F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 3 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Tulokset 81-120/276

Ketju: Puhelinmyyjät ja muut spämmiperkeleet (also known as t&s puhelinmyynnin yms saralla)

Örfil
    Guest
    Pitäisköhän mun alkaa pitää hengenpitimiksi kurssia aiheesta "Kuinka lopetan myyntipuhelun 15-20 sekunnissa nopeasti, tehokkaasti ja fiksusti"?

Kurssin kesto: 5 minuuttia
    Hinta: Vitoinen, sis. kahavit

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antsa Rieppo Tarkastele viestiä
    Toki kiinteistö on 'maatalousyhtymä Rieppo & Tihonoff' niin ehkei kaikki urvot tajua sitä omakotiasujaksi. Mun puhelinnumero on firman nimissä ja kotiosoite siinä Lahti.
    Ovelaa!
    Jätkä maastoutuu puhiksilta kuin Caymansaarille tilin avannut porvari verottajalta.

Hippi ja juntti Albert Oil's Avatar
    Sijainti
    Korviesi välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä
    Onks sulla markkinointikieltoja tms?
    Oon sanonut tän ennenkin, että millään markkinointikielloilla ei ole hevonkukunkaan merkitystä - se soittaja siellä langan toisessa päässä ei voi millään tietää kellä on markkinointikieltoja ja kellä ei. Ainakaan tuolloin kun itse hommaa tein.
    Maailma tapahtuu vaikka et olisi siitä mitään mieltä.

Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Sijainti
    Purukiellossa
    Ovelaa!
    Jätkä maastoutuu puhiksilta kuin Caymansaarille tilin avannut porvari verottajalta.
    En mä itsekään tiedä miksi tämä kiinteistö on maatalousyhtymä? Johtuuko sijainnista, koosta vai mistä??

Vai että myytiin aikoinaan puita pois talonrakentamista ennen?

VESKU!! ????
    En taistele vastaan vaikka pitäisikin sillä ainoastaan häviäisin
    Sä annoit kaiken mitä janosin vannoit aamenen mut joit rakkauden

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Albert Oil Tarkastele viestiä
    Oon sanonut tän ennenkin, että millään markkinointikielloilla ei ole hevonkukunkaan merkitystä - se soittaja siellä langan toisessa päässä ei voi millään tietää kellä on markkinointikieltoja ja kellä ei. Ainakaan tuolloin kun itse hommaa tein.
    Ok. Onks tuosta montakin vuotta?

Sijainti
    Korviesi välissä
    No on. Voi siis toki olla, että tilanne on nykyään toinen, muu.

Örfil
    Guest
    Tuossa talvella kun puhiksena olin, ei ollut puhettakaan mistään kielloista. Tosin myin vanhoille asiakkaille jatkotilauksia.

Olikin kivoja asiakkaita. Soitin ehkäpä tuhannen puhelua ja epäilen että yksi iski luurin kiinni. Tosin en ole ihan varma asiasta.

Elokuuksi ajattelin ottaa taas keikkaa sieltä, jos on tarjolla.

Oman elämänsä Sutil Fagerholm's Avatar
    Sijainti
    Semminki
    Olen myös kertonut ja kerron taas.

Yritys A tekee soittolistan ja myy sen yritykselle B jonka tarkoitus on soittaa listan ihmiset läpi ja myydä heille tuotteitaan.
    Yritys C on puolestaan myynyt ihmisille suoramarkkinointikielta ja ilmoittanut yritykselle A kaikki soittokiellon ostaneet henkilöt.
    Se on sitten aivan täysin A:n omassa päätäntävallassa poistaako listantaan soittokiellon ostaneet ihmiset vai ei.
    Ja jos B tekee soittolistat itse, tai soittelee vaikkapa ihan sattumanvaraisesti, kuten monet tekevät, niin siinäpä sitä.
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

Sijainti
    Purukiellossa
    Perustan firman D, joka vastaa ihmisten puolesta puhelimeen. Palvelu toki myydään puhelinmyyntinä.

Sijainti
    Semminki
    Antsan automaattinen puhelinvastaaja. T:Mi.
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

Sijainti
    Purukiellossa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fagerholm Tarkastele viestiä
    Antsan automaattinen puhelinvastaaja. T:Mi.
    Antsan Luotettava Palveleva PUhelinpalvelu eli ALPPU.

