F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Tulokset 41-80/238

Ketju: Puhelinmyyjät ja muut spämmiperkeleet (also known as t&s puhelinmyynnin yms saralla)

Seksikäs rumä kääpiö Formulanomi's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Örfil Tarkastele viestiä
    Senkin voi tehdä fiksusti. Jo pitkä ja venyttelevä "tuoootaaaa...." on yleensä riittänyt että saa puheenvuoron.
    "Ei kiitos!" riittää minusta mainiosti. Eikä siihen enää mitään puheenvuoroja tarvita. Soon siinä.

Mitä sitten tulee "Työtähän se vain on" -perusteluun, niin ei oo mun töitä. En saa itse liksaa tai mitään hyötyä ajankäytöstä heidän kanssaan. Mitä nyt "ilmaisia" lahjoja ja mammonaa lupailevat! On siis jopa reilua keskeyttää, että myyjä pääsee puhumaan muille, jotka kenties ovat aiheesta kiinnostuneita.
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Hippi ja juntti Albert Oil's Avatar
    Sijainti
    Korviesi välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Formulanomi Tarkastele viestiä

Mitä sitten tulee "Työtähän se vain on" -perusteluun, niin ei oo mun töitä. En saa itse liksaa tai mitään hyötyä ajankäytöstä heidän kanssaan. Mitä nyt "ilmaisia" lahjoja ja mammonaa lupailevat! On siis jopa reilua keskeyttää, että myyjä pääsee puhumaan muille, jotka kenties ovat aiheesta kiinnostuneita.
    Itse varastan aina ruokani, sillä en saa mitään siitä, että jonotan vaivalloisesti kassalle makseskelemaan.
    T: Nimimerkki Jjusban

Sijainti
    Toisaalla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Albert Oil Tarkastele viestiä
    Itse varastan aina ruokani, sillä en saa mitään siitä, että jonotan vaivalloisesti kassalle makseskelemaan.
    Itse en mene kauppaan, jos ei ole rahaa. Pureskelen vain ylä- tai alahuulta ja hyräilen virsiä.
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken
    Mua lähestyi tänään puhelinmyyjän sijasta puhelinostaja. OTC-sijoitus Oulusta. En katsonut tarpeelliseksi vastata puheluun.
    Kahdeksan perunaa ja suolaa.
    -T.R. noin vuonna 1976

Muumipappa Sam's Avatar
    Sijainti
    Muumilaakso
    Yleensä pyrin hyvin nopeasti ja jämäkästi toteamaan, että ei kiinnosta ja lopuksi toivotan hyvää päivän jatkoa.
    Lie urpå olen, mutta haluan ettei toiselle tule turhaan vitutusta.
    Piparista ei päivääkään

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    En tiedä tarvitseeko tytötään tekevälle ihmiselle olla tarpeettoman tyly. Mua puhelinmyyntihommissa vitutti aika paljon huonostikäyttäytyvät ihmiset.
    Ei tarvitse, ei. Se oli oksjhhs.
    En toimi noin, eikä moni muukaan.
    Tuttaa ne silti. Puhelimen kautta syliin änkeävät myyjät, joita en ole puheilleni kutsunut.
    Jostain täysin käsittämättömästä syystä sellaiset myyjät, joiden luo katsoo tarpeelliseksi itse kävellä, ärsyttävät paljon vähemmän kuin korvaan yllättäen ja arvaamatta luikertavat hahmot, jotka tyrkyttävät sitkeästi yleensä jotain sellaista mitä en tarvitse, enkä halua.

Oma kehittämää sarkasmia ja helvetin huonoa sellaista.
    Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 05.07.2017 23:53.

Sijainti
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sam Tarkastele viestiä
    Lie urpå olen, mutta haluan ettei toiselle tule turhaan vitutusta.
    Lie urpå olen, mutta minulle itselleni iskee välitön vitutus,
    kun puhelinmyyjä alkaa paasata korvaani pyytämättä ja yllättäen.

Samalla tavalla vituttaa kun ovelle, kotirauhaani rikkomaan, ilmestyy kuka tahansa tyrkyttämään mitä tahansa.

Kummassakin tapauksessa myyjä astuu minun reviirilleni kutsumatta.
    Myyjän luo mennään kun tarve vaatii, myyjän ei pidä ängetä minun tyköni silloin kun en tarvitse mitään.

Arschloch jjv's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PuoliPöhkö Tarkastele viestiä

Samalla tavalla vituttaa kun ovelle, kotirauhaani rikkomaan, ilmestyy kuka tahansa tyrkyttämään mitä tahansa.
    Vaikea uskoa että puhelimitse ja kotiovitse kaupustelun kannattavuus perustuis siihen että ihmiset hoksaa tyrkytettyä tavaraa/palvelua tarvitsevansa kun sitä tullaan kotiin yllättäen kauppaamaan. Juksutukseen ja vilunkipeliin se perustuu ja siihen että jotkut luulee pääsevänsä niistä eroon kun suostuu "yhden kerran" jotain tilaamaan.
    En ostais niiltä mitään vaikka tarvitsisin.

0 pistettä Bobo's Avatar
    Totesi sähkönmyyjä lopuksi että "no maksa sitten korkeampaa hintaa".
    No niimpä sitten maksan!

0 pistettä Bobo's Avatar
    Itse yleensä annan sen vaikutelman että olen pahoillani kun en osta, anteeksi vain.

Senior Member
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Ei se kauppa sua sinne ole pakottanut joten opettele käyttäytymään. Toista on nuo soittajat ja häiritsijät jotka pakottavat alistumaan soopalleen - heille saa vittuilla ja käyttäytä huonosti.

Senior Member
    Mulla on sellainen kutina, että osa toikin vihamielisesti soittajiin suhtautuvista on omassa duunissaan niitä, joille myös asiakas on rasite ja alistaa työntekijäparkaa soopallaan, joten asiakkaalle saa vittuilla ja käyttäytyä huonosti.

Voin toki olla väärässä ja mieluusti olenkin ja pyydän hirmuisesti anteeksi, jos näin kävi.

"Se on juurikin näin" mustakaari's Avatar
    Sijainti
    Rysälä

Kummassakin tapauksessa myyjä astuu minun reviirilleni kutsumatta.
    Myyjän luo mennään kun tarve vaatii, myyjän ei pidä ängetä minun tyköni silloin kun en tarvitse mitään.
    Tämä. Ja jos edes kysyisivät joskus, heti aluksi, lyhyesti ja ytimekkäästi millä asialla ovat ja antaisivat mahdollisuuden nopealle exitille. Joskus hyvin harvoin näin, yleensä paapattaa mauttoman standardilurituksen, jolloin yleensä tutuskäyrä kasvaa. Yritän olla kohtelias, mutta jos en tablettia tarvitse ja sen sanon ja silti yrittää ja yrittää...

Sijainti
    Toisaalla
    Mulla on sellainen kutina, että osa toikin vihamielisesti soittajiin suhtautuvista on omassa duunissaan niitä, joille myös asiakas on rasite ja alistaa työntekijäparkaa soopallaan, joten asiakkaalle saa vittuilla ja käyttäytyä huonosti.

Voin toki olla väärässä ja mieluusti olenkin ja pyydän hirmuisesti anteeksi, jos näin kävi.
    Joo sä olet monessa asiassa väärässä ja saat toki anteeksi.

Sijainti
    Korviesi välissä

Juuri näin. Luulen myös, että provohassuttelevat. Tuskin Forumille näin montaa mulkeroa on kasaantunut.

Lainaa Alunperin kirjoittanut ettelbruck Tarkastele viestiä
    heille saa vittuilla ja käyttäytä huonosti.
    Nyt oikeesti!

Sijainti
    Toisaalla
    Vittuilu tai vihamielisyys ei ole oikeita termejä sille, jos sanoo "ei kiitos" ja sulkee puhelimen. En halua hukata aikaani turhanpäiväiseen, mutta jos joku on juttuseuraa vaille niin toki niiden kanssa voi höpötellä ilman, että nimittelen näin toimivia ihmisiä debiileiksi tai vastaavaa.

Sijainti
    Korviesi välissä
    Voisitte te puhelinmyyjille päätänne aukovat kertoa, että keille muille saa mielestänne mennä pottuilemaan työpaikalle. Saako poliisille lällätellä, kun on suorittamassa hälytystehtävää? Karaokenvetäjät ovat ärsyttäviä, niille varmaan saa aukoa? Entäs putkimies, seisotteko vieressä hänen tuhratessaan hiki hatussa ja huutelette paskaa? Postinjakajalle on kiva tehdä kaikkia jäyniä rappukäytävään varmaankin? Bussikuskit ne vasta kuraa ansaitsevatkin? Samoin siivoojat, nuo yhteiskunnan hylkiöt.

Sijainti
    Toisaalla
    No muakin kiinnostaa vastaukset yo. kysymyksiin. Jäädäänpä odottelemaan.

"Se on juurikin näin" mustakaari's Avatar
    Sijainti
    Rysälä
    Vittuilu tai vihamielisyys ei ole oikeita termejä sille, jos sanoo "ei kiitos" ja sulkee puhelimen. En halua hukata aikaani turhanpäiväiseen, mutta jos joku on juttuseuraa vaille niin toki niiden kanssa voi höpötellä ilman, että nimittelen näin toimivia ihmisiä debiileiksi tai vastaavaa.
    Näinpä.

. burb's Avatar
    Mun mielestä puhelinmyyjiä on vähän vinoa verrata moniin muihin tavallisiin asiakaspalvelua sisältäviin duuneihin. Siis että mulla on puhelin olemassa yhteydenpitoa varten, ei sitä varten että mulle mainostettaisiin. Ei mun kahvinkeitinkään yht'äkkiä ala kehottamaan ostamaan kalsareita.
    Kun mä röhnötän sohvalla yleviin ajatuksiini vaipuneena, en odota että mua häiritään tyrkyttämisillä. En odota että mulle tulee just silloin karaokenvetäjä tyrkyttämään mikrofonia naaman eteen että nyt voitais laulaa, tai bussikuski kyselemään että lähettäiskö jonnekin. Puhelinmyynti on nimenomaan tyrkyttämistä, usein jopa tarpeettoman tavaran ostoon jallittamista.
    Voin kuvitella, että itseäni vähemmän leppoiset henkilöt voivat kimpaantua tietyissä tilanteissa puhelinmyyjille, eli puhiksille.
    Mutta työtäänhän nekin vain tekevät. Ei kenenkään haaveammatti ole puhistelu, eikä ne vittuillakseen soita just sulle, kyllä ne on siellä aikalailla siksi kun ei muutakaan duunia ole sattunut eteen. Puhikselle kiukuttelu menee siis väärään osoitteeseen ja on pelkkää pahan olon jakamista.
    Ja olen myös sitä mieltä että puhiksen puhetulvan saa katkaista "Ei kiitos":ksella, ja puhelun nopealla päättämisellä. Tehokasta, ja sen voi tehdä ystävällisesti.

Sijainti
    Korviesi välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä
    Mutta työtäänhän nekin vain tekevät. Ei kenenkään haaveammatti ole puhistelu, eikä ne vittuillakseen soita just sulle, kyllä ne on siellä aikalailla siksi kun ei muutakaan duunia ole sattunut eteen. Puhikselle kiukuttelu menee siis väärään osoitteeseen ja on pelkkää pahan olon jakamista.
    Ihan juuri näin.
    Itse olisin kyseiset 5 kk tehnyt ennemmin jotain näpsäköitä toimitusjohtajan duuneja mutta menihän se noinkin. Eikä se itseasiassa ole ollenkaan surkeinta työtä, jossa olen raatanut.

Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Sijainti
    Kokoomus
    Mitenköhän ne tuotteet ja palvelut valikoituu, joita aletaan sitten myymään puhelimen välityksellä.

Lehtiä varmaan eniten tarjottu. Joku henkilöllisyyssuojakin oli tarjolla tässä vähän aikaa sitten. Vakuutuksia ja sähköä.

Jostain tuli perässä asiakastyytyväisyyskyselykin (no kyllä mä sen muistan mitä myi, mutten siitä nyt sen enämpi) ja kerroin etten saanut puheenvuoroa myyntipuheen kesken. Yllätyksekseni sieltä tuli vastaus, että ko. henkilö* ei ole enää heidän palveluksessaan. Tiedä sitten onko totta, vai haluttiinko vain vakuutella, että huomioidaan asiakkaiden mielipide.

*olikohan forumisti tai äitinsä??
    Anna mun olla se, joka naarmusi nuolee, rakastaa niin et naapurit kuulee.
    Joka pelkää eniten, huutaa koviten.

Jäässä Ria's Avatar
    Jos mulle jossain tavallisessa kaupassa myyjä tyrkyttäisi samaan tapaan kuin useimmat puhelimyyjät niin olisi tasan viimeinen kerta siinä kaupassa. Ja saattaisimpa keskeyttää sen "tylysti" poistumalla paikalta. Puhelimessa se sama tapahtuu sulkemalla puhelin. En minä niille mitään hävyttömyyksiä huutele ja se saa riittää kohteliaisuudeksi siinä tilanteessa.

Senior Member
    Burbbaan burbin viimeistä lausetta. Turha nostaa omaa ja tuntemattoman vastapuolen verenpainetta, puhekyvyllä varustettu miekkonen osaa lopettaa puhelun lyhyeen - kohteliaasti tai neutraalisti.

Olis mulla yks toinenkin juttu, mutta leivänpaahdin soi, pitää mennä vastaamaan.

Sijainti
    Eipä nuo puhelinmyyjät pidä työtään/bisnestä kovin rehtinä touhuna itsekään:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014...04863_uu.shtml

Erittäin hieno bisnes, "asiakkaat" ei tykkää, eikä työntekijät tykkää. Kukaan ei tykkää. Paitsi ehkä bisneksen omistajat, joille pääoma kaupoista virtaa.

Myyjien kommentteja artikkelista:

"Omatunto alkoi soimata, kun asiakkaille piti valehdella"

"Toimistopäällikkö kiersi myyjien selän takana kannustamassa, että "väitteitä, vastaväitteitä". Jos joku sanoi, että ei ole rahaa, niin siihen piti kommentoida, että onhan sinulla varaa puhelimeenkin. Minusta tämä oli pelkkää häiriköintiä."

"Jos asiakas empi, niin laitettiin luuri vähäksi aikaa pöydälle ja käytiin muka kysymässä pomolta lupaa isompaan alennukseen. Ja sitten palattiin ja kerrottiin, että nyt kävi tuuri."

"- Eräänkin kerran jouduin esimiehen kehotuksesta painostamaan vanhaa mummoa etsimään passiaan asunnosta, että myyntisopimukseen saadaan hänen henkilötietonsa. Vanhus oli varmaankin aivan dementoitunut, koska jouduin kertomaan samat asiat moneen kertaan hänelle puhelun aikana ja kertomaan, että miksi sitä passia etsitään."
    Maijan kommentit siitä, kuinka pahalta kyseinen kaupittelu tuntui, kaikuivat kuuroille korville.

Sijainti
    Puhelinmyynnissä "asiakas" ei ole asiakas, vaan uhri.

Jos normaalissa asiakaspalveluliiketoiminnassa käytettäisiin samoja metodeja,
    se firma saisi paskan maineen valoa nopeammin ja lakkaisi pian olemasta.
    Puhelinbisneksessä niin ei käy. Kilpailijat kun on kaikki myös aivan paskoja.

. burb's Avatar
    Ei aina, mutta pahimmillaan toki kyllä.
    Ideaalitapauksessa puhelinmyyjä sattuu sopivasti tarjoamaan vaikkapa halvempaa sähköä asiakkaalle, ja kaupat syntyy ja kaikki osapuolet voittaa. Kukaan ei ole uhri.

Sijainti
    Ei aina, mutta pahimmillaan toki kyllä.
    Ideaalitapauksessa puhelinmyyjä sattuu sopivasti tarjoamaan vaikkapa halvempaa sähköä asiakkaalle, ja kaupat syntyy ja kaikki osapuolet voittaa. Kukaan ei ole uhri.
    Tuo on oman kokemukseni pohjalta poikkeustapaus, mutta toki niitäkin varmasti on.
    Itse en ole päässyt voittajien joukkoon kaiketi ikinä niiden satojen puhelinmyyjien soittojen seurauksena, joita olen vastaanottanut.
    Kerran luulin pääseväni, mutta se oli kusetus. "80 euron laadukkaiden kokkiveitsien" sijaan mulle tuli 3 hedelmäveistä jotka saa tilattua Aliexpressistä alle 2 dollarilla.
    Nielin tappioni ja päätin, että yksikään maailman puhelinmyyjä ei saa tässä elämässä palkintoa minulta tilauksen muodossa.

Nollan prosentin osumatarkkuus hyvistä kaupoista tai edes asiakaspalvelutapahtumasta ei oikein vakuuta. Mätä bisnes, joka ei miellytä ns. "asiakkaita". Ainakaan en ole törmännyt siihen, että joku/kukaan kehuisi puhelinmyynnin tuottamaa "asiakaskokemusta".
    Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 06.07.2017 18:38.

Sijainti
    Heh, heh. Nyt vedettiin puhelinmyyjää alta kölin huumorhengessä:

https://m.youtube.com/watch?v=_p-na30GqMk
    Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 06.07.2017 18:49.

Senior Member

Jos normaalissa asiakaspalveluliiketoiminnassa käytettäisiin samoja metodeja,
    se firma saisi paskan maineen valoa nopeammin ja lakkaisi pian olemasta.
    Puhelinbisneksessä niin ei käy. Kilpailijat kun on kaikki myös aivan paskoja.
    Edellisen talon ilmanvaihtohormiston putsaaja tuli puhelinmyyjän kautta. Hoisi hommansa ja hinta oli kilpailukykyinen.

Sijainti
    Edellisen talon ilmanvaihtohormiston putsaaja tuli puhelinmyyjän kautta. Hoisi hommansa ja hinta oli kilpailukykyinen.
    Todennäköisesti sama firma joka soitti minulle aika tasan vuosi sitten, juuri kun olimme muuttaneet nykyiseen taloon. Sanoin, etten tarvitse palvelua, koska talo on vasta muutaman vuoden ikäinen. Ei kelvannut, vaan tyrkytti edelleen tuotettaan takaistuin verukkein.
    Mielenkiintoni tyrkyn tytön hinnoitteluun heräsi, joten päätin ottaa siitä selvän.
    Saatuani hinnan selville, kerroin suoraan, että ovat kalliita ja lopetin puhelun.

Koillis-Pirkan nuohouspalvelu kävi nuohoamassa työkaverin talon IV-järjestelmän samana kesänä alle puoleen hintaan. Itse kerroin hälle mistä kannattaa tilata, kun noita nuohouksia on tullut hankittua ja kilpailutettua useampia kymmeniä kerros- ja rivitaloihin.

Kun millä tahansa firmalla on varaa pitää massiivista markkinointiarmeijaa, voi olla suhteellisen varma, että tuote ei ole hinnaltaan kilpailukykyisin.
    Sille myyjäarmeijalle kun pitää maksaa palkkaa, ja se on asiakkaalta pois.

Näitä tyrkkyfirmoja voi olla sellaisia, jotka kiertävät ovelta ovelle tunkemassa palveluksiaan tai sitten soittavat puoli suomea ympäri. Molemmissa tapauksissa asiakas suurella todennäköisyydellä häviää siihen verrattuna, että selvittäisi asian rauhassa ja hankkisi markkinoilta oikeasti kilpailevia tarjouksia.

Työkaverin vanhemmille myytiin ikkunat tuolla metodilla. Kuulin hinnan 13000 euroa, ja kysyin montako ikkunaa vaihdettiin. Vastaus oli 7. Ne olisi saanut ihan oikealta ikkunafirmalta alle puoleen hintaan.
    Mutta kun tarjous oli voimassa vain sen hetken kun kaveri oli tontilla, päätös oli pakko tehdä heti. Ja tarjous oli kuulemma niin hyvä, että pomolta tulee sapiskaa kun/jos saa tietää.
    Joopa joo.
    Ja asennustyökin oli tehty päin **ttua, vieläkin riitelevät ko. puljun kanssa, joka ei myönny mihinkään.
    Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 06.07.2017 19:23.

. burb's Avatar
    Hmmm.... esitän teorian:
    Omassa omakotitalossa asuville tulee enämpi noita kusetukselta haiskahtavia tyrkytyksiä kuin meille kerrostalo-taloyhtiössä asuville.

Ja kun euromäärät on moninkertaisia jossain ikkunahommassa vs. lehtitilaus, niin jotenkin ymmärrän jos asenne puhelinmyyntiä kohtaan on kovempi.

Sijainti
    Toisaalla
    Heh, heh. Nyt vedettiin puhelinmyyjää alta kölin huumorhengessä:

https://m.youtube.com/watch?v=_p-na30GqMk

Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Sijainti
    Kokoomus
    Hmmm.... esitän teorian:
    Omassa omakotitalossa asuville tulee enämpi noita kusetukselta haiskahtavia tyrkytyksiä kuin meille kerrostalo-taloyhtiössä asuville.
    Mulle ei ole tullut ainoakaan myyntipuhelua, joka liittyisi mitenkään taloon tai tonttiin. Jos ei Canal Digitalia lasketa lautasantenneineen. Tosin sitäkään en ottanut vaan tyydyn tuohon piiskaan seinässä.
    Anna mun olla se, joka naarmusi nuolee, rakastaa niin et naapurit kuulee.
    Joka pelkää eniten, huutaa koviten.

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antsa Rieppo Tarkastele viestiä
    Mulle ei ole tullut ainoakaan myyntipuhelua, joka liittyisi mitenkään taloon tai tonttiin. Jos ei Canal Digitalia lasketa lautasantenneineen. Tosin sitäkään en ottanut vaan tyydyn tuohon piiskaan seinässä.
    Onks sulla markkinointikieltoja tms?
    Tai ehkä vain asutte niin syrjässä, tai alueella ei ole riittävästi samanlaisia kohteita...? Tai sun tiedoissa lukee "imurimyyjä" ja korppihan ei jne... vitsivitsi.

Sijainti
    Toisaalla
    Hmmm.... esitän teorian:

Ja kun euromäärät on moninkertaisia jossain ikkunahommassa vs. lehtitilaus, niin jotenkin ymmärrän jos asenne puhelinmyyntiä kohtaan on kovempi.
    Hyvä, että pohdisket tätä syvemmin.

Mutta minusta on turha vetää tiukkoja rajoja sille mistä erilaiset ajatukset suhtaumisessa puhelinmyyntiin tulee...tässä on nyt aiemmin jälleen kerran vastakkain humaanius vs. täysmulkkuasenne. Kuitenkaan tuskinpa ihan noin selkeitä johtopäätöksiä on, ei em. humaaniusasiasta tai kusetuksen pelosta tai muustakaan syystä. Toisin sanoen. Jos ajatellaan janaa nollasta sataan, niin vaihtoehdot eivät ole 0 tai 100 vaan 0:sta 100:taan eli kaikkea mitä siltä janalta löytyy.

Omalta osaltani ajatteluni voisi väittää johtuvan esmes siitä, että minulla nyt vajaa 10 euroa tilillä (nolla lompakossa) ja seuraavan kerran rahaa tulee 16.7. Ja siitäkin osa menee jo velkojen maksuun. Mutta tämäkään (rahattomuus) ei ole omalta osaltani mitenkään yksiselitteinen vastaus siihen, miksi en kuuntele puhelinmyyjiä pidempään.

Ja jos nyt ajattelette tätä järjellä, niin myyntisuppilo -teorian mukaan 10%(voi olla vähempikin) kylmäsoitoista tuo jotain jatkoa. Näistä hyvin pieni osa johtaa kauppaan. (1-2%) Onko siis puhelinmyyjänkään etujen mukaista jatkaa keskustelua (esim. 100:sta soitosta 5 minuuttia/puhelu myyntipuheineen ja "hyvää-päivää"-keskusteluineen ) vai olisiko parempi, jos jatkoa ei - aivan varmasti soitetut sen tietää itse välittömästi - tule, olla venyttämättä puheluita? Laskekaapas, veljet ja siskot sekä muut humanistit, paljonko viette yleisellä jaarittelullanne myyjäparkojen provisoita?!
    Viestiä on viimeksi muokannut Formulanomi; 06.07.2017 20:33.

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Onneksi toreilla ei ole enää kuin harvoin näitä äänekkäitä kauppamiehiä. Saavat kiertämään kojunsa kaukaa.

Osta osta osta kaupan päälle suodarinpussit loppuvuodeksi!
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Sijainti
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antsa Rieppo Tarkastele viestiä
    Joo, eipä niitä omalle kohdallekaan ole sattunut kuin 3.
    Tuo ilmanvaihdon puhdistus, aurinkokennokauppias ja turvajärjestelmäkauppias, joista ensimmäinen siis soitti ja kaksi viimeistä tunki monoaan hanakasti oven rakoon. Lähetin molemmat matkoihinsa.

Vaan muutappa asumaan sieltä korvesta ja uudehkosta talosta esim suurehkolle rintamamiestaloalueelle suuren kaupungin esikaupunkialueelle. Appiukko asuu sellaisessa.

Tänä kesänä on käynyt
    - "ilmainen kattotarkastaja", joka siis myy kattoremontin ylihintaan "todettuaan" ensin, että nyt on kiire laittaa katto kuntoon, ennen kuin tulee vuotovahinkoja.
    - "ilmainen putkien tarkastaja", joka siis myy ylihintaisia putkiremppoja vanhoihin taloihin pelottelun avulla.
    - "savupiipun tarkastaja", joka siis myy savupiipun sisäpuolista laastipinnoitusta. Ylihintaan toki.
    - "energiansäästötarkastaja", jonka ylihinnoiteltu tuote oli maalämpö.

Viime kesänä kävi
    - "Energiakatselmoija", joka olisi myynyt vesi-ilmalämpöpumpun ylihintaan, ylisuurilla säästölupauksilla, jos en olisi ehtinyt väliin.
    - "katon kuntotarkastaja", kuten tänäkin vuonna.
    - "aurinkoenergiaexpertti", joka olisi myynyt kiinalaisia aurinkokennoja puun varjostamalle lappeelle, vedoten huikeisiin säästöihin.
    - "vedensäästö asiantuntija", joka olisi myynyt hanoihin "säästösuuttimet" ja vuotohälyyttimen tiskiallaskaappiin. Noin 4x hinnalla toki.
    - digiantennikauppias, jonka ylihinnoittelun työkaluna oli pelottelu uuden lähetystekniikan aiheuttaman TV kuvan näkymisen päättyminen ihan lähiaikoina. Ei ole lakannut näkymästä.

Joku saattoi unohtua tai jäädä appiukolta kertomatta.

Sijainti
    Toisaalla
    Täällä päin on ollut mutsin ja naapureiden kimpussa myös kattojen pesijöitä. Ja myös ilmakuvien myyjiä. (siis lentokone kuvaa talon+piha-alueen ilmasta käsin).

. burb's Avatar
    (siis lentokone kuvaa talon+piha-alueen ilmasta käsin).
    Makkonen vois alkaa tekemään tuota dronella, vitosella.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email