F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/49

Ketju: Espanjan GP 2018 - Jälkihaukottelut

  1. #1
    Super Moderator Antsa Rieppo's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2015
    Sijainti
    Purukiellossa
    Viestit
    46 299

    Espanjan GP 2018 - Jälkihaukottelut

    Odotetun pitkäveteinen kisa, missä moottoririkot, kolarit ja varikkotötöilyt muodostivat pääosin katsottavan.
    En taistele vastaan vaikka pitäisikin sillä ainoastaan häviäisin
    Sä annoit kaiken mitä janosin vannoit aamenen mut joit rakkauden

  2. #2
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 121

    Espanjan GP - Jälkihöyryt

    Tänne asiallista pohdintaa päättyneestä kilpailusta, potkuraivarit tuonne: http://www.f1-forum.fi/vb/showthread...6&goto=newpost

  3. #3
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    3 366
    Kisa alkoi särkeä päätä, sen verta tylsää. Armottoman kuumuuden lisäksi.

  4. #4
    User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    6 251
    Ehkä ensi vuoden siivillä pääsee ajamalla edes DRS-etäisyydelle.

  5. #5
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2012
    Viestit
    1 289
    Streami meni tavoista poiketen kiinni jo ennen ruutulippua. Kertoo kaiken oleellisen tästä "kisasta".

  6. #6
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 332
    Kisa oli kuolettavan tylsä. Ei oikeastaan muuta sanottavaa.

  7. #7
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2007
    Viestit
    191
    Turha rata

  8. #8
    A-sijan Tuntija
    Liittynyt
    May 2014
    Sijainti
    Maalla
    Viestit
    3 141
    Tulokset :

    MotorSportti on kivaa, kun sen oikein oivaltaa. "Forza Ferrari". Forza ICEMAN.

  9. #9
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 663
    Järkyttävä tuo Grosjean. Mies on taas siinä mentaalisessa mustassa aukossa, mikä johti kisakieltoon Belgian jälkeen kaudella 2012. Eikä olisi liioittelua antaa sama rangaistus tälläkin kertaa. Sanoisin sitä jopa ehdottomaksi minimiksi.
    Viestiä on viimeksi muokannut Antsa Rieppo; 13.05.2018 20:37.

  10. #10
    Registered User Mr Hindsight's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2016
    Viestit
    649
    Valtteri ”as a team” Bottas

    Tämä haastatteluformaatti on kyllä huonoin mahdollinen.

  11. #11
    I am fabulous! ToXiCiTy's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    16 280
    Tämä kisa todisti mulle ettei Ferrari Kimiä tahallaan huonoilla taktiikoilla ajata. Oisko aika antaa Jock Clearille kenkää?
    Halls of justice painted green, money talking. Power wolves beset your door hear them stalking.Soon you'll please their appetite they devour. Hammer of justice crushes you overpower

  12. #12
    Registered User Hartsa76's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    6 884
    Olipahan tylsä kisa, mutta oli siitä ainakin se hyvä puoli, että trollit pysyivät poissa livekeskusteluketjusta.

    Seuraavassa kisassa ohittaminen ei ole yhtään helpompaa, mutta Monacossa sentään on suuri seinäosumien riski ja siksi siitä kisasta voidaan odottaa edes vähän mielenkiintoisempaa kuin tästä tylsyyden huipentumasta.

  13. #13
    A-sijan Tuntija
    Liittynyt
    May 2014
    Sijainti
    Maalla
    Viestit
    3 141
    Voisko tehdä sellaisen muutoksen että joka toinen tai kolmas kisa ajettais Bakussa.
    Tai sitten kaikki radat täytyy muuttaa niin että niissä täytyy olla vähintään 2 km pitkä pääsuora...
    MotorSportti on kivaa, kun sen oikein oivaltaa. "Forza Ferrari". Forza ICEMAN.

  14. #14
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2006
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    2 720
    Barcelonan kisan voisi ensimmäisenä pudottaa kalenterista uusien ratojen tieltä.

    Grosjeanilla meni vati nurin lähdössä.
    Ferrarin taktiikkasekoilut jatkuivat.
    Hamilton ylivoimainen.

    Siinäpä ne tärkeimmät.

  15. #15
    User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    6 251
    Monacossa ekaa kertaa hypersoftit käytössä, jos se nyt kisaa yhtään pelastaa.

  16. #16
    A-sijan Tuntija
    Liittynyt
    May 2014
    Sijainti
    Maalla
    Viestit
    3 141
    Onko tästä kisasta mitään postiivista viemistä seuraavaan kisaan ?
    Kimi:
    "Ei varmaan oikein mitään "
    MotorSportti on kivaa, kun sen oikein oivaltaa. "Forza Ferrari". Forza ICEMAN.

  17. #17
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    2 056
    Ferrari tekee tämän taas ihan itse. Milloin siellä tajutaan että Luigit ja kumppanit pitää heivata rasvaletistä pihalle...

  18. #18
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    292
    Ricciardon ero venähti verstappeniin vscn aikana melkein 20 sekunttiin. Syynä töhöily mitä ei lähetyksessä näkynyt: https://twitter.com/VanGamerenF1/sta...523159041?s=09

    Patrese ajoi 99 kisaa ennen seuraavaa voittoa(ennätys voittojen välissä siis), nyt on Kimillä sama määrä takana. Jos kahden viikon päästä saatas Monacossa hyvitys kaikesta

  19. #19
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 645
    Mistä on peräisin käsitys Ferrarin vähäisestä rengaskulumasta? Tässäkin kisassa kulutti eniten rengasta. Vettelin mukaan eivät pystyneet ajamaan yhdellä pysähdyksellä.

    Oikarinen ja Juusela jauhavat tuosta useasti.

  20. #20
    Registered User Bunder's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2017
    Viestit
    340
    Ei ole varaa ottaa tässä vaiheessa kautta jo toista keskeytystä. Nelossijan olisi nyt voinut "antaa anteeksi" Kimille, kun piste-ero olisi pysynyt kohtuullisesti kurissa, mutta tämän kisan jälkeen ei edes uskalla katsoa pistetaulukkoa. Ainoa lohtu että Ferrari mokasi Vettelin taktiikan, joten tämä auttaa edes vähäisen...

  21. #21
    Registered User uuci's Avatar
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    3 173
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Mistä on peräisin käsitys Ferrarin vähäisestä rengaskulumasta? Tässäkin kisassa kulutti eniten rengasta. Vettelin mukaan eivät pystyneet ajamaan yhdellä pysähdyksellä.

    Oikarinen ja Juusela jauhavat tuosta useasti.
    Rengaskulumasta en tiedä, mutta kyllähän Ferrarin on ainakin sanottu toimivan pehmeämmillä seoksilla paremmin kuin Mercedeksen.
    Pessimisti ei pety.

  22. #22
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2012
    Viestit
    1 289
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Bunder Tarkastele viestiä
    Ei ole varaa ottaa tässä vaiheessa kautta jo toista keskeytystä. Nelossijan olisi nyt voinut "antaa anteeksi" Kimille, kun piste-ero olisi pysynyt kohtuullisesti kurissa, mutta tämän kisan jälkeen ei edes uskalla katsoa pistetaulukkoa. Ainoa lohtu että Ferrari mokasi Vettelin taktiikan, joten tämä auttaa edes vähäisen...
    Mitä se auttaa, paitsi Hamiltonia helpompaan mestaruuteen? En nyt tajua tätä kannattajien fantasioimaa vihanpitoa ja vahingoniloa tiimikavereiden välillä. Eiköhän se ala pikkuhiljaa tämän kauden näytöillä olla selvää, että Ferrari on taktiikoissa oikeassa lähinnä tuurilla, vähän kuin se pysähtynyt kellokin on oikeassa kahdesti päivässä. Ellei ole digitaali.

  23. #23
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2009
    Viestit
    2 332
    Lainaa Alunperin kirjoittanut joa_s Tarkastele viestiä
    Ricciardon ero venähti verstappeniin vscn aikana melkein 20 sekunttiin. Syynä töhöily mitä ei lähetyksessä näkynyt: https://twitter.com/VanGamerenF1/sta...523159041?s=09
    Minä jo ihmettelinkin että miten ihmeessä se Ricciardo yht'äkkiä jäi niin pirusti jälkeen.

  24. #24
    Senior Member Cmoney's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2004
    Viestit
    13 065
    Yhtä hyvillä lähdöillä Barcelonan eturivistä pitää mennä paaluauton imuun jolloin mahdollisuudet olla kärjessä ekassa mutkassa. Sen teki Rosberg 2016, nyt Valtteri oli vain mukava Lewisille ja putosi sitten imut hyödyntäneen Vettelin taakse. Hamilton vs Vettel mennee tämäkin kausi. Tallien voimasuhteiden kehitys merkkaa paljon.

  25. #25
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 121
    Tylsän kisan viihdyttävin anti oli Grosjeanin kolari, mitäs meni sudittelemaan Gaslyn ja Hulkin tielle. Kimin kone ei vain kestänyt ja Vale teki tiimipelaajan työtä. Ferrari meni itse töpeksimään Vettelin pysähdyksellä, joku voi tarkemmin selittää tämän. Onko Lewis tänäkin vuonna koskematon?

    Nautitaan väliviikoilla klassikkokisoilla.

  26. #26
    Senior Member Cmoney's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2004
    Viestit
    13 065
    Lainaa Alunperin kirjoittanut spotter90 Tarkastele viestiä
    ...ja Vale teki tiimipelaajan työtä.
    Ainakin tuo hyvin pisteitä ja tiimiharmonia on. Jatkosoppari todennäköinen. Mestaruudesta haastaminen vaatinee silti enemmän röyhkeyttä tiimikavereiden keskinäisessäkin kisaamisessa.

  27. #27
    Registered User
    Liittynyt
    May 2006
    Sijainti
    pk.seutu
    Viestit
    168
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Big Scary Animal Tarkastele viestiä
    Mitä se auttaa, paitsi Hamiltonia helpompaan mestaruuteen? En nyt tajua tätä kannattajien fantasioimaa vihanpitoa ja vahingoniloa tiimikavereiden välillä. Eiköhän se ala pikkuhiljaa tämän kauden näytöillä olla selvää, että Ferrari on taktiikoissa oikeassa lähinnä tuurilla, vähän kuin se pysähtynyt kellokin on oikeassa kahdesti päivässä. Ellei ole digitaali.
    Pahalta alkaa näyttää. Ferrari töhöilee ja Hamilton nauraa matkalla mestaruuteen. Ei hyvä.

  28. #28
    Registered User
    Liittynyt
    Dec 2007
    Viestit
    191
    Mitä ihmettä! Perez-Ocon 17-1. Grosjean ja Ocon alkukauden pettymykset.

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    5 645
    Lainaa Alunperin kirjoittanut speedster? Tarkastele viestiä
    Mitä ihmettä! Perez-Ocon 17-1. Grosjean ja Ocon alkukauden pettymykset.
    Huomioi Bakun tuuripodium

  30. #30
    Registered User Hartsa76's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Viestit
    6 884
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Mistä on peräisin käsitys Ferrarin vähäisestä rengaskulumasta? Tässäkin kisassa kulutti eniten rengasta. Vettelin mukaan eivät pystyneet ajamaan yhdellä pysähdyksellä.

    Oikarinen ja Juusela jauhavat tuosta useasti.
    Toisaalta samaan aikaan Kimi mitä ilmeisimmin olisi pystynyt ajamaan kisan yhdellä stopilla mikäli tekniikka ei olisi pettänyt, eli vaikuttaa olevan Vettelin kohdalla vika rengaskulutuksen suhteen enemmänkin kuljettajassa kuin autossa.

  31. #31
    Registered User
    Liittynyt
    Jun 2007
    Viestit
    9 312
    Mersu näyttää saaneen juonesta kiinni. Olihan tuo Hamiltonin suoritus melko hyvä.
    Toivotaan nyt, että Bottas onnistuu jatkossa siinä, että pääsee paalulle. Kuten asiantuntijat sanovat, paalulta on helppo lähteä ja saada ajorytmi kohdalleen. Puhdas ilma auttaa. En tiedä, mikä siinä on, että Lewis osaa kyllä johtoasemassa ajamisen taidon.