. burb's Avatar
    Olen myös kertonut ja kerron taas.

Yritys A tekee soittolistan ja myy sen yritykselle B jonka tarkoitus on soittaa listan ihmiset läpi ja myydä heille tuotteitaan.
    Yritys C on puolestaan myynyt ihmisille suoramarkkinointikielta ja ilmoittanut yritykselle A kaikki soittokiellon ostaneet henkilöt.
    Se on sitten aivan täysin A:n omassa päätäntävallassa poistaako listantaan soittokiellon ostaneet ihmiset vai ei.
    Ja jos B tekee soittolistat itse, tai soittelee vaikkapa ihan sattumanvaraisesti, kuten monet tekevät, niin siinäpä sitä.
    Ok. Mistä nuo soittolistat tehdään? Puhelinluettelosta katsotaan jokaikinen numero, vai excelinkö sarakkeesta "edellinen luku +1" otetaan vain seuraava rivi?

Seksikäs rumä kääpiö Formulanomi's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Ok. Mistä nuo soittolistat tehdään? Puhelinluettelosta katsotaan jokaikinen numero, vai excelinkö sarakkeesta "edellinen luku +1" otetaan vain seuraava rivi?
    Paras olisi sellainen lista, jota voi jollain tavalla segmentoida. (esim. sukupuolen, iän, ammatin, asuinpaikkakunnan, onko lapsiperheellinen, autollinen....)

Mitenkö näitä sitten saadaan? Kilpailut on hyvä lähde. Samoin, kuin mihin tahansa yritysten kyselyihin tai kampanjoihin osallistuminen. Some-tykkääminen tai some-applikaatiot on varmaan nykyään melko tärkeä lähde.
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Sijainti
    Semminki
    Niitä tehdään eri perustein.
    Siis tietysti niillä perusteilla mitä asiakkaat ovat vailla.
    Yleisin on soittolista paikkakunnan mukaan.
    Tilataan Juvan soittolista ja firma kaivaa listalle kaikki numerot Juvalta mitä saa.
    Tai vaikka 40v+ miehet jonka omistuksessa on henkilöauto.
    Kai ne numerot on alkujaan kaivettu arvonnoista ja numeropalveluista arkistoon?

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Itsehän soittelen telemarkkinointiyrityksille ja kauppaan näille puhelinnumeroita. En tiedä onko niistä mikään käytössä, mutta pääasia on, että kauppa käy.
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

. burb's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Formulanomi Tarkastele viestiä
    .
    .
    Ok. En enää ikinä osallistu arvontoihin, tai kerro hlötietojani edes poliisille.

Muumipappa Sam's Avatar
    Sijainti
    Muumilaakso
    Hmmm.... esitän teorian:
    Omassa omakotitalossa asuville tulee enämpi noita kusetukselta haiskahtavia tyrkytyksiä kuin meille kerrostalo-taloyhtiössä asuville.

Ja kun euromäärät on moninkertaisia jossain ikkunahommassa vs. lehtitilaus, niin jotenkin ymmärrän jos asenne puhelinmyyntiä kohtaan on kovempi.
    Tulee ihan kiitettävästi, kun talolla on papereissa reilusti enemmän ikää kuin on oikeasti. Kun sopivasti tulevat vänkäämään viemäreitä, ikkunoita tai murtohälyttimiä, niin rupean tekemään vastapalloon tarjouksia oman sektorini alalta.

On siis paljon kiinteistöön liittyviä soittoja sekä suoraan ovelle tulevaa markkinointia. Kerran jopa sattui tuttu tyrkyttämään palveluksiaan Ei kelvannut eikä kelpaa jatkossakaan.

-edit-

Ai niin, pojallekin ovat kovasti tyrkyttäneet viemäritarjousta, vaikka on alaikäinen. Huikeaa on toiminta välillä, vaan silti yritän olla ystävällinen sinne langan toiseen päähän.
    Viestiä on viimeksi muokannut Sam; 06.07.2017 22:29.
    Piparista ei päivääkään

Örfil
    Guest
    Minkälaisissa olosuhteissa Sam tapaa yleensä asiakkaansa ja kuinka kauppaa tehdään?

Sijainti
    Purukiellossa

Thumbs up

Lainaa Alunperin kirjoittanut Örfil Tarkastele viestiä
    Minkälaisissa olosuhteissa Sam tapaa yleensä asiakkaansa ja kuinka kauppaa tehdään?
    Saunassa ja takaapäin.

vook.

Senior Member jupla's Avatar
    Sijainti
    Kurjala
    Höh, kummasti itselleni myyntipuhelut loppuivat taas kun uudistin kiellon kahdeksi vuodeksi. Pari viikkoa menikin vastaillessa ja ihmetellessä "miks mulle kaikki soittaa".
    Yhtenä päivänä kuollaan, muina päivinä pelätään

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Saunassa ja takaapäin.

vook.
    Vaan saako asiakas takaapäin velaksi? Se saattaa ratkaista kaupat!

Maatalousneuvos Vesku's Avatar
    En mä itsekään tiedä miksi tämä kiinteistö on maatalousyhtymä? Johtuuko sijainnista, koosta vai mistä??

Vai että myytiin aikoinaan puita pois talonrakentamista ennen?

VESKU!! ????
    Eipä ole mulle täysin selvillä tuokaan. Onko Belmiksellä nimissään jossain peltoa tai metsämaata?
    Luulisin, että pelkän tontin hallintaa olisi oikea nimi kiinteistöyhtymä. https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat...inteistoyhtym/
    Saattaapi olla, että joku verosihteeri on epähuomiossa vetäissyt maatalousyhtymäksi. Jostain pitäisi löytää yhtymän jotkut perustiedot, mitä alueita ko yhtymä käsittää/ omistaa?! Kiinteistöveroselvitys nyt alkuun. Siinä ei kuitenkaan ole peltoja ja metsiä. Ennen oli 2B-lomake ko tarkoitukseen, nytpä ei automaattisesti sitä enää tulekaaan vuosittain. Jaa. Varmaan joku kysely verottajalle? Tai kuukkelilla kaivelua yleisesti.
    EDIT 2 https://www.proagria.fi/sites/defaul...satiloille.pdf

Tuolla aikaisemmin mainitsemani 09 xxxxx600 numero soitti uudestaan. . Ja taas kysyi neitokainen, että onko tämän niminen henkilö puhelimessa. Muistin vastata:" Mitä asia koskee?".
    Jotain UNISEFin keräystä suoritti, ja kiitteli alkuun, että olen joskus osallistunut. Nyt en osallistunut ja varmaan pari kolme mustaa pikkupoikaa Biafrassa kuolee, soimasin itseäni neitokaisen myyntipuheen viitoittamalla ajatuskuviolla.

Ennen vanhaan oli ovelta ovelle myyjiä paljon enemmän, nytkin jokunen vuodessa- kalakauppiaan lisäksi.
    Helvetin ottava paikka, iso maalaistalo tien varressa kylään keskellä. Viidestä suunnasta tulee tai menee tie. Yhden kattokorjaajan vein piruuttani vanhan navetan tiilikattoa katsomaan. Noin 30 metriä pitkä ja noin 7 metriä leveä lape puolellaan. Oikaisu ja pellitys, vanhan kattorakennelman yläpuolelle nousevan AIV-tornin purku sisältyen ja ko kohdan "kattotuolittaminen". oohh,,, hhmmmm... varmaan 40 tonnia, jos joku purkaa tiilet pois... ehkä enemmän. Ei oikein innostunut tarkkaa tarjousta tekemään. Joopa, ei tullut kauppoja. Melkein käyttämätön rakennus. Joku vuosi saattaa rysähtää sitten paljon lumen painosta katto alas...

EDIT. Tuleehan se yhtymille - ainakin metsä- ja maatalous -36-lomake vuosittain.
    Varmaan silloin teillekin? Alahan kaivella esille, vai laitoitko verottajalle ilman kotikopiota?

EDIT3 varmaan tehty Y2 joskus? Muistatko? tai verottaja tehnyt?
    https://www.ytj.fi/stc/ytjliitteet/y2.pdf
    Viestiä on viimeksi muokannut Vesku; 07.07.2017 13:56.
    "Matkalla Alabamasta... saunaan!"

"Tänään voidaan olla hetki kuninkaina"

Senior Member
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Nyt oikeesti!
    Joo, oikeesti en. Puhelimeen en vastaa kuin muistipaikoilla oleviin numeroihin ja kaupassa kierrän mahdollisimman huolella ja kaukaa tyrkyttäjät. Mut mieli tekis...

Senior Member AJ's Avatar
    Sijainti
    Toinen Maailma
    Äsken tuli puhelu numerosta +44 ..20 7946 0877

Jätin vastaamatta.

Googlen mukaan kyseessä on "fake London Numbers" listalle kuuluvasta numerosta.

Sijainti
    Korviesi välissä
    Minä se siellä soittelin.

Sijainti
    Toinen Maailma
    Minä se siellä soittelin.
    Onko Bouvetilla puhelimia?
    Jeesus pelastaa

Sijainti
    Toisaalla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AJ Tarkastele viestiä
    Äsken tuli puhelu numerosta +44 ..20 7946 0877

Jätin vastaamatta.

Googlen mukaan kyseessä on "fake London Numbers" listalle kuuluvasta numerosta.
    Olitpa epäkohtelias! Nyt on jollakin lontoossa paha mieli.
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Örfil
    Guest
    Nomi on syönyt liikaa kovia rasvoja, vaikutukset alkavat näkyä.

Sijainti
    Korviesi välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Örfil Tarkastele viestiä
    Nomi on syönyt liikaa kovia rasvoja, vaikutukset alkavat näkyä.
    Joo, ei ihan aukea tuo Nomin logiikka mullekaan mutta mä nyt en tajua paljon muutenkaan.

Sijainti
    Toinen Maailma
    Olitpa epäkohtelias! Nyt on jollakin lontoossa paha mieli.
    Tuskinpa oli Lontoossa hän, joka yritti soitella.
    Jeesus pelastaa

Sijainti
    Toinen Maailma
    Joo, ei ihan aukea tuo Nomin logiikka mullekaan mutta mä nyt en tajua paljon muutenkaan.
    Otetaanpa talteen mahdollista ja todennäköistä luonnetodistelua varten.
    Jeesus pelastaa

Örfil
    Guest
    Taidat olla semmoinen puhelinmyyntitosikko!

Sijainti
    Toisaalla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AJ Tarkastele viestiä
    Otetaanpa talteen mahdollista ja todennäköistä luonnetodistelua varten.
    Eikös Allu Öljy ole jo Bouvetissa telkien takana?

Sijainti
    Toinen Maailma
    Eikös Allu Öljy ole jo Bouvetissa telkien takana?
    Ehdonalaiseen vapauttamisen uhkaan valmistautukaamme.
    Jeesus pelastaa

PÄÄKOHTAJA Tsuhna's Avatar
    Sijainti
    Tuppa Kuusaal
    Voisitte te puhelinmyyjille päätänne aukovat kertoa, että keille muille saa mielestänne mennä pottuilemaan työpaikalle. Saako poliisille lällätellä, kun on suorittamassa hälytystehtävää? Karaokenvetäjät ovat ärsyttäviä, niille varmaan saa aukoa? Entäs putkimies, seisotteko vieressä hänen tuhratessaan hiki hatussa ja huutelette paskaa? Postinjakajalle on kiva tehdä kaikkia jäyniä rappukäytävään varmaankin? Bussikuskit ne vasta kuraa ansaitsevatkin? Samoin siivoojat, nuo yhteiskunnan hylkiöt.
    Enpä ole puhelinmyyjien työpaikalla käynyt, ne kyllä tunkee linjoja pitkin miun työpaikalle ja kotiin.
    Ja kyllähän tuota saattaisi muutama ruma sana päästä karaokevetäjällekin jos tulisi väkipakolla tunkemaan mikrofonia kurkkuun. Tai bussikuskille jos niska-perse -otteella nakkaamassa kyytiin kadun varresta. Tai putkimiehelle jos kutsumatta tunkeutuisi rassaamaan röörejä. Tai postinjakajalle jos keplottelisi laskupinon olkkarin pöydälle asti. Tai siivoojalle jos yhden äkkiä poukkaa rätin kanssa kaakel'eriöön kun just olen ähräämässä kakkaa posliiniin.

Polliisi jos tunkeutuu privaattialueelle (pun intended), niin siinä on todennäköisesti omaa ansiota sen verran ettei ole paljon varaa lällätellä..
    By all means, let's be open-minded,
    but not so open-minded that our brains drop out.

Maatalousneuvos Vesku's Avatar
    Joku rööriroope jostain "komelta kalskahtavasta" putkifirmasta soitteli päivällä ( olin tr-töissä) ja kyseli taas varmistusta nimiasiaan. Muistin vastata, " En vastaa, ei kiinnosta". Lopetti heti siihen!

Mikä lie näissä suomalaisnumeroissa tuo pahin huijausaste? Eli jos johonkin vastaa "kyllä", niin se nauhoitetaan ja liitetään johonkin kysymykseen, jossa kysytään, että tilaatko tämän tms. Tavaraa tai tms tulee ja lasku perässä. Lie jonkin verran tapahtunut??

Tätä kirjoittaessa soitti anopin talon ostaja. Kyseli eukon numeroa, kysyin syytä. Valitteli, että ovat joutuneet maksamaan kaapeliTV:n liittymän, mutta kun myyntiesitteessä on ollut, että talossa on kaapeliTV... Sanoin, että eikös aina liittyjä maksa oman liittymisensä, oli ukko aika topakkana...

Taidankin välittää soittopyynnön vaimon veljelle, jolta ei pinna pala niin nopeasti...
    Tai huomenna välitysfirmalle, sillehän tuo asia kuuluu.
    "Matkalla Alabamasta... saunaan!"

"Tänään voidaan olla hetki kuninkaina"

Ihan tavallinen Virtanen Timo Virtanen's Avatar
    Sijainti
    Anywhere in the world
    Joku taas päivällä soitteli, mutta Should I Anwser luokitteli numeron puhelinmyyjäksi. Jätin vastaamatta.

Saattoi se toki olla jokin miljoonalahjoittajakin, joka olisi halunnut lahjoittaa mulle läjäpäin rahaa, ja joku oli ilkeyttään arvioinut soittajan puhelinmyyjäksi, jottei hälle kukaan muu koskaan vastaisi.

Nyt saattoi mennä miljoonat sivu suun. Harmittaa. En varmaankaan saa tänä yönä nukuttua.
    "I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying."
    -Michael Jordan-

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Numerosta 09424516627 tuli äsken puhelu.
    Kalasteli "kyllä" -vastausta, jotta voisi leikata sen johonkin tilaukseen.
    Ei saanut.

"Haloo"
    "Pölöpölö Oy:stä päivää, onko siellä puhelimessa itse Puoli Pöhkö?"
    "Ei"
    "Ahaa, onko tämä kuitenkin herra Puoli Pöhkö numero?"
    "Ei"
    "No! Olisiko teillä sitten hetki aikaa minulle?"
    "Ei"
    "Voinko soittaa parempaan aikaan uudelleen?"
    "Et"
    "Meillä on pieni ilmainen lahja kaikille joille soitamme, otatte varmaan sellaisen vastaan?
    "En"

. burb's Avatar
    Puolen vuoden päästä PuoliPöhkölle tulee tilaamatta ikkunaremppa, kattoremppa, Tekniikan Maailman jatkuva tilaus ja kalsarit kolmeksi vuodeksi.
    - Mitään en ole tilannut, reklamoi PuPö.
    - Meilläpä on lupauksenne, väittää taho.
    - En usko
    - Kuunnellaanpa nauhalta: "Onko teillä mitään tätä kokonaisedullista pakettiratkaisua vastaan?" ..... "Ei!"

Sijainti
    Purukiellossa
    Mulle soitettiin Veronmaksajien keskusliitosta. Tarjolla oli lehteä, ilmaisia verovinkkejä ja perinnönjako-ohjeita verotuksen suhteen. Pitkään jaksoi jutella. Sanoin etten tarvitse apua veroilmoituksen täyttämiseen, en halua lehtiä eikä perintöasioita ole tulossa ainakaan vanhempien takia. Mutta olisi kuitenkin kannattanut ottaa kun on niin halpa. 26 euroa vuodessa.

Mun mielestä äänessä oli himppasen kiukkua, kun kieltäydyin noinkin pitkän (>5 min) myyntipuheen jälkeen. Vastasin nimittäin porstuassa ja suljin puhelimen Pellesmäen kohdalla, johon on tästä n. 4 km matka. Siinä ajassa puin kengät päälle, kävelin autolle, ajoin roskikselle ja vein roskat ja ajoin vielä tuon matkan.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö