F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 1 / 6 123456 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/238

Ketju: Puhelinmyyjät ja muut spämmiperkeleet (also known as t&s puhelinmyynnin yms saralla)

Kui hianoo se sit on? Sörsselsön's Avatar

Puhelinmyyjät ja muut spämmiperkeleet (also known as t&s puhelinmyynnin yms saralla)

Otsikko kertoo tarpeeksi.

Tässä on viikon aikana luuriin tullut aika paljon tämmöiseltä "Acc Consulting Oy"ltä tekstiviestiä jostain persaukisesta asbestikartoituksesta. Googlettelu antoi vähän osviittaa siihen suuntaan et kyseisen puljun omistava heppu oisi aiemmin saanut muutaman maksuhäiriömerkinnän. Helsinkiläinen pulju. Ja ei ilmeisesti kannata vastata "pois" jos ei halua lisää spämmiä tai isompaa puhelinlaskua.

Muilla kokemuksia samantyyppisistä?
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -
    E-P Lappi Myhinpään maalissa Jyväskylän mm-rallissa 2015

"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

Senior Member
    Kaikki myynti, markkinointi ja menekinedistäminen pitäisi kieltää lailla.

Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Sijainti
    Kokoomus

Thumbs up

Lainaa Alunperin kirjoittanut Örfil Tarkastele viestiä
    Kaikki myynti, markkinointi ja menekinedistäminen pitäisi kieltää lailla.
    Ja ostaminen tehtävä lakisääteiseksi.

Tuotteeseen koskeminen on ostopäätös.
    Anna mun olla se, joka naarmusi nuolee, rakastaa niin et naapurit kuulee.
    Joka pelkää eniten, huutaa koviten.

Senior Member
    Kaikkien ihmisten olisi tehtävä viisivuotissuunnitelma kulutuksestaan ja toimitettava se ministeriöön, joka koordinoisi valmistuksen ja jakelun suunnitelman mukaisesti.

Näin säästyneet mainontaan menneet rahat jaettaisiin kaikille tasan, paitsi Alpulle vitonen.

Sijainti
    Kokoomus
    Samalla päästäisiin ikävästä hintakilpailusta, ja tuotteilla olisi kiinteä hinta ja yksi valmistaja.

Oman elämänsä Sutil Fagerholm's Avatar
    Sijainti
    Semminki
    Asbestikartoitusten outboundmarkkinointi voi olla seuraava kova juttu.
    Nyt pistettäisiin sähkösopimus ja kännykkäliittymäasiat kerralla jiiriin ja samalla tulis nämä viidet bokserit kuukausittain ja asbestit kartotettaisiin haluamastanne kohteesta.
    Että eihän tuo pahalta kuulosta niin tokihan me tällainen paketti pistetään tulemaan?

Sijainti
    Semminki
    Siinä on kuulkaa naapurin Asko kateudesta vihreänä kun meidän kalsarikuriiri/asbestikartoittsja karauttaa ruosteisella Hiacella pihaan ja karjaisee, että kartoitetaanpa tästä kohteesta asbestit kun naapureilla ei ole varaa.

Sijainti
    Semminki
    Mitä, haloo, ette käytä kalsarita? Ettekä usko asbestiin? Haloo?!
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

Walk a Crooked Mile Saunatakki's Avatar
    Sitä jotain siivouslaitetta (?) on mulle kaupattu viime kuukausien aikana ihan urakalla. Eräänä päivänä soittelivat kahteen kertaan - ja vielä ihan peräkkäin; juuri kun olin ensimmäisen kanssa saanut puhelun lopetettua, niin toinen soitti samalla asialla.
    "Minä en polta siltoja, minä poltan saatana jokia." - Pasi "Brown Sugar" Vatanen (Pasila, jakso 59 "Urheilutoimittaja")

0 pistettä Bobo's Avatar
    Kerran tuli puhelu jostain 44 numerosta. En vastannu.

Banjottu kouvotsvoni's Avatar
    Sijainti
    Corsica
    Kovasti kielletty vastaamasta niihin brittinumeroihin tai etenkään sanomatta "yes", koska sitten tulee ovista ja ikkunoista laskua ja tilit tyhjennetään vailla tilauksen perumismahdollisuutta...
    Itselle ei osunut silmiin mitään oikeaa tarinaa, että mitä tapahtuu, jos menee myöntävästi vastaamaan britille.
    Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.

Registered User Saatana.'s Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Bobo Tarkastele viestiä
    Kerran tuli puhelu jostain 44 numerosta. En vastannu.
    Hamilton se vaan koittaa kysellä vinkkejä Itävallan kisaa varten. Vastaa pois.

0 pistettä Bobo's Avatar
    Hamiltonille sanisin että Let Bottas pass for the championship!

Kui hianoo se sit on? Sörsselsön's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Bobo Tarkastele viestiä
    Hamiltonille sanisin että Let Bottas pass for the championship!
    Fernando is faster than you!
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -
    E-P Lappi Myhinpään maalissa Jyväskylän mm-rallissa 2015

"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

Darth Father Il Tempo Gigante's Avatar
    Sijainti
    Gamla Pedersöre huvudsocken
    Mulla on käytössä numerontunnistusohjelma. Soittoja tulee mm. tahoilta: Prime Sales Oy, Britannia, Hyvät Lehdet Oy, OTC-sijoitus, Live Promoters Oy, Elisa Oyj, jne.

En nuihin vastaa ja laitan moiset numerot estolistalle.
    Kahdeksan perunaa ja suolaa.
    -T.R. noin vuonna 1976

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Jos saapuva puhelu epäilyttää ja sattuu olemaan kotosalla niin numeron ehtii hyvin googlettaa ennen vastaamista.

Hippi ja juntti Albert Oil's Avatar
    Sijainti
    Korviesi välissä
    Taidat tosin googlettamisen sijasta ehtiä hyvin katsella vähän kääpiöhomojynkkyä siinä puhe-elimen soidessa.
    T: Nimimerkki Jjusban

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Sain viime kesänä kahden kokouksen välillä kiirehtiessäni soiton puhelinmyyjältä, joka aloitti monotonisen tekstin lukemisen luuriini.
    Tyrkytti jotain mitä en ikinä tule tarvitsemaan, enkä halua ostaa. Kiireestä johtuen päätin olla normaalia epätahdikkaampi asiakas.

Keskeytin markkinointitekstin lukemisen noin 6 sekunnin kohdalla, sanoen:
    Minä : "Haloo, asiakas täällä. Kuuluuko!?"
    NNN : "erinomainen mahdollisuus.... Kröhöm, juu, ihan hyvin"
    Minä : "Koetko olevasi asiakaspalvelubisneksessä, siis palvelemassa meitä asiakkaita?!"
    NNN : "tuo...noo...Juu, tottakai!!!"
    Minä : "Hyvä, minulla on sinulle PYYNTÖ!"
    NNN : "No?"
    Minä : "Kirjaa sinne asiakasrekisteriinne tämän numeron kohdalle mahdollisimman isoilla kirjaimilla "VITTUMAINEN ASIAKAS - ÄLÄ SOITA", sopiiko tämä?"
    NNN : "No tuo vaikuttaa vähän..."
    Minä : "Sitten et voi auttaa minua, kiitos soitosta. Hei!"
    ...tuut tuut tuut...

Sijainti
    Kokoomus
    Mä kinasin viime viikolla antaumuksella tapaturmavakuutusmyyjän kanssa joka oli sitä mieltä että heidän vakuutuksensa korvaa varmasti tapaturman aiheuttamat kulut. Kerroin että mulla on työantajan puolesta vakuutus IFissä, ja kolmasti ovat jo kieltäytyneet maksamasta edes lääkärinpalkkiota perustellen minun aikaisempia vammoja. On toki yksi sairauskin jo heti alkuaan todettu että johtuu vain ikääntymisestä.

Kysyin myyjältä ihan rehellisesti, että uskotko että myymäsi vakuutus korvaa minulle 100% varmuudella, jos minulle tapaturma ja jos ei korvaa, niin suostuuko itse korvaamaan kulut. Eipä tuo siihen lähtenyt. No sain kulutettua 10 minuuttia tylsästä automatkasta mukavasti.

Sijainti
    Semminki
    Haloo? Haloo? Vissiin puhelu katkesi? Haloo? Mites se asbesti? Haloo?
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Albert Oil Tarkastele viestiä
    Taidat tosin googlettamisen sijasta ehtiä hyvin katsella vähän kääpiöhomojynkkyä siinä puhe-elimen soidessa.
    Tai googlettaa lisää KHJ:tä tylsien puhelinnumeroiden sijasta.

Senior Member
    Viemäritarkastastuksen kauppaaja soitti.

Pikkunokkelan, elantoaansa ansaitsevan myyjäpolon kiusaamisen sijaan sanoin, että viemärimme on tarkastettu ja hyvässä kunnossa, kiitos tarjouksesta ja toivottelimme hyvää työpäivän jatkoa toisillemme. En toki maininnut ettei mulla ole töitä eikä viemäriämme ole tarkastettu.

Aikaa meni 20 sekuntia tästä elämästä. Jäljellä on keskimäärin 725 328 000 sekuntia.

Arschloch jjv's Avatar
    Pikkunokkelan, elantoaansa ansaitsevan myyjäpolon kiusaamisen sijaan sanoin, että viemärimme on tarkastettu ja hyvässä kunnossa, kiitos tarjouksesta ja toivottelimme hyvää työpäivän jatkoa toisillemme. En toki maininnut ettei mulla ole töitä eikä viemäriämme ole tarkastettu.
    Miks sille piti ruveta valehtelemaan? Kuunnellut kun työkaverit vastaa noihin puheluihin ja hirvee selittäminen että nyt just ei ole aikaa eikä ole tarvis ja myyntipuhe pitää toki kuunnella loppuun. Ja sitten valittavat kuinka ärsyttävää on kun soittelevat ja pitää jotain tekosyytä keksiä jne. Mä sanon "ei kiitos" ja painan punaluurinappia jo siinä vaiheessa kun henkilö kertoo mistä firmasta soittaa. Kolmen sekunnin homma.

Seksikäs rumä kääpiö Formulanomi's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut jjv Tarkastele viestiä
    Miks sille piti ruveta valehtelemaan? Kuunnellut kun työkaverit vastaa noihin puheluihin ja hirvee selittäminen että nyt just ei ole aikaa eikä ole tarvis ja myyntipuhe pitää toki kuunnella loppuun. Ja sitten valittavat kuinka ärsyttävää on kun soittelevat ja pitää jotain tekosyytä keksiä jne. Mä sanon "ei kiitos" ja painan punaluurinappia jo siinä vaiheessa kun henkilö kertoo mistä firmasta soittaa. Kolmen sekunnin homma.
    Mulla on sama taktiikka. En kuuntele myyntipuhetta loppuun, vaan sanon myös "Ei kiitos" ja lopetan puhelun.

Mitä tulee muuten viemäritarkastuksen myyjiin, niin juuri äskettäin mutsille yritettiin väkisin tarjota moista palvelua. Tämä oli tosin jäänyt juttelemaan tyyppien kanssa ja vaikka sanoi, ettei ko. palvelu kiinnosta, silti sanoivat tulevansa tekemään "ilmaisen tarkistuksen" seuraavana päivänä. Olin kytiksellä, eivät tulleet! Tuossa myytiin sillä perusteella, että "alueella tehdään näitä tarkastuksia", siis yritetään jotenkin virallistaa asia ja vanhemmat tyypit - kuten Örffi ja minä - mennään tuohon halpaan aina!
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Senior Member
    Vastaukseni oli: "kiitos, mutta viemäriasia on jo kunnossa"
    Myyjä: " aha, vai sillä lailla"
    Minä: " juu, kiitos ja hyvää työpäivän jatkoa:
    Myyjä:" Kiitos samoin"

Ton olis tosiaan voinut typistää yhteenkin lauseeseen kahden sijaan.

Sijainti
    Korviesi välissä
    Mä sulle viemäriasian näytän.

Walk a Crooked Mile Saunatakki's Avatar
    Mä sulle viemäriasian näytän.
    Teini-ikäisen mutanttininjakilpikonnan vai?
    "Minä en polta siltoja, minä poltan saatana jokia." - Pasi "Brown Sugar" Vatanen (Pasila, jakso 59 "Urheilutoimittaja")

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Mä sanon "ei kiitos" ja painan punaluurinappia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Formulanomi Tarkastele viestiä
    Mulla on sama taktiikka. En kuuntele myyntipuhetta loppuun, vaan sanon myös "Ei kiitos" ja lopetan puhelun.
    "Pysy kaukana minusta" tai "Mulle ei tarvi soitella" ja "Painuppa helvettiin siitä" toimii myös.

Eräs työn kautta tuttu henkilö toimii vähän samoin kuin jjv ja Formulanomi, mutta juur päinvastaisessa järjestyksessä:

Aivan ensimmäiseksi punaisen luurin kuvaa korville ja vasta sen jälkeen mutinaa "mulle ei tartte myyjien soitella!".
    Mutina on sitä kantavampaa, mitä lähempänä on mutinaa kuulevia henkilöitä.
    Viestiä on viimeksi muokannut PuoliPöhkö; 05.07.2017 14:32.

Sijainti
    Korviesi välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut PuoliPöhkö Tarkastele viestiä
    "Pysy kaukana minusta" tai "Mulle ei tarvi soitella" ja "Painuppa helvettiin siitä" toimii myös.
    En tiedä tarvitseeko tytötään tekevälle ihmiselle olla tarpeettoman tyly. Mua puhelinmyyntihommissa vitutti aika paljon huonostikäyttäytyvät ihmiset.

Senior Member jupla's Avatar
    Sijainti
    Kurjala
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kouvotsvoni Tarkastele viestiä
    Kovasti kielletty vastaamasta niihin brittinumeroihin tai etenkään sanomatta "yes", koska sitten tulee ovista ja ikkunoista laskua ja tilit tyhjennetään vailla tilauksen perumismahdollisuutta...
    Itselle ei osunut silmiin mitään oikeaa tarinaa, että mitä tapahtuu, jos menee myöntävästi vastaamaan britille.
    Itsehän vastasin uteliaisuuttani +44 -alkuiseen. Vahvasti enkkua murtava äijä puhui ja lapsi itki taustalla. Vastasin vaan että "Jees jees" ja katso - tililläni ei ole yhtään rahaa!
    Yhtenä päivänä kuollaan, muina päivinä pelätään

. burb's Avatar
    Enkä katso.

Senior Member jupla's Avatar
    Sijainti
    Kurjala
    Ihme jukuri.
    Yhtenä päivänä kuollaan, muina päivinä pelätään

Sijainti
    Korviesi välissä
    Pelaako burb multiploituneena siis kotiottelunsa Ikioma Areenalla?

Senior Member
    En tiedä tarvitseeko tytötään tekevälle ihmiselle olla tarpeettoman tyly. Mua puhelinmyyntihommissa vitutti aika paljon huonostikäyttäytyvät ihmiset.
    Iso kop. Vähän sama kuin rollaattorimummoa potkisi, kun vittuilee luurissa työtään tekevälle ihmisille. Samalla perusteella voisi tintata maistiaismetukkaa tai -leipää tyrkyttää tyyppiä nenään K-Kaupassa?
    Tai ainakin haistatella.

Ehkäpä siitä saa jotain mielihyvää, joten mikäpä minä tai al-Bert sitten olemme siitä oikeastaan ketään kritisoimaan?

Maatalousneuvos Vesku's Avatar
    Viime viikolla erehdyin sanomaan kyllä kun ekaksi kysyi onko tämän niminen henkilö puhelimessa. Oli suomalainen numero 09-alkuinen. Saas nähdä, mitä tuli tilattua.
    Jospa muistaisi olla tylympi jatkossa.

Yleensä kuuntelen esittelyn ja vastaan jotain en tarvitse/ei kiinnosta/ joku remppa-asia ( piiput, viemärit, katto, ovet, ikkunat tms) kunnossa. Seuraavaksi luuri kiinni.

JOku pelastakaa lapset tms-firman edustaja on kyllä niiiiiiin vakuuttava, että joka toisella kerralla hellyn tilamaan jonkun lehden. Siitäkin niillä on rekisteri!
    "Matkalla Alabamasta... saunaan!"

"Tänään voidaan olla hetki kuninkaina"

Arschloch jjv's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Vesku Tarkastele viestiä
    JOku pelastakaa lapset tms-firman edustaja on kyllä niiiiiiin vakuuttava, että joka toisella kerralla hellyn tilamaan jonkun lehden.
    Et sentään niin usein kuin yh-Lauran perhe:

Moni on sitä mieltä, että köyhyysrajalla keikkuva Laura perheineen ei kärsi rahanpuutteesta, vaan ongelma on pelkissä kulutustottumuksissa. Laura kertoi HS:lle, että hänellä voi mennä kuukaudessa jopa 365 euroa pelkkiin perheen puhelinlaskuihin.

Puhelinlaskua kasvattavat muun muassa lahjoitukset hyväntekeväisyyteen, kuten SPR:lle, Unicefille ja Fidalle.

– Sorrun aina avustusviesteihin. Tuntuu, että jotain hyvää välillä haluan tehdä, vaikka ei paljon rahaa olekaan, Laura sanoo.

Seksikäs rumä kääpiö Formulanomi's Avatar
    Sijainti
    Toisaalla
    Onkos sun mielestä myyntipuheenkin (joka yleensä on rakennettu niin, että se tarkoituksella kestää h-vetin kauan) katkaiseminen huonostikäyttäytymistä? Normielämässähän keskeyttäminen olisi sitä.
    Fanitan kommunismia, sosiaalidemokratiaa, ay-liikettä, maahanmuuttoa,modeja, vasemmistoliittoa, vihreitä ja jormaani.

Senior Member
    Senkin voi tehdä fiksusti. Jo pitkä ja venyttelevä "tuoootaaaa...." on yleensä riittänyt että saa puheenvuoron.

Sijainti
    Korviesi välissä
    Senkin voi tehdä fiksusti. Jo pitkä ja venyttelevä "tuoootaaaa...." on yleensä riittänyt että saa puheenvuoron.
    Komp.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email