F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/75

Ketju: Williams 2018

  1. #1
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 332

    Williams 2018

    Talleille ei näköjään ole kausikohtaisia ketjuja tälle kaudelle niin pitäisiköhän näitä käynnistellä sitä mukaa kun kullekin asiaa tulee, niin ei kaikki jutut jäisi tuonne kisakohtaisten ketjujen syövereihin? Avataan Williamsilla:

    Williamsilla ollut huippuhyvän 2014 kauden jälkeen hieman laskeva käyrä mutta nyt näyttää tulleen isompi romahdus ja käytännössä talli näyttää palanneen sinne kauden 2013 tasolle kun se saavutti vain viisi pistettä. Kahden kisan jälkeen Williams on talleista ainoa jolla ei ole pisteen pistettä, ja vauhti ei kyllä niitä kovin roppakaupalla lupaa jatkossakaan. Käytännössä auto on gridin toiseksi hitain tai hitain (ehkä radasta riippuen) ja kuljettajakaksikkokaan ei isosti vakuuta. Lisäksi myös paremmin sujuneilla viime kausilla tallin käyrä on yleensä ollut laskeva, eli kausi on avattu vahvasti ja muut on ottaneet kauden aikana kiinni, joten sekään ei lupaa välttämättä hyvää kun jo tässä vaiheessa kautta ollaan hännillä.

    Lance Stroll on kritisoinut alkukaudella aika paljon tallia ja autoa, mutta Strollinkin kannattaisi ehkä ihan ensimmäiseksi keskittyä siihen että pystyisi lyömään tulokas-tallikaverinsa Sirotkinin. Kolmen aika-ajon jälkeen Sirotkin johtaa 2-1 joten kyllä minusta myös Strollilla itsellään olisi parantamisen varaa. Hän on kuitenkin nyt se tallin "kokenut" kuljettaja.

    Jos Williamsin räpiköinti jatkuu tällaisena niin isä-Stroll taustavoimineen alkanee aika pian laittamaan muille talleille tarjouksia pöytään, ja Strollin (rahojen) lähtö olisi kyllä Williamsille kova isku, varsinkin kun Martini on jo ilmoittanut vetäytyvänsä tämän kauden jälkeen. Ei näytä nyt oikein ruusuiselta Williamsin tulevaisuus vaikka vielä 2014 ja 2015 tilanne näytti erittäin lupaavalta. Joutunee talli jatkossakin turvautumaan ehkä entistäkin enemmän maksukuljettajiin.

  2. #2
    Registered User ProjectMaster's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2013
    Viestit
    1 625
    Sirotkin on kyllä osoittanut olevansa haastattelujen ja tulostenkin perusteella yllättävän valmis F1-sarjaan. Saapa nähdä koska isäpappa vaatii Strollin suosimista kuten pikkuformuloissa, jotta maine ja ura ei menisi pilalle Sirotkinille hävitessä. Uskon, että Stroll ei kelpaa rahoista huolimatta kuin Williamsille ja Sauberille.
    #ForzaJules

  3. #3
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2010
    Viestit
    758
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ProjectMaster Tarkastele viestiä
    Sirotkin on kyllä osoittanut olevansa haastattelujen ja tulostenkin perusteella yllättävän valmis F1-sarjaan. Saapa nähdä koska isäpappa vaatii Strollin suosimista kuten pikkuformuloissa, jotta maine ja ura ei menisi pilalle Sirotkinille hävitessä. Uskon, että Stroll ei kelpaa rahoista huolimatta kuin Williamsille ja Sauberille.
    No Sirotkinin takana on Venäjän oligarkkeja SMP:n kautta, joten tästä kuskien valtataistelusta voi tulla ihan hauskaa. Harmittaa Williamsin (tallina) puolesta kyllä tämä rämpiminen.

  4. #4
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    3 129
    Saapi nähdä ajaako Kubica kisan tällä kaudella. Mutta pidän kyllä Williamsin konkurssiakin mahdollisena.
    Pessimisti ei pety.

  5. #5
    . burb's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2002
    Viestit
    46 206
    Lainaa Alunperin kirjoittanut uuci Tarkastele viestiä
    Mutta pidän kyllä Williamsin konkurssiakin mahdollisena.
    Mmmitä?
    Menestysbonukset on toki laskusuunnassa, mutta muutenhan tallilla pitäisi olla raha-asiat ihan mallillaan.
    Sponsoreita löytyy, saivat Bottaksesta korvauksen, molemmat kuskit kantaa selkä vääränä talliin rahaa... mahtaako vielä Puolan suunnasta ropista jotain pennosia pilttuun lattialle?
    Pörssiyhtiönä se ei myöskään ole mikään yhden omistajan leikkikalu, joka heitetään roskiin kun enää ei jaksa leikkiä.

