F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 11 12345678910 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/433

Ketju: F1-Uutisia 2018

  1. #1
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 937

    F1-Uutisia 2018

    Ross Brawn haluaa vain perjantaitreenit uusiksi.

    Ross Brawn admits he is "conservative" about making any changes to the race weekend format in Formula 1, but says Friday practice is being reviewed.
    http://www.racer.com/f1/item/146632-...eekend-changes

  2. #2
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 937
    Daniil Kvjat Ferrarin testikuskiksi.

    https://www.motorsport.com/f1/news/k...driver-994378/

    Daniil Kvyat will remain involved in Formula 1 as a Ferrari development driver in 2018, the Italian outfit announced on Wednesday.
    Halo-turvakaariin voisi tulla diginäytöt.

    https://www.motorsport.com/f1/news/h...isplay-994255/

  3. #3
    Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2009
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    367
    Mielenkiintoinen tuo Kvyatin kuvio. Kartoitetaanko siinä mahdollisesti Räikkösen korvaajaa? Osaakohan Kvyat kertoa jotain niksejä Red Bullin aerodynamiikasta? Onkohan Ferrari osallistumassa tulevaisuudessa Formula E:hen ja värvää kuskeja sitä varten? Mielenkiintoista kyllä.

    Heh, Vettel ja "torpedo" saman pöydän ääressä kehittämässä autoa

  4. #4
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Purukiellossa
    Viestit
    46 299
    Eikös Kvjat pärjännyt ihan hyvin Torolla Ricciardon kanssa. Ei tuo ole mikään entinen kuljettaja, kunhan saa taas flown päälle.
    En taistele vastaan vaikka pitäisikin sillä ainoastaan häviäisin
    Sä annoit kaiken mitä janosin vannoit aamenen mut joit rakkauden

  5. #5
    Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2009
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    367
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antsa Rieppo Tarkastele viestiä
    Eikös Kvjat pärjännyt ihan hyvin Torolla Ricciardon kanssa. Ei tuo ole mikään entinen kuljettaja, kunhan saa taas flown päälle.
    Kvyat ja Ricciardo eivät ajaneet Torolla yhtä aikaa, mutta vuonna 2015 Red Bullilla Kvyat voitti Ricciardon MM-pisteissä ja alkuvuodesta 2016 saavutti Red Bullin ekan palkintosijoituksen sinä vuonna.

    Hänestä tulee jotenkin mieleen Felipe Massa. Jotenkin herkkä persoona, joka tarvitsee tallin tukea ja tsemppiä ollakseen parhaimmillaan. Valitettavasti Red Bullin kuskiohjelmassa sellaista ei erityisemmin ole tarjolla, vaan meininki on ollut lähinnä tulos tai ulos. Toki saavutus on sekin että saa Red Bullin organisaatiosta kolme kertaa potkut Ensin alennuksen Toro Rossolle keväällä 2016, sitten parin kisan tauko viime syksynä ja lopulta lopulliset potkut.

  6. #6
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 317
    Kvyatin pitäisi päästä jotenkin yli tuosta "Pakko ohittaa kaikki ensimmäisessä mutkassa" -mentaliteetista. Se taitaa olla se hänen suurin ongelmansa että yrittää liikaa ensimmäisen kierroksen aikana ja se johtaa näihin typeriin arviointivirheisiin ja ihan aivottomiin peräänajoihin. Kyllähän Kvyatilta nopeutta löytyy vaikka ketä vastaan, sen verran hyvin pärjäsi Ricciardoa vastaan vaikka muistelenkin että Ricciardolla olisi ollut melko paljon itsestään riippumatonta epäonnea tuolla 2015 kaudella mikä söi häneltä jonkin verran pistettä. Mutta ei Kvyatin ongelma ole minusta missään muualla kuin hänen päänsä sisällä. Kvyatin pää ei ilmiselvästikään kestänyt Red Bullin tylyä kuljettajapolitiikkaa ja ilmapiiriä, mutta jossakin rennomman ilmapiirin tallissa jossa olisi joku Smedley hokemassa radioon "Dani-babya" saattaisi auttaa häntä pääsemään tuosta yliyrittämisestä eroon. Että sikäli ihan hyvä tuo edellisen kirjoittajan vertaus Massaan, joka myöskin tuntuu tarvitsevan tallin tukea ja kannustusta että saa itsestään parhaan irti. Massalla myös alkaa tulla näitä hölmöjä aivopieruja ja kolareita, ja vauhdin suhteen suoritukset on hirveän epätasaisia silloin kun ei saa tallilta tarpeeksi tukea ja kannustusta. Minäkin uskon että Kvyatin ongelma on samansuuntainen.

  7. #7
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2011
    Viestit
    288
    Tunnostaa että mainoskäyttöönkään ei Kvyatia tarvita, Kimin luulisi olevan tarpeeksi suosittu Venäjällekin. Johonkin vakioautoluokkaan pörräämään?
    Viestiä on viimeksi muokannut Antsa Rieppo; 11.01.2018 17:00.

  8. #8
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    2 977
    Kvyat voi hyvinkin saada mahdollisuuden Kimin siirtyessä eläkkeelle, Leckerc on vielä liian nuori ja kokematon.
    Viestiä on viimeksi muokannut Antsa Rieppo; 11.01.2018 17:01.

  9. #9
    Registered User Joel Hallikainen's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2017
    Viestit
    248
    Tervetuloa Kvyat Kimin jakkaralle 2019!

  10. #10
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 317
    Voi se olla niinkin että Kvyat on otettu ikään kuin jonkinlaiseksi "plan B:ksi" talliin. Eli jos Leclerc ei vielä onnistu näyttämään olevansa kypsä Ferrarille, ja Kimi päättää eläköityä tai hänen suoritustasonsa laskee selvästi, niin Kvyat on nopeaksi tiedetty kaveri jolla on kuitenkin jo muutaman kauden verran kokemusta ykkösistä. Ja jos saa tässä ensi kauden aikana päätään parempaan kuosiin niin ei hän välttämättä ihan huono vaihtoehto ole Ferrarille sellaiseksi "ylimenokauden kaveriksi" jos parempaakaan kuljettajaa ei siihen palaan ole vapailla markkinoilla. Ei Ferrari tuossa varmaan isosti menetäkään mitään jos Kvyatille tehdään sopimus ja annetaan vähän testailla. Jo pelkästään Ferrarin kaltaisen tallin kiinnostus saattaa tehdä hyvää Kvyatin itseluottamukselle parin masentavan kauden jälkeen.

  11. #11
    Registered User
    Liittynyt
    Aug 2000
    Viestit
    642
    Jos ja kun Kvyatilla on vaikeuksia käsitellä paineita, niin silloin Ferrari olisi hänelle juuri sopiva talli. No ei. Tämän täytyy olla kyllä joku plan-Ö.

  12. #12
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2007
    Viestit
    136

  13. #13
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2009
    Viestit
    11 960
    Lainaa Alunperin kirjoittanut speedster? Tarkastele viestiä
    Murheellista joskin myös odotettu asia niin iän kuin viime vuosien melko huonon terveydentilan takia.

    Keuhkokuumeen hoidosta tulleisiin komplikaatioihin mies ilmeisesti menehtyi. Aiemminkin miestä hoidettu sen takia ja tuolloin vielä selviytyi niistä joskin ei ilman seuraamuksia ja hauraampi yleiskuntohan siitä aina jää. Varsinkin mikäli hoitoja on paljon ja useinkin korkealla iällä ja joskus ilman sitäkin vielä nykyäänkin.

    Daniel Sexton Gurney, DSG tai tuttavallisemmin vain Dan Gurney oli kyllä todella vaikuttava mies radalla ja sen ulkopuolellakin.

    Gurneylle tarjottiin jopa useiden vuosienkin pituista Brabhamin sopimusta jonka Gurney torjui vain perustaakseen oman tallinsa joka oli myös USAC/IndyCar/CART-sarjassakin kun vuosien 1969-1970 olleen empimisen jälkeen Eagle-tallin taivalta F1:ssä ei jatkettu.

    Gurney torjui aikanaan myös McLarenin tarjouksen tulla eläkkeeltä takaisin ajamaan F1:ssä joskin Gurney auttoi toki tallia muilla tavoilla ja myös McLarenin omaa USAC-hankettakin. Dan Gurneyn osalta on usein sanottu, että Jim Clarkille hän oli ainoa kuski jota Clark pelkäsi tietyllä tapaa radalla aina. Ainakin siihen asti kunnes Gurney perusti oman tallinsa.

    Lisäksi Gurneyn osalta on usein sanottu, että mikäli hän olisi jäänyt Brabhamille niin hän olisi ollut ennen pitkää ainakin toteutuneessa historiassa Brabhamin yhtä toteutuneella vauhtitasolla kertaalleen maailmanmestari ellei ehkä kaksinkertainenkin maailmanmestari.

    Gurneyn talli omalla tavallaan on vielä yhäkin toiminnassa vaikka paljon kärsikin 1990-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa.

    Gurney oli tietääkseni yksi kolmesta tallipäällikkö-tason kuljettajista jotka ovat voittaneet omassa tallissaan F1-kilpailun.

    Gurneysta tuli tosiaan poislähtönsä myötä ainakin nimellisesti jo eläessään olleen lempinimensä mukainen Godspeed.

    Lepää rauhassa.
    Viestiä on viimeksi muokannut CCMK; 15.01.2018 14:27.

  14. #14
    Olivier Bocques Fan Club
    Liittynyt
    Apr 2000
    Viestit
    8 335
    Sergei Sirotkin vahvistettu Williams-kisakuskiksi:

    https://www.motorsport.com/f1/news/w...ammate-996281/
    HWNSNBM

  15. #15
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 528
    Onko ekaa kertaa F1-historian, että joku kohtuu menestynyt talli palkkaa kaksi täysin maksukuskia?

  16. #16
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2016
    Viestit
    43
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Onko ekaa kertaa F1-historian, että joku kohtuu menestynyt talli palkkaa kaksi täysin maksukuskia?
    Tuskin. Lotus viimeisissä vaiheissaan taisi harrastaa samaa.

    edit. Viittaan siis 80-/90-lukujen taitteeseen, Piquetin lähdettyä tiimistä....

  17. #17
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    29 654
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Onko ekaa kertaa F1-historian, että joku kohtuu menestynyt talli palkkaa kaksi täysin maksukuskia?
    Entisistä mestareista ainakin Tyrrell ja Brabham hiipuivat köyhiksi pikkutalleiksi. Tyrrellin viimeisen kauden kuskit olivat Rosset-Takagi ja Brabhamin van de Poele-Amati. Giovanna Amati tosin vaihtui Damon Hilliin kolmen karsiutumisen jälkeen.
    --
    Ei mithään häthää.

  18. #18
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 937

  19. #19
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 528
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Entisistä mestareista ainakin Tyrrell ja Brabham hiipuivat köyhiksi pikkutalleiksi. Tyrrellin viimeisen kauden kuskit olivat Rosset-Takagi ja Brabhamin van de Poele-Amati. Giovanna Amati tosin vaihtui Damon Hilliin kolmen karsiutumisen jälkeen.
    Joo. Mutta ajatukseni oli, että vielä menestysvaiheessa. Williams ei ole vielä ainakaan kuihtunut.

  20. #20
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    489
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Joo. Mutta ajatukseni oli, että vielä menestysvaiheessa. Williams ei ole vielä ainakaan kuihtunut.
    Minkä nyt haluaa laskea menestysvaiheeksi. Williamsilla on viimeisen 13 vuoden aikana yksi voitto.

  21. #21
    Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2009
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    367
    Oliko se Villeneuve kun jossain haastattelussa sanoi, että nykyisen kuskipolitiikkansa takia Williams ei välttämättä edes tiedä kuinka hyvä auto heillä todellisuudessa onkaan.

    Jos ajatellaan kuinka paljon parempi Bottas oli kuin Massa, ja kuinka paljon parempi Massa oli kokonaisuutena Strollia vastaan. Viime kauden pistetaulukko on heidän osaltaan hieman hämäävä, sillä Stroll sai Bakun tuuripodiumin ansiosta yllättävän paljon pisteitä. Kyseisen kisan Massa olisi todennäköisesti voittanut ilman tekniikkakeskeytystä.

  22. #22
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    489
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti--91 Tarkastele viestiä
    Oliko se Villeneuve kun jossain haastattelussa sanoi, että nykyisen kuskipolitiikkansa takia Williams ei välttämättä edes tiedä kuinka hyvä auto heillä todellisuudessa onkaan.
    .
    Toisaalta taas ilman nykyistä kuskipolitiikkaa Williamsilla ei olisi varaa kehittää autoa niin hyväksi kuin se tällä hetkellä on.

    Ei ole helppoja asioita nämä.

  23. #23
    Senior Member Rentta's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2010
    Sijainti
    Täällähä mä
    Viestit
    6 405
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti--91 Tarkastele viestiä
    Oliko se Villeneuve kun jossain haastattelussa sanoi, että nykyisen kuskipolitiikkansa takia Williams ei välttämättä edes tiedä kuinka hyvä auto heillä todellisuudessa onkaan.

    Jos ajatellaan kuinka paljon parempi Bottas oli kuin Massa, ja kuinka paljon parempi Massa oli kokonaisuutena Strollia vastaan. Viime kauden pistetaulukko on heidän osaltaan hieman hämäävä, sillä Stroll sai Bakun tuuripodiumin ansiosta yllättävän paljon pisteitä. Kyseisen kisan Massa olisi todennäköisesti voittanut ilman tekniikkakeskeytystä.
    Tai sitten FI olisi voittanut ilman kuskien kohelointia keskenään.

  24. #24
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 317
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Rentta Tarkastele viestiä
    Tai sitten FI olisi voittanut ilman kuskien kohelointia keskenään.
    Tai Räikkönen olisi voittanut jos Bottas ei olisi ajanut kylkeen. Tai Vettel olisi voittanut jos ei olisi mennyt hermot. Tai Hamilton olisi voittanut jos se pirun pääntuki olisi pysynyt paikoillaan.

    Olihan tuo kisa joka tapauksessa Strollilta vahvaa suorittamista vaikka hyötyikin suuresti noista kolisteluista ja muista tapahtumista, ja vaikka Bottas pääsikin ehkä vähän loppusuoralla yllättämään. Muutenkin Stroll pystyi katastrofaalisen alkukauden jälkeen kokoamaan hienosti itsensä ja haastamaan Massan ihan kunnolla loppukaudesta. Oli Strollin suorituksissa loppukaudellakin vähän epätasaisuutta mutta ihan positiivisesti hän minut yllätti ja pärjäsi yllättävänkin hyvin Massaa vastaan. Vaikka Strollin pistemäärään vaikuttikin paljon tuo Bakun kolmossija niin pitää muistaa että Bakun jälkeen ajetuissa 12 kilpailussa Stroll keräsi Massaa enemmän pisteitä (23-22). Massakin keräili varsin hyvin pisteitä alkukaudesta kun Strollilla meni vielä ihan opetteluksi.

    Mutta joo, kyllä minäkin mielelläni olisin nähnyt toisessa Williamsissa kovemman luokan kuljettajan kuin Sirotkin, tai erityisen mielelläni olisin nähnyt Kubican. Muta jos Sirotkin ihan oikeasti löi testeissä Kubican niin sitten se on sikäli ihan reilu peli. Vaikka olisihan noita parempiakin vaihtoehtoja ollut tarjolla jos valinta ei Kubicaan osunut. Vaan Williams menee nyt näköjään mieluummin talous edellä ja heidän kannaltaan pitää toivoa että se auttaa heitä rakentamaan hyvän auton. Koska en minä usko että tuo kaksikko pystyy hirveästi hanskalla paikkaamaan vaikka Stroll ihan myönteisesti yllättikin.

  25. #25
    Registered User Speedster's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2017
    Viestit
    14
    Sergei Sirotkin ei tule onnistumaan Williams debyytissään

  26. #26
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Purukiellossa
    Viestit
    46 299
    Saattaa Williamsilla muutenkin olla haastavaa päästä Q3:sta jatkoon Melbournessa.
    En taistele vastaan vaikka pitäisikin sillä ainoastaan häviäisin
    Sä annoit kaiken mitä janosin vannoit aamenen mut joit rakkauden

  27. #27
    Registered User Bunder's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2017
    Viestit
    231
    Olen koko ajan elänyt siinä toivossa, että Haloa ei lopulta nähtäisi ensi kauden autoissa ja siihen uskon vieläkin, vaikka pelko alkaa jo pikku hiljaa hiipimään nurkan takaa. Toivottavasti testeissä nähtäisiin joku tilanne (ilman loukkaantumisia toki) , joka laittaisi Halon vielä harkintaan, tai mikä parasta romukoppaan . Sääliksi käy kuskejakin kun tuollainen pistetään nenän eteen.

  28. #28
    Senior Member Dominic's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2000
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    47 811

    Thumbs up

    Lainaa Alunperin kirjoittanut Dino246 Tarkastele viestiä
    Kvyatin pitäisi päästä jotenkin yli tuosta "Pakko ohittaa kaikki ensimmäisessä mutkassa" -mentaliteetista.
    Maxilla on sama mentaliteetti, mutta ihan eri tuloksen ja Vettelin kommentein.

    HONESTLY!
    Which Seat can I take?

  29. #29
    Senior Member Dominic's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2000
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    47 811
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti--91 Tarkastele viestiä
    Oliko se Villeneuve kun jossain haastattelussa sanoi, että nykyisen kuskipolitiikkansa takia Williams ei välttämättä edes tiedä kuinka hyvä auto heillä todellisuudessa onkaan.
    Ei tarvitsisi tuota Villaneuletta edes kommentoida, kun on vaan tuollainen huru-ukko. Perustaisi oman tallinsa, kun kerran on niin perillä asioista. Ja kumma kun mikään olemassa olevista talleista ei ole Neuletta ottanut tallipäälliköksi. Menestyshän olisi taattu.
    Which Seat can I take?

  30. #30
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2011
    Viestit
    288
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Bunder Tarkastele viestiä
    Olen koko ajan elänyt siinä toivossa, että Haloa ei lopulta nähtäisi ensi kauden autoissa ja siihen uskon vieläkin, vaikka pelko alkaa jo pikku hiljaa hiipimään nurkan takaa. Toivottavasti testeissä nähtäisiin joku tilanne (ilman loukkaantumisia toki) , joka laittaisi Halon vielä harkintaan, tai mikä parasta romukoppaan . Sääliksi käy kuskejakin kun tuollainen pistetään nenän eteen.
    Taisi ainakin Kimi sanoa että ei vaikuta näkyvyyteen juurikaan. Ja varmaan melko merkittävä aeronkin kannalta tuo kehikko jo tässä vaiheessa suunnittelua

  31. #31
    Senior Member Rentta's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2010
    Sijainti
    Täällähä mä
    Viestit
    6 405
    Force Indian nimi muuttuu FORCE Formula One Team:ksi

    Astuu voimaan tiettävästi 25.02

    https://twitter.com/tgruener/status/955755060608323585

    https://beta.companieshouse.gov.uk/company/11065542

    Edit selvennetään nyt vielä että FORCE on akronyymi tälle rimpsulle : Formula One Racing & Creative Engineering
    Viestiä on viimeksi muokannut Rentta; 23.01.2018 17:56.

  32. #32
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    7 352
    Liian pitkä nimi.
    Loppuu kädet eikä oo bodya

  33. #33
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    7 352
    Tallipomolla ja Ferrari-kuskilla yllättävä tapaaminen – ”Nyt kaikki kirjoittavat: Vettel Mercedekselle!”

    Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff ja Ferrarin saksalaistähti Sebastian Vettel tapasivat viime viikonloppuna Itävallassa.
    Wolff ja Mercedeksen emoyhtiön Daimlerin rahoitusjohtaja Bodo Uebber keskustelivat pitkään Vettelin kanssa viime viikonloppuna Kitzbühelissä,
    jossa järjestettiin alppihiihdon maailmancupin kilpailuja.
    - IS
    Loppuu kädet eikä oo bodya

  34. #34
    Ihan tavallinen Virtanen Timo Virtanen's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2015
    Sijainti
    Anywhere in the world
    Viestit
    2 206
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Rentta Tarkastele viestiä
    Force Indian nimi muuttuu FORCE Formula One Team:ksi

    Astuu voimaan tiettävästi 25.02

    https://twitter.com/tgruener/status/955755060608323585

    https://beta.companieshouse.gov.uk/company/11065542

    Edit selvennetään nyt vielä että FORCE on akronyymi tälle rimpsulle : Formula One Racing & Creative Engineering
    Formula One Racing & Creative Engineering Formula One Team

    Ok, ei kai siinä.
    "I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying."
    -Michael Jordan-

  35. #35
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 317
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mickey Tarkastele viestiä
    Liian pitkä nimi.
    Eikös melkein kaikkien tallien viralliset nimet ole tuollaisia nimihirviöitä, mutta yleisesti käytetään vaan sitä lyhyttä "markkinointinimeä". Eihän kukaan esim. koskaan puhu Williams Grand Prix Engineeringistä vaan pelkästään Williamsista. Joten eiköhän tuo FORCE Formula One Teamkin tule olemaan ihan vaan pelkkä FORCE. Ja sinällään ihan hyvä nimihän tuo on, ainakin parempi kuin Force India.

  36. #36
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    7 352
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Rentta Tarkastele viestiä
    Force Indian nimi muuttuu FORCE Formula One Team:ksi

    Astuu voimaan tiettävästi 25.02

    https://twitter.com/tgruener/status/955755060608323585

    https://beta.companieshouse.gov.uk/company/11065542

    Edit selvennetään nyt vielä että FORCE on akronyymi tälle rimpsulle : Formula One Racing & Creative Engineering

    May the force be with you...
    Viestiä on viimeksi muokannut Mickey; 26.01.2018 09:11.
    Loppuu kädet eikä oo bodya

  37. #37
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    29 654
    Tuo FORCE kuulosti jotenkin ennestään tutulta F1-yhteyksissä, joten piti vähän kaivella, että miksi.

    1985 amerikkalainen Haas tuli F1:een pääsponsorinaan Beatrice ja kuskinaan Alan Jones. Autojen suunnitteluun ja valmistukseen perustettiin Englantiin päämaja ja yritys FORCE (Formula One Race Car Engineering). Ainakin joissain tiedoissa autoa, ehkä talliakin kutsuttiin alkuvaiheessa nimellä FORCE. Autosta tuli kuitenkin Lola, vaikkei autovalmistaja Lolalla ollut sen kanssa mitään tekemistä. Haas oli kuitenkin Lolan USA:n maahantuoja ja käytti nimeä markkinointitarkoituksiin. Myös Beatrice usein sotkettiin tallin nimeksi, vaikkei sitä ilmeisesti koskaan ollut.
    --
    Ei mithään häthää.

  38. #38
    Registered User Hartsa76's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    6 774
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Dino246 Tarkastele viestiä
    Eikös melkein kaikkien tallien viralliset nimet ole tuollaisia nimihirviöitä, mutta yleisesti käytetään vaan sitä lyhyttä "markkinointinimeä". Eihän kukaan esim. koskaan puhu Williams Grand Prix Engineeringistä vaan pelkästään Williamsista. Joten eiköhän tuo FORCE Formula One Teamkin tule olemaan ihan vaan pelkkä FORCE. Ja sinällään ihan hyvä nimihän tuo on, ainakin parempi kuin Force India.
    Tai sitten tuo Formula One Team lyhennetään muotoon FOT, jolloin tallista puhuttaessa käytettäisiin muotoa FORCE FOT.

  39. #39
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2009
    Viestit
    11 960
    Tosiaan tuo Force Indian nimenmuutos FORCE:ksi tai FFOT:ksi tai vielä nimeltään FOT:ksi tavallaan toi kyllä myös mieleen alkuperäisen Team FORCEN tai FORCE Teamin eli vuosina 1985-1986 F1:ssä olleen FORCE-Lola-Beatrice-Team Haasin.

    FORCE tavallaan oli hiuksia halkoen sen oikea nimikin. Hyvin kauan oli sen työnimi ja muutoin FORCE oli oikeastaan tuon ajan lahjakkaiden suunnittelijoiden muodostama yritysryhmä minkä tehtäväksi myöskin annettiin tuon tallin auton suunnittelut ja taustatyöt. Beatrice oli pääsponsori, Lolalta tuli auton rungot ja jonkin verran henkilökuntaa ja muun tallin osan muodosti itse Team Haas johtajanaan Carl Haas joka halusi itsekin olla muutakin tuolloin kuin vain Newman-Haasin toinen mies IndyCarissa.

    Mielenkiintoista näin nykypäivään palatakseni oli nostaa vihdoin ja viimein Sergei Sirotkin kisakuskiksi vaikka muitakin Williamsin testaajia olisi ollut ja kun kerran Robert Kubica ei kelvannut muuhun kuin testityöhön ikänsä ja entisten vammojensa takia.

  40. #40
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 937
    Liberty haluaa suuremman tv-yleisön toivossa muuttaa kisa-aikatauluja.

    Formula 1 race start times could be shifted back to 3.10pm at a majority of events from 2018 as part of an effort by the sport's owners Liberty Media to boost the television audience.
    https://www.motorsport.com/f1/news/f...starts-999391/

    Häh, eurooopan kisat alkaisi klo neljä ja Yhdysvaltain GP klo 11. Eikö jostain asoista voida pitää kiinni?

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö