F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 6 123456 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/223

Ketju: Suomen MM-Ralli 2019

  1. #1
    Registered User Fiesta's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2011
    Sijainti
    Porvoo
    Viestit
    246

    Suomen MM-Ralli 2019

    Edellisen kisan pölyt on tuskin laantuneet, mutta mielestäni on hyvä jo nyt aloittaa spekulaatiot ensi vuodesta, kun Tarkiaisen kommentit voi olla vielä muistissa. Jotain juttuahan oli esim. Pihlajakosken Pyhänpääntiestä.

    Tosiaan, torstain Shakedown muttuu melko varmasti ensi vuodeksi. Vesala ei saanut kovinkaan hyvää palautetta. Liian tylsä niin kuskien kuin yleisönkin mielestä.
    Harju ajellaan varmasti sitten taas illalla.

    Perjantai.
    Harmittavasti perjantaita ei jatkettu viime vuotiseen tapaan kahden rundin tapaan, vaan mentiin perinteisellä eli pätkät, tauko ja pätkät uudestaan. Luultavasti ensi vuonna on samanlainen järjestely kuin tänä vuonna. Oittila keräsi todella suuren suosion, joten voi olla että Oittila ajetaan ilman pikkutietä mutta kahteen kertaan. Muita pätkiä on vaikeampi arvoida, mutta Äänekoski on melko varmasti yksi perjantain erikoiskokeista. Palsankylä sopisi myös kuvioon, jos reittiä tuotaisiin Petäjävedeltä enemmän Jyväskylän itä/eteläpuolelle. Joku pätkä luultavasti ajetaan taas kertaalleen, niin joku Muurame, Moksi lyhyenä yms. Oittilan jatkoksi voisi sopia, niin ei tulisin niin pitkiä siirtymiä yhden pätkän takia. Myöskään Toivakan ympäristöstä ei voi oikein napata pätkää kun ensi kesänä ajetaan Toivakkaralli joka estää sitten monen pätkän käytön kuten Soimaharju, Halttula/Hoho, Pitkäjärvi yms.

    Lauantai.
    Ounia ihan selvästi kaivataan takaisin, niin paljon pystyi lukemaan kirjoituksia jossa seliteltiin kuinka Kakaristo on melkein kuin Ouni. Mutta kun ei se ole. Itse pidän Hassintiestä ja toivon että sitä ajetaan jatkossakin. Mutta silti uskon että Ouni palaa reitille ainakin jossain muodossa. Päijälä pysyy varmasti myös reitillä. Pihlajakosken etelänpuoleista pikkutietähän yritettiin jo tälle vuodelle, niin ensi vuonna on täysi mahdollisuus että se ajetaan. Onko lauantain neljäntenä ek:na sitten Painaa, Horkka Tuohikotanen, Saalahti, tai joku uusi nimi samoilla teillä. Itse haluaisin nähdä Vaheria tai Himosta jossain muodossa Lauantaille. (tiedän huhut Vaherin hinnoista, mutta voihan mielet muuttua). Myös VIPin voisi järjestää Himoksella jos se ajetaan taas peräkkäisinä pätkinä. Puitteet olisi kunnossa.

    Sunnuntai.
    Sunnuntaina jatketaan varmasti samoilla linjoilla eli Laukaa/Ruuhimäki akselilla. Kumpikin pätkä mahdollistaa jotain variaatioita, joten voi olla että pientä muutosta tulee.

    Heitetään oma tylsähkö arvio ensi vuodesta. Ainahan niitä uusia pätkiä toivoisi enemmäkin, mutta vähän torsoksi se joka vuosi jää.

    To
    Harju
    Pe
    Palsankylä, Äänekoski, Lankamaa, Oittila, Moksi - Palsankylä, Äänekoski, Lankamaa, Oittila, Harju
    La
    Päijälä, Ouni, Pihlajakoski, Himos(vaheri) - Himos(vaheri), Ouni, Päijälä, Pihlajakoski.
    Su
    Laukaa, Ruuhimäki - Laukaa, Ruuhimäki
    "Black, round Pirelli"

  2. #2
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Oma fiilis on, että seuraava vuosi menee pienillä muutoksilla. Vuodelle 2014 tuli isoja muutoksia, samoin 2016 ja 2018. Varmasti myös monet sopimukset pätkistä on kaksivuotisia. Toki FIA:lla on vielä auki, kuinka paljon keskinopeudet määräävät pätkien turvallisuutta, mutta toistaiseksi mennään samoilla reunaehdoilla kuin aiemmin.