  6. #6
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    7 370
    Lainaa Alunperin kirjoittanut uuci Tarkastele viestiä
    Saapi nähdä ajaako Kubica kisan tällä kaudella. Mutta pidän kyllä Williamsin konkurssiakin mahdollisena.
    Mitenkä nyky kisakuskien sopimukset, voitaisiinko Kubica laittaa ajamaan kisaa?
    Loppuu kädet eikä oo bodya

  7. #7
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 663
    Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä
    Mmmitä?
    Menestysbonukset on toki laskusuunnassa, mutta muutenhan tallilla pitäisi olla raha-asiat ihan mallillaan.
    Sponsoreita löytyy, saivat Bottaksesta korvauksen, molemmat kuskit kantaa selkä vääränä talliin rahaa... mahtaako vielä Puolan suunnasta ropista jotain pennosia pilttuun lattialle?
    Pörssiyhtiönä se ei myöskään ole mikään yhden omistajan leikkikalu, joka heitetään roskiin kun enää ei jaksa leikkiä.
    Talli on takonut hyvin marginaalista tulosta joka vuosi. Tappiota tuli 2014-2015 ja vaikka 2016 noustiin plussalle, niin se tulos oli silti aiempaa lähempänä nollaa. Talousasioista ymmärtämättä totean lukujen kertovan siitä, ettei tallin talous ole vakaalla pohjalla, vaikka kassassa olisikin hieman rahaa.

    Williamsin toiminnan ydin on aina ollut F1-tallin pyörittäminen, joten tietenkään sitä ei "heitetä roskiin" parin punaisen kauden jälkeen, paitsi jos rahat ovat aikuisten oikeasti loppu. Pörssiyhtiön rooli ei tarkoita sitä, että aina löytyisi joku hyödyllinen idiootti, joka haluaa sijoittaa omia rahojaan tallin tekohengittämiseen.

    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mickey Tarkastele viestiä
    Mitenkä nyky kisakuskien sopimukset, voitaisiinko Kubica laittaa ajamaan kisaa?
    Strollia ei ainakaan voida syrjäyttää mutta Sirotkinin sopimus lienee löyhempi; tuskin Williamsin taloudellinen ahdinko on niin syvä, että molemmille kuljettajille olisi annettu ns. vedenpitävä sopimus rahan vuoksi. Oleellisempi kysymys lienee, että mitä hyötyä Kubican ajattamisesta olisi? Williamsin auto on tällä hetkellä niin hidas, että pisteiden saaminen vaikuttaa utopistiselta ajatukselta. Kerätyt sijoitukset ovat 14, 14 ja 15 vaikka välistä on pudonnut monta kärkiautoa teknisten vikojen takia.

    Juuri tällä hetkellä näyttää vielä siltä, että muutamankin pisteen kerääminen kauden aikana voisi riittää Force Indian ja Sauberin ohittamiseen pistetaulukossa. Kaikilla kolmella on autonsa kanssa jotain isompaa ongelmaa taustalla, joten lienee mahdollista, että ainakin yksi tästä kolmikosta onnistuu korjaamaan ongelmansa ja ottaa sen jälkeen isohkon harppauksen muiden edelle. Asetetaan Williamsille siis realistiseksi tavoitteeksi nousta yhdellä pykälällä sijalle yhdeksän valmistajien MM-taulukossa.

  8. #8
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 566
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Talli on takonut hyvin marginaalista tulosta joka vuosi. Tappiota tuli 2014-2015 ja vaikka 2016 noustiin plussalle, niin se tulos oli silti aiempaa lähempänä nollaa. Talousasioista ymmärtämättä totean lukujen kertovan siitä, ettei tallin talous ole vakaalla pohjalla, vaikka kassassa olisikin hieman rahaa.

    Williamsin toiminnan ydin on aina ollut F1-tallin pyörittäminen, joten tietenkään sitä ei "heitetä roskiin" parin punaisen kauden jälkeen, paitsi jos rahat ovat aikuisten oikeasti loppu. Pörssiyhtiön rooli ei tarkoita sitä, että aina löytyisi joku hyödyllinen idiootti, joka haluaa sijoittaa omia rahojaan tallin tekohengittämiseen.


    Strollia ei ainakaan voida syrjäyttää mutta Sirotkinin sopimus lienee löyhempi; tuskin Williamsin taloudellinen ahdinko on niin syvä, että molemmille kuljettajille olisi annettu ns. vedenpitävä sopimus rahan vuoksi. Oleellisempi kysymys lienee, että mitä hyötyä Kubican ajattamisesta olisi? Williamsin auto on tällä hetkellä niin hidas, että pisteiden saaminen vaikuttaa utopistiselta ajatukselta. Kerätyt sijoitukset ovat 14, 14 ja 15 vaikka välistä on pudonnut monta kärkiautoa teknisten vikojen takia.

    Juuri tällä hetkellä näyttää vielä siltä, että muutamankin pisteen kerääminen kauden aikana voisi riittää Force Indian ja Sauberin ohittamiseen pistetaulukossa. Kaikilla kolmella on autonsa kanssa jotain isompaa ongelmaa taustalla, joten lienee mahdollista, että ainakin yksi tästä kolmikosta onnistuu korjaamaan ongelmansa ja ottaa sen jälkeen isohkon harppauksen muiden edelle. Asetetaan Williamsille siis realistiseksi tavoitteeksi nousta yhdellä pykälällä sijalle yhdeksän valmistajien MM-taulukossa.
    Onko Williamsin auto niin huono? Viime kaudellakin Stroll oli hidas monessa kisassa Massaan nähden eikä autoa ole säätämässä nyt Massa.

  9. #9
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    3 002
    Williams on todella suurien ongelmien edessä, uusi auto on jopa viimekauden autoa hitaampi vaikka moottorin tehot ja terminen tehokkuus (hyötysuhde) on kasvanut tälle kaudelle. Stroll vertaili Bahrainin kilpailuja viime ja tällä kaudella ja uusi auto oli 0.4 sekuntia kierroksella vanhaa hitaampi. Kun otetaan huomioon normaali kauden aikana tapahtuva kehitys 1-2 sekuntia niin tämä on jo melkoinen saavutus insinööreiltä.

    Williamin viimeisestä tuurivoitosta on aikaa jo 6 ja sitä edellisestä 14 kautta, niin mollivoittoinen laskukausi on ollut pitkä eikä tätä korjaavaa lääkettä tunnu löytyvän millään.

    Johdon vaihdon paikka?

  10. #10
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 663
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Onko Williamsin auto niin huono? Viime kaudellakin Stroll oli hidas monessa kisassa Massaan nähden eikä autoa ole säätämässä nyt Massa.
    Loppukaudesta Stroll ajeli kuitenkin pistesijoja vaikka suoritustaso olikin epätasainen, mutta sen voi laittaa autonkin piikkiin. Stroll vaikuttaa kuitenkin pitävän tallikaverinsa kurissa, joten ei hän millään voi olla niin huono kuin viime kauden alussa, jolloin oli oikeutettua puhua yhdestä sarjan koko historian huonoimmista kuljettajista.

  11. #11
    Registered User Speedster's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2017
    Viestit
    16

    Red face

    Legendaarinen talli kyseessä. Williamsilla on kasassa 9 valmistajien ja 7 kuljettajien mestaruutta. Viimeisimmät tullut 1997. Nyt tilanne ei näytäruusuiselta mutta toivottavasti Paddy Lowe löytää tien menestykseen.

  12. #12
    Registered User IsoAhven's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    2 374
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Speedster Tarkastele viestiä
    Legendaarinen talli kyseessä. Williamsilla on kasassa 9 valmistajien ja 7 kuljettajien mestaruutta. Viimeisimmät tullut 1997. Nyt tilanne ei näytäruusuiselta mutta toivottavasti Paddy Lowe löytää tien menestykseen.
    Yli 20 vuotta sitten.. oli ajat erilaiset. Säännöt erilaiset. Williamsilla ei vaa ole enää nykyaikana resursseja kehittää autoa. ei Williams tule enää nouseen, elleivät saa paljon rahaa.

  13. #13
    Senior Member
    Liittynyt
    Oct 2003
    Sijainti
    Tois pual jokkee
    Viestit
    3 713
    Joo laji on kyllä muuttunut Williamsin menestyksen ajoista siinä mielessä, että nykyään kärkitallit ovat enemmän tai vähemmän omistajarahoitteisia markkinointitempauksia. Perinteisen yksityistallin on vaikea löytää resursseja näitä vastaan taisteluun. Lisäksi kolme neljästä moottorivalmistajasta on mukana omalla tallillaan, joten perinteisiä kumppanuussuhteitakaan ei ole tarjolla kuin Hondan kanssa, joka taas on tällä hetkellä Red Bullin matkassa. Lopputuloksena on kalleilla asiakasmoottoreilla ajeleva talli jolla ei ole resursseja haastaa kärkitalleja millään osa-alueella. Herääkin kysymys, onko McLaren samalla tiellä matkalla kohti keskinkertaisuutta?

    Noin muutenkin Williamsin tilanne näyttää aika vaikealta. Viime vuodet tulokset ovat pikkuhiljaa huonontuneet ja nyt aletaan olla pohjalla taistelemassa Sauberia vastaan. Strollin ja Sirotkinin valitseminen kuljettajiksi oikein huutaa epätoivoisuudesta.
    "The differentiators in motorsport should be driving talent and engineering talent – not money." -Pat Symonds

  14. #14
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    3 129
    Martini häippäsee Williamsilla kauden jälkeen, ja voipi olla, että jos talli räpiköi, niin ei Strollit välttämättä kauaa katsele sitä menoa. Lisäksi mahdolliset Venäjä-pakotteetkin voivat vaikuttaa Williamsin toimintaan, joten aika hauraalla pohjalla on Williams.
    Pessimisti ei pety.

  15. #15
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 332
    Lainaa Alunperin kirjoittanut uuci Tarkastele viestiä
    Martini häippäsee Williamsilla kauden jälkeen, ja voipi olla, että jos talli räpiköi, niin ei Strollit välttämättä kauaa katsele sitä menoa. Lisäksi mahdolliset Venäjä-pakotteetkin voivat vaikuttaa Williamsin toimintaan, joten aika hauraalla pohjalla on Williams.
    Toisaalta minne muualle Strollit menee jos ei ala Lancelta tulla vakuuttavia näyttöjä pöytään? Force India ja Sauber lienee ainoat tallit joista olisi rahalla ostettavissa paikka, mutta onko kumpikaan tämänhetkisessä tilanteessa askel parempaan? Toki jos Stroll pystyy iskemään kunnon näyttöjä pöytään niin isä-Strollin rahat kelvannee muillekin, mutta sittenkään tuskin saisivat samanlaista asemaa ja sananvaltaa kuin Williamsilla. Minusta tuntuu että jos poika haluaa harrastella ja isi haluaa harrastusta rahoittaa niin ainakin ensi kaudella harrastus jatkunee Williamsin kalustolla.

  16. #16
    I am fabulous! ToXiCiTy's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    16 240
    Näin #MeToo aikakaudella ei tätä kai saisi sanoa, mutta naisten pyörittämät tallit eivät oikein tunnu menestyvän. Kaltenborn Sauberilla ja Claire Williamsilla eivät kovin hyvää työtä ole tehneet. Harmillinen yhteensattuma varmasti vain kyseessä.
    Halls of justice painted green, money talking. Power wolves beset your door hear them stalking.Soon you'll please their appetite they devour. Hammer of justice crushes you overpower

  17. #17
    Registered User Joel Hallikainen's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2017
    Viestit
    279
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ToXiCiTy Tarkastele viestiä
    Näin #MeToo aikakaudella ei tätä kai saisi sanoa, mutta naisten pyörittämät tallit eivät oikein tunnu menestyvän. Kaltenborn Sauberilla ja Claire Williamsilla eivät kovin hyvää työtä ole tehneet. Harmillinen yhteensattuma varmasti vain kyseessä.
    Molemmat tuntuvat rakastavan miehiä joilla on iso pinkka. Kaltenborn jopa niin paljon että lupasi pestejä maksukuskeille vähän enemmän kuin oli autojakaan. Claire taas ei näe tallinsa autoissa maksukuskeja vaan lahjakaita nuoria.

  18. #18
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    29 657
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ToXiCiTy Tarkastele viestiä
    Näin #MeToo aikakaudella ei tätä kai saisi sanoa, mutta naisten pyörittämät tallit eivät oikein tunnu menestyvän. Kaltenborn Sauberilla ja Claire Williamsilla eivät kovin hyvää työtä ole tehneet. Harmillinen yhteensattuma varmasti vain kyseessä.
    Kaltenborg tosin ei ole ollut Sauberilla sitten viime kesäkuun.
    --
    Ei mithään häthää.

  19. #19
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2010
    Viestit
    758
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Joel Hallikainen Tarkastele viestiä
    Molemmat tuntuvat rakastavan miehiä joilla on iso pinkka. Kaltenborn jopa niin paljon että lupasi pestejä maksukuskeille vähän enemmän kuin oli autojakaan. Claire taas ei näe tallinsa autoissa maksukuskeja vaan lahjakaita nuoria.
    No Clairella oli pari menestyksellisesti hyvää kautta kyllä etenkin verrattuna isänsä viimeisiin. Monisha puolestaan sentään piti tallin jotenkin pystyssä ja kohteena johon sijoittaa. Uudet miesjohdossa olleet tallit tulivat ja katosivat. Toki molempien tallien perinteet ovat jeesanneet pahimmissa rahoituspaineissa mutta silti. Ei toi Force Indian touhukaan just nyt hyvältä näytä vaikka ois kuinka ukkoa johdossa. Jos ei ole rahaa niin ei ole rahaa. Jossain vaiheessa se alkaa näkymään.

  20. #20
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2010
    Viestit
    758
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Kaltenborg tosin ei ole ollut Sauberilla sitten viime kesäkuun.
    Clairekin äitiyslomalla tallin suorituskyvyn romahtaessa kausien välissä.
    Viestiä on viimeksi muokannut Har*; 22.04.2018 19:47.

