No siinäpä se tuli kiteytettynä otsakkeessa pläjäytettyä tämänkertaisen pollin aihe, joten siitä vaan gougou.
![]() |
![]() | |||||||
|
On se joo kyllä
No eihän se kyllä ole ei
en tiedä kirjoita
En tajua mistään mitään mutta oisko kampaa lainata?
No siinäpä se tuli kiteytettynä otsakkeessa pläjäytettyä tämänkertaisen pollin aihe, joten siitä vaan gougou.
T: Nimimerkki Jjusban
Mikä tun e-urheilu?
Ai joystickin vatkaaminen, niinkö esim. C64 Summer Games?
Ei. Ei se ole.
![]()
Onko esim. shakki urheilua? E-urheilu on vähän niinkuin oma maailmansa. Ei sillä ole paljkoakaan väliä määritelläänkö urheiluksi vai ei.
Tässä toikissa sillä on väliä - se on nimittäin tän koko pollin idea.
Shakin status ei-urheiluna on selvitetty jo aiemmin.
Minulle asialla ei ole väliä.
Kultainen kotka vaanii viatonta sielua. Sukeltaa ja nappaa palan hylätyltä lautaselta.
Melkoista curlingiahan tuo on.
Possa milli?
Ei se ole urheilua. Yhtä vähän urheilua kun foorumille postaaminen.
Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban
Kyllä Antsan ja Örfilin juttuja lukiessa hiki tulee.
Viestiä on viimeksi muokannut Kenda; 04.01.2018 14:07.
Riippuu varmaan pelattavasta pelistä, mutta onhan se yhtä paljon kuin vaikka kilpasnookerkin. Kai noi ajosimulaattoripelit jotain yleiskuntoa vaatii, jos niitä pitää tuntikausia ajella autenttisilla kotilaitteilla. Varmasti vaikuttaa kierrosaikoihin jos paikat kipeytyy.
#ForzaJules
Kyllä mulle vähän hiki tulee aina noita ajellessa, mutta ei ne kyllä kuntoa vaadi. Siitähän on ainakin ollut hyvä video YouTubessa, kun suomalainen iRacing-sankari Greger Huttu testaa jotain pikkuformulaa Road Atlantassa. Kierrosajat eivät olleet ollenkaan noloja, mutta kaverilla tuli pukli kypärään muutaman kierroksen stintin jälkeen.
https://youtu.be/0p_sCrM1CcI
Viestiä on viimeksi muokannut Lunssila; 04.01.2018 17:41.
Ihan helvan tyhmä toikki.
Kultainen kotka vaanii viatonta sielua. Sukeltaa ja nappaa palan hylätyltä lautaselta.
Olen pelannut PC/konsolipelejä kohta 30-vuotta ja ei se kyllä urheilua ole. Hyvät massit kyllä pyörii tuossa bisneksessä.
Halls of justice painted green, money talking. Power wolves beset your door hear them stalking.Soon you'll please their appetite they devour. Hammer of justice crushes you overpower
Minä pidempään - jos noista alkuajan peleistä nyt niin voi mitään sanoa. Eka wow-efekti oli Test Drive C64:llä. Nykykersat nauraisi. Online-pelejä harrastanut vasta Test Drive Unlimitedin myötä.
Onhan noissa rahakisoissa jo tekemisen meininkiä, mutta samaa mieltä silti. Samoja piirteitä vaaditaan paljon kuin perinteisessä urheilussa, mutta pistetään silti vielä eri laariin.
-edit-
tuo e- lisä alussa on ihan hyvä. Ei häiritse minua tämä käytetty termi.
Viestiä on viimeksi muokannut Sam; 04.01.2018 18:33.
Piparista ei päivääkään
VGP2M oli urheilua, muu ei.
Ideologia on todella menestyksekäs silloin, kun jopa tosiasiat, jotka näyttävät ensisilmäyksellä vastustavan sitä, alkavat toimia sitä tukevina argumentteina.
Linkataanpas tähän Dota 2 -pelaaja Jesse Vainikasta tehty dokumentti, joka ainakin minulle valaisi hiukan noita e-urheiluympyröitä ja niiden suuruutta.
Jollei e-urheilu ei ole urheilua niin ei sitä ole ammuntaurheilukaan. Vaaditaan taitoa, keskittymistä ja hermojen hallintaa.
Yhtenä päivänä kuollaan, muina päivinä pelätään
Olen juplan linjoilla. E-urheilu ei vaadi fyysisesti paljoa, mutta kyllä siinä moni urheilun määritelmä täyttyy.
Mulle tosin ihan sama pidetäänkö sitä urheiluna, tuo e-etuliite on ihan hyvä siinä ettei kenenkään mieli pahoitu.
Jep. Vanhaan hyvään aikaan, jolloin kaikki oli paremmin, kavereiden kanssa pelaaminen tarkoitti jalkapalloa, pingistä, pesäpalloa tai muuta vastaavaa. Sen jälkeen piti mennä suihkuun koska oli hiki eikä sen takia, että cokista ja pizzaa on tippunut niin paljon haaruksille ja rintapieliin, että mähmä ei lähde kuin suihkussa.
T: "Vuoden 1924 olimppialaiset oli yli voimaisesti parhaat"
Saattaa olla, mutta jopa shakki kiinnostaa enempi (ja sekään ei ole kiinnostanut Fischer - Spasski -ottelun jälkeen).
Ja mua ravit. Ja se on paljon sanottu.
Siinä oli jo tarpeeks liikuntaa kun 8-bittisen ohjaimella välillä hakattiin sormi ihan rakkuloille.
Yhtenä päivänä kuollaan, muina päivinä pelätään
8-bittinen. Kurski, minäkin itken, totesi Kaj Kunnas.
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kot...asten-leikkia/
Ote jutusta:
Suomessa verottaja ja Puolustusvoimat ovat hyväksyneet kilpapelaamisen urheiluksi.
Keskusverolautakunnan mukaan urheiluna voidaan pitää myös "henkisiä taitolajeja, joissa menestyminen perustuu ensisijaisesti muuhun kuin fyysisenä pidettävään suoritukseen." E-urheilija saa siirtää satatuhatta euroa vuodessa urheilijarahastoon, josta rahat voi nostaa uran jälkeen pienemmällä veroprosentilla.
Puolustusvoimat avaa kesällä urheilukoulunsa e-urheilijoille, joita voi käyttää esimerkiksi vastustajina simulaatiokoulutuksessa.
Myös Veikkaus on ottanut e-urheilun otteluja vedonlyöntikohteikseen.
Mutta mullistavinta on se, että e-urheilusta voi tulla olympialaji jo vuonna 2024.
Koska onanoinnista tulee urheilua?
Tämä kaikki on suoraan minulta pois.
Antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin t:nimimerkki Jjusban