    Olisihan se hieno jos Ouninpohjantie saataisiin jollain ilveellä reittiin mukaan. Konivuori olisi varmasti haastava ja sopisi reittifilosofiaan, samoin toisessa ketjussa esittämäni Hämepohja-Hassi-Kakaristo-reitti. Tai sitten vaikka Ouninpohjantie lyhyenä ja pidempi Kakaristo oheen.

    Tänä vuonna kokeiltiin Kärkisten sillan ylittämistä Oittilaan, ehkä sitä voisi hyödyntää laajemmaltikin? Joutsan seudulla olisi hyviä pätkiä, mutta liikenneyhteydet voi olla haastavia jos koko päivän ajelee siellä. Mutta jos vaikka puolet pätkistä olisi Korpilahden puolella, voisi toimia. Tai sitten tulla vaan entistä pahemmat ruuhkat...jokin sellainen ratkaisu voisi toimia, jossa olisi mahdollista kiertää pätkältä toiselle joko Kärkisten kautta tai Jyväskylän kautta, jolloin ruuhkat jakautuisi.

    Keskinopeuksien puolesta monella pätkällä olisi varaa kiristääkin ruuvia. Esimerkiksi Urriasta voisi jättää vaikka ne viimeiset metsätiet ajamatta, tai Kakariston alun pikkutiet. Jos Oittilan startin laittaisi siihen pikkutien jälkeisen pitkän suoran puoliväliin niin pituus olisi rapiat 10 kilsaa ja keskinopeus about 130 km/h päälle, eli siinä ja siinä voisiko ajaa noin. Loppuosa on ihan sairaan nopeaa ja siellä tapahtui koko rallin pahin onnettomuuskin Laviolle.

    EDIT: Henkilökohtaisia pätkätoiveita myös nykyisen rallin seuduilta Ouninpohja/Konivuoren lisäksi Lankamaa, Palsankylä ja Juupajoki. Moksin alueeltakin saisi monenlaista pätkää tehtyä.
    Viestiä on viimeksi muokannut AnttiL; 28.08.2018 19:32.

  3. #3
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fiesta Tarkastele viestiä
    Tosiaan, torstain Shakedown muttuu melko varmasti ensi vuodeksi. Vesala ei saanut kovinkaan hyvää palautetta. Liian tylsä niin kuskien kuin yleisönkin mielestä.
    Ei ole varmasti helppo keksiä hyviä shakedowneja riittävän läheltä Jyväskylää, etenkin jos haluaa pitää Ruuhimäen kisakäytössä. Vaikka toisaalta, kyllähän ulkomaillakin shakedownin reitti ajetaan kisassa vielä, esim Walesissa ja Australiassa.

    Saisiko Mökkiperä-Rautialan tiestöstä jotain aikaan? https://www.mapfab.com/map/xFc/M%C3%...3%A4-Shakedown

    Tai Kuohun pätkän eteläosasta? https://www.mapfab.com/map/xFg/Kuohu-Shakedown https://www.mapfab.com/map/xFk/Kuohu-Shakedown-II

    Laukaa varmasti toimisi myös, jos ei ole rallissa mukana https://www.mapfab.com/map/xFo/Laukaa-Shakedown

  4. #4
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fiesta Tarkastele viestiä
    Muurame
    Tämä taisi olla sellainen jossa paikalliset vastustaa rallin ajamista.

  5. #5
    Registered User Fiesta's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2011
    Sijainti
    Porvoo
    Viestit
    246
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Ei ole varmasti helppo keksiä hyviä shakedowneja riittävän läheltä Jyväskylää, etenkin jos haluaa pitää Ruuhimäen kisakäytössä. Vaikka toisaalta, kyllähän ulkomaillakin shakedownin reitti ajetaan kisassa vielä, esim Walesissa ja Australiassa.

    Saisiko Mökkiperä-Rautialan tiestöstä jotain aikaan? https://www.mapfab.com/map/xFc/M%C3%...3%A4-Shakedown
    Itsekin pohtinut Mökkiperää Shakedown käytössä. Matka ei ole mitenkään mahdoton ja siinä olisi paremmin kovavauhtista ylityksiä sisältävää torpparia. Miten tuo Ylämäentie, eikös siinä ollut se hyppysuora? Oliko siinä joku syy miksi sitä ei ole ajettu, vaan tullaan Rautamäentietä ja käännytään vasemmalle?

    Humalamäkihän olisi mitä parhain, mutta se ei taida onnistua, kun siellä on myös rallia vastustavia ihmisiä.
    "Black, round Pirelli"

  6. #6
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fiesta Tarkastele viestiä
    Miten tuo Ylämäentie, eikös siinä ollut se hyppysuora? Oliko siinä joku syy miksi sitä ei ole ajettu, vaan tullaan Rautamäentietä ja käännytään vasemmalle?
    Joo. En tiedä syytä, mutta vuoden 2005 jälkeen sitä ei MM-rallissa ainakaan ole ajettu.

  7. #7
    Anonyymit Kyynikot
    Liittynyt
    Nov 2005
    Viestit
    1 853
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fiesta Tarkastele viestiä
    Miten tuo Ylämäentie, eikös siinä ollut se hyppysuora? Oliko siinä joku syy miksi sitä ei ole ajettu, vaan tullaan Rautamäentietä ja käännytään vasemmalle?
    Paikallinen maanomistaja antoi elämänsä mittaisen kiellon tien käyttämiselle. Muistaakseni saunan luvattomasta käytöstä.

    Kun Juupajoki-Talviainen on mulle vähän tutumpaa seutua, niin olen mielessäni pohtinut Myllytaipaleentien-Paununtien soveltuvuutta ralliin. Saisi Haukilahdentien pohjoispään HMV-osuuden melko lailla vähäiseksi, pätkän keskinopeus alaspäin ja helpon koukkauksen Eväjärven kautta kovasti toivottuun Ouninpohjan lähtöön...
    Ja näin!

  8. #8
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2009
    Sijainti
    JKL
    Viestit
    1 436
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Iso Masa Tarkastele viestiä
    Paikallinen maanomistaja antoi elämänsä mittaisen kiellon tien käyttämiselle. Muistaakseni saunan luvattomasta käytöstä...
    Juu siellä oli muistaakseni etelä-naapureita leirytynyt pihaan ja "lainanneet" saunaa ja jonkinlainen paini-maaottelu sinne oli lopulta saatu aikaan. Sen jälkeen tuonne ei ole ollut asiaa...

  9. #9
    Kui hianoo se sit on? Sörsselsön's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2013
    Sijainti
    Jemmassa
    Viestit
    3 572
    Kieltämättä tuo saunastoori on ollut aika eeppinen mutta samalla suhtkoht surullinen rallireitin kannalta.

    Kun joku ehdotti jo Laukaata, niin mites ois Lankamaa shakedownina?
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -
    E-P Lappi Myhinpään maalissa Jyväskylän mm-rallissa 2015

    "Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

  10. #10
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2009
    Sijainti
    JKL
    Viestit
    1 436
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sörsselsön Tarkastele viestiä

    Kun joku ehdotti jo Laukaata, niin mites ois Lankamaa shakedownina?
    Lankamaa on aika pehmeää tietä ja useaan kertaan ajettuna menee huonoon kuntoon... Valkolan isompi tie voisi olla parempi. Se ehkä kestäisi useamman ajokerran... Tai sitten jotain Leustun ajamattomia osuuksia. Tai se pätkä Tikkalan kaupan nurkilla missä Laivola ajoi ulos vuonna kivi... Siitä saisi kätevän lenkin tehtyä takas lähtöön...

  11. #11
    Registered User
    Liittynyt
    May 2009
    Viestit
    731
    Ehikki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Tällainen https://goo.gl/p7tQfV versio Ehikistä, jossa on pientäkin tietä mukana, on päristelty 2003 keskinopeudella 130 km/h, joten olisiko kuitenkin liian kovavauhtinen pätkä nykyautoille? Onhan toi kyllä ton videon perusteella tosi makean näköistä baanaa joka kääntyy koko ajan ja vaikean näköisiä ylityksiä löytyy.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Micael Tarkastele viestiä


    Vaatii tarkkaa nuotitusta. Eikös tämä ollut joskus Alenin mieleen?
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sue_me Tarkastele viestiä


    Tuollapa sitä on tullut oltua viitisen kertaa katsomassa: -83, -84, -88, -93 ja -01. Lisäksi kansallisissa talviralleissa pari kertaa.

    Reitti ei ole ollut lähellekään sama eri vuosina, mutta Koskenpään suunnasta Palvian metsätien liittymään ekat ~9km on yleensä pysynyt samana.

  12. #12
    penkkapelle
    Liittynyt
    Sep 2008
    Sijainti
    Etelä-Pirkanmaa
    Viestit
    741
    Lainaa Alunperin kirjoittanut delorean Tarkastele viestiä
    Lankamaa on aika pehmeää tietä ja useaan kertaan ajettuna menee huonoon kuntoon... Valkolan isompi tie voisi olla parempi. Se ehkä kestäisi useamman ajokerran... Tai sitten jotain Leustun ajamattomia osuuksia. Tai se pätkä Tikkalan kaupan nurkilla missä Laivola ajoi ulos vuonna kivi... Siitä saisi kätevän lenkin tehtyä takas lähtöön...
    Jos Pöykyntie ois shakena niin tiiä vaikka itsekin innostuisi torstaiaamusta liikenteeseen..

  13. #13
    User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    6 785
    Pöykyntietä meinasin itsekin ehdottaa. Toiseen päähän pätkä Petäjävedentietä minne saa pelloille isoimmat yleisömassat.

  14. #14
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut delorean Tarkastele viestiä
    Lankamaa on aika pehmeää tietä ja useaan kertaan ajettuna menee huonoon kuntoon... Valkolan isompi tie voisi olla parempi. Se ehkä kestäisi useamman ajokerran... Tai sitten jotain Leustun ajamattomia osuuksia. Tai se pätkä Tikkalan kaupan nurkilla missä Laivola ajoi ulos vuonna kivi... Siitä saisi kätevän lenkin tehtyä takas lähtöön...
    Lankamaa on pitkä pätkä, joten siitä pitäisi käyttää shakedowniin vain pieni osuus. Toisaalta taas lenkin pitäisi olla järkevän mittainen ja yleisönkin pitäisi päästä paikalle muualta kuin lähdöstä ja maalista. En oikein keksi tuohon mitään järkevää pätkää, paitsi ehkä se alkuosa niin että harjulle tultaessa käännyttäisiinkin vasemmalle takaisin lähtöön, mutta sekin osuus on yli kuusi kilsaa pitkä. Toisaalta se olisi pelkkää yhtä tietä ja jos reitti on yhtään samanlainen kuin tänä vuonna, pitäisi shakedownin varmaan sisältää edes yksi risteys ja kahta erilaista tietä.

    Valkolassa sama homma kuin edellisessä, vaikea saada lyhyttä paluulenkkiä, yleisön väliteitä ja erilaisia teitä. No, Pöykyssä ehkä myös sama. Ajelin Pöykyntien kun tulin tämän vuoden shakedownista kotiin, se on kyllä ihan mukavaa keskilevyistä tietä jossa on hyviä mutkia ja ylityksiä, mutta on se aika nopeaa sellaiseksi, ei mitään kovin tiukkoja mutkia. Väliteitä ei sinnekään ole kyllä, eli jos tekisi shakedownin niin että siinä olisi pätkä Petäjävedentietä ja Pöykyntietä niin yleisö pääsisi vain lähtöön, maaliin ja risteykseen.

    Tässä voisi olla muuten ihan kova Shake Mansikkamäentien ympärille. Maali Pöykyntien risteykseen ja Vuojoentietä takaisin starttiin https://www.mapfab.com/map/xG8/Moksi-Shakedown Varsinainen Moksin pätkäkin voisi pysyä samassa rallissa, jos se lähtisi Pöykyntieltä. Pöykyntie on ehkä vähän nopeampaa kuin Mansikkamäentie, mutta toisaalta nopea Petäjävedentien osuus lyhentyisi.
    Viestiä on viimeksi muokannut AnttiL; 28.08.2018 19:25.

  15. #15
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Böö Tarkastele viestiä
    Ehikin teitä kävin kanssa ajamassa kesällä. Kehittelin tällaista reittiä https://www.mapfab.com/map/lzc/Ehikki-21-km jossa on samaa reittiä kuin 1993, mutta lopussa käännös ennen ajamattomalle pienelle tielle, samankaltaiselle kuin Oittilan alussa tänä vuonna. Kokonaisuutena varmaan toimisi, muuten liian nopeaa nykyautoille. Palvian seuduilla oleva pikkutienlenkki jota on ajettu viimeksi 2001 oli ihan perunapeltoa. Sen sijaan Palviantie itsessään on myös aika nopeaa, tosin muutama hyvä mutka ja hyppy on matkalla. Ehikin varsinaiset tiet toki erinomaista kamaa.

  16. #16
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Iso Masa Tarkastele viestiä
    Kun Juupajoki-Talviainen on mulle vähän tutumpaa seutua, niin olen mielessäni pohtinut Myllytaipaleentien-Paununtien soveltuvuutta ralliin. Saisi Haukilahdentien pohjoispään HMV-osuuden melko lailla vähäiseksi, pätkän keskinopeus alaspäin ja helpon koukkauksen Eväjärven kautta kovasti toivottuun Ouninpohjan lähtöön...
    Täälläkin kävin pyörimässä kesällä. Haukilahdentie on kyllä aika isoa kovaa nykyautoille. Mulla oli mielessä reitti Mäntykoskentien, Velhontien ja Karppuuntien kautta, mutta noista etenkin viimeinen oli niin kinttupolkua että käännyin takaisin. Tossa kohtaa päivää perse alkoi puutua autonpenkissä joten lähdin kotiin ja Myllytaipaleentie ja Paununtie jäi tutkimatta.

  17. #17
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2009
    Viestit
    871
    Shakedown Saalahteen. Sopivan pituinen pätkä lähellä Jyväskylää. Tai Yijäläntie-Ahvenuksentie.

  18. #18
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut carl Tarkastele viestiä
    Shakedown Saalahteen. Sopivan pituinen pätkä lähellä Jyväskylää. Tai Yijäläntie-Ahvenuksentie.
    Olisi hyvä, mutta on jo aika kaukana Jyväskylästä.

  19. #19
    User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    6 785
    Siitä shakedown läheltä kaupunkia: https://www.mapfab.com/map/xHQ/Shakedown

  20. #20
    Registered User Fiesta's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2011
    Sijainti
    Porvoo
    Viestit
    246
    Kyllähän noita pätkiä on lähellä, eikä Pitkäjärvikään olisi huono. Sitä en tiedä onko sitten vähän liian kovavauhtinen.
    https://www.MapFab.com/map/xHY/Pitk%C3%A4j%C3%A4rvi
    "Black, round Pirelli"

  21. #21
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fiesta Tarkastele viestiä
    Kyllähän noita pätkiä on lähellä, eikä Pitkäjärvikään olisi huono. Sitä en tiedä onko sitten vähän liian kovavauhtinen.
    https://www.MapFab.com/map/xHY/Pitk%C3%A4j%C3%A4rvi
    Pitkäjärvi on nopea ja myös vähän tylsä. En tiedä tarkoititko shakedowniksi, mutta siihen käyttöön se on liian pitkä tienpätkä ilman risteyksiä, väliteitä ja lenkin mahdollisuutta.

    Onboardi Toivakka-Rallista 2015 https://www.youtube.com/watch?v=kaoP84dP1Vk

  22. #22
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2018
    Viestit
    47
    Heinävuorentie-Palsankyläntie. Sujuva siirtyminen Lutakosta.

  23. #23
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2018
    Viestit
    47
    Ajoaika testi -EK:lle. Ruuhimäki 25 min, Saalahti 31 min, Palsankylä 39 min ja Laajavuori 19 min.

  24. #24
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Evol Tarkastele viestiä
    Ajoaika testi -EK:lle. Ruuhimäki 25 min, Saalahti 31 min, Palsankylä 39 min ja Laajavuori 19 min.
    Vesala 22 min
    Kuohu 26/27 min
    Laukaa 30 min
    Mökkiperä 35 min

  25. #25
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Moksin shakedownista vielä uudempi versio. Tämän loppua ei ole koskaan ajettu rallissa. Suoraa tietä, mutta siellä on massiiviset hypyt. Ysitien kautta ajoaika starttiin 30 minuuttia.

    https://www.mapfab.com/map/xKo/Moksi-Shakedown-II

  26. #26
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2017
    Viestit
    18
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JoneZi Tarkastele viestiä
    Siitä shakedown läheltä kaupunkia: https://www.mapfab.com/map/xHQ/Shakedown
    Toihan ois melkein täydellinen...

  27. #27
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Onko noita teitä ajettu koskaan rallissa? Oon kanssa katsellut noita kartalta, mutta ajatellut että jos ei niitä ole käytetty edes paikallisrallissa niin miten sitten MM-rallissakaan...

  28. #28
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Sellaista ideaa mietin kanssa, että lauantaina ajettaisiinkin Joutsan puolella, vaikka Lempää, Mynnilä, Hauhanpohja, ja pois Ruuhimäen kautta. Iltapäivällä huollon jälkeen taas Ruuhimäki (tv-pätkä), sitten taas samat kolme muuta pätkää ja Kärkisten kautta huoltoon. Sunnuntaina voitaisiin sitten ajaa Ouninpohjan alueella vaikka kaksi eri pätkää, Power Stage vaikka Hassista Kakaristoon. Toki Ruuhimäessä on paremmat fasiliteetit podiumille, mutta eiköhän se Kakariston pellollekin järjestyisi.

  29. #29
    User JoneZi's Avatar
    Liittynyt
    Mar 2012
    Viestit
    6 785
    Sopisi mulle. Hauhanpohja on kyllä hienoa tietä.

  30. #30
    Registered User
    Liittynyt
    Sep 2017
    Viestit
    18
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Sellaista ideaa mietin kanssa, että lauantaina ajettaisiinkin Joutsan puolella, vaikka Lempää, Mynnilä, Hauhanpohja, ja pois Ruuhimäen kautta. Iltapäivällä huollon jälkeen taas Ruuhimäki (tv-pätkä), sitten taas samat kolme muuta pätkää ja Kärkisten kautta huoltoon. Sunnuntaina voitaisiin sitten ajaa Ouninpohjan alueella vaikka kaksi eri pätkää, Power Stage vaikka Hassista Kakaristoon. Toki Ruuhimäessä on paremmat fasiliteetit podiumille, mutta eiköhän se Kakariston pellollekin järjestyisi.
    Mites Päijälä?

  31. #31
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut reitti Tarkastele viestiä
    Mites Päijälä?
    Päijälä ei tähän ratkaisuun mahdu, paitsi jos ajaisi kahden Hassi-Kakaristo -powerin ajokertojen välissä Päijälän kertaalleen. Kahteen kertaan tuskin ehtisi käydä noin kaukana lyhyen sunnuntain aikana ja kilsojakin tulee turhan paljon. Onhan Päijälä kyllä hieno pätkä ja ilmeisesti järjestelytkin pelaa erinomaisesti, mutta on sitä myös ajettu viisi vuotta putkeen, samoin kuin Pihlajakoskea.

  32. #32
    penkkapelle
    Liittynyt
    Sep 2008
    Sijainti
    Etelä-Pirkanmaa
    Viestit
    741
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Sellaista ideaa mietin kanssa, että lauantaina ajettaisiinkin Joutsan puolella, vaikka Lempää, Mynnilä, Hauhanpohja, ja pois Ruuhimäen kautta. Iltapäivällä huollon jälkeen taas Ruuhimäki (tv-pätkä), sitten taas samat kolme muuta pätkää ja Kärkisten kautta huoltoon. Sunnuntaina voitaisiin sitten ajaa Ouninpohjan alueella vaikka kaksi eri pätkää, Power Stage vaikka Hassista Kakaristoon. Toki Ruuhimäessä on paremmat fasiliteetit podiumille, mutta eiköhän se Kakariston pellollekin järjestyisi.
    Saattaisi ainakin muutaman VIP-aition kuviot mennä uusiks, jos Kakariston pelloilla olis lauantaina hiljasta. Ei maha olla myyvin vippikarsinapäivä tuo sunnuntai. Mutta jos Joutsan seutua haluaisi laajemmin hyödyntää, niin miksipä ei perjantaina.

  33. #33
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut henkka_ok Tarkastele viestiä
    Saattaisi ainakin muutaman VIP-aition kuviot mennä uusiks, jos Kakariston pelloilla olis lauantaina hiljasta. Ei maha olla myyvin vippikarsinapäivä tuo sunnuntai. Mutta jos Joutsan seutua haluaisi laajemmin hyödyntää, niin miksipä ei perjantaina.
    Voi olla toki näin. Mietin myös sellaista ratkaisua, että perjantaina ajaisi "lenkin" Toivakan ja Kärkisten kautta Korpilahdelle ja Petäjävedelle. Esim Soimaharju, Oittila, Moksi, Urria, Ässämäki jne. Ruuhkat ehkä jakautuisi vähän molemmin puolin Päijännettä ja poikittaisliikennettä voisi tapahtua sekä Kärkisten että Jyväskylän kautta? Tähän voisi myös sopia se mitä jossain toisessa yhteydessä visioin että ajettaisiin perjantaina Ruuhimäestä "sprint"-versio kuten Ruotsin rallissa, lähtö mikroradan suunnalta ja loppuosa sama kuin sunnuntain power stagessa, tulisi uudelle areenalle kunnolla käyttöä. Ruuhimäki sprint voisi olla vaikka huollon jälkeinen eka pätkä, jolloin turistit voisi mennä sieltä sitten suoraan Harjulle.

  34. #34
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Voi olla toki näin. Mietin myös sellaista ratkaisua, että perjantaina ajaisi "lenkin" Toivakan ja Kärkisten kautta Korpilahdelle ja Petäjävedelle. Esim Soimaharju, Oittila, Moksi, Urria, Ässämäki jne. Ruuhkat ehkä jakautuisi vähän molemmin puolin Päijännettä ja poikittaisliikennettä voisi tapahtua sekä Kärkisten että Jyväskylän kautta? Tähän voisi myös sopia se mitä jossain toisessa yhteydessä visioin että ajettaisiin perjantaina Ruuhimäestä "sprint"-versio kuten Ruotsin rallissa, lähtö mikroradan suunnalta ja loppuosa sama kuin sunnuntain power stagessa, tulisi uudelle areenalle kunnolla käyttöä. Ruuhimäki sprint voisi olla vaikka huollon jälkeinen eka pätkä, jolloin turistit voisi mennä sieltä sitten suoraan Harjulle.
    Kehittelin tätä ideaa vielä niin että pätkät menisi reitillä Soimaharju-Hauhanpohja/Oittila-Vellipohja-Mökkiperä/Ässämäki jolloin oltaisiin koko ajan todella lähellä Jyväskylää ja siirtymät pysyisi suunnilleen puolessa tunnissa pisimmillään. Melkein mihin tahansa väliin voisi myös laittaa yhteen kertaan ajettavan lisäpätkän.

    Se on tietysti hyvä pointti minkä joku mainitsi, että Toivakka ralli saattaa vähentää Joutsa/Toivakan alueen pätkiä ensi vuonna. Ehkä sitten seuraavana?
    Viestiä on viimeksi muokannut AnttiL; 10.09.2018 08:16.

  35. #35
    Registered User Fiesta's Avatar
    Liittynyt
    Jul 2011
    Sijainti
    Porvoo
    Viestit
    246
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Se on tietysti hyvä pointti minkä joku mainitsi, että Toivakka ralli saattaa vähentää Joutsa/Toivakan alueen pätkiä ensi vuonna. Ehkä sitten seuraavana?
    Sitä itse tosiaan pohdin kun Soimaharju on aina ajettu Toivakka rallissa. Luultavasti siis myös ensi vuonna.
    "Black, round Pirelli"

  36. #36
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Toinen juttu mitä mietin: Voisko lauantain rakenne toimia niin, että olisi kaksi lyhyttä pätkää joista kukin toistettaisiin lenkin sisällä ja sitten molemmissa lenkissä ajettaisiin kaksi pidempää pätkää. Eli vaikka niin että aamulla Tuohikotanen-Konivuori (1990 lyhennettynä vähän)-Päijälä(2017 vastaseen)-Tuohikotanen ja illalla Rapsula(2017 Ounin maaliin)-Konivuori-Päijälä-Rapsula. Kakariston vippien järjestäjät ainakin varmaan olisi tyytyväisiä kun pätkät keskittyisi iltapäivään ja iltaan.
    Viestiä on viimeksi muokannut AnttiL; 10.09.2018 08:20.

  37. #37
    Registered User DC's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2010
    Viestit
    1 323
    Jos yhden toiveen ensi vuoden reitistä saa heittää ilmoille, niin se olisi torstai-iltaan Harjun kaveriksi lisättävä "oikea" metsä-ek. Jotenkin se pelkkä Harjun rykäisy jättää vähän valjun maun - olkoonkin, että kyseessä on enemmän tai vähemmän jo standardiksi MM-sarjassa muodostunut malli. Järjestäjän kannalta moisessa kuviossa (2 ek:ta to-iltana) on toki paljon miinus-puolella; Harju, jos mielitään ajaa ensimmäisenä, olisi ajettava oikeassa järjestyksessä => Harjun totaaliyleisömäärä laskisi ja ennen kaikkea niiden Harjulle saapuvienkin ihmisten aitojen sisäpuolella viettämä aika todennäköisesti lyhenisi huomattavasti. Mutta näin katsojan näkövinkkelistä, olisi mukavaa jos jo torstaina olisi edes sen yhden pätkän verran valinnanvaraa.
    jos kerran tullaan rallia katsomaan ja hakeudutaan mahdolliseen kaatopaikkaan, pitää pyhävaatteet jättää kotiin ja ryhtyä ulosajon tapahduttua heti varoitus- ja nostotöihin tarpeettoman lisävahingon välttämiseksi

  38. #38
    It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Liittynyt
    Dec 2010
    Viestit
    4 349
    Kyllähän se sellainen 2014 formaatti olisi minusta toimiva, mutta FIA on sen tainnut sanella, ettei torstaina ajeta kuin yleisö-ek, ja sekin pitää televisioida tiettyyn kellonaikaan ja shakedown ynnä muut hommat osuu torstaipäivälle joten sitä ennen ei ehdi aloittaa. Toki olisi lisähaaste ajaa ensin Harju seiskalta ja sitten siitä sitten parille yöpätkälle, mutta heinäkuun lopulla nekin täytyisi ajaa aika myöhään, että olisi oikeasti pimeää.

  39. #39
    Registered User DC's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2010
    Viestit
    1 323
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Kyllähän se sellainen 2014 formaatti olisi minusta toimiva, mutta FIA on sen tainnut sanella, ettei torstaina ajeta kuin yleisö-ek, ja sekin pitää televisioida tiettyyn kellonaikaan ja shakedown ynnä muut hommat osuu torstaipäivälle joten sitä ennen ei ehdi aloittaa. Toki olisi lisähaaste ajaa ensin Harju seiskalta ja sitten siitä sitten parille yöpätkälle, mutta heinäkuun lopulla nekin täytyisi ajaa aika myöhään, että olisi oikeasti pimeää.
    Joo, kyllä ihan aidosti pimeässä ajaminen on käytännössä mahdotonta ainakin nykyisellä kalenteripaikalla. Enkä sitä pimeää (tai edes hämärää) tuolla ensisijaisesti hakenut, vaan ihan "urheilullista syvyyttä", jos sellainen nyt ylipäänsä on mikään termi.

    2014 ei tosiaan ollut huono formaatti ollenkaan. Olin jo tyystin unohtanut että siinähän vedettiin pari pätkää jo lämmittelyksi torstaina ennen Harjua. Mutta ei taitaisi moinen tosiaan tällä hetkellä onnistua. Ainakaan ilman, että Monten tai Korsikan pr-miehet olisivat AKK:n leivissä
    jos kerran tullaan rallia katsomaan ja hakeudutaan mahdolliseen kaatopaikkaan, pitää pyhävaatteet jättää kotiin ja ryhtyä ulosajon tapahduttua heti varoitus- ja nostotöihin tarpeettoman lisävahingon välttämiseksi

  40. #40
    penkkapelle
    Liittynyt
    Sep 2008
    Sijainti
    Etelä-Pirkanmaa
    Viestit
    741
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Toki olisi lisähaaste ajaa ensin Harju seiskalta ja sitten siitä sitten parille yöpätkälle, mutta heinäkuun lopulla nekin täytyisi ajaa aika myöhään, että olisi oikeasti pimeää.
    Tämmönen kyllä maistuisi henkilökohtaisesti, niin olisi torstai-illallekin jotain ihmeteltävää. Eihän sen säkkipimeää tarvitse olla, kyllä illalla on sen verran hämärää että tekee mieli laittaa lisävalot päälle. Ja tämän jälkeen se onkin jo melko sama onko siellä valokeilan ulkopuolella hämärää vai pimeää, silmä adaptoituu aika hyvin.

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö