin kirjoittanut imthesun Tarkastele viestiä
    Tarkoitin, että kun virtuaalisen turva-auton aikana on käsittääkseni aikarajoitus (ei nopeus). Niin voiko tätä aikarajaa huijata, jos mittauspiste olikin vasta Mersun pilttuun jälkeen. Tällöin voi ajaa nopeampaa, koska kuitenkin mittauspisteeseen saapuessa on pysähdytty vaihtamaan renkaat.

    Ei mitään hajua, että kuinka pitkin välein noita mittauspisteitä on ja onko tämä mahdollista. Ihmettelin vain, että kun suli noin suuri johto oliko kyseessä jotain muutakin taktista kikkailua.
    Noita sektoreita on kaiketi parikymmentä kierrosta kohti, ja ainakin viimeisin ennen Mercedeksen varikkoa on maalilinjalla, missä täytyy olla jo rajoitin päällä. Maalilinjan on oltava aina ennen tai jälkeen kaikkia varikkopilttuita, ei koskaan keskellä.
    HWNSNBM

  38. #38
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2017
    Viestit
    180
    Renkaat olisi tosiaan voinut olla ihan hyvin pykälää pehmeämmän, niin että medium ja hard olisiva olleet enemmän kisarenkaita ja soft vähän tollanen aika-ajo tyyppinen renkas, jolla pystyis ajaa kisassa noin 10 kierrosta. Nyt softilla ajetiin mielestäni liikaa ja hard oli aivan liian kova edes kisarenkaaksi.
    Varikko stoppien määrä oli hyvällä tasolla siinä ei mitään vikaa.
    Vaikka renkaita pitää mielestäni pehmentää, niin ei liikaa, koska en halua nähdä pitään parin viimekauden kaltaista säästelyajoa.
    Pirellin on mun mielestä jossain sanonut että tälle vuodelle renkaitten toimintaikkuna olisi laajempi, mutta jotenkin tuntuu, että se on edelleen todella pieni. (En tiedä, onko se Fykkösissä aina ollut näin tarkkaa.)

  39. #39
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2008
    Viestit
    3 292
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Punainen Tarkastele viestiä
    Ei ne voineet etukäteen tietää milloin VSC poistuu käytöstä.
    No ei niin. Odottivat että tulee ilmotus "VSC loppuu kohta", sitten varikolle. Väännetäänkö rautalanka vielä tiukemmalle?

  40. #40
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    28 899
    Lainaa Alunperin kirjoittanut imthesun Tarkastele viestiä
    Tarkoitin, että kun virtuaalisen turva-auton aikana on käsittääkseni aikarajoitus (ei nopeus). Niin voiko tätä aikarajaa huijata, jos mittauspiste olikin vasta Mersun pilttuun jälkeen. Tällöin voi ajaa nopeampaa, koska kuitenkin mittauspisteeseen saapuessa on pysähdytty vaihtamaan renkaat.
    Varikolla on nopeusrajoitus, kaikki siellä ajavat ihan samaa nopeutta. Se VSC-nopeus, joka radan puolella ajetaan on selvästi varikkorajoitusta nopeampi.
    --
    "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email