  21. #21
    . burb's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2002
    Viestit
    46 206
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ToXiCiTy Tarkastele viestiä
    Näin #MeToo aikakaudella ei tätä kai saisi sanoa, mutta naisten pyörittämät tallit eivät oikein tunnu menestyvän. Kaltenborn Sauberilla ja Claire Williamsilla eivät kovin hyvää työtä ole tehneet. Harmillinen yhteensattuma varmasti vain kyseessä.
    Jopas oli outo tulkinta varsinkin Williamsin kohdalta.
    BMW-Williams -aikakausi on viimeinen, jolloin Williams on ollut käytännössä tehdastallin asemassa. Sen jälkeisistä Williamsin sijoituksista tallien pistetaulukossa parhaat on Clairen aikakaudelta. Silloinko naiseus ei vaikuttanut tallin pyörittämiseen?
    Nyt on kieltämättä huono kausi menossa. Mutta niinpä noita huonoja kausia on ollut ennen Claireakin. Silloinko ei kuitenkaan tilanne ollut se, että "miesten pyörittämät tallit eivät oikein tunnu menestyvän"?

  22. #22
    I am fabulous! ToXiCiTy's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    16 240
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Kaltenborg tosin ei ole ollut Sauberilla sitten viime kesäkuun.
    Tiedän. Veti melkein tallin konkurssiin.
    Halls of justice painted green, money talking. Power wolves beset your door hear them stalking.Soon you'll please their appetite they devour. Hammer of justice crushes you overpower

  23. #23
    I am fabulous! ToXiCiTy's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    16 240
    Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä
    Jopas oli outo tulkinta varsinkin Williamsin kohdalta.
    BMW-Williams -aikakausi on viimeinen, jolloin Williams on ollut käytännössä tehdastallin asemassa. Sen jälkeisistä Williamsin sijoituksista tallien pistetaulukossa parhaat on Clairen aikakaudelta. Silloinko naiseus ei vaikuttanut tallin pyörittämiseen?
    Nyt on kieltämättä huono kausi menossa. Mutta niinpä noita huonoja kausia on ollut ennen Claireakin. Silloinko ei kuitenkaan tilanne ollut se, että "miesten pyörittämät tallit eivät oikein tunnu menestyvän"?
    Kuten sanoin viestissäni, varmaan vain merkityksetön yhteensattuma.
    Viestiä on viimeksi muokannut Antsa Rieppo; 23.04.2018 08:50. Syy: Meta poistettu

  24. #24
    race is in my head
    Liittynyt
    Oct 2008
    Viestit
    932
    Lainaa Alunperin kirjoittanut uuci Tarkastele viestiä
    Mutta pidän kyllä Williamsin konkurssiakin mahdollisena.
    Netistähän nuo tiedot löytyy:
    Viime vuosi meni Williams konsrenilla niukasti plussalle, mutta plussalle kuitenkin.
    Luulin, että WAE (Advanced Engineering) olisi isompikin osuus, F1 n 125 ja WAE 40 Mpuntaa. F1 teki jopa paremman tuloksen kuin WAE
    Johdon mielestä yrityksellä ei ole hätäpäivää vuosikertomuksen mukaan... Johtoonhan ei kuulu yhtään Williamsia, paitsi Claire hallituksessa, ei PJ.

  25. #25
    Registered User IsoAhven's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    2 374
    Lainaa Alunperin kirjoittanut speedman Tarkastele viestiä
    Netistähän nuo tiedot löytyy:
    Viime vuosi meni Williams konsrenilla niukasti plussalle, mutta plussalle kuitenkin.
    Luulin, että WAE (Advanced Engineering) olisi isompikin osuus, F1 n 125 ja WAE 40 Mpuntaa. F1 teki jopa paremman tuloksen kuin WAE
    Johdon mielestä yrityksellä ei ole hätäpäivää vuosikertomuksen mukaan... Johtoonhan ei kuulu yhtään Williamsia, paitsi Claire hallituksessa, ei PJ.
    Onko se tuo annual report 2017? Mikäli oikeaa kohtaa tsekkasin nii ~14miljoonaa puntaa plussaa, joka olisi ~8 miljoonaa enemmän kuin edellisvuonna. Jostain toisaalta dokumenttia toki, ~30 miljoonaa lainoja. Ei tuo siltikää tosiaan ole lähimainkaan konkurssia. En tosiaan ymmärrä noista oikee mitää. Paljon paljon PALJON lukuja Revenue kohdassa oli 166 miljoonaa.. että ei ole pikkubudjetti williamsillakaan, ku roposia jää tuosta "käteen"? Ei vaa jotenki autossa tunnu näkyvän..

    edit: kyseessä oli WILLIAMS GRAND PRIX HOLDINGS PLC

    Total comprehensive income for the year 14,057(2017) 5,903(2016)
    Viestiä on viimeksi muokannut IsoAhven; 23.04.2018 19:48.

  26. #26
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 332
    Auto Motor und Sportin mukaan Williamsin hitaus johtuisi Mersulta kopioidusta jäähdytysjärjestelmästä jonka kopioinnissa olisi tehty joku virhe. Joku insinööreistä olisi lehden mukaan sanonut että menettävät n. 0,8 sekuntia kierroksella tuon systeemin takia. Olisiko Paddy yrittänyt ulkomuistista kopioida järjestelmää, tai sitten on ollut joku vessapaperille pikaisesti piirretty töherrys mallina?

  27. #27
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    3 002
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Dino246 Tarkastele viestiä
    Auto Motor und Sportin mukaan Williamsin hitaus johtuisi Mersulta kopioidusta jäähdytysjärjestelmästä jonka kopioinnissa olisi tehty joku virhe. Joku insinööreistä olisi lehden mukaan sanonut että menettävät n. 0,8 sekuntia kierroksella tuon systeemin takia. Olisiko Paddy yrittänyt ulkomuistista kopioida järjestelmää, tai sitten on ollut joku vessapaperille pikaisesti piirretty töherrys mallina?
    Kummallista tässä on se että uusi auto on jopa viimekauden autoa hitaampi... miksi kopioida mitään mikä tekee autosta hitaamman?

  28. #28
    race is in my head
    Liittynyt
    Oct 2008
    Viestit
    932
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markot Tarkastele viestiä
    Kummallista tässä on se että uusi auto on jopa viimekauden autoa hitaampi... miksi kopioida mitään mikä tekee autosta hitaamman?
    Niin.. ei kai sitä kopioidessa tiennyt vielä, että on hitaampi

    Yrityksestä jatkoa:
    Williamshan on pörssiyhtiö. Jos vetäytyisivät F1:stä (kapinana, kun ei tule kulukattoa..) ei homma nyt ihan noin yksinkertaisesti mene. Yrityksen johto joutuu perustelemaan tuon ( ei ritä, että "me ei enää pärjätä viivalla) ja esittämään vaihtoehtoisen liiketoimintamallin tai toiminta- alueen, josta saadaan korvaava tuotto.
    On ihan eri asia, jos firma on parin hepun oma viritelmä. Silloin saa tehdä ihan mitä lystää, pörssiyhtiötä sääntelevät ihan erilaiset säännöt. Ja, etupenkki kutsuu, jos hölmöilet miten sattuu.

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 332
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markot Tarkastele viestiä
    Kummallista tässä on se että uusi auto on jopa viimekauden autoa hitaampi... miksi kopioida mitään mikä tekee autosta hitaamman?
    Tuossapa olikin kyse siitä että tuossa kopioinnissa on tehty joku virhe ja Mersussa hyväksi havaittu ratkaisu ei nyt toimikaan Williamsissa. Eli oletus on ollut että kehitetään mutta lopputulos oli juuri päinvastainen.

  30. #30
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2000
    Viestit
    7 370
    Tuskin sitä suoraan on kopioitu, jota tässä on toisteltu.
    Viestiä on viimeksi muokannut Mickey; 24.04.2018 16:57.
    Loppuu kädet eikä oo bodya

  31. #31
    Pirkanmaan tietäjä Krtecek's Avatar
    Liittynyt
    May 2015
    Viestit
    829
    Lainaa Alunperin kirjoittanut burb Tarkastele viestiä
    Jopas oli outo tulkinta varsinkin Williamsin kohdalta.
    BMW-Williams -aikakausi on viimeinen, jolloin Williams on ollut käytännössä tehdastallin asemassa. Sen jälkeisistä Williamsin sijoituksista tallien pistetaulukossa parhaat on Clairen aikakaudelta. Silloinko naiseus ei vaikuttanut tallin pyörittämiseen?
    Nyt on kieltämättä huono kausi menossa. Mutta niinpä noita huonoja kausia on ollut ennen Claireakin. Silloinko ei kuitenkaan tilanne ollut se, että "miesten pyörittämät tallit eivät oikein tunnu menestyvän"?
    Jos kahta tallia on nainen johtanut ja toinen on menestynyt vallan hyvinkin (Clairen johtama Williams voittamattomuudesta huolimatta parin viime vuoden aikana), niin antaa se menestymisprosentiksi 50%.

    Vertaa miestallipäälliköihin. Jokaista Mercedesta kohtaan on ollut F1-sarjan historiassa melko monta Andrea Modaa, niin "menestymisprosentti" ei ole miestallipäälliköillä likelläkään viittäkymmentä. Eli todistusaineisto viittaisi pikemminkin siihen, että kannattaisi palkata naispomo, jos haluaa menestyä jollakin tasolla F1-sarjassa.
    "There's nothing wrong with the car except that it's on fire.' " - Murray Walker

  32. #32
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    3 002
    Pappa Stroll laittaa jo painetta Williamsille. Kunpa tajuaisi ettei Williamin mestymättömyys ole kiinni vaihdelaatikosta tai jousituksesta vaan auton heikosta aerodynaamiikasta jonka jokaisen tallin täytyy suunnitella ja rakentaa itse.

    https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/...802#gs.3dzUypw

  33. #33
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2014
    Viestit
    540
    En voi muuta kuin myötähäpeää tuntea Williamssin ja etenkin Strollin puolesta.

    Varakuskina toimiva Kubica oli selvästi vakuuttavampi perjantain harjoituksissa kuin kumpikaan kisakuskeista. Eikä Kubican kommentit autosta olleet kovinkaan mairittelevia. Samaan aikaan Stroll on kisan jälkeisissä haastatteluissa ihan aidosti iloisen ja onnellisen oloinen ajettuaan sijalle 11. En muista varmaan ikinä nähneeni kuljettajaa noin tyytyväisenä sijaan 11, varsinkin kun ottaa viel huomioon että kuusi kuljettajaa keskeytti kisassa. Ymmärrän että Williams tarvitsee rahaa, mutta lajia 20 vuotta seuraanneena Stroll on minun silmissä huonoin kuljettaja ketä Fykkösissä on nähty Luca Badoerin Ferrari visiittiä lukuunottamatta. Badoerinkin lähtökohdat olivat paljon haastavammat.

    Sirotkinille voisin vielä antaa aikaa kun on kuitenkin kyse tulokkaasta ja on hänelle huonoa tuuriakin osunut, mutta kyllä usein tulokaskuskit ovat säväyttäneet jo viidenteen kisaan mennessä jos ovat säväyttääkseen.

  34. #34
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2016
    Viestit
    138
    Mitähän ne on töhöilleet tuon auton suunnittelussa ja muutenkin jos penkkikin aiheuttaa ihan konreettisesti peppukipeyttä? Luulisi että tuollaiseen asiaan olisi puututtu jo aiemmin kuin vasta mahdollisesti kauden kuudenteen kisaan. Voisi kuvitella, että joku sietämättömän epämukava istuin vaikuttaisi jo keskittymiseen ja ajamiseen.

    Pidin Williamsia ennen sympaattisena, kannatettavana tallina mutta tässä vaiheessa alkavat empatiat karisemaan: nuo ovat aiheuttaneet ja ansainneet taaperruksensa ihan itse. Luojan kiitos, että Bottas sai jätettyä tuon uppoavan laivan.

    https://www.motorsport.com/f1/news/s...sh-gp-1037389/

  35. #35
    Registered User
    Liittynyt
    Jul 2010
    Viestit
    758
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Formunaattor Tarkastele viestiä
    Ymmärrän että Williams tarvitsee rahaa, mutta lajia 20 vuotta seuraanneena Stroll on minun silmissä huonoin kuljettaja ketä Fykkösissä on nähty Luca Badoerin Ferrari visiittiä lukuunottamatta. Badoerinkin lähtökohdat olivat paljon haastavammat.
    Nyt on kyllä vahvaa kokemista. Stroll veteli viime vuonna loppukaudesta ihan Massan tahtia etenkin kisavauhdissa. Ennen viimeistä kisaa Stroll oli jopa edellä pisteissä ja kauden päätteeksi pisteet Massalle 42-40. Kauden viimeinen keskeytykseen johtanut törmäily tapahtui kolmannessa kisassa Bahrainissa.
    Viestiä on viimeksi muokannut Har*; 14.05.2018 12:00. Syy: typo

  36. #36
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2014
    Viestit
    540
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Har* Tarkastele viestiä
    Nyt on kyllä vahvaa kokemista. Stroll veteli viime vuonna loppukaudesta ihan Massan tahtia etenkin kisavauhdissa. Ennen viimeistä kisaa Stroll oli jopa edellä pisteissä ja kauden päätteeksi pisteet Massalle 42-40. Kauden viimeinen keskeytykseen johtanut törmäily tapahtui kolmannessa kisassa Bahrainissa.
    Massaa ei minusta voida tällä vuosikymmenellä pitää minään erityisenä mittatikkuna. Ja muistetaan vielä että Stroll sai 15 pistettä Bakun sekoilukisan onnekkasta kolmossijasta, sama kisa jonka Massa olisi voinut voittaa jollei autosta olisi jousitus hajonnut. Eikä kuljettajan hyvyyttä määrittele pelkästään se että törmäileekö vai ei. Kyllähän Verstappenkin on painanut menemään aikalailla tällä kaudella mutta silti häntä yleisesti pidetään, minä mukaanlukien, sarjan yhtenä parhaimmista kuljettajista.

    Mielipiteitä on monia, mutta minusta Stroll ei ole tässä vajaan puolentoista kauden aikana osoittanut oikeastaan mitään merkkejä siitä että ansaitsisi olla tuolla mukana. Ja kirsikkana kakun päälle tuo tyytyväinen hymäily tämän Espanjan kisan jälkeen ihan kuin siihen olisi ollut jotain aihetta.

  37. #37
    Registered User ProjectMaster's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2013
    Viestit
    1 625
    Stroll oli koko viime kauden noin sekunnin kierroksella Massaa hitaampi aika-ajoissa. Massa taas oli älyttömästi hitaampi Bottakseen verrattuna aika-ajoissa 2016. Nyt Stroll joutuu koville Sirotkinin kanssa, joka ei mikään superlahjakkuus ole hänkään. Yksi tuuripodium Williamsille todella vahvalla radalla ei käsitystä Strollista muuta.
    #ForzaJules

  38. #38
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 566
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Formunaattor Tarkastele viestiä
    En voi muuta kuin myötähäpeää tuntea Williamssin ja etenkin Strollin puolesta.

    Varakuskina toimiva Kubica oli selvästi vakuuttavampi perjantain harjoituksissa kuin kumpikaan kisakuskeista. Eikä Kubican kommentit autosta olleet kovinkaan mairittelevia. Samaan aikaan Stroll on kisan jälkeisissä haastatteluissa ihan aidosti iloisen ja onnellisen oloinen ajettuaan sijalle 11. En muista varmaan ikinä nähneeni kuljettajaa noin tyytyväisenä sijaan 11, varsinkin kun ottaa viel huomioon että kuusi kuljettajaa keskeytti kisassa. Ymmärrän että Williams tarvitsee rahaa, mutta lajia 20 vuotta seuraanneena Stroll on minun silmissä huonoin kuljettaja ketä Fykkösissä on nähty Luca Badoerin Ferrari visiittiä lukuunottamatta. Badoerinkin lähtökohdat olivat paljon haastavammat.

    Sirotkinille voisin vielä antaa aikaa kun on kuitenkin kyse tulokkaasta ja on hänelle huonoa tuuriakin osunut, mutta kyllä usein tulokaskuskit ovat säväyttäneet jo viidenteen kisaan mennessä jos ovat säväyttääkseen.
    Badoerin tilanne on aivan toista luokkaa. Hän oli kilpailematta 10v Ferrari-pestin sattuessa. Eikös Badoer ollut ihan kelpo rattimies huonommissa talleissa 90-luvulla? Muistini mukaan Fisichellakin oli Räikköstä vastaan todella hidas, joten kai siinä Ferrarissa oli jotain, joka ei sopinut heti käteen jokaiselle.

    Veikkaan, että Williamsilla on nyt ongelmana auton kehitystyö. Vaikka Mika Salo väittää, että kuskilla ei ole enää mitään merkitystä kehitystyössä, mutta olisiko oma lehmä ojassa Sirotkinin suhteen? Rellulla Sirotkin taisi olla testikuski vain rahan vuoksi?

    Oma veikkaus on, että Bottaksen käsissä auto olisi pistekamaa. Ei missään nimessa podiumille mitään asiaa, mutta sijoille 6-10.

    Itse lyttäsin Leclercin, mutta nyt ajaa todella hyvin.

  39. #39
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 332
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Formunaattor Tarkastele viestiä
    Ymmärrän että Williams tarvitsee rahaa, mutta lajia 20 vuotta seuraanneena Stroll on minun silmissä huonoin kuljettaja ketä Fykkösissä on nähty Luca Badoerin Ferrari visiittiä lukuunottamatta.
    Aika vahvasti sanottu kun tuonkin 20 vuoden ajanjakson sisälle mahtuu sellaisiakin kavereita kuin Yuji Ide, Narain Karthikeyan, Gaston Mazzacane jne. Ei Stroll nyt todellakaan niin huono ole ollut että ihan tuollaisen tittelin olisi ansainnut Badoerista puhumattakaan. Badoer joutui niin hankalaan paikkaan että ei häntä oikein voi lähteä isosti kehenkään vertaamaan. Ajoi kuitenkin silloin 90-luvulla ihan OK vaikka ei nyt mikään huippukyky koskaan ollutkaan.

  40. #40
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    29 657
    Viimeisen 20 vuoden aikana ylivoimaisesti huonoin "Fykkösissä nähty" kuski on Chanoch Nissany. Ei tosin ajanut kuin yksissä harjoituksissa, mutta niissä jäi yli 12 sekuntia nopeimmasta.
    --
    Ei mithään häthää.

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö