F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 1 / 6 123456 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/210

Ketju: YT-neuvotteluiden seurantatoikki

Senior Member Sue_me's Avatar

YT-neuvotteluiden seurantatoikki

Tänne voi laittaa YT-neuvotteluihin liittyviä asioita. Joko itseä tai muita koskevia.

Tilanne on osaltani ns. PÄÄLLÄ.

Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Sijainti
    Laulumailla

Exclamation

*Päällä*

Kävin eilen katsomassa konsernin intrassa onko uutiselle mahdollista peukuttaa. Ei ollut. Joku oli peukuttanut viimeksi, niin ottivat sen mahdollisuuden pois.

Pitäisköhän tuupata sinne joku 'Nordea jättää Ruotsin ja muuttaa Suomeen-uutisen'? Ihan vaan hurrien iloksi.
    Anna mun olla se, joka naarmusi nuolee, rakastaa niin et naapurit kuulee.
    Joka pelkää eniten, huutaa koviten.

Oman elämänsä Sutil Fagerholm's Avatar
    Sijainti
    Semminki
    Enpä ole konsanaan ollut YT:ssä. Onneksi.
    Olen lie ollut aina niin pienissä firmoissa ja suhteellisen lyhyitä aikoja, että ei ole ennättänyt osua kohdalle.
    Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban

Sijainti
    Laulumailla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fagerholm Tarkastele viestiä
    Enpä ole konsanaan ollut YT:ssä. Onneksi.
    Olen lie ollut aina niin pienissä firmoissa ja suhteellisen lyhyitä aikoja, että ei ole ennättänyt osua kohdalle.
    Eipä tuo muutenkin huonosti nukkavalle nannaa tee yöunien suhteen. Pe-la välisenä yönä unta 1h55min unilääkkeiden kanssa.

. burb's Avatar
    Yhdet yt:t aikoinaan käyty läpi, ja selvisin kolhuitta.

Tsempit kaikille yyteilijöille.

Hippi ja juntti Albert Oil's Avatar
    Sijainti
    Korviesi välissä
    Olin 14 vuotta töissä suuressa firmassa, jossa en muista hetkeä etteivätkö yyteet olisi olleet päällä. Ja ovat yhä - vanhoista kunnon kuomista pihalle joutui viime viikolla mm. Hokkasen ja Jjusbaninkin tuntema Kossu.
    T: Nimimerkki Jjusban

Senior Member jupla's Avatar
    Sijainti
    Kurjala
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Albert Oil Tarkastele viestiä
    Olin 14 vuotta töissä suuressa firmassa, jossa en muista hetkeä etteivätkö yyteet olisi olleet päällä. Ja ovat yhä - vanhoista kunnon kuomista pihalle joutui viime viikolla mm. Hokkasen ja Jjusbaninkin tuntema Kossu.
    Taskulämmin kossu tulee pihalle aika helpostikin.

Ei ollut YT:tä vaan pantiin pönkä ovelle.
    Yhtenä päivänä kuollaan, muina päivinä pelätään

Poistunut tmoi's Avatar
    Sijainti
    turkus
    Viidet tai kuudet ollu konsernin meidän pisteessä. Siis minun siellä työskennellessä. Edelleen tosin työskentelen. Saa nähdä, tuleeko 30-vuotta täyteen...
    Viestiä on viimeksi muokannut tmoi; 07.09.2017 21:06.
    Näin jps "etädiagnosoi" henkilöä oikeinkirjoituksesta havaittavissa olevasta älykkyydestä.
    Ei, ei ole tarkoitus, eikä sitä liene kukaan käytäkään. Kuitenkin kielen käytöstä tai sen käyttämättömyydestä voi tehdä ja tulee väkisinkin tehtyä johtopäätöksiä kyseisen henkilän järjenjuoksusta.

Kahdet yyteet takana yhtiössä työssäoloaikanani, kummallakaan kertaa ei ollut henkilövaikutuksia. Nyt lie asian laita toisin.

Tosin konsernitasolla on ollut joka vuosi jossain yksikössä tilanteet päällä henkilövaikutuksineen. Tällä kertaa napsahti omaan päätyyn.

Senior Member
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Albert Oil Tarkastele viestiä
    Ollaankohan me oltu Albertin kanssa samassa firmassa, koska kop. Ekat YT:t omana aikana tuli, kun olin ollut talossa 5 kk ja niitä oli sitten liki koko ajan päälläns'.

Muumipappa Sam's Avatar
    Sijainti
    Muumilaakso
    Kaikissa firmoissa, joissa olen ollut vakituisessa työsuhteessa on ollut useammat YT:t minun siellä olon aikana. Kerran henkilövähennysten perustelut osuivat täydellisesti minuun, mutta jostain syystä en saanutkaan kenkää. Muilla kerroilla en ole ollut huolissani lain.
    Piparista ei päivääkään

Sijainti
    Semminki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sam Tarkastele viestiä
    Kaikissa firmoissa, joissa olen ollut vakituisessa työsuhteessa on ollut useammat YT:t minun siellä olon aikana. Kerran henkilövähennysten perustelut osuivat täydellisesti minuun, mutta jostain syystä en saanutkaan kenkää. Muilla kerroilla en ole ollut huolissani lain.
    "Kaikki joviaalit ja avuliaat saavat kenkää"?

Senior Member
    Yks kaveri oli Pomarfinnillä töissä ja ne sai aina jouluna kenkää ja joulukorin.

Sijainti
    Laulumailla
    Meillä saa CEOlta sähköpostin. Toki massapostauksen osana.

Sijainti
    Laulumailla
    Ai niin olihan meillä se palkanalennuskin aikoinaan, jotta vältyttiin lomautuksilta.

Kannatti olla lojaali.

Senior Member oldez's Avatar
    Neljännet YT:t tässä puljussa päällä minun kohdalla. Pari kertaa istunut neuvottelupöydässäkin.

Lähtö on lähempänä kuin koskaan aikaisemmin ja viime kerralla se oli jo perkeleen lähellä.

Kahdesta edellisestä työpaikasta on työt loppunut YT:den seurauksena. Saa nähdä miten tässä käy. No töitä on ainakin loppuvuodeksi kun on niin pitkä irtisanomisaika.

Senior Member Dominic's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Puolisen miltsiä tappiota tänä vuonna. Viime vuonna hieman vähemmän, mutta tappiota silloinkin. Firman tilin pohja alkaa näkyä. Toimistusjohtajakin takki auki ja hattu kädessä. Aivan loppu ja turhautunut koko touhuun. Viikon päästä uutta inffoa, että miten nyt edetään. Isolla kädellä vissiin ulkomaista alkaen alkaa uudelleen järjestely ja dinosaurusten purku firmasta ulos, kun ei pysty sopeutumaan uusiin juttuihin.

Kello tikittää.

Niin tai näin, niin onhan tämä kovin kurjaa. Ei hyvältä näytä. Kuihtuu vaan kuihtumistaan. CTO hairahtunut ainakin vääränlaisiin visioihin, ja teettää kaiken uuden kehitystyön talon ulkopuolella, kun me täällä tehdään sormijumppaa näiden vanhojen softien kanssa jotka hiljalleen kuolevat. Osaamista olisi muuhunkin - ja aikaa. Saas nähdä.

Noh, onneksi itsellä on jo täkyjä ja jalkaa toiseen firmaankin jo ja nykyfirmassa suht olennainen osaaminen sekä uusien tuotteiden kehitystyökaluissa sekä vanhojen ylläpito/jatkokehitysjutuissa.

Suurin ongelma ilmeisesti kuitenkin myyntikanavan kankeus ja kyvyttömyys ottaa uusia tuotteita portfolioonsa ja panostaa niihin. Helpompi myydä sitä vanhaa ja tuttua ja toimivaa, mutta valitettavasti kuolevaa softaa. Pitäis pystyä katsomaan vähän pidemmälläkin tähtäimellä asioita.
    Which Seat can I take?

Arschloch jjv's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antsa Rieppo Tarkastele viestiä
    Ai niin olihan meillä se palkanalennuskin aikoinaan, jotta vältyttiin lomautuksilta.

Kannatti olla lojaali.
    Jossain vaatetehtaalla myös suostuivat palkanalennuksiin ja seuraavana vuonna tehdas kiinni. Saivat sitte hiukan vähemmän ansiosidonnaista kiitokseksi joustamisesta.

Täällä on ollut aikanani neljät yyteet. Jokainen on vaikuttanut minuun. Näillä näkymin ens keskiviikkona teen tehtaan viimeisen tuote-erän.

Senior Member

Kannatti olla lojaali.
    Ei se varmaan ollut takuu, että jatkossa jos tilanne on huono, vähennyksiä ei tule? Se oli varmaan keino välttää irtisanomiset silloin.

Vuosi töissä lisää on parempi kuin vuosi ilman töitä.

Sijainti
    Laulumailla
    Mulla taitaa olla 6 kk:n irtisanomisaika.

Senior Member
    Sama, ilman työvelvoitetta. Se aika meni yhdessä hujauksessa. Samoin ne seuraavat 500 päivää. Ja varmaan menee loppuelämäkin, tahti sen kuin kiihtyy

Mulla taitaa olla 6 kk:n irtisanomisaika.
    Itsellä on valitettavasti 3kk molempiin suuntiin eli ei voi nopeasti lähteä vaikka jotain uutta löytäisi.

6kk irtisanomisaika itsellä työlain mukaan.

Voi tulla pitkä puolivuotinen jos nakki napsuu omalle kohdalle.

Koko tämä vuosi on kyllä ollut yhtä vastatuuleen juoksua. Syyskuun loppuun(?) pitää vielä odotella yt-päätöksiä. Tänään tuli lukuja ja ne on paikallisessa mittakaavassa isot. Tällaisesta ei ole kenelläkään aiempia kokemuksia tässä entisessä "varmassa" työpaikassa.

Senior Member
    Työttömyys on ihmisen parasta aikaa. T: yx korhonen

Hippi ja juntti Albert Oil's Avatar
    Sijainti
    Korviesi välissä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Örfil Tarkastele viestiä
    Työttömyys on ihmisen parasta aikaa. T: yx korhonen
    Komp.
    T: Nimimerkki Jjusban

Sijainti
    Laulumailla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Dominic Tarkastele viestiä
    Suurin ongelma ilmeisesti kuitenkin myyntikanavan kankeus ja kyvyttömyys ottaa uusia tuotteita portfolioonsa ja panostaa niihin. Helpompi myydä sitä vanhaa ja tuttua ja toimivaa, mutta valitettavasti kuolevaa softaa. Pitäis pystyä katsomaan vähän pidemmälläkin tähtäimellä asioita.
    Harmillisen pöljää ja lyhytnäköistä. Oikeasti mitä tuotetaan ja myydään on sitä, mitä asiakkaat tarvitsevat. Meillä meni vähän nurinpäin aikoinaan. Tuotanto toi markkinoille tuotteita, joilla ei ollut kysyntää. Joskus suorastaan hävetti esitellä uutuuksia, jotka oli huonompia mitä olemassa olevat ja vieläpä vielä kalliimpia.

Sitten ne roikkui hinnastossa vuoden kaksi, ja myytiin sen jälkeen pois jossakin kampanjassa tappiolla.

Sijainti
    Laulumailla
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Örfil Tarkastele viestiä
    Ei se varmaan ollut takuu, että jatkossa jos tilanne on huono, vähennyksiä ei tule? Se oli varmaan keino välttää irtisanomiset silloin.

Vuosi töissä lisää on parempi kuin vuosi ilman töitä.
    Mehän tehtiin se ihan solidaarisuudesta toisia osastoja kohtaan, joihin lomautukset napsahti. Leikattiin palkkoja sen verran, mitä toiset oli lomautuksella. Ja tehtiin kuitenkin samat hommat.

Sijainti
    Semminki
    Harmillisen pöljää ja lyhytnäköistä. Oikeasti mitä tuotetaan ja myydään on sitä, mitä asiakkaat tarvitsevat. Meillä meni vähän nurinpäin aikoinaan. Tuotanto toi markkinoille tuotteita, joilla ei ollut kysyntää. Joskus suorastaan hävetti esitellä uutuuksia, jotka oli huonompia mitä olemassa olevat ja vieläpä vielä kalliimpia.

Sitten ne roikkui hinnastossa vuoden kaksi, ja myytiin sen jälkeen pois jossakin kampanjassa tappiolla.
    Uudistin juuri imurini kalusteineen.
    Tutustuessani imuritarjontaan jouduin hämmästelemään melko paljon miksi tarjolla on niin paljon tuotteita, mutta olemattoman vähän sellaisia joita halusin. Ja uskoisin monen muunkin haluavan.
    Esimerkiksi miksi kukaan tarvitsee imuriinsa kaksi lavuaaria? Rautakaupan erkkiesimerkit olivat kuitenkin järjestään sellaisella varustettuja.
    Sitten kun otti leveän imurin yhdellä lavuaarilla niin jo vastattiin, että viereiseen imuriin ei ole tarjota mitään päällistä.

Sijainti
    Laulumailla
    Lämmittävintä se on siinä, kun tuotannonjohtaja sanoo, että kone vois ne tehdä, mutta softa ei taivu siihen enää kuten edellisen softan kanssa pystyi.

Vitu. Kehitys kehittyy taaksepäin. Tuotannonohjaus on kiinni jossain laskutuksessa ja varastokirjanpidossa, jolloin jossain vaiheessa pala, jonka ennen pystyi tekemään vaikka minkä muotoiseksi voidaankin enää tehdä suorakulmaiseksi. koska se osaa laskea hukkaa siitä pyöreästä kohdasta.

Senior Member PuoliPöhkö's Avatar
    Sijainti
    suom. "sijainti" toim.huom.
    Nyt kun ollaan oltu liiketoimintakaupan seurauksena vuosi osa isoa konsernia, on isossa konsernissa ollut tänä aikana jo paritkin YT:t.

Toiset niistä järjestettiin ihan sitä varten, että pääsevät parista lusmusta eroon laillisin keinoin, toisten YTiden taustaa en tiedä.

Todennäköisesti näitä tulee jatkossa vuosittain, mutta omaa yksikköni ne tuskin koskettavat kun tehdään konsernin parasta tulosta.

On mulla hyvä ryhmä paimennettavana

Alkaa kyllä houkutella työmarkkinat aika laajalla alalla pitkin Suomea.

Nykyinen firma on tökkinyt vuoden alusta lähtien ja koko ajan vaan pahenee. Enkä ole yksin ajatusteni kanssa.

Jos työntekijää ei arvosteta, työntekijä lähtee.

Sijainti
    Semminki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä

Jos työntekijää ei arvosteta, työntekijä lähtee.
    Ei aina. Yhdessä puulaakissa provisiopalkkainen kollega sai lomautuksen, eikä silti tajunnut vihjettä suksia vittuun.

Vittuun suksiminen on aika hyvässä vauhdissa. Ollut jo jonkun aikaa.. fiksut lähtevät ensimmäisenä ja oma-aloitteisesti.

Sijainti
    Semminki
    Kannattaskohan cv:ssä vittuun suksinta merkitä harrastukseksi vai vahvuudeksi?

Lainaa Alunperin kirjoittanut Fagerholm Tarkastele viestiä
    Kannattaskohan cv:ssä vittuun suksinta merkitä harrastukseksi vai vahvuudeksi?
    Ajattelin laittaa molemmiksi.

Senior Member
    Sinne suksitaan varmaankin ja nimenomaan näillä uusilla karvapohjasuksilla?

Senior Member
    Ps. Ole oman itsesi herra - ala työttömäksi!

T: yx-Mäkinen

Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä
    Vittuun suksiminen on aika hyvässä vauhdissa. Ollut jo jonkun aikaa.. fiksut lähtevät ensimmäisenä ja oma-aloitteisesti.
    Komp.

Perusfeidaaja
    Sijainti
    Vantaa
    Firmassa järjestettiin YT:t vuonna 2016. Osastolta, missä minä työskentelen, vähennettiin 4 työläistä: 2 somalia ja 2 suomalaista. Olivat kaikkein kovimpia sairaslomalaisia. Lisäksi heidän työmotivaatiossaan oli parantamisen varaa.
    Ekaa voisi kyllä sanoa samakasi kuin kalasteluksi järvessä että nappaanko onki vai ei sitten millään? Tokassa että onko profiittia yhtään bisnekselle ja sepäs joka aivan varmasti nyrppii jos ei mitään hyötyä kuten on saanut lukea paljon yrittäjien karusta arjesta.

"Se on juurikin näin" mustakaari's Avatar
    Sijainti
    Rysälä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Renessanssinero Tarkastele viestiä
    Firmassa järjestettiin YT:t vuonna 2016. Osastolta, missä minä työskentelen, vähennettiin 4 työläistä, 2 somalia ja 2 suomalaista. Olivat kaikkein kovimpia sairaslomalaisia. Lisäksi heidän työmotivaatiossaan oli parantamisen varaa.
    Luin väärin aluksi.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email