    Täytyy toivoa nyt sitä, ettei Mersu karkaa Ferrarilta. Tosin tämä rata oli Mersulle hyvin sopiva.

    Ps. On tuo Grosjean kyllä niin pihalla.

  32. #32
    Registered User
    Liittynyt
    May 2005
    Viestit
    3 055
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Trullinkaasu Tarkastele viestiä
    Mersu näyttää saaneen juonesta kiinni. Olihan tuo Hamiltonin suoritus melko hyvä.
    Toivotaan nyt, että Bottas onnistuu jatkossa siinä, että pääsee paalulle. Kuten asiantuntijat sanovat, paalulta on helppo lähteä ja saada ajorytmi kohdalleen. Puhdas ilma auttaa. En tiedä, mikä siinä on, että Lewis osaa kyllä johtoasemassa ajamisen taidon.

    Täytyy toivoa nyt sitä, ettei Mersu karkaa Ferrarilta. Tosin tämä rata oli Mersulle hyvin sopiva.

    Ps. On tuo Grosjean kyllä niin pihalla.
    Mersu dominoi myös talvitestejä joten ei mikkän ihme että Barcelonassa kulki. Mutta ne muut radat ja pehmeät seokset... ei vaan kulje. Vettelin mestaruuden ainoa uhka on Ferrarin taktiikat varikkomuurilla.

  33. #33
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2018
    Viestit
    99
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markot Tarkastele viestiä
    Mersu dominoi myös talvitestejä joten ei mikkän ihme että Barcelonassa kulki. Mutta ne muut radat ja pehmeät seokset... ei vaan kulje. Vettelin mestaruuden ainoa uhka on Ferrarin taktiikat varikkomuurilla.
    Tuskinpa Ferrari kaikilla muilla radoilla dominioi vaan sekä Mersulla ja Ferrarilla tulee olemaan omat vahvat ratansa kauden aikana kuten myös viime vuonna. Ferrarin osalta huolestuttaa suurempi rengaskuluma mikä antaa Mersulle kisoissa etulyöntiaseman, apinatasoiset kisataktiikat jotka mainitsitkin + auton luotettavuus. Kimin moottori jo hajonnut ja jossain vaiheessa myös Vettelin tuuri tuon suhteen tasoittuu.

    Näistä syistä epäilen että myös tämä vuosi on Mersun kuten viime vuonna.

  34. #34
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 663
    Grosjean oli valehdellut tuomaristolle luulleen autonsa kääntyvän fysiikan lakien vastaisesti bumerangina takaisin radalle, ja että hän yritti päin vastoin korjata sitä pitämällä kaasun pohjassa. Täten hän selvisi lähtöruuturangaistuksella ja kahdella pisteellä. Monacossa hän starttaa kolme ruutua taaempaa. Olen edelleen sitä mieltä, että noin välinpitämättömästä ja potentiaalisesti tappavasta hutiloinnista olisi pitänyt antaa selittelemättä kisarangaistus.

  35. #35
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2012
    Viestit
    1 289
    Lainaa Alunperin kirjoittanut spotter90 Tarkastele viestiä
    Tylsän kisan viihdyttävin anti oli Grosjeanin kolari, mitäs meni sudittelemaan Gaslyn ja Hulkin tielle. Kimin kone ei vain kestänyt ja Vale teki tiimipelaajan työtä. Ferrari meni itse töpeksimään Vettelin pysähdyksellä, joku voi tarkemmin selittää tämän. Onko Lewis tänäkin vuonna koskematon?

    Nautitaan väliviikoilla klassikkokisoilla.
    Selitetään vähän ainakin, Skyn mukaan Perez tuli varikolle myös virtuaalisen turva-auton aikana, ja huonolla tuurilla sijainti radalla osui juuri siten ettei Ferrari voinut päästää Vetteliä heti varikolta ettei tulisi sanktioita vaarallisesta lähdöstä varikolta tms. Eli koska Perez körötteli varikkoa pitkin juuri oikeassa/väärässä paikassa kun Vettelin olisi pitänyt lähteä, tuli stoppiin lisää reilut 2 sekuntia. Ja Verstappen pääsi edelle.

    Tässä tapauksessa ehkä ajatus loppujen lopuksi oli hyvä, mutta lopputulos onneton. Verstappenin renkaat kuitenkin olivat myös aika tuoreet, niin Vettelin etu ei tähän nähden ollut kovin suuri. Bottasta vastaan olisi voinut olla paremmat saumat, etenkin huomioiden Bottaksen ongelmat lopussa. Voitosta ei tälläkään taktiikalla olisi taisteltu vaikka miten nappiin olisi mennyt.

  36. #36
    as Quo as possible JPP's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2007
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Viestit
    22 967
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Hartsa76 Tarkastele viestiä
    Toisaalta samaan aikaan Kimi mitä ilmeisimmin olisi pystynyt ajamaan kisan yhdellä stopilla mikäli tekniikka ei olisi pettänyt, eli vaikuttaa olevan Vettelin kohdalla vika rengaskulutuksen suhteen enemmänkin kuljettajassa kuin autossa.
    Toisaalta ei tuossa pitäisi mitään isompaa ongelmaa Vettelillä olla. Ainakin täällä foorumilla keskusteluja seuratessa on käynyt ilmi, että Räikköstä lukuunottamatta noi kuskit pystyy muokkaamaan ajotapaansa siten, että renkaat kestää ja toimii.
    Rima kannattaa asettaa niin korkealle, että sen pystyy alittamaan kumartumatta.
    "... Kellontarkkaa puuhaa niinku ripulin korjaaminen pieremällä." Mehe Rienarsuo

  37. #37
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2012
    Viestit
    1 289
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JPP Tarkastele viestiä
    Toisaalta ei tuossa pitäisi mitään isompaa ongelmaa Vettelillä olla. Ainakin täällä foorumilla keskusteluja seuratessa on käynyt ilmi, että Räikköstä lukuunottamatta noi kuskit pystyy muokkaamaan ajotapaansa siten, että renkaat kestää ja toimii.
    Ja ihan vähän aikaa sitten Vetteliä juuri hehkutettiin siitä miten sai renkaat kestämään ylipitkän stintin kisan lopussa. Ferrari joko koetti pelata varmaa kolmossijaa ottamalla Vettelin puoli-ilmaiselle stopille virtuaalisen turva-auton takana, tai olivat melko varmoja että saisivat Bottaksen kiinni ja tämän ohitus olisi mahdollinen ja näin stopista huolimatta olisivat toisia.

    Luotto renkaisiin oli selvästi pienempi kuin aiemmissa kisoissa joissa Ferrari on koettanut kituuttaa maaliin renkaita säästellen. Ja muistetaan sekin, että on niitä renkaita kituuttelun aikana menneillä kausilla posahdellutkin. Tiedä sitten miten arvioivat riskin kannattavuutta missäkin kisassa. Nyt oli tulossa takkiin Hamiltonilta joka tapauksessa, poislukien hänen renkaidensa totaalinen pettäminen.

  38. #38
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2014
    Viestit
    546
    Lainaa Alunperin kirjoittanut joa_s Tarkastele viestiä
    Ricciardon ero venähti verstappeniin vscn aikana melkein 20 sekunttiin. Syynä töhöily mitä ei lähetyksessä näkynyt: https://twitter.com/VanGamerenF1/sta...523159041?s=09

    Patrese ajoi 99 kisaa ennen seuraavaa voittoa(ennätys voittojen välissä siis), nyt on Kimillä sama määrä takana. Jos kahden viikon päästä saatas Monacossa hyvitys kaikesta
    Kiitos linkistä, minäkin ihmettelin että miten se Ricciardo jäi niin paljon.

    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Grosjean oli valehdellut tuomaristolle luulleen autonsa kääntyvän fysiikan lakien vastaisesti bumerangina takaisin radalle, ja että hän yritti päin vastoin korjata sitä pitämällä kaasun pohjassa. Täten hän selvisi lähtöruuturangaistuksella ja kahdella pisteellä. Monacossa hän starttaa kolme ruutua taaempaa. Olen edelleen sitä mieltä, että noin välinpitämättömästä ja potentiaalisesti tappavasta hutiloinnista olisi pitänyt antaa selittelemättä kisarangaistus.
    Minä en välttämättä olisi kilpailukieltoa antanut, sitä varten ne rangaistuspisteet ovat. Niitä vaan voisi antaa vähän järkevämmin, esim. Kimi sai yhden pisteen pari vuotta sitten Bakussa kun ylitti varikon sisääntuloviivan. Yhden pisteen sai myös Rosberg samana vuonna Itävallassa kun kolaroi Hamiltonin kanssa. Nämä pisteet eivät ihan mene aina yks-yhteen.

    Lähtöruuturangaistukset seuraavaan kilpailuun ovat typerin mahdollinen rangaistusmuoto mitä tässä lajissa on. Ihan niin kuin se ei riittäisi että mokaat ja pilaat kisasi, vaan sitten pilataan vielä seuraava kisa varmuuden vuoksi. Fanit kiittää.

  39. #39
    F1 asijan tuntia
    Liittynyt
    Sep 2011
    Viestit
    1 663
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Formunaattor Tarkastele viestiä
    Minä en välttämättä olisi kilpailukieltoa antanut, sitä varten ne rangaistuspisteet ovat. Niitä vaan voisi antaa vähän järkevämmin, esim. Kimi sai yhden pisteen pari vuotta sitten Bakussa kun ylitti varikon sisääntuloviivan. Yhden pisteen sai myös Rosberg samana vuonna Itävallassa kun kolaroi Hamiltonin kanssa. Nämä pisteet eivät ihan mene aina yks-yhteen.
    Ai meinaatko. Rankkupisteitä näyttää ropisevan eniten tilanteista, jotka eivät ole aiheuttaneet mitään konkreettista vaaraa kellekään. Jos ei hidasta tuplakeltaisten aikana, niin siitä napsuu kokonaiset kolme pistettä. Päätät heittää donitsit kesken avauskierroksen ja kolaroit ulos 15 % koko gridistä, niin siitä nettoat kaksi pistettä. Vaikuttaa siltä, että kaikista kolareista palkitaan kahdella pisteellä aiheutetusta tuhosta huolimatta. Eihän tämä järjestelmä edes yritä rangaista ketään.

    Lainaa Alunperin kirjoittanut Formunaattor Tarkastele viestiä
    Lähtöruuturangaistukset seuraavaan kilpailuun ovat typerin mahdollinen rangaistusmuoto mitä tässä lajissa on. Ihan niin kuin se ei riittäisi että mokaat ja pilaat kisasi, vaan sitten pilataan vielä seuraava kisa varmuuden vuoksi. Fanit kiittää.
    No ei niitä voi oikein menneisiin kisoihinkaan antaa. Lähtöpaikan pudottaminen on kuljettajan vinkkelistä se reiluin ja ankarin rangaistus. Itse tuen täysin tuollaista rangaistuksen muotoa, kunhan sitä käytetään oikeissa tilanteissa. Nyt olisi pitänyt antaa kisakielto.

  40. #40
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2016
    Viestit
    157
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Grosjean oli valehdellut tuomaristolle luulleen autonsa kääntyvän fysiikan lakien vastaisesti bumerangina takaisin radalle, ja että hän yritti päin vastoin korjata sitä pitämällä kaasun pohjassa. Täten hän selvisi lähtöruuturangaistuksella ja kahdella pisteellä. Monacossa hän starttaa kolme ruutua taaempaa. Olen edelleen sitä mieltä, että noin välinpitämättömästä ja potentiaalisesti tappavasta hutiloinnista olisi pitänyt antaa selittelemättä kisarangaistus.
    Miten säännöt nykyään menevät tässä asiassa, voitaisiinko tuollainen kisakielto antaa tuon rangaistuspistejärjestelmän "ohi", vai voiko kilpailukielto tulla vain rangaistuspisteiden täytyttyä? Ja voidaanko rangaistuspisteitä antaa joku mielivaltainen määrä tai esim. siten, että niillä saataisiin vajaampikin rangaistuspistesaldo täyteen?